Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Alustan teemat, mis suure tõenäosusega tõmbab kiirelt fleimiks ja targutamiseks, aga eks vaatan pealt ja teen omad järeldused. Püüan aru saada, mis motiveerib tänapäevases ühiskonnas inimest praktiliste oskustega tööd tegema. Teema on spetsiaalselt siin foorumis ja mitte näoraamatus, kuhu igaüks saab panna mingi sisutühja lolli ühefraasilise väite. Tahaks kasvõi mõnda argumentatsiooni näha.

Ühesõnaga - kuu aja jooksul ei ole laekunud meile mitte ühtegi sooviavaldust töökoja mehaaniku ametikohale. Kuulutusi on olnud nii foorumis kui FB erinevates gruppides. Juurdlen selle üle, kus olen teinud vea ja mis on valesti, et kedagi ei leia (juba aastaid sama seis). Tean, et absoluutselt KÕIK teised mototöökojad on sama probleemi ees. Kõik nuputavad, mis on see maius, mida peaks pakkuma, et leida töötaja. Normaalsed töötingimused, tavapärane tööaeg, töötasu 1500-2000 eur kätte. Mis siin pildil valesti on? Kas peaks pakkuma 3000 eur kätte? Ma arvan, et see ei ole lahendus, sest siis ilmub kohale ports õnneotsijaid, tõusikuid ja targutajaid ning töövalijaid. Olen selle ühel teisel alal kunagi korduvalt läbi elanud.

Kuhu on kadunud tehnikahuviga noored või keskealised, kellele pakuks huvi mootorratastega seonduv praktiline töö? Mida nad teevad, millise väljundi nad leiavad jne... Ma ei näe ka seda, et tehtaks omal käel töökodasid, mida tekkis hulgi aastatel 2003-2008. Teate, et Tallinnas oli toona 52 motokauplust+töökada. Mitu teenindust on tänaseks alles jäänud? Kas ei julgeta, ei osata, ei taheta või ei tule majanduslikult välja. Äkki olen mina persoonina liiga nõudlik või kuri või maeiteamis?

Lõpetuseks - olen nõus välja käima 500 eur puhtalt kätte soovitajale, kes saadab meie juurde töömehe, kes läbib edukalt 3 kuulise prooviperioodi ja peale seda meile tööle asub. Diil?


StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas joel »

Teen siis targutamisega otsa lahti.

Ma pakun, et kaks olulist põhjust noorte tegijate kadumiseks on ühiskonna jõukuse kasv ja infotehnolooga ning sotsiaalmeedia plahvatuslik areng.

Kui raha eriti pole, aga sõita tahaks, siis on vaja ise oma tsiklit putitada ja sellega tulevad ka oskused ja kogemused. Mida jõukamal järjel ühiskond, seda vähem ostetakse kasutatud tehnikat ja hooldatakse ise ning rohkem soetatakse poest uusi sõidukeid ja hooldused-remondid jäävad mototöökodade teha. Autodega on ju sama trend - juba hea mitu aastat on Eestis esmaregistreeritud uute autode osakaal suurem kui kasutatud autode oma (peast ei mäleta - võib-olla koroona kallutas korraks jälle pisut vastupidi) ja ega uut kehtiva garantiiga autot ju keegi kodus kuuri all ei putita.

Teiseks istuvad tänapäeva noored väga suure osa oma vabast ajast telefonis-arvutis ja nina õue üldse ei pistagi. Siis ei saagi mingeid käelisi oskusi eriti tekkida (v.a. pöialdega nutitelefoni sõnumite trükkimine, mis käib ulmekiirusega).

Küll aga ei seleta see, kuhu on kadunud keskealised tegijad. Ju on hõivatud praegustes ametites ja kui noori peale ei tule, ei konkureeri neid keegi ka oma seniselt kohalt välja.
Joel

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Erci »

Äkki kogenud töömehed kardavad, et mototöökojas on ainult hooajaline töö ja talvel pole tööd pakkuda sellise palga eest. Samas kogenud töömees soovib stabiilset töökohta pikemaajaliselt. Ainult mõte hetkel, saad valgustada meid, kuidas päriselt on.
___________________________
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 707
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas daub »

Antud ajahetkel on ilmselt küsimus selles, et suur osa (vastavate oskustega) inimesi lihtsalt ei otsi kohta. See käib lainetena. Meil on näiteks olnud tavapärane, et konkureeritakse vabale ametikohale suurusjärgus 50-60 CV päevas. Konkurentsist filtreerib välja ca 80% juba esmasel CV lugemisel kuna nõutavate oskuste hulk on võrdlemisi suur ja suur osa kandideerijaid ei oska lugeda kasvõi näiteks vajalike keelte nõudeid. Praegu on kandidaate tulnud ca 30, veidi rohkem kui 2 nädalase ajaga, millest kvaliteetset valikut protsentuaalselt ilmselt isegi vähem, kuigi nii väikese hulga juures ei ole see täpne näitaja.
Lisaks kõigele on suve algus ilmselt kõige kehvem aeg töötaja otsimiseks, kuna kui ka keegi on värskelt ilma jäänud, aga nii palju peaga inimene, et endale reservi tekitanud, siis ei kiirustata uue koha otsimisega, vaid sellele hakatakse mõtlema rohkem siis, kui küttearved silmapiirilt paistma hakkavad.

edit: korrigeerisin ühe segase lause
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Üldse pole inimesi kes tööd tahaks teha.
See ei piirdu nendega, kes su töökojas käed küünarnukkideni õlised, peaks elatist teenima.

