30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Krirjutan ühte artiklit. Motokultuurist nagu pealkiri ütleb.
Aga kuna ma olen silmnähtavalt laisk kirjutaja ja aega ka pidevalt napib siis teeks seda jupphaaval ja natuke teistmooodi, kui päris ajakirjanikud seda teevad. Seda enam, et mu artikli pealkiri on midagi laadis "30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad". No kas just 30 aga mulle tundub, et ma saan selle numbri kenasti kokku. Iga päev või paari päeva tagant paneks siis järgmise punkti üles, mille üle siis head kaasratturid arutleda võivad, kui soovivad. Kui viimane punkt üles pandud siis korjan kõik kokku ja lasen keeletoimetajal üle käija ning vormistan artiklina ära (jube pikk artikkel tuleb muidugi) ja üritan mõnele väljaandele pakkuda.
Selline, avalikult artikli kirjutamine annab mulle ka motivatsiooni asja mitte pooleli jätta, sest peas on see mul sisuliselt juba valmis ning pealtnäha puudub edasine põhjus kirjutamiseks (no, see on ju sisuliselt valmis, mis siis, et ainult peas). Niisiis, sissejuhatus ja 30. punkt (alustan lõpust) tulevad täna. Järgmised nii, kuida ma parasjagu paremaks pean ja jõuan.
30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistvad
Kuna kevad on kohe-kohe ukse ees ja tänavatele ilmuvad peatselt tüdrukud lühikestes seelikutes, rändlinnud ja mootorratad siis tasub pilk peale heita sellele, kuidas asjad kiivri seest välja paistvad.
Motokultuur on olemuselt peavoolu subkultuur, mis ühtlasi on nii transpordiviis kui sotsiaalne liikumine. Tüüpiline mootorrattur on asjassepühendmatu jaoks nahktagis, pisut räpane mässja, kes eirab ühiskondlikke norme ja kehtivat seadusandlust. Tõenäoliselt kuuludes mõnda ohtlikult kõlava nimega motogängi või tuhistades maanteel üksiku hundina kohustustevabalt hommikust õhtusse.
Põhiline erinevus autokultuuri ja motokultuuri vahel on viimase poolt pakutav vabadus, mis pole piiratud sotisaalse kuuluvuse ega sissetulekute tasemega, soost ja usundist rääkimata. Kui autoentusiast säästab iga sendi, et ehitada kusagil niiskes maalauses garaazis unemate sõidukit siis biker on keegi, kes tuiskab vabalt ja sundimatult ühelt peopaiglat teisele. Kihutades ohtlikult, põigeldes mõttetult maanteel sõidukite vahel või lüües aega surnuks mõnes teeäärses bensiinijaamas. Selline võiks olla mootorratturi kuvand kõrvalseisja jaoks.
Reaalsus on prooslaline: väga vähe leidub mootorratturite hulgas neid, kes tõeliselt kohutustevaba elu naudivad. Enamus meist on tavalised inimesed nagu sina. Tulevad hommikul tööle, toovad õhtul lapsed lasteiast ära ja teevad õhtul perele süüa. Sa näed neid iga päev supermarketites ja tänavatel. Nad ei erine millegi poolest kõikidest teistest. Iga vastutulija võib olla mootorrattur. Sa ei tea seda kunagi. Motosõit on ajutine vabadus, pääsemine igapäevase halluse eest, kuhu peatselt tagasi tullakse.
Siin on sulle 30 asja, mis aitvad sul mootorratturitest ja motokultuurist paremini aru saada.
Aga kuna ma olen silmnähtavalt laisk kirjutaja ja aega ka pidevalt napib siis teeks seda jupphaaval ja natuke teistmooodi, kui päris ajakirjanikud seda teevad. Seda enam, et mu artikli pealkiri on midagi laadis "30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad". No kas just 30 aga mulle tundub, et ma saan selle numbri kenasti kokku. Iga päev või paari päeva tagant paneks siis järgmise punkti üles, mille üle siis head kaasratturid arutleda võivad, kui soovivad. Kui viimane punkt üles pandud siis korjan kõik kokku ja lasen keeletoimetajal üle käija ning vormistan artiklina ära (jube pikk artikkel tuleb muidugi) ja üritan mõnele väljaandele pakkuda.
Selline, avalikult artikli kirjutamine annab mulle ka motivatsiooni asja mitte pooleli jätta, sest peas on see mul sisuliselt juba valmis ning pealtnäha puudub edasine põhjus kirjutamiseks (no, see on ju sisuliselt valmis, mis siis, et ainult peas). Niisiis, sissejuhatus ja 30. punkt (alustan lõpust) tulevad täna. Järgmised nii, kuida ma parasjagu paremaks pean ja jõuan.
30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistvad
Kuna kevad on kohe-kohe ukse ees ja tänavatele ilmuvad peatselt tüdrukud lühikestes seelikutes, rändlinnud ja mootorratad siis tasub pilk peale heita sellele, kuidas asjad kiivri seest välja paistvad.
