Siduri libisemine valest õlist?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Siduri libisemine valest õlist?
Niisiis, alustan looga algusest.
Talvel ostsin omale Yamaha krossika.
Kui lumi kadus, hakkasid siduriga probleemid, justkui libiseb aga samas libiseb ainult mingi kindla koha peal ja korraks, sellega on kuulda natuke kergelt kõlisevad häält ja krossika peal istudes on tunda kerget kraapimist.
Algul oli teda tunda väga vähe, aga nüüd läheb see justkui aina rohkemaks. Viimane kord metsas sain puude vahelt välja, kiirendamiseks vajutasin korraks sidurit, et pöörded kõrgemaks saada (2taktiline krossikas) ja siis oli kuulda ja tunda seda palju rohkem, mis ehmatas ära.
Võtsin siduri lahti, ausalt öeldes midagi hullu ma seal ei märkanud, iga jupp veidi kulunud nagu vanal masinal ikka kombeks.
Täna õhtul sai natuke googelatud ja leidsin, et yamaha näeb ette SAE 10w30 õli kasutada, eelmine omanik kasutas SAE 10w40 (ja ka mina kasutan SAE 10w40).
Uurisin ja märkasin, et nende üks erinevus on see, et 10w40 läheb palju vedelamaks soojal temperatuuril, 10w30 aga vähem. Peale sellist avastust hakkasin mõtlema ja aru saama, et sidur hakkas üldiselt sooja mootoriga sellist nalja tegema.
Nüüd tulengi selle küsimuse juurde, et kas saab sellisest õli vahest hakata sidur tegema sellist nalja?
Talvel ostsin omale Yamaha krossika.
Kui lumi kadus, hakkasid siduriga probleemid, justkui libiseb aga samas libiseb ainult mingi kindla koha peal ja korraks, sellega on kuulda natuke kergelt kõlisevad häält ja krossika peal istudes on tunda kerget kraapimist.
Algul oli teda tunda väga vähe, aga nüüd läheb see justkui aina rohkemaks. Viimane kord metsas sain puude vahelt välja, kiirendamiseks vajutasin korraks sidurit, et pöörded kõrgemaks saada (2taktiline krossikas) ja siis oli kuulda ja tunda seda palju rohkem, mis ehmatas ära.
Võtsin siduri lahti, ausalt öeldes midagi hullu ma seal ei märkanud, iga jupp veidi kulunud nagu vanal masinal ikka kombeks.
Täna õhtul sai natuke googelatud ja leidsin, et yamaha näeb ette SAE 10w30 õli kasutada, eelmine omanik kasutas SAE 10w40 (ja ka mina kasutan SAE 10w40).
Uurisin ja märkasin, et nende üks erinevus on see, et 10w40 läheb palju vedelamaks soojal temperatuuril, 10w30 aga vähem. Peale sellist avastust hakkasin mõtlema ja aru saama, et sidur hakkas üldiselt sooja mootoriga sellist nalja tegema.
Nüüd tulengi selle küsimuse juurde, et kas saab sellisest õli vahest hakata sidur tegema sellist nalja?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Me traielitel kasutame kogu aeg number vedelamat õli, kui tehas ette näeb, et see võimalikult kähku sealt ketaste vahelt jalga laseks. Siiani pole küll aru saanud, et sellest midagi libisema hakkab. Pigem veab paksema õliga kaasa. On sul ikka märgsiduritele ette nähtud õli? Tavaline ei kõlba. Mis ta teeb pole katsetanud.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Õlipudeli taga on kirjas et ''wet clutch compatible''.
Vist ajasin sassi, 10w30 peaks vedelam olema kui 10w40, või vastupidi?
Pole õli teemal eriti tundja aga siduriga selline probleem on ja ei oska viga leida .
Vist ajasin sassi, 10w30 peaks vedelam olema kui 10w40, või vastupidi?
Pole õli teemal eriti tundja aga siduriga selline probleem on ja ei oska viga leida .
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Hetkeseisuga on ta minu käes saanud ühe õli vahetuse, sisse panin Valvoline 10w40 (sünteetiline ja mootorratta oma).
Nüüd on jälle 10h täis ja tuleb uus õli sisse, praegu sidur lahti võetud aga viga pole leidnud.
