Honda CRF450 käigukasti õli
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 72
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
- Tsikkel: VN2000
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 6 korda
Honda CRF450 käigukasti õli
Niisiis, olen natuke segaduses. Mida panna 2003a Honda Crf450 käigukasti.
Tehas soovitab 80w85 õli
Netis surfates jäi silma igasugu variante. Alustades sama õliga mis mootorisse ja lõpetades ATF.
Miks uurin
Põhjus tegelt selles, et ühel teisel masinal on kasutusel ATF õli ja kuna mõlemal kogused suht väikesed, siis jaguks mõlemale ühest pudelist üheks korraks.
Hirm: äkki ei toimi nii nagu peab.
See õli mis sees oli tundus kuidagi väga paks ka naguinii. Vb oleks kuidagi kergem kui oleks vähe vedelam asi sees, aga mis selle peale sidur ütleb
Kaalukausil tegelt ongi siis kas see originaal, või ATF (semi clutch).
Tehas soovitab 80w85 õli
Netis surfates jäi silma igasugu variante. Alustades sama õliga mis mootorisse ja lõpetades ATF.
Miks uurin
Põhjus tegelt selles, et ühel teisel masinal on kasutusel ATF õli ja kuna mõlemal kogused suht väikesed, siis jaguks mõlemale ühest pudelist üheks korraks.
Hirm: äkki ei toimi nii nagu peab.
See õli mis sees oli tundus kuidagi väga paks ka naguinii. Vb oleks kuidagi kergem kui oleks vähe vedelam asi sees, aga mis selle peale sidur ütleb
Kaalukausil tegelt ongi siis kas see originaal, või ATF (semi clutch).
suzuki:)
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
aft'i ära KINDLASTI käigukasti pane! see on ju eraldatud õliga kast, ei ole siduriga kokkupuutes? sinna tulebki panna täpselt selline õli nagu tehas soovitab ja sel on ikka põhjus ka miks see õli paks on. atf ei ole käigukastiõli, atf on automaatkastiõli
-
Teema algataja - Postitusi: 72
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
- Tsikkel: VN2000
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Ega väga ei kipugi valama lihtsalt neti avarustes käis igasugu variante läbi. See tundub natuke jh kahtlane.
Kuna endal selliste ratastega kogemus suur ümmargune 0, siis puhas uudishimu ka vist.
Kuna endal selliste ratastega kogemus suur ümmargune 0, siis puhas uudishimu ka vist.
suzuki:)
-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
ATF mitte mingil juhul. CRF i mootoreid on palju muudetud.Kas mootoriõli ja käigukastiõli on sellel mootoril eraldi?Kõige kindlam on talitada manuaali järgi.Minu 2014a.CRF450x il käib käigukasti ja mootori karterisse sama õli.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
2003 aasta omal on eraldi õlid. MIs tähendab tegelikult, et õlivahetusvälpa peab hoolega jälgima, kuna mootoripoole õlimaht on tõeliselt väike.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
ATF ja 80w85 on töötemperatuuril üpris sarnase viskoosusega. Külmast peast on ATF tavaliste transmissioniõlidega võrreldes palju vedelam ja selle pärast kasutavad mõned tootjad ATFi kütusekulu vähendamiseks ka seal, kus ATF hüdrovedeliku ja siduriketastele vajalikud omadused pole olulised. Päris paljud 2t mehed kasutavad ATFi. Arvatavasti sobib see ka su Hondasse aga kindel valik on kasutada seda, mida tootja soovitab. Ise olen ühte masinasse transmissiooniõli asemel ATFi pannud just selle pärast et olla kindel, et see on sidurile sobivam, kui mu riiulis olnud kallis ja huipo hea Motuli transmissiooniõli.
Mootoriõlide ja transmissiooniõlide viskoosus numbrid on määratud eri standardite järgi ja see 80w85 õli ei ole mingi eriti paks õli nagu siin arvati. Ka automaatkäigukastis on laagrid ja hammasrattad - arvatavasti ei ole ATF neile parim sest peab ka hüdrovedeliku ja siduriketastele vajalikke omadusi täitma, aga manuaalkastis ta mingit hävingut ei põhjusta.
