Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

yeekim kirjutas: 27 Okt 2021, 21:29
Jesper kirjutas: 27 Okt 2021, 20:36

See pukk on isegi EXC remondiks suht kipakas, lihtsalt toona ei olnud veel majapidamises paremat riistapuud, millest eelnevalt kirjutasin.

  1. Vaatasin, tavaliselt kannatab pukikene u 150kg, eks mingi varu ole ka.
  2. Isegi nende superpukkidega, suured mutrid/poldid eelnevalt stabiilsemal pinnasel lahti !
  3. Kõige lihtsam(odavam) oli teha prussidest pukk- sättisid küljejalal tsiklile paremale küljele ja voilaa,väikese lükkega oligi masin airborn. Edasi oli juba balansi küsimus, kummas otsas, mida teha tahtsid. Isegi, kui puidu hinnad laes, maksaks asi alla 5€. Sinna saad isegi rattad alla panna, kui garaage põrand kannatab.

Geniaalsed lahendused on tavaliselt väga lihtsad.

edu

Hea mõte tegelikult puidust kokku klopsida. Täna K-rautas vaatasingi otsivalt ringi, kas jääb miski puidukamakas silma, mis pukina toimiks. Aga mõistlikum on ilmselt otsida puumarketist. Ja enne otsima minekut...ehk leiab netist blueprinti for motorcycle lift made out of wood.

Mingeid selliseid olen videodes näinud, kus on neli lauda kokku liimitud/kruvitud ja siis on üks laud kangina püsti. Lükkad selle kaadervärgi tsikli põhja alla ning siis väänad sellest kangist pudupaki serva peale ja ratas kerkibki üles. Aga tundub suht monströösne see lahendus.

K-Rautas käisin muidu põrandaliisite ostmas. Aga nüüd olen juba meetri jagu liiste nässu keeranud kuna ei saa aru, kuidas neid lõikama peaks, et nurgad omavahel kokku jookseks. Soetasin kas special sae koos vormiga kuhu saad liistu sisse panna, et 45 kraadise nurga all lõigata, a sellest pole kah abi olnud.

Nii, et esmalt googeldan kuidas liiste lõigata. Siis vaatab, mis sellest pukist saab.

Edit:

Siin on päris palju näiteid viisakatele puidust pukkidele:
https://www.vitalmx.com/forums/Moto-Rel ... bs,1300924



Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

grahv kirjutas: 22 Okt 2021, 12:09
Nozzu kirjutas: 21 Okt 2021, 22:22

jäin mõtlema, et kas selleks, et heal juhul korra-kaks hooaja jooksul ratta esiosa maast kergitada

Korra-kaks??? Kõik kodused keti määrimised/puhastused, hooldused ikka puki peal tehtud. Palju parem teha kui ratas on püstiasendis. Mida rohkem hakkad metsateedel sõitma, seda rohkem hakkab ka putitamist olema.

Mu kunagine, pooletoobine, kuid üüber hää tummine pukk... :D
Kallutad ratta küljejale, lükkad puki varbaga raami alla ja lased ratta pukile.

G

1_ratas.jpg

Mis blueprint?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

OK-OK :) Kahe prussi kokku väänamiseks, või veel parem ühe jämeda noti ratta alla lükkamiseks pole jah joonist vaja :)
A kui kõrgele peaks esimese otsa maast saama, et seal toimetada saaks. Noh ütleme et amorditorud eemaldada saaks?
Ehk kui kõrge oleks mõistlik pukk: ratta kliirens + 2 cm?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

mul üks selline väga kasutatud tõstuk üle
https://eemeli.ee/et/toode/mootorratta- ... n-06263010

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Kui mitme raha eest ma selle tõstuki all oleva ruumi vabastada võiksin ? :)
Näiteks 25 eurot?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas oil »

Nozzu kirjutas: 27 Okt 2021, 22:01
yeekim kirjutas: 27 Okt 2021, 21:29
Jesper kirjutas: 27 Okt 2021, 20:36

See pukk on isegi EXC remondiks suht kipakas, lihtsalt toona ei olnud veel majapidamises paremat riistapuud, millest eelnevalt kirjutasin.

