Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Moderaator: Moded
Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
------
Teema on poolitatud siit viewtopic.php?p=869387. Kogu jutt ujjus sujuvalt elektritsiklite pealt bensiini hinnale ja elukallidusele.
------
Teema on poolitatud siit viewtopic.php?p=869387. Kogu jutt ujjus sujuvalt elektritsiklite pealt bensiini hinnale ja elukallidusele.
------
Viimati muutis Macintosh, 16 Mär 2022, 18:23, muudetud 3 korda kokku.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
------
Teema on poolitatud siit. Teema tegelik alagataja pole @M.T.
viewtopic.php?p=869387
Poolitas @Macintosh
------
A muidu kehtib endiselt see - ei pea kartma suuri väljaminekuid, vaid väikseid sissetulekuid;)
Teema on poolitatud siit. Teema tegelik alagataja pole @M.T.
viewtopic.php?p=869387
Poolitas @Macintosh
------
Mang ennustas juba kolmekat w?
A muidu kehtib endiselt see - ei pea kartma suuri väljaminekuid, vaid väikseid sissetulekuid;)
Viimati muutis Macintosh, 16 Mär 2022, 18:23, muudetud 3 korda kokku.
Põhjus: Teema poolitatud mujalt, sest tüüris täiesti tappa. Algus siin: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=869387
Põhjus: Teema poolitatud mujalt, sest tüüris täiesti tappa. Algus siin: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=869387
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Mõni pang ennustab juba ka neljakat. Minu eelnev hüpoteetiline küsimus oli siiski mõeldud selles vormis, et "eks näis kui" ...mis on samas ju ka selgelt kirjas. Kas selline reaalsus ka päriselt tuleb, või õigemini, et millal...see on täiesti lahtine. Aga täna on selleks juba päris head eeldused olemas.
ruitlane, eks tunde pärast...nagu mehhiko seriaalis või kes teab, mõni sõidab äkki ka puhtast igavusest. mõni sõidab, et naistele muljet avaldada jne kas ka need on kindlad sihtmärgid, ei oska öelda.
ruitlane, eks tunde pärast...nagu mehhiko seriaalis või kes teab, mõni sõidab äkki ka puhtast igavusest. mõni sõidab, et naistele muljet avaldada jne kas ka need on kindlad sihtmärgid, ei oska öelda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Meie oludes siin on see motondus ikka puhas ajaviide ja mängulust, kui mõned rolleriga Voltid või Boltid kõrvale jätta. Tänase seisuga ei muutu siin küll midagi. Kui minu arvates kui üks usin mootorattur kühveldab hooajaga maha 10000km siis täna ta maksab bensu eest 2000€. Varem oleks maksnud 1500€ (sõltub nüüd kuna varem, muid muutujaid on kah tegelikult). See 500€ paneb ainult kiruma " kurat bens on kallis" ei muud. Pealegi ei tule seda viite sotti korraga välja anda. Mu rehkendus ei pretendeeri nüüd mingile täppisteadusele, pigem lihtsalt suurusjärk.
Viimati muutis 701, 15 Mär 2022, 12:32, muudetud 1 kord kokku.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Ennustatakse ka üldse fossiilse kütuse lõppemist ja ka maailmalõppu on ennustatud. Kas siis minna sõitma või millised mõtted mõne ratturi peas tekivad?will111 kirjutas: ↑15 Mär 2022, 07:43Mõni pang ennustab juba ka neljakat. Minu eelnev hüpoteetiline küsimus oli siiski mõeldud selles vormis, et "eks näis kui" ...mis on samas ju ka selgelt kirjas. Kas selline reaalsus ka päriselt tuleb, või õigemini, et millal...see on täiesti lahtine. Aga täna on selleks juba päris head eeldused olemas.
ruitlane, eks tunde pärast...nagu mehhiko seriaalis või kes teab, mõni sõidab äkki ka puhtast igavusest. mõni sõidab, et naistele muljet avaldada jne kas ka need on kindlad sihtmärgid, ei oska öelda.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Noooh seni kuni ei kahmata aku tootmiseks elemente kosmosest, on see aku ka üks fossiil- sool aku üheks elemendiks paljudest ei ole midagi muud kui dinosauruste nr 1 miljoneid aastaid ladestatuna
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Teemaväline
► Näita Spoilerit
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
701. sõltumata kilomeetritest, sinu toodud analoog tähendab võrdlust, kus kütus maksis "enne" 1.5e liiter ja eelolevaks ajaks ennustad, et see hakkab maksma 2e. see ei ole see, millest mina rääkisin.
