Krossika ülekuumenemine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Suvepäevad on juba vaikselt kohal ja kraadid on päeval 20+, sellega hakkas ka minu vesijahutusel 2taktiline krossikas üle kuumenema.

~20min sõitu ja juba tunnen, et vaikselt jõud kaob ja silinder kahtlaselt kuum, seisma jättes on kuulda radiaatori kaane alt sisinat (ülerõhk vist).

Küttesegu on õige, küünal kohvipruun.

Radiaatori nö ribidel leidub ikka mõlke, kas need mõjutavad nii palju? Olen kuulnud, et aetakse neid ka sirgeks, aitab see?

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks kõik natuke mõjutab. kui ribidest õhk läbi ei käi siis see mõjutab. kui sõidad liiga aeglaselt siis see mõjutab. kui küttesüsteem ei hoia rõhku siis eks seegi mõjutab (läheb kergemini keema).

mis vedelik seal sees on? parim soojuskandja on puhas vesi. võid proovida dest.vee sisse panna katsetuse mõttes ning vaadata, kas midagi muutub. aga kui radikast ikka õhk läbi ei käi siis see muidugi ei aita.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Küttesüsteem?
See ikka krossikas mitte auruvedur.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Võtsin radika maha ja proovisin need ribid sirgeks ajada, enam-vähem sai, paremaks igatahes kindlasti. Radika kujust oli näga, et kunagi on mingi paugu vist saanud.

Praegu panin sisse sinise jahutusvedeliku. Lähiajal kui sõitma lähen siis proovin ära kas nende ribide sirgeks tegemine aitas.

Radikal on ees ka vertikaalselt mingid plastikribid mis ära käivad, vist on mõeldud radika kaitseks. Ise tahaksin selle sealt ära kiskuda, ma arvan, et siis saaks rohkem õhku aga kardan, et siis äkki lõhub ära.
On keegi ilma selle plastik kaitsmeta sõitja? Oskab kommenteerida?

Lisan siia ka pildi millisena ta lõpuks tagasi läks.
20220610_114039942_iOS.jpg
Viimati muutis Karl32, 10 Juun 2022, 16:33, muudetud 1 kord kokku.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere!Segu vast pisut lahjavõitu.Mootor ju parajalt kulunud.Nõela ülespoole ja peadüüs paar numbrit suuremaks.Teie olete ju peaaegu poole raskem kui selle ratta
puhul normaalne.Kui just mitmeid kilomeetreid otseteed täiega ei lase,siis ei tohiks üle kuumeneda ega keema minna.Jahutussüsteemi ja vedelikku ma selle kirjelduse järgi ei kahtlustaks.Kui pisut rikkam segu muutusi ei too,siis vast probleem lisaõhus(karbussi lõdvik,vända simmerid jne,)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Ma ei ütleks, et 65kg on sellele rattale palju :D

Segu on paras, küünal ilus kohvipruun, minekuga tal kunagi raskusi pole - tirib ja tõmbab nokka väga hästi. Kui panna rikkamale segule siis hakkab ta plärisema ja see ei ole ju üldse mootorile hea.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Panen siia küünlast pildi, eile sai karburaatoorit proovitud timmida ja sellest ka arvatavasti küünlal ümbert must. Muidu on küünal olnud selline nagu keskelt on.
BCEBF207-E85D-4490-8072-A52FCC75ADB9.png
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

See näeb isegi täitsa hea küünal välja ju
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Piipz kirjutas: 10 Juun 2022, 16:48
See näeb isegi täitsa hea küünal välja ju
Ma arvan ka, et küttesegus pole probleemi :D

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas will111 »

radikas ei tundu nii hull, et ei peaks ära jahutama. aga no eks põhjuseid võib muidki olla, äkki on vedelikukanalid umbes näiteks kuskilt. või ujub seal sees üldse mingit kahtlast ollust ringi liiga palju.
eks neid kohti, kust viga otsida saaks on veel mitmeid aga alustada on tark lihtsamatest asjadest. kui väga tarvis siis saab ka ventika radika ette panna, ajutiselt ja mingi aku pealt.

plastikud radika ees ilmselt ei ole mitte kaitsmed, vaid õhukogujad/suunajad. või noh...kui neid seal ei ole siis tegelikult ilmselt peaksid olema. igaljuhul sõidutempost oleneb palju. kui aeglase kiirusega podistada ja samas gaasi ikka peal hoida madalate käikudega siis ega radikast ei saagi eriti suurt kogust jahedat õhku läbi käia ning kui õhku ei liigu siis pole midagi, mis soojust sealt ära juhiks
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mida veepump teeb?

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Veepumpa on kuskil pool kuud tagasi vaadatud, kōik tundus okei. Tagant ei tossa ja mootoriõliga kokku ei jookse.

