A, A1 ja A2 Kategooriast ( Põhjalikult )

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

A, A1 ja A2 Kategooriast ( Põhjalikult )

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kuidas nende A, A1 ja A2 kategooriatega asjad olidki? 550 cm3, 37 kW tsikkel, registrimassiga 390 kg on siis millise juhiloaga juhitav, koguni A1? :shock:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur

A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.



will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

ju siis, aga kas selles valemis vaadeldav mass on ka registrimass või mingi muu suvaline number nendest paljudest, mis sõidukitele (laest võetakse) ja passi trükitakse, seda pead ilmselt lisks juurde uurima.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mis ta muud ikka olla saab, tühi tsikkel ise ei sõida (tühimass) ja pole näinud, et kusagil mootorratas koos juhiga (+sõitjaga) kaalu peale aetakse ja tegelikku massi mõõdetakse. :D

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas hmm »

Siin on nõks teine jutt. Ehk siis viites direktiivile pole sõnu "või" seega kõik tingimused peavad olema täidetud.
https://www.transpordiamet.ee/soidukite ... mootorratt

Viites olev tekst:
3. motorcycles with or without a sidecar and motor tricycles:
— ‘motorcycle’ means two-wheel vehicles with or without a
sidecar, as defined in Article 1(2)(b) of Directive
2002/24/EC,
— ‘motor tricycle’ means vehicles with three symmetrically
arranged wheels, as defined in Article 1(2)(c) of Directive
2002/24/EC;
(a) Category A1:
— motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125
cubic centimetres, of a power not exceeding 11 kW and
with a power/weight ratio not exceeding 0,1 kW/kg,
— motor tricycles with a power not exceeding 15 kW,
— the minimum age for category A1 is fixed at 16 years;
(b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with
a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not
derived from a vehicle of more than double its power,
— the minimum age for category A2 is fixed at 18 years;
(c) Category A:
(i) motorcycles
— The minimum age for category A is fixed at
20 years. However, access to the driving of motor-
cycles of this category shall be subject to a
minimum of two years' experience on motorcycles
under an A2 licence. This requirement as to previous
experience may be waived if the candidate is at least
24 years old.
(ii) motor tricycles with a power exceeding 15 kW
— The minimum age for motor tricycles exceeding 15
kW is fixed at 21 years.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

Turist...kui lähtuda loogikast siis peaks see valem pigem kasutama tühimassi väärtust, mitte sõiduki registri/täismassi. 100% õige ei ole loomulikult kumbki.

Loomulikult kuskil ei mõõdete seda niinimet "tegelikku massi" aga ega registrimass pole ka ju samas praktiliselt mitte ühelgi juhul see tegelik mass, millega sa ringi sõidad. Isegi mitte sinnapoole. Võibolla ühekohaliste ja ühekohalisena regatud tsiklite puhul veel kuidagi sinnakanti aga enamus rattaid siiski ilmselt kahekohalised ning registrimass vist tavaliselt võetakse tootjapoolsest täismassist üks ühele. Tootjapoolne täismass aga tähendab absoluutset maksimaalset koormat, kuni milleni aparaat veel vastu peab. Ehk ratas ise + kahte sõitjat + varustust. Kuidas sul muidu see 390kg tulla saaks, 200kg sellest on ilmselt arvestatud "koormaks" ning ülejäänud on mahlade ja vedelikuga tsikkel.
Aga mida ARK selle massi all täpselt silmas peab, pole aimugi...üsna kindel, et mitte loogilisemat varianti :D seega jah, tõenäoliselt küll käib jutt registrimassist
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Henn »

Turist kirjutas: 13 Veebr 2022, 01:32
Kuidas nende A, A1 ja A2 kategooriatega asjad olidki? 550 cm3, 37 kW tsikkel, registrimassiga 390 kg on siis millise juhiloaga juhitav, koguni A1? :shock:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur

A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Saada selle motika vin transpordiametile ja saad teada, mis kategooria alla läheb. Või kas üldse arvele saab võtta. Pooletonnised tehaseseades nii palju ei kaalu ju?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Henn kirjutas: 13 Veebr 2022, 15:14
Saada selle motika vin transpordiametile ja saad teada, mis kategooria alla läheb. Või kas üldse arvele saab võtta. Pooletonnised tehaseseades nii palju ei kaalu ju?
See on arvel ja ei ole ümber ehitatud. Tühimass 202 kg, registrimass 390 kg. :roll:

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.

Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.

Ja kui seda arvesse võtta, siis muutub see kaal ebaoluliseks, sest näiteks mõni vana matkapomm, millel on 37kw ja 232kg, siiski EI OLE mõeldud sõitmiseks noorematele kui 21-aastased.

Minu arvates on see üks äärmiselt ebaõnnestunud seaduse sõnastus. Aga ma saan aru, et nii seda mõistetakse…

Seaduseandja võiks selle sõnastuse korda teha…
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

will111 kirjutas: 13 Veebr 2022, 14:44
Aga mida ARK selle massi all täpselt silmas peab, pole aimugi...üsna kindel, et mitte loogilisemat varianti :D seega jah, tõenäoliselt küll käib jutt registrimassist
Suhedlud korra varem sellel teemal maanteeamtiga ning jah .... muidugi .... võetud on kõige ebaloogilisem ehk siis registrimass.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Frosch »

morse kirjutas: 13 Veebr 2022, 16:42
See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.

Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.

https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185

Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

Frosch kirjutas: 13 Veebr 2022, 17:22
morse kirjutas: 13 Veebr 2022, 16:42
See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.

Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.

https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185

Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit
Lahe! See 2019 teema on mulle uus. Hea, et see läbi vaieldi ja tänan parandamast!

Ma sain 15 aastat tagasi lubadeta sõidu eest trahvi. Ilgelt kauplesin ja vaidlesin aga seltskond politseinike oli ka siis selgel veendumusel, et täidetud peavad olema mõlemad tingimused. Tol ajal oli veel see erivõimsus 0.16KW/kg (ja võimsus oli äkki hoopis 25kw?). Kaklesime Tartu kesklinna sillal vähemalt tund aega.

Igaljuhul ma kohtusse ei läinud, sest trahv oli väike, uued piiramata load tulid ka juba stiilis kahe kuu jooksul ja noh… Kui oleks hakand näpuga järge ajama, siis tegelikult oli mu ratta erivõimsus 0.16666kw/kg - aga sellise täpsuseni me vaidlus ei jõudnudki, sest onud/tädid olid veendunud, et täidetud peavad olema mõlemad tingimused…
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Minu tsiklil on kw/kg suhe passis kirjas ja see on võetud tühimassi järgi, seega kui on 37kw ja 202kg/tühimass, siis eesti seaduste järgi peaks A2 alla käima, sest üks tingimus on täidetud(0,18kw/kg)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

haha...no selle kohta ma ütleks, kasutades välismaist fraasi - the plot thichens :lol:

reaalsuses näitab see ilmselt taaskord üsna ilmakalt kui ebakompetentne asutus see meie ARK tegelikult ikkagi on...viitan siis nimelt faktile, mida Mac just paar posti tagasi mainis.
kui vastavad asjapulgad oleksid tahtnud genereerida tegelikkuses ka asjakohase ning enamvähem kõigile võrdselt kehtiva nö. reegli siis seda pole ju kasvõi kerge mõttetöö tulemusena üldse keeruline teha. 1) võtad iga ratta tehase tühimassi (pole väga oluline, et mõni annab selle ilma mootoriõli ja jahutusvedelikuta ja mõni koos nendega) 2) liidad sinna mingisuguse kokkuleppelise nö. keskmise varustuses sõitja massi - a'la 80kg 3) arvutad selle põhjal erivõimsuse ning kirjutad selle passi vastavasse lahtrisse. Bämm tehtud ja on olemas number, mis tõepoolest näitab ka reaalses elus midagi. selle asemel on aga toodetud valmis mingisugune täiesti absurdne pudru ja kapsad, mingisugused ja/või tingimused, millest tundub, et pooled ametnikud isegi mõhkugi aru ei saa :lol: mingisugused ajast ja arust mootorimahu piirangud ja limiidid, mis ausalt ei määra paljudel juhtudel suhtkoht mitte midagi (tänapäeval).
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ain »

morse kirjutas: 13 Veebr 2022, 16:42
See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.

Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.

Ja kui seda arvesse võtta, siis muutub see kaal ebaoluliseks, sest näiteks mõni vana matkapomm, millel on 37kw ja 232kg, siiski EI OLE mõeldud sõitmiseks noorematele kui 21-aastased.

Minu arvates on see üks äärmiselt ebaõnnestunud seaduse sõnastus. Aga ma saan aru, et nii seda mõistetakse…

Seaduseandja võiks selle sõnastuse korda teha…
Kui keeruline saab see ja ning või olla?
Näide:
Kohtusse peavad ilmuma Ants ja Jürka. -mõlemad peavad ilmuma.
Kohtusse peab ilmuma Ants või Jürka.. - üks neist peab ilmuma..

ja kui vaadata seda sõnastust seaduses siis kasutatakse mõlemat :

A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur

A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Täis- või tühimassi teema ei ole ARKi otsustada, see A2 kategooria definitsioon on üle-Euroopaline. Kui Eesti hakkaks mingeid oma reegleid leiutama, siis ei viitsiks ükski tehas spetsiaalset "Eesti-A2" versiooni toota ning tüübikinnitada, et heal juhul 20-30 tsiklit aastas rohkem müüa. Kogu probleem on selles, et ARK ei tunne tähti, direktiivis on ühemõtteliselt kirjas, et mõlemad peavad täidetud olema.

Samas teisest küljest tundub see kammaijaa kõigi nende masside ja piiramiste ja "passis 25kW, tegelt 125kw" ja maeitea millega ikka eriti totter - normaalne tänapäevane juba sellisena projekteeritud 35kW on ju väga tore asi millega ringi kaarutada.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

@Ain see on nii keeruline, et inimesed käivad seda kohtus lahendamas. Kusjuures kohtulahend on selline, mis toetab eestikeelset seaduse sõnastust (millest ametnikud üldjuhul teisiti aru on saanud) aga ei toeta ingliskeelse direktiivi sõnastust absoluutselt. Ju ikka on halvasti mõistetav seadus…

Kopeerin ülevalt näited võrdlemiseks kokku:

I Direktiivi tekst, millel asi põhinema peaks:
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,

II Meie seaduse tekst:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur

III Kohtulahend:
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185

Kohtuväline menetleja leidis otsuses, et I.D kui A2 kategooria juhtimisõigusega isik
ei tohi mootorsõidukit Kawasaki Z550GT juhtida, kuna selle võimsuseks 41 kW ja A2
kategooria juhtimisõigusega isik tohib juhtida ainult kuni 35 kW võimsusega mootorsõidukit.
I.D hinnangul on selline seisukoht väär. Vastavalt LS §-le 93 tohib A2 kategooria
juhtimisõigusega isik juhtida mootorratast, mille mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille
võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg. Kawasaki Z550GT on küll 41 kW, kuid jääb oma
erivõimsusega, mis on 0,178 kW/kg, alla lubatud piiri.

Kohtu seisukoht
Mootorratta Kawasaki Z550GT dokumentide kohaselt on tegu mootorrattaga, mille võimsuse
ja massi suhe, st erivõimsus on 0,178 kW/kg (tl 4). Seega on tegu A2 alamkategooria
mootorsõidukiga LS § 93 lg 3 p 2 järgi, sest nimetatud punkt sätestab, et mootorratas, mille
mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg ning mis
ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur, kuulub A2
kategooria mootorsõidukite hulka. Kuna I.D-le on välja antud juhiluba AM, A1, A2, B1 ja B kategooria mootorsõidukite
juhtimiseks (vt tl 3), siis ei saa väita, et tal puudus mootorratta Kawasaki Z550GT juhtimiseks
õigus. Järelikult ei ole I.D LS-i nõudeid rikkunud ega LS § 201 lg 1 järgi
kvalifitseeritavat väärtegu toime pannud. PPA Lõuna Prefektuuri 22.04.2019. a kiirmenetluse
4
otsus väärteoasjas nr 2780,19,004670 kuulub kõnealuse teo I.D-le inkrimineerimise
ning selle eest määratud karistuse osas tühistamisele.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ma saan sellest nii aru, et max 35kW või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab, siis on ka väiksemate kW ratas keelatud, kui 35kW.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