Nüüd on jälle 10h täis ja tuleb uus õli sisse, praegu sidur lahti võetud aga viga pole leidnud.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Mina ütleksin, et natuke vähe infot selle libisemise kohta.
Mis sidurikettaid kasutad, mis on nende paksuse jääk. Mis on survevedrude parameetrid, kuidas sidur reguleeritud on...
Õli: mis tootja ja mis on täpne tootenimetus.
10w40 pole just kõige parem alginfo, et hinnata selle põhjal siduri libisemist.
10w30 läheb temperatuuri tõustes kiiremini voolavamaks kui 40 lõpuga.
Mis sidurikettaid kasutad, mis on nende paksuse jääk. Mis on survevedrude parameetrid, kuidas sidur reguleeritud on...
Õli: mis tootja ja mis on täpne tootenimetus.
10w40 pole just kõige parem alginfo, et hinnata selle põhjal siduri libisemist.
10w30 läheb temperatuuri tõustes kiiremini voolavamaks kui 40 lõpuga.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Siduriketastest - ei tea mis firma, eelmine omanik olevat ära vahetanud, paksust ei mõõtnud aga nii palju kui ma sidureid olen näinud, siis julgen öelda, et olid täitsa uue nägu , küll aga panin tähele, et sidurikettad on uued aga siduriketaste vahel olevatel metallplaatidel enamjaolt olid kulunud need nö mummud või lohud. Ma ei tea kuidas see lohkude puudumine mõjutab seda, sest üldiselt sidurdab ilusti, seda imelikku kraapimist tekib ainult rasle kohapealt minek (nt metsas) või kui sidurit korra pöörete tõstmiseks vajutada ja siis lahti lasta.hmm kirjutas: ↑25 Mär 2022, 19:58Mina ütleksin, et natuke vähe infot selle libisemise kohta.
Mis sidurikettaid kasutad, mis on nende paksuse jääk. Mis on survevedrude parameetrid, kuidas sidur reguleeritud on...
Õli: mis tootja ja mis on täpne tootenimetus.
10w40 pole just kõige parem alginfo, et hinnata selle põhjal siduri libisemist.
10w30 läheb temperatuuri tõustes kiiremini voolavamaks kui 40 lõpuga.
Survevedrud - pikkus oli neil 33mm (manual näeb ette 34mm), kas see väike erinevus muudab nii palju?
Õli - jõudsin juba vahele kirjutada enne, et Valvoline full-synthetic motorcycle 10w40
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Tänud ette, et on viitsimist aidata
Endal on mõtted täiesti otsas ja ei leia probleemile lahendust.
Endal on mõtted täiesti otsas ja ei leia probleemile lahendust.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Mõtled täkkeid sidurikorvil?
Lähen kohe garaazi ja vaatan kas saan siia kuidagi pildi visata
Lähen kohe garaazi ja vaatan kas saan siia kuidagi pildi visata
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Üldjoontes on asi ikka alati siduris kui libiseb. Õli võib seda veidi mõjutada aga korras sidur ei tohi libiseda ükskõik mis õliga, olgu selleks siis 5w30 - 10w50, see ei oma tähtsust.
95 % tõenäosusega on põhiprobleemiks kulunud/kuuma saanud friktsioon kettad, kindlasti ka sidurivedrud mängivad rolli. Vedru ei saagi korralikult mõõta, sest vedrul muutub ka tema jäikus/vastusurve.
Soovitus : pane kõik uued kettad, kaasaarvatud ka vahekettad ja uued vedrud ka kindlasti. Sidurikorvi peab ka hindama, see võib põhjustada ka seda hakkimist. Kokku pane ilusti manuali järgi. Ehk on ka seal järjekord vale, nt on vahekettas vastu korvi. Või üldse vale pilli kettad ja paksus mööda.
Eelmise omaniku juttu ei tasu kunagi sulaselge tõena võtta, tihtipeale ikka valetatakse.
Kui vähegi kannatab, kasuta OEM osasid. Kallimad aga kindla peale minek ja saab rahulikult peale keerata.
