Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ole ettevaatlik selle "vana hea delboyga". Ta siin vahepeal ÕPETAS (how to....) kuidas tsiklil (busa) jahutusvedelikku vahetada: Mootor kuumaks, kuumalt vedelik välja!!!! Destilleritud vesi sisse, lased käia, kuni ventikas teeb 3 tsüklit!!!!! (Siis pidi hea olema) Ja niimoodi 3 korda, kõik kuumalt!!!! Debiilik ma ütlen :D Rääkimata vasemäärdest tsikli piduriklotsidel ja muud lollused. Ta on suva jorss, kes teeb garaazis asju (nagu enamus meist), aga ta ütleb seda tehes: "vot niimoodi peab tegema". Me kasutame kõik garaazis vahest küsitava väärtusega töövõtteid, aga seda ei pea filmima ja rääkima et nii käibki :D

Ühesõnaga amatöörmehhaanikutel, nagu tema vaatajad üldjuhul on (sina ja mina kaasa arvatud) võivad neid videosid vaadates suure sita kokku keerata või endale tõsiselt viga teha. Kindlam on jälgida tehase manuali
Screenshot_20211121-110048_YouTube.jpg


Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Remontimisel kasuta service manual'i ja kainet mõistust!
Juutuubist vaata selliseid nipikesi, kuda mingit sõlme lihtsamalt de-/monteerida, selleks on nad head.
Erinevalt automaailmast, tsiklite varuosadetootjad puust ja punasest klipikesi pole vist teinud(pole kohanud).

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Delboy on idikas.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Teemaväline
morse kirjutas: 21 Nov 2021, 17:39
Delboy on idikas.
Mul võttis jupp lugemist, et miks Morse meid korragi lambist Delboy vaimse tervise seisundi osas harida püüab. Ma kunagi natuke vaatasin teda aga umbes teise-kolmanda video juures tekkis selgelt formuleeritud mõte : WTF!? Päriselt või!?
Samas, kui vaadata, kuskohalt ta oma nime valis siis loksub kõik paika.
https://www.ldoceonline.com/dictionary/del-boy
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas tito »

Nozzu kirjutas: 21 Nov 2021, 02:03

Väga zen tegevus on ikka ratta kallal nokitsemine.
Mõtled, hingad sisse, hingad välja. Mõtled veel korra. Asetad mutrivõtme paigale. Hingad sisse, hingad välja. Keerad. Kirud. Hingad sisse. Keerad. Yea! Üks polt jälle lahti.
Vaatad õppevideost järgmist minutit. Lehitsed manuaali. Mõtled. Hingad sisse, hingad välja. Lähed teed ühe sigareti. Muidu ma ei suitseta. Veibin. Aga ratta kallal nokitsedes meeldib mulle ise sigarette rullida. Käib kuidagi teemasse. Asetad mutrivõtme paika. Keerad. Hoppa - järjekordne detail käes.
Ja niimoodi. Samm-sammult. Tasapisi. Rabistada ei saa. Väga mõnus.
Sama, mulle meeldib ka nokitseda- aga ma võtan veel vääääga rahulikult :)
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas kiilas »

image.png
image.png (348.1 KiB) Vaadatud 1990 korda
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

oil kirjutas: 21 Nov 2021, 10:48
Täpselt nii, nagu eespool öeldi. Võta tigu lahti. Punasega ümbritsetud kohas paistab olema kehvas seisukorras kruvi, mida tigu peaks ringi ajama. Terve see sinisega tähistatud osa peaks välja tulema.
Tänud. Täna polnud aega rattaga tegeleda. Naine sundis majas remonti tegema. Selles osas ma veel hullem amatöör kui ratta parandamises.
A kui ma nüüd selle teo ära puhastan, siis mis määrde ma sinna asemele panen?
Olen lugenud, et vale määrde ja vale koguse puhul on suur võimalus, et spido hakkab suht suva numbreid näitama.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Olen lugenud, et vale määrde ja vale koguse puhul on suur võimalus, et spido hakkab suht suva numbreid näitama.
jeebus, kuidas sa oskad?
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Loe muid väljaandeid.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Nozzu kirjutas: 22 Nov 2021, 01:35
A kui ma nüüd selle teo ära puhastan, siis mis määrde ma sinna asemele panen?
Kasuta lihtsalt tavotti :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