kui viimati tsiklile kütust ostsin (millalgi eelmise aasta suvel) siis maksis see mälu järgi kuskil 1.25-1.3e liiter. kui hind ka 3'ni ei lähe siis 2.5 pole kindlasti üldse mitte välistatud. seega vahe tuleb pigem ikka kahekordne - nii et 1000 vs. 2000. 2000 vs. 4000 jne. võibolla sinu jaoks need numbrid ei ole mingi raha...ei oska öelda, minu jaoks siiski on. ning olen kuulnud, et päris paljudel eesti inimestel igakuiselt siiski mingeid hirmus suuri rahasummasid palgast üle ei jää. kui see "ülejääk" on näiteks ~300eur peale majalaene, autoliisinguid tsikliliisinguid ja kõike muud võimalikku ning sa pead KÕIK selle kulutama lihtsalt LISAKS kütuse eest - ehk siis sa ei kuluta seda 300eur (per kuu) mitte tsikli kütusele, vaid sa kulutad selle tsikli kütuse kallinemisele siis peaks nagu natuke mõtlema panema aga noh, ei tea...ilmselt 99,99% inimesi muidugi nii ei mõtle ja raha peale üldse ei mõtle. küll aga vaatab neile nende arvelt vastu ümmargune NULL ja tsiklile lihtsalt enam kütust osta ei saa - simple as that. siis sa võid minna ja neile rääkida, et noh see vahe on ju "ainult" 1000euri hooaja kohta
kui viimati tsiklile kütust ostsin (millalgi eelmise aasta suvel) siis maksis see mälu järgi kuskil 1.25-1.3e liiter. kui hind ka 3'ni ei lähe siis 2.5 pole kindlasti üldse mitte välistatud. seega vahe tuleb pigem ikka kahekordne - nii et 1000 vs. 2000. 2000 vs. 4000 jne. võibolla sinu jaoks need numbrid ei ole mingi raha...ei oska öelda, minu jaoks siiski on. ning olen kuulnud, et päris paljudel eesti inimestel igakuiselt siiski mingeid hirmus suuri rahasummasid palgast üle ei jää. kui see "ülejääk" on näiteks ~300eur peale majalaene, autoliisinguid tsikliliisinguid ja kõike muud võimalikku ning sa pead KÕIK selle kulutama lihtsalt LISAKS kütuse eest - ehk siis sa ei kuluta seda 300eur (per kuu) mitte tsikli kütusele, vaid sa kulutad selle tsikli kütuse kallinemisele siis peaks nagu natuke mõtlema panema aga noh, ei tea...ilmselt 99,99% inimesi muidugi nii ei mõtle ja raha peale üldse ei mõtle. küll aga vaatab neile nende arvelt vastu ümmargune NULL ja tsiklile lihtsalt enam kütust osta ei saa - simple as that. siis sa võid minna ja neile rääkida, et noh see vahe on ju "ainult" 1000euri hooaja kohta
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Ei, ma ei räägi ei ensast, ega sinust, ega kellegist kolmandast konkreetselt. Ma räägin, et see tsiklisõit on puhas ajaviide ja bensiin on sellest kulust kindlasti oluline, kuid mitte ainuke osa. Kui juba bensu osta ei jõua, siis ilmselt hakkab see king kusagilt mujalt ammu varem pigistama. Alates kindlustusest, rehvidest ja millest veel. Need on esimesed, mis mulle pähe tulevad. Pigem hakkab kokkuhoid ikkagis sellest, et "hah ma ei lähe sinna üritusele, seal on ööbimine ja osalustasu kallis". "A ma sinna rinkale ei lähe, seal on kummid ühe korraga siledad." "Sel aastal Hispania trippi ei tee kaheks nädalaks, teeme nädala ja Lätis". Kui asi juba seal maal on, et vaagida kas osta 5 või 10 l bensiini tsiklile, siis on iga liiter juba tegelikult ebaratsionaalne otsus ja fookus peaks mujal olema. Kui just tegu pole 16 aastase noorukiga. Aga jah kõik on kallis, kütus on kallis, elekter on kallis, toit kallineb. Raha küpsetatakse aga juurde trükkida. Jõuab see aga sinna, kus seda juba niigi lademetes on.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Eks ma muidugi ei tea sellest õigest tsiklisõidust midagi, aga väga raske on küll ette kujutada, kuidas rehvide reale isegi sama nullide arv saada kui kütuse omale. Ma ostsin tõuksile just kevadel uued rehvid ja mousse'id, eriti sõitmas ei käinud, sest raip koguaeg jukerdas kuskilt otsast, a ikka läks paaki kopika võrra rohkem. Tsiviiltsikliga on kütuse-rehvi suhe mingi 10 tuuris. E07-tega oleks ilmselt 20+
Anoh nagu kiviaeg ei lõppenud kivipuuduse tõttu, ei lõppe sisepõlemismootori ajastu ka nafta lõppemise tõttu - elektrisõiduk on lihtsalt oma kõigilt omadustelt nii palju parem, et üleminek on ainult aja küsimus. 99% vastalistest ja muidujörisejatest ei osta nagunii poest uusi sõidukeid, seega nende arvamus on tootjale puhas õhk, loeb see, mida reaalne kunde tahab. Ma isiklikult muidugi loodan, et see aeg on pigem lühem kui pikem, sest natuke nadi oleks oma "Alta Redshift" alles 70ndal sünnipäeval istumise alla saada
Anoh nagu kiviaeg ei lõppenud kivipuuduse tõttu, ei lõppe sisepõlemismootori ajastu ka nafta lõppemise tõttu - elektrisõiduk on lihtsalt oma kõigilt omadustelt nii palju parem, et üleminek on ainult aja küsimus. 99% vastalistest ja muidujörisejatest ei osta nagunii poest uusi sõidukeid, seega nende arvamus on tootjale puhas õhk, loeb see, mida reaalne kunde tahab. Ma isiklikult muidugi loodan, et see aeg on pigem lühem kui pikem, sest natuke nadi oleks oma "Alta Redshift" alles 70ndal sünnipäeval istumise alla saada
