4Takti õli bensiiniga
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
4Takti õli bensiiniga
Niisiis sai ostetud esimene läänemaa krossikas Yamaha yz80.
Kaasa sain 2 pudelit õli - 2taktilise Castrol õli bensiiniga segamiseks ja 4takti Valvoline õli (10w40).
Ajasin lolli peaga pudelid sassi ja segasin 4taktilise õli bensiiniga. Õli sai segatud nii nagu yz80 tahab (1:32) aga siiski ju vale õli.
Sõitsin sellega max 5minutit ja mitte väga hullu pannes, siis märkasin, et kuidagi vähe tuleb tossu tagant ja uurisin asja üle. Siis märkasingi, et vale õli .
Tegin küll kõik karburaatori puhtaks ja paagi tühjaks.
Kas võis see midagi kuidagi viga teha?
Kaasa sain 2 pudelit õli - 2taktilise Castrol õli bensiiniga segamiseks ja 4takti Valvoline õli (10w40).
Ajasin lolli peaga pudelid sassi ja segasin 4taktilise õli bensiiniga. Õli sai segatud nii nagu yz80 tahab (1:32) aga siiski ju vale õli.
Sõitsin sellega max 5minutit ja mitte väga hullu pannes, siis märkasin, et kuidagi vähe tuleb tossu tagant ja uurisin asja üle. Siis märkasingi, et vale õli .
Tegin küll kõik karburaatori puhtaks ja paagi tühjaks.
Kas võis see midagi kuidagi viga teha?
-
- Postitusi: 498
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Pakun, et ei juhtu midagi ka siis kui pikemalt 4t õli kasutad. Põhikomponendid tulevad õlidel nagunii ühest tünnist, lisandis on muidugi erinevad. See 5 min pole mingi katastroof. Kui on vanakooli ratas, siis need taluvad kõike.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Need spets 2T õlid tulid meie maailma ka mitte väga ammuses minevikus ja sinnani sõideti kõigi 2T ratastega tavalise mootoriõliga. Et mitte öelda sellega mida kätte said. Ehk mina pakun,et mitte midagi ei juhtunuks kui ka selle paagitäie lõpuni ära oleks sõitnud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.
Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Kui sul on õli õiges vahekorras,siis ei ole vaja sinna midagi peale kallata,seal on õli piisavalt. Selle ratta loomise ajal ei olnud ka läänes seda 2T õli ilmselt igalpool olemas.Karl32 kirjutas: ↑04 Veebr 2022, 14:08Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.
Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Endine omanik ütles üldse, et temale olevat töökojast öeldud 1:20 sellel krossikal segada. Minu arust oli see liiga õline. Kui ma nüüd veidike sõitsin selle 4takti õliga mis segatud bensiiniga 1:32 siis oli jõud ja pöördesse minek hoopis tugevam. Netist otsides oli igal pool sellele krossikale nö safe mixture 1:32.
Viimati muutis Karl32, 04 Veebr 2022, 14:50, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Mind hirmutaski enim see, et tossu võrreldes eelneva paagitäiega põhimõtteliselt polnudki. Esimene läänemaa krossikas, ei tea tema tugevust ka, vist pigem ei julge katsetada seda 4takti segatud õliga bensiini.urmas66 kirjutas: ↑04 Veebr 2022, 14:11Kui sul on õli õiges vahekorras,siis ei ole vaja sinna midagi peale kallata,seal on õli piisavalt. Selle ratta loomise ajal ei olnud ka läänes seda 2T õli ilmselt igalpool olemas.Karl32 kirjutas: ↑04 Veebr 2022, 14:08Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.
Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 46 korda
- Tänatud: 87 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Tee teine kanku õige õliga ja sõida siis pooleks need kütused maha, kui kardad, reaalselt olen isegi sassi ajanud ja ei märganud mitte miskit erinevust. Tossamisega on nii, et see kui ei tossa ei tähenda, et on halvasti. Mõne ilmaga tossabki rohkem, vaikselt juristades tossab rohkem, sita õliga tossab rohkem. Kui käib ringi, siis sõida, probleem on siis, kui ringi ei käi AInuke reaalne vahe on see, et küünla võib kiiremini ära tahmata ja muud ei miskit.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Eks ma homme siis proovin seda bensiini kasutada, vast siis ei aja tuksi midagi kui juba nii mitmed ütlevad, et midagi ei tee .
