1. leht 1-st

Droonid motomaailmas

Postitatud: 13 Jaan 2022, 21:35
Postitas Henn
Tere
Soovin infot droonide kohta hinnaklassis 200-700eur.
Peamine eesmärk motomatkal kasutada. Soovitus kasutada pigem peegelkaamerat või hübriidkaamerat ei lähe arvesse. Peegleid on mul filmikaid ja poolekaadri digi samuti.
1. Kokkupakituna peaks mahtuma tsikli kohvrisse. Lahtipakkimine / lennuvõimeliseks sättimine peaks olema lihtne ja kiire.
2. foto- ja videokvaliteet vähemalt juutuubi vääriline.
3. kui mul on GoPro Hero 5, ehk saab millelegi külge kruttida?
4. Droon peaks oskama tsiklit (pulti vms) jälitada.

Kes on kasutanud, andke teada, mida vältida, millele tähelepanu pöörata.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 14 Jaan 2022, 00:06
Postitas morse
Ma ise pole puldis olnud aga kõrvalt vaadates oli muljetavaldav, kui hästi DJI Mavic Mini 2 ennast kokku pakib. Tõmbad paagikotist välja ja hops, juba lennus.

https://www.dji.com/ee/mobile/products/ ... mobile_nav

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 31 Jaan 2022, 14:55
Postitas SuzuMel
Ise sama küsimuse ees ja valituks sai DJI Mini SE. Hind hea ja YT arvustused ka julgustavad. Kui kätte saan ja proovitiirud tehtud, siis annan teada mis muljed on :)
image.png
image.png (62.21 KiB) Vaadatud 3079 korda

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 01 Veebr 2022, 18:41
Postitas eimoR
Minid( 1, SE ja 2) ei oska Sind jälitada. Mini2-l on jälgimise uuendus väljas küll aga kuna tal pole andureid, mis väldiks asjadele otsa lendamist, siis seda drooni sarja ei soovita. Kuskil parklas avaras kohas võib tiirutada rattaga ja las ta jälgib sind, aga mööda teid jälitada ei lubaks. Kui ise oled juht, siis on väga mõnus väike ja väga võimekas droon. Kohe-kohe peaks tulema uus mudel kaa. Sellel peaks olema andurid küljes. Eeldatav aeg aprill. Ja minide pluss veel see, et kuna ta alla 250g, siis pole vaja "juhiluba".
Dji-l on suuruselt järgmine nö kompakt aparaat on AIR seeria. Seal on juba andureid ja naljalt kuskile otsa ei sõida(no kindlasti saab). Andurid on uuematel mudelitel (AIR2S) selja taga kaa.
Minul endal on Mavic Pro, tootmisest maas, aga ka eesmiste anduritega, toimetab ka täitsa OK-lt. Mavic seeriast on kõige uuem numbriga 3. Vahepeal on 2 ja mingid modifikatsioonid veel.
Uued mavicud on kallid, Airid kah, aga pruugitud Airi ja nö esimest Mavic Pro-d saab selle raha eest ilusti. Okidoki, Osta jne.
Soovitan võtta pruugitud masin, korraliku kontrolliga ja siis pole nii kahju katsetada.

PS: Autel Nano+ on ka väike droon, seal andurid ja pilt väga hea. Aga hind veits krõbedam kui Mini2-l. Minil pole andureid ka ju.
On veel teisi tootjaid, aga kuna nad ei ole nii levinud nagu on DJI toodang, siis igaüks teeb järelduse ise. Autel on otsene konkurent on Nano+ mudeliga. Teisi Auteli mudeleid pole studeerinud.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 01 Veebr 2022, 19:21
Postitas smtasku
Eelmisel suvel oli väiksel tripil kaasas Phantom4. Ruumi võttis terve küljekoti ja montaaži ei viitsinud iga pisikese filmilõigu pärast teha (propellerid vaja alati külge ja maha installida).
Sel aastal hakkasin plaani pidama soetamaks Mavic Air2, aga see võeti just tootmisest maha ja uut on hea hinnaga raske saada. Droon.ee lehel on üks kolme akuga kasutatud komplekt saadaval. Ise läksin täna just ikkagi teist teed, tellisin uue Air 2S komplekti. Selle põhilised muudatused Mavic Air 2 ees on 1" kaamera CMOS Sensor ja lisatud on ülemine kaitsesensor. Seega suudab ümbrust jälgida neljas suunas. Pane aga sobiv programm tööle, näita sihtmärk kätte ja droon siis ise toimetab.