morse kirjutas: 14 Veebr 2022, 13:22
Kusjuures kohtulahend on selline, mis toetab eestikeelset seaduse sõnastust
Kohtulahend peabki põhinema Eesti seaduse sõnastusel, sest direktiivid (reeglina) ei ole otsekohalduvad, vaid on juhtnöörideks seadusandjale. Lihtsalt kui on soov välismaale sõita, siis oleks nutikam lähtuda direktiivist, sest tõenäoliselt on enamikes riikides see asi direktiivi järgi ja kuigi teoreetiliselt peaks teised riigid Eesti juhiluba koos misiganes sellega kaasnevate viguritega tunnustama, siis kuskil Taga-Podlaasia vojevoodkonnakohtus oma õiguse taga nõudmine võib tüütuks ja kulukaks minna.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ain »

ranel kirjutas: 14 Veebr 2022, 13:34
Ma saan sellest nii aru, et max 35kW või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab, siis on ka väiksemate kW ratas keelatud, kui 35kW.
Vaadatakse ikka ju ühte. Seda ju on näha ka kohtulahndist. Kuskil ei ole üteldud kumb nõue on ülemuslik. Seega kui üks või teine on täidetud siis ok.
Ja meil lähtutakse ikka Eesti seadusest. Kui keegi leiab et kuskil on ebakõla siis jälle kohus aitab..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

Kogu see vestlus siin ilmestab seda, kuidas antud seadus on praak.

Ja kujutage ette mu pettumust, kui ma olin eelmise sõnastuse alusel lubadeta sõidu eest trahvi saanud ja siis uue sõnastuse sisseseadmisel jäeti see praak sinna ikka sisse (tõsteti lihtsalt võimsust ja erivõimsust).

Edit: lihtsalt kordan üle, et ma päriselt sisuliselt sõitsin ilma lubadeta ja trahv oli asja eest. Nüüd uue seaduse alusel saaks (direktiivi järgi küll ekslikult) mõista nii, et omasin juhtimisõigust aga tookord olin ma ikka süüdi.
Stiilis 50 000 km või rohkem ja 5 riiki sõitsin niimoodi “ilma lubadeta” läbi…

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Prets »

ranel kirjutas: 14 Veebr 2022, 13:34
Ma saan sellest nii aru, et max 35kW või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab, siis on ka väiksemate kW ratas keelatud, kui 35kW.
Euroopas see täitsa nii käibki, et ka väiksemaid rattaid on keelatud või peab madalamaks kui 35kw piirama. 2-taktised 250sed rinkapillid nagu Aprilia RS250, Honda NSR250, Yamaha TZR250 näiteks. Isegi minu ratta puhul on tehasepiirang mitte 35, vaid 30 kw peale, kuna tegu nii kerge masinaga, et muidu oleks üle 0,2kw per kilo.
(togi)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma just mõtlesin, et huvitav kuidas need eesti mendid ikkagi suutsid sellest asjast nii valesti aru saada...ning palun väga :D kohe leidub siin keegi, kes täpselt ja nimelt ajab JA ning VÕI tingimuste loogika sassi ja ütleb, et tema saab sellest just nii aru.