95 % tõenäosusega on põhiprobleemiks kulunud/kuuma saanud friktsioon kettad, kindlasti ka sidurivedrud mängivad rolli. Vedru ei saagi korralikult mõõta, sest vedrul muutub ka tema jäikus/vastusurve.
Soovitus : pane kõik uued kettad, kaasaarvatud ka vahekettad ja uued vedrud ka kindlasti. Sidurikorvi peab ka hindama, see võib põhjustada ka seda hakkimist. Kokku pane ilusti manuali järgi. Ehk on ka seal järjekord vale, nt on vahekettas vastu korvi. Või üldse vale pilli kettad ja paksus mööda.
Eelmise omaniku juttu ei tasu kunagi sulaselge tõena võtta, tihtipeale ikka valetatakse.
Kui vähegi kannatab, kasuta OEM osasid. Kallimad aga kindla peale minek ja saab rahulikult peale keerata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Mootoriõli 4T SYNPOWER 10W40 4L See sobib küll märgsidurile. Üks mõte veel, mida on juhtunud. Kui on hüdroga sidur, kas lingil on väike lõtk? Äkki sul on sidur nn peal pidevalt..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Trossi annab kah liiga pingule kruttida. Edasi ma vaataks kah manuali, et kas on õiged asjad, õiges koguses ja järjekorras.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Läksin tegin pildid, uurisin ja sain vist juba ise ka aru, et viga on sidurikorvis, saadan siia pildid ja küsin üle kas see ikka põhjustab sellist asja, enne kui maksan 200e jupi eest
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Minu arvamuse kohaselt peaksid siduri välimisel ja sisemisel elemendil ketaste liugpinnad siledad olema.
Sul paistab sidurikorv ikka väga õhtal olema, et ketaste jäljed näha. Need takistavad ketaste vaba liikumist...
Sul paistab sidurikorv ikka väga õhtal olema, et ketaste jäljed näha. Need takistavad ketaste vaba liikumist...
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Sul on sidurikorv õhtal ja see on sinu probleemide põhjus.
Odav võimalus on korv maha võtta ja hambad maha viilida, aga see ei ole väga pikaajaline lahnedus, kuid paariks aastaks käib küll. Teine võimalus on uus korv osta. Tegelikult on sul ka siduri sisemine südamik õhtul. Seega uus sidur oleks parim.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Esialgu proovin seda viilimise varianti, aga arvestan ka sellega, et võibolla tuleb uus osta.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Nende hammaste siledaks viilides tekitad suurema lõtku korvi ja ketaste fikseerivate hammaste vahele. See lõtk tekitab tugevamad löögid korvi liugpinnale... lisaks on natuke suurem võimalus ka murda ketastelt tükke, mis hakkavad oma elu elama seal käigukastis.
Lühiajaliselt (soovitavaalt kuni ühe õlivahetuseni) saad siledaks viilides siduri tööle ja samal ajal sõita kuniks uued jupud hangid/saabuvad.
Lühiajaliselt (soovitavaalt kuni ühe õlivahetuseni) saad siledaks viilides siduri tööle ja samal ajal sõita kuniks uued jupud hangid/saabuvad.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Arvestades et piltlikult öeldes kasutatakse krossirattal sidurit kohalt minekuks ja seisma jäämiseks, siis väga palju neid lööke ei teki, seega mingi aeg kestab küll.hmm kirjutas: ↑25 Mär 2022, 21:33Nende hammaste siledaks viilides tekitad suurema lõtku korvi ja ketaste fikseerivate hammaste vahele. See lõtk tekitab tugevamad löögid korvi liugpinnale... lisaks on natuke suurem võimalus ka murda ketastelt tükke, mis hakkavad oma elu elama seal käigukastis.
Lühiajaliselt (soovitavaalt kuni ühe õlivahetuseni) saad siledaks viilides siduri tööle ja samal ajal sõita kuniks uued jupud hangid/saabuvad.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
No seda ehk jah, kuid teadmine on kõige häirivam jõud, mis takistab masinast rõõmu tundmast.
Sa tead mis masinal viga ning mingi hetk püüad minimeerida edasist kahju tekkimist, kui vähekenegi hoolivuse tunnet masina suhtes hinges on. Seega ikka ja jälle leiad ennast sellele sidurile mõeldes, kui samal ajal saaksid kogu hingega keskenduda sõidule.