Kaalusin ka Mini varianti, aga väheste sensorite tõttu siiski loobusin. Kui käest juhtida ja hoida ilusti silmsidet, siis ei tohiks probleeme olla.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 14:47
Postitas AnTyx
eimoR kirjutas: 01 Veebr 2022, 18:41
Ja minide pluss veel see, et kuna ta alla 250g, siis pole vaja "juhiluba".
Mida konkreetselt see tähendab Eesti oludes? Et võid kõiki neid lennuala piiranguid vms ignoda?

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 15:01
Postitas yeekim
https://transpordiamet.ee/droonid
https://digi.geenius.ee/sisuturundus/mi ... ma-minnes/

"Siiski jäävad kehtima mõned erandid. Käitajaks ei pea registreerima ennast juhul, kui lennutatakse vähem kui 250 g kaaluvat drooni, millel pole kaamerat ega muud andurit, mis on võimeline koguma isikuandmeid. Käitajaks registreerimise kohustus ei laiene ka vähem kui 250 g kaaluvatele droon- mänguasjadele, isegi kui sellel on kaamera. "

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 18:44
Postitas eimoR
Päris igas kohas ei saagi õhku tõusta, lennukeelu tsoonis, näiteks. Ma elan Peetris, siin on see lennukite harjutus väljak, ma õues oma Mavicut õhku ei saa. Lihtsalt ei tõuse õhku, ei pane propellereid käimagi. Lennukeelu tsoon. Toas, kui droon GPS'iga ühendust ei saa, siis saab lennata.
Aga hr. Yeekimi linkides on kõik info olemas.

PS: selles eksisin jah, kui on droonil kaamera, mis teeb pilti, videot, siis on "juhiluba" vaja ikka.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 19:43
Postitas Tihver
Ostsin Mavic Mini 2 fly more Combo ja amazonist sellise koti:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B ... =UTF8&th=1

Lõikasin kotil kaane maha ja surusin selle Mosko paakikotti:
https://moskomoto.eu/collections/motorc ... 3828173903

Ma arvan, et sellest komplektist enam mugavamat ja kiiremini kasutatavat komplekti teha ei anna.
Pult seisab kotis paigal ka nii, et telefoni küljes. Drooni lasen käest õhku ja maandub käe peale.

Hetkel kasutanud seda pigem nagu statiivi, et sõidan drooni paika sellise nurga alla nagu tahan, et video teeks. Kui vahemaad lühikesed ja takistusi pole siis teen natuke eemal peatuse ja lennutan drooni endale järgi.

Mõned näidisklipid:


Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 19:51
Postitas eimoR
Tihver kirjutas: 03 Veebr 2022, 19:43
Hetkel kasutanud seda pigem nagu statiivi, et sõidan drooni paika sellise nurga alla nagu tahan, et video teeks. Kui vahemaad lühikesed ja takistusi pole siis teen natuke eemal peatuse ja lennutan drooni endale järgi.
Nii on sellega kõige turvalisem lennata jah.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 20:09
Postitas kiilas
AnTyx kirjutas: 03 Veebr 2022, 14:47
eimoR kirjutas: 01 Veebr 2022, 18:41
Ja minide pluss veel see, et kuna ta alla 250g, siis pole vaja "juhiluba".
Mida konkreetselt see tähendab Eesti oludes? Et võid kõiki neid lennuala piiranguid vms ignoda?
Juhiloa tegemine võttis eile aega ~20min. ei midagi rasket kui kunagi asja veidi uurinud oled.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 03 Veebr 2022, 20:37
Postitas vanalendur
eimoR kirjutas: 03 Veebr 2022, 18:44


PS: selles eksisin jah, kui on droonil kaamera, mis teeb pilti, videot, siis on "juhiluba" vaja ikka.
See juhiluba on puhtalt kätte võtmise asi ja õhtul õlle kõrvale kiirelt tehtav. Kui inglise keel probleemiks pole siis https://learningzone.eurocontrol.int/il ... /login.jsf on väga hea variant. Eesti keeles saab kuskil transpordiameti lehel teha aga seal tuleb ise materjale lugeda ja pärast eksamit teha. Ise toksisin huvi pärast mõlemad õlle kõrvale läbi.

