Enduro ratta valik. Soovitage.
Moderaator: Moded
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Uusima mudeli kohta ei tea, aga minuarust originaal ongi natuke imelik, eelmisele rattale ostsin Scari, praegusele oli eelmine omanik mingi teise aftermarket heebli pannud, mis mu jalakujuga paremini sobib. Lihtsalt võimalik järgmine samm, kui nuudist liigutamine ära proovitud on ja ei aita.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Eks see heebel ongi tagamõttega väike tehtud, et valevahetusi vältida. Pole just mõnus kuskil hüppel vahevaba kogematta sisse vajutada
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Pea nüüd ikka vähe hoogu - hüppamiseni on meil, metsasõidu nautijatel, veel tükk maad minna...
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Pea nüüd hoo pidamist, mina olen hüpanud küll! Natuke...
Aga noh, originaalheebel on tõenäoliselt krossikal sama, KTMi selliste vidinate sobivus on stiilis "kõik 125sed või suuremad krossikad ja endurokad, kõik aastad".
Teine kuldaväärt jupp on Scari laagri peal olev gaasirull, originaal on mingi plastist odav käkerdis, mis kulub kiiresti läbi ja ei anna ka uuena nii head tunnetust - seal on küll see probleem, et algselt see pole lenksu otsast kinnituva käekaitsmega ühilduv. Ma aretasin mingitest rulluiskude varuosadest "ajutised" puksid vahele, millele korrektse asenduse treimine on mõned aastad homsevarnas olnud tegevus
Üldiselt ma eriti ei ole sellise vidinatuuningu pooldaja, aga mõnede väiksemate asjade timmimine võib siiski sõidurõõmu palju juurde tuua.
Aga noh, originaalheebel on tõenäoliselt krossikal sama, KTMi selliste vidinate sobivus on stiilis "kõik 125sed või suuremad krossikad ja endurokad, kõik aastad".
Teine kuldaväärt jupp on Scari laagri peal olev gaasirull, originaal on mingi plastist odav käkerdis, mis kulub kiiresti läbi ja ei anna ka uuena nii head tunnetust - seal on küll see probleem, et algselt see pole lenksu otsast kinnituva käekaitsmega ühilduv. Ma aretasin mingitest rulluiskude varuosadest "ajutised" puksid vahele, millele korrektse asenduse treimine on mõned aastad homsevarnas olnud tegevus
Üldiselt ma eriti ei ole sellise vidinatuuningu pooldaja, aga mõnede väiksemate asjade timmimine võib siiski sõidurõõmu palju juurde tuua.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Eks ma selle meie all pidasingi rohkem enduroga alles tutvust tegevat inimest silmas, aga solidaarsuse mõttes ikka meie...
Mul on endal ka õnnestunud paaril korral mõlemad rattad korraga maast lahti saada - aga eks ma olen ka kõvasti harjutanud ja ka muidu väga andekas.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
https://c.tenor.com/VMEPisrNvO4AAAAM/mo ... cident.gif
Õigus küll jah, et andetud või kottlollid isegi paremini rattad maast lahti saavad
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Mina olen tsiklisõidu osas raudselt see kottloll, aga vähemalt krossirajal tundub ikka vastupidi olevat - hüpe on rohkem nagu paratamatus, mis kaasneb üldise sõiduoskuse kasvuga. Algajana ja mõistliku rattaga (ma 450st pole proovinud) pole kurvi ära munades tavaliselt mingit erilist variantigi hüpata, heal juhul tuleb mingi väike põmps, mis kõrvalt vaadates on umbes et ajahh, vbl paberilehe oleks rehvi ja maa vahele mahutanud. A kui kurvist väljudes peale keerates on selline tunne, et vohhh, vaadake nüüd mind, siis satud sinna õhku juba tahes-tahtmata (sest no sirgel pidurdama ju ka ei hakka) ja kui kolmanda levelina see masside poolt sisse taotud maandumiseauk enne pildilt ära kaob kui rattad maad puudutavad, siis järelikult läks kurvis juba päris hästi Millele järgneb muidugi pidurdamisega hiljaks jäämine, tagasi punkti 1.