ATFi on ka muidugi vist vähemalt 5 erinevat generatsiooni.
Mootoriõlide ja transmissiooniõlide viskoosus numbrid on määratud eri standardite järgi ja see 80w85 õli ei ole mingi eriti paks õli nagu siin arvati. Ka automaatkäigukastis on laagrid ja hammasrattad - arvatavasti ei ole ATF neile parim sest peab ka hüdrovedeliku ja siduriketastele vajalikke omadusi täitma, aga manuaalkastis ta mingit hävingut ei põhjusta.
ATFi on ka muidugi vist vähemalt 5 erinevat generatsiooni.
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Ei no hallo kosmos...päris sarnase viskoga, atf ja spetsiaalne käigukastiõli??? Oled ikka kunagi oma elus päriselt ka neid õlisid näinud, kasutanud?
Võiks ju oma väiteid enne kontrollida ka kui midagi väitma hakkad...
Mõned näited, samalt tootjalt:
https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210810.pdf
https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210412.pdf
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1607592171
Ja katsu ka mõista, et mootorist eraldatud õliringlusega käigukastiõli töötemperatuur ikka päris sada kraadi ei ole, pigem oluliselt vähem. Jah, külmalt/külmas on atf vedelam, mistõttu seda kasutatakse vahel näiteks sõiduautode manuaalkastides, eriti kui autot kasutatakse palju külmal kliimas ja külmal ajal ning hästi palju on täiesti külma masinaga startimist. Olen kunagi isegi oma sõiduka manuaalkastis justnimelt selle tõttu vahetanud tavalise kastiõli atf vastu. -20ga oli kohati peaaegu võimatu hommikul käike üldse sisse saada, hiljem atf'ga läks see asi lihtsamaks.
Aga mootorratas ja mootorratta käigukast on esiteks ikka hoopis midagi muud kui auto manuaalkast, ja teiseks on see TÄIESTI KARDINAALSELT erinev auto automaatkastist. Ei usu ka, et krossikaga väga palju miinuskraadidega külmkäivitusi tehakse või üldse sõidetakse.
Võiks ju oma väiteid enne kontrollida ka kui midagi väitma hakkad...
Mõned näited, samalt tootjalt:
https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210810.pdf
https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210412.pdf
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1607592171
Ja katsu ka mõista, et mootorist eraldatud õliringlusega käigukastiõli töötemperatuur ikka päris sada kraadi ei ole, pigem oluliselt vähem. Jah, külmalt/külmas on atf vedelam, mistõttu seda kasutatakse vahel näiteks sõiduautode manuaalkastides, eriti kui autot kasutatakse palju külmal kliimas ja külmal ajal ning hästi palju on täiesti külma masinaga startimist. Olen kunagi isegi oma sõiduka manuaalkastis justnimelt selle tõttu vahetanud tavalise kastiõli atf vastu. -20ga oli kohati peaaegu võimatu hommikul käike üldse sisse saada, hiljem atf'ga läks see asi lihtsamaks.
Aga mootorratas ja mootorratta käigukast on esiteks ikka hoopis midagi muud kui auto manuaalkast, ja teiseks on see TÄIESTI KARDINAALSELT erinev auto automaatkastist. Ei usu ka, et krossikaga väga palju miinuskraadidega külmkäivitusi tehakse või üldse sõidetakse.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Lihtne teema aetakse jälle keeruliseks. Tsikli käigukastis tõesti ei käi ATF õli.
Manual näitab tavalist API SG või kõrgem indeks 10W40 tsikli mootoriõli. Nt - Valvoline 10w40, Castrol, Motul jne.
Soovitan manualist lugeda kui kahtlused on. Googles pea kõik mudelid olemas ilma rahata lugemiseks.
Ja teemaalgatajale, sulle ei piisa 1 liitrist kahele rattale. Manualis on kirjas 0.6l õlikogus käigukasti. Soovitan mitte selliste asjade pealt kokku hoida. Pigem pane 100 ml rohkem kui vähem.
