5. leht 19-st

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 16 Okt 2021, 18:39
Postitas mx77

20 varrega kergelt tõmmates saad parimal juhul 25 Nm 😊
93 on sellise 1/2" momentvõtmega korralik keeramine, sellisel on ca 50 cm vars


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 17 Okt 2021, 21:35
Postitas KXBTVL

Tere!Nii esi kui tagaratta laagrite vahel on DISTANTSPUKS mis tagab selle,et nii 50 kui105 Nm puhul aksiaalkoormuslaagritele (teljesuunaline)ei muutu.See tähendab et kinnitusmutri pingutamisel peab ratas pöörlema kogu aeg vabalt.Ainus takistus on laagrite ,tihendite ja piduriklotside veeretakistus.´Kui pingutamisel veeretakistus suureneb,siis on asi paha ja laagrikomplekti vahetus normaalsest kiirem.Selle distantspuksi deformatsioon (muutub pisut tünnikujulisek) on üpris sagedane ja jääb tähelepanuta.Olen neid pukse ka rinkavendadele treinud . Kui tehnikaalased kogemused alles kogunemisjärgus,siis on momentvõtme kasutamine mõistlik.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 17 Okt 2021, 23:00
Postitas Nozzu
oil kirjutas: 16 Okt 2021, 12:40

Kui ratta kinnitusmutter oli lõtv, pole see hea laagritele. Keera kõvasti kinni, võta kahe käega tagaratta vastaskohtadest kinni ja proovi loksutada. Kui on tunda loksu, on ilmselt laagritel minek. Mõnel juhul võib siiski olla ka põhjuseks c-märgiga (pisikese lõtkuga) laager. Ise panin üksvahe sellised ja enduuroka tagarattal oli ühesugune lõtk paigaldamisest järgmise hooaja lõpuni.

Kontrollisin oili näpunäidete järgi laagri ära. Loksu õnneks pole.
Aga seda, krt, küll, et kui ma nüüd meenutan, siis tundus et täiesti lahti kruvitud poldiga veeres tagaratas küll sutsu paremini kui kinni keeratud mutriga.
Pfff...et see distantspuks võib olla pihta saanud? Aga kui veel loksu pole, siis laagreid praegu kohe pole ju põhjust vahetada. ega ju?

Täna lasin lustiga ka mõningatest porilompidest läbi ning hullasin liiva sees (Noh, nii palju või vähe kui mul seda aega oli, sest naisele ütlesin, et lähen poodi ja valima).
Pagan....et ma seda dual-sporti enda jaoks varem ei avasatanud kui nüüd vanuigi. Iial varem pole ma oktoobri keskel tsikliga sõitnud. Sest märjad lehed on maas ja asfalt on külm ja bla-bla-bla. Nüüd...nüüd on teine asi, mu ratas on tehtud selle jaoks, et taluda kõike ja minna igale poole.

j6gi.jpg

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 18 Okt 2021, 15:59
Postitas oil

Kui veeremises otsest takistust pole, siis pole midagi viga. Distantspuks on kahe laagri vahel võlli seees, selline u 10 cm pikk. Ja siis 2 tk kummagi pool võlli ennast väiksemad. Vist on ka hammasratta pool üks puks veel, pole KLR puhul kindel. Nende laagrite vahetamine pole ka mingi keemia ning mõõdu järgi saad kolm tk kätte alates u kuuest eurost (Rollmer, Kavial), paremast materjalist laagrid u 4-5 eur/tk. Vahetamisel peaks aga õigesti ja õigel ajal võlli kuumutama, uusi laagreid mõnda aega sügavkülmas hoidma, siis lähevad kergetlt.

Kui kauem sõita lahtise võlliga, siis jah kulutab neid pukse ning kõvasti kinni keerates hakkab laagreid paigast pooma.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 18 Okt 2021, 16:20
Postitas Irual
oil kirjutas: 18 Okt 2021, 15:59

Kui veeremises otsest takistust pole, siis pole midagi viga. Distantspuks on kahe laagri vahel võlli seees, selline u 10 cm pikk. Ja siis 2 tk kummagi pool võlli ennast väiksemad. Vist on ka hammasratta pool üks puks veel, pole KLR puhul kindel. Nende laagrite vahetamine pole ka mingi keemia ning mõõdu järgi saad kolm tk kätte alates u kuuest eurost (Rollmer, Kavial), paremast materjalist laagrid u 4-5 eur/tk. Vahetamisel peaks aga õigesti ja õigel ajal võlli kuumutama, uusi laagreid mõnda aega sügavkülmas hoidma, siis lähevad kergetlt.