Motokultuur on olemuselt peavoolu subkultuur, mis ühtlasi on nii transpordiviis kui sotsiaalne liikumine. Tüüpiline mootorrattur on asjassepühendmatu jaoks nahktagis, pisut räpane mässja, kes eirab ühiskondlikke norme ja kehtivat seadusandlust. Tõenäoliselt kuuludes mõnda ohtlikult kõlava nimega motogängi või tuhistades maanteel üksiku hundina kohustustevabalt hommikust õhtusse.
Põhiline erinevus autokultuuri ja motokultuuri vahel on viimase poolt pakutav vabadus, mis pole piiratud sotisaalse kuuluvuse ega sissetulekute tasemega, soost ja usundist rääkimata. Kui autoentusiast säästab iga sendi, et ehitada kusagil niiskes maalauses garaazis unemate sõidukit siis biker on keegi, kes tuiskab vabalt ja sundimatult ühelt peopaiglat teisele. Kihutades ohtlikult, põigeldes mõttetult maanteel sõidukite vahel või lüües aega surnuks mõnes teeäärses bensiinijaamas. Selline võiks olla mootorratturi kuvand kõrvalseisja jaoks.
Reaalsus on prooslaline: väga vähe leidub mootorratturite hulgas neid, kes tõeliselt kohutustevaba elu naudivad. Enamus meist on tavalised inimesed nagu sina. Tulevad hommikul tööle, toovad õhtul lapsed lasteiast ära ja teevad õhtul perele süüa. Sa näed neid iga päev supermarketites ja tänavatel. Nad ei erine millegi poolest kõikidest teistest. Iga vastutulija võib olla mootorrattur. Sa ei tea seda kunagi. Motosõit on ajutine vabadus, pääsemine igapäevase halluse eest, kuhu peatselt tagasi tullakse.
Siin on sulle 30 asja, mis aitvad sul mootorratturitest ja motokultuurist paremini aru saada.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
30. Mootorratturid kannavad nahktagisid, et lahedamad välja näha.
30. Mootorratturid kannavad nahktagisid, et lahedamad välja näha.
Mis pole üldse tõsi. Kuigi iga motomees või -naine tahab tõsiseltvõetavana mõjuda siis antud juhul on see täiesti teisejärguline. Hoolimata sellest, et tänapäeval on olemas tekstiilmaterjalid, mis suudavad peatada püssikuuli ning kannavad tohutuid raskusi pole need piisavad kaitsmaks mootorratturit, kes avarii tõttu asfaldkattel lohisema satub. Ainuke asi, mis tõeliselt hästi kehale kaitse annavad on nahkne tagi ja püksid. Viimaseid näed põhiliselt ringrajal, sest liibuvad nahkpüksid pole asi mida enesest lugu pidav mees just meelsasti kannab. Kusagil on piir, kust ka turvalisuse eest seisev mootorrattur üle ei astu. Samas tuleb nentida, et naisratturite jalas kipuvad need siiski häbematult head välja nägema.
Mis pole üldse tõsi. Kuigi iga motomees või -naine tahab tõsiseltvõetavana mõjuda siis antud juhul on see täiesti teisejärguline. Hoolimata sellest, et tänapäeval on olemas tekstiilmaterjalid, mis suudavad peatada püssikuuli ning kannavad tohutuid raskusi pole need piisavad kaitsmaks mootorratturit, kes avarii tõttu asfaldkattel lohisema satub. Ainuke asi, mis tõeliselt hästi kehale kaitse annavad on nahkne tagi ja püksid. Viimaseid näed põhiliselt ringrajal, sest liibuvad nahkpüksid pole asi mida enesest lugu pidav mees just meelsasti kannab. Kusagil on piir, kust ka turvalisuse eest seisev mootorrattur üle ei astu. Samas tuleb nentida, et naisratturite jalas kipuvad need siiski häbematult head välja nägema.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
29. Parkimine kõnniteel on kingitus
29. Parkimine kõnniteel on kingitus
Kindlasti oled näinud kaubanduskeskuse ees või mõne kontorihoone hoone kõrval kõnniteel parkivat mootorratast või kahte. Ja tõenäoliselt oled pool-pahaselt mõelnud, et “kas mujale siis pole parkida, et kõnniteel peab olema!”. Mootorratas võtab kõnniteel häbematult vähe ruumi, jääb lapsekärudele, tõuksidele ja ratastoolidele ruumi mööda saada ning jääb ülegi veel. Aga puänt peitub mujal, põhjuses, miks see tsikkel kõnniteel ja mitte parklas seisab. Nimelt pole meil Eestis tsikiparklaid, autoparklas aga võtab tsikkel hooolimata oma väiksusest ära terve autokoha. Seega me pargime võimalusel mujale, et autodel oleks rohkem ruumi. See on meie kingitus autojuhtidele, kes umbes parklates kohta peavad otsima.