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Ma ei tea, selle 701 originaalrehviga on sõita saanud 3000km Nüüd on enam vähem siile. See teeb eelmise aasta hindades ja bensus 195€ . Uus rehv oli üleeile koos transaga 115€. See on pigem 1/2 Rehvi peab korraga ostma, kui seda just mingi Liisi järelmaksuga ei tee. (Minu meelest oleks see eriti mõtetu tehing a ma täpselt ei tea, pole detaile uurinud) Bensu tilgutan 10 l kaupa. Kumb mõjub rahakotile dramaatiliselalt kas 115 korraga või igal tankimisel 5€ rohkem. Jätan kohvi ja kabanossi ostmata ja ongi paak vana hinnaga täis.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Mis ajal ja mida sa küll tankisid? Jun-jul 2021 oli 95 hind tublilt üle 1.40 per L. 98 puhul lisa siis veel +0.05 eur.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 329 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Kuida kellelgi. Miks idas reisimine tore oli, oli kütuse hind. Ühel pikemal reisil on kütusekulu põhiline artikkel. Kui varem sai 0.5-1 kanti hakkama, siis nüüd on 2-2.5. See on päris korralik vahe. Eks kannatab ära, aga tore pole. Aga eks vanade hondade omanikud loevad sente ka rohkem, sest ratas on pidevas liikumises ja kütus kulub seetõttu rohkem erinevalt mõnedest uuematest ratastest, mis remondis aega parajaks teevad.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Fine, kui edasi trollida, siis sa räägid natriumkloriidi tööstuslikust tootmisest. Aga kas koolis ei räägitud looduslikust soolast- selline mineraal nagu haliit, tere palun saage tuttavaks. Kui nüüd veel kreeka keele tunnist meenutada fossius- (eesti keeles fossiil) “üles kaevama” või “üles kaevatud”Macintosh kirjutas: ↑15 Mär 2022, 16:40Huh? Sool ja fossiil? Nomaeitea. Äkki on mingid uuemad teadusaavutused selle ümber lükanud aga kui mina keemiat õppisin, siis oli sool ehk naatriumkloriid keemiline ühend ja mitte surnud dinosaurused ja sõnajalad. Aine mida leidub kogu planeedil sõna otses mõttes lademetes ja kõikjal. See on tekkinud keemiliste protsesside tulemusena. Erinevalt naftast või maagasist saab igaüks seda kodus kahe keempiapoest ostetud happe abil veel juurdegi teha. No teoorias saaks naftat ka kodus traditsioonilisel meetodil teha aga ma ei usu, et keegi jõub ära oodata, millal see valmis saab.
ja mineraali kaevates sa seda teed- siis palju ma pusse panin?
Naljakas veel see, et naftarohketes kohtades on ka haliit. Ehk, et kui ma ütlen toornafta kohta dinosauruse nr 2 ja soola kohta dinosauruse nr 1 siis kutsud mind valetajaks, keemias rumalaks, kitsa silmaringiga?
Sry OT pärast, aga mu postitus @M.T. oli laia silmaringi vaatevinklist visatud nipsakus, et BEV aku on üks suur fossiil energiast kubisev kogum, kogu selles sisalduva materjali töötlemiseks, tootmiseks, trantspordiks, pakendatuna kenasse plastikusse ei saa me üle ega ümber maailma hukatusest e. toornaftast ja maagaasist
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
M.T ju siis "tankisingi" varem...mul on kombeks käia ja tankida näiteks korra 200l anumasse ning siis hiljem tankida sellest kodus oma tsiklitesse nii nagu parasjagu tarvis.
Igatahes, fakt on see, et kütte hind on rämedalt tõusnud juba tänaseks ja tegelikult ei mängi suurt rolli kas see suveks tõuseb eelmise aastaga võrreldes täpselt 100% või 96 või hoopis 107. keskmise inimese jaoks on see hinnatõus röögatu nii või naa ning olen täiesti kindel, et sõitusid hakkab ta mõjutama umbestäpselt kõigil peale nende superbosside, kelle sissetulekud on nii suured, et nad peavad sularahaga ahju kütma mõista tuleb ka seda, et kallimaks pole läinud/ei lähe mitte ainult küte tanklas, vaid absoluutselt kõik asjad. mille arvelt siis inimesed kokku hoidma hakkavad, toidu? vaevalt, ilmselt esialgu ikkagi hobide. väga tubli muidugi, kes hangib omale selle kompenseerimiseks kohe kenasti a'la 20% suurema sissetuleku võrreldes eelmise aastaga, kuid kaine mõistus ütleb, et neid hankijaid ikka liiga palju ilmselt ei leidu.
kõik see puudutab elektritsikleid sest igasugune fossiilkütte kallinemine nii või naa liigutab kaalukausse, aga nii räige ja järsk kallinemine mõjutab neid ilmselt ikka päris hoogsalt. ja lühinägelik arvamus on ka see, et tootjat ei huvita ABSOLUUTSELT mitte keegi teine kui vaid konkreetne kunde, kes praegu uksest tuleb ja tsikliga minema sõidab. kindlasti huvitab tootjat hea kuvandi loomine oma uuest leiutisest palju laiemas ringis sest tänane kahtleja või "mitte tuttuue tsikli ostja" võib vabalt olla homne fänn ja uus klient. võibolla ka just nimelt selle pärast, et tsikkel on millegi poolest teistsugune kui kõik teised
Igatahes, fakt on see, et kütte hind on rämedalt tõusnud juba tänaseks ja tegelikult ei mängi suurt rolli kas see suveks tõuseb eelmise aastaga võrreldes täpselt 100% või 96 või hoopis 107. keskmise inimese jaoks on see hinnatõus röögatu nii või naa ning olen täiesti kindel, et sõitusid hakkab ta mõjutama umbestäpselt kõigil peale nende superbosside, kelle sissetulekud on nii suured, et nad peavad sularahaga ahju kütma mõista tuleb ka seda, et kallimaks pole läinud/ei lähe mitte ainult küte tanklas, vaid absoluutselt kõik asjad. mille arvelt siis inimesed kokku hoidma hakkavad, toidu? vaevalt, ilmselt esialgu ikkagi hobide. väga tubli muidugi, kes hangib omale selle kompenseerimiseks kohe kenasti a'la 20% suurema sissetuleku võrreldes eelmise aastaga, kuid kaine mõistus ütleb, et neid hankijaid ikka liiga palju ilmselt ei leidu.