Infoks : Honda CRF450 on mootor ja käigukast alati eraldi kambritega tehtud, tänini välja.
Manual näitab tavalist API SG või kõrgem indeks 10W40 tsikli mootoriõli. Nt - Valvoline 10w40, Castrol, Motul jne.
Soovitan manualist lugeda kui kahtlused on. Googles pea kõik mudelid olemas ilma rahata lugemiseks.
Ja teemaalgatajale, sulle ei piisa 1 liitrist kahele rattale. Manualis on kirjas 0.6l õlikogus käigukasti. Soovitan mitte selliste asjade pealt kokku hoida. Pigem pane 100 ml rohkem kui vähem.
Infoks : Honda CRF450 on mootor ja käigukast alati eraldi kambritega tehtud, tänini välja.
Viimati muutis Mait.V, 09 Apr 2022, 09:42, muudetud 1 kord kokku.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Jälle hakkate demagoogiat ajama ja jaurama (v.a Mait). Inimene küsis abi, miks siis keegi normaalset soovitust ei anna?
CRF-i käigukasti paned sama õli, mis mootorisse: 4-taktilise märgsiduri jaoks mõeldud õli. On see 10W-40 või 10W-50 sõltub pigem sellest kui kuumaks sa mootori suudad sõita. Tavakasutuseks piisab 10W-40, tõsiseks andmiseks või mudas kinni istumiseks 10W-50 parem. Kui sulle meeldib, et pakendil on pilt käigukastihammakatega ja see sinus rohkem usku tekitab, siis võid panna ka 10W-40 käigukastiõli nimetusega toote (näiteks see on kõige levinum: https://www.streetmoto.ee/product/10068 ... -10w40-1l/)
CRF-i käigukasti paned sama õli, mis mootorisse: 4-taktilise märgsiduri jaoks mõeldud õli. On see 10W-40 või 10W-50 sõltub pigem sellest kui kuumaks sa mootori suudad sõita. Tavakasutuseks piisab 10W-40, tõsiseks andmiseks või mudas kinni istumiseks 10W-50 parem. Kui sulle meeldib, et pakendil on pilt käigukastihammakatega ja see sinus rohkem usku tekitab, siis võid panna ka 10W-40 käigukastiõli nimetusega toote (näiteks see on kõige levinum: https://www.streetmoto.ee/product/10068 ... -10w40-1l/)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Tehase soovitus on 80w85 (vaikimisi GL4). API GL4 on seal põhjusega, insener on hammakad nii arvutanud. GL4 sobib märgsidurile by definition. ATF-il ja JASO MA õlidel pole sellesse käigukasti asja. Neid ei testita GL normi alusel, seega on GL4 normi täitmine teadmata. Võivad, aga ei pruugi. JASO MA õlid on universaallõlid ühise karteriga 4T mootoritele, milles õli peab määrima korraga käigukasti ja väntmehhanismi. Siin piiravad kõrged temperatuurid õlile teatud aditiivide lisamist, mida oleks käigukastis hambapindade vaheliste kõrgete erisurvete tõttu tegelikult vaja. Sellistel 4T mootoritel dimensioonib insener käigukasti hammakad üle. Lisaks rusikareegel, et universaalsed asjad ei täida väga hästi ühtki ülesannet.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Kuskohast selline info pärineb CRF-i kohta? Tsikli märgsiduriga käigukasti GL4? Miks?
Ise küsin - ise vastan. Ilmselt on eelkõneleja võtnud aluseks Honda enda esimese käigukastiõli soovituse:
Seal tõepoolest peal 80W/85W: https://i88.photobucket.com/albums/k182 ... ptrans.jpg
GL4 klassifikatsioonist juttu ei ole ei purgil ega ka alltoodud manuali lugedes. Ma olen täiesti päri, et kasutada seal toda Honda "originaalõli", aga kuna seda ilmselt kuskil lettidel otse võtta ei ole, siis 99% kasutab kastis minu eelnenud postituses kirjeldatud 10W-40 tsikliõli. Kinnituseks ka natuke tehasepoolset infot
Tehase manuali õige lehekülg on siin:
https://www.manualslib.com/manual/59847 ... =25#manual
Ja lehekülg ettepoole mootoriõli soovitus: https://www.manualslib.com/manual/59847 ... =24#manual
Kokkuvõttes - proovime mitte ajada pilli lõhki ning anda küsijale selle soovituse, mis on kindla peale minek ja toimib. Sest kujutad ette, et kutt paneb sisse suvalise GL4 õli ja siis päev hiljem tekib teema, et sidur libiseb või vastupidi, ei lahuta korrektselt - kas see võib olla õlist?