Aga kuhu nad kadunud on, või millest elavad, seda ma ei tea. Kui sa vaatad, kui palju on näiteks Ülemiste city`s uute kontorihoonete ankanaid, siis võib oletada, mitu kontorit, lauda ja inimest seal on. Ju nad kõik seal on, sest eks pikas perspektiivis on ikkagi laua taga ja kohvitassiga lihtsam.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

StreetMoto kirjutas: 19 Apr 2022, 09:34


Lõpetuseks - olen nõus välja käima 500 eur puhtalt kätte soovitajale, kes saadab meie juurde töömehe, kes läbib edukalt 3 kuulise prooviperioodi ja peale seda meile tööle asub. Diil?
Proovi õnne FB ukrainlased Eestis jne gruppides(vajadusel võin saata päris mitu), tean kus ukrainlased on asunud tööle autoremonditöökojas ja ehituses, palkajatel on jagunud ainult kiidusõnu, ainuke mis ukrainlastel motti alla viib on töövahendajad, kui leiad otse ja ise tal paberimajanduse korda ajad(kui tal pole korras), siis võid leida väärt inimese kui tal eelnev kogemus olemas või pöidlad peopesas ei kasva.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Miks pole võimalik leida motiveeritud töölist?
Kui laiemalt teemal arutleda majanduse ja töökohtade üle, siis on teostatud järjepidevat rahatrükki ja sellega järjest kiirendatud tarbimistsüklit ning kuna toodetel pole enam vajalik pikk kasutusiga siis on materjalid läinud järjest kehvemaks ning tootmise efektiivsus on järjest tõusnud.
Seega justkui peaks olema vaja järjest vähem töölisi ning peaks tekkima tööjõu ülejääk ning tööpuudus.
Siin astubki mängu rahatrükk ning teise asjaoluna odav tooraine.
Seega on asjade hinnad järjest langenud ja kuna raha ringlusse järjest lisandub ning inimestel on vaba aega (tootmise efektiivsus) siis tekivad juurde võimalused seda aega ära kulutada ning koguda seda külvatavat raha.
Seega tekivad (ja ka tekitatakse riiklikult) igasugu tegevusalad, mis midagi ei tooda.
Kui miski jutuber või keegi Sille välgutab kintsu ning elab sellest ära siis milleks ta peaks tööle hakkama?
Paraku on tema väga hea eeskuju et nii saab ka elada neile kes hakkavad mõtlema mida oma eluga peale hakata.
Pealegi meile korrutatakse igalpool, et vana asja pole mõtet remontida ja kohe kui laguneb võetakse uus ning noortel kes pärit sellise suhtumisega keskkonnast ei teki mingit huvi arendada mingeid käelisi tegevusi.
Kuhugi kontorisse ikka saab tööle kus koostatakse raporteid suitsusamba kõverusest erinevatest ilmakaartest puhuvate tuultega.

Teate ja olete te üldse mõelnud palju peab praegu tööd tegema et ära elada?
Ma mõtlesin selle üle just ja jõudsin järeldusele, et kuna elan oma majas, päris omas muide mis pole võlapeale ostetud ning sõidan autoga, mille olen ise üles ehitanud teadmisega et sõidan sellega 8 aastat ning sellest on 3 ära sõidetud.
Tegelen hobikorras metallitööde nagu keevitamine, treimine-freesimine ja erinevate seadmete remont.
Hobidest on 2 tsiklit mis on ka päris omad ja millega saab käia krossi ja metsa sõitmas.
Neil asjaoludel ma jõudsin järeldusele, et pean nädalas töötama 16 tundi et jätkusuutlikult edasi elada ning miks peaks nii mõtlev inimene tulema rahulikust väikelinnast pealinna tööle teenima 2000 eur kuus?

Õnneks või õnnetuseks kisub väga sinnapoole, et see olukord on muutumas.
Nimelt rahatrükk töötab ainult seni kui meil on võimalik majandust kasvatada ja see kasv saab toimuda odava tooraine najal.
Nüüd, kui ühtäkki meie idanaabrilt enam ei tule neid odavaid tooraineid oleme me suure jama sees kuna raha on liialt ette ära trükitud.
Euroopa on paraku tarbimisühiskond ja ühtäkki tekib olukord kus meil pole enam midagi tarbida ja tohutu kogus raha on käibel.
Seega peame paratamatult oma elatustasemelt järele andma ning varade endassekogumise asemel hakkama seda hoopis välja andma Hiinasse ja Usasse...

Ühesõnaga see praegune raiskamisühiskond muutub säästmisühiskonnaks ning peame hakkama rohkem pingutama äraelamiseks ning tekib tormijooks kasutatud asjade remontija töökohale ning tootmisse sest peame hakkama mõtlema välja kestvamaid tooteid.
Siis on arutelu algataja uksetaga järjekord soovijatest ning elu läheb edasi.

Pole eriline majandusanalüütik, kuid hetkel ei tundu asi sugugi seniste ennustuste järgi minevat ja kardetavasti peab isegi hakkama rohkem tööle...