Lihtsalt hüppamise pärast hüppamine tundub küll ettevõtmisena, millega kiirelt kiirabisse jõuda.
Lihtsalt hüppamise pärast hüppamine tundub küll ettevõtmisena, millega kiirelt kiirabisse jõuda.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
endurotsiklite rehvirõhu jutt poolitatud siia: viewtopic.php?p=871020
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
110 km ja 3,2 h sõidetud. Käigeuvahetuse heebel hamba võrra reguleeritud- parem kui varem. Rehvirüõhu otsimne veel käib. Tehnika õppimine alles alguses ja avastamise rõõmu palju. Metsas ja looduses vinge värk.
Samas üks küsimus ka, tellisin uued plastikud, et julgem õppida olegs. Nüüd oleks neile plastikutele kleebiseid vaja. Kus kohast soovitate tellida ja kus kohast kiiresti kätte saab?
Samas üks küsimus ka, tellisin uued plastikud, et julgem õppida olegs. Nüüd oleks neile plastikutele kleebiseid vaja. Kus kohast soovitate tellida ja kus kohast kiiresti kätte saab?
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
4Nm teeb personaalse disainiga kleepse https://4nm.ee/
Samas, ega need plastid nii õrnakesed ka pole, et paari kukkumisega kasutuskõlbmatuks muutuvad.
Samas, ega need plastid nii õrnakesed ka pole, et paari kukkumisega kasutuskõlbmatuks muutuvad.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Igaks juhuks uurin, et kas ka esimene õlivahetus tehtud või teed esimese 5 tunni pealt?
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Esimeme veel tegemata. Kas juba peab?
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Manuali järgi oleks pidanud tegema esimese tunni pealt...
Sellega on aga see lugu, et tehasest tuleb teatavasti ratas spetsiaalse sissesõiduõliga, kuid spetsialistid ütlevad, et ühe tunniga kolvirõngad normaalselt sisse ei tööta ning kui ühe tunni pealt minna üle täissünteetilisele õlile, siis võivad rõngad jäädagi korralikult sisse töötamata.
Kuna see üks tund on Sul juba nii ehk naa üle, siis mina soovitan, et vaheta kindlasti 5 tunni pealt ära.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
► Näita Spoilerit
___________________________
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
► Näita Spoilerit
Aga oli Sul muidu mõni asjalik küsimus või mõte antud teemal ka või nokid niisama?
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Nii. Pole paha- nagu klassikud ütlevad Samas üks küsimus? Olen prillikandja ja ostsin endale visiiriga kiiviri. Samas, kui metsas kiirus väiksem, meeldib ahtise visiiriga sõita. Kas krossikiiver, krossiprillidega oleks parem variant? Milliseid krossirille prillikandjale soovitate?
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Krossikiiver/prillid on hää valik, eriti, kui kavatsed ka külmemate ilmadega sõita...
Prillidega ei oska aidata, ei kanna.
edu
Prillidega ei oska aidata, ei kanna.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ma otseselt midagi soovitada ei oska, aga spetsiaalsed prillide peale käivad mudelid on kõigil põhitootjatel (100%, Oakley, Scott) olemas, täpne sobivus on nagunii individuaalne proovimise teema ja sõltub ka kiivrist. Aga ilma küll ei soovita sõita, suuremal kiirusel mingi peenikese vitsa või putukaga isegi põsesarna pihta saada on omfg kui valus, sellest rääkimata, kui see vidin peaks silmani tee leidma.