Ise küsin - ise vastan. Ilmselt on eelkõneleja võtnud aluseks Honda enda esimese käigukastiõli soovituse:
Seal tõepoolest peal 80W/85W: https://i88.photobucket.com/albums/k182 ... ptrans.jpg
GL4 klassifikatsioonist juttu ei ole ei purgil ega ka alltoodud manuali lugedes. Ma olen täiesti päri, et kasutada seal toda Honda "originaalõli", aga kuna seda ilmselt kuskil lettidel otse võtta ei ole, siis 99% kasutab kastis minu eelnenud postituses kirjeldatud 10W-40 tsikliõli. Kinnituseks ka natuke tehasepoolset infot
Tehase manuali õige lehekülg on siin:
https://www.manualslib.com/manual/59847 ... =25#manual
Ja lehekülg ettepoole mootoriõli soovitus: https://www.manualslib.com/manual/59847 ... =24#manual
Kokkuvõttes - proovime mitte ajada pilli lõhki ning anda küsijale selle soovituse, mis on kindla peale minek ja toimib. Sest kujutad ette, et kutt paneb sisse suvalise GL4 õli ja siis päev hiljem tekib teema, et sidur libiseb või vastupidi, ei lahuta korrektselt - kas see võib olla õlist?
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Toetan 100% kasutaja StreetMoto nõuannet, kõige kindlam on tänapäeval selles käigukastis kasutada korralikku tsikli mootoriõli - moodne racing õli võiks ületada API GL4 nõuded ülekande kaitsmise osas ja võid kindel olla et sidur libisema ei hakka.
Ma ajasin enne tõesti natuke rumalat juttu. Oleksin võinud vähemalt küsida mis ATF inimesel kodus riiulil on. ATF on nagu pampersid. Ford võttis selle mõiste kunagi kasutusele ja täna on ATF müügil sellele samal vanale Fordile ja 9-käigulisele Mersule - tähistab vedelikku automaatkäigukastis kasutamiseks.
ATF-ide olulised omadused:
Hüdrosüsteemi jaoks: ei vahuta ja on madalal tempil vedel.
Hammasülekannete jaoks: püsib hästi pindadel ja püsiv õlikile kaitseb väsimuskulumise vastu.
Sidurite jaoks: ei muuda friktsioonpindasid libedaks ja kannatab oksüdeerimata kõrget tempi.
Tihendid ja laagrid: sobib kokku väga erinevate materjalidega.
Olin ise ühe vana 2T rattaga sama sarnases olukorras. Manuali järgi nõutud API GL3 või GL4, hõõrdumist vähendavad lisandid keelatud. Kodus oli purk Motuli käigukastiõli mis täidab API GL4 ja GL5 norme. Kuna GL5 ei asenda GL4 siis ma ei julgenud seda sinna sisse valada. Mootoriõli oli kodus liiga vähe ja panin ATF Dexron 3, sama mis poja 50CC kasutusel - vähemalt sidur libisema ei hakka. Mõni Dexron 3 on serditud API GL-4 järgi. Näiteks Red Line'i oma, mida ma olen kuulnud et üks tootja kasutab enda tuulegeneraatorites. Üldiselt on ATF-id autotootjate poolt heakskiidetud ja API, JASO või muude standardikeskuste järgi sertimata. Mõne tootja ATF-id ei pruugi isegi õlidel põhineda ja siis ei tohi neid segada.
