Ratas Soome registris- head/vead?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 184
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 24 korda
- Tänatud: 26 korda
Ratas Soome registris- head/vead?
Selleks, et viia ellu üks plaan oleks ilmselt vaja ratas panna Soome registrisse ( külka install) Mis on sellisel juhul head ja vead? Mis on kulu, kas pean mingeid makse maksma? Kindlustus ilmselt Soome oma? Mis nüanssidega peaksin arvestama veel lisaks?
Ise ikka põhi aja sõidan/viibin Eestis.
Tänud,
P
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Sa ei taha seda teha
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Aga jah tõsiselt rääkides kalliks läheb see nali...
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Seda teemat ikka lugesid?
viewtopic.php?f=56&t=99743&hilit=hack
-
Teema algataja - Postitusi: 184
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 24 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Jah lugesin. Osalt sellest lähtuvalt peabki Soome regama, et ei viitsi eos Eesti ametnike verbaalset onaneerimist kuulata. Seal teemas pole väga kuludest juttu v.a kindlustus mis antud rattal oli 220? aastas... Huvitabki kas see oleks Soome registris hoides ainuke kulu või millega peaksin veel arvestama...
Minu ratta analooge (goldwing) on soome registris küll ja veel külkaga mis iseenesest peaks ainult soodustama registreerimist.
Olen aru saanud et soomes ülevaatust pole. On ainult kindlusts ja kas mingi lisa liikenevero vms? Kas eestlasena arvele võttes on mingeid erisusi vs soomlane?
Selles osas jääb asi segaseks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Sõiduki maale toomise eest pead ühekordse tasu maksma, maksuametile. Teatud % hinnast, kasutatute puhul keskmine turu väärtus, mäletamist mööda.
See on see vastik asi ja üldine põhjus, miks siin on sõidukid kallid.
-
- Postitusi: 96
- Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
- Tsikkel: TDM850 '92
- Asukoht: Vembutembumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Arvelevõtu vero sõltub sõiduki hetke müügihinnast Soomes, kubatuurist ja krt teab millest.
Siin on mõned mudelid tolli lehel välja toodud, palju on võetud: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... toripyorat
Ja siin üks orienteeruv kalkulaator: https://www.belcar.fi/autoverolaskuri
Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Olen seda teemat natuke uurinud viimasel ajal, võib minuga ühendust võtta soovi korral.
Toon siia välja ka paar olulist infokildu, mida olen saanud uurides teiste kogemusi ja soomlastega suheldes ning guugeldades. Ei pretendeeri absoluutsele tõele, sest omal nahal veel järele proovinud pole, kuid see on plaanis.
*Arvele võtmisel Soomes tuleb tasuda ühekordne maks, mis on üle 700 mootori korral 24% sõiduki turuväärtusest ehk siis uue ja kalli motikaga ei tasu minna. Väiksema kubatuuri korral makse väheneb. Teadaoleva näite puhul tuli turuväärtus nende jaoks oluliselt väiksem kui on müügihinnad reaalselt.
*Korvilt ei nõuta mingeid sertifikaate, see tohib olla ise ehitatud, kontrollitakse visuaalselt, eeldatavasti tehakse ka pidurdustest sõidu pealt. Loomulikult peavad olema tuled ja viled korras ning silmnähtavalt hea ja tugev konstruktsioon.
*Kui õigesti mäletan, siis juhul kui korvis pole üle ühe istekoha, siis ei pea korvirattal isegi pidurit olema. See tuleks üle kontrollida või siis lähtuda sellest ideest, et korvirattale piduri panemine on nagunii hea mõte. Ja ka see teadmine pole paha, et korvis võib mitu istekohta olla
*Kindlustus võib kujuneda kalliks ca 200-300€ aastas ja see siis tava, mitte kasko.
*Soomes ei pea mootorrattad käima tehnoülevaatusel. See tähendab, et pärast arvele võtmist pole temaga tarvis enam Soome minna. Ja saab ka immuunsuse Eesti ülevaatuse ees kui on plaanis edaspidiseid ümberehitusi.
*Kogu protsessi juures on mingeid riigilõive ja tasusid, aga need ei ole sadades, suurim kulu on esimesena mainitud maks.