Hangi uus jupp, süda rahul ning saad masinat usaldada ning viimast võtta.
Sa tead mis masinal viga ning mingi hetk püüad minimeerida edasist kahju tekkimist, kui vähekenegi hoolivuse tunnet masina suhtes hinges on. Seega ikka ja jälle leiad ennast sellele sidurile mõeldes, kui samal ajal saaksid kogu hingega keskenduda sõidule.
Hangi uus jupp, süda rahul ning saad masinat usaldada ning viimast võtta.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Esialgu viilin ära ja vaatan kas viga kadunud. Sõidan seni kuni raha koos, et tellida uus.hmm kirjutas: ↑25 Mär 2022, 22:31No seda ehk jah, kuid teadmine on kõige häirivam jõud, mis takistab masinast rõõmu tundmast.
Sa tead mis masinal viga ning mingi hetk püüad minimeerida edasist kahju tekkimist, kui vähekenegi hoolivuse tunnet masina suhtes hinges on. Seega ikka ja jälle leiad ennast sellele sidurile mõeldes, kui samal ajal saaksid kogu hingega keskenduda sõidule.
Hangi uus jupp, süda rahul ning saad masinat usaldada ning viimast võtta.
Kahjuks ei ole veel täisealine, et raha igapäevaselt teenin, 2 aastat veel sinna aega .
Uurisin netist, et uuel sidurikorvil ei ole küljes seda suurt hammasratast, mis vanal jupil on justkui külge pressitud.
Uuega tulevad kaasa poldid/kruvid, millega siis peaks vist selle hammasratta sinna külge keerama aga kuidas ma ta vana küljest ära siis rebin?
Lisan siia pildi sellest uuest jupist: Ja siis originaaljupist, millel on see hammasratas justkui külge pressitud:
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Puurid needid läbi. Hiljem kui poltidega paned, kindlasti törts keermeliimi keermetele.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Siduri libisemine valest õlist?
pigem siiski sõidad relakaga need needi pead maha, ning lööd needid välja. läbi puuride võib muidugi ka proovida, aga kui puurpinki, väga korralikke puure ning küllaldast kogemust metalli puurimisega ei ole siis ma jätaks selle versiooni ära! mingeid imenurga all ümmargusi needipäid puurida ei ole just lihtne töö, eriti veel algaja metallimehe jaoks
muidugi kui seda protseduuri korvil seestpoolt tuleb teha siis on puurimine jah suht ainuke variant
muidugi kui seda protseduuri korvil seestpoolt tuleb teha siis on puurimine jah suht ainuke variant
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Ainu üksi sellest seisukohast vaadates, et hammakaga detail jääks ohutsoonist välja, tuleks needid avada sidurikorvi seest. Korv läheb nii ehk naa utiili, hammakas see vastu järgmisele korvile. Tundub ahvalevam käiata rellakaga neediotsad maha (vähem võimlemist, kui puurida), kuid rellakaga on väga lihtne vääratada ning vigastada hammakat. Samas see metalltugiplaadile võib ju mõne kriimu lasta, see suur tragöödia pole.. eks tegija otsustab...
Korvi sees pool peaks olema needil lame pea, tärniga toks needipea keskele ette ja 4...8mm puuriga pea maha. Puurile võiks ka lõikevedeliku natuke panna, et see kauem kestaks ja ei peaks igale needile oma puuri ostma. Valede puurimisvõtetega ja kehvade/nüride puuridega on paras piin tööd teha. Saab, kuid närve ja aega kulub oluliselt rohkem, kui needipealt metalli.
