Ratas Soome registris- head/vead?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
See võib juriidiliselt nii olla, tundub täiesti loogiline, aga samas ei pruugi. Mul küll ei ole siin hetkel seda kindlust, et ilma päriselt riigi või mõne pädeva juristi kinnitust omamata seda järeldust teha.
Täiesti vabalt võib ka nii olla, et kuna ta Soomes juba on inimese nimel, siis on ta seal kasutusele võetud olukorras ja seega ei ole vajadust teda Eestis eraldi kasutusele võtta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:38See võib juriidiliselt nii olla, tundub täiesti loogiline, aga samas ei pruugi. Mul küll ei ole siin hetkel seda kindlust, et ilma päriselt riigi või mõne pädeva juristi kinnitust omamata seda järeldust teha.
Täiesti vabalt võib ka nii olla, et kuna ta Soomes juba on inimese nimel, siis on ta seal kasutusele võetud olukorras ja seega ei ole vajadust teda Eestis eraldi kasutusele võtta.
Miks saarvad ,et ametnikud kelle töö seda jälgida on rumalad? Kui ratas sul siin kasutusel, ehk seisab maja ees(garaazis) ja pole vahepeal soomes käinud,siis mingil hetkel tuleb nõue ja sina pead tõestama, et pole kaamel, mitte vastupidi. Mis on sinu teemaarenduse mõte jääb mulle arusaamatuks.Ratta omanik võib olla kes iganes,aga sina oled seda kasutanud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 53 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Selle jaoks on naabrid ja tänane ühiskond järjest rohkem sinna pealekaebajate ühiskonnaks muutub.
Mingi aeg kui Eesti autodega Soomes jama oli, siis see saigi alguse naabrite kaebamistest, et Eesti auto seisab iga õhtu kuskil kindla koha peal.
Tuttav bussijuht kes Soomes tööl oli ütles, et näiteks kui lasid mingis ristis tagaratta üle äärekivi ja buss rappus rohkem kui oleks pidanud, siis umbes järgmises peatuses ülemus helistas, et mis juhtus, seal käib rahval telefon kiirelt kätte ja antakse "häirivatest" asjadest teada.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Teemaarenduse mõte on saada Eestis sõita külgkorviga tsikliga Kuna riigi poolt on ebaõiglaselt seda takistatud, siis asjast huvitatud kodanik proovib leida võimalusi kuidas ikkagi saada.
Omanik vs kasutaja teema võib siin ka olla lahenduseks, sest kui ratas oleks Soomes kohaliku füüsilise või juriidilise isiku nimel ning volitatud või renditud Eesti kodanikule kasutamiseks, siis vist oleks küll kõik korras.
urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:51Spoiler
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:38See võib juriidiliselt nii olla, tundub täiesti loogiline, aga samas ei pruugi. Mul küll ei ole siin hetkel seda kindlust, et ilma päriselt riigi või mõne pädeva juristi kinnitust omamata seda järeldust teha.
Täiesti vabalt võib ka nii olla, et kuna ta Soomes juba on inimese nimel, siis on ta seal kasutusele võetud olukorras ja seega ei ole vajadust teda Eestis eraldi kasutusele võtta.Miks saarvad ,et ametnikud kelle töö seda jälgida on rumalad? Kui ratas sul siin kasutusel, ehk seisab maja ees(garaazis) ja pole vahepeal soomes käinud,siis mingil hetkel tuleb nõue ja sina pead tõestama, et pole kaamel, mitte vastupidi. Mis on sinu teemaarenduse mõte jääb mulle arusaamatuks.Ratta omanik võib olla kes iganes,aga sina oled seda kasutanud.
-
Teema algataja - Postitusi: 183
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 12:13Spoiler
Teemaarenduse mõte on saada Eestis sõita külgkorviga tsikliga Kuna riigi poolt on ebaõiglaselt seda takistatud, siis asjast huvitatud kodanik proovib leida võimalusi kuidas ikkagi saada.
Omanik vs kasutaja teema võib siin ka olla lahenduseks, sest kui ratas oleks Soomes kohaliku füüsilise või juriidilise isiku nimel ning volitatud või renditud Eesti kodanikule kasutamiseks, siis vist oleks küll kõik korras.urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:51kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:38See võib juriidiliselt nii olla, tundub täiesti loogiline, aga samas ei pruugi. Mul küll ei ole siin hetkel seda kindlust, et ilma päriselt riigi või mõne pädeva juristi kinnitust omamata seda järeldust teha.
