4Takti õli bensiiniga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Niisiis sai ostetud esimene läänemaa krossikas Yamaha yz80.
Kaasa sain 2 pudelit õli - 2taktilise Castrol õli bensiiniga segamiseks ja 4takti Valvoline õli (10w40).
Ajasin lolli peaga pudelid sassi ja segasin 4taktilise õli bensiiniga. Õli sai segatud nii nagu yz80 tahab (1:32) aga siiski ju vale õli.
Sõitsin sellega max 5minutit ja mitte väga hullu pannes, siis märkasin, et kuidagi vähe tuleb tossu tagant ja uurisin asja üle. Siis märkasingi, et vale õli :roll: .

Tegin küll kõik karburaatori puhtaks ja paagi tühjaks.
Kas võis see midagi kuidagi viga teha?
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 498
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Pakun, et ei juhtu midagi ka siis kui pikemalt 4t õli kasutad. Põhikomponendid tulevad õlidel nagunii ühest tünnist, lisandis on muidugi erinevad. See 5 min pole mingi katastroof. Kui on vanakooli ratas, siis need taluvad kõike.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7308
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1944 korda
Tänatud: 554 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Need spets 2T õlid tulid meie maailma ka mitte väga ammuses minevikus ja sinnani sõideti kõigi 2T ratastega tavalise mootoriõliga. Et mitte öelda sellega mida kätte said. Ehk mina pakun,et mitte midagi ei juhtunuks kui ka selle paagitäie lõpuni ära oleks sõitnud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Divikas kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:01
Pakun, et ei juhtu midagi ka siis kui pikemalt 4t õli kasutad. Põhikomponendid tulevad õlidel nagunii ühest tünnist, lisandis on muidugi erinevad. See 5 min pole mingi katastroof. Kui on vanakooli ratas, siis need taluvad kõike.
Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.

Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7308
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1944 korda
Tänatud: 554 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Karl32 kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:08
Divikas kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:01
Pakun, et ei juhtu midagi ka siis kui pikemalt 4t õli kasutad. Põhikomponendid tulevad õlidel nagunii ühest tünnist, lisandis on muidugi erinevad. See 5 min pole mingi katastroof. Kui on vanakooli ratas, siis need taluvad kõike.
Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.

Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
Kui sul on õli õiges vahekorras,siis ei ole vaja sinna midagi peale kallata,seal on õli piisavalt. Selle ratta loomise ajal ei olnud ka läänes seda 2T õli ilmselt igalpool olemas.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Endine omanik ütles üldse, et temale olevat töökojast öeldud 1:20 sellel krossikal segada. Minu arust oli see liiga õline. Kui ma nüüd veidike sõitsin selle 4takti õliga mis segatud bensiiniga 1:32 siis oli jõud ja pöördesse minek hoopis tugevam. Netist otsides oli igal pool sellele krossikale nö safe mixture 1:32.
Viimati muutis Karl32, 04 Veebr 2022, 14:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

urmas66 kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:11
Karl32 kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:08
Divikas kirjutas: 04 Veebr 2022, 14:01
Pakun, et ei juhtu midagi ka siis kui pikemalt 4t õli kasutad. Põhikomponendid tulevad õlidel nagunii ühest tünnist, lisandis on muidugi erinevad. See 5 min pole mingi katastroof. Kui on vanakooli ratas, siis need taluvad kõike.
Eks ma loodan ka, et midagi ei teinud. Aasta aega ilma masinata olnud ja siis näed kohe nii loll valmis.

Ostan siis mingi aeg uue bensiini kui linna liigun. Korra oli mõte, et kui nüüd 2taktilise õli peale kallata siis kas ta kõlbaks aga vist läheb täitsa pudruks ära.
Kui sul on õli õiges vahekorras,siis ei ole vaja sinna midagi peale kallata,seal on õli piisavalt. Selle ratta loomise ajal ei olnud ka läänes seda 2T õli ilmselt igalpool olemas.
Mind hirmutaski enim see, et tossu võrreldes eelneva paagitäiega põhimõtteliselt polnudki. Esimene läänemaa krossikas, ei tea tema tugevust ka, vist pigem ei julge katsetada seda 4takti segatud õliga bensiini.

Dusterx
Postitusi: 427
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 87 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Tee teine kanku õige õliga ja sõida siis pooleks need kütused maha, kui kardad, reaalselt olen isegi sassi ajanud ja ei märganud mitte miskit erinevust. Tossamisega on nii, et see kui ei tossa ei tähenda, et on halvasti. Mõne ilmaga tossabki rohkem, vaikselt juristades tossab rohkem, sita õliga tossab rohkem. Kui käib ringi, siis sõida, probleem on siis, kui ringi ei käi :D AInuke reaalne vahe on see, et küünla võib kiiremini ära tahmata ja muud ei miskit.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Eks ma homme siis proovin seda bensiini kasutada, vast siis ei aja tuksi midagi kui juba nii mitmed ütlevad, et midagi ei tee :D.

Oskab keegi nõu anda milles võiks asi olla kui pöörded jäävad natuke nö peale. Kõrgetel pööretel on kõik okidoki. Ja kohapeal on nagu justkui 2 astet - tiba liiga kõrged pöörded ja siis hästi madalad et sureb välja. Näiteks kui sõidan ja siis jätan ta kohapeale siis kuskil 30sek on pöörded kõrged ja siis tõmbab alla. Olen timminud karburaatoril tühikäigupöördeid nii, et ei sureks välja kuid siis on see 30sekundit peale gaasi vajutust ikka väga kõrged pöörded. Põhimõtteliselt soojaks lastes on ka nii et tuleb koguaeg otsas istuda ja gaasiga mängides kohapeal elus hoida. Vast saate aru seletusest, raske kirjeldada.