Kui kauem sõita lahtise võlliga, siis jah kulutab neid pukse ning kõvasti kinni keerates hakkab laagreid paigast pooma.

Võlli kuumutama :shock:
Soojaks (mitte kuumaks, st 100...120 C) lastakse ikka laagri pesa, st rumm. Paned korraks praeahju, kui naine ei näe.

Edu, L


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 18 Okt 2021, 20:29
Postitas Virks
oil kirjutas: 18 Okt 2021, 15:59

Distantspuks on kahe laagri vahel võlli seees.

Tõsiselt?


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 18 Okt 2021, 20:52
Postitas mx77

Maakera sees on teine maakera, mis on välimisest suurem


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 15:48
Postitas Nozzu

Krdi, krdi,krt!
Äkki sain nüüd teada pühjuse, miks ratas müüki oli pandud.
Nimelt, olles pärast ostmist vana õli välja lasknud ja uue asemele pannud (manuaali järgi 2,5 liitrit) avastasin täna, et õli on vaid miinimum kogus mootoris alles.

Mõõtsin nii, et lasin mootori soojaks. Siis ootasin miski 10-15 minutit, ratas püstiasendis.

Sõintud olen...mitte paagitäitki, võib olla miski 100 kilomeetrit.

Hea küll, ma ei pannud pärast õlivahetust õli päris maksimum nivooni,
Hea küll, vanad KLRid võtavadki palju õli.
Hea küll, ilmselt sõitsin natuke kõrgete pööretega. Tahhokat rattal ju ei ole ja ma harjunud Ducaga teise käiguga linnas sõitma. KLRiga oleks võinud ilmselt rohkem kolmandale rõhuda.
Sai ka maastikul käristatud esimese käiguga.

Aga ikkagi....kuidagi väga kiiresti kadus see õli sealt.

Mitte et praegu oleks vaja olnud valada 2.5 liitrit juurde. Pakun et umbes 250 ml läks seda sinna. Ostsin sutsu üle 3 liitri õli. Esimese vahetusega läks paaki 2.5 liitrit. Juurde ei valanud. Nüüd valasin kulkust jurude, nii palju et nivoo maksi saaks. Ja kulkus on ikka veel pool liitrit õli alles.

6li.jpg

Mis nüüd saab?
:shock:

Kas mootor käivitades sumpast musta tossu ajab välja? Ei aja.
Kas gaasi andes tuleb must suitsu sumpast? Ei tule

Ainus anomaalia, mis rattal on, on see, et vaatamata õhufiltri vahetusele kostub gaasi järgi andes sumpast ikka rida plahvatusi. Mis viitab siis äkki liiga rikkale segule?
Aga kas liiga rikas segu kuidagi ka õlikulu mõjutab?

Samas need paugud võivad olla ja nagu ma lugesin, suht tihti ongi, põhjustatud sellest et...mis...silindri pea ja sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] ühenduskoht, klamber pole korralikult kinni tõmmatud, viltu pelae väänatud või siis on tihend läbi. Noh, need mutrid on mul seal kinni igatahes. Eile vaatasin. Lausa kinni roostetanud. Samas see klamber ei jookse mitte ilusti otse vaid on kergelt viltuses asendis. Noh, üks serv on silindrist kaugemal kui teine.
Ja jällegi, kui viga on seal, siis kas see mõjutab õlikulu?


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:22
Postitas Jesper

Filtri panid kuivalt sisse või valasid ka õli täis? See tundub täpselt selles suurusjärgus "kuluna", mille kuiv filter endasse sisse jätab.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:24
Postitas Nozzu

Okoo....Filter läks ikka kuivalt. Ainutl tihendi tegin vana õliga märjaks.