Muide igal hetkel võib kerkida taevasse suur kurjakuulutav seen ja kõik senine elu muutub ning jõukad pole enam need, kel on maid ja vara vaid need kellel on toitu ja asju...
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

eks neid keskealisi ikka oleks ka, kuid täna on alternatiive kätega millegi tegemiseks piisavalt ja sõita tööle kaugemale kui pool tundi on liig. ratta remont "vanakooli" vennikestel on pigem hobi (eneseteostus) ja elamiseks/hobideks vajaliku raha saab teenida kontoris.

nooremad tegelased enam ei remondi ja huvi selle vastu puudub - alternatiiv on koolist eriala õppinud tegelane kohe meeskonda saada (algul praktika ning hiljem töö)... ka sellel teel on tagasilööke - töömees ostetakse üle. Siis proovid uuesti ja uuesti...aga vaadates metalli/pinkide sektoris kolleege - ega need hingega õlinäpud väga kadunud pole ja vaikselt tuleb neid ka juurde.

2715 ütles targad sõnad kribamise ajal ära!
sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas ranel »

► Näita Spoilerit

Kuna ma oleks ilmselt ise üks sihtgrupist, keda sa näeks kandideerimas, siis omalt poolt, miks mind ei kutsu kandideerima.

Peamine tööprotsess tegeleda rehvivahetajana ning regulaarhooldustega (õli, klotsid, küünlad, filtrid) ei ole pinget pakkuv. Vähemalt ennast huvitaks just keerulisemad probleemid. ja nagu ma omal nahal olen tunda saanud ning mujalt kuulnud, siis selliseid töid te tegelikult ette võtta ei soovi (arusaadav, sest pole vastavat tööjõudu/uppunud töödega regulaarhooldustesse).

Teiseks palgatase on selline, et käed mustaks/õliseks ametis on alates 1500 eur kätte isegi Tartu piirkonnas pigem tagasihoidlik. Sellise palgatasemega saab vabalt kontoris tööd ka teha, kus päeva lõpus oled puhas ja tööpäeva lõpp enamvähem kindel. Lisaks ka kaugtöö võimalus. Ehitaja palk näiteks Tartus, kes päris algaja pole, on 10-12 EUR/h kätte. Ametlik info registris näitab keskmiseks netopalgaks 1169 EUR kätte, mistõttu 2000 eur neto kätte summa ei tundu usutav.
Tanklas burkse keerates ilma igasuguse varasema töökogemuseta saab näiteks ~1050 EUR kätte ja ei eelda erilisi eeloskuseid.

Tööaeg 9:30-18:00 pole ahvatlev. Selline aeg ei sobi absoluutselt pereinimesele, kes peaks 17:00 lapsi peale korjama. Tööpäeva algus võiks ikka olla kell 8.00.
Lisaks nii hilja alustamine tähendab seda, et jõuab umbes ~19:00 kõige varem alles koju. St. igasugu trennid, õhtul kuhugi minekud jne, on suht välistatud.

Suvel puhkuse võtmine ilmselt keeruline.

Maksuvõlad. Maksuvõlaga ettevõttesse ma tööle ei kandideeri(jah, hetkel nüüd maksuvõlga enam üleval pole).

Väga väike kollektiiv. Ametlikult näitab palgal 2-4 inimest. Ühest küljest hea, teisest küljest miks 21 aastaga ettevõte kasvada pole suutnud.

Lühidalt, sama palgatasemega ning riskitasemega on päris palju muid ameteid, mille vahel valida.

Teemaväline
Seoses asjaoluga, kus meie pika kogemusega mehaanik otsustas kolida Eesti lõunaosariikidesse, otsime oma töökotta uut "koopaoravat". Heal koopaoraval on varasem töökogemus ja oskus ning tahe teha mistahes tööprotsessi kvaliteetselt ning püüdleb lahenduste leidmise suunas, mitte ei leia põhjusi, miks mingit asja teha ei saa. Meil on 21 aasta pikkune kogemus, meie töökojast on läbi käinud tuhandeid tsikleid ja me pakume oma teadmisi ja kogemusi klientidele. Mitte nii heal koopaoraval on kogemust vähem, aga pealehakkamist ja tahet ning töökust sellevõrra rohkem. Kel töövahendid käes ei püsi, see kahjuks hakkama ei saa.

Peamised tööprotsessid on rehvivahetused ja regulaarhooldused, kuid kokku tuleb puutuda ka kõiksugu muude tsikliteemaliste tegevustega.

Töökoht StreetMoto - Tallinnas, Hiiul. Tööaeg E-R 9:30-18:00. Töötasu olenevalt koopaorava võimekusest 1500-2000 kätte. Tööle asumise aeg - proovitöölisena alates aprilli algusest, päris käbisid saab maikuust hakata krõbistama. Kui oled eriti võimekas, siis võib ületada ka eelmainitud piiri, kui oled ludru, siis kahjuks pikka pidu ei ole.

Oma soovist anna palun teada meili teel (all signatuuris). Lisa kindlasti info enda kohta ning sinu kontaktid ei teeks ka paha. Lisainfot saab samuti küsida nii meili kui ka telefoni teel.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

3rik
Postitusi: 84
Liitunud: 25 Mai 2010, 16:15
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas 3rik »

Kuulutusi on olnud nii foorumis kui FB erinevates gruppides.