Kindlasti oled näinud kaubanduskeskuse ees või mõne kontorihoone hoone kõrval kõnniteel parkivat mootorratast või kahte. Ja tõenäoliselt oled pool-pahaselt mõelnud, et “kas mujale siis pole parkida, et kõnniteel peab olema!”. Mootorratas võtab kõnniteel häbematult vähe ruumi, jääb lapsekärudele, tõuksidele ja ratastoolidele ruumi mööda saada ning jääb ülegi veel. Aga puänt peitub mujal, põhjuses, miks see tsikkel kõnniteel ja mitte parklas seisab. Nimelt pole meil Eestis tsikiparklaid, autoparklas aga võtab tsikkel hooolimata oma väiksusest ära terve autokoha. Seega me pargime võimalusel mujale, et autodel oleks rohkem ruumi. See on meie kingitus autojuhtidele, kes umbes parklates kohta peavad otsima.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Peale paari video nägemis, kus pildil olevale sarnasele kohale pargitud tsiklid mingite mõrapeade poolt pikali lükati, no nii kättemaksusks "valesti" parkimise eest ma väga enam ei kipu parkima kohtadesse, kus mõrapeadel on võimalus fantaseerima hakata.
Osadel inimestel on seletamatu viha kõige vastu. Ja idiootse actioni drigerdab, mis tahes situatsioon, kus hälvik fantaseerib oma peas endale õigustuse ühiskonnale "kasulik" olla. On selleks siis see sama parkimine, foori taga esimeseks sõitmine või mis iganes muu ühiskonda "õõnestav" tegu, kus kellelgi tundub olevat suurem privileeg kui mõrapeal.
Osadel inimestel on seletamatu viha kõige vastu. Ja idiootse actioni drigerdab, mis tahes situatsioon, kus hälvik fantaseerib oma peas endale õigustuse ühiskonnale "kasulik" olla. On selleks siis see sama parkimine, foori taga esimeseks sõitmine või mis iganes muu ühiskonda "õõnestav" tegu, kus kellelgi tundub olevat suurem privileeg kui mõrapeal.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
30 teemaga võib julmaks minna ja leelotamiseks, seega 15-20 esimeseks eesmärgiks.
Aga et ei oleks tühja kaagutamist, siis omad märksõnad:
* pinnatud ja pigistel teedel sõidame aeglaselt ja jääme autodele jalgu.
* rongi- ja trammirööpad on libedad, eriti kui vihma ja nurga all paiknedes.
* Suhtume ohutundega igasse autojuhti, sest nad ei pruugi meid märgata.(tajuda mootorratta eripära - läheneb kiiresti, näib ühe autotulena ka lähedalt vaadates)
* Teekattemärgised on libedad - ülekäigurajad, jne
* Kuumal päeval ummikus foori ette liikumine on eelkõige ratturi ülekuumenemise vältimiseks, sest kaitsevarustus on must be. . Mootorratturite väljend: "küsimus ei ole kas sa kukud, küsimus on, millal sa kukud". Koos ühele sõidureale mahtudes hoiame kokku liiklusruumi.
* bensukates ja parklates riiete koorimine ei ole poosetamine, see on jahutamine.
* Foori tagant kiirendamine on loomulik, see on kasulik hingele ja mootorile
* Ära sõida mootorratturil liiga lähedal, eriti vihma korral. Meil ei ole kaitsvat metallkesta nagu ironmanil, kes võib Suni auto alt läbi rulluda ilma vigastusteta.
* olme viisakad ja tervitame omasid käeviipega, kuigi üksteist isiklikult ei tunne.
* Vahetult peale sõidust tulekut võime olla kõvahäälsed, kiivris olev müra on oluliselt kõrgem, kui autoga sõites.
* Projekteerimistavad (parkimiskohtade planeerimine) ei arvesta alati mootorratturite ja teste vähem ruumi võtvate liikuritega.
...
Motokultuur on hobi nagu iga teine - golf, purjetamine, jahil käimine, raamatu lugemine, arvutimängud, õmblemine... igal hobil omad kulud, ...., teostus koht ja kokkupuude (nähtavus) kaaskodanikele - ning me oleme nähtaval, liikluses teiste liiklejate kõrval.
Aga et ei oleks tühja kaagutamist, siis omad märksõnad:
* pinnatud ja pigistel teedel sõidame aeglaselt ja jääme autodele jalgu.
* rongi- ja trammirööpad on libedad, eriti kui vihma ja nurga all paiknedes.
* Suhtume ohutundega igasse autojuhti, sest nad ei pruugi meid märgata.(tajuda mootorratta eripära - läheneb kiiresti, näib ühe autotulena ka lähedalt vaadates)
* Teekattemärgised on libedad - ülekäigurajad, jne
* Kuumal päeval ummikus foori ette liikumine on eelkõige ratturi ülekuumenemise vältimiseks, sest kaitsevarustus on must be. . Mootorratturite väljend: "küsimus ei ole kas sa kukud, küsimus on, millal sa kukud". Koos ühele sõidureale mahtudes hoiame kokku liiklusruumi.
* bensukates ja parklates riiete koorimine ei ole poosetamine, see on jahutamine.