kalleu

Postitatud: 03 Veebr 2022, 20:45
Postitas kalleu
eimoR kirjutas: 03 Veebr 2022, 18:44
Päris igas kohas ei saagi õhku tõusta, lennukeelu tsoonis, näiteks. Ma elan Peetris, siin on see lennukite harjutus väljak, ma õues oma Mavicut õhku ei saa. Lihtsalt ei tõuse õhku, ei pane propellereid käimagi. Lennukeelu tsoon. Toas, kui droon GPS'iga ühendust ei saa, siis saab lennata.
...
Kas see tähendab, et tal on kuskil "ajus" ette juba salvestatud lennukeelutsoonid? Huvitav, kas sellest saaks flashimisega üle.
Mis ta sul lennukeelutsooni piiri peal teeb? Ei liigu edasi või kukub alla?

Re: kalleu

Postitatud: 04 Veebr 2022, 00:11
Postitas eimoR
kalleu kirjutas: 03 Veebr 2022, 20:45
eimoR kirjutas: 03 Veebr 2022, 18:44
Päris igas kohas ei saagi õhku tõusta, lennukeelu tsoonis, näiteks. Ma elan Peetris, siin on see lennukite harjutus väljak, ma õues oma Mavicut õhku ei saa. Lihtsalt ei tõuse õhku, ei pane propellereid käimagi. Lennukeelu tsoon. Toas, kui droon GPS'iga ühendust ei saa, siis saab lennata.
...
Kas see tähendab, et tal on kuskil "ajus" ette juba salvestatud lennukeelutsoonid? Huvitav, kas sellest saaks flashimisega üle.
Mis ta sul lennukeelutsooni piiri peal teeb? Ei liigu edasi või kukub alla?
GPSi järgi nad orienteeruvad ja püsivad paigal. Väga hästi muideks.
https://www.dji.com/ee/flysafe/geo-map
Selle lehe kaudu saab vaadata, kus kohas on mõtet üldse drooni kotist välja võtta. Ja droon annab ise ka teada kui asud lennukeelu tsoonis(NFZ-no flight zone) või mõne tsooni läheduses või piiratud alal, kus on eri kõrguse ja kauguse piirangud.
Tegin katse: toas, kus GPS side puudus, panin ta tööle ja viisin õue. Tõusis õhku aga kohe kui GPS võttis "jälje" üles, kus ta asub, siis lihtsalt droon maandus otse joones alla, muru peale. Ma ei tea mis teeb, kui lennata keelu tsooni "sisse", arvatavasti kas jääb tsooni servas seisma(hõljuma) või maandub.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 00:16
Postitas eimoR
vanalendur kirjutas: 03 Veebr 2022, 20:37
eimoR kirjutas: 03 Veebr 2022, 18:44


PS: selles eksisin jah, kui on droonil kaamera, mis teeb pilti, videot, siis on "juhiluba" vaja ikka.
See juhiluba on puhtalt kätte võtmise asi ja õhtul õlle kõrvale kiirelt tehtav. Kui inglise keel probleemiks pole siis https://learningzone.eurocontrol.int/il ... /login.jsf on väga hea variant. Eesti keeles saab kuskil transpordiameti lehel teha aga seal tuleb ise materjale lugeda ja pärast eksamit teha. Ise toksisin huvi pärast mõlemad õlle kõrvale läbi.
Mina seda ei kurdagi, mul ka ammu juba tehtud.

Miks ma kohe lajatasin, et alla 250g ja lube pole vaja, siis nii palju kui ma aru olen saanud, siis on maailmas palju riike, kus pole alla 250g vaja lube. Selle pärast ka see 250g limiit väikestel droonidel on. USA peaks olema üks nendest riikidest, osariigiti võib erineda. Ja UK oli ka vist alla250g loa vaba. Eestis on muidugi mõtetu see 250g teema- kui on kaamera, siis peab olema luba.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 00:28
Postitas Loff
eimoR kirjutas:
Eestis on muidugi mõtetu see 250g teema- kui on kaamera, siis peab olema luba.
Aga 249g ja kaameraga?
Yeekimi viidatud jutus on kirjas, et alla 250g droonile pole luba vaja kui seal küljes ka kaamera ON.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 06:20
Postitas yeekim
Loff, loe uuesti- MÄNGUASI droon!

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 11:08
Postitas joel
Huvitav, kuidas seda defineeritakse, et milline on mänguasi ja milline pärisasi?