Õlide maailm muutub väga kiiresti. Paljudel farmeritel on kasutusel STOU (Super Tractor Oil Universal) õlid. Üks õli sobib nii mootorisse, käigukasti (märgade siduritega) ja hüdraulikasse - ka need võivad olla märgistatud kui ATF-id ja kusjuures täidavad API GL-4. Õlide maailm arendbki selles suunas, et on hästi toote spetsiifiline, aga sams on ühes tootes kasutatav mitems kohas - auto roolivõim ja käigukast, traktoril nii mootor, käigukast kui hüdrosüsteem. 800 liitrit tuulegeneraatoris - sildid/liitrihind erineva suurusega pudelitel on erinevad, aga sisu sama. Õlid muutuvad aina vedelamateks ja vana tehnika ja uute masinate õlid ei ole enam ristkasutatavad. Uued õlid ei pruugi sobida vanade materjalidega.
Kui sa nüüd minu jutu tõttu valasid enda tsiklisse mingit ultravedelat 9käigulise MB kastiõli, siis sorri, ma remontima ei tule Pane ikka tsikli mootoriõli mida Neeme soovitas.
Ma ajasin enne tõesti natuke rumalat juttu. Oleksin võinud vähemalt küsida mis ATF inimesel kodus riiulil on. ATF on nagu pampersid. Ford võttis selle mõiste kunagi kasutusele ja täna on ATF müügil sellele samal vanale Fordile ja 9-käigulisele Mersule - tähistab vedelikku automaatkäigukastis kasutamiseks.
ATF-ide olulised omadused:
Hüdrosüsteemi jaoks: ei vahuta ja on madalal tempil vedel.
Hammasülekannete jaoks: püsib hästi pindadel ja püsiv õlikile kaitseb väsimuskulumise vastu.
Sidurite jaoks: ei muuda friktsioonpindasid libedaks ja kannatab oksüdeerimata kõrget tempi.
Tihendid ja laagrid: sobib kokku väga erinevate materjalidega.
Olin ise ühe vana 2T rattaga sama sarnases olukorras. Manuali järgi nõutud API GL3 või GL4, hõõrdumist vähendavad lisandid keelatud. Kodus oli purk Motuli käigukastiõli mis täidab API GL4 ja GL5 norme. Kuna GL5 ei asenda GL4 siis ma ei julgenud seda sinna sisse valada. Mootoriõli oli kodus liiga vähe ja panin ATF Dexron 3, sama mis poja 50CC kasutusel - vähemalt sidur libisema ei hakka. Mõni Dexron 3 on serditud API GL-4 järgi. Näiteks Red Line'i oma, mida ma olen kuulnud et üks tootja kasutab enda tuulegeneraatorites. Üldiselt on ATF-id autotootjate poolt heakskiidetud ja API, JASO või muude standardikeskuste järgi sertimata. Mõne tootja ATF-id ei pruugi isegi õlidel põhineda ja siis ei tohi neid segada.
Õlide maailm muutub väga kiiresti. Paljudel farmeritel on kasutusel STOU (Super Tractor Oil Universal) õlid. Üks õli sobib nii mootorisse, käigukasti (märgade siduritega) ja hüdraulikasse - ka need võivad olla märgistatud kui ATF-id ja kusjuures täidavad API GL-4. Õlide maailm arendbki selles suunas, et on hästi toote spetsiifiline, aga sams on ühes tootes kasutatav mitems kohas - auto roolivõim ja käigukast, traktoril nii mootor, käigukast kui hüdrosüsteem. 800 liitrit tuulegeneraatoris - sildid/liitrihind erineva suurusega pudelitel on erinevad, aga sisu sama. Õlid muutuvad aina vedelamateks ja vana tehnika ja uute masinate õlid ei ole enam ristkasutatavad. Uued õlid ei pruugi sobida vanade materjalidega.
Kui sa nüüd minu jutu tõttu valasid enda tsiklisse mingit ultravedelat 9käigulise MB kastiõli, siis sorri, ma remontima ei tule Pane ikka tsikli mootoriõli mida Neeme soovitas.