* Foori tagant kiirendamine on loomulik, see on kasulik hingele ja mootorile
* Ära sõida mootorratturil liiga lähedal, eriti vihma korral. Meil ei ole kaitsvat metallkesta nagu ironmanil, kes võib Suni auto alt läbi rulluda ilma vigastusteta.
* olme viisakad ja tervitame omasid käeviipega, kuigi üksteist isiklikult ei tunne.
* Vahetult peale sõidust tulekut võime olla kõvahäälsed, kiivris olev müra on oluliselt kõrgem, kui autoga sõites.
* Projekteerimistavad (parkimiskohtade planeerimine) ei arvesta alati mootorratturite ja teste vähem ruumi võtvate liikuritega.
...
Motokultuur on hobi nagu iga teine - golf, purjetamine, jahil käimine, raamatu lugemine, arvutimängud, õmblemine... igal hobil omad kulud, ...., teostus koht ja kokkupuude (nähtavus) kaaskodanikele - ning me oleme nähtaval, liikluses teiste liiklejate kõrval.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
28. Tsiklisõit teeb meist paremad autojuhid.
28. Tsiklisõit teeb meist paremad autojuhid.
Jah, see võib kõlada nagu kelkimine. Tsikli sadulas pead sa olema iga hetk valvel ja lakkamatult skännima ümbritevat liiklusolukorda kõikides suundades. Sa ei saa näppida telefoni, raadiot või rüübata bensiinijaamast ostetud lattet. Elusalt ja tervelt kohalejõudmiseks peab mootorrattur olema 100% keskendunud, ennetamaks kõike, mis lenksus olijat ohustada võib. Tsikliavarii korral pole sellist asja nagu “tavaline plekimõlkimine”, alati on väga valus. Kui autojuht vaatab tüüpiliselt vaid enda ees sõitvat sõidukit ja selle tagatulesid siis mootorrttur vaatab nii kaugele, kui pilk ulatub, 3-5-10-20 autot ette ja kaugemalegi veel. Olukorrad mis tabavad autojuhti kui välk selgest taevast on meile ette teada juba mitu sekundit varem. Sama käitumisviisi võtame me endaga autorooli kaasa, skännides pidevalt liiklust ja ennetades olukordi. See on meil veres. Tänu sellele oleme me päriselt paremad autojuhid.
Jah, see võib kõlada nagu kelkimine. Tsikli sadulas pead sa olema iga hetk valvel ja lakkamatult skännima ümbritevat liiklusolukorda kõikides suundades. Sa ei saa näppida telefoni, raadiot või rüübata bensiinijaamast ostetud lattet. Elusalt ja tervelt kohalejõudmiseks peab mootorrattur olema 100% keskendunud, ennetamaks kõike, mis lenksus olijat ohustada võib. Tsikliavarii korral pole sellist asja nagu “tavaline plekimõlkimine”, alati on väga valus. Kui autojuht vaatab tüüpiliselt vaid enda ees sõitvat sõidukit ja selle tagatulesid siis mootorrttur vaatab nii kaugele, kui pilk ulatub, 3-5-10-20 autot ette ja kaugemalegi veel. Olukorrad mis tabavad autojuhti kui välk selgest taevast on meile ette teada juba mitu sekundit varem. Sama käitumisviisi võtame me endaga autorooli kaasa, skännides pidevalt liiklust ja ennetades olukordi. See on meil veres. Tänu sellele oleme me päriselt paremad autojuhid.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
See konkreetne kõnniteel parkiva tsikli pilt pole kõige paremini õnnestunud meie poindi illustreerimiseks, kuna see on täpselt selliselt pargitud, et ülekäigurajalt tulija näiteks lapsekäruga liikudes peaks tsiklist mööda saamiseks autoteele minema..
28. lisaks, et mitte ainult 3-5-10-20 autot ette, vaid lisaks ka 2-3 autot vasakule-paremale ja taha ka. Ehk siis täis 360 kraadi radar peab koguaeg ringi käima.
Üldiselt väga äge algatus ja kirjatükk!
28. lisaks, et mitte ainult 3-5-10-20 autot ette, vaid lisaks ka 2-3 autot vasakule-paremale ja taha ka. Ehk siis täis 360 kraadi radar peab koguaeg ringi käima.
Üldiselt väga äge algatus ja kirjatükk!
Je suis ElectroMoto
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Seda pildilt paistvat kohta on pildi põhjal üsna totter hinnata.
Kahe meetrine "kõnnitee", millele tuleb lapsekäruga ronida, et kahe sammu kauguselt diagonaalselt servalt jälle alla nikerdada.
Ülekäigurada vaadates ei ole parkimise asukoht vbl jah kõige õnnestunum, kuid antud lapikese ületähtsustamine, milele peab käruga ronida saama ei ole ka minu silmis kuigi suure väärtusega.
Siin saab mõrapea raudselt kõvasti fantaseerida, miks peaks rattale käe külge panema, et omanikule "õpetus" anda.
Kahe meetrine "kõnnitee", millele tuleb lapsekäruga ronida, et kahe sammu kauguselt diagonaalselt servalt jälle alla nikerdada.