  1. Vaatasin, tavaliselt kannatab pukikene u 150kg, eks mingi varu ole ka.
  2. Isegi nende superpukkidega, suured mutrid/poldid eelnevalt stabiilsemal pinnasel lahti !
  3. Kõige lihtsam(odavam) oli teha prussidest pukk- sättisid küljejalal tsiklile paremale küljele ja voilaa,väikese lükkega oligi masin airborn. Edasi oli juba balansi küsimus, kummas otsas, mida teha tahtsid. Isegi, kui puidu hinnad laes, maksaks asi alla 5€. Sinna saad isegi rattad alla panna, kui garaage põrand kannatab.

Geniaalsed lahendused on tavaliselt väga lihtsad.

edu

Hea mõte tegelikult puidust kokku klopsida. Täna K-rautas vaatasingi otsivalt ringi, kas jääb miski puidukamakas silma, mis pukina toimiks. Aga mõistlikum on ilmselt otsida puumarketist. Ja enne otsima minekut...ehk leiab netist blueprinti for motorcycle lift made out of wood.

Mingeid selliseid olen videodes näinud, kus on neli lauda kokku liimitud/kruvitud ja siis on üks laud kangina püsti. Lükkad selle kaadervärgi tsikli põhja alla ning siis väänad sellest kangist pudupaki serva peale ja ratas kerkibki üles. Aga tundub suht monströösne see lahendus.

K-Rautas käisin muidu põrandaliisite ostmas. Aga nüüd olen juba meetri jagu liiste nässu keeranud kuna ei saa aru, kuidas neid lõikama peaks, et nurgad omavahel kokku jookseks. Soetasin kas special sae koos vormiga kuhu saad liistu sisse panna, et 45 kraadise nurga all lõigata, a sellest pole kah abi olnud.

Nii, et esmalt googeldan kuidas liiste lõigata. Siis vaatab, mis sellest pukist saab.

Edit:

Siin on päris palju näiteid viisakatele puidust pukkidele:
https://www.vitalmx.com/forums/Moto-Rel ... bs,1300924

Kas sul liistud ikka serva peal lõikamise ajal, mitte lapiti? Kui serva peal ja 45 kraadi nurk ka sätitud, siis ei tea, kuidas valesti saaks minna.

Mul oli vanasti tsikli ühe või teise otsa tõstmiseks kivid. Sellised... 400x200x100 mõõdus. Igavesti rasked ja stabiilsed. Neid hea lapiti üksteise peale panna sobiv kogus, nii palju kui tsiklit vaja tõsta. Küljejala peal kaalud üles, lükkad kivid jalaga alla ja olemas. Sai ka nt tagakiige alla panna kummalegi poole jne. Aga eks see paras nikerdamine ole.

Kuna tsikleid ka eri tüüpi, ei hakanud pukke ostma. Panin kuuri lakke pika tala, selle külge vasakule-paremale liigutatavalt trossiga tali ning sellest ajast saati on rihmad tsikli külge ning veits väntamist, kogu muusika. Kui sul võimalusi on, oleks see kindla peale parim lahendus. Eriti hea on tagakiige juppe, amorti jne paigaldada - saad millimeetrite haaval tsiklit üles-alla timmida.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Proovisn nii serva peal kui lapiti. Ikka jama,
Siin on nagu see pull, et ostsin mingid imelikud liistud, mille ülemine osa surutakse vastu seina aga alumine jääb eemale - nagu mingi kaabli liistu all vedamiseks vms (mitte et mul oleks seal kaablit vaja vedada) Ja siis need jäävad ühenduskohtadest just alt äärest üksteisest eemale hoidma . Tekib nagu selline kolmnurkne ava.