-
- Postitusi: 2012
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Lõikasin just aiandusliku kettsaega hekki, optilised prillid ees ja päris kiirelt sain puidutolmu silma. Ilma krossiprillideta mu meelest ei saa üldse sõita. Eriti veel kui keegi ees läheb. Otsi OTG (over the glass) mudeleid ja uuri millised hästi ventileerivad. Muidu võib optika uduseks minna kui tòsisemaks spordiks kisub. Sõber pani sõidupäevaks alati lâätsed samal pòhjusel. Oakley Prizm klaasi kiidetakse, O kallimad nagu Airbrake, Frontline peaks olema suht kindla peale minek aga pead muidugi proovima sobivust optilistega ja kiivriga. Näiteks
https://www.dirtrider.com/story/gear/be ... e-goggles/
https://www.dirtrider.com/story/gear/be ... e-goggles/
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ma ka prillikandjana oskan veel välja tuua ühe nüansi, mida krossiprillide ostul kindlasti jälgida. Kui optilised prillid jäävad tihedalt krossiprilli sisse, siis sõites hakkab tuul kiivri liigutamisega ka optilisi prille liigutama ja sõltuvalt prillide tugevusest võib tekkida korralik merehaiguse efekt. Lisaks jahedamal ja niiskemal ajal kipuvad optilised prillid krossiprillide all väga kergelt uduseks minema. Ilmselt aitaks mingi uduvastane aine. Seepärast olen mina ka siiani sõitnud peamiselt visiiriga adventure tüüpi klaasi ja nokaga kiivriga.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Sellise ratta puhul kombo krossikiiver + krossiprillid on igati omal kohal!
Prillikandjale mõeldud krossiprillide valik ei ole kahjuks just ülemäära suur...
Sobivust pead muidugi proovima, aga parimad prillikandjale mõeldud krossiprillid on Prizm läätsega Oakley Front Line, mis juhtumisi on ühed parimad krossiprillid ka mitteprillikandjale.
Prillikandjale mõeldud krossiprillide valik ei ole kahjuks just ülemäära suur...
Sobivust pead muidugi proovima, aga parimad prillikandjale mõeldud krossiprillid on Prizm läätsega Oakley Front Line, mis juhtumisi on ühed parimad krossiprillid ka mitteprillikandjale.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ostsin Bikemanist Scott OTG ( over the glasses??) tüüpi
krossi prillid. Istuvad tavaliste prillide peale hästi aga sooja ilmaga metsas higistades tõmbab optilise prilli korralikult uduseks. Seega pole head varianti leidnud. Ilmselt peab ka minema visiiriga adv tüüpi kiivri peale . Suht nuhtlus see prilli värk.
krossi prillid. Istuvad tavaliste prillide peale hästi aga sooja ilmaga metsas higistades tõmbab optilise prilli korralikult uduseks. Seega pole head varianti leidnud. Ilmselt peab ka minema visiiriga adv tüüpi kiivri peale . Suht nuhtlus see prilli värk.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
seda ei tea mis seal teiste taga sõites toimub...kuigi 100% hobisõitjad suvalises metsas ei pea ju ka üksteisele tingimata 2 meetrise vahega "takka trukkima" rajal?! aga kuna ise kunagi kellegi taga ei sõida siis pole küll metsas probleemi olnud. krossikiiver pähe, tavalised prillid ette ja minek. alati muidugi pole neid prille tingimata vaja ka, pigem siis ees kui on mingi uus ja tundmatu koht, rada jne. aga mul on ka ainult -1, arusaadav et kõigil ei ole luksust prille üldse eest ära jätta. krossiprille olen paar korda kandnud (ilma tavalisteta) ning sellest mõttest väga kiirelt loobunud - actual krossisõitjatel, actual krossivõistlustel, actual krossirajal on nende vajadus ja mõte ilma igasuguse väiksemagi kahtluseta arusaadav. aga hobikorras metsas endurotajal, milleks? kui ma niiväga oma silmade pärast kardaks (et sinna mõni oks sisse sõidab) siis paneks pigem ette mingit tavalised lahtised kaitseprillid. hästi kerged ja võimalikult vähe "tuntavad". krossiprillid olid ikka väga tuntavad, eriti palavama ilmaga. ei sobinud ka see, et moonutavad visuaali oma klaasidega.
samas kui vaja siis saab ju krossiprillidele kõigile töödelda sisse pesad tavaprillide jaoks. saab muuta nö. õhu liikumist vabamaks ja lihtsamaks jne. kättevõtmise asi ainult
samas kui vaja siis saab ju krossiprillidele kõigile töödelda sisse pesad tavaprillide jaoks. saab muuta nö. õhu liikumist vabamaks ja lihtsamaks jne. kättevõtmise asi ainult
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ise sõida kuidas heaks arvad, aga isegi hobikorras endurotamisel krossiprillidest loobumise mõtet ei ole küll mõistlik propageerida.