Korvi sees pool peaks olema needil lame pea, tärniga toks needipea keskele ette ja 4...8mm puuriga pea maha. Puurile võiks ka lõikevedeliku natuke panna, et see kauem kestaks ja ei peaks igale needile oma puuri ostma. Valede puurimisvõtetega ja kehvade/nüride puuridega on paras piin tööd teha. Saab, kuid närve ja aega kulub oluliselt rohkem, kui needipealt metalli.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Vedrud võivad olla lõdvemaks läinud kui on liiga palju kuuma saanud, aga selleks peab olema sidur ikka väga palju libisenud. Kirjelduse järgi võivad metallkettad ka kulunud olla. Ei tea kas just otseselt julgen soovitada seda teha, aga vene ratastel (täiesti siledad metallkettad) olen siduri libisemise korral metallkettaid karedamaks lihvinud (liivapaberi või mingi liivapaberiga ketast kasutava tööriistaga), paartuhat km sõitnud peale seda ja pole enam libisenud. Lihvimise suund peaks olema siis ikka nii, et jooned jääksid libisemise suunaga risti. Korvi sees neid rante sai ka ära viilitud JAWA-l ja ka vene omadel, ei ostnud kordagi uut korvi, õigemini polnud võtta kusagilt.
Re: Siduri libisemine valest õlist?
hmm, sul on point täitsa olemas, kuid kahtlustan siiski, et ilma korraliku puurpingita on see needipeade maha/läbi puurimine ikka väga nõudlik töö.
jah oht on selge ka teiseltpoolt relakaga, kuid kaval rebane suudab selle ohu päris kerge vaevaga täielikult elimineerida teisisõnu, hammakat on võimalik kaitsta.
üldiselt pikemalt teemat lugedes ja pilti vaadates, friction kettad tunduvad üsna adekvaatsed, vahekettad kirjelduse järgi tunduvad olema täitsa läbi ning kuna eelmine omanik vahetas välja suure tõenäosusega vaid friktsioonid siis ilmselt ka vedrud on tehase omad. võivad olla väsinud küll, samuti eks temperatuuriga muutuvad ka vedruterase omadused natuke ja ma julgen arvata, et eks ta ikka pisut pehmemaks seal kuuma õli sees muutub. päris pead küll selle koha pealt ei anna, kuna pole otseselt researchinud kunagi sellist asja, tundub lihtsalt loogiline.
sidurikorv on TÄIESTI läbi, kuid selline korv enamasti mitte ei põhjusta libisemist, vaid vastupidi, see ei lase lõpuks enam sidurit üldse libisema. ja kui viilimiseks läheb siis arvesta, et need hambad ei ole mitte ainult korvil, vaid ka veetava võlli poolsel trumlil. kuigi seal tunduvad need olema palju väiksema sügavusega
jah oht on selge ka teiseltpoolt relakaga, kuid kaval rebane suudab selle ohu päris kerge vaevaga täielikult elimineerida teisisõnu, hammakat on võimalik kaitsta.
üldiselt pikemalt teemat lugedes ja pilti vaadates, friction kettad tunduvad üsna adekvaatsed, vahekettad kirjelduse järgi tunduvad olema täitsa läbi ning kuna eelmine omanik vahetas välja suure tõenäosusega vaid friktsioonid siis ilmselt ka vedrud on tehase omad. võivad olla väsinud küll, samuti eks temperatuuriga muutuvad ka vedruterase omadused natuke ja ma julgen arvata, et eks ta ikka pisut pehmemaks seal kuuma õli sees muutub. päris pead küll selle koha pealt ei anna, kuna pole otseselt researchinud kunagi sellist asja, tundub lihtsalt loogiline.
sidurikorv on TÄIESTI läbi, kuid selline korv enamasti mitte ei põhjusta libisemist, vaid vastupidi, see ei lase lõpuks enam sidurit üldse libisema. ja kui viilimiseks läheb siis arvesta, et need hambad ei ole mitte ainult korvil, vaid ka veetava võlli poolsel trumlil. kuigi seal tunduvad need olema palju väiksema sügavusega
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Üle pika aja sain siis lõpuks aega, et krossikas kokku panna ja sain hääled sisse.
Välimise korvi hammaste viilimisest tundus kasu (asi on parem), aga endiselt probleemne.
Kui eelnevalt ei saanud isegi sõita eriti, siis nüüd kannatab sellega veel sõita, teeb harvemini sellist asja aga kui kuskil kohapeal siduriga jännata siis ikka on tunda teda.
Korvi hind on päris krõbe, ma arvan, et esialgu ostan uued vedrud ja metallkettad. Kui asi jätkub siis ei jää mul muud üle kui see korv ka ära vahetada.