A puka osas saime kaljuga kokkuleppele. Nüüd tuleb vaid logistika paika panna kuidas seda Tallinnast Pärnusse liigutada. Tala mul pole võimalik lakke paigutada. No ehk isegi oleks aga garaazhi kohal on elutuba ja lagi on betoonist, kohati mõranenud ja tundub nii õhuke, et naine kardab nagunii, et ta võib läbi põranda garaazhi kukkuda. Et kui ma nüüd sinna auke hakkan puurima ja tsikli rippu tõmban, siis...siis hakkan mina kah kartma, et äkki kukub naine mulle pähe.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas grahv »

Nozzu kirjutas: 27 Okt 2021, 22:25

A kui kõrgele peaks esimese otsa maast saama, et seal toimetada saaks. Noh ütleme et amorditorud eemaldada saaks?
Ehk kui kõrge oleks mõistlik pukk: ratta kliirens + 2 cm?

Töö käigus selgub... :) Kuna nagunii pead esiratta alt ära võtma, siis põranda ja amordi vahe vähemalt sama suur kui prillide kõrgus.

G

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nii, tõstepukk soetatud. Vabastasin Kalju üleliigsest pukist.
Õigemini veel pole päriselt vabastanud. Tehing on tehtud aga pukk raiskab endiselt ruumi tema Tallinna lähistel, Randveres, paikneval pinnal.
Mina ise aga resideerun Pärnus.

Ehk siis...nüüd on vaja lahendada logistiline probleem: kuidas seadeldis Tallinna külje alt Pärnu saada. Ega teie/meie hulgas ole kedagi, kes regulaarselt seda trassi uhab ja võiks selle kaadervärgi kokkulepitud kohast ja ajal pagassi visata?

EDIT: Ah, helsitsain omnivasse, taolise paki saatmini maksab 5 kuni 8 eurot :) et siis on nagu suva, saab tellida pakiautomaati. Ma arvasin, et läheb miski paarkümmend eurot.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Pärast mõnenädalast ootamist jõudis eile minuni Ebayst ostetud, Saksamaalt teele pandud spidomeetri tross. Täitsa uus ja ümbrikusse pakitud kilekotis.

spidotross.jpg

Mis siis tähendas, et on hea võimalus taas garaazhis kvaliteetaega veeta.
Aga enne trossi installimist otsustasin ka põhjakatte tagasi kruvida. Töö käigus selgus ka, miks eelmine omanik selle nipukatega kinni oli tõmmanud. Põhjakaitse esimese kinnituskoha vint on maas ning poldiga pole seda võimalik kinnitada. Nipukate asemel aga kasutasin kahte rõngasklambrit - jäi viisakam.

kinnitus.jpg

Ja kaitseraudade peale siis, vanas heas, Mad Maxi stiilis, pesumasina trumlist välja lõigatud põhjaplaat:

p6hjaplaat.jpg

Seejärel juba tuld ja spidoplokki ümbritsev kondel [Motobot: õige on "gondel"] maha

IMG_20211029_000938.jpg

Ja uus spidomeetritross paika.

installitud.jpg

Testinud veel ei ole aga tundub, et sai õige tross tellitud, nii alumine kahvel kui ülemine kandiline trossiots jooksid ilusti pessa.
Eks homme saab katsetada. Plaanis teha väikene ring et vaadata kas ja kuidas selle õlikuluga siis asjad on. Kui sellega korras, võib hakata esiamordi simmerite vahetust planeerima.

Keskpukk juba ootab mind postiautomaadis. Nii, et enam eriti vabandusi, miks mitte seda ise teha, ei ole.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Ausalt öeldes, kahtlustan et see pesumasina trummel võib seal sul rohkem kahju kui kasu tekitada. Nähes kui õhuke ja teravate servadega see on, siis kukkudes või kuskil mütates võib see omajagu kahjustusi tekitada.

Lisaks see toruklambrid. Kas seal samas pildil oleval aval ongi keere maas? Kui jah, siis tundub et materjali seal jagub, et saaks ta puurida järgmise mõõdu peale. Või veel parem sisestada sinna helicoil

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Tõsi, trummel tundub ohtlikult teravate servadega olevat. Peaks sinna kas kummist või plekist äärise kleepima/neetima. Samas usun, et mingit kaitset ta ikka pakub - selline paari milline plekk vms. käega ei painuta.