Ja krossiprillid tuleb soetada korralikud ehk optiliselt korrektse läätsega, mis ei moonuta.
Ja krossiprillid tuleb soetada korralikud ehk optiliselt korrektse läätsega, mis ei moonuta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 130
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 117 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Mul on just vastupidine tunne hetkel. Suvel ADV kiivriga visiir lahti, siis on putukad ja muu pask kohe silmas. Visiir kinni, siis läheb kiirelt uduseks. Pinlock ei aita. Plaanin krossiprillid soetada. Kui olemasoleva kiivriga ei sobi, siis krossikiiver lisaks...
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Mul hetkel sama plaan. Krossikiiver ja priloid lisaks, siis vaatab, kas saab parem.MannyEric kirjutas: ↑07 Mai 2022, 15:49Mul on just vastupidine tunne hetkel. Suvel ADV kiivriga visiir lahti, siis on putukad ja muu pask kohe silmas. Visiir kinni, siis läheb kiirelt uduseks. Pinlock ei aita. Plaanin krossiprillid soetada. Kui olemasoleva kiivriga ei sobi, siis krossikiiver lisaks...
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
sdr1290, ära mõtle ise asju välja, ma pole mitte midagi propageerinud. täpselt seda kirjutasingi kuidas MINA sõidan, ei käskinud kellelgi relvaähvardusel seda üks ühele jäljendada.
kui keegi tahab metsas kindlapeale paks klaas ees sõita siis minumeelest see lahendus on kokkuvõttes ikkagi üsna lihtne. ostad mingi üsna lahtise ja vaba õhu liikumisega kergema visiiriga kiivri ning lihtsalt hoiad visiiri alt ~1.5cm lahti. mis iganes tavalisi prille võid sinna alla siis panna või mitte panna niipalju kui süda lustib ning uduseks minemine ei tohiks küll väga probleem olla. eriti kui kiivril on nö. see nina pealne "tuulesuunaja" seespool olemas
kui keegi tahab metsas kindlapeale paks klaas ees sõita siis minumeelest see lahendus on kokkuvõttes ikkagi üsna lihtne. ostad mingi üsna lahtise ja vaba õhu liikumisega kergema visiiriga kiivri ning lihtsalt hoiad visiiri alt ~1.5cm lahti. mis iganes tavalisi prille võid sinna alla siis panna või mitte panna niipalju kui süda lustib ning uduseks minemine ei tohiks küll väga probleem olla. eriti kui kiivril on nö. see nina pealne "tuulesuunaja" seespool olemas
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
will111, propageerimise ja relvaähvardusel käskimise vahel on tegelikult vaks vahet... , aga selle asemel, et selle üle siinkohal Sinuga diskuteerima hakata, lähen parem hobikorras endurotama - krossiprillid mõistagi ees!
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Sellest ajast kui ma tundsin, et olen oma silmad poolahtise ja lahtise klaasiga sõites pekki keerand, olen ainult prillidega sõitnud (või oli see muutus tingitud lihtsalt vanuse lisandumisest, ma ei tea). Igaljuhul arvan, et oleksin pidanud juba ammu prillidele üle minema.
Mul olid ainult ühed odavad tumeda klaasiga Thorid ja nendega oli maru nadi sõita - no ja ma ei kasutanud neid. Mõned aastad tagasi muutus olukord nii, et mul kippusid silmad punaseks minema. Kuivasid ja kipitasid pärast sõitu. Soetasin 2 paari normaalseid krossiprille ja kasutan neid nüüd adventure kiivri sees. Klaase ostan ka mitu korda aastas juurde - palju odavam kui kiivriklaasi vahetada, kusjuures (ja efekt on sama).