Täiesti vabalt võib ka nii olla, et kuna ta Soomes juba on inimese nimel, siis on ta seal kasutusele võetud olukorras ja seega ei ole vajadust teda Eestis eraldi kasutusele võtta.Miks saarvad ,et ametnikud kelle töö seda jälgida on rumalad? Kui ratas sul siin kasutusel, ehk seisab maja ees(garaazis) ja pole vahepeal soomes käinud,siis mingil hetkel tuleb nõue ja sina pead tõestama, et pole kaamel, mitte vastupidi. Mis on sinu teemaarenduse mõte jääb mulle arusaamatuks.Ratta omanik võib olla kes iganes,aga sina oled seda kasutanud.
Mul võimalus ratas ämma nimele regada, ta pikemat aega juba seal pesitseb.
Tegelikult praktikas ei usu mina et üksgi ametnik või süsteem või asutus Eestis seda kontrollib kas ja kui kaua selle soome reg nr rattaga Eestis ollakse. Vabalt reaalne võimalik stsenaarium, kui väidan, et toon ratta kevadel kaubikus Eesti, sõidan siin ja lähiriikides 4 kuud, viin sügisel kaubikus Soome. Kuidas nüüd keegi tõestab või kontrollib kus ja kes ning kaua seda ratast kasutanud on?
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 12:13Spoiler
Teemaarenduse mõte on saada Eestis sõita külgkorviga tsikliga Kuna riigi poolt on ebaõiglaselt seda takistatud, siis asjast huvitatud kodanik proovib leida võimalusi kuidas ikkagi saada.
Omanik vs kasutaja teema võib siin ka olla lahenduseks, sest kui ratas oleks Soomes kohaliku füüsilise või juriidilise isiku nimel ning volitatud või renditud Eesti kodanikule kasutamiseks, siis vist oleks küll kõik korras.urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:51kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 11:38See võib juriidiliselt nii olla, tundub täiesti loogiline, aga samas ei pruugi. Mul küll ei ole siin hetkel seda kindlust, et ilma päriselt riigi või mõne pädeva juristi kinnitust omamata seda järeldust teha.
Täiesti vabalt võib ka nii olla, et kuna ta Soomes juba on inimese nimel, siis on ta seal kasutusele võetud olukorras ja seega ei ole vajadust teda Eestis eraldi kasutusele võtta.Miks saarvad ,et ametnikud kelle töö seda jälgida on rumalad? Kui ratas sul siin kasutusel, ehk seisab maja ees(garaazis) ja pole vahepeal soomes käinud,siis mingil hetkel tuleb nõue ja sina pead tõestama, et pole kaamel, mitte vastupidi. Mis on sinu teemaarenduse mõte jääb mulle arusaamatuks.Ratta omanik võib olla kes iganes,aga sina oled seda kasutanud.
Minuteada tekkib ikkagi see jama siis, et sõiduk ei tohi olla üle teatud päevade teises riigis. Muidu ju tekkiks julm anarhia ja segadus.. Ja see annaks võimaluse sõita Eestis suvaliste sõidukitega suvalise aja..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kiilas kirjutas: ↑13 Nov 2021, 12:11Spoiler
Selle jaoks on naabrid ja tänane ühiskond järjest rohkem sinna pealekaebajate ühiskonnaks muutub.
Mingi aeg kui Eesti autodega Soomes jama oli, siis see saigi alguse naabrite kaebamistest, et Eesti auto seisab iga õhtu kuskil kindla koha peal.
Tuttav bussijuht kes Soomes tööl oli ütles, et näiteks kui lasid mingis ristis tagaratta üle äärekivi ja buss rappus rohkem kui oleks pidanud, siis umbes järgmises peatuses ülemus helistas, et mis juhtus, seal käib rahval telefon kiirelt kätte ja antakse "häirivatest" asjadest teada.