Seesama, fotol nähtav auk jah, selle taga on mutter, millel enam vinti pole. Samas suuremat polti, nojah saaks ehk puurida ja panna, aga siis tuleb ka akitserauas olev auk suuremaks puurida. Ja leida ka vastavas mõõtmes torukujuline... ma ei teagi, seib voi puks, läbi mille ka originaalpolt jooksis selle raamikinnituse külge.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Seda tüüpi kinnituse "eestpoolt" parandamine on nii helicoili kui muude sarnaste meetoditega hull PITA, sest helicoili keermepulk ei mahu läbi selle mutri ees oleva toru. Ainuke mõistlik variant on mutter maha lõigata ja uus asemele keevitada, mis eeldab tõenäoliselt mootori eemaldamist. Ma isiklikult ka ei vaevuks, vähemalt mitte enne, kui mootor mingil muul põhjusel nagunii maha tulema peab. Õigemini polegi vaevunud, AT-l on sama jama, a seal on õnneks kõrval teine veel.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ma kaldun kah sinnapoole, et see, kuidas ja millega põhjakaitse täpselt kinnitatud on, on nii väike probleem, et ei vääri praegu vägapalju tähelepanu.
Kui nüüd jah, ratast puki peale ajades, muidugi ei selgu, et need kaks toruklambrit, ei ole piisavad, et ratta raskust ülal hoida (noh, ma toetan tõstepuka vastu pühjakaitset). A ma usun ja loodan, et nad siiski peavad vastu.
Ehh, pealegi, see põhjakaitse toetab ka eespoolt vastu raami, või õigemini selle külejs olevat kinnitusaasa, mille küljes siis see ilma vindita mutter on. Nii, et ei lähe ta kuhugi.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Vintidega tuleb õrnalt ümber käia, ega need keermed ei ole, et kannatavad jõhkrutsemist :D

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Maaks kirjutas: 29 Okt 2021, 16:19

Vintidega tuleb õrnalt ümber käia, ega need keermed ei ole, et kannatavad jõhkrutsemist :D

https://sonaveeb.ee/search/unif/dlall/dsall/vint/1

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Maaks kirjutas: 29 Okt 2021, 16:19

Vintidega tuleb õrnalt ümber käia, ega need keermed ei ole, et kannatavad jõhkrutsemist :D

ilmselgelt OT aga: Just, laululinnuhaldjas pidavat kätte tasuma.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Maaks kirjutas: 29 Okt 2021, 16:19

Vintidega tuleb õrnalt ümber käia, ega need keermed ei ole, et kannatavad jõhkrutsemist :D

Ehh...näed, oskussõnavara mul puudulik. Aga eks ma õpin :)
Keere, Nozzu, keere, mitte vint.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas tito »

Pekki, selle peedist pesumasinale trummli oleks võind jah panemata jätta. Ilmselt pakkekilesse selle raami mässid, tagab sama kui mitte parema kaitse + on kukkudes vähem ohtlik kõõlustele jms
Eestis saad korraliku ja viisaka detaili hinnapakkumise küsida P-Tech OÜ st ;)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mhmh, kukkumisrauad on nagunii vaja tellida ja ehk saab siis korraga miski integreeritud lahenduse.
Aga seda alles siis, kui muud, elulisemad-olulisemad mured lahendatud. Esmat amordid ja siis ilmselt aeg hakata lenksu vahetamise peale mõtlema.
Sirgeks taguda, väänata pole seda ilmselt mõtet, eksole.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei ole sellisel rattal neid raudasid vaja midagi tellida. hangid meeter paar toru, võtad miski piisavalt hästi kuju hoidva traadiga sablooni oma raami küljest ning lähed lased kuskil kahele poole torud valmis väänata. külge keevitada ma võin need ise...on juba päris palju tehtud taolisi lahendusi.
pole eriti pointi nii vanale rattale mingi 200-300euri eest fäänsisid raudu ostma minna, mis pealegi ilmselt kõike vajalikku ikkagi lõpuks ei kaitse ka.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