Suures plaanis tundub olevat igati hea mõte külkaga tsikkel Soome registrisse panna. Suurim kulu ühekordne maks ning edaspidi kindlustus, natuke raha "teenib" tagasi ülevaatuse puudumine.
Ja mis veel oluline. Soomes pole ARK süsteem nagu meil, neil seal käib arvele võtmine nagu ülevaatuspunktides. Enne kui ratast ehitama hakata, tasuks kasvõi mõne tuttava soomlase kaudu mõne sellise asutusega ühendust võtta ja need punktid üle käia, mis välja tõin.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Peab muidugi sellega kah arvestama, et vähemalt kord poole aasta jooksul soomes käima.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Seda infot mul pole, kust see kohustus tuleb? Kas oled päris kindel? Kuidas selline asi üldse fikseeritakse, sest piirkontrolli ju pole. Vaevalt, et kuidagi laevapiletite süsteemi kaudu see tuvastamine saaks käia. Kontroll eeldaks ka seda, et näiteks Eesti Politsei saab kinni pidades kontrollida, et kas see sõiduk on viimase poole aasta jooksul Soomes käinud või ei - no ei usu, et selline võimalus või tõend on olemas. Või siis Soomlane saadab arupärimise, et miks pole käinud Soomes, kuigi pool aastat juba täis
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑11 Nov 2021, 11:24Seda infot mul pole, kust see kohustus tuleb? Kas oled päris kindel? Kuidas selline asi üldse fikseeritakse, sest piirkontrolli ju pole. Vaevalt, et kuidagi laevapiletite süsteemi kaudu see tuvastamine saaks käia. Kontroll eeldaks ka seda, et näiteks Eesti Politsei saab kinni pidades kontrollida, et kas see sõiduk on viimase poole aasta jooksul Soomes käinud või ei - no ei usu, et selline võimalus või tõend on olemas. Või siis Soomlane saadab arupärimise, et miks pole käinud Soomes, kuigi pool aastat juba täis
Riikidel on piiril kaamerad ja teatakse väga hästi mis masinad kus on. Soomes on sama teema Eesti registris olevate masinatega mis mingi aja möödudes peaks võtma registrisse või siis käima üle piiri. Peaks olema seadus mis ütleb päevade arvu peale mida mingid kohustused tekkivad.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Eesti autoga Soomes olles on see teema, et automaksu soovitakse saada, et poleks mõni eestlane seal pikalt oma autoga. Seal on selge motivatsioon, aga vastupidi seda pole.
-
- Postitusi: 246
- Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
- Tsikkel: R1200R -17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Kindel, et see "kord poole aasta jooksul" pädeb? Küsimus on residentsuses ja vähemalt Soome poolel jälgitakse seda (päevade arvu Soomes) väga hoolsalt ja rakendatakse kohe sundi. Võib-olla siin pool on lebom?
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑11 Nov 2021, 12:51Eesti autoga Soomes olles on see teema, et automaksu soovitakse saada, et poleks mõni eestlane seal pikalt oma autoga. Seal on selge motivatsioon, aga vastupidi seda pole.
Tegelikult võib olla palju erinevaid õigusakte mis seda reguleerivad. Aga kaldun arvama, et nii see ka pole, et ühes riigis regatud auto on probleemideta teises riigis.. Võimalik, et need kavalpead kes Tsehhist Mersusi ostavad ja Eestis sõidavad teavad äkki rääkida mis nüansid seal on.
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_et.htm
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Raske on seda teemat kiirelt guugeldada. Midagi siiski õnnestus välja lugeda ja mulle tundub, et see on seotud eelkõige sihtriigiga ehk siis selle riigiga, kuhu minnakse teises riigis registreeritud sõidukiga. Näiteks Eesti auto läheb Soome või Lätti. Mõlemaid neis riikides on automaks ning Eesti registris olevate sõidukitega on püütud makse vältida, seega sihtriigid tegelevad probleemiga.
Kuna Eestis automaksu pole, siis välismaa numbriga siin ringi sõites midagi olulist riigi silmis ei võideta ega "varastata" ja seega probleemi vist polegi.
Sellele asjaolule viitab ka järgmine artikkel: https://arileht.delfi.ee/artikkel/75776 ... hjendatuks
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Eh... Mx77 ütles lakooniliselt ühe lausega, mis vaja teada.