See on tegelikult terve ühiskonna märk, et ühiskond ei tolereeri huiamist. Kui näed, et mõni tuttav murrab näiteks naabri hoonesse siis ju ikka reageerid... Aga jah.. see tuttav peab sind pealekaebajaks..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 2017
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 165 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Täiesti ajuvaba paralleel. Nad ilmselt mitte ei tolereeri huiamist, vaid on kadedad si*akeerajad, kes näkku ei julge midagi öelda. Kui mina ei saa, siis ei tohi tema ka saada. Aga laeva pealt lasevad odavat kärakat küll tuua, enda peale maksuametile ei kitu millegipärast.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Aga võiks hoopis selgeks teha,et kui see külkaga ratas on soomes arvele võetud ja seal nö mingi aja arvel olnud ning nüüd eestisse ostetakse, et siis peaks ju saama arvele või siis ka ei saa? Muidugi eeldusel, et seda ratast ei ole enne meie MNT-s üriatatud arvele saada ehk nö puhtalt lehelt teema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 183
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 14:51Aga võiks hoopis selgeks teha,et kui see külkaga ratas on soomes arvele võetud ja seal nö mingi aja arvel olnud ning nüüd eestisse ostetakse, et siis peaks ju saama arvele või siis ka ei saa? Muidugi eeldusel, et seda ratast ei ole enne meie MNT-s üriatatud arvele saada ehk nö puhtalt lehelt teema.
Jaa seda mõtlesin ise ka, et on kindlalt inimesi kes läänest ostnud korviga ratta ja Eesti toonud. Hea oleks kuulda nende kogemusest.
Huvitav mis seni Transpordiamet selles olukorras teinud on. Ma mõtlen siis ratast millel ise korv külge pandud välisriigis.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 14:51Aga võiks hoopis selgeks teha,et kui see külkaga ratas on soomes arvele võetud ja seal nö mingi aja arvel olnud ning nüüd eestisse ostetakse, et siis peaks ju saama arvele või siis ka ei saa? Muidugi eeldusel, et seda ratast ei ole enne meie MNT-s üriatatud arvele saada ehk nö puhtalt lehelt teema.
See pole päris välistatud, kuid saan siin ühe näite tuua.
Kord saatsin transpordiametile mõned lingid Saksamaal müügil ja arvel olevatest külkaga motikatest. Küsimus oli, et kinnitage palun kas saan arvele, soovin osta midagi neist. Selle peale öeldi, et müügikuulutuse peale ei saa nad midagi garanteerida ja Saksamaal arvel olemine ei tähenda neile midagi, nemad peavad iga masinat ise nägema ja üle vaatama ning omad järeldused tegema.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Eelnevalt mainitud BMW K100 teemas oli ka juttu varem arvele saadud sarnastest masinatest. Transpordiametile öeldi, et tahan ka nii nagu nemad said. Selle peale vastati, et ei saa, oli nendega kuidas oli, aga nüüd on nii.
Kui eelnevalt räägiti küpsest ühiskonnast, siis see on kas üleküpsenud või päris toores
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 15:12Eelnevalt mainitud BMW K100 teemas oli ka juttu varem arvele saadud sarnastest masinatest. Transpordiametile öeldi, et tahan ka nii nagu nemad said. Selle peale vastati, et ei saa, oli nendega kuidas oli, aga nüüd on nii.
Kui eelnevalt räägiti küpsest ühiskonnast, siis see on kas üleküpsenud või päris toores
Minu mäletamist mööda seal K100 teemas oleks ju ratta arvele saanud nö omavalmistatuna kuid BMW-na oli kaaludega(istekohtadega) probleem ehk üheselt öelda, et ei saa poleks päris korrektne. Omanik tahtis, aga kindlasti jääda BMW nime juurde.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Jalamees kirjutas: ↑13 Nov 2021, 15:08Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 14:51Aga võiks hoopis selgeks teha,et kui see külkaga ratas on soomes arvele võetud ja seal nö mingi aja arvel olnud ning nüüd eestisse ostetakse, et siis peaks ju saama arvele või siis ka ei saa? Muidugi eeldusel, et seda ratast ei ole enne meie MNT-s üriatatud arvele saada ehk nö puhtalt lehelt teema.
Jaa seda mõtlesin ise ka, et on kindlalt inimesi kes läänest ostnud korviga ratta ja Eesti toonud. Hea oleks kuulda nende kogemusest.