kõik see puudutab elektritsikleid sest igasugune fossiilkütte kallinemine nii või naa liigutab kaalukausse, aga nii räige ja järsk kallinemine mõjutab neid ilmselt ikka päris hoogsalt. ja lühinägelik arvamus on ka see, et tootjat ei huvita ABSOLUUTSELT mitte keegi teine kui vaid konkreetne kunde, kes praegu uksest tuleb ja tsikliga minema sõidab. kindlasti huvitab tootjat hea kuvandi loomine oma uuest leiutisest palju laiemas ringis sest tänane kahtleja või "mitte tuttuue tsikli ostja" võib vabalt olla homne fänn ja uus klient. võibolla ka just nimelt selle pärast, et tsikkel on millegi poolest teistsugune kui kõik teised
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
@tito ärme seda soola teemat edasi arenda. Ma ei üritanud sind lolliks ega valetajaks sõimata, proovisin anda oma sõnumile kergelt muigavat tooni aga ju siis ei tulnud päris hästi välja ning ei kõlanud õigesti.
Aga mis akude tootmisesse üldiselt puutub siis ma olen selles küsimuses sinuga ühel meelel küll, et selle peale lootmine on perspektiivitu ettevõtmine. Mitte, et sisepõlemismootor oleks parem, kui elektriga käitatav või vastupidi vaid pigem on probleem põhimõttes, kuidas me problmeeme lahendame. Hetkel kaevame endale lihtsalt uut auku. Nii otses, kui kaudses mõttes. See ressurss saab samaoodi otsa nagu ükskõik milline muu maavara ja tekkiva reostuse osas pole täna isegi arusaama, kui suur see tootmise ja utiliseerimise käigus tegelikult on. Ainuke lahendus on nulltsükliga toomine. Näiteks vesinik kütuseks -> veeaur -> vesinik kütuseks. Või siis sünteetilised kütused, kus õhust korjatakse CO2 kokku, tehakse sellest kütus ja läheb uuele ringile. Selliseid protsesse saab peaaegu lõputult korrata.
Aga mis akude tootmisesse üldiselt puutub siis ma olen selles küsimuses sinuga ühel meelel küll, et selle peale lootmine on perspektiivitu ettevõtmine. Mitte, et sisepõlemismootor oleks parem, kui elektriga käitatav või vastupidi vaid pigem on probleem põhimõttes, kuidas me problmeeme lahendame. Hetkel kaevame endale lihtsalt uut auku. Nii otses, kui kaudses mõttes. See ressurss saab samaoodi otsa nagu ükskõik milline muu maavara ja tekkiva reostuse osas pole täna isegi arusaama, kui suur see tootmise ja utiliseerimise käigus tegelikult on. Ainuke lahendus on nulltsükliga toomine. Näiteks vesinik kütuseks -> veeaur -> vesinik kütuseks. Või siis sünteetilised kütused, kus õhust korjatakse CO2 kokku, tehakse sellest kütus ja läheb uuele ringile. Selliseid protsesse saab peaaegu lõputult korrata.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Nõus, et kütuse hind on rämedalt tõusnud, kuid mitte kuidagi ei ole see tõusnud jämedalt võttes 2x, nagu sa siin üritad neid numbreid väänata. Jääme ikka faktide juurde ja ärme neid üle võimenda. Kui sa ostsid näiteks enda väidetud 1.25-1.30 hinnaga suve algul kogu hooaja kütuse ära, siis täna on meil posti otsas miski 1.90 kandis see hind -> hinnatõus +50%, mitte ca 100. Algklasside mata tasemel arvutamises peaksime ikka kõik ühte joont hoidma. Btw, vaatasin huvi pärast oma 2021 arveid, nii paljukest kui Statika ja Alexela süsteemid võimaldavad ja suvel oli keskmine ikka 1.50 juures. Hooaja viimane tankimine oli juba 1.60+ Raudalu Alexelas.will111 kirjutas: ↑16 Mär 2022, 07:50M.T ju siis "tankisingi" varem...mul on kombeks käia ja tankida näiteks korra 200l anumasse ning siis hiljem tankida sellest kodus oma tsiklitesse nii nagu parasjagu tarvis.
Igatahes, fakt on see, et kütte hind on rämedalt tõusnud juba tänaseks ja tegelikult ei mängi suurt rolli kas see suveks tõuseb eelmise aastaga võrreldes täpselt 100% või 96 või hoopis 107. keskmise inimese jaoks on see hinnatõus röögatu nii või naa ning olen täiesti kindel, et sõitusid hakkab ta mõjutama umbestäpselt kõigil peale nende superbosside, kelle sissetulekud on nii suured, et nad peavad sularahaga ahju kütma mõista tuleb ka seda, et kallimaks pole läinud/ei lähe mitte ainult küte tanklas, vaid absoluutselt kõik asjad. mille arvelt siis inimesed kokku hoidma hakkavad, toidu? vaevalt, ilmselt esialgu ikkagi hobide. väga tubli muidugi, kes hangib omale selle kompenseerimiseks kohe kenasti a'la 20% suurema sissetuleku võrreldes eelmise aastaga, kuid kaine mõistus ütleb, et neid hankijaid ikka liiga palju ilmselt ei leidu.