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
@StreetMoto
Mis see 80W/85W siis on 2003a tsiklil kui mitte GL4? Traktorile sobiv GL3 või hüpoidõli GL5?
Suvaline GL4 poeriiulist vastabki API normile GL4 ja selles normis on täpselt määratletud, millised peavad olema õli hõõrdeomadused, et sobiks ketassiduritele.
Kui oled ise targem kui tehas, siis põhjenda seda tarkust.
Mis see 80W/85W siis on 2003a tsiklil kui mitte GL4? Traktorile sobiv GL3 või hüpoidõli GL5?
Suvaline GL4 poeriiulist vastabki API normile GL4 ja selles normis on täpselt määratletud, millised peavad olema õli hõõrdeomadused, et sobiks ketassiduritele.
Kui oled ise targem kui tehas, siis põhjenda seda tarkust.
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Tehase poolt manualis mainitud õli kasutamise soovitamine on siis nüüd ka demagoogia? See tundub jah juba väga "huvitav" jutt, kasutajalt Streetmoto ei oleks sellist avaldust oodanud.
Paksu õli ehk käigukastiõli kasutamine mootorratta käigukastis on optimaalne väga lihtsal põhjusel. Selline õli kaitseb kõige paremini kastis mehhaaniliselt "pauguga" hambuvaid hammakaid. Eraldatud käigukast ongi eraldatud just sel põhjusel, et seal saaks sellist paksemat õli kasutada. Mingit muud põhjust sellel minuteada ei ole. Sest mootoriõlina "duubeldada" seda ei saaks ja keerulisem on ju teha ning keerulisem on ka hooldada aparaati, kus käib mitmes eri kohas sees mitu erinevat õli. Loomulikult võib ka sinna kasti panna tavalist 10w-40 (sest seda pannakse ju peaaegu kõigisse tsikli käigukastidesse) ning võib isegi valada sisse ATF'i. Viimasel juhul pead arvestama, et sinu käigukasti eluiga on kõvasti lühem kui ta olema peaks kui kasutada õiget ehk tehase poolt soovitatud õli. Olen kindel, et ka tavalist 10w-40 kasutades on kasti eluiga lühem aga vast mitte nii palju. Samas on minumeelest mõttetu kasutada kastis tavalist mootoriõli kui tootja on ekstra arendanud moootori selliselt, et kastis käib eraldi (ja erinev) õli sees.
Kui tõesti on vaja mingit väga lihtsalt kättesaadavat õli valada siis ma võtaks juba 20 algusesega õli, a'la 20w-40 või 20w-50 mineraali, millel on vähe(m) igasuguseid tavapäraseid MOOTORIõlide vajalikke lisandeid sees ning mis on ühtlasi ka soodne ja seetõttu võib soovi korral teha ettenähtust tihedamat vahetust ilma, et rahast kahju oleks jne. Sedatüüpi oli võib saada 4l sama raha eest, mis mõni mees ostab uhkest poest liitri tsikli 10w-40't. Käigukastis ei pea olema õli, mille külm visko on 10w...ning jah, ma tean et käigukasti ja mootoriõlide SAE grade tähised ei ole päris üksühele võrreldavad, see ei mängi siin aga rolli. Õlide datasheetidel on vajalikud täpsemad (ja võrreldavad) andmed olemas, ainult võta ja vaata
Paksu õli ehk käigukastiõli kasutamine mootorratta käigukastis on optimaalne väga lihtsal põhjusel. Selline õli kaitseb kõige paremini kastis mehhaaniliselt "pauguga" hambuvaid hammakaid. Eraldatud käigukast ongi eraldatud just sel põhjusel, et seal saaks sellist paksemat õli kasutada. Mingit muud põhjust sellel minuteada ei ole. Sest mootoriõlina "duubeldada" seda ei saaks ja keerulisem on ju teha ning keerulisem on ka hooldada aparaati, kus käib mitmes eri kohas sees mitu erinevat õli. Loomulikult võib ka sinna kasti panna tavalist 10w-40 (sest seda pannakse ju peaaegu kõigisse tsikli käigukastidesse) ning võib isegi valada sisse ATF'i. Viimasel juhul pead arvestama, et sinu käigukasti eluiga on kõvasti lühem kui ta olema peaks kui kasutada õiget ehk tehase poolt soovitatud õli. Olen kindel, et ka tavalist 10w-40 kasutades on kasti eluiga lühem aga vast mitte nii palju. Samas on minumeelest mõttetu kasutada kastis tavalist mootoriõli kui tootja on ekstra arendanud moootori selliselt, et kastis käib eraldi (ja erinev) õli sees.