Huvitav mis seni Transpordiamet selles olukorras teinud on. Ma mõtlen siis ratast millel ise korv külge pandud välisriigis.
Kui on tüübikas ja muud jutud EU riigis vormistatud, siis EU reeglite ülimuslikkusega seoses ei tohiks nad keelduda. Samas kuidas need seal vormistatud ei oska ju öelda. Äkki seal mingid erisused või mida iganes.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
urmas66 kirjutas: ↑14 Nov 2021, 19:19Spoiler
Jalamees kirjutas: ↑13 Nov 2021, 15:08urmas66 kirjutas: ↑13 Nov 2021, 14:51Aga võiks hoopis selgeks teha,et kui see külkaga ratas on soomes arvele võetud ja seal nö mingi aja arvel olnud ning nüüd eestisse ostetakse, et siis peaks ju saama arvele või siis ka ei saa? Muidugi eeldusel, et seda ratast ei ole enne meie MNT-s üriatatud arvele saada ehk nö puhtalt lehelt teema.
Jaa seda mõtlesin ise ka, et on kindlalt inimesi kes läänest ostnud korviga ratta ja Eesti toonud. Hea oleks kuulda nende kogemusest.
Huvitav mis seni Transpordiamet selles olukorras teinud on. Ma mõtlen siis ratast millel ise korv külge pandud välisriigis.Kui on tüübikas ja muud jutud EU riigis vormistatud, siis EU reeglite ülimuslikkusega seoses ei tohiks nad keelduda. Samas kuidas need seal vormistatud ei oska ju öelda. Äkki seal mingid erisused või mida iganes.
Reeglid muutuvad ajas. Ja liikmesriikides on need erinevad. Tean näiteks ATV -dega toimunut. Seal samasugust jama olnud. Kuni 2008 sai arvele sisuliselt kõik masinad. Panid aga suunad jms külge ja regasid T5 väiketraktorina. Siis seadused muutusid. Tekkis L7e mida sai ainult siis kui tehase sert. Nüüd jälle mingi võimalus traktorina regada..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
urmas66 kirjutas: ↑14 Nov 2021, 19:17Spoiler
kristjankk kirjutas: ↑13 Nov 2021, 15:12Eelnevalt mainitud BMW K100 teemas oli ka juttu varem arvele saadud sarnastest masinatest. Transpordiametile öeldi, et tahan ka nii nagu nemad said. Selle peale vastati, et ei saa, oli nendega kuidas oli, aga nüüd on nii.
Kui eelnevalt räägiti küpsest ühiskonnast, siis see on kas üleküpsenud või päris toores
Minu mäletamist mööda seal K100 teemas oleks ju ratta arvele saanud nö omavalmistatuna kuid BMW-na oli kaaludega(istekohtadega) probleem ehk üheselt öelda, et ei saa poleks päris korrektne. Omanik tahtis, aga kindlasti jääda BMW nime juurde.
See kevad uuritud, et kuidas saada külkaga ratas omavalmistatuna arvele. Vastus oli selline, et ei piisa märgi äravõtmisest või kergest välimuse muutmisest. Ümberehituste või omavalmistatuse määr peab olema piisavalt suur. Selle täpse lahkamiseni me ei jõudnudki, kuna piir pandi ette piduritega. Nimelt peab olema pidurisüsteem mingi külkaga ratta tehasetoodang. Sellist ratast jällegi pole eriti olemas, mis oleks tehasest külkaga tulnud ja mille pidurisüsteemi saaks panna näiteks mõne suure BMW külge. Siiski ma võin öelda, et meil siin liigub ringi küll selliseid omavalmistatuid külkaga rattaid, millel ka pidurisüsteem on omalooming ehk siis kuidagi on saanud. Tegemist on kas karjuvalt ebavõrdse kohtlemisega või koguni korruptsiooniga.
Ma olin väga väga pettunud, sest iga võimaluse peale mida ma välja pakkusin, suutis ametnik vaid öelda, et nii ei saa. Seejuures ma aga ei kuulnud mitte ühtegi soovitust või lahendust, et kuidas siis võiks saada. Kodanikuna ma olen sisuliselt ise palganud selle inimese, et ta minu ja teiste jaoks sõidukite asjad korraks hoiaks ning vajadusel abistaks, aga mida teeb tema....
Võimalik, et see video käis kunagi ka BMW K100 teemast läbi, aga tänase jutu jätkuks sobib ka imehästi.
-
- Postitusi: 6
- Liitunud: 18 Juul 2020, 10:46
- Tsikkel: Bonneville
- Tänatud: 2 korda
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Kirjutan siia kokkuvõtteks veel infot, et kui keegi seda teemat lugema juhtub, siis oleks mingisugune lõplik järeldus ka.
Vahepeal sai natuke nõu peetud ühe liiklusõiguse alal tegutsenud inimesega, kes kinnitas, et 5 päeva reegel tõepoolest kehtib ka siis, kui Eestis alalist elukohta omav inimene registreerib oma sõiduki Soome ja hakkab seda järjepidevalt siin kasutama. Kahjuks aeg oli piiratud ja päris juristi teenust ei ostnud, seega ei jõudnud kogu külgkorvi teemat lõpuni lahti rääkida.
See siis tähendab, et külkaga ratta Soome registrisse panek, eesmärgiga siin kasutada, on ikkagi kahjuks poolpidune värk. Paljuräägitud BMW K100, mille kohta siin foorumis teema, pandi sedasi Soome registrisse ja teadaolevalt siin kasutamisega probleem ei olnud. See näitab, et Eesti pool ei tegele selle asja kontrollimisega kuigi suures mahus ja sedasi kasutamine on võimalik. Küll aga võiks siin püstitada küsimuse, et kumb variant siis on parem, kas panna Soome registrisse või sõita Eestis illegaalselt korviga ringi. Probleeme võib tekkida mõlemal juhul, aga samas ei pruugi.
Arvan, et on olemas üks päris legaalne värk Soomes registreeritud sõiduki Eestis kasutamiseks.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/80356 ... dega-autod
Selles artiklis nimelt kinnitab Politsei esindaja, et välismaalt rentimine pole kuidagi tähtajaliselt piiratud: "Politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigu toonitab aga, et välismaa ettevõttest autot rentida ei ole kuidagi keelatud. „Seadus näeb küll ette karistuse, kui auto on Eestis registreerimata. Kuid kui tegemist on rendilepinguga, siis ei kohusta mitte keegi registreerima. Autosid võivad Tšehhist rentida kõik inimesed, registreerimiskohutus kaasneb ostu-müügilepinguga. Euroopa Liidus on kaupade vaba liikumine. Auto tuleb Eestisse registreerida viis päeva pärast ostu sooritamist, aga üürimise ajal võib auto olla välismaa registris,” ütles ta."
Ehk siis kui panna külkaga tsikkel Soomes mõne firma nimele ja teda endale Eestisse "rentida", siis peaks kõik okei olema. Kas ka eraisiku käest sedasi rentida saaks, ma ei tea.
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑19 Nov 2021, 09:47Kirjutan siia kokkuvõtteks veel infot, et kui keegi seda teemat lugema juhtub, siis oleks mingisugune lõplik järeldus ka.
Vahepeal sai natuke nõu peetud ühe liiklusõiguse alal tegutsenud inimesega, kes kinnitas, et 5 päeva reegel tõepoolest kehtib ka siis, kui Eestis alalist elukohta omav inimene registreerib oma sõiduki Soome ja hakkab seda järjepidevalt siin kasutama. Kahjuks aeg oli piiratud ja päris juristi teenust ei ostnud, seega ei jõudnud kogu külgkorvi teemat lõpuni lahti rääkida.
See siis tähendab, et külkaga ratta Soome registrisse panek, eesmärgiga siin kasutada, on ikkagi kahjuks poolpidune värk. Paljuräägitud BMW K100, mille kohta siin foorumis teema, pandi sedasi Soome registrisse ja teadaolevalt siin kasutamisega probleem ei olnud. See näitab, et Eesti pool ei tegele selle asja kontrollimisega kuigi suures mahus ja sedasi kasutamine on võimalik. Küll aga võiks siin püstitada küsimuse, et kumb variant siis on parem, kas panna Soome registrisse või sõita Eestis illegaalselt korviga ringi. Probleeme võib tekkida mõlemal juhul, aga samas ei pruugi.