Sinu näitel siis kogu hooaja peale hinnavahe 120-130 eur. Kui sa selle pead korraga taskust välja käima, siis tõepoolest märkimisväärne summa igale inimesele. Kui jagame selle hooaja peale, seejärel kuude jne. kuni kalendripäevadeni, siis igapäevaselt läheb taskust kui palju? Jämedalt võttes hooaeg 6 kuud ehk 180 päeva, 130 eur/180 = 0,72 eur/päev. Keskmisele tsiklistile ei tohiks vist olla põhjus hobi nurka viskamiseks või pere nälgimiseks. Jätad 2x nädalas Statikast kohvi ostmata ja ongi see lisakulu kaetud.
Loomulikult on ja läheb ka edaspidi kogu elu kallimaks. See mitu % see kallimaks läks ja mitu % kellegi palk samal ajal kasvas, ei oma tegelikult üksikisiku perspektiivis vaadates tähtust. Natuke võrreldakse sel juhul valesid asju. Kui su kulud kalendrikuus olid varem 1000 eur ja nüüd kasvasid +20%, samal ajal netopalk oli 2000 eur ning kasvas +10%, siis summarselt sa ju vaesemaks ei jäänud. Kätte jääb endiselt sul 1000 eur. Kui su netopalk oli aga 1500 ja kasv +10%, siis jah oled omadega miinustes.
Inimestele meeldib miskipärast % vaadata. Ma ei tea kuidas teistel, ma saan tooteid-teenuseid endiselt EUR eest. Elukallidust ei vaata selle järgi mitu % see oli, vaid mitu eur ma rohkem pean mingi perioodi jooksul kulutama, et elustandard säiliks. Kui mu sissetuleku kasv seda lisakulu EUR võrdluses ületab ja jääk on positiivne, siis absoluutselt pohlad mida see %-line võrdlus näitab.
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Probleemid kütuse ostmisega peaks ehk pigem olema koolipoiste teema, kes ise ei teeni ja isa/ema vahel näpuotsaga taskuraha annavad.
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Nojah, ja jätad iga päev 3 statikohvi ostmata, siis oled varsti püstirikas valmis!
Mina jälle ei saa aru sellest suurte summade viilutamisest päevadeks, tundideks ja sekunditeks, eesmärgiga näidata, et "ah see pole midagi". Samas oli talvel kisa taevani igasugu põranda-, lae- ja basseinikütete, päikesepaneelide ja muude bulbulaatorite teemal, kui elektri hind kaks päeva vähe kõrgem oli. Otsustage kõigepealt ära, kas te planeerite oma kulutusi sekundi, päeva või aasta kaupa, muidu on vähe keeruline arvet pidada, et mis kellegi vaatenurk on.
Reaalselt kui mingi keskmine elektrikas mulle täna garaaži materialiseeruks, koguneks aastas tsiklisõitude pealt ~1000€ säästu, mis pole nagu enam päris viimane sandikopikas mumeelest. Saab mingi 3-nädalase reisi näiteks teha, muidugi mitte selles stiilis, et "alla soti päevas ei klapi Lääne-Euroopas kuidagi ära", aga siiski. Pärast neljandat päeva on sumpaplärinast anyway kopp ees ja tahaks kahed tropid kõrva lükata, seega ma nagu ei näe probleemi, miks seda ei saaks elektriga teha. Samas statikohvides on see kõigest üks päevas.
See bensiinipuritaanlus on juba hullem kui veganlus, räägi kustpidi tahad, liha on pähh, elekter on pähh ja kõik teised peavad samamoodi arvama. Realistlikult pole tänases päevas sellel tõmblemisel mingit mõtet, mototehnika on autodest kogu aeg 10-15 aastat maas olnud ja nüüd suurtootjad alles vaikselt ärkavad ning avastavad et uou, meie keskmine kunde on umbes 87 aastat vana nahkvest või coretex-viiner, noored sõidavad tõuksidega, appi. Äkki mingi 7-8 aasta pärast saavad lõpuks oma pliiatsid pepust välja tiritud ning mingid mõistlikult projekteeritud mudelid turule, kui hiinlane muidugi ette ei jõua. Ja vähemalt 20 aastat ei tule keegi bensukaid ahistama, kui üldse kunagi tuleb. Elektrika tulevane stammkunde õpib praegu koolis tähti.
Mina jälle ei saa aru sellest suurte summade viilutamisest päevadeks, tundideks ja sekunditeks, eesmärgiga näidata, et "ah see pole midagi". Samas oli talvel kisa taevani igasugu põranda-, lae- ja basseinikütete, päikesepaneelide ja muude bulbulaatorite teemal, kui elektri hind kaks päeva vähe kõrgem oli. Otsustage kõigepealt ära, kas te planeerite oma kulutusi sekundi, päeva või aasta kaupa, muidu on vähe keeruline arvet pidada, et mis kellegi vaatenurk on.
Reaalselt kui mingi keskmine elektrikas mulle täna garaaži materialiseeruks, koguneks aastas tsiklisõitude pealt ~1000€ säästu, mis pole nagu enam päris viimane sandikopikas mumeelest. Saab mingi 3-nädalase reisi näiteks teha, muidugi mitte selles stiilis, et "alla soti päevas ei klapi Lääne-Euroopas kuidagi ära", aga siiski. Pärast neljandat päeva on sumpaplärinast anyway kopp ees ja tahaks kahed tropid kõrva lükata, seega ma nagu ei näe probleemi, miks seda ei saaks elektriga teha. Samas statikohvides on see kõigest üks päevas.