Kui tõesti on vaja mingit väga lihtsalt kättesaadavat õli valada siis ma võtaks juba 20 algusesega õli, a'la 20w-40 või 20w-50 mineraali, millel on vähe(m) igasuguseid tavapäraseid MOOTORIõlide vajalikke lisandeid sees ning mis on ühtlasi ka soodne ja seetõttu võib soovi korral teha ettenähtust tihedamat vahetust ilma, et rahast kahju oleks jne. Sedatüüpi oli võib saada 4l sama raha eest, mis mõni mees ostab uhkest poest liitri tsikli 10w-40't. Käigukastis ei pea olema õli, mille külm visko on 10w...ning jah, ma tean et käigukasti ja mootoriõlide SAE grade tähised ei ole päris üksühele võrreldavad, see ei mängi siin aga rolli. Õlide datasheetidel on vajalikud täpsemad (ja võrreldavad) andmed olemas, ainult võta ja vaata
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Kas keegi viitaks kohale mingis juhendis vôi manualis või datasheedil kus räägitakse midagi sellest, et see õli on või peaks vastama GL4 spekile? See on ju ise välja mõeldud kuna mis see 80w/85w muu ikka olla saab? Või sain ma millestki valesti aru. Selle konkreetse Honda originaalõli datasheeti ei viitsinud välja otsida, ehk on seal selline info kirjas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
@streetmoto viskas lingi... Mida siin veel mõelda või kahelda...
sõidan võrriga!
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
No seal ju GL4 puudub. Seda ma küsingi, et miks soovitatakse panna sinna kasti ja sisurisse GL4 (soovitati vist suisa suvalist) õli?
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
@moilo
Sest GL4 on tsiklite puhul vaikimisi standard. Mõni tootja paneb kirja, enamus mitte. GL3 on liiga vana standard ja juba aastast 1995 inaktiivne. Seega 2003a Honda ei kasuta kohe kindlasti GL3. Hüpoidõli ei nõua ükski tsiklitootja, eriti veel eraldi märkimata. GL4 on tsiklitel levinud juba 70-ndate algusest.
Sest GL4 on tsiklite puhul vaikimisi standard. Mõni tootja paneb kirja, enamus mitte. GL3 on liiga vana standard ja juba aastast 1995 inaktiivne. Seega 2003a Honda ei kasuta kohe kindlasti GL3. Hüpoidõli ei nõua ükski tsiklitootja, eriti veel eraldi märkimata. GL4 on tsiklitel levinud juba 70-ndate algusest.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Valvolinel on järgmised soovitused.
https://valvoline-eu.lubricantadvisor.c ... 27de6cf7ed
https://valvoline-eu.lubricantadvisor.c ... 27de6cf7ed
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Et siis...recommended for - ENGINE! lugeda ikka oskame? noh jah, tegelikult muidugi on lubatud sedasama kasutada soovi korral ka kastis, kuid olgem korretsed ning lugegem siiski juuresolevaid märkusi tähelepanelikult.
anyway, seal eelnevalt viidatud manualis on esiteks viidatud tegelikult valele leheküljele. käigukastiõli protseduurid on kirjas järgmisel leheküljel! ja manualist nähtud, et tootja soovitab mootorisse oma markeeringuga ja sisult 10w-40 õli, käigukasti aga esimese eelistusena sellist asja https://www.chapmoto.com/pro-honda-hp-8 ... s-oil.html ja edasi märgib, et võib kasutada ka sedasama 10w-40, mis mootoris. ühesõnaga kõik on tegelikult lihtne ja loogiline, parim on kasutada spetsiaalset kastiõli, võid kasutada ka tavalist tsikli mootoriõli...ainuke asi, et loomulikult ei soovitata seal kuskil ega kuidagi kasutada ATF'i. pole ju midagi keerulist?
