Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Kõlab väga heasti! Aitäh.
Seda enam, et ma polegi sealkandis väga sõitnud. Ootame kui lumi ära sulab ja ka metsavaheteed tsipake tahenevad. Siis oleks tore üks varakevadine Lõuna-Eesti seiklus. Jaa! Võtan ühendust.


Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Nozzu sul tasub ilmselt jah uurida, mis nägu need siduri vahekettad on. Ja need ei maksa ka midagi, võib muidugi vabalt ära vahetada. Korv on hoopis teine teema, aga selle seisukorda näed kui muid asju vahetama hakkad. Ja ära kindlasti ürita hakata seda seisukorda hindama enne kui kettapaki oled korvist reaalselt välja tõstnud, kogu paki! Hambad kuluvad tavaliselt sisse mitte kõik ühtlase sügavusega otsast lõpuni, vaid kah natuke erinevalt. Aga ei maksa kohe ära ehmatada kui näed, et visuaalselt on kulumisjäljed sees...need on seal sees nii või naa ja need on sees igal siduril, mida on kasvõi natuke aegagi kasutatud
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mhmh...ootan palgapäeva ära ja võtan siduriketaste, vaherõngaste ja vedrude komplekti ligi. Ning tihendid jahutuvedeliku pumbale (vms.) ning sidurikaanele.

Juba ootan põnevusega seda tööd.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Kuidas ma amordi vedrusid vahetasin. Kurbmäng kahes vaatuses.
Osa 1:

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ja saidki amordi vedrud ning õli vahetatud.
Ehk: osa 2.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Nozzu kirjutas: 09 Mär 2023, 19:08
Ja saidki amordi vedrud ning õli vahetatud.
Sellise kannuga ma oleks ettevaatlik, kunagi ostsin Coopist ühe analoogse ja sai kiirelt selgeks, et see mõõt seal peal ei ole üldse mitte õige, 1L asemel oli tegelik 800ml millegagi, võimalik, et oli ainult selle kannu probleem, aga kohe peale seda soetasin Pressoli kannu(kirjade järgi kalibreeritud) mille usaldusväärsus on kordi kõrgem.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ok...krt, seda ma ei osanud kahtlustadagi.
Peaks nüüd kannu üle mõõtma. Aga ei taha hästi...äkki peab hakkama jälle õliga mässama.
Samas kui ma nüüd mõtlen, et ostsin õli umbes 1,2 liitrit ja puudu ei jäänud ning tsipa jäi ülegi, siis selle järgi võib eeldada, et kannumõõt on enam vähem õige.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas mx77 »

soovitan sellist mõõdunõud
https://www.motonet.ee/et/toode/3825361 ... ann-500-ml

See peaks olema 5 ml täpsusega, mis on tihti vajalik.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas tito »

Kas see on mingi manuali järgi tegutsemine või mingi interneeduse järgi toimetamine?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

tito kirjutas: 10 Mär 2023, 19:09
Kas see on mingi manuali järgi tegutsemine või mingi interneeduse järgi toimetamine?
Kombineeritud. Enne kui ma mingi töö ette võtan, vaatan tundide kaupa teemakohaseid ja võimaluse korral mudelispetsiifilisi Youtube videosid. Kui tekib mingi konkreetsem küsimus, googledan mudelipõhiseid foorumeid. Ja mingid sõlmed, millest videode põhjal hästi aru ei saa, vaatan vajadusel Clymeri käsiraamatust üle.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

vaadates neid vedrusid tekib minul päris tõsine küsimus, et kas see nö. uus vedru mitte ei vähenda päris arvestatavalt amordi võimalikku (ehk max) käiku. ma mõõdaks keeru vahed ära mõlemad vedrul ning korrutaks nende arvuga läbi...aga nojah, seda muidugi oleks tulnud siis teha enne kokku panemist.
teine küsimus, et kui palju tõstab uus vedru esiotsa, ehk suurendab preloadi. niimoodi silma järgi tundub jällegi, et see vahe võib olla üsna arvestatav. ainult silma järgi seda muidugi öelda pole võimalik aga pikkuse vahe on suht märkimisväärne. ma pole kindel, et vaid "pehmuse" arvelt kogu see pikkuse vahe tagasi tuleb.

tehnilise poole pealt, see pole tegelikult päriselt progressiivne, vaid täpsemalt lihtsalt 2 astmeline vedru. siin on lihtsalt üks sektsioon vedrust, mis teatud compressionini vedrutab ja sealt edasi läheb järsku ning täies pikkuses lukku. sealt edasi hakkab tööle ainult nö. jäigem sektsioon.

siin jahvatatakse palju õli koguse teemal. nii lihtsas amordis ja sedatüüpi rattas on see täiesti savi, kas paned sinna +-10ml õli sisse. arvestama peaks hoopis sellega, et uus vedru võtab enda alla suurema mahu amordi sees. järelikult tuleb õli panna tehase specist VÄHEM. teiseks, kuna tegu on ikka astmelise jäikusega vedruga ning see teine aste on OEMst kindlasti jäigem siis mõistlik oleks ka puhtalt selle tõttu vähemalt alustuseks panna sisse tehase specist veel mingi % jagu vähem õli. mina paneks näiteks -5% ja vaataks kuidas asi toimib. nipukas amordile peale ning käigu pikkuse reaalses kasutuses näeb kohe ära
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Hmm....tänud, will111, väga asjakohase, straight to the point, sisendi ees, nagu alati.
Raske vastu vaielda ja ei tahagi.
Aga niipalju kui ma olen vaadanud nende "progresseeruvate" vedrude paigaldamist Youtubes nii harrastajate kui tõsisemate mehhaanikute poolt, siis jah, alati on stock vedrud olnud märgatavalt lühemad. Nii gen 1 kui gen 2 KLRi puhul. Keegi pole märkinud, et sellest võib probleem tekkida