Välimise korvi hammaste viilimisest tundus kasu (asi on parem), aga endiselt probleemne.
Kui eelnevalt ei saanud isegi sõita eriti, siis nüüd kannatab sellega veel sõita, teeb harvemini sellist asja aga kui kuskil kohapeal siduriga jännata siis ikka on tunda teda.
Korvi hind on päris krõbe, ma arvan, et esialgu ostan uued vedrud ja metallkettad. Kui asi jätkub siis ei jää mul muud üle kui see korv ka ära vahetada.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Siduri libisemine valest õlist?
Nu vot, eks ta nii on, et odavat ja head lahendust pole. On odav lahendus (viilimine) ja on hea lahendus (uus välimine + sisemine korv + vedrud, ehk ka plaadid).
Hea õppetund, kuid mis teha. Sõites on ikka kuklas see "siduri teema" ning natuke ju pärsib, või kuidas? Samas tean ka omast käest, et kihk saada/teha odavamalt on alguses suurem (vesi biker foorumi vekitele ).... Pigem tuleb kaaluda mõistlikkust. Ehk siis kui ratas on vaja kasutada, siis tõesti, viilimine on algne lahendus, kuid ka seda on vaja teha korralikult. Seega eks jäi ka midagi viilimise taha, ei saanud kõik pinnad piisavalt siledaks s.h. ka paralleelselt.
Muide oma toimingutega kulutad juba praegu enam vähem sama raha, mis oleks kohe alguses uue ketta soetamisele kulutanud. Ainult enda aega sa ju rahasse ei pane - see on investeering kogemusse, mis tulevikus toob väga suure kokkuhoiu rahas
Kui kettad on väliselt korras e. fikseerimislabadel puuduvad löögi ja söövituse jäljed, jätaks kettad hetkel soetamata ja vajadusel ainult natuke korrastaks kokkupuute pindu - 50-70€ on ka siis ju kopikas, lisaks mainisid, et eelmine omanik oli kettad vahetanud. Siduri vahetusega vajab ka õli vahetamist/lisamist e. +15€ ikka... (no jah, saad eelimist õli ka kasutada)
Ainuke mida võiks soetada oleks vedrud - vaevalt neid vahetatud on. Vedrude venimine ajapikku tekitab väiksemat surved surveplaatide ja friktsioonketaste vahel ning kui pinnad on veel konarlikud, siis ka see lisab täiendavat takistust.
Vedrude kontroll vajab mõõteseadmeid ja natuke ka metoodika teadmist.
Mõõdad vedru pikkuse tavaolekus ja siis rakendad tõmmet X kg ja mõõdad tõmbe all vedru pikkust. Üldjuhul kaasaegsetes manualides on vedru mõõdud ja deformatsiooni mõõdud toodud. Pead ei anna, kas ka sinu masina suhtes need kuskil toodud on.
Lihtsam on uued vedrud soetada, kui mõõtmistega vaeva näha.
Seejärel käiks kas või natukenegi sponsoritel käsi pikal ja pakud neile mingis osas rõõmu, või teed ühiskondliku kasulikku tööd, müüd mõne eseme... et kopikas kokku saada.
Korvi vahetus tuleb ja sinna 200...350€ vahele ning siduri asi unustatud ja sõitmisest palju suurem rõõm.
Hea õppetund, kuid mis teha. Sõites on ikka kuklas see "siduri teema" ning natuke ju pärsib, või kuidas? Samas tean ka omast käest, et kihk saada/teha odavamalt on alguses suurem (vesi biker foorumi vekitele ).... Pigem tuleb kaaluda mõistlikkust. Ehk siis kui ratas on vaja kasutada, siis tõesti, viilimine on algne lahendus, kuid ka seda on vaja teha korralikult. Seega eks jäi ka midagi viilimise taha, ei saanud kõik pinnad piisavalt siledaks s.h. ka paralleelselt.