Kord poole aasta jooksul jah. Tegelikuses nad ei viitsi jahtida ja vaatavad suht palju lõbi sõrmede aga- ma ei õhutaks siinkohal seadust rikkuma. Endal muretum meel, kui asjad korras.
Muide, näib et kogu jant on sama Eu's. Lehel on tabel riikide kohta
https://www.autoliitto.fi/turistiauto-oikeus-euroopassa
Väliaikaista maahantuontia koskevan direktiivin 83/182/ETY mukaan pysyvä asuinpaikka on paikka, jossa henkilö asuu pysyvästi, eli vähintään 185 päivää kalenterivuodessa.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Mx77 ütles selgelt küll, kuid ilma ühegi viiteta. Kuna tegemist vähekäsitletud nüansiga, siis tuleb selgust saada. Sellest siis ka edasine arutelu.
Lugesin selle autoliito asja läbi ja sain aru, et see 6 kuud kehtib ikka Eestist Soome minekul Eesti autoga. Tabelis on toodud sihtriigid, kuhu minnakse mujal regatud autoga. Et kui keegi läheb oma Passatiga Soome kipsi panema ja muutub Soome residendiks, siis ta justkui võiks 6 kuud seal Eesti numbriga autot omada. Ja teemaks endiselt maksud, et neist kõrvale ei hoitaks.
Samas tabelis oli ka Eesti olemas, kirjas 12 kuud. Samas minu poolt enne lingitud artiklis väitsid meie ametnikud, et siin seda asja ei jälgita, sest automaksu meil nagunii pole.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Vabandan et viideti ei pannud ja täpsustan, et kord aastas
§ 6. Sõiduki registreerimine
(1) Registreerimisele kuuluvad Eestis alaliselt elava, Eestis elamisloa või -õiguse saanud füüsilise ja Eestis registreeritud juriidilise isiku ning välismaa äriühingu filiaali poolt Eestis kasutusele võetavad sõidukid. Samuti kuulub registreerimisele välisriigis alaliselt elava füüsilise isiku, välisriigis registreeritud juriidilise isiku ja füüsilisest isikust ettevõtja kasutusele võetud sõiduk, mis on Eestis pidevalt viibinud kauem kui üks aasta.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑11 Nov 2021, 14:25Raske on seda teemat kiirelt guugeldada. Midagi siiski õnnestus välja lugeda ja mulle tundub, et see on seotud eelkõige sihtriigiga ehk siis selle riigiga, kuhu minnakse teises riigis registreeritud sõidukiga. Näiteks Eesti auto läheb Soome või Lätti. Mõlemaid neis riikides on automaks ning Eesti registris olevate sõidukitega on püütud makse vältida, seega sihtriigid tegelevad probleemiga.
Kuna Eestis automaksu pole, siis välismaa numbriga siin ringi sõites midagi olulist riigi silmis ei võideta ega "varastata" ja seega probleemi vist polegi.
Sellele asjaolule viitab ka järgmine artikkel: https://arileht.delfi.ee/artikkel/75776 ... hjendatuks
Selles artiklis räägitakse maksustamisest. See aga ei tähenda automaatselt, et muude seadustega asi pahuksisse ei lähe. Mina saan aru nii, et asi käib elukoha järgi ja on määratud päevade arv 185 päeva. Kui elad need päevad Eestis pead ka ratta siin regama.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
mx77 kirjutas: ↑11 Nov 2021, 17:27Vabandan et viideti ei pannud ja täpsustan, et kord aastas
§ 6. Sõiduki registreerimine
(1) Registreerimisele kuuluvad Eestis alaliselt elava, Eestis elamisloa või -õiguse saanud füüsilise ja Eestis registreeritud juriidilise isiku ning välismaa äriühingu filiaali poolt Eestis kasutusele võetavad sõidukid. Samuti kuulub registreerimisele välisriigis alaliselt elava füüsilise isiku, välisriigis registreeritud juriidilise isiku ja füüsilisest isikust ettevõtja kasutusele võetud sõiduk, mis on Eestis pidevalt viibinud kauem kui üks aasta.
Sry, aga see viide pole piisav ja ei anna infot selle kohta, et kas ja kui palju peab füüsiline isik käima ja viibima Soomes kui ta soovib Eestis kasutada Soome registris olevat sõidukit. Pealegi on siin mainitud 12 kuud vaid juriidilise isiku või fie kohta. Füüsilise isiku kohta on öeldud, et tema poolt kasutusele võetud sõiduki peab registreerima, aga pole juttu sellest, et kas kohe või mis aja jooksul.