Oskab keegi nõu anda milles võiks asi olla kui pöörded jäävad natuke nö peale. Kõrgetel pööretel on kõik okidoki. Ja kohapeal on nagu justkui 2 astet - tiba liiga kõrged pöörded ja siis hästi madalad et sureb välja. Näiteks kui sõidan ja siis jätan ta kohapeale siis kuskil 30sek on pöörded kõrged ja siis tõmbab alla. Olen timminud karburaatoril tühikäigupöördeid nii, et ei sureks välja kuid siis on see 30sekundit peale gaasi vajutust ikka väga kõrged pöörded. Põhimõtteliselt soojaks lastes on ka nii et tuleb koguaeg otsas istuda ja gaasiga mängides kohapeal elus hoida. Vast saate aru seletusest, raske kirjeldada.
Oskab keegi nõu anda milles võiks asi olla kui pöörded jäävad natuke nö peale. Kõrgetel pööretel on kõik okidoki. Ja kohapeal on nagu justkui 2 astet - tiba liiga kõrged pöörded ja siis hästi madalad et sureb välja. Näiteks kui sõidan ja siis jätan ta kohapeale siis kuskil 30sek on pöörded kõrged ja siis tõmbab alla. Olen timminud karburaatoril tühikäigupöördeid nii, et ei sureks välja kuid siis on see 30sekundit peale gaasi vajutust ikka väga kõrged pöörded. Põhimõtteliselt soojaks lastes on ka nii et tuleb koguaeg otsas istuda ja gaasiga mängides kohapeal elus hoida. Vast saate aru seletusest, raske kirjeldada.
Re: 4Takti õli bensiiniga
eks siis tühikäigu segu (air fuel mix) on vale, st. pole päris nii nagu olema peaks.
2t õli segu päris 1:20 ilmselt pole mõtet panna, kuigi see ka ilmselt suurt midagi ei tee. 1:50 on pigem juba liiga lahja ning 1:30 tundub üsna mõistlik. sisuliselt mida vähem õli sisse segad, seda rohkem on mootoril jõudu. mida rohkem, seda parem on liikuvate osade õlitus, kuid mingilt maalt edasi ei anna see "veel rohkem õli" seal segu sees enam reaalselt midagi juurde. 2t õliga segu minuteada tossabki rohkem, aga no see tossamine on sisuliselt seotud ikkagi sellega, mismoodi segu sees olnud õli töötakti ajal põleb, mitte otseselt õlitusprotsessi või selle efektiivsusega
2t õli segu päris 1:20 ilmselt pole mõtet panna, kuigi see ka ilmselt suurt midagi ei tee. 1:50 on pigem juba liiga lahja ning 1:30 tundub üsna mõistlik. sisuliselt mida vähem õli sisse segad, seda rohkem on mootoril jõudu. mida rohkem, seda parem on liikuvate osade õlitus, kuid mingilt maalt edasi ei anna see "veel rohkem õli" seal segu sees enam reaalselt midagi juurde. 2t õliga segu minuteada tossabki rohkem, aga no see tossamine on sisuliselt seotud ikkagi sellega, mismoodi segu sees olnud õli töötakti ajal põleb, mitte otseselt õlitusprotsessi või selle efektiivsusega
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Proovisin seda õhusegu kruvi keerata aga ei nàinud muud muutust kui et pöördesse minek läks ühtepidi keerates paremaks ja teistpidi keerates halvemaks, võibolla peaks karburaatori nõela taset timmima? Kas võib aidata?will111 kirjutas: ↑05 Veebr 2022, 01:18eks siis tühikäigu segu (air fuel mix) on vale, st. pole päris nii nagu olema peaks.
2t õli segu päris 1:20 ilmselt pole mõtet panna, kuigi see ka ilmselt suurt midagi ei tee. 1:50 on pigem juba liiga lahja ning 1:30 tundub üsna mõistlik. sisuliselt mida vähem õli sisse segad, seda rohkem on mootoril jõudu. mida rohkem, seda parem on liikuvate osade õlitus, kuid mingilt maalt edasi ei anna see "veel rohkem õli" seal segu sees enam reaalselt midagi juurde. 2t õliga segu minuteada tossabki rohkem, aga no see tossamine on sisuliselt seotud ikkagi sellega, mismoodi segu sees olnud õli töötakti ajal põleb, mitte otseselt õlitusprotsessi või selle efektiivsusega
Re: 4Takti õli bensiiniga
nõela tase minu mäletamist mööda väga tühikäiku ei mõjutanud. eks proovida seda muuta võid muidugi, kui viitsimist on. tühikäigu segu peaks regullima tühikäigu düüs ning olenevalt siis konkreetsest karbussist veel mingid keeratavad kruvikesed (2t karbussil äkki oli selle asja nimi air screw)
aga võid ka siit vaadata kuulata ja proovida
aga võid ka siit vaadata kuulata ja proovida
-
- Postitusi: 2030
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Kui tross liigub hästi ja lisaõhku ei võta näiteks karpa ja silindri vahelt, siis segu liiga lahja. Lase brake cleanerit karburaatori ja silindri vahele, kui pöörded muutuvad siis õhuleke. Kui ei, siis karburaator maha ja puhtaks.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 4Takti õli bensiiniga
Sai seda õhukruvi veelgi timmitud siis lõpuks sai asi paika ja ei olnud sellist asja nagu eelnevalt mainisin.