Pikal maanteeotsal tõmban kiivri klaasi ka lisaks ette aga see juba mugavuse värk. Enduurot sõites ehk mitte ringi matkates, peaks krossikiiver ja prillid ikka väga hea lahendus olema.
PS! Krossiprillid on suht kuluosa. Ühe prilliga sõidad vast paar aastat (või noh, oleneb palju sõidad muidugi).
Mul olid ainult ühed odavad tumeda klaasiga Thorid ja nendega oli maru nadi sõita - no ja ma ei kasutanud neid. Mõned aastad tagasi muutus olukord nii, et mul kippusid silmad punaseks minema. Kuivasid ja kipitasid pärast sõitu. Soetasin 2 paari normaalseid krossiprille ja kasutan neid nüüd adventure kiivri sees. Klaase ostan ka mitu korda aastas juurde - palju odavam kui kiivriklaasi vahetada, kusjuures (ja efekt on sama).
Pikal maanteeotsal tõmban kiivri klaasi ka lisaks ette aga see juba mugavuse värk. Enduurot sõites ehk mitte ringi matkates, peaks krossikiiver ja prillid ikka väga hea lahendus olema.
PS! Krossiprillid on suht kuluosa. Ühe prilliga sõidad vast paar aastat (või noh, oleneb palju sõidad muidugi).
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
millest täpsemalt need silmad siis pekki läksid? tuulest?
kui sõita maanteel ja pikalt a'la 90-100ga siis on ilma igasuguse klaasi/prillita jah egamugav. tuul (vist) kuivatab silmad ära vms. külmema kliimaga hakkavad jälle vett jooksma. noh rõve either way. kui sõidaksin või peaksin sõitma niimoodi pikemaid otsi maanteel siis tõesti ei tahaks ilma igasuguste "silmakateteta" lasta. aga eks selle jaoks ongi tavaline tsiklikiiver visiiriga. ise enam aastaid selliselt lihtsalt ei ole sõitnud. panen ratta auto peale, sõidan metsa kohale, ajan ratta välja, sõidan ning pärast ajan jälle ratta autole. metsas sõites pole minul isiklikult küll kunagi ega kordagi silmadega mingit ebamugavust tekkinud...seal on ju keskmine kiirus vaid ehk mingi 40-50kmh. ma ei tea, võibolla kui oleksin kah raudmees ja käiksin talv läbi metsas sõitmas siis nii külma ilmaga tekiks probleem.
aga noh, mul oli silm -1 juba AMMU enne kui tsiklitega üldse sõitma hakkasin...ja pole kuskile suunas suurt muutunud ega üldse midagi muutunud sellega võibolla kui oleksin varem kotkasilm olnud siis oleks ka midagi pekki keeranud
kui sõita maanteel ja pikalt a'la 90-100ga siis on ilma igasuguse klaasi/prillita jah egamugav. tuul (vist) kuivatab silmad ära vms. külmema kliimaga hakkavad jälle vett jooksma. noh rõve either way. kui sõidaksin või peaksin sõitma niimoodi pikemaid otsi maanteel siis tõesti ei tahaks ilma igasuguste "silmakateteta" lasta. aga eks selle jaoks ongi tavaline tsiklikiiver visiiriga. ise enam aastaid selliselt lihtsalt ei ole sõitnud. panen ratta auto peale, sõidan metsa kohale, ajan ratta välja, sõidan ning pärast ajan jälle ratta autole. metsas sõites pole minul isiklikult küll kunagi ega kordagi silmadega mingit ebamugavust tekkinud...seal on ju keskmine kiirus vaid ehk mingi 40-50kmh. ma ei tea, võibolla kui oleksin kah raudmees ja käiksin talv läbi metsas sõitmas siis nii külma ilmaga tekiks probleem.
aga noh, mul oli silm -1 juba AMMU enne kui tsiklitega üldse sõitma hakkasin...ja pole kuskile suunas suurt muutunud ega üldse midagi muutunud sellega võibolla kui oleksin varem kotkasilm olnud siis oleks ka midagi pekki keeranud
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.