Muide oma toimingutega kulutad juba praegu enam vähem sama raha, mis oleks kohe alguses uue ketta soetamisele kulutanud. Ainult enda aega sa ju rahasse ei pane - see on investeering kogemusse, mis tulevikus toob väga suure kokkuhoiu rahas
Kui kettad on väliselt korras e. fikseerimislabadel puuduvad löögi ja söövituse jäljed, jätaks kettad hetkel soetamata ja vajadusel ainult natuke korrastaks kokkupuute pindu - 50-70€ on ka siis ju kopikas, lisaks mainisid, et eelmine omanik oli kettad vahetanud. Siduri vahetusega vajab ka õli vahetamist/lisamist e. +15€ ikka... (no jah, saad eelimist õli ka kasutada)
Ainuke mida võiks soetada oleks vedrud - vaevalt neid vahetatud on. Vedrude venimine ajapikku tekitab väiksemat surved surveplaatide ja friktsioonketaste vahel ning kui pinnad on veel konarlikud, siis ka see lisab täiendavat takistust.
Vedrude kontroll vajab mõõteseadmeid ja natuke ka metoodika teadmist.
Mõõdad vedru pikkuse tavaolekus ja siis rakendad tõmmet X kg ja mõõdad tõmbe all vedru pikkust. Üldjuhul kaasaegsetes manualides on vedru mõõdud ja deformatsiooni mõõdud toodud. Pead ei anna, kas ka sinu masina suhtes need kuskil toodud on.
Lihtsam on uued vedrud soetada, kui mõõtmistega vaeva näha.
Seejärel käiks kas või natukenegi sponsoritel käsi pikal ja pakud neile mingis osas rõõmu, või teed ühiskondliku kasulikku tööd, müüd mõne eseme... et kopikas kokku saada.
Korvi vahetus tuleb ja sinna 200...350€ vahele ning siduri asi unustatud ja sõitmisest palju suurem rõõm.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Siduri libisemine valest õlist?
hmm, Karl32 on minu mälu järgi üsna noor poiss. Vist käib alles koolis. Ei saa päris igalpool ühe labidaga lüüa ning väita, et kulutad oma toimingutega sama raha jne. Või ma ei tea, äkki mõnele jõuka pere koolipoisile maksavad vanemad tunnis 20e mitte millegi tegemise eest...aga reeglina need asjad vist siiski päris nii ei käi. Viru keskuses hängimise asemel on iga kell mõistlikum proovida ise midagi fixida ja ei ole vaja muretseda väga selle pärast, et kas nüüd oleks või ei oleks saanud kohe poest uue osta ja "raha kokku hoida".
Pealegi, ka siis kui sa vahetad kõiki neid osasid, pead ikkagi võtma täpselt samamoodi kõik selle värgi lahti. Korvi täielikult eemaldama. Siis pead minema interneedusesse ning tegema researchi, et kust saab mõistliku hinnaga uued osad, siis pead neid tellima (ilmselt kuskilt välismaalt) ja ootama saabumist. Kokkuvõttes, kas sa võtad kõik selle mängu seal lahti, et asendada uuega või võtad lahti, et proovida need hambad sirgeks viilida, ega väga suurt ajalist vahet ei ole. No minul võttis see viilimise protseduur kunagi kokku aega umbes nii midagi alla tunni - ja nimelt selle protseduuri ajakulu tuleb mõõta kui tahad argumenteerida, et oleks võinud kohe uue osta. Ma ei tea, minumeelest pole just väga suur hulk kulutatud aega. Isegi kui kasu ei ole nii suur kui loodeti
Pealegi, ka siis kui sa vahetad kõiki neid osasid, pead ikkagi võtma täpselt samamoodi kõik selle värgi lahti. Korvi täielikult eemaldama. Siis pead minema interneedusesse ning tegema researchi, et kust saab mõistliku hinnaga uued osad, siis pead neid tellima (ilmselt kuskilt välismaalt) ja ootama saabumist. Kokkuvõttes, kas sa võtad kõik selle mängu seal lahti, et asendada uuega või võtad lahti, et proovida need hambad sirgeks viilida, ega väga suurt ajalist vahet ei ole. No minul võttis see viilimise protseduur kunagi kokku aega umbes nii midagi alla tunni - ja nimelt selle protseduuri ajakulu tuleb mõõta kui tahad argumenteerida, et oleks võinud kohe uue osta. Ma ei tea, minumeelest pole just väga suur hulk kulutatud aega. Isegi kui kasu ei ole nii suur kui loodeti
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.