Selles äkki häda ongi, et otsid tegijaid sealt, kus tegijaid ei ole - netis on targutajad.
Õige garaaži(piima)vuntsi leiad just sealt, kus ta tunneb ennast hästi ehk garaažist.
Neil ei ole aega ega tahtmist feissbuukis ega foorumites jõlkuda, veelvähem kuskil töökuulutusteportaalis.
Valdkonnast huvituva tüübi võid ka kuskilt kutsekast leida, aga selleks tasub kuulutus kooli stendile panna.
Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Erci kirjutas: 19 Apr 2022, 10:14
Äkki kogenud töömehed kardavad, et mototöökojas on ainult hooajaline töö ja talvel pole tööd pakkuda sellise palga eest. Samas kogenud töömees soovib stabiilset töökohta pikemaajaliselt. Ainult mõte hetkel, saad valgustada meid, kuidas päriselt on.
Viimastel aastatel on talvel rohkem tööd kui suvel. Meil veel paar-kolm sügistalvist tööd hetkelgi pooleli. Ühtki jõude istumise pausi pole olnud. Palgaga on nii, et ma oleks valmis maksma "lõputult", minu poolest ka 3000 kätte, aga siiani pole ükski töömees suutnud selle teostamiseks vajalikku summat sisse tuua. Ma leian, et töömees peab ennast siiski vähemalt nulli suutma teenida ehk kliendilt peaks kuu jooksul laekuma vähemalt selline summa, mis võimaldab katta tööjõukulu ning töökojaga seotud püsikulu ja vahendite ja abimaterjalide kulu. Vastasel juhul on nagu pointless, või mis?
3rik kirjutas: 19 Apr 2022, 12:43
Valdkonnast huvituva tüübi võid ka kuskilt kutsekast leida, aga selleks tasub kuulutus kooli stendile panna.
Proovitud korduvalt. Tase on kahjuks selline, et seisad terve tööpäeva kõrval ja hoiad hinge kinni, et midagi pekki ei keeraks. Midagi kõvemini või karmimalt ütled (oma arusaamisega õpetad ja selgitad), siis solvutakse ja rohkem ei tulda. Iseenda kriitimakeel puudub, oskused puuduvad, tahet ei ole ja hirmus hellakesed on kahjuks. Ei võta mina endale seda vastutust, et selline kliendi tsikli kallale lasta.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

Pakun välja endapoolsed 2 senti:
Motondus oma klassikalises mõttes on muutunud. Sõitjaid küll jagub aga enam ei võrdu tsiklimees õlinäpuga, elik reaalseid tehnikaalaste oskustega inimesi pole enam niipalju. Alles jäi kuskilt FB silma kus keegi reaalselt uuris mis määrdenippel tal ratta küljes on- osutades ise siduri õhutuse nipplile.... Või uuritakse kuidas ketti õlitada jne.. Ja ma miskipärast usun, et tsiklimehhaanikuks tuleb tänavalt pigem entusiastist asjaarmastaja kui lihtsalt tehnikahuviline- entusiaste aga jääb järjest vähemaks. Antud kuulutuste valguses mulle tundub, et võib jääda mulje , et rõhutakse just sellele, et " tule näita kui kõva tsiklimees oled- ...maksame 1500-2000 kätte" mis võib nn mehe metsast keda annaks koolitada, eemale tõrjuda.
Teiseks, nagu eespool keski mainis siis tegijale-kohusetundlikule-mõtlevale inimesele on oluline sissetuleku stabiilsus. Selles osas võiks täpsustada kuidas see tööandja poolt tagatakse.
Palga vahemik1500-2000 on suht suur (25%) ehk tooge välja millest täpsemalt see sõltub... Eeldame et valid välja töötaja kes vastab ootustele/kvalifikatsioonile siis 1500 on normtundide eest? 2000 kui oled eriti tubli, milles tublidus seisneb? Ja ma arvan et sealt vahelt läheb kuskil joon mis on erineva kvalifikatsiooniga inimeste palga piiriks- a'la inimene kes oleks keskmiselt nõus 2000 ei vaata alla 1750 pakkumisi ja inimene kes teenib keskmiselt 1400 ei vaata üle 1750 tööpakkumisi (alateadlikult)
Mina ka ei usu, et pakkudes 3000 palka saad oluliselt parema valimi just su esimeses postis välja toodud põhjustel. 2000 on sellinne summa mille eest saab juba suht ok ära elatud kui on tagatud stabiilsus, norm tingimused tööajale jne, ehk see ei ole ilmselt põhjus miks puudub huvi.
Kahjuks või õnneks täna määravad sellised märksõnad nagu stabiilsus, paindlikkus, töötingimused, "huvitav töö" rohkem kui palganumber ja eriti nishi aladel kuna konkureeritakse laia ampluaaga üldise tehnikasektoriga.

Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Lembit »

StreetMoto kirjutas: 19 Apr 2022, 12:53
... aga siiani pole ükski töömees suutnud selle teostamiseks vajalikku summat sisse tuua...
Üks väike probleem võib ka siit välja joonistuda.
Kui inimene töötab tööandja juures mehhaanikuna, siis ei ole tema asi raha sisse tuua. Seda teeb "müügiosakond". Kui ettevõte ei suuda töötaja tunde kasumlikult välja müüa, siis minu hinnangul on probleem pigem ettevõtte ärimudelis, kui töötajas.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Minu kaks senti
Taustast, põhikooli suvevaheaegadel komplekteerisin hiina rollereid-atv-sid. Keskkooli suvevaheaegadel ja ülikooli esimesel aastal käisin suviti mõnes motika/auto töökojas taskuraha teenimas. Lisaks tööle ostsin ainukese kättesaadava, kõige odavama (kottis mootoriga) mootorratta, millele elu sisse puhusin. Reaalsest elust tekkinud vajadus masinat parandada (et sellega kooli, trenni või pruudiga kinno minna) sundis mind masinatega tegelema. Sai nii elektrisüsteemi olemusega tutvust tehtud, käigukasti reguleerseibide valesti asetamise tõttu mitu korda mootorit maha, lahti, kokku ja peale tagasi pandud. Seega tavahooldusega seotud töödega saan täna ise kiiremini hakkama kui masina töökotta viimine. Pidurid, amordid, ketid, õlid jne.