Ülekäigurada vaadates ei ole parkimise asukoht vbl jah kõige õnnestunum, kuid antud lapikese ületähtsustamine, milele peab käruga ronida saama ei ole ka minu silmis kuigi suure väärtusega.
Siin saab mõrapea raudselt kõvasti fantaseerida, miks peaks rattale käe külge panema, et omanikule "õpetus" anda.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Ma lisaks oma paar nuppu, mis on ilmselt natuke erinev üldisest. Pole vaja neid ümber lükkama hakata. 1. See pildil pargitud tsikkel on ilmselgelt sitasti ja vale koha peal. 2. Seda nahktagi juttu ma ei saa eriti aru, mul pole kunagi mingit nahast tagi olnud va 30 aastat tagasi ostetud mantel. 3. Kui sinna ette juba trügid foori juures, siis võta ja kao kah, mitte ära jää sinna prille ja kindaid sättima. Veel parem tee ilge äge start ja käi ninali. 4.Plärin ei ole lahe, otsetorud kohe kordusülevaatusele. 5. Kui lased linnas sotiga ja maanteel kahega siis tee nii aga pärast mingit jama ära tule härda näoga seletama, kuidas kõik tsiklimeeste vastu pahad on. Aga noh ma pole mingi suurem asi mootorrattur kah.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Arvestades, et alles loetud päevad tagasi üritas üks madalalaubaline mind ja mu käekõrval kõndivat last Solarise parklas tuimalt laiaks sõita, siis jah, iga võidetud kaks meetrit, mis ma ei pea autoteel kõndima, on kaks meetrit mida ma kasutan.Madlobster kirjutas: ↑17 Veebr 2022, 13:09Seda pildilt paistvat kohta on pildi põhjal üsna totter hinnata.
Kahe meetrine "kõnnitee", millele tuleb lapsekäruga ronida, et kahe sammu kauguselt diagonaalselt servalt jälle alla nikerdada.
Ülekäigurada vaadates ei ole parkimise asukoht vbl jah kõige õnnestunum, kuid antud lapikese ületähtsustamine, milele peab käruga ronida saama ei ole ka minu silmis kuigi suure väärtusega.
Siin saab mõrapea raudselt kõvasti fantaseerida, miks peaks rattale käe külge panema, et omanikule "õpetus" anda.
Minu point ongi see, et see pilt ei toeta kirjutatud teksti. Siin foorumis ilmselt pole see probleem ja täitsa võimalik, et kui kunagi see artiklina laiemate masside poole läheb, siis on pildid teised..
Je suis ElectroMoto
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Pilt on illlustratsioon. Illusratsiooni ülesanne pole lahata olukorda peensusetni, selle eesmärk on aidata vaatajal tekstis olevat visualisseerida. Ilmselegelt on lootusetu leida pilti, mis kõik olukorrrad ja kasutajate isiklikud kogemused kataks ning oleks sealjuures veel CC litentsiga. Kui sul on mõni selline välja pakkuta siis võtan lahkelt vastu.ElectroMoto kirjutas: ↑17 Veebr 2022, 13:38Minu point ongi see, et see pilt ei toeta kirjutatud teksti. Siin foorumis ilmselt pole see probleem ja täitsa võimalik, et kui kunagi see artiklina laiemate masside poole läheb, siis on pildid teised..
Ja sina isiklikult lugesid sõnumina välja, et jalakäiad saavad kõnniteel käija aga mõte on ikka selles, et autodele jääb rohkem ruumi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Ei ole lootusetu. Kohe kui ilm lubab saab minna ja selle pildi ise teha
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Üks mõte veel. Olen vist kusagil juba kirjutanud sellest. Motoorrataste kolonnid /gängid versus Sierra /Mosse klubi väljasõidud. Miks on roolis olles keeruline aru saada sellest kui 10 tsiklit mööda paugutab, et 2km pärast seista kahes rivis ja vasak suund sees bensuka sissesõidu juures. Või miks on lenksus olles keeruline aru saada mingitest teokiirusel venivatest vanadest vokkidest (Mosse, Lada jne) - nah nad töllerdavad siin. Üldiselt erinevate osapoolte arutelud sel teemal lõppevad massikaklusega. Ma olen ise sõitnud peaaegu kõikide asjadega, millel on rattad all ja mingi rool või juhtraud - seetõttu on üle keskmise antud kaasliiklejatega arvestamise võimet. Aga on mul tuttavaid, kes lenksust rooli minnes või vastupidi, muutuvad täiesti teiseks inimeseks.
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
***************************************************
Tulised vaidlused cordura üle leiab nüüd siit:
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=869253
***************************************************
Tulised vaidlused cordura üle leiab nüüd siit:
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=869253
***************************************************
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Ilm lubab juba ammu. Alles eelmisel nädalal tuli Delta Plaza juures 1 Gessu vastu ja ilm oli oluliselt s.tem kui sel nädalal olnud on.