Kuidas saaksin kindlaks teha, kas kanalid on umbes või mitte? Kas mingi ainega tuleks puhastust teha? Täna sai just jahutusvedelik välja võetud ja oli ilus sinine.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Millega ja kus survet vaatasid?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

yeekim kirjutas: 10 Juun 2022, 21:21
Millega ja kus survet vaatasid?
Survet pole vaatanud, kork on originaalne 1.1.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 10 Juun 2022, 21:27
yeekim kirjutas: 10 Juun 2022, 21:21
Millega ja kus survet vaatasid?
Survet pole vaatanud, kork on originaalne 1.1.
Eks need korgi vedrud lipuvad ajapikku väsima. Hea oleks muidugi kindluse mõttes üle testida
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

mx77 kirjutas: 10 Juun 2022, 21:35
Karl32 kirjutas: 10 Juun 2022, 21:27
yeekim kirjutas: 10 Juun 2022, 21:21
Millega ja kus survet vaatasid?
Survet pole vaatanud, kork on originaalne 1.1.
Eks need korgi vedrud lipuvad ajapikku väsima. Hea oleks muidugi kindluse mõttes üle testida
Kuidas teda saaks testida?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 10 Juun 2022, 21:38
mx77 kirjutas: 10 Juun 2022, 21:35

Eks need korgi vedrud lipuvad ajapikku väsima. Hea oleks muidugi kindluse mõttes üle testida
Kuidas teda saaks testida?
On olemas vastavad testrid. Kuid ma ei tea, kellel need Eestis olemas on
https://www.amazon.com/OEMTOOLS-27065-R ... B004FDL1TW
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Hmm… no kui ma lähiajal sõitma lähen siis loodan targemaks saada. Vaatan kas radiaatori ribide sirgu ajamisest ja puhtaks tegemisest oli kasu või mitte. Proovin siis teha ka mingit puhastust talle, uurin veidi netist millega seda saaks teha.

Annan siis teada kui midagi teada saan :D
Kui ikka miski ei aita, siis järgmisena ostan selle korgi uue.

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Plastikute eemaldamine ja ribidega mauramine tõenäoliselt sind ei aita, need plastikud on sinna originaalis ju arvestatud, ta peab ennast ära jahutama. Kusagil on miskit ikka väsinud, veepumba tiivik on ikka võlliotsas kinni veel? 2 taktised ei kuumene eriti kergelt üle, seal peab olema mingi suurem vigastus, veidi kõverad ribid jne ei ole piisav häda...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Niisiis sain vist probleemile lahenduse. Tuleb välja, et minu kodu metsarada on lihtsalt liiga aeglane. Sõidan keskmiselt seal umb 2 käiguga. Eile sai mul käidud ELUS esimest korda krossirajal, olen palju õppinud selleks ja ütleks, et igavesti vinge oli. Kuna seal olid kiirused suuremad siis seal püsisid mootori tempid normis.

Kui keegi oskab öelda siis võiks aidata sellega, et kuidas saab krossikale numbrit võtta? Eile krossirajale registreerides oli vaja panna ka krossika number, kuna mul seda polnud ja rada oli tühi siis panin numbriks lihtsalt 001 aga kui millalgi on sõitjaid rohkem siis kuidas peaksin saama?

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas Erci »

EMF registreerib soovi korral numbri (mida pole veel regatud), kui litsentsi ostad. Kui litsentsi pole ja niisama põristad, siis pead vaatama, et kellelgi pole sellist numbrit ja kleebid peale.... aga kui tuleb sama numbriga regatud võistleja samale võistlusele, siis pead sina maha kakkuma ja uue panema.
https://msport.ee/motokross/stardinumbrid/
___________________________

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Karl32 kirjutas: 13 Juun 2022, 08:53
Niisiis sain vist probleemile lahenduse. Tuleb välja, et minu kodu metsarada on lihtsalt liiga aeglane. Sõidan keskmiselt seal umb 2 käiguga. Eile sai mul käidud ELUS esimest korda krossirajal, olen palju õppinud selleks ja ütleks, et igavesti vinge oli. Kuna seal olid kiirused suuremad siis seal püsisid mootori tempid normis.

Kui keegi oskab öelda siis võiks aidata sellega, et kuidas saab krossikale numbrit võtta? Eile krossirajale registreerides oli vaja panna ka krossika number, kuna mul seda polnud ja rada oli tühi siis panin numbriks lihtsalt 001 aga kui millalgi on sõitjaid rohkem siis kuidas peaksin saama?
Tere!Numbri soetamise kohta nõu on adekvaatne,aga ülekuumenemise probleemi kirjeldus algselt puudulik!

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis seal siis nii puudulik oli?

ratas kuumenes sõites üle, täpset põhjust ei teatud. pakkusin kohe esimese asjana välja, et üks võimalik põhjus võib olla lihtsalt liiga aeglane sõit - see on basic füüsika. kui radikast õhk läbi ei käi siis ei ole midagi, mis seda jahutusvedelikku jahutaks ja tulemuseks ongi see, et mootor võib üle kuumeneda.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Krossika ülekuumenemine

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Me eeldasime et noormees ikka kõiki käike kasutab,enam vähem "peale keerab" ja hoogu on.Aga pikalt madala käiguga...?Kes oskas arvata.Osavust,tasakaalu saab ja peab ise harjutama aga muid elemente peaks oskaja juhendamisel õppima.Edu!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”