ranel, nii peakski aru saama...sel juhul kui eurodirektiiv oleks meie keelde ka korrektselt tõlgitud ning või asemel oleks seal lausas õige koha peal kenasti ja. ehk siis sinu kirjeldatud "või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab" tähendabki loogiliselt võttes, et esimese tingimuse kirjeldad ilusti eraldi ära, paned selle järele sõna JA ning kirjeldad eraldi ära järgmise (eraldiseisva ja esimesest sõltumatu) tingimuse. Selliselt kirjeldatud ja kirja pandud tingimustejada tähendaks antud juhul seda, et mitte ükski välja toodud tingimustest ei tohi osutuda tõeseks, et tsikkel saaks olla A2.
ehk loogikalülitus AND, millele vastab tabel 0x0=0, 0x1=0, 1x0=0, 1x1=1. tsikkel on A2 siis kui tulem on =1, ehk mõlemad tingimused vastavad tõele.
eestlased on teinud AND loogikatehtest OR loogikatehte, mille vastav tabel on: 0+0=0, 0+1=1, 1+0=1, 1+1=1. Seega sellega on asi ants!

https://www.researchgate.net/figure/A-E ... _346776244

krt...ranel on oma posti vahepeal kustutanud :lol:
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas: 14 Veebr 2022, 21:09
ma just mõtlesin, et huvitav kuidas need eesti mendid ikkagi suutsid sellest asjast nii valesti aru saada...ning palun väga :D kohe leidub siin keegi, kes täpselt ja nimelt ajab JA ning VÕI tingimuste loogika sassi ja ütleb, et tema saab sellest just nii aru.

ranel, nii peakski aru saama...sel juhul kui eurodirektiiv oleks meie keelde ka korrektselt tõlgitud ning või asemel oleks seal lausas õige koha peal kenasti ja. ehk siis sinu kirjeldatud "või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab" tähendabki loogiliselt võttes, et esimese tingimuse kirjeldad ilusti eraldi ära, paned selle järele sõna JA ning kirjeldad eraldi ära järgmise (eraldiseisva ja esimesest sõltumatu) tingimuse. Selliselt kirjeldatud ja kirja pandud tingimustejada tähendaks antud juhul seda, et mitte ükski välja toodud tingimustest ei tohi osutuda tõeseks, et tsikkel saaks olla A2.
ehk loogikalülitus AND, millele vastab tabel 0x0=0, 0x1=0, 1x0=0, 1x1=1. tsikkel on A2 siis kui tulem on =1, ehk mõlemad tingimused vastavad tõele.
eestlased on teinud AND loogikatehtest OR loogikatehte, mille vastav tabel on: 0+0=0, 0+1=1, 1+0=1, 1+1=1. Seega sellega on asi ants!

https://www.researchgate.net/figure/A-E ... _346776244

krt...ranel on oma posti vahepeal kustutanud :lol:
Ei ole ma midagi kustutanud. Uus leht algas ja mu postitus eelmisel lehel :roll:
Teemaväline
I Direktiivi tekst, millel asi põhinema peaks:
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,
Mis ma nüüd nii valesti aru sain siis?
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui sa rääkisid sellest direktiivi variandist aru saamisest...mitte eestistatud variandist, siis said kõigest õigesti aru
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Direktiiv ei ole seadus,see on algdokument ,mille alusel riigid teevad oma seadused igaüks eraldi ja kui googeldada,siis EU-s on peamiselt käibel 4 erinevat punkti,mis reguleerivad A2 lubadega sõitmist ja need ei ole üksteist siduvad vaid iga punkt erladi annab õiguse nii sõita.
image.png
Mida siin vaielda ei saa kohe üldse aru. Meil oli asi seotud eelkõige tõlke veaga ja ei enamat, kuid nüüd asi korras ka kõik nagu teistel.
Kusjuures direktiivid ongi kirjavigu täis ja lausa kuupäevad on erinevates keeltes erinevad. Kaubaveo alased direktiivid lausa kubisevad neist. Just eile võtsin koolituse läbi,kus oli selline punkt kogematta sisse sattunud, et üks nõue mis kogu EU jaoks hakkab kehtima mai kuus 2022, aga kui sa sõidad brittide juurde, siis hakkab kehtima veebruar 2022 ja seda kogu EU-s registreeritud kaubatarnspordi jaoks. Ametnikud on avalikult ja kirjalikult tunnistanud,et tegemist oli kirjaveaga kuid parandama seda ei hakata :) See muidugi koht,kus riigid ei saa ise midagi teha,sest seda valdkonda reguleerivadki EU määrused ja direktiivid.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

@urmas66 sinu välja toodud punktides ei ole eeldust, et piisab, kui ratas vastab ainult ühele punktile. Muidu ei oleks ju ka toodud näitena seda, et ümberehituse saab teha maksimaalselt 70kw-sest rattast.