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks siis tühikäigu segu (air fuel mix) on vale, st. pole päris nii nagu olema peaks.

2t õli segu päris 1:20 ilmselt pole mõtet panna, kuigi see ka ilmselt suurt midagi ei tee. 1:50 on pigem juba liiga lahja ning 1:30 tundub üsna mõistlik. sisuliselt mida vähem õli sisse segad, seda rohkem on mootoril jõudu. mida rohkem, seda parem on liikuvate osade õlitus, kuid mingilt maalt edasi ei anna see "veel rohkem õli" seal segu sees enam reaalselt midagi juurde. 2t õliga segu minuteada tossabki rohkem, aga no see tossamine on sisuliselt seotud ikkagi sellega, mismoodi segu sees olnud õli töötakti ajal põleb, mitte otseselt õlitusprotsessi või selle efektiivsusega
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

will111 kirjutas: 05 Veebr 2022, 01:18
eks siis tühikäigu segu (air fuel mix) on vale, st. pole päris nii nagu olema peaks.

2t õli segu päris 1:20 ilmselt pole mõtet panna, kuigi see ka ilmselt suurt midagi ei tee. 1:50 on pigem juba liiga lahja ning 1:30 tundub üsna mõistlik. sisuliselt mida vähem õli sisse segad, seda rohkem on mootoril jõudu. mida rohkem, seda parem on liikuvate osade õlitus, kuid mingilt maalt edasi ei anna see "veel rohkem õli" seal segu sees enam reaalselt midagi juurde. 2t õliga segu minuteada tossabki rohkem, aga no see tossamine on sisuliselt seotud ikkagi sellega, mismoodi segu sees olnud õli töötakti ajal põleb, mitte otseselt õlitusprotsessi või selle efektiivsusega
Proovisin seda õhusegu kruvi keerata aga ei nàinud muud muutust kui et pöördesse minek läks ühtepidi keerates paremaks ja teistpidi keerates halvemaks, võibolla peaks karburaatori nõela taset timmima? Kas võib aidata?

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas will111 »

nõela tase minu mäletamist mööda väga tühikäiku ei mõjutanud. eks proovida seda muuta võid muidugi, kui viitsimist on. tühikäigu segu peaks regullima tühikäigu düüs ning olenevalt siis konkreetsest karbussist veel mingid keeratavad kruvikesed (2t karbussil äkki oli selle asja nimi air screw)

aga võid ka siit vaadata kuulata ja proovida

Tort
Postitusi: 2030
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 170 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Tort »

Karl32 kirjutas: 04 Veebr 2022, 21:56
Oskab keegi nõu anda milles võiks asi olla kui pöörded jäävad natuke nö peale.
Kui tross liigub hästi ja lisaõhku ei võta näiteks karpa ja silindri vahelt, siis segu liiga lahja. Lase brake cleanerit karburaatori ja silindri vahele, kui pöörded muutuvad siis õhuleke. Kui ei, siis karburaator maha ja puhtaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Sai seda õhukruvi veelgi timmitud siis lõpuks sai asi paika ja ei olnud sellist asja nagu eelnevalt mainisin.


Aga seiklused jätkusid!

Kuna 2 takti minu jaoks uus (eelnevad masinad pm kõik 4t olnud), siis ei osanud algul aru saada liiga rikka seguga kaasnevast plörinast ja kui ostetud sai siis oli seal sees 1:20 segu ja plörinat arvasin lihtsalt liiga suure õlikoguse pärast. Nüüd sai tehtud 1:30 segu ja endiselt sama.

Võtsin karpa maha ja tõstsin nõela ühe astme madalamale, et kütet tuleks vähem.
Asi tehtud ja lappisin ta kokku tagasi, kütuse kraan lahti ja kuulen sorinat...
Karburaatori ülevoolu torust jookseb kütust. Tegin siis uuesti lahti ja painutasin veidike seda ujuki otsas olevat laba mis siis omakorda seda väikest nõela lükkab, et kütuse vool karburaatori all olevas anumas teatud tasemele jõudes seisma jääks.
Uuesti kokku ja nüüd siis jäi ta lõpuks pidama (ei ujutanud üle).

Väljas oli juba pime aga uudishimu oli suur, et kas mu tegemised olid ka asja eest. Siis sai ta väljas garaazi ees tulede valgel käima pandud, Üles soojendatud ja palun väga! Masin käis nagu kell!
Oli kohe näha, et ei aja mingit tossu ja kohe lõhn oli ka eelnevaga võrreldes hoopis parem.

Huvitav millest see üleujutamise probleem ise sai tulla?

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: 4Takti õli bensiiniga

Lugemata postitus Postitas will111 »

mul on umbes 2 korda (mingi 5 aasta jooksul vist) sama asja juhtunud justnimelt täiesti nö. lambist. ehk siis karbuss jääb lihtsalt sorisema. see juhtub alati as sõidu ajal või näiteks vahel peale kukkumist. millest see tuleb, eks ikka nimelt sellest, et vastav klapp seal ujukikambris ei lukusta enam ära. miks ta ei lukusta? no fucking idea...mõlemad korrad kui lahti võtsin ei olnud näha mitte ainsatki võimalikku põhjust. esimene kord panin sama targalt kokku tagasi, ei muutnud ka mitte midagi. toimis tükk aega. teisel korral uuesti lahti võttes sai seal natuke midagi vist näpitud ka, enam pole "lahti" jäänud. eks see on liikuv asi ja liikuvad asjad kuluvad - ju siis kuidagimoodi on võimalik, et miski seal kinni kiilub.

paljud on ka rääkinud, et lihtsalt karbussi koputamine aitab kui nii juhtub
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”