Vanust on veidi üle kolme dekaadi ja mulle väga meeldib vabal ajal tehnikat putitada. Mõistan mehaanikat, elektrit, elektroonikat. Tihtipeale ostan mingi spetsiifilise töö tegemiseks uue tööriista, kui viin selle tööriista raha kuskile töökotta mehaanikule.

Spetsiifilised tööriistad on muutunud nii palju kättesaadavamaks (näiteks rehvipingid), et mõistlikum on need endale osta ja oma (pere) vajadused kõik ise kodus ära lahendada. Olles igast töid omal käel, juutuubi, manualidega ja mõne kogenud mehaanikuga konsulteerides teinud, oskan täna hinnata, kas mul on kasulikum mingi töö omal käel ära teha või anda see, kellegi teise kätte tegemiseks.

Miks minusugune ei tule mehaanikuks? Ma teen seda juba hobina oma sõidukite peal. See on hea vaheldus justnimelt kontori (inseneri/automaatika/it) tööle, mis paraku pakub rohkem perspektiivi ja teenistust. Ma ei näe võimalikuna, et ma suudaks mehaanikuna sellist sissetulekut tööandjale tuua.

Ehitussektoris projektijuhid kirjutavad elektri-automaatika-nõrkvoolu-ats- vms spetsiifilise töö teostamiseks eelarvereale viiekohalisi numbreid üsna kergekäeliselt. Kui lihtne on keskmise eestlase 3000 eurot maksva kliendi Honda Horneti või Kawa Z750 hoolduse eest nelja või viiekohalist raha küsida? Mitu raha täna hooldus maksab 200? 300? 400? eurot? Maksud maha, mis sellest ettevõtte kasum on? Ma ei näe siin suurt teenimise kohta. Kui 3000 eurone sõiduk vajab juba 1500 euro eest remonti, siis omanik pigem müüb selle sõiduki 1500 euroga maha.

Mul on päris mitmeid tuttavaid, kes päeval teevad IKT sektoris tööd ning vabal ajal tegelevad autode-motikate putitamise, CNC, treimise, keevitamise & what not mehaanika tegevustega. Nii mõnelgi on mingi rahvaralli või jääraja auto, mille kallal ise tööd tehakse.

Ma ei arva, et ma olen oma tegemistega mingi erand. Nii nagu minagi ehitan täna uut suuremat hobigaraaži, siis paljud sõbrad-tuttavad samuti ehitavad hobi-töökoda või on just valmis saanud hobitöökoja juurdeehituse.

Kasutatud ja osaliselt ka uued sõidukid on nii palju kättesaadavamaks muutunud, et mingit suurt remonti ei ole majanduslikult enam mõistlik teha. Lihtsam on vana risu odavalt ära müüa ning uuem masin osta ja käia esindustes hooldamas ning oma aega väärtustada perele või hobidele. Motikate hinnad nii palju ei lange aga vaadake palju langevad luksusautode hinnad oma elukaare lõpus, VW Phaetonid, enamus Audi 3.0 diislid (millel ketid vajavad vahetust), roostetavad Mercedesed jne.


Palju mõtteid läbisegu, mõni pilt kodumekaniku tegemistest ka.
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Turist »

Cv.ee, cvkeskus.ee ja Töötukassa lehel ka kuulutanud?

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Eelviimasele postile kirjutan alla. Umbestäpselt sama stoori ka endal ning mõtted samuti suuremas osas kattuvad :D

Miks ei lähe mehhaanikuks. Tegelikult võiks ka vabalt minna ja oleksin isegi nõus aktsepteerima oluliselt madalamat palka kui mul on nö. "puhast tööd" tehes it-sektoris. Aga seal on mõned aga'd. Esiteks, oluliselt madalam võib see palk olla, aga kindlasti mitte ligi 2x madalam. See kipub juba absurdseks, eriti arvestades, et mehaanikuna tegelikult ikkagi tuleb neid kasulikke tööminuteid/tunde kindlasti rohkem kui it-sektoris. Ehk reaalset tööd tuleb teha tegelikult vaieldamatult rohkem ja töö on mõnevõrra ebameeldivama iseloomuga ka. Mulle tundub, et mehaanikule reaalselt üle 1500e (bruto) ei taheta eestis ikka endiselt kuskil väga maksta. Ja see on üsna jabur tänasel päeval. Aastat 5 tagasi ehk oleks see veel kuidagi aktsepteeritav.
Teiseks, musta tööd, madalamalt tasustatud tööd võiks teha juhul kui seal on mingid kindlad omad hüved ja plussid vs. kontoritöö. Olgu selleks siis hästi paindlik tööaeg, hästi pingevaba töö, väga huvitav ja vaheldusrikas töö vms. Paraku sellised hüved kipuvad sul olema pigem vaid siis kui oled "oma bisnessiga mehaanik" ning valid ise, millal ja millise töö ette võtad. Oma bisnesiga jälle muidugi pole kaugeltki mitte nii palju töid, mida üldse teha saaks.