Need viidatud punktid toetavad seda (konservatiivsemat) vaatenurka, kus A2 ratta puhul peavad täidetud olema korraga nii max erivõimsuse kui max võimsuse näitajad.

Eesti seaduses on minu arvates tõlkeviga ja seda tõlkeviga ei parandatud ka viimase seaduse muudatusega.

Edit: paar lambikat näidet Euroopa ingliskeelsetelt saiditelt:

1. Mingi Soome autokool:
A2-LICENSE allow you to drive a light motorcycle of which the maximum engine power is 35 kW and power/vehicle weight ratio does not exceed 0,2 kW/kg.
https://www.lahdenseudunautokoulu.fi/en/a-licenses/

2. Sait, mis selgitab Saksas mootorratta lubade saamise korda:
A2 Motorcycles (including side-cars) with an engine power of not more than 35 kW, where the power to weight ratio does not exceed 0,2 kW / kg.
https://routetogermany.com/drivinginger ... classes#A2
Viimati muutis morse, 15 Veebr 2022, 09:30, muudetud 1 kord kokku.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui moded viitsivad, siis minu arvates võiks sealt Turisti teemaalgatusest selle jutu ära splittida. Alla 21-aastase ratturina oleksin tänulik olnud, kui keegi oleks seda teemat rohkem avanud. Siit rumalatest küsimustest on seda tulevikus raskem leida.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

urmas66 kirjutas: 15 Veebr 2022, 08:16
Mida siin vaielda ei saa kohe üldse aru.
Ega vaidlemist nagu ei olegi. Ainil on ju õigus, et Eesti seaduses on kirjas nii nagu seal on. Selle vastu ei vaidle keegi.
Edit: tegelikult vaidles ikka küll. Vaidles see politseinik, kes tegi 41kwse Kawaga sõitnud kutile lubadeta sõidu eest trahvi. Kusjuures kui see kutt oleks oma A2 loaga selle rattaga üle piiri läinud, siis ta olekski lubadeta sõitja olnud. Aga Eestis, kohtu abiga, võeti karistus maha (ja õige kah, sest meie seadus on teistsugune kui mujal). See ei ole normaalne olukord, minu arvates.

Küsimust tekitab see, et tundub, et mujal on direktiivi teisiti tõlgendatud, kui Eestis.

Kõik ülejäänud kirjutajad on ka selles osas nõus olnud, et ingliskeelses direktiivis viidatakse, et täita tuleb kõik punktid. Sa viitasid, et ei ole nii. Siinkohal ma nõustun teistega.


(Ma karantiinis - igav on)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Frosch kirjutas: 13 Veebr 2022, 17:22
morse kirjutas: 13 Veebr 2022, 16:42
See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.

Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.

https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185

Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit
Tegelikult on meie seaduselooja Maanteeameti isikus mõelnud, et eesti keeles tähendab "või" "ja". Seega peavad olema mõlemad klauslid täidetud. Sai selle kohta mingi aeg ajaviiteks Maanteeametiga kirjavahetust eetud, kusjuures ma esitasin isegi EKI arvamushinnangu neile selle kohta, aga nagu hane selga vesi.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 14 Veebr 2022, 21:09
ma just mõtlesin, et huvitav kuidas need eesti mendid ikkagi suutsid sellest asjast nii valesti aru saada...ning palun väga :D kohe leidub siin keegi, kes täpselt ja nimelt ajab JA ning VÕI tingimuste loogika sassi ja ütleb, et tema saab sellest just nii aru.
Ment oled sa ise. Ja võid valida veel omal valikul, kas oled kits või kukk ka.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”