Äkki ongi selles asi....

Oleks see nii.

Huhuu. Siis oleks hea.

Ehk on.

Samas Clymer ütlebki, et kui filtrivahetusega koos õlivahetus teha, siis 2,5 liitrit õli. Kui filtrit mitte vahetada, siis oligi vist jah, kaks liitrit.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:24
Postitas Ronk

Rahu rahu nüüd. Ega sul manualis pole antud õlikogust filtri vahetusega ja ilma? Ehk filtri vahetusega läheb ka rohkem õli. Arvan et pane see õli ilusti maxi ja sõida veel. Vaata kas toimub sama asi.

Muidu sumbutist peaks viskama sinist suitsu, mitte musta. Seda võid diisliga saada.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:26
Postitas Lembit
Nozzu kirjutas: 19 Okt 2021, 15:48

Mis nüüd saab?
:shock:

Variant A - teed endale asjad selgeks ja saad aru, milles on asi ning kuidas käituda
Variant B - Viid tsikli kuhugi spetsialistide juurde, kes sulle mitmetuhande euro eest mootoriremonti teevad.
Variant C - kohe-kohe saad siin kõigi eesti "spetsialistide" käest kuulda mida täpselt on vaja teha. Kümmekond erinevat varianti

Mina alustaks sellest, et mõõdaks ära missuguste kasutustingimuste juures ja kuipalju täpselt seda õli siis kulub. Kui tuleb välja, et a'la 100 km peale kulub 0,2l õli hinnaga 5.- liiter, siis ostaks õli koju varuks ja kallaks peale regulaarselt. Aga noh, eks see ju ka ainult üks C variant :D


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:26
Postitas Nozzu

Mhmh...katsun rahulikult sisse ja välja hingata.
No selge on nüüd, et osa sellest kaduud õlidt tõepoolest filrtisse kadus. Väga hea.
Ise ma selle seose peale ei tulnud.

Ning jap. valasin juba uue õli peale ja jälgin seda värki nüüd. Ehk on heasti.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:27
Postitas Jesper

Need manuaalide numbrid pole ka puhas kuld, ikka õlitaseme järgi pane, kui selline kuldaväärt funktsioon masinal juba kord on. Manuaal ütleb, kui suure kanistri poest tooma peab :)


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:28
Postitas Nozzu

Tänud, mehed!

Stress maas ja nägu naerul.

EDIT:
Eks jah, ma olen ise kah endale proovinud sisestada, et ei maksa stressata. Et kui selliste tehnilsite probleemide pärast stressi minna, oleks mõistlikum endale mingi teine hobi valida :)


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 16:46
Postitas Jesper

Su põhiline stressitekitaja tundub olevat hirm, et sa tegid halva ostu. Ära muretse, üks dude ostis kevadel oma KTMile enamvähem kõik jupid mida seal üldse vahetada annab, keeras need külge ja sai 1000 versta hiljem selle Issanda poolt ära neetud tõukeka ikka nutuse näoga käekõrval metsast välja lükata :wack:

Natuke veel sõitu ja sa oled juba ees...


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 17:05
Postitas Nozzu

Alguses jah oli see mure, et äkki tõmmati müts pähe ja tegin halva ostu.
Nüüd aga, olles esimese kaifi kätte saanud metsas mütates ja kruusateedel tuisates, olen veendunud et tegin hea ostu. Väga hea ostu. No matter what.
Mistõttu ongi tekkinud mure pigem kestuvse pärast. Et äkki ta laguneb laiali või lõhun ta teadmatusest/hooletusest ära enne kui korralikult nautimagi saan hakata.

Aga noh, KLRid pidid surematud olema :)


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 17:24
Postitas morse

Vahet pole. Isegi kui kevadel saad lõplikult aru, et pill on masuudipress ja võtab liiter tuhandele. So what! Vala peale või tee korda. Maitse asi :)

Kui võtab liiter 200le nagu mul üks mootor võttis, siis on targem silinder korra maha kruvida. Ma tookord avastasin, et oli katki ja õnneks oli jupp riiulis. Hommikul sõitsin pilliga juba tööle ja enam ta oluliselt õli ei võtnud kah. Plokikaane tihendi jmt eest maksin küll 100 ewrikut aga asi toimis pärast kenasti. Et kui omal või sõbral käed otsas, siis tingimata ei pea iga remont kohe kapremondiga lõppema.