franz125 kirjutas: 22 Nov 2021, 07:48
Loe muid väljaandeid.
Muud väljaanded, nagu Clymer ei anna konkreetset määret. Ütleb vaid, et veekindel määre. Ja nende valik ei ole väike.
Kas näiteks võiks sobida:
CRC Multi Grease Universaalmääre/laagrimääre

CRC Multi Grease universaalmääre on EP (kõrgesurvet taluv) liitiumseebi baasil erinevate rull- ja lükandlaagrite määre, mis sobib erinevatele rotatsioonikiirustele.

https://www.motonet.ee/et/toode/600109/ ... are-100-ml

Või äkki hoopis:
Veekindel mitmeotstarbeline määre МС 1520 Rubin.
https://ristmik.ee/et/maeaerdeained/250 ... e-90g.html

Või hoopis
BPW laagrimääre:
https://starmoto.ee/et/maarded-universa ... 12486.html
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Kõik 3 on sinna head, arvan ma.

eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Antud hektel kõlbab sealt isegi margariin. :mrgreen:
Kui sa seda kaitsev simmerling ei vaheta, siis panneb sulle üks kõik mis vahend nii kui nii ülikiiresti jooksu :lol:
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

cossie kirjutas: 21 Nov 2021, 11:02
Ole ettevaatlik selle "vana hea delboyga". Ta siin vahepeal ÕPETAS (how to....) kuidas tsiklil (busa) jahutusvedelikku vahetada: Mootor kuumaks, kuumalt vedelik välja!!!! Destilleritud vesi sisse, lased käia, kuni ventikas teeb 3 tsüklit!!!!! (Siis pidi hea olema) Ja niimoodi 3 korda, kõik kuumalt!!!! Debiilik ma ütlen :D Rääkimata vasemäärdest tsikli piduriklotsidel ja muud lollused. Ta on suva jorss, kes teeb garaazis asju (nagu enamus meist), aga ta ütleb seda tehes: "vot niimoodi peab tegema". Me kasutame kõik garaazis vahest küsitava väärtusega töövõtteid, aga seda ei pea filmima ja rääkima et nii käibki :D

Ühesõnaga amatöörmehhaanikutel, nagu tema vaatajad üldjuhul on (sina ja mina kaasa arvatud) võivad neid videosid vaadates suure sita kokku keerata või endale tõsiselt viga teha. Kindlam on jälgida tehase manuali

Screenshot_20211121-110048_YouTube.jpg

Mhmh, tean jah, et Delboy kipub vahest muda ajama. Sestap postitasingi selle konkreetse, tema poolt toodetud õppevideo siia. Tema videos näidatud kahest torust seal driverit ma ehitama ei hakka. Leidsin paar videot, mis näitasid, kuidas amordi ümber mässitud teibiga zimmeri paikka saab toksida (nagu keegi siit paar lehte tagasi ka soovitas(siis ma ei saanud täpselt aru, kuidas)) ja see teibirulli variant tundub tõhusam ja lihtsam.

Aga selline küsimus, et kas nende, amorditorude all olevate poltide lahtikeeramiseks (saan aru, et nende lahti keeramiseks oleks vaja hästi kiiret ja jõulist liigutust, et need koos selle sisemise varda/puksiga koos pöörlema ei hakkaks) võiks kasutada akutrelli? Või on mingi põhjus, miks selleks kasutatakse elektrilist kruvikeerajat ja mitte akutrelli?
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

oil kirjutas: 21 Nov 2021, 10:48
Täpselt nii, nagu eespool öeldi. Võta tigu lahti. Punasega ümbritsetud kohas paistab olema kehvas seisukorras kruvi, mida tigu peaks ringi ajama. Terve see sinisega tähistatud osa peaks välja tulema.
Väga hea. Võtan lahti. Puhastan ära, teen pilti ja näitan ette.