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 11:25
Postitas kiilas
joel kirjutas: 04 Veebr 2022, 11:08
Huvitav, kuidas seda defineeritakse, et milline on mänguasi ja milline pärisasi?
Kui on DJI, siis on päris, kui Hubsan või mõni muu Aliexpressi hiinakas, siis mänguasi :wack:

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 13:00
Postitas Loff
yeekim kirjutas: 04 Veebr 2022, 06:20
Loff, loe uuesti- MÄNGUASI droon!
Transpordiameti infovoldikust tuli välja jah, et mänguasjal ei pea olema lubasid. Alla 250g droonil, millel on kaamera (andur, mis võimaldab koguda isikuandmeid), peavad olema kõiksugu paberid korras ja "piloodil" ka.
joel kirjutas: 04 Veebr 2022, 11:08
Huvitav, kuidas seda defineeritakse, et milline on mänguasi ja milline pärisasi?
Nagu aru saan siis drooni tootja peab ära märkima, mis klassi masinaga tegu on.

Mul on DJI Mavic Mini, millel karbi peal on kirjas justkui, et on C2 klassi droon - ehk siis hakkan aga "lube" tegema.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 13:22
Postitas eimoR
Loff kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:00
...ehk siis hakkan aga "lube" tegema.
Et tuima näoga lennata legaalsetes kohtades, siis võiks teha küll.
Pole väga raketiteadus. Transa-ametis on info leitav ja eksam lihtne.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 13:26
Postitas Loff
eimoR kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:22
Loff kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:00
...ehk siis hakkan aga "lube" tegema.
Et tuima näoga lennata legaalsetes kohtades, siis võiks teha küll.
Pole väga raketiteadus. Transa-ametis on info leitav ja eksam lihtne.
No enda harimise mõttes on juba kasulik. Ametivõimudega dialoogi sattudes eelistan alati selleks valmis olla. Sest teadmatus ei vabasta kohustusest.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 13:38
Postitas eimoR
Loff kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:26
eimoR kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:22
Loff kirjutas: 04 Veebr 2022, 13:00
...ehk siis hakkan aga "lube" tegema.
Et tuima näoga lennata legaalsetes kohtades, siis võiks teha küll.
Pole väga raketiteadus. Transa-ametis on info leitav ja eksam lihtne.
No enda harimise mõttes on juba kasulik. Ametivõimudega dialoogi sattudes eelistan alati selleks valmis olla. Sest teadmatus ei vabasta kohustusest.
Mul kasututus kogemust u.2aastat, lennanu u.20korda äkki(hobi korras kasutaja), aga sealt infost tuli mõni asi isegi kasuks. Kõige parem info oli see, et drooni ei tohi kunagi enne sisse lülitada, kui pult pole sisse lülitatud. Droon võib pähe võtta, et tal pole ühendust puldiga ja võib hakata "koju" minema. "Koduks" võib võtta viimase salvestatud "home pointi". Mul küll pole seda kunagi juhtunud aga see on asi millele ma enne ei mõelnud. Eesti mees ju manuali ei loe.
Iga päev õpime midagi, loodetavasti :wink:

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 14:10
Postitas Loff
Samas, droon.ee infovoldikus oli just vastupidi kirjas, et droon enne sisse siis pult ja väljalülitamisel droon enne ja siis pult. Drooni enda manualist enam ei mäleta, mispidi seal kirjas oli.

Re: Droonid motomaailmas

Postitatud: 04 Veebr 2022, 14:48
Postitas eimoR
Väljalülitamise pool on sul õige. Töötava komplekti puhul teed "kahjutuks" drooni enne, siis puldi.
Kui edasi mõelda sisselülitamise peale. Kui pult töötab, ja hakkad drooni "näppima", kas on mõeldud seda, et äkki just siis võib saada puldilt mingi käskluse, et nüüd on minek, sul veel näpud küljes. hm... Võibolla tõesti.

Mul endiselt näpud ja droon alles. Ei teagi nüüd komb parem variant on.

PS:
"Kõigepealt tuleb käivitada raadiosaatja ja seejärel droon (vastupidisel käivitamisel võib harvadel juhtudel aktiveeruda RTH-funktsioon, kui droon ei suuda raadiosaatjaga ühendust luua). Viimasena tuleb käivitada muud seadmed."
RTH= return to home
Kopeeritud otse transameti kodulehelt. Hakkasin kahtlema, kas äkki pean eksami uuesti tegema :roll: