Roheline või joobes?
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Roheline või joobes?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Roheline või joobes?
On ilmselge, et tehnoloogiate ajajärgud saavad otsa ja asenduvad järgmistega.
Kunagi tassiti kuningaid kätel, siis elevantidel, edasi läks eeslist aurumasinani ja otsa lõppes lõpuks ka aurumasina elutsükkel.
See, et vedeldatud dinosaurused vahetakse välja gaasi ja elektri vastu nagu omal ajal eesel aurumasina vastu, on ilmselgelt paratamatus. Selle juures eesliksa tegemine seda protsessi ei ilmselt ei peata.
Ja noh... ei nuta seda eeslisõitu ja/või aurutraktorit täna keegi taga, kuigi ülemineku perioodidel oli eesliajaja ja/või söekühveldaja kisa ja nii mõnegi tagurlase nutt ja hala tõenäoliselt üsna vali.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Roheline või joobes?
Ma olen nõus,et uut on vaja ja areng peab toimuma.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 10:52Ma ei peaks seda uudist päris selle teema uudiseks.
On ilmselge, et tehnoloogiate ajajärgud saavad otsa ja asenduvad järgmistega.
Kunagi tassiti kuningaid kätel, siis elevantidel, edasi läks eeslist aurumasinani ja otsa lõppes lõpuks ka aurumasina elutsükkel.
See, et vedeldatud dinosaurused vahetakse välja gaasi ja elektri vastu nagu omal ajal eesel aurumasina vastu, on ilmselgelt paratamatus. Selle juures eesliksa tegemine seda protsessi ei ilmselt ei peata.
Ja noh... ei nuta seda eeslisõitu ja/või aurutraktorit täna keegi taga, kuigi ülemineku perioodidel oli eesliajaja ja/või söekühveldaja kisa ja nii mõnegi tagurlase nutt ja hala tõenäoliselt üsna vali.
Nende sinu mainutud arenguprotsesside puhul on tänasega võrreldes see kardinaalne erinevus, et need toimusid nö arengu käigus ehk uus tehnoloogia tuli ise peale ja sõi vana välja.
Tänased muutused tahetakse, aga sunniviisiliselt peale suruda olukorras kus seda uut tehnoloogiat, mis nö oleks arengus järgmine aste pole veel olemas. Elektri sõiduk seda kahjuks pole(elektrisõiduk on pea sama vana kui sisepõlemismootor) ja seda seni kuni pole täiesti uut, mingil adekvaatsel moel kiirelt laetavat või piisaval elektit tootvat energiaallikat.
Hetkel olemasolevatest on vast vesiniku-elektri sõiduk ainuke lahendus, aga kuna vesiniku saamine on siiani väga kulukas ja pole ka loodust säästev, siis pole ka kuhugile areneda.
Sama surnudseis on ka tegelikult akudega. See et arenenud maailm saab endale vastu rinu taguda kui rohelised me oleme elektriautodega sõites, tähendab paljudes maades kus akude toorainet kaevandatakse ja neid toodetakse sisuliselt ökoloogilist katastroofi, lisaks ka laps ja orjatööjõud, et need akud oleks hinnapoolest konkurentsis.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Roheline või joobes?
Valgust ei andnud, oli kallis ja vastu ka ei pidanud aga PEAB, sest tavaline hõõgpirn on paha....
Küll mööda läheb.....
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Mis nendel LED pirnidel näiteks viga on? Valgust annavad rohkem, energiat tarbivad murdosa ja eluiga kah kordades pikem. Tänapäeval ei maksa kah enam eriti midagi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Roheline või joobes?
Täna ei võeta kellelgi dinopõletajaid käest ära. Ka peale 2035 ei võeta käest ära vaid sa ei saa uut enam osta. Varasem vabatahtlikus ja tänane sund, hmm..., millestki ometi tekkis ju sõna ludiit, elik ma arvan, et need üleminekud siiski omal ajal nii libedad ei olnud kui täna arvata võib (no kes see ikka kakles eesli mersu vahetamise vastu , samuti 2070 ka ei arvata, et üleminek särtsule mingit olulist vastumeelsust tekitas).
@yeekim
Kõiki arenguid saadavad mõminad, et küll vana hea tagasi tuleb kui noored mängimisest väsivad. Ei kõlvanud need esimesed masinad ju samuti mitte kuskile, ainult remondi, nina nõgine peas ja töö kõik tegemata
Enamasti ei lähe mööda ja ei tule see vana "hea" tagasi. See, mis tuleb on, muuseumite ja entusiastide pärusmaa.
Kui mingi uuendus kohe ära ei võlu on inimeselooma tavapärane seisukoht, et jama ja pole vaja
Mida keegi arvab või ei arva, sellel pole vahet. Progress särtsu suunas on selge ja tempo ilmselt ainult kiireneb ning paadunud dinopõletajate grupp kuivab kokku, meeldib see või ei meeldi. Kunagi polnud mobiiliga ka midagi muud teha kui lihtsalt eputamiseks kallist kolakat kaasas kanda, sest kellelegi helistada ei olnud ja kui oligi, siis polnud levi (või piisavalt maksevahendeid, et seda teha ). Täna on ilma telota inimene ilmselt veidrik , samamoodi vaadatakse ka tulevikus passati mees, kes "ninast veri välja, aga särtsukat ei puutu" läbi linna tossutab
Re: Roheline või joobes?
Led on ok, aga Yeekim pidas silmas säästupirne. Need spiraalsed värdlambid, kes mäletab.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Roheline või joobes?
Idee liikumiseks või tööks akumölakat laadida ja kaasa vedada on juba oma olemuselt värd, ehk nonsenss, küll läheb mööda.
Fuelcell õnneks vaikselt juba näitab arengumärke.
Ootame huviga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Roheline või joobes?
PS. Üks rumal küsimus ka närimiseks, kui teede ehituse raha tuleb kütuseaktsiisist siis, kas teslamehed on täna parasiidid? Ja kuidas on plaan hakata raha jagama kui särtsupillide protsent suurenema hakkab
-
- Postitusi: 302
- Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
- Tsikkel: F650
- Asukoht: Laagri
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Roheline või joobes?
Üks pisiasi räägib siiski paagi kasuks, tühjenedes väheneb kaal. Vastavalt autole on võit kas õllekasti jagu või lausa Harju keskmine ämm.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 16:28Ei näe olulist vahet kütusepaagil ja akupangal, et seda kuidagi tobedamaks nimetama peaks, kui siis jah tänase tehnoloogia juures laadimise kiirus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 532
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 53 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Roheline või joobes?
Küll siis lõpuks tuleb ka see "kaua oodatud" automaks.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 16:28
PS. Üks rumal küsimus ka närimiseks, kui teede ehituse raha tuleb kütuseaktsiisist siis, kas teslamehed on täna parasiidid? Ja kuidas on plaan hakata raha jagama kui särtsupillide protsent suurenema hakkab
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Roheline või joobes?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Roheline või joobes?
Minu kogemus E27 sokliga pirnidega on senimaani näidanud, et säästupirn peab kordades kauem vastu kui LED. Säästupirniga võrreldes on LED pikemaealisem kandelambis (talub põrutusi ja kukkumisi) ja maja numbrivalgustis, kus on väikse võimsusega pirn ja põleb ainult pimedal ajal õues ehk suhteliselt jahedas - mul on paarivatine e-bay kõige odavam hiinakas juba 10 aastat ehk suurusjärgus 40k töötundi vastu pidanud. Kõikide teiste valgustite sees võin ainult und näha neist kümnetest tuhandetest tundidest, mida LED pirnidele karbi peal lubatakse.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Roheline või joobes?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
EL-il on olemas selline pikaajaline programm nagu Mobility4EU. Seal on selgtelt sõnastatud, et transpordis vähendatakse igasuguste aktsiiside ja sõidukimaksude osakaalu ning suurendatakse kasutuspõhist maksustamist. Seega ei tohiks sõidukid nagu soomes muutuda kinnisvaraks, kus juba pelgalt selle omamise eest pead riigile maksma.kiilas kirjutas: ↑29 Juun 2022, 17:49Küll siis lõpuks tuleb ka see "kaua oodatud" automaks.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 16:28
PS. Üks rumal küsimus ka närimiseks, kui teede ehituse raha tuleb kütuseaktsiisist siis, kas teslamehed on täna parasiidid? Ja kuidas on plaan hakata raha jagama kui särtsupillide protsent suurenema hakkab
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Roheline või joobes?
Mina tegelikult ei ole üldse nii kindel,et see mis 2070 kedagi võlub on akuga elektriauto. Elekter võibolla küll, aga aku ilmselt mitte. ma siiralt loodan,et juba enne midagi luuakse-midagi täiesti uut ja teistsugust.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 15:04@urmas66
Täna ei võeta kellelgi dinopõletajaid käest ära. Ka peale 2035 ei võeta käest ära vaid sa ei saa uut enam osta. Varasem vabatahtlikus ja tänane sund, hmm..., millestki ometi tekkis ju sõna ludiit, elik ma arvan, et need üleminekud siiski omal ajal nii libedad ei olnud kui täna arvata võib (no kes see ikka kakles eesli mersu vahetamise vastu , samuti 2070 ka ei arvata, et üleminek särtsule mingit olulist vastumeelsust tekitas).
Tänane akutehnoloogia on ikkagi ka igivana ja uute ainete kasutamine neis muudab neid küll kergemaks ja väiksemate mõõtmete juures mahutavust suuremaks, kuid asi ise on ikka sama, mis oli juba enne teist maailmasõda ja laetakse neid ka samamoodi kui siis.
Need sinu eelpool minitud hobuveokid surid välja,sest tulid peale aurumasinad, mis omakorda surid välja kui tulid sisepõlemismootorid, aga täna ei ole ju olemas uuemat ja efektiivsemat tehnoloogiat,mis suudaks sisepõlemismootorit vabalt konkureerides välja suretada. Elektriautod on täna arenenud maailamas pealesunnitud käik, sest sellised reeglid tehakse meelevaldselt ja tootjatel ei jää muud üle. Samas nö vähem arenenud maailm ei tea neist midagi ja tossutab oma "euro null" punnvõrriga ka veel järgmisel 50-l aastal sama edukalt edasi.
Kusjuures ma ei ole üldse uue ja parema vastane, ma olen suur uue tehnoloogia fänn, aga see pole ju midagi uut, see on kõigest üleshaibitud vana mida üritatakse meile uue pähe maha müüa.
Meile siin kribajatele oleks vist paslik meenutada, et oli vanasti trükimasin ja see on tänaseks aegade unustusse kadunud, kuid seda ei keelatud ära vaid uus tark tehnoloogia tuli peale.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
- Tsikkel: Scout, ST1100
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Roheline või joobes?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Roheline või joobes?
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Roheline või joobes?
Ja teine asi on rattad. Eelajalooline tehnoloogia ju. Miks meile ikka seda sama ümmargust veerevat üleshaibitud asja pähe määritakse. Ma arvan, et tulevikus veerevad sõidukid ka edasi aga mitte ümmargustel ratastel. Kindlasti tuleb mingi uus ja parem tehnoloogia!urmas66 kirjutas: ↑29 Juun 2022, 21:26Mina tegelikult ei ole üldse nii kindel,et see mis 2070 kedagi võlub on akuga elektriauto. Elekter võibolla küll, aga aku ilmselt mitte. ma siiralt loodan,et juba enne midagi luuakse-midagi täiesti uut ja teistsugust.Madlobster kirjutas: ↑29 Juun 2022, 15:04@urmas66
Täna ei võeta kellelgi dinopõletajaid käest ära. Ka peale 2035 ei võeta käest ära vaid sa ei saa uut enam osta. Varasem vabatahtlikus ja tänane sund, hmm..., millestki ometi tekkis ju sõna ludiit, elik ma arvan, et need üleminekud siiski omal ajal nii libedad ei olnud kui täna arvata võib (no kes see ikka kakles eesli mersu vahetamise vastu , samuti 2070 ka ei arvata, et üleminek särtsule mingit olulist vastumeelsust tekitas).
Tänane akutehnoloogia on ikkagi ka igivana ja uute ainete kasutamine neis muudab neid küll kergemaks ja väiksemate mõõtmete juures mahutavust suuremaks, kuid asi ise on ikka sama, mis oli juba enne teist maailmasõda ja laetakse neid ka samamoodi kui siis.
Need sinu eelpool minitud hobuveokid surid välja,sest tulid peale aurumasinad, mis omakorda surid välja kui tulid sisepõlemismootorid, aga täna ei ole ju olemas uuemat ja efektiivsemat tehnoloogiat,mis suudaks sisepõlemismootorit vabalt konkureerides välja suretada. Elektriautod on täna arenenud maailamas pealesunnitud käik, sest sellised reeglid tehakse meelevaldselt ja tootjatel ei jää muud üle. Samas nö vähem arenenud maailm ei tea neist midagi ja tossutab oma "euro null" punnvõrriga ka veel järgmisel 50-l aastal sama edukalt edasi.
Kusjuures ma ei ole üldse uue ja parema vastane, ma olen suur uue tehnoloogia fänn, aga see pole ju midagi uut, see on kõigest üleshaibitud vana mida üritatakse meile uue pähe maha müüa.
Meile siin kribajatele oleks vist paslik meenutada, et oli vanasti trükimasin ja see on tänaseks aegade unustusse kadunud, kuid seda ei keelatud ära vaid uus tark tehnoloogia tuli peale.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Roheline või joobes?
Kõik ju mäletavad millised olid "käärid" 10a tagasi
Ma kahtlustan, et minu (üle)järgmine soetatud sõiduauto saab olema elektriline. Kasutusviis soosiks juba täna elektrika kasutamist, aga peab ootama hindade (kas siis bensuhindade tõusu või elektika soetushinna langemist) ühtlustumist.
Alloleva näite aluseks on RAV4 vs ARIYA (tean, et need ei ole päris samad sõidukid*). Tasuvuse punkt on kusagil 11...12a: EDIT: arvutus sealt pärit https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/
*EDIT2: Tundub, et Toyotal on turule tulemas ka täiselektriline sõiduk - bZ, selle 4WD (eeldatav) müügihind oleks samas suurusjärgus selle Nissan Ariya'ga, seega on võrdlus igati adekvaatne
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Roheline või joobes?
Ehk tõlgid,mida sa sellega öelda tahad. Või tahtsid lihtsalt midagi lahedat öelda? Ütlen otse, et see ei kukkunud just eriti teravmeelselt sul väljakeegimuu kirjutas: ↑30 Juun 2022, 09:43
Ja teine asi on rattad. Eelajalooline tehnoloogia ju. Miks meile ikka seda sama ümmargust veerevat üleshaibitud asja pähe määritakse. Ma arvan, et tulevikus veerevad sõidukid ka edasi aga mitte ümmargustel ratastel. Kindlasti tuleb mingi uus ja parem tehnoloogia!
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Roheline või joobes?
Tegelt said aru küll ju.urmas66 kirjutas: ↑30 Juun 2022, 10:45Ehk tõlgid,mida sa sellega öelda tahad. Või tahtsid lihtsalt midagi lahedat öelda? Ütlen otse, et see ei kukkunud just eriti teravmeelselt sul väljakeegimuu kirjutas: ↑30 Juun 2022, 09:43
Ja teine asi on rattad. Eelajalooline tehnoloogia ju. Miks meile ikka seda sama ümmargust veerevat üleshaibitud asja pähe määritakse. Ma arvan, et tulevikus veerevad sõidukid ka edasi aga mitte ümmargustel ratastel. Kindlasti tuleb mingi uus ja parem tehnoloogia!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Roheline või joobes?
Liiklustihedus on läinud nii suureks, et linnatranspordi korsten/summuti tuleb viia linnast välja. Ummikutes seisvad tossavad karbid muudavad linnaõhu inimesele liiga mürgiseks.
See, kas mõni karvane maamees särki rebib, et "mina triikrauaga ei sõida" ei ole oluline.
Küll leitakse ka laadimise probleemile lahendus
1. tee alune kaabel, pidev juhtmevaba laadimine sõidu ajal või parklates tööjuures, maximarketis, kodus (juhtme vajadus põhisõitudel pea olematu)
2. akupakkide rotatsioon
3. mingi tehnoloogia, kus laetud geel/vedelik vahetatakse tühjenenu vastu
4. el tootmine kohapeal keemiliselt vms
5. jne (kus ma tean, ma pole elon )
Aga küsimusele, kas rattakeerutajaks on tulevikus elekter või dinopump on 100% ainult üks vastus ja see ei ole dinopump.
Lisaks on el mootoril väga palju eeliseid, mis tasakaalustavad ebamugavusi
1. Dünaamika (jõud igas asendis ja seda on palju )
2. Lärm (va laudpaip meestele)
3. Saast, mida igapäevaselt endast läbi lõõtsutad
4. Hooldus ja rem kulud
5. Kindlasti on veel midagi
Ehk, kui tehnoloogiad veel nata paranevad ja infra ka järjest järgi jõuab, siis on tiheasustusalade igapäeva sõitude tegemiseks särts way better kui fossiil ja küll paranevad ka optionid pikemateks sõitudeks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 443
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Ma nimetaks seda kõike entusiastliku ajupestu helesiniseks unistuseks. Täna on sellest kõigest asi kaugel. Reaalset tõtt on selles jutus nii palju, et toss ja liiklustihedus oleks hea linnast välja saada. Seniks kuni infra ja tehnoloogia järele jõudnud pole kõlbab see vaid ulmeromaani süseeks.Madlobster kirjutas: ↑30 Juun 2022, 11:31Kliima või mitte kliima
Liiklustihedus on läinud nii suureks, et linnatranspordi korsten/summuti tuleb viia linnast välja. Ummikutes seisvad tossavad karbid muudavad linnaõhu inimesele liiga mürgiseks.
See, kas mõni karvane maamees särki rebib, et "mina triikrauaga ei sõida" ei ole oluline.
Küll leitakse ka laadimise probleemile lahendus
1. tee alune kaabel, pidev juhtmevaba laadimine sõidu ajal või parklates tööjuures, maximarketis, kodus (juhtme vajadus põhisõitudel pea olematu)
2. akupakkide rotatsioon
3. mingi tehnoloogia, kus laetud geel/vedelik vahetatakse tühjenenu vastu
4. el tootmine kohapeal keemiliselt vms
5. jne (kus ma tean, ma pole elon )
Aga küsimusele, kas rattakeerutajaks on tulevikus elekter või dinopump on 100% ainult üks vastus ja see ei ole dinopump.
Lisaks on el mootoril väga palju eeliseid, mis tasakaalustavad ebamugavusi
1. Dünaamika (jõud igas asendis ja seda on palju )
2. Lärm (va laudpaip meestele)
3. Saast, mida igapäevaselt endast läbi lõõtsutad
4. Hooldus ja rem kulud
5. Kindlasti on veel midagi
Ehk, kui tehnoloogiad veel nata paranevad ja infra ka järjest järgi jõuab, siis on tiheasustusalade igapäeva sõitude tegemiseks särts way better kui fossiil ja küll paranevad ka optionid pikemateks sõitudeks.
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Roheline või joobes?
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 197
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Roheline või joobes?
Aga tegelikult sundprogressi usulistele tahaks küll soovitada - sisepõlemismootori asemel võiks sundprogressi toimimist katseta näiteks kosmoselendude peal - üksi rakett peale aastat 2030 enam oksüdeerumisprotsessi kasutades üles ei lähe, küll siis ioonmootor ja muu ulme ka tööle hakkab.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Roheline või joobes?
Ajupestu
Suurele osale "mina triikrauaga ei sõida" meestele tundub, et välja käidud aastal võetakse kõikidel dinopõletajad käest ära ja kõik peavad nutuvõru ümber suu ja pisara pühkimise paber peos poodi seda vastikut "triikrauda" omale soetama minema. Ja siis fantaseeritakse üksteise võidu, sellega kaasnevate võimalike probleemide üle.
Tegelikuses on üleminek särtsu peale üsna sujuv. 2035 aastal auto soetamise ikka jõudnud noor mõtleb juba teistmoodi ning ei hooli ta ei V8´sast, laudpaipidest vms täna tõelise mehe arust emaslooma ees atraktiivsust lisavatest lisadest. Ja särtsupunn on üsna loomulik valik.
Tulevikumuusika liigub suunas, kus "tegija" on päikse ja vihma koosmõjul tekkiva atmosfääri nähtuse värvides käekotiga dude, kes oma vabalt valitud soost kallima särtsutõuksile võtab ja vegankohvikusse sahistab.
Surve ühiskonnale oma dinopumpadest loobumiseks läheb aasta aastalt aina suuremaks. Survestamiseks on maksud, dino liitri hind ja eelpool mainitud kaaskodanikud
Aktivistid gaykingdomis (lindgreni maal) käisid siin mõni päev tagasi linnajeepidel öösel rehve tühjaks laskmas, et "loodussaastajatest kurjategijaid" korrale kutsuda. Kuna enamus selle ala aktivistidel on liha puuduse tõttu silmad lamba moodi kahele poole laiali vajunud ja kuplialune koolis käimise asemel gretaga koos lärmamise tõttu üsna õõnsaks jäänud, siis lasti tühjaks ka särtsu- ja hübriidsõidukite rehvid (aga ju seal oli siis liiga palju plastikut ).
Tänased "realmanid" peavad mingis tulevikus oma laudpaipide ja V8ate omamise ja kasutamise eest üsna suurt lõivu maksma. Ea lisandumisega väheneb vastandumise aktiivsus (no kui oma lapselaps juba summutisse lilli istutab) ning tahad või ei taha, rõõmsavärviline juhtme otsas aia nurgas särv punn saab igati ratsionaalseks valikuks ka vanaisale
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Minu jaoks on elektrisõiduki puhul olulised muud parameetrid.
Lähiplaanis: hind, sõiduulatus, kaal, energiatihedus (proovi 10km kaugusele metsateele mõistlikul viisil laadimispunkti sõiduks enrgiat tarnida).
Suuremas plaanis: elektrivõrgu võimekus kogu see loomaaed "ära toita", haruldaste metallide saadavus kõikide sõidukite asendamiseks, elektrisõiduki akude utiliseeritavus.
Loomulikult on vintaazsõidukitega seotud teatud sentiment ja ma ei kujuta neid küll ette (asendatud) elektrimootoriga. Aga noh, eks neile saa bensiini tulevikus apteegist või mõnest spetsiaalsest hobipoe juures olevast jaamast. Koos EV sõidukite võidukäiguga peavad paratamatult kaduma ka bensiinitanklad.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Roheline või joobes?
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.