A no, Youtube videode üle võib ju ilkuda, aga minumeelest see video selgitab küll kenasti lahti, mismoodi tigu töötab, mis seal sees olema peab ja milline see ei tohi olla. Ehk on teistelegi abiks:

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Nozzu kirjutas: 22 Nov 2021, 11:23
.....

Aga selline küsimus, et kas nende, amorditorude all olevate poltide lahtikeeramiseks (saan aru, et nende lahti keeramiseks oleks vaja hästi kiiret ja jõulist liigutust, et need koos selle sisemise varda/puksiga koos pöörlema ei hakkaks) võiks kasutada akutrelli? Või on mingi põhjus, miks selleks kasutatakse elektrilist kruvikeerajat ja mitte akutrelli?
Nagu Sa ise kirjutad, on vaja kiiret ja jõulist ESIMEST liigutust, et keere lahti tuleks, selmet' sisemine toru kaasa hakkaks liikuma.
Vanasti kasutati ka puidust harjavarre trikki.

edu

EDIT1 Jah, saad ka pinges vedruga keeramist proovida, võib õnnestuda.
Viimati muutis yeekim, 22 Nov 2021, 12:37, muudetud 1 kord kokku.

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

yeekim kirjutas: 22 Nov 2021, 12:11
Nozzu kirjutas: 22 Nov 2021, 11:23
.....

Aga selline küsimus, et kas nende, amorditorude all olevate poltide lahtikeeramiseks (saan aru, et nende lahti keeramiseks oleks vaja hästi kiiret ja jõulist liigutust, et need koos selle sisemise varda/puksiga koos pöörlema ei hakkaks) võiks kasutada akutrelli? Või on mingi põhjus, miks selleks kasutatakse elektrilist kruvikeerajat ja mitte akutrelli?
Nagu Sa ise kirjutad, on vaja kiiret ja jõulist ESIMEST liigutust, et lkeere lahti tuleks, selmet' sisemine toru kaasa hakkaks liikuma.
Vanasti kasutati ka puidust harjavarre trikki.

edu
Mhmh, mõtlesingi, et selle esimese kiire saabki trelliga. No Motardi rait ültes, et tema kasutab elektrilsit kruvikeeriajat, et ilma pole mul lootustki.
Aga....kas sellest harjavarrest ei saaks mööda selle nõkuga, et murraks selle alumise poldi lahti veel enne seda kui amordi pealt avan? Noh, mõte selles, et amordi vedru avaldab pinget sellele torule ning see ei hakka ringi käima?

Või olen ma amordi ehitusest valesti aru saanud ja tegelikult amordivedru sellele sisemisele pulgale survet ei avalda?
Viimati muutis Nozzu, 22 Nov 2021, 14:56, muudetud 1 kord kokku.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Minu kogemuses on seal sees suurusjärgus 21mm kuuskant võtmega kinni hoitav "polt". Ühele rattale tegime süüteküünlast spetsiaaltööriista (kuna süüteküünal oli õiges mõõdus, lõime tal pea maha ja keevitasime pika toru otsa).

Harjavarre sisse löömine on ka toiminud :D
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Amordi avamiseks võib harjavars sobida (ka ise seda korra kasutanud) aga ei soovita, mõni puukild võib lahti tulla ja sinna sisse jääda. Keermelatt + neli mutrit, kaks alla ja kõvasti teineteise vastu kinni ja sama teise otsa. Saad tööriista, mis kestab lõpmatult. Lisaks saad mutri suurust mingis piires vahetada kui erineva läbimõõduga amordi toru teed. Pakun, et seal on 22 mõõt. Aga erineva jämedusega amortidel on erinev mõõt. Manuaal muidugi ütleb täpselt, mis.
Aga mul on ajuti selline tunne, et sa Nozzu viskad lihtsalt nalja kogu selle teemaga. Ma hakkasin seda juba ammu kahtlustama, kohati on su küsimused ja kommentaarid üle võlli. Ehkki tundud nagu kirjaoskaja inimene olevat, vaatad tuubi ja lehitsed manuaali. Igatahes, kui see on nali, siis on see päris hea nali. J. Toots
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nääh....kahjuks või õnneks pole nali. Või on siis kogu mu elu nali :)
Lihtsalt, mul pole piinlik küsida, kui ma ei tea. Ja on jube palju asju, mida ma ei tea. Aga oleks vaja teada.
Ok..ok, võib-olla jah, teinekord oleks mõistlikum ise mõelda, mitte küsida. A kust ma tean, et ma mõeldes õigele järeldusele jõudsin. Ikka tuleb pärast üle küsida.

Ja siit kohe tulistangi järgmise küsimuse: millega ma seda spidomeetri tigu puhastan - kas break cleaner on ok? Või siis ketipuhastus vahend? See viimane tundub ohtum. Jah?

EDIT: Enda õigustuseks või lohutuseks mõtisklesin just, et kui praegu kohe kõigilt Eesti mootorratta omanikelt sama küsimust küsida: "Millega puhatada spidomeetri tigu" siis umbes 70% ei oska sellele vastata, ning neist 30 % ei saa arugi, millest jutt käib. Ja 30% jah ilmselt mõtleb, et kas küsija on idikas või üritab nalja teha.
Viimati muutis Nozzu, 22 Nov 2021, 15:17, muudetud 2 korda kokku.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

Breiku on väga OK. Carb cleaner on see värk, mis kõik sulama paneb.

Ketipuhastajat ma pole ostnud. Ostan kette :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

morse kirjutas: 22 Nov 2021, 15:06
Breiku on väga OK. Carb cleaner on see värk, mis kõik sulama paneb.

Ketipuhastajat ma pole ostnud. Ostan kette :D
Vot vot, oleme ühel lainel. Aitäh. Seda ma pelgasingi, et kui mingi suva happega üle kallan, siis hakkavad mingid kummitihendid, kui seal on, sulama.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas kiilas »

morse kirjutas: 22 Nov 2021, 15:06
Breiku on väga OK. Carb cleaner on see värk, mis kõik sulama paneb.

Ketipuhastajat ma pole ostnud. Ostan kette :D
Kui haiseb atsetooni järgi, siis ära kasuta igaks juhuks. Karb cleaner reeglina haiseb ja olen ka sellise brakecleaneri otsa sattunud mis haises ja plastile üks null tegi.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas morse »

@kiilas Seda nüüd küll, et tegelikult kõikide selliste lahusti tüüpi värkidega on tark teha väike surts ja vaadata, kuidas mõjub. Alles siis on targem tähtsatele kohtadele suures mahus peale määrida :)
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Ok, Nozzu, ainult tõsised vastused. Tegelikult su entusiasm on nakkav. Ma ise teen ka aega ajal mõne vanema ratta (osaliselt)osadeks ja panen uuesti kokku. See on väga lahe. Aga nüüd spido ajamist. Mul pole kunagi sellega probleemi olnud kuigi rataste läbisõidud on olnud suured.
1- pese kogu sisu puhtaks, bensiin on ok.
2- võta hea nakkuvusega määrdeõli ja määri rohkelt korpus seest ja tigu ning lase seista, et see määre jääks kõikidele liikuvatele pindadele
3-suva veekindel määre, pane nii, et tigu oleks üleni määrde sees, samuti vedav osa tihkelt määret täis. Siis lase veel seda nakkuvat määrdeõli sinna vahele.
4-tross kestast välja, puhtaks ja korralikult õliga kokku. trossi kesta tagasi pannes, pane ka veekindlat määret. Ja siis kogu kupatus kokku.