Pidasin viidet või konkreetse kogemuse või teadmise kirjeldust oluliseks, sest sellest võib antud juhul sõltuda, kas üldse on võimalik ja mõttekas registreerida Soome mootorratas, mida meie transpordiamet siia registrisse (tõenäoliselt Euroopa õigust valesti tõlgendades) ei luba. Kui nüüd inimene loeb väidet, et korra poole aasta jooksul peab käima Soomes, siis muutub see asi kohe mõttetuks. Korra 12 kuu jooksul oleks parem, aga ikkagi oleks jama. Tegelikkus näib aga olevat selline, et saab muretult kasutada ükskõik kui kaua. Seda näitavad kasvõi need arvukad Tšehhi numbritega autod, millega meie "ärieliit" viimasel ajal ringi sõita armastab. Vaevalt nad korra 12 kuu jooksul ennast Tšehhis näitamas käivad ja vaevalt, et neid ka keegi siin kinni peab ja viimase Tšehhis käimise kohta tõendit näha küsib.
Selle teema algajata või keegi teine võib-olla soovib ehitada külkaga motikat, et lastega sõita või ise vanemas eas sõita. Ja kui siin öeldakse, et ei saa, sest pead käima korra või kaks aastas Soomes, siis see info võib tema plaanidele põhjendamatult kriipsu peale tõmmata. Nagu näha, siis käidigi juba infoga hoolimatult ümber, kui väga konkreetselt ja lakooniliselt öeldi välja, et 6 kuu jooksul pead korra Soomes käima. Täpsustuse läbi sai sellest 6 kuust 12, mis pole ka veel päris kindel. Arvamuste ja küsimuste välja käimises pole midagi valet, selleks foorumid ongi, aga ei maksa päris kindlalt väita neid asju, milles tegelikult kindel pole, sest keegi teine võib neid tõe pähe võtta ja sellest lähtuvalt oma plaane teha.
Oleks hea kui leiaks kellegi, kes reaalselt on mõnda välismaal registreeritud sõidukit Eestis pikemaajalisemalt kasutanud ja oskaks välja tuua kas ja mis probleemid sellega kaasnesid.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Arvan, et õige oleks küsida kas riigilt või pädevalt juristilt arvamust. See et keegi omab kogemust ja tema arvamust kuulata ei pruugi olla päris korrektne. Näiteks neid kes osalevad aastaid igapäevaselt sõidukiga liikluses aga juhtimisõigust ei oma ikka on. Ja kuulata nende arvamust ,et mind pole siiani kontrollitud oleks ju totter. Samas loomulikult võib elada ka teooriaga, et probleemidega tegeleme siis kui need tekkivad... ja ette pole mõtet muretseda..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑12 Nov 2021, 14:44mx77 kirjutas: ↑11 Nov 2021, 17:27Vabandan et viideti ei pannud ja täpsustan, et kord aastas
§ 6. Sõiduki registreerimine
(1) Registreerimisele kuuluvad Eestis alaliselt elava, Eestis elamisloa või -õiguse saanud füüsilise ja Eestis registreeritud juriidilise isiku ning välismaa äriühingu filiaali poolt Eestis kasutusele võetavad sõidukid. Samuti kuulub registreerimisele välisriigis alaliselt elava füüsilise isiku, välisriigis registreeritud juriidilise isiku ja füüsilisest isikust ettevõtja kasutusele võetud sõiduk, mis on Eestis pidevalt viibinud kauem kui üks aasta.Sry, aga see viide pole piisav ja ei anna infot selle kohta, et kas ja kui palju peab füüsiline isik käima ja viibima Soomes kui ta soovib Eestis kasutada Soome registris olevat sõidukit. Pealegi on siin mainitud 12 kuud vaid juriidilise isiku või fie kohta. Füüsilise isiku kohta on öeldud, et tema poolt kasutusele võetud sõiduki peab registreerima, aga pole juttu sellest, et kas kohe või mis aja jooksul.
Sry, sul on lugemisega raskusi?
Pms peab Eestis alaliselt elav kodanik oma sõiduki kohe (5 päeva jooksul) registreerima ja näiteks Soomes alalist elamisluba omav Eesti kodanik peale 12 kuu täitumist Eestis asumisest.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Novot, siis tuleb välja, et tuleb hoopis kord 5 päeva jooksul Soomes käia, et asi legaalne oleks graafik läheb sedasi tihedaks. Ei tea kas nii saab ka, et hommikul lükkab laevale ja õhtul võtab ära ning masin ongi tiiru ilma peremeheta Soomes ära käinud.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Sõbrad! See § 6. Sõiduki registreerimine kohaldatakse uue või kasutatud sõiduki ostmisel ja see on hoopis teine teema!
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Kirjas on kasutusele võetud sõidukid, ostmisest pole juttugi (ja lõpuks on enamus sõidukeid ostetud, palju neid pärandusi välismaalt ka on)
-
Teema algataja - Postitusi: 184
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 24 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Ohoo, oleks teadnud et niipalju vahtu tyhise teema ümber poleks hakanud torkimagi... samas näha et teema kõnetab teisigi.
Vältimaks digiprügi kuhjumist võiks keegi kellel on reaalne kogemus mulle sõnumisse kirjutada ja kogemusi jagada.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
See paragrahv on kasutusele võetavate sõidukite kohta. See kuidas omandad ei oma tähtsust. Kui hommikul oma autoga tööle sõidad siis sa ju ei ütle, et võtsin oma sõiduki kasutusele tööle sõiduks... Kui Sa oled selle sõiduki näiteks eile ostnud siis oleks see nii. Pigem võib ütelda, et Sa kasutad/kasutasid seda tööle sõiduks.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Ain, kui sa oled alaline Eesti elanik ja üks hommik tuled Soome registris oleva tsikliga Eestisse, siis see ongi kasutuselevõtt, isegi siis, kui see ratas võib sinu nimel olla.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Minu arvamus on endiselt- küsige infot kas riigilt või pädevalt juristilt! Kirjalikult!
See ongi ilmselt keeruline teema millele siin foorumis vastust ei pruugi saada.
Minu arvates on seda olukorda kirjeldatud ikkagi siin https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_et.htm
Lisaks eks piirid ja arusaamad ajas ka muutuvad. EU mõte ju on inimeste ja kaupade vaba liikumine. Kindlasti on seal igasuguseid erisusi aga täna ilmselt ei ole see haruldlane,et eestlasel on maja või korter mõlemal pool lahte. Sama olukord võib olla ka sõidukitega. Kunagi üks tuttav jurist ütles, et täna on iga leping mis inimene sõlmib suht keeruline ja nüansirikas kus iga inimene ei pruugi kõigest aru saada. Ehk siis nii nagu igal inimesel on perearst peaks olema ka "perejurist". Aga ka see ei anna alati täit selgust.. sest näeme igapäevaselt kuidas kohtutes vaieldakse erinevate asjade üle..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Olen ise varasemalt eeldanud, et 5 päeva nõue kehtib sõiduki riiki toomisel, importimisel jne, sooviga ta siin arvele võtta ja kasutama hakata. 5 päeva siis idee poolest nagu tohiks sõita siin eelmise omaniku numbritega kui on olemas ostu-müügileping ja kindlustus. Kuidas on kasutusele võtmine ja riiki toomine tegelikult defineeritud, seda ma ei tea. Kui sõiduk on välismaa registris juba inimesele registreeritud ja ta tuleb sellega Eestisse, aga polegi plaan teda siia registrisse võtta või pole ette teada kui kaua täpselt Eestimaa pinnale sellega jäädakse, siis sellise olukorra kohta ei tundu 5 päeva reegel ikkagi kehtivat või vähemalt ei rakendata ja kontrollita seda.
Kujutame näiteks ette olukorda, kus Eestis alaliselt elav mees läheb Soome tööle ja ostab seal omale mingi vana kasutaud auto, mis Soome registris, vormistab enda nimele ka.
Siis tuleb selle autoga korraks Eestisse, plaanides 5 päeva jooksul Soome tagasi minna , aga jääb laevast maha, pärast mida oleks kohustatud kiiremas korras transpordiamettisse sõitma, et siin Eestis oma nimele registreerida. Minu meelest on asjad ikkagi segased ja mittejuristist tavaline inimene ei pruugi siin üldse õigeid järeldusi teha.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.