Arvan, et on olemas üks päris legaalne värk Soomes registreeritud sõiduki Eestis kasutamiseks.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/80356 ... dega-autod
Selles artiklis nimelt kinnitab Politsei esindaja, et välismaalt rentimine pole kuidagi tähtajaliselt piiratud: "Politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigu toonitab aga, et välismaa ettevõttest autot rentida ei ole kuidagi keelatud. „Seadus näeb küll ette karistuse, kui auto on Eestis registreerimata. Kuid kui tegemist on rendilepinguga, siis ei kohusta mitte keegi registreerima. Autosid võivad Tšehhist rentida kõik inimesed, registreerimiskohutus kaasneb ostu-müügilepinguga. Euroopa Liidus on kaupade vaba liikumine. Auto tuleb Eestisse registreerida viis päeva pärast ostu sooritamist, aga üürimise ajal võib auto olla välismaa registris,” ütles ta."Ehk siis kui panna külkaga tsikkel Soomes mõne firma nimele ja teda endale Eestisse "rentida", siis peaks kõik okei olema. Kas ka eraisiku käest sedasi rentida saaks, ma ei tea.
See 5 päeva reegel kehtib ikka siis kui sõiduk ostetakse ehk siis 5 päeva jooksul pead selle oma nimele sihtriigis registreerima. Rentimine ilmselt on jah võimalus aga siis pead arvestama igasugu jamadega. Samuti kes selle siis Soomes oma nimele regab? Mis on sellisel juhul tema point? Sinu pointist ma saan aru. Kuidas on lood sõiduki omandisuhtega?Kui tema näiteks läheb pankrotti, jääb võlgu või sureb..
Kui mulle keegi pakuks et kuule.. regame Sinu või Sinu ettevõtte nimele ühe tsikli.. Sorry... See asi ei ole minule küll ahvatlev.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
5 päeva alates kasutusele võtmisest, nii on kirjas, sõltumata sellest kas osteti või oldi enne juba omanik, näiteks Soomes elades. Ma arvasin ka, et see on kuidagi ostmisega või omandisuhte algusega seotud, aga ei.
Sellega olen täiesti päri, et keegi võõras inimene ei soovi oma nimele kellegi teise sõidukiga kaasnevaid võimalikke riske ja kiiruskaamera trahve võtta. Nii saavad teha need, kellel on Soomes lähedasi inimesi, kellega on usalduslik suhe.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 53 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Ma olen autoga korra saanud trahvi 5-päeva nõude rikkumise eest, aga see oli Hollandist ost-müük lepinguga hollandi numbritega. Usun, et kui tsikkel sinu nimel Soome registris, ei vaevu keegi rohkem edasi uurima ja saad rahulikult edasi sõita ja kaldun eelpool postitanutega ühte arvama, et 5-päeva on ostu puhul oma nimele regamise aeg.
Edit:
Kui palju on ju Soome elamisloaga eestlasi kes aegajalt siin käivad, ei hakka see reapolitseinik ilmselt siin midagi tõestama ja suure tõenäosusega puuduvad tal selleks ka võimalused.
Ainult naabri kaebus võib sind siin tanki panna.
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
kristjankk kirjutas: ↑19 Nov 2021, 10:355 päeva alates kasutusele võtmisest, nii on kirjas, sõltumata sellest kas osteti või oldi enne juba omanik, näiteks Soomes elades. Ma arvasin ka, et see on kuidagi ostmisega või omandisuhte algusega seotud, aga ei.
Sellega olen täiesti päri, et keegi võõras inimene ei soovi oma nimele kellegi teise sõidukiga kaasnevaid võimalikke riske ja kiiruskaamera trahve võtta. Nii saavad teha need, kellel on Soomes lähedasi inimesi, kellega on usalduslik suhe.
Kahtlen selles esimeses osas mis teie tõlgendus on "kasutusele võtmisest" Sellisel juhul lähen Soome suusatama oma autoga kaheks nädalaks või kuuks? Või vastupidi... Et peaks hakkama regama ringi? Seda reguleerib ikka see riigis viibimise 185 päeva või mis ta oli.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Ratas Soome registris- head/vead?
Suusatamise näide ei sobi, sest siis jääb registreeritud elukoht ju ikkagi Eestisse. Kui üle 185 päeva suusatada, siis vist peaks Soome regama ja automaksu maksma
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.