Ärme otsi vabandusi seltsimehed
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
27. Soe ja päikesepaisteline polegi parim sõiduilm
27. Soe ja päikesepaisteline polegi parim sõiduilm
Päike paistab, õhk on mõnusalt soe, enamus inimesi on rannas või hoiavad Margaritad peos niisama varju. Korralik, soe suvi. Tundub mõnus, eks?
Aga mitte mootorratturile. Samas on see ka pisut tolmune, higine ning lõhnab kuuma mootori, kõrbeva peekoni ja heitgaaside järele. Muidugi, päikeseline ilm on alati parem kui laussadu. Kuigi tõele au andes on ka rattureid, kes sõidvad iga ilmaga. Väites, kes vihmaga ei sõida, ei sõida üldse.
Nii või teisti pole aiapeo jaoks ideaalne ilm mootorratturi lemmik. Enamus sõitjatest kannavad turvalisuse huvides täisvarustust sõltumata ilmast: kiiver, raske nahkne või tekstiiltagi, sõidupüksid, saapad ja muidugi kindaid. Proovi end kujutleda randa sättimas selles riietuses ja sa mõistad, et see on kaugel ideaalsest. Muidugi, mootorratur saab avada kiivri õhutusavad ja üles tõsta visiiri ning kanda suviseid, tuulutusega kindaid-jakke aga fakt on, et mootorrattur on riides tüüpiliselt sõiduks sobivalt ja suvine sõit ei paku piisavalt jahutust. Tõeliselt kuum suvi, nagu viimastel kombeks, muudab tsiklisõidu linnaskeskonnas täielikuks põrguks - autod tossavad, mootor kahe jala vahel ning sealt kiirgav kuumus läheb ometi kuhugi. Ja seee koht on sõitja jalad. Lisaks kütab päike läbi kiivri lagipähe nii, et prae selle peal või muna ja täismänguna paneb i-le punkti alt kuumav asaflt.
Mootorratturi jaoks ideaalane ilm on nagu õige Eesti suvi, pilvealune päike ja õhtuemperatuur selline, et on sobiv midagi pika varrukaga selga panna. Vot see on hea sõiduilm.
Päike paistab, õhk on mõnusalt soe, enamus inimesi on rannas või hoiavad Margaritad peos niisama varju. Korralik, soe suvi. Tundub mõnus, eks?
Aga mitte mootorratturile. Samas on see ka pisut tolmune, higine ning lõhnab kuuma mootori, kõrbeva peekoni ja heitgaaside järele. Muidugi, päikeseline ilm on alati parem kui laussadu. Kuigi tõele au andes on ka rattureid, kes sõidvad iga ilmaga. Väites, kes vihmaga ei sõida, ei sõida üldse.
Nii või teisti pole aiapeo jaoks ideaalne ilm mootorratturi lemmik. Enamus sõitjatest kannavad turvalisuse huvides täisvarustust sõltumata ilmast: kiiver, raske nahkne või tekstiiltagi, sõidupüksid, saapad ja muidugi kindaid. Proovi end kujutleda randa sättimas selles riietuses ja sa mõistad, et see on kaugel ideaalsest. Muidugi, mootorratur saab avada kiivri õhutusavad ja üles tõsta visiiri ning kanda suviseid, tuulutusega kindaid-jakke aga fakt on, et mootorrattur on riides tüüpiliselt sõiduks sobivalt ja suvine sõit ei paku piisavalt jahutust. Tõeliselt kuum suvi, nagu viimastel kombeks, muudab tsiklisõidu linnaskeskonnas täielikuks põrguks - autod tossavad, mootor kahe jala vahel ning sealt kiirgav kuumus läheb ometi kuhugi. Ja seee koht on sõitja jalad. Lisaks kütab päike läbi kiivri lagipähe nii, et prae selle peal või muna ja täismänguna paneb i-le punkti alt kuumav asaflt.
Mootorratturi jaoks ideaalane ilm on nagu õige Eesti suvi, pilvealune päike ja õhtuemperatuur selline, et on sobiv midagi pika varrukaga selga panna. Vot see on hea sõiduilm.
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
- Tsikkel: Scout, ST1100
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
► Näita Spoilerit
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
► Näita Spoilerit
Igaühe meele järele ei saa olla - alati leidub keegi, kelle jaoks on tass pooltühi ja maailm nende vastu. Internetis kipub neid iseäranis palju olema. Aga isegi kui üks inimene suudab end tulevikus, mõttes mootorratturi saabastesse asetada siis ka see on juba eesmärgile kõvasti lähemale.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Jah on neid, kes kihutavad foorist foorini. Aga see on vähemus. Suuremalt ajalt see ainult näib nii. Mootorratas kaalub tühised 200kg ja mootoril on tihti võimsust enamgi, kui samas kõrval seisval paaritonnisel neljarattalisel. Autojuht alles askeldab siduriga ja kobab käigukangi järele, kui meie juba liikuma hakkame. Isegi aeglaselt kiirendav mootorratas on tahtmatult kordades kiirem kui ükskõik milline linnamaastur või pereauto. Sellepärast te näetegi foori tagant vaid mootorratta tagatulesid kaugusesse kadumas.