Aga seiklused jätkusid!
Kuna 2 takti minu jaoks uus (eelnevad masinad pm kõik 4t olnud), siis ei osanud algul aru saada liiga rikka seguga kaasnevast plörinast ja kui ostetud sai siis oli seal sees 1:20 segu ja plörinat arvasin lihtsalt liiga suure õlikoguse pärast. Nüüd sai tehtud 1:30 segu ja endiselt sama.
Võtsin karpa maha ja tõstsin nõela ühe astme madalamale, et kütet tuleks vähem.
Asi tehtud ja lappisin ta kokku tagasi, kütuse kraan lahti ja kuulen sorinat...
Karburaatori ülevoolu torust jookseb kütust. Tegin siis uuesti lahti ja painutasin veidike seda ujuki otsas olevat laba mis siis omakorda seda väikest nõela lükkab, et kütuse vool karburaatori all olevas anumas teatud tasemele jõudes seisma jääks.
Uuesti kokku ja nüüd siis jäi ta lõpuks pidama (ei ujutanud üle).
Väljas oli juba pime aga uudishimu oli suur, et kas mu tegemised olid ka asja eest. Siis sai ta väljas garaazi ees tulede valgel käima pandud, Üles soojendatud ja palun väga! Masin käis nagu kell!
Oli kohe näha, et ei aja mingit tossu ja kohe lõhn oli ka eelnevaga võrreldes hoopis parem.
Huvitav millest see üleujutamise probleem ise sai tulla?
Aga seiklused jätkusid!
Kuna 2 takti minu jaoks uus (eelnevad masinad pm kõik 4t olnud), siis ei osanud algul aru saada liiga rikka seguga kaasnevast plörinast ja kui ostetud sai siis oli seal sees 1:20 segu ja plörinat arvasin lihtsalt liiga suure õlikoguse pärast. Nüüd sai tehtud 1:30 segu ja endiselt sama.
Võtsin karpa maha ja tõstsin nõela ühe astme madalamale, et kütet tuleks vähem.
Asi tehtud ja lappisin ta kokku tagasi, kütuse kraan lahti ja kuulen sorinat...
Karburaatori ülevoolu torust jookseb kütust. Tegin siis uuesti lahti ja painutasin veidike seda ujuki otsas olevat laba mis siis omakorda seda väikest nõela lükkab, et kütuse vool karburaatori all olevas anumas teatud tasemele jõudes seisma jääks.
Uuesti kokku ja nüüd siis jäi ta lõpuks pidama (ei ujutanud üle).
Väljas oli juba pime aga uudishimu oli suur, et kas mu tegemised olid ka asja eest. Siis sai ta väljas garaazi ees tulede valgel käima pandud, Üles soojendatud ja palun väga! Masin käis nagu kell!
Oli kohe näha, et ei aja mingit tossu ja kohe lõhn oli ka eelnevaga võrreldes hoopis parem.
Huvitav millest see üleujutamise probleem ise sai tulla?
Re: 4Takti õli bensiiniga
mul on umbes 2 korda (mingi 5 aasta jooksul vist) sama asja juhtunud justnimelt täiesti nö. lambist. ehk siis karbuss jääb lihtsalt sorisema. see juhtub alati as sõidu ajal või näiteks vahel peale kukkumist. millest see tuleb, eks ikka nimelt sellest, et vastav klapp seal ujukikambris ei lukusta enam ära. miks ta ei lukusta? no fucking idea...mõlemad korrad kui lahti võtsin ei olnud näha mitte ainsatki võimalikku põhjust. esimene kord panin sama targalt kokku tagasi, ei muutnud ka mitte midagi. toimis tükk aega. teisel korral uuesti lahti võttes sai seal natuke midagi vist näpitud ka, enam pole "lahti" jäänud. eks see on liikuv asi ja liikuvad asjad kuluvad - ju siis kuidagimoodi on võimalik, et miski seal kinni kiilub.
paljud on ka rääkinud, et lihtsalt karbussi koputamine aitab kui nii juhtub
paljud on ka rääkinud, et lihtsalt karbussi koputamine aitab kui nii juhtub
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.