will111 kirjutas: 29 Okt 2021, 23:49

ei ole sellisel rattal neid raudasid vaja midagi tellida. hangid meeter paar toru, võtad miski piisavalt hästi kuju hoidva traadiga sablooni oma raami küljest ning lähed lased kuskil kahele poole torud valmis väänata. külge keevitada ma võin need ise...on juba päris palju tehtud taolisi lahendusi.
pole eriti pointi nii vanale rattale mingi 200-300euri eest fäänsisid raudu ostma minna, mis pealegi ilmselt kõike vajalikku ikkagi lõpuks ei kaitse ka.

Vot see on juba mehe jutt. Tegelikult, Ducatile tegin kah näiteks raudlattidest ise raamid kohvrite tassimiseks. Natuke saagimist, tsipa puurimist, isegi vist jah, keevitamist- vana aitas teha. Ja küljes nad olidki. Jäid täitsa nooblid.
A noh, kukkumisraamid on vähe peenem töö. Nii et jätan pakkumise meelde ;) Ehk saame kaubale.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

ega seal midagi väga hullu ei ole. kui rattal on terasraam ning ka selline üsna klassikalise kujuga ning ligipääsetav siis polegi rohkem midagi keerulist kui loogilise kujuga torud valmis painutada ning korralikult selle terasraami külge keevitada. viimasega jah vajadusel saan ka ise abiks olla sest masinad on kõik olemas ning kogemust nüüdseks kah juba seda ja teist ikka tekkinud.
õigesti tehtud raud aitab ka lenksu painutamise vastu, nii et iga kord ei pea midagi "sirgestama" hakkama

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Na, ma ise eelistaks varianti, mis kasutab ära ratta küljes olevaid kinnituskohti/polte. Nii et raami külge midagi keevitama ei peaks.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

jah, see ka hea variant juhul kui raamil sobivate kohtade peal selliseid kinnitusi ja polte leidub ning neid kasutada saab

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Pärnu külje all, Sibulasoos on paar karjääri, kus krossikate ja ATVdega sõitmas käiakse. Mina olin seal eelnevalt käinud GD, Chevi ja MANiga hullamas. Või noh, olgem täpsed, nende hullamist filmimas.
Igatahes tunudus, et kui need sõjarauad seal hakkama saavad, saab KLR kah. Ja sinna ma täna hommikul suundusingi. Jõudsin kohale, vaatasin seda, metsatee kõrval, mõned meetrid madalamal, looklevat künklikku, liivast ja segi songitud rada ja ei tundunud väga hea mõte sinna ronida. Aga no tuldud sai. Pidi proovima.
Nii kui nõlvast alla oli sõitnud ja liivale jõudsin, mõistsin et ei, ikka ei oleks pidanud proovima. Aga ümber pöörata oli juba hilja. Pardisammul, ratast mõlemalt poolt jalgadega aeg ajalt toetades, sõtsin edasi. Lootuses leida mingi lauge koht, kust tagasi normaalse tee peale saaks. Selle asemel jõudsin aga hoopis tõusuni.

Poole tõusu peal, no nii neli viis meetrit enne harja, keris tagumine ratas ennast pehmesse pinnasesse ja edasi enam ratas ei liikunud. Ainus, mida rutskat keerates saavutasin, oli see, et vajusin veel sügavamale sisse.
Ok, ratta seljast maha. Katsusin tagumist otsa välja tõsta. Ei jõua. Sikutasin siis ratta külili ja külje peal tagumise ratta natuke august eemale ja ajasin püsti. Uuesti rattale ja ettevaatlikult kohalt minema - veel kiiremini kui ennist, olin jälle põhja peal kinni.

kinni.jpg

Mõistsin, et ma võingi seda sooritust siin tegema jääda aga midagi ei muutu. Omal jõul ma sellest mäest üles ei saa. Jätsin ratta sinna kus ta oli ja jalutasin abi otsima. Mitte kaugel, lagendiku lõpus, metsa piiril paistsidki mingid masinad. Kui ma nendeni jõudsin, saabus veel üks seltskond kaubikutega, ATVd kongis.