Jah on neid, kes kihutavad foorist foorini. Aga see on vähemus. Suuremalt ajalt see ainult näib nii. Mootorratas kaalub tühised 200kg ja mootoril on tihti võimsust enamgi, kui samas kõrval seisval paaritonnisel neljarattalisel. Autojuht alles askeldab siduriga ja kobab käigukangi järele, kui meie juba liikuma hakkame. Isegi aeglaselt kiirendav mootorratas on tahtmatult kordades kiirem kui ükskõik milline linnamaastur või pereauto. Sellepärast te näetegi foori tagant vaid mootorratta tagatulesid kaugusesse kadumas.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
24. Mootorrattasõidu võlu on kiiruses, mida kiirem seda ägedam
24. Mootorrattasõidu võlu on kiiruses, mida kiirem seda ägedam
“Palju välja võtab?” On tüüpküsimus, mida võhik mootorratturilt küsib. Ma ei tea, kes selle arusaama loonud on aga sirgel maanteel põhjagaasiga sõita on üks igavamaid asju, mida mootorrattaga teha saab. Esimesed 10-15 minutit on tõenäoliselt äge sest, kiirus lööb korraks adrenaliini “lakke” aga edasi on tühi maa ja igav liiv.
Oled sa kunagi mõelnud, et miks on ringradadel palju kurve ja vähe sirgeid? Mootorratturid väldivad võimalusel sirgeid, kiireid maanteid ja valivad kurvilised kõrvalteed. Võlu peitub kurvides. Mida rohkem, seda uhkem. Mäletad seda tunned, mis tekib, kui kiigega alla tuled? Kuidas kõhus kergelt-magusalt õõnsaks võtab? Just. Kurvid on seesama tunne aga 20x parem. Kurvi läbimine perfektselt on tunne, mida iga rattur soovib korrata niipalju kui võimalik. Selle pärast on ka mäed tihti mootorratturite lemmikreisisihtkohad - seal on kurve pea lõputult.
“Palju välja võtab?” On tüüpküsimus, mida võhik mootorratturilt küsib. Ma ei tea, kes selle arusaama loonud on aga sirgel maanteel põhjagaasiga sõita on üks igavamaid asju, mida mootorrattaga teha saab. Esimesed 10-15 minutit on tõenäoliselt äge sest, kiirus lööb korraks adrenaliini “lakke” aga edasi on tühi maa ja igav liiv.
Oled sa kunagi mõelnud, et miks on ringradadel palju kurve ja vähe sirgeid? Mootorratturid väldivad võimalusel sirgeid, kiireid maanteid ja valivad kurvilised kõrvalteed. Võlu peitub kurvides. Mida rohkem, seda uhkem. Mäletad seda tunned, mis tekib, kui kiigega alla tuled? Kuidas kõhus kergelt-magusalt õõnsaks võtab? Just. Kurvid on seesama tunne aga 20x parem. Kurvi läbimine perfektselt on tunne, mida iga rattur soovib korrata niipalju kui võimalik. Selle pärast on ka mäed tihti mootorratturite lemmikreisisihtkohad - seal on kurve pea lõputult.
-
- Postitusi: 197
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
No ei saa aru, miks ma eelmisel hooajal foori tagant enamasti linnamaasturite taha jäin. Loodan see hooaeg parem rattur olla! Vaja vist FZ6 asemele tonnane hankida. Või püksist jänest otsida.Macintosh kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 12:1126. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Jah on neid, kes kihutavad foorist foorini. Aga see on vähemus. Suuremalt ajalt see ainult näib nii. Mootorratas kaalub tühised 200kg ja mootoril on tihti võimsust enamgi, kui samas kõrval seisval paaritonnisel neljarattalisel. Autojuht alles askeldab siduriga ja kobab käigukangi järele, kui meie juba liikuma hakkame. Isegi aeglaselt kiirendav mootorratas on tahtmatult kordades kiirem kui ükskõik milline linnamaastur või pereauto. Sellepärast te näetegi foori tagant vaid mootorratta tagatulesid kaugusesse kadumas.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Viimane kord kui vaatasin oli FZ6-l mingi 70kW ringis (ja 0-100 kiirendus <4sek) - sa pead pigem vasaku ja parema käe koostööd harjutama
Kui sul linnakiirusel (foorid Eestis asulates enamasti) jänes püksi poeb, siis tuleks häbeneda, aga mitte seda siin kuulutada
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Ükskord üritas mingi Tesla Model 3 (teate neid, BEAST kleepsuga) minuga võidu sõita, aga sai ikka luttiMacintosh kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 14:19Äkki need tahtsid sinuga võidu sõita? Mõned, sportlikema autode juhid millegipärast arvavad, et tsiklid tahava hirmasti kiiruskatset ette võtta. 98% juhtudest lähen ma kaalutletud moel foori tagant minema ja autod jäävad kaugusesse maha v.a. need vennad kes võidu tahad sõita. Nende puhul näen ma tavaliselt ise tagatulesid. Ja nagu @Maaks ütles: pole vaja foori taga unistada ja pilvi vahtida.► Näita Spoilerit
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Ju ta siis ei üritanud piisavalt
0-60...70km/h (linnas ilmselt asi kaugemale ei jõua?) paigalt on elektrikas kiirem kui motikas. Teslal tuleb KIIRENDUS enne starti sisse lülitada, kuigi ka ilma selleta on ta päris nobe startima.