See bensiinipuritaanlus on juba hullem kui veganlus, räägi kustpidi tahad, liha on pähh, elekter on pähh ja kõik teised peavad samamoodi arvama. Realistlikult pole tänases päevas sellel tõmblemisel mingit mõtet, mototehnika on autodest kogu aeg 10-15 aastat maas olnud ja nüüd suurtootjad alles vaikselt ärkavad ning avastavad et uou, meie keskmine kunde on umbes 87 aastat vana nahkvest või coretex-viiner, noored sõidavad tõuksidega, appi. Äkki mingi 7-8 aasta pärast saavad lõpuks oma pliiatsid pepust välja tiritud ning mingid mõistlikult projekteeritud mudelid turule, kui hiinlane muidugi ette ei jõua. Ja vähemalt 20 aastat ei tule keegi bensukaid ahistama, kui üldse kunagi tuleb. Elektrika tulevane stammkunde õpib praegu koolis tähti.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Kas just püstirikas, aga kui paljud kallite hindade üle kurtjad lööks kokku palju nad aastas Statikasse kohviraha jätavad, siis nii mõnigi enam ei ohiks teemal “tsikliga sõit on meeletult kallis”.Jesper kirjutas: ↑16 Mär 2022, 14:41Nojah, ja jätad iga päev 3 statikohvi ostmata, siis oled varsti püstirikas valmis!
Mina jälle ei saa aru sellest suurte summade viilutamisest päevadeks, tundideks ja sekunditeks, eesmärgiga näidata, et "ah see pole midagi".....
Reaalselt kui mingi keskmine elektrikas mulle täna garaaži materialiseeruks, koguneks aastas tsiklisõitude pealt ~1000€ säästu, mis pole nagu enam päris viimane sandikopikas mumeelest.
See Statika kohvi näide on mul endal elust enesest. Eelmises tööelus sai korduvalt tarbijaga argumenteeritud minu toote kalli TK hinna üle. Kui tõid teemasse küsimuse -kas Statikas kohvi tarbid?, ja vastuseks tuli - jah, 4-5x nädalas, siis see sai kliendile kiirelt tagasi peegeldatud palju ta Statikale nädalas/kuus/aastas raha viib ja mitte keegi ei pidanud mu toodet enam kalliks.
Summade viilutamine on sama nagu eesmärkide viilutamine. Vaadates kogu summat või eesmärki võib see tunduda hirmutavalt suur. Kui see aga tükkideks jagada, siis per päev pole see enam ületamatu. Lihtne näide, maja ehitamine, jube suur ettevõtmine. Kui aga vaatad mida pead tegema ühe päeva jooksul, siis polegi enam ülejõu käiv. Sama on selle bensuga, Willi näitel 200L korraga ostes 120 eur rohkem maksta on ilmselgelt suur summa. Reaalses elus tangime seda 200L rohkem kui 10x tanklat külastades ehk siis miski 10 eur per paagitäis läheb maksmiseks rohkem. Enam ei tundu nii konti murdev. Ja igapäevaselt röövib see meie rahakotist alla 1eur, mille leidmine mingite muude mõtetute ostude arvelt ei tohiks küll olla ületamatu probleem.
Kui see elektrikas tuleks su garaazi sama osturaha eest, mille sa kulutaks bensumootoriga isendi peale, siis oleks see 1000 eur ju puhas võit jah. Probleem on selles, et selle elektrika eest käid sa ostuhetkel oluliselt rohkem raha välja. Teisisõnu, selle kütuse näilise hinnavõidu maksid ette ära ja puhkuseks ikka raha pole.
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Ahah, selge - statikohvi arvelt säästetud raha bensupaaki valamine on ok majanduslik mõtlemine, aga statikohvi arvelt säästetud raha eest elektrika ostmine on pähh ja mõttetu
Hetkel me saame võrrelda praktiliselt ainult väiketootjate elektrikate hindu masstootjate bensukate omadega. Ma üldiselt seda Harley matsu jagan halvasti, seega ei tea, millega mida võrrelda, aga Livewire pole üldse kõige kallim tsikkel, mida nad pakuvad. KTM-i elektriendurokas on samuti suht mudelirivi keskmise hinnaga. Paras aeg statikohvidest loobumisega alustada, et paari-kolme aasta pärast poodi minna.
Hetkel me saame võrrelda praktiliselt ainult väiketootjate elektrikate hindu masstootjate bensukate omadega. Ma üldiselt seda Harley matsu jagan halvasti, seega ei tea, millega mida võrrelda, aga Livewire pole üldse kõige kallim tsikkel, mida nad pakuvad. KTM-i elektriendurokas on samuti suht mudelirivi keskmise hinnaga. Paras aeg statikohvidest loobumisega alustada, et paari-kolme aasta pärast poodi minna.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 329 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Aga, kui statikohvi ei tarbi, siis mille arvelt säästa? Olen saanud paar kilti ratast lükata, kui paak tühjaks sai. Säästsin 0.11 liitrit. No ei olnud kerge ... Saab vaid tugevaks.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Ei saanud märkamata jätta, et siin arvutades küll miskit valesti läinud, kui 195€ 3000 kildi sõitmisele 701ga läinud on. Kas sa omale Honda Gromi mootori 701 raami vahele pannud või...? Alla 5l sajale 701-ga kõlab ikka suhteliselt ulmelisena, isegi megaökotades. Seega kui 3000 km, siis vähemalt 200l kütust ja eelmine aasta bens oli küll igal pool kõvasti üle 1 euri.701 kirjutas: ↑15 Mär 2022, 21:53Ma ei tea, selle 701 originaalrehviga on sõita saanud 3000km Nüüd on enam vähem siile. See teeb eelmise aasta hindades ja bensus 195€ . Uus rehv oli üleeile koos transaga 115€. See on pigem 1/2 Rehvi peab korraga ostma, kui seda just mingi Liisi järelmaksuga ei tee. (Minu meelest oleks see eriti mõtetu tehing a ma täpselt ei tea, pole detaile uurinud) Bensu tilgutan 10 l kaupa. Kumb mõjub rahakotile dramaatiliselalt kas 115 korraga või igal tankimisel 5€ rohkem. Jätan kohvi ja kabanossi ostmata ja ongi paak vana hinnaga täis.
TKC80 ei ole üldse optimaalne rehv sellele rattale.
Kui sõitu nautida, siis on keskmine rohkem selline 7 alla sajale, ehk kui nüüd arvutada, et ma ~35 000 sõitnud kahe aastaga ja kütsi keskmine old 1.3, siis ainuüksi kütsi peale on 2 aastaga läinud pea 6k euri. Seletab, miks mul vaba raha kunagi pole
Nüüd kui küts 2 eurikut liitri peale on, siis minu selle aasta kütsieelarve üksi juba kisub üle 4k euri. Ajab veits nutma küll, aga samas tõus on ainult 25%.
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Mitte, et sellel suuremas plaanis mingit tähtsust oleks, kuid lihtsalt ääremärkusena võib ju ära mainida. Ma ei ole oma elu jooksul ostnud statist mitte ühtegi kohvi Kuskil 2 korda olen ehk ostnud kakaod ja see ongi vist suhtkoht kõik Ei mäleta ka näiteks, et oleksin kunagi oma elus käinud poest vett ostmas, vähemalt eesti vabariigis kindlasti mitte. Mõnegi inimese jaoks jälle on mõlemad need väljaminekud sisuliselt iseenesest mõistetav igapäevane ja väidetavalt lausa VAJALIK elu osa. Nojah...kui nii siis nii ja eks võib võrrelda muidugi, et selle kõrval ju pool euri või eur kallim bensuliitri hind justkui ei olegi midagi. Kuigi no tegelikult - ikka on küll! Ja mingil hetkel peab kohvitaja hakkama valima, et kas ta nüüd jätab kohvi ostmata, ei sõida nii kaugele statti seda ostma või sõidab teel statti 150 asemel 50'ga, et selle kohvi ikka kuidagi ostetud saaks...aga kõik see muidugi tundub jälle omaette üsna koomiline dilemma, vähemalt mitu mätta otsast küll.
M.T. ma ei ole mingeid numbreid väänanud. Rääkisin algusest peale ja väga selgesõnaliselt sellest, et KUI bensiinihind jõuab meil a'la 3 eurini, või siis näiteks suveks 2.5ni, mis siin mõni hetk tagasi tundus juba täiesti realistlik. Ma pole kordagi öelnud, et see on 100% kindel, et nii läheb, kuid umbes nädal tagasi soomes käies ja ringi sõites näiteks nägin juba hindu 2.2 midagi postil ja eestiski oli ju üle 2 euri ära hetkeks. "analüütikud" lehes ka ennustasid umbes sellist hinda, ei mäleta nüüd küll täpselt, et kas just suveks või aasta lõpuks. Igatahes ümmarguna number 2.5 jagatud teise ümmarguse numbriga 1.25 on täpselt 2, see võiks sul sealt põhikooli matemaatikast selge olla ning vastav hinnatõus (juhul kui see realiseerub suveks) on sellisel juhul täpselt 100%.
Ja minumeelest just ja ainult üksikisiku perspektiivist omabki tähtust see, et palju tõuseb elukallidus (mingis perioodis) ning palju tõusis või ei tõusnud või hoopis langes selle sama üksiku isiku sissetulek samaaegselt.
M.T. ma ei ole mingeid numbreid väänanud. Rääkisin algusest peale ja väga selgesõnaliselt sellest, et KUI bensiinihind jõuab meil a'la 3 eurini, või siis näiteks suveks 2.5ni, mis siin mõni hetk tagasi tundus juba täiesti realistlik. Ma pole kordagi öelnud, et see on 100% kindel, et nii läheb, kuid umbes nädal tagasi soomes käies ja ringi sõites näiteks nägin juba hindu 2.2 midagi postil ja eestiski oli ju üle 2 euri ära hetkeks. "analüütikud" lehes ka ennustasid umbes sellist hinda, ei mäleta nüüd küll täpselt, et kas just suveks või aasta lõpuks. Igatahes ümmarguna number 2.5 jagatud teise ümmarguse numbriga 1.25 on täpselt 2, see võiks sul sealt põhikooli matemaatikast selge olla ning vastav hinnatõus (juhul kui see realiseerub suveks) on sellisel juhul täpselt 100%.
Ja minumeelest just ja ainult üksikisiku perspektiivist omabki tähtust see, et palju tõuseb elukallidus (mingis perioodis) ning palju tõusis või ei tõusnud või hoopis langes selle sama üksiku isiku sissetulek samaaegselt.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Kuskohas ma seda ütlesin? Sa nüüd loed diagonaalis või on kuskil muu error sisse tulnud.