Sarnaselt eelkirjutajaga olen samuti juba umbes 30 aastat pidevalt mehaanikat ja elektroonikat näppinud, nii et oskusi on, haridust on, iseseisvat mõtlemist ja projektijuhtimise ning tiimijuhtimise kogemustki on :D Kuid jah, saada tänasel päeval ~1200e kätte selle eest, et teha igapäevaselt käed mustaks ning käia kuskil
kohal 8st 5ni, allud kellegile ja lõppkokkuvõttes ikkagi teed ka suhteliselt rutiinset tööd (õlivahetus, rehvivahetus, piduriklotsi vahetus, amordihooldus - repeat). Kui kõik see kokku panna siis tõesti ei tõmba lihtsalt. Ja olgem ausad, ümberringi toimuva valguses kõiksugune töötasu, mis on väiksem kui 10eur tund NETO, no ei pane isegi mõtlema.

Palju on täna üldse ühe sellise keskmise tsiklihoolduse hind mõnes ametlikus töökojas/hoolduses? Või siis ka mingi lihtsama remonditöö? Ma mõtlen selliseid asju, mille teeb kuskil nii 2-4 tunniga ikka ära. Eeldaks, et 100-200eur vist ikka? Fäncymates kohtades arvatavasti ka rohkem? Ja ma pean silmas AINULT töö hinda, mis ei sisalda varuosi.
Kui töö maksab ütleme keskmiselt 150eur ja mehaanik teeb seda näiteks kuskil 3 tundi siis tegelikult ju võiks töö tegija selle töö pealt teenida VÄHEMALT 10eur/h kätte küll. Ja peaks saama sealt veel ära maksta kõik maksud ning peaks jääma kõvasti üle ka bossile
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

@2715 Kas Sa tegeled TOOTVA tegevusega? Juhul, kui Sa just üüberkallist kella ei vooli(nt.), ei usu, et 16h nädalas välja tuled.
Müügiosakond ei tee imet, kui remondimees suudab 8 tunniga teha vaid ühe õlivahetuse- mis see töötund siis maksma peaks+ teine inimene kõrval, kes õpetab ja jälgib :wack:
Ukrainlane- juhul, kui ta just seda ennem kuskil margiesinduses teinud pole, olgem ausad, siis enamasti piirdub vennasvabariikide tase Dnepri, IŽ jmt.
Kahjuks on enamus tänapäevasest kontingentist kolinud "ostan, müün ja vahetan" platformile- paar klikki ja raha tuleb!

edu

PS! Ise olen sellele tööle mõelnud aga alles pensionipõlves :D

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma ei arva, et tegijad oleksid kuhugi kadunud, pigem vaata kriitiliselt otsa oma pakkumisele, ettevõttele ja mingil määral ka kuulutusest vastu kumavale juhtimisstiilile. Hetkel näib, et sa tahad ebamäärase summa eest kiiret tööoravat jooksurattasse. Kohta, kus sina keelad, pood ja lased. Ilma omapoolse nähtava ponnistuseta. Selliste pakkumiste/nõudmiste aeg on läbi. Sai otsa koos viimase majanduslangusega. Tänane turg on töövõtja turg, tööandja peab seksikas olema. Täna läbid sina töövõtja poolt välja kuulutatud konkurssi tema ajale üsna võrdsetel alustel. Ja selleks pead sa pakkuma enamat, kui vaid hügieenitase. Palk on hügieenitase. Ja isegi sellega pole antud juhul päris selge, et kui palju lõpuks koju saab viia, kas 1500€, 2000€ või hoopis rohkem. Selge on igathes see, et katsejal saab vähem. Aga kui palju vähem ja miks? Kes teab.

Ja miks on vaja väärtuslikku töötajat koopaorvaks kutsuda ma ka ei mõista. Mingi lokaalne nali? Viitab see ehk töökeskonnale? Ning millisel põhjusel on vaja töökuulutuses ähvardada, et kui hakkama ei saa siis saab kohe kinga? Kas see pole elu loomulik osa, et kui hakkama ei saa siis koostöö ei jätku? Hügieenitase? Igal juhul on seda kuulutuses suisa 2x rõhutatud.

Kui aus olla siis ainus asi mida ma kuulutuses ei näe on pakkumine. Pakkumine mehele või naisele, keda sa oled valmis järgnevate aastate jooksul motiveerima Streetmoto heaks töötama. Et mis tegija peale palga (mida ta niikuinii oma väärtuse ulatuses saama peab) veel saab? Lisapuhkuse? Tööriided? Paindliku tööaja? Väljaõppe? Kohvimasinast piiramatult kohvi? Tasuta lõuna? Tööandja telefoni? Vot seda pakkumist ma ei näe. Raha eest töötatakse ikka siis, kui enam muid võimalusi pole. Ma olen veendunud, et enamus oskustega inimesi täna selles olukorras pole.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ka Maci jutule kirjutan 100% alla, täpselt samad mõtted olid endal...lihtsalt ei viitsinud seda kõike pikalt lahti kirjutada.

