ducati monster 695 ei kävitu
Postitatud: 24 Mär 2022, 14:38
Ahoi!
Ehk viitsib keegi kaasa mõelda ja ideid pakkuda. Probleem iseenesest lühidalt juba teemakirjelduses kokku võetud. Aga pikem jutt järgmine:
Esiteks talvitasin ratast põhimõtteliselt õues - autovarjualuse all, kus vihma, lund ja muud jama ratas ei saanud, aga oli õuetemperatuuril ja sellise õhuniiskuse käes, nagu see parasjagu väljas oli. Ehk on see teadmine oluline. Teine oluline taustateadmine - ma ei ole sündinud mutrivõti käes. Olen toimetanud põhimõttel julge pealehakkamine on pool võitu, nii et väga vabalt võin olla kuskil millegi elementaarsega mööda pannud.
Igatahes lähen mina siis pühapäeval värskelt täis laetud aku näpus ratta juurde, panen selle peale ja tulemus järgmine - starter käib kõrva järgi nagu muiste, aga ratas käima ei lähe. Kohe sai välistatud kõik lihtsad asjad - neutraal oli kenasti sees, suretusnupp õigesti. Kuigi ratas käivitub nii, et sidur pole sisse tõmmatud ja jalg on all, siis sai enda rahustamiseks igaks juhuks ka sidurit all hoitud ja jalg üles pandud, aga nagu arvata, siis abi ei midagi.
Küll aga täheldasin seda, paagi juures kahtlane vaikus justkui kütusepump ei lööks survet üles kui rattale vool sisse lasta. Selle teadmisega varustatuna hakkasin kaitsmeid kontrollima - need olid küll kõik silma järgi terved, aga neid sisse välja tõmmates tekkis järgmine häda. Nimelt ei tahtnud ratas siis enam üldse voolu sisse võtta! Okei - kaitsmed olid terved, aga nägid veidi väsinud välja tõesti. Kuna uusi polnud võtta, siis tõin tüki liivapaberit ja käisin kaitsmed üle. Sealt edasi võtmest voolu sisse keerates jätkas immo tuli vilkumist ja käivitusnupp ei teinud üldse midagi. Varasemalt ja ka samal päeval varem midagi sellist ei olnud. Kiskusin kaitsmeid veel sisse-välja ja lõpuks probleem lahenes. Olin tagasi alguses - starter hakkas jälle käiama ja ratas käima ei läinud. Küünlad (ma sädet ei kontrollinud, kuid need sai eelmise hooaja lõpus ära vahetatud, sõitnud ehk paarsada km) olid ilusad ja ühtlasi täiesti kuivad. Pärast käiamist panin ka nina sumpa otsast sisse ja mingit bensiinilõhna ei tundnud. No peab olema bensiinipump!
Järgmine mõte oli multimeetriga proovida, kas bensiinipuma pistikusse vool jõuab. Kuivõrd vastavat aparaati mul kaasas polnud, siis pakkisin poe kokku ja läksin koju ära. Naasesin esmaspäeval - multimeetriga bensiinipumba pistikut mõõtes lasi ta justkui sinna voolu sisse küll kui võtit keerata. Püüdsin mõõta ka paagipoolseid ühendusi, et kas on vooluringis katkestusi ja justkui oli küll juhtmeid, mis vooluringi kokku ei andnud. See oli minu jaoks pigem positiivne uudis, sest interneti andmetel neil pidadagi paagisisene juhtmestik olema kuluosa ning põhimõtteliselt on see võimalik endal kokku tagasi joota. Võiks ju rõõmustada, AGA - enam ei käinud starter ringi - tegi lihtsalt klõpsu. Äkki on mu teadmata vanusega aku töölepingu lõpetanud?
Olgu öeldud, et ma ei ole diplomeeritud elektrik ja võisin ka siin maailma asjadest täiesti valesti aru saada.
Teisipäeval läksin uuesti objektile ja pilt sama, mis päev varem - starter lihtsalt klõpsu kui käivitusnuppu vajutada. Igaks juhuks proovisin sõbralt laenatud uue akuga (ennetamaks küsimusi - olin selle ka enne täis laadinud) ning tulemus endiselt sama - rattale voolu sisse keerates kütusepumpa ma ei kuule ning käivitusnuppu vajutades teeb starter klõpsu. Kas mul õnnestus see oma käiamisega ära tappa? Ma nüüd nii palju seda ka ei käianud, ehk kuskil 10 korda kokku kõigi proovimiste peale.
Koduvideote austajad võivad oma silmaga hetkeseisus veenduda: https://photos.app.goo.gl/dGj18PJwoJ4uvzms9
Minu järgmine mõte on - kuivõrd kaitsmed näikse olevat halva kontaktiga - panna talle uued kaitsmed ja üritada kuidagi puhastada kaitsmekarbi poolseid kontakte (kui kellelgi on häid mõtteid, kuidas seda teha, siis kuulan hea meelega). Sealt edasi mõtlesin paagi tühjaks teha ja kütusepumba välja võtta, et siis juba sellele otse akult voolu lasta ja vaadata, mis ta selle peale kostab.
Samuti saaks siis natuke paremini veenduda selles, et kas siis ikkagi juhtmed on terved või mitte. Ma ei ole elektriku haridusega ja see pistiku multimeetriga torkimine võis olla täielik ajaraiskamine - kindlasti usaldan ise oma mõõtmistulemusi rohkem kui ma silmaga näen, et kust juhe algab ja kuhu ta peaks välja jõudma.
Siin on väga palju minust väga palju targemaid - oskab keegi anda veel mingeid soovitusi? Hetkel veel suur suvi väljas pole, hea meelega nokitseksin ise ja õpiksin selle käigus enne kui kutsun sõbrad appi, et ratas treileri peale upitada ja parandusse viia.