Mul on kaks ratast kestnud suurusjärgus + 200 t ilma spido probleemita. Nüüd veel, spido ajami alumine ots on mehaaniline (tigu), ülemine km lugeja mehaaniline (ehk siis vajaks ka määrimist (kuna plastmass+ pronks, siis vaseliiniga) ja kiirusenäitaja on magneetiline (ei oska paremini nimetada). Sel oleks ka hea kui 30-ne aasta jooksul korra tilga õli saaks (nagu kella võllile pannakse). Aga määrde liik või omadus ei mõjuta küll miskit, peale kulumise (siis kui määret pole). Need on nii aeglased ajamid, et pane, mis juhtub kodus olema. See ongi parim.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mina puhastaks seda tigu wd 40 ga.. Ja pintsliga.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mul on kaks erinevat brake cleanerit ja mõlemale on kirjutatud, et tuleb vältida plastiku ja kummiga kokkupuudet. Proovi mõttes uhasin seda õhukesse plaskarpi kah, tundus küll, et läks pehmemaks.
Et siis WD 40. Kas see on ok? Või sisaldab see miskit õli, mis pärast näiteks määrdel ei lase toimida?
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

WD40, ketipuhastusvedeliku ja pintslite koostöös sai see tigu nüüd siis lahti. Ütleme nii, et vaatepilt ei olnud ilus. Esialgu ei liikunud seal midagi, kuhugi. Nagu monoliitne kamakas. WDga leotamise tulemusena sain detailid siiski üksteise küljest lõpuks lahti ja ka puhastatud.
kolmtigu.jpg
Noh, ja siis hakkas ka selgeks saama põhjus, miks spidokas ei tööta. See hammakas, mis tigu ringi peaks ajama, näeb välja selline:

tuguteisestservast.jpg
servast.jpg
küljelt.jpg
Päris brutaalne värk. Keskelt täiesti lohku kulunud. Ma küll ei tea, aga kahtlustan, et orginaalkonditsioonis ta selline välja nägaema ei peaks.

Igaks juhuks ladusin siiski veel pusle kokku ja proovisin keerutada. Tõepoolest, sõiduga vastassuunas keerates isegi haagib aeg ajalt kergelt taha ja liigutab seda tiguposti. Aga sõidusuunas libiseb hammakas selle sisse hõõrdunud vao tõttu lihtsalt postist üle.

Jääb mulje, et see post, mis nüüd tänu puhastamisele vabalt liigub näpuga keerates ja loksub kenasti üles alla oma kandepulga otsas, jäi mingil hetkel seisma ning kulutas hammaka ära.
Miks tigu seisma jäi, jällegi oletus aga teokere seest leidsin peenikesi vedru tükke, ilmsetl selle kummitihendi detail, mis seal seespool ringiratast on. Ehk siis oli kogu määre teokojast otsa saanud, vesi sisse pääsenud, vedru läbi roostetanud, selle tükid teo vahele sattunud, teo kinni poonud ja...nii ta läks.

Minu õnneks on see hammakas pehmemast metallist kui ratta velje küljes olev vastus teole - muidu oleks ilmselt selle ära lõhkunud. Nagu ka mõnedel juhtunud on, nagu Youtubest näinud olen.

A vist ei ole mõtet hakata spidokale uut hammakat ja tihendit soetama vaid tuleb kogu komplekt hankida. Ma ei oska hinnata, kas see tigupost on seal normaalses olekus või on see kah kahjustada saanud.
Manused
pealt.jpg
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Pilt näitab, et tigu pole pikka aega ei puhastatud ega määritud. See on selline koht, mis sõltumata tihenditest kogub tolmu ja mustust ja mingi aja jooksul on määre nagu kitt ja kiilub kõik kinni. Osta uued ja edaspidi määri kord aastas.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Mu twinnikul suri ka see hammakas ära seal teo sees. Viskasin uue sisse, kestis mõni tuhat ja siis suri jälle ära aga mitte hammasrattapool vaid see teine 2 sakiga pool kulus ära (esimesel korral kulus ära see hammastega pool, nagu sul), mis veljepoolele läheb. Viskasin jälle uue plasthammaka sisse ja vahetasin rummus selle seibilaadse toote välja, mis seda plasthammakat ringi ajab. Peale seda on kõik tiptop olnud.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”