Lisaks ka siia, et oman ühte neist "isetehtud" töökodadest, mitte küll tallinnas ja töö iga päev ning hommikust õhtuni seal loomulikult ei käi :) Tean tunnen ka väga paljusid, kes on hakanud just viimasel ajal tegelema kõikvõimalike sarnaste ühemehe ettevõtmistega. Nad kõik ei ole muidugi tsiklimehaanikud, kuid paljud on seotud mingi spetsiifilise tehnilise teenuse pakkumisega. Kui aus olla siis eks ma isegi pakun viimasel ajal tegelikult rohkem juba spetsiifilist teenust kui üleüldist tsiklihooldust.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Vint »

Entusiaste on jäänud vähemaks, tavaline tsiklimees tahab sõita ja vahest ajaviiteks nokitseda ning kogu lugu. Oma osa on vabalt saadavas infos ja teine- töökindlus. 2000 alguses osteti seda mida sai odavamalt ( ka ära hooratud rattaid ) praegune valik on muutunud paremaks ja omanike teadlikus on tõusnud.
( Nt. Soomes põhjendati seda kui ala harrastajate ringi ja ülevaatust ei nõuta. )

Ausalt, ei tea enam mõhkugi Eesti tööturust. Näib paraja siplemisena teha rehvide vahetust, õli jne. kui veel klient ka passib kõrval siis tänan, ei.
Pikemad tööd on mugavamad.

Ps. Ei ole kaks vasakut kätt. :mrgreen:
Üks ilus koorene pilt kah
► Näita Spoilerit

kalleu
Postitusi: 480
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Eks ta natuke on ka selline nokk kinni-saba lahti teema. Tõstaks palka ja võtaks parema mehe (või naise - ei diskrimineeri siin) aga klient ei ole täna nõus seda kinni maksma kuna ta ei saa aru, kui palju aega tegelikult läheb korralikult tehes. Siinkohal müts maha Streetmoto ja teiste Eesti tublide mototöökodade ees - minu arvates te töötate liiga madala tunnihinnaga.
Ma nt. enda masinaid ei tee mitte kunagi mustana. Vaadates keskmist töökotta saabuvat isendit siis pesu hind peaks automaatselt kõigil hooldustel juures olema (ka õlivahetusel). Järgneb isendi esmane diagnostika jne.
Kui ma nüüd Neeme juures samamoodi toimetaks siis ta läheb paari nädalaga pankrotti, sest ma jõuan heal juhul 2 õlivahetust teha päevas. Kodus saab sedasi iluleda, raha eest töötades mitte kunagi kui just butiik pole (leidub ka neid meil siin).

Lödinäplusest annab välja kasvada kui on tahtmist (enda kogemus), pigem jääb asi huvi ja tahtmise taha.
Ja nagu Mac ülal kirjutas siis oskustega töötajal on täna väga selgelt töövõtja turg ning ei muuda siin ka sissetulnud pagulased või ukrainlased selles valdkonnas niipea midagi.

Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

Noortele(alla 30) -mulle tundub-, ei müü sellinne töösuhe enam üldse kus ülemus kella ja piitsaga kukil istub. Scrollitakse kohe edasi.
Lihtsalt elu pakub niipalju muid tegevusi ja võimalusi.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

yeekim kirjutas: 19 Apr 2022, 16:41
@2715 Kas Sa tegeled TOOTVA tegevusega? Juhul, kui Sa just üüberkallist kella ei vooli(nt.), ei usu, et 16h nädalas välja tuled.
Ei tegele tootva tegevusega otseselt vaid rohkem remondi ja metallist asjade töötlemisega.
Näiteks eile keevitasin alumiinist paadimootori jala ära ning tegin sinna uue mutri ja tööaeg tuli 4 tundi.
Täna joonistasin Autocadi ühe keerulisema viguri, millele kulutasin 3 tundi.
Homme vahetan krossika kepsu ära jne.
Kui hinnastada tund keskmiselt 15 rahaga tuleb nädalas 240 raha.
Kuna alkohol ja tubakas ei tõmba ja kalleid maitseid pole siis 50 raha läheb eluspüsimiseks.
50 paneme kõrvale eluasemekuludeks.
50 reserveerime transpordile ehk kütus ja muud kulud transpordivahendile.
50 kanname maha kui käia tsikliga sõitmas korra nädalas.
50 paneme kinnisvara remondifondi.
40 jääb lihtsalt kulu erinevatele tööga seotud kulumaterjalideks, kuid sellest jääb pidevalt üle.

Oletades nüüd, et ma võtaks vastu herr Neeme pakkumise teha karjääri koopaoravana pealinnas kaasneks sellega automaatselt sinna eluaseme ost või üürimine.
Kindlasti kulub transpordile suurem summa kohe kuna kodus tahaks veeta nädalavahetuse.
Siis oleks vaja uut autot juba mis kannab selle läbisõidu välja ja ei taha remonti ning hooldust sest selleks pole ju enam aega...
Tulemusena oleks kaelas võlad sest neid kulusid mis pealinnas töötamisega kaasnevad peab kuidagi finantseerima.
Võlg paneb jälle kohustuse töötada 5 päeva kellast kellani ja kuskilt ei paista välja, et sellest elukvaliteet või miski muu oluliselt paremaks muutuks...

Olen muide ka kahele inimesele tööd andnud metsanduses 2010-2017 ja tean mis tähendab otsida sellist inimest kes on või keda on võimalik motiveerida töötama tulemuslikult.