Ette tänades!
Ehk viitsib keegi kaasa mõelda ja ideid pakkuda. Probleem iseenesest lühidalt juba teemakirjelduses kokku võetud. Aga pikem jutt järgmine:
Esiteks talvitasin ratast põhimõtteliselt õues - autovarjualuse all, kus vihma, lund ja muud jama ratas ei saanud, aga oli õuetemperatuuril ja sellise õhuniiskuse käes, nagu see parasjagu väljas oli. Ehk on see teadmine oluline. Teine oluline taustateadmine - ma ei ole sündinud mutrivõti käes. Olen toimetanud põhimõttel julge pealehakkamine on pool võitu, nii et väga vabalt võin olla kuskil millegi elementaarsega mööda pannud.
Igatahes lähen mina siis pühapäeval värskelt täis laetud aku näpus ratta juurde, panen selle peale ja tulemus järgmine - starter käib kõrva järgi nagu muiste, aga ratas käima ei lähe. Kohe sai välistatud kõik lihtsad asjad - neutraal oli kenasti sees, suretusnupp õigesti. Kuigi ratas käivitub nii, et sidur pole sisse tõmmatud ja jalg on all, siis sai enda rahustamiseks igaks juhuks ka sidurit all hoitud ja jalg üles pandud, aga nagu arvata, siis abi ei midagi.
Küll aga täheldasin seda, paagi juures kahtlane vaikus justkui kütusepump ei lööks survet üles kui rattale vool sisse lasta. Selle teadmisega varustatuna hakkasin kaitsmeid kontrollima - need olid küll kõik silma järgi terved, aga neid sisse välja tõmmates tekkis järgmine häda. Nimelt ei tahtnud ratas siis enam üldse voolu sisse võtta! Okei - kaitsmed olid terved, aga nägid veidi väsinud välja tõesti. Kuna uusi polnud võtta, siis tõin tüki liivapaberit ja käisin kaitsmed üle. Sealt edasi võtmest voolu sisse keerates jätkas immo tuli vilkumist ja käivitusnupp ei teinud üldse midagi. Varasemalt ja ka samal päeval varem midagi sellist ei olnud. Kiskusin kaitsmeid veel sisse-välja ja lõpuks probleem lahenes. Olin tagasi alguses - starter hakkas jälle käiama ja ratas käima ei läinud. Küünlad (ma sädet ei kontrollinud, kuid need sai eelmise hooaja lõpus ära vahetatud, sõitnud ehk paarsada km) olid ilusad ja ühtlasi täiesti kuivad. Pärast käiamist panin ka nina sumpa otsast sisse ja mingit bensiinilõhna ei tundnud. No peab olema bensiinipump!
Järgmine mõte oli multimeetriga proovida, kas bensiinipuma pistikusse vool jõuab. Kuivõrd vastavat aparaati mul kaasas polnud, siis pakkisin poe kokku ja läksin koju ära. Naasesin esmaspäeval - multimeetriga bensiinipumba pistikut mõõtes lasi ta justkui sinna voolu sisse küll kui võtit keerata. Püüdsin mõõta ka paagipoolseid ühendusi, et kas on vooluringis katkestusi ja justkui oli küll juhtmeid, mis vooluringi kokku ei andnud. See oli minu jaoks pigem positiivne uudis, sest interneti andmetel neil pidadagi paagisisene juhtmestik olema kuluosa ning põhimõtteliselt on see võimalik endal kokku tagasi joota. Võiks ju rõõmustada, AGA - enam ei käinud starter ringi - tegi lihtsalt klõpsu. Äkki on mu teadmata vanusega aku töölepingu lõpetanud?
Olgu öeldud, et ma ei ole diplomeeritud elektrik ja võisin ka siin maailma asjadest täiesti valesti aru saada.
Teisipäeval läksin uuesti objektile ja pilt sama, mis päev varem - starter lihtsalt klõpsu kui käivitusnuppu vajutada. Igaks juhuks proovisin sõbralt laenatud uue akuga (ennetamaks küsimusi - olin selle ka enne täis laadinud) ning tulemus endiselt sama - rattale voolu sisse keerates kütusepumpa ma ei kuule ning käivitusnuppu vajutades teeb starter klõpsu. Kas mul õnnestus see oma käiamisega ära tappa? Ma nüüd nii palju seda ka ei käianud, ehk kuskil 10 korda kokku kõigi proovimiste peale.
Koduvideote austajad võivad oma silmaga hetkeseisus veenduda: https://photos.app.goo.gl/dGj18PJwoJ4uvzms9
Minu järgmine mõte on - kuivõrd kaitsmed näikse olevat halva kontaktiga - panna talle uued kaitsmed ja üritada kuidagi puhastada kaitsmekarbi poolseid kontakte (kui kellelgi on häid mõtteid, kuidas seda teha, siis kuulan hea meelega). Sealt edasi mõtlesin paagi tühjaks teha ja kütusepumba välja võtta, et siis juba sellele otse akult voolu lasta ja vaadata, mis ta selle peale kostab.
Samuti saaks siis natuke paremini veenduda selles, et kas siis ikkagi juhtmed on terved või mitte. Ma ei ole elektriku haridusega ja see pistiku multimeetriga torkimine võis olla täielik ajaraiskamine - kindlasti usaldan ise oma mõõtmistulemusi rohkem kui ma silmaga näen, et kust juhe algab ja kuhu ta peaks välja jõudma.
Siin on väga palju minust väga palju targemaid - oskab keegi anda veel mingeid soovitusi? Hetkel veel suur suvi väljas pole, hea meelega nokitseksin ise ja õpiksin selle käigus enne kui kutsun sõbrad appi, et ratas treileri peale upitada ja parandusse viia.
Ette tänades!