anyway, seal eelnevalt viidatud manualis on esiteks viidatud tegelikult valele leheküljele. käigukastiõli protseduurid on kirjas järgmisel leheküljel! ja manualist nähtud, et tootja soovitab mootorisse oma markeeringuga ja sisult 10w-40 õli, käigukasti aga esimese eelistusena sellist asja https://www.chapmoto.com/pro-honda-hp-8 ... s-oil.html ja edasi märgib, et võib kasutada ka sedasama 10w-40, mis mootoris. ühesõnaga kõik on tegelikult lihtne ja loogiline, parim on kasutada spetsiaalset kastiõli, võid kasutada ka tavalist tsikli mootoriõli...ainuke asi, et loomulikult ei soovitata seal kuskil ega kuidagi kasutada ATF'i. pole ju midagi keerulist?
-
Teema algataja - Postitusi: 72
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
- Tsikkel: VN2000
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Ühesõnaga sain vastuse tegelt kätte juba.
See ATF teema tekkis tegelt natuke talve peale mõeldes. Aga ok, las see teema jääb nüüd sinna kus oli. Ei pane ATF sinna sisse. Tekkis mõte, googeldasin, väljamaal mõni pannud jne nii see pall veerema läks.
Teema tekkiski just selle originaal õli saadavust googeldades.
Minu poolest võib teema lukku panna. Kipub juba mingiks võistluseks ja tõestamiseks kätte ära minema
Tänud kõigile kes viitsisid igasugu materjale välja otsida jne.
Tegu on tegelt tänavalegaalse rattaga, mingit jõhkrat valu saama ei hakka.
See ATF teema tekkis tegelt natuke talve peale mõeldes. Aga ok, las see teema jääb nüüd sinna kus oli. Ei pane ATF sinna sisse. Tekkis mõte, googeldasin, väljamaal mõni pannud jne nii see pall veerema läks.
Teema tekkiski just selle originaal õli saadavust googeldades.
Minu poolest võib teema lukku panna. Kipub juba mingiks võistluseks ja tõestamiseks kätte ära minema
Tänud kõigile kes viitsisid igasugu materjale välja otsida jne.
Tegu on tegelt tänavalegaalse rattaga, mingit jõhkrat valu saama ei hakka.
suzuki:)
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Biker foorum ikkagi, mina pole siin aastakümnete jooksul veel näinud ühtegi teemat, mis ei oleks võistlus ja tõestamine aga ma ei tea, mingit numminunnu beebifoorumit vist ei viitsiks väga lugeda ka..
kui sõidad palju talvel siis kasuta neid nö. tavalisi mootoriõlisid, mida muuhulgas ka tehas ise julgeb soovitada. 10w on isegi külmema ilmaga piisavalt vedel. las see atf jääb sinna, kuhu ta tegelikult mõeldud on
kui sõidad palju talvel siis kasuta neid nö. tavalisi mootoriõlisid, mida muuhulgas ka tehas ise julgeb soovitada. 10w on isegi külmema ilmaga piisavalt vedel. las see atf jääb sinna, kuhu ta tegelikult mõeldud on
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Vaata postituste järjekorda ja seda, mille kohta "demagoogia" käis. Manuali lingi panin mina selleks, et abivajaja saaks ühese info vajaliku õli soovitusega. Millise ebasobiva avaldusega ma nüüd siis esinesin? Ma ei ole teinud foorumis alates 2004 oma teada ühtki sisutühja postitust ja ma ei kommenteeri teemasid, mida ma ei valda või mis on täielik surra-murra. Samuti peab igal postitusel olema sisu, millest inimesed saaksid teadmisi juurde.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Honda CRF450 käigukasti õli
Vastused küsimusele saadud ja teema läheb lukku, vältimaks asjatut saagimist.