Antud juhul aga on üks probleem soovitud ebatavaline tööaeg sest kui pereinimesel peavad lapsed saama kooli ja siis saad kaks korda liigelda ning kui laps lasteaias siis sinna jõuda on võimatu õhtul ja seega pereinimesed jäävad kohe valikust välja.
Samuti pole võimalik käia ühtki asja ajamas muidu kui töölt ära küsides.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui mõne inimese "tööajast" kõik kohvipausid, jutupausid ja FB-sse ning foorumitesse kilomeetriste postituste kirjutamine maha võtta, siis tegelt on 16h reaalset tööd nädalas juba päris okei panus... Ilmselt Streetmotos koopaoravdamise asemel telefoni näppides kaugele ei jõua, aga valdava enamiku kuvaritaguste ametikohtade puhul pead sa ikka sügav idioot olema, et sellise stiilis 50/50 töö/tööajal logelemine tempoga üldse mingit tähelepanu äratada, rääkimata kurjematest sõnadest. Sama asja vormistamine nii, et ~20h oledki päriselt töö kallal ning ülejäänud 20h ei soojenda tooli, vaid nuusutad lilli, püüad kalu ja putitad tsiklit, on pmst ainult läbirääkimisoskuste küsimus.

Igaks juhuks muidugi mainin, et maksan juba 12a endale ise palka, niiet kõik bikeri foorumi postitused tulevad omast taskust :wack:
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui ei ole mingile kindlale kitsale ringile markidele keskendunud, eks siis paljude jaoks ka see tundub paras "hullumaja" kui päevast päeva muudkui tulevad jälle erinevad masinad, mille eripärasid ei tea ja hakka jälle katsetama ja välja mõtlema kuidas kuhugi üldse ligi pääseb jne.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Olin kunagi mingil hetkel autoremondis meistri asendajaks kus remondimees sai 50% ilma käibeta remondi tunnihinnast(sellest mis klient maksis, mitte see mis tegelikult kulus). Selleks, et täna ametlikult 3K kätte saada peaks tunnihind selle valemi järgi olema 70-75€/h ja iga päev vähemalt 8h ees ootamas, võrdluseks Inchcapes on tunnihind praegu 90+€/h.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

75e/h ja iga päev 8h tööd teeb kuus 13200eur puhast ja 10500eur käibekas maha arvestatud tulu kliendilt teenuse pakkujale.

mis sa selle all mõtled, et remondimees sai 50% remondi tunnihinnast? sai kätte ehk neto 50%, või palk bruto oli 50% tunnihinnast? sinu välja pakutud numbrite järgi saaks remondimees siis selle 75e puhul kas üle 5k puhtalt kätte (juhul kui sai tähendab neto) või natuke üle 4k puhtalt kätte juhul kui pidasid silmas saamist brutos. päris 4 või 5k kätte vist siiski väga paljud lihtmehaanikud eestis veel ei nõua (ega ka saa)? kui töö sisaldaks endas juba väga keerukaid ja vastutusrikkaid suuremaid projekte, kõiksuguste erinevate keerukamate pinkide kasutamist igapäevaselt, erinevate materjalide keevitamise valmidust ja oskust jne siis muidugi on juba teine jutt aga kahtlen, et ka sel juhul üle 3k kätte saada kuskil väga realistlik oleks.

realistlik ja mõistlik oleks lihtmehaanikul saada kätte minimaalselt 1600e, mis tähendab tööandja jaoks palgafondi umbes 2750e. ma arvan, et umbes alates sellise palga eest ehk oleks juba ka soovijaid kui muud tingimused on ka mõistlikud. see omakorda tähendab, et kogu töötaja palga maksmiseks kulub tööandjal müüdava töö tunnihinnast umbes 15-16e, juhul kui töö on iga päev 8h järjest ees. nii soodsa tunnihinnaga ilmselgelt ei pakuta täna mitte kuskil mitte midagi, vaid pigem on need numbrid ilmselt minimaalselt kuskil ehk alates ~30e/h, pigem 40 ja üles. Koefitsendi peab miudugi maha arvestama ehk et kunagi ei ole kellelgi töö päris iga päev ja järjest 8h ees, kuid siiski...siin peaks nagu manööverdamisruumi olema küll, ja ka ruumi töötajale mõistlikku tasu maksta. isegi täiesti ametlikult ja kõik riigimaksud ausalt ära tasudes :D
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas tito »

kiilas kirjutas: 20 Apr 2022, 00:49
….. võrdluseks Inchcapes on tunnihind praegu 90+€/h.
On ta jee!
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 707
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas daub »

Jalamees kirjutas: 19 Apr 2022, 20:53
Noortele(alla 30) -mulle tundub-, ei müü sellinne töösuhe enam üldse kus ülemus kella ja piitsaga kukil istub. Scrollitakse kohe edasi.
Lihtsalt elu pakub niipalju muid tegevusi ja võimalusi.
See on päris õige märkus. Kahjuks ei ole sellised tööd, kus elu peab kella järgi käima, kuhugi kadunud. Töökojas on, juhul kui pidev tööde järjekord ees, ilmselt isegi mingi piirini teoreetiline võimalus sellist kokkuleppegraafikut luua, et kes ärkab poolest lõunast ja kes tahab üldse öösel toimetada.
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

► Näita Spoilerit
3K kätte on kulu tööandjale ~5100€ x2 +20%
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”