Siin üks võrdlus modifitseeritud ratta vastu:
EDIT: Siin üks võrdlus elektrirattaga:
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Maaks, sa ilmselgelt unustasid nüüd ära, et mx on absoluutne maailmameister, absoluutselt kõiges tema ei kaota mitte kunagi ega mitte kellegile, isegi jalgrattaga tõmbaks lutti igale mõttetule teslale igast asendist ja täiesti vabalt!
Autode vs. ratastega on see huvitav värk, et kui võrrelda laia skaalat siis autosid (isegi eesti tavaliikluses) võib sealt leida kiirenduse 15s sajani kuni kiirendusega ~4s sajani, täiesti vabalt ja täiesti igapäevaselt. Mootorrattaid ikka annab leida selliseid, mis sajani kiirendaks näiteks üle 6 sekundi ja kuigi neid "kolm sekundit sajani" rattaid on väga palju siis seal otsas istub väga vähe tüüpe, kes nendega reaalselt 3s sajani kiirenduse suudaks saavutada. Seega me võrdleme sisuliselt fikseeritud kiirendusvõimet (4-6s) hästi laia ulatusega (4-15s). Sealt tulebki see üldrahvalik arusaam, eelkõige ratturite hulgas, et mootorratas on alati ja igas asendis hullult parem kiirendaja. Tegelikkus on see, et mingi teslaga on tarvis vaid lülitada sisse õige mode ja vajutada õigel hetkel klahv põhja - kõik. Tsikliga on vaja esiteks omada piisavalt julgust, et üldse midagi max kiirenduse ligilähedast kasutada, siis väga palju kogemust, et mitte libistada liiga palju sidurit, mitte tõmmata üle, mitte lasta ringi ja panna käna. Mõne ratta puhul veel tuleb kuidagi ka adekvaatne käiguvahetus sinna vahele tikkida.
Ühesõnaga, üks tesla mille roolis on vähemalt natukenegi adekvaatne juht, teeb 99,9% ratturitele foori tagant üsna lõdva randmega lutti, kui tal selline tõsine kavatsus on. 100-200 on juba natuke teine reaalsus ehk see osa, kus suur osa autosid jääb toppama aga vähegi võimsamatel tsiklitel on veel jõudu minna meeletult ning samas jäävad tsiklid jälle seal 200 kandis omakorda aeglaseks
Autode vs. ratastega on see huvitav värk, et kui võrrelda laia skaalat siis autosid (isegi eesti tavaliikluses) võib sealt leida kiirenduse 15s sajani kuni kiirendusega ~4s sajani, täiesti vabalt ja täiesti igapäevaselt. Mootorrattaid ikka annab leida selliseid, mis sajani kiirendaks näiteks üle 6 sekundi ja kuigi neid "kolm sekundit sajani" rattaid on väga palju siis seal otsas istub väga vähe tüüpe, kes nendega reaalselt 3s sajani kiirenduse suudaks saavutada. Seega me võrdleme sisuliselt fikseeritud kiirendusvõimet (4-6s) hästi laia ulatusega (4-15s). Sealt tulebki see üldrahvalik arusaam, eelkõige ratturite hulgas, et mootorratas on alati ja igas asendis hullult parem kiirendaja. Tegelikkus on see, et mingi teslaga on tarvis vaid lülitada sisse õige mode ja vajutada õigel hetkel klahv põhja - kõik. Tsikliga on vaja esiteks omada piisavalt julgust, et üldse midagi max kiirenduse ligilähedast kasutada, siis väga palju kogemust, et mitte libistada liiga palju sidurit, mitte tõmmata üle, mitte lasta ringi ja panna käna. Mõne ratta puhul veel tuleb kuidagi ka adekvaatne käiguvahetus sinna vahele tikkida.
Ühesõnaga, üks tesla mille roolis on vähemalt natukenegi adekvaatne juht, teeb 99,9% ratturitele foori tagant üsna lõdva randmega lutti, kui tal selline tõsine kavatsus on. 100-200 on juba natuke teine reaalsus ehk see osa, kus suur osa autosid jääb toppama aga vähegi võimsamatel tsiklitel on veel jõudu minna meeletult ning samas jäävad tsiklid jälle seal 200 kandis omakorda aeglaseks
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Et lihtsalt välja ei suretaks ja ei peaks kiivrisse häbenema kui liinibussi tagatulesid näed. On juhtunud
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad
Sellepärast ongi mõislik omada kinnist kiivrit - kui oled mingi kaheldava "kõvadusega" teoga maha saanud, siis ei näe sind keegi
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: 26. Mootorratturid kihutavad alati foori tagant nagu kuri kannul
Pigem pakun,et ei osanud üritadagi nagu enamus lubadega sõidukijuhte meil.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.