Mitte, et ma utsitaks riiulilt leitud juppidega üle prse remonte tegema. Aga lihtsalt näide mõne aasta eest.

edit: katki oli tookord silinder ja kolb ja õlirõngas, mis mingitel tingimustel kõige selle vahel kinni oli jäänud - olude sunnil asendasin natuke sõitnud silindri ja kolviga - sõitis nagu miška. :bsmile: :bsmile: :wack: :wack:


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 17:33
Postitas Nozzu

Mhmh, mõtelsin kah, et peaks silindri ja kolvi üle vaatama. Kasvõi enda rahustuseks.
Aga praegu on mu teadmiste tase selline, et noh, need poldid, mis silindripead kinni hoiavad, leian üles. Ja tõenäoliselt saan ka lahti keeratud. Aga adekvaatset hinnagut ma kolvile ja õlirõngale anda ei oska.

Aga noh..kõik on õpitav hea tahtmise, rohke aja ja piisava hulga vaba raha korral. Näiteks seesama õlirõngas või õlirõngad, mis kolvi ümber on (need peenikesed, metallist) nendega tutvusingi alles täna vaadates miskit õli põlemist selgitavat Youtube videot. Varem mul polnud ainugi, et sellised asjad eksisteerivad.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 17:46
Postitas Jesper

Ei usu, et sellest "üle vaatamisest" mingit tolku on, kui ratas muidu normaalselt sõidab. Tõenäosus midagi huvitavat leida on madal, tõenäosus algajana midagi pekki keerata üsna arvestatav.

Kui näpud hirmsasti sügelevad, siis võid näiteks klapivahed ära kontrollida-reguleerida, võib-olla aitab selle paukumise vastu. Samas mul AT paugub juba kuuendat aastat ja ei kavatsegi laiali minna, niiet võibolla pole ka selle asja pärast mõtet muretseda.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 17:51
Postitas Nozzu
Jesper kirjutas: 19 Okt 2021, 17:46

Ei usu, et sellest "üle vaatamisest" mingit tolku on, kui ratas muidu normaalselt sõidab. Tõenäosus midagi huvitavat leida on madal, tõenäosus algajana midagi pekki keerata üsna arvestatav.

Kui näpud hirmsasti sügelevad, siis võid näiteks klapivahed ära kontrollida-reguleerida, võib-olla aitab selle paukumise vastu. Samas mul AT paugub juba kuuendat aastat ja ei kavatsegi laiali minna, niiet võibolla pole ka selle asja pärast mõtet muretseda.

Nojaa...seda mõtet ma pooldan kah, et toimivat asja pole mõtet lihtsalt igaks juhuks laiali kiskuda. Laspepõlves sai seda tehtud küll mänguatodega ja üldiselt nad pärast enam, mingil mulle juba mõistetamatul põhjusel, enam kokku ei käinud.

Teen parem, esimesel võimalusel, mil aega saan, jahutusvedeliku vahetuse ära. See tundub küll pärast mitmete videode vaatamist ja manuaali lugemist täiesti jõukohane ülessanne. Vajalikud vedelikud ja tarvikud kah olemas.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 18:09
Postitas morse

Kõigepealt tuleks ikka mõned tuhanded sõita. Tuvastada kas ja kui palju õli kulub.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 19 Okt 2021, 20:36
Postitas oil
Virks kirjutas: 18 Okt 2021, 20:29
oil kirjutas: 18 Okt 2021, 15:59

Distantspuks on kahe laagri vahel võlli seees.

Tõsiselt?

Vabandust kehva sõnastuse eest. Noh see torujupp, mis on kõige keskel.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 08:25
Postitas mx77
Nozzu kirjutas: 19 Okt 2021, 15:48

Krdi, krdi,krt!
Äkki sain nüüd teada pühjuse, miks ratas müüki oli pandud.
Nimelt, olles pärast ostmist vana õli välja lasknud ja uue asemele pannud (manuaali järgi 2,5 liitrit) avastasin täna, et õli on vaid miinimum kogus mootoris alles.