Elektrika kohta ütlesin ainult seda, et tavapäraselt on elektrika soetamismaksumus bensumotoga liikurist kallim, seega ei ole seal seda reisiraha säästu millele sa viitasid ennist.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
No kui inimene ei oska vajadusel leida kohta kuskohast 0,7 eur per päev säästa, siis on küll jama majas tõesti. Saan aru nendest, kes tõesti alla vaesuspiiri toimetavad, seal on püksirihm kindlasti viimseni pingul. Aga tavakodanik, kes aegajalt ikka 1-2 pilsnerit omale õhtuks võtab, vahest väljas söömas käib jne., ei tohiks küll sellise ületamatu probleemi ees seista. Siin ei aita tõesti muu, kui ratas müüki ja problem solved.
Tsiklit lükates saad tugevaks -> spordisaalile ja riietusele pole vaja raha kulutada -> saad bensiini osta! See oli tasuta tarbija nõuanne
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Kui sa võrdled 2021 madalaimat ja 2022 ennustust "et äkki jõuab 2.50 peale" ehk võtad ühest kohast min hinna ja teisest max hinna, siis su arvutus on jah õige. Vahe on 2x. Aga õige pole võrrelda min ja max hinda ning öelda - kütus on 2x kallimaks läinud. Me peaks võrdlema ikka võrreldavaid asju, näiteks hooaja keskmist kütusehinda, mitte äärmusi. See oli minu point. Ja 2021 oli kütsi hind seal 1.25 juures ainult aprilli alguses, mitte suvel.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 156 korda
- Tänatud: 335 korda
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
@Macintosh kle, sa nüüd oled nats puusse pannud teemaalgataja ja -pealkirjaga. Mina pole kusagil väitnud, et benss-elu-jne on kallis. See statement ikka rohkem Willi sulest pärit.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Bensiin on kallis, oi kui kallis. Ja elu ka. Kallis, noh.
Kogu selle kütuse ja elukalliduse teksti peale tuli meelde, kuidas nädalajagu tagasi sai kodus lapsega arutletud minu jaoks täiesti ebavajaliku ostu teemal, mille ta oli sooritanud ja laps ütles mulle lause, mille peale võiks tegelikult selle teema valguses sügavamalt mõelda: Rahast on kasu ainult siis kui seda kulutada!
Tegelikult ikka täiega õige - tahad sõita, siis ei ole teemaks mingi ökotamine. Mul on päris mitu autot, kõik bensukad ja neist säästlikem võtab 8,5 sajale, talvel lausa 10+. Ei ole vaja hakata moraali lugema, et sa oled täiega loll ja ei oska oma elu elada. Kes see tänapäeval sellist kütsiröövlit tarbib? No kui mulle meeldib sõita Golf3-ga ja Subaru Foresteri või Audi Coupe-ga. No ei osatud tollal teha säästlikumaid lahendusi. No ei paelu see nupuvaba "nühkeekraan" keskkonsoolil ja ei meeldi olematu tunnetuse ja "abistan-sind-kuidas-suudan" lisadega kulgurid. Igaüks on teinud oma valiku oma kriteeriumite põhjal ja sellest lähtuvalt tekivad ka vastavad püsi- või äkk-kulud.
Ja et ei tuleks liiga lühike jutt, mis mulle kombeks pole, siis veel meenus üks ammukunagine Soomeskäik koos tuttavaga. Tollal oli sealne toit meie omaga võrreldes ikka hirmkallis ja hotelli restos leti taga vaatasin kõigepealt hinda ja siis alles selle eest saadavat toitu. Kaaskodanik vaatas mulle otsa ja küsis, miks ma sellist jama söön ning ütles mulle ühe lause, mis siiani meeles: "kui tahad süüa, siis mõtle kõigepealt sellele, mida sa tahad ning mis sulle maitseb ja hind on alles viimasel kohal". Siiani järgin seda nõuannet söögikohtades. Minu enda teenitud raha ju, mille ära söön
Tegelikult ikka täiega õige - tahad sõita, siis ei ole teemaks mingi ökotamine. Mul on päris mitu autot, kõik bensukad ja neist säästlikem võtab 8,5 sajale, talvel lausa 10+. Ei ole vaja hakata moraali lugema, et sa oled täiega loll ja ei oska oma elu elada. Kes see tänapäeval sellist kütsiröövlit tarbib? No kui mulle meeldib sõita Golf3-ga ja Subaru Foresteri või Audi Coupe-ga. No ei osatud tollal teha säästlikumaid lahendusi. No ei paelu see nupuvaba "nühkeekraan" keskkonsoolil ja ei meeldi olematu tunnetuse ja "abistan-sind-kuidas-suudan" lisadega kulgurid. Igaüks on teinud oma valiku oma kriteeriumite põhjal ja sellest lähtuvalt tekivad ka vastavad püsi- või äkk-kulud.
Ja et ei tuleks liiga lühike jutt, mis mulle kombeks pole, siis veel meenus üks ammukunagine Soomeskäik koos tuttavaga. Tollal oli sealne toit meie omaga võrreldes ikka hirmkallis ja hotelli restos leti taga vaatasin kõigepealt hinda ja siis alles selle eest saadavat toitu. Kaaskodanik vaatas mulle otsa ja küsis, miks ma sellist jama söön ning ütles mulle ühe lause, mis siiani meeles: "kui tahad süüa, siis mõtle kõigepealt sellele, mida sa tahad ning mis sulle maitseb ja hind on alles viimasel kohal". Siiani järgin seda nõuannet söögikohtades. Minu enda teenitud raha ju, mille ära söön
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.