Rääkisin mure ära. Sai natuke muheletud aga ka ratas välja upitatud ning mäest üles lükatud. Mäe peal oli juba täitsa sõidetav pinnas ning peatselt leidsin ka raja, mida mööda jõudsin tugevamale teele.
Noh, igatahes sai selgeks, et KLRiga, vähemalt nende rahvidega, mis seal praegu all ja minu olematute oskustega, sügava liiva sisse ei maksa ronida. Edasi rallilisn mööda Soomaa motivatsioonisirgeid. Oli kah ilus. Ja äge. Viimast ei võtnud aga nii 70 kiltsa tunnis. Tuul ülestõstet visiiriga kiivri all vihisemas, läbi lompide ja üle konaruste. Hoopis teine teema, kui maanteed uhada.

IMG_20211030_123016.jpg
IMG_20211030_121748.jpg
IMG_20211030_115833.jpg

Kuipalju ma täpselt sõitsin, ei oska öelda, sest see pagana spidomeeter ikka ei tööta. Ilmselt pean kontrollima trossi ülemist, spidomeetrisse minevat otsa, altpoolt tundub kombes olevat.

Mis aga oluline on, pärast seda seiklust ja no kui mitte saja siis poolesaja kilomeetri läbimist ikka, mõõtsin hiljem garaazhis loodi järgi ratast sirgena hoides õlikogust. Ja teate mis, õigus on kõigil teil, kes te ütlesite, chill, mees - ära närvitse, tõenäolselt ei põleta su ratas ebanormaalelt suures koguses õli.
Sest - silmaga nähtavat õlikoguse vähenemist ei olnud pärast seda tralli toimunud. Nivoo oli seal maal, kus ta enne sõitma minekutki oli.

Ehk siis mootoriga on kõik, vähemalt sellest aspektist, vinks-vonks.

Ura!

Viimati muutis Nozzu, 31 Okt 2021, 00:45, muudetud 2 korda kokku.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas oil »

Pane sinna korralik 70-eurone Mitas C-02 tagarehviks ja odavamgi Michelin Tracker esirehviks. Usu mind, sa ei kahetse seda otsust kordagi.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

kahetseb küll...iga kord kui maanteel sõidab :D

seal on praegugi mitas all ja sellel on kah klotsi mitte nüüd liiga vähe. ega igast mülkast ei peagi alati olema võimalik iga asjaga läbi suruda, eriti veel igaühel. lõppude lõpuks leidub alati järgmine ja veel hullem mülgas, milles on ka see c-02 samamoodi kinni. ma olen pigem nii aru saanud, et sellise sopa sees osad mehed selle pärast just "sõitmas" käivadki, et saaks päev otsa võimelda ümber tsikli ning võimalikult suure koguse vedelikku mitte paagist ära sõita, vaid riietesse higistada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Te olete ikka peened poisid - rehvimustri või mille järgi te ära määrasite, et mul Mitas all?
Tunnistan, ma ei teadnud ise kah, mis tootja rehv mul all on . Praegu käisin garazhis kontrollimas - on jah Mitas E-07.

50/50 rehv, nagu ma tootja kodulehelt loen. Tundub hea valik mulle.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Prets »

E07 on üks vihatumaid ja samas armastatumaid rehve üldse. Tänases olukorras täiesti mõttetu ja kasutu tagarehv, kaevabki sisse. Pmst polnudki rehvi üldse. Märjas on täiesti kasutu.

Samas kuivas on ta isegi suht-koht okei ja kestab igavesti. Vähemalt topelt tavalisest kärnast.

Normaalse rehviga oleks sa sealt üles saanud.

(togi)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”