Üldiselt käib õlivahetusprotsess nii, et paned manuaalis ette nähtud õlikoguse sisse, paned mootori käima ning lased mõned minutid käia. Siis suretad välja, ootad veidike ja kontrollid õlitaseme järgi ning vajadusel viid selle ettenähtud tasemeni.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:13
Postitas eetarga

Üldiselt käib õlivahetusprotsess nii, et paned manuaalis ette nähtud õlikoguse sisse, paned mootori käima ning lased mõned minutid käia. Siis suretad välja, ootad veidike ja kontrollid õlitaseme järgi ning vajadusel viid selle ettenähtud tasemeni.

Ma ei ole nii kindel, et sõna "üldiselt" siin sobib.

Hulk endurosid ja ka palju muud tsiklid omandav kuivkarteri süsteem. Nende puhul käib õlivahetetus - eriti täitmisprotsess küll täistmoodi.

Trockensumpf.jpg

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:24
Postitas grahv
morse kirjutas: 19 Okt 2021, 18:09

Kõigepealt tuleks ikka mõned tuhanded sõita. Tuvastada kas ja kui palju õli kulub.

Ja hooldusmugavuse ning õlikulu täpse hindamise huvides tee või osta omale pukk, mille peale ratas hoolduse ajaks tõsta. Kraad või paar kallet siia-sinna võib õlitasemele mõjuda ehmatavalt :)

G


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:40
Postitas mx77
eetarga kirjutas: 20 Okt 2021, 09:13

Üldiselt käib õlivahetusprotsess nii, et paned manuaalis ette nähtud õlikoguse sisse, paned mootori käima ning lased mõned minutid käia. Siis suretad välja, ootad veidike ja kontrollid õlitaseme järgi ning vajadusel viid selle ettenähtud tasemeni.

Ma ei ole nii kindel, et sõna "üldiselt" siin sobib.

Hulk endurosid ja ka palju muud tsiklid omandav kuivkarteri süsteem. Nende puhul käib õlivahetetus - eriti täitmisprotsess küll täistmoodi.
Trockensumpf.jpg

Nimeta mulle mõned levinud kuivkarteriga rattad!

Ja mu eelmine korssiratas Yamaha oli kah kuivkarteriga ja ikka käis see õlivahetus tal samamoodi.


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:46
Postitas morse

650sed bemmid ja mingid 600+ Yamahad äkki?


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:51
Postitas Ronk
mx77 kirjutas: 20 Okt 2021, 09:40
eetarga kirjutas: 20 Okt 2021, 09:13

Üldiselt käib õlivahetusprotsess nii, et paned manuaalis ette nähtud õlikoguse sisse, paned mootori käima ning lased mõned minutid käia. Siis suretad välja, ootad veidike ja kontrollid õlitaseme järgi ning vajadusel viid selle ettenähtud tasemeni.

Ma ei ole nii kindel, et sõna "üldiselt" siin sobib.

Hulk endurosid ja ka palju muud tsiklid omandav kuivkarteri süsteem. Nende puhul käib õlivahetetus - eriti täitmisprotsess küll täistmoodi.
Trockensumpf.jpg

Nimeta mulle mõned levinud kuivkarteriga rattad!

Ja mu eelmine korssiratas Yamaha oli kah kuivkarteriga ja ikka käis see õlivahetus tal samamoodi.

LC8 KTM-id näiteks


Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Okt 2021, 09:54
Postitas eetarga

Rotax 348 mootor (vana KTM, Aprilia, SWM - 350m³), tema 500 ja 560 vennad (MZ, KTM, Aprilia, HD, SWM, Armstrong)
Aprilia Pegaso 600 ja 650
kõik BMW F 650 / 1993 kuni 2012
suht palju H.-D. mudellid

palju MV Agusta, muidugi ka uued mudellid
Mash 400 ja 500 mudellid
SWM Classic mudellid

palju hundid Husky karist...

Kahju sinu Yamaha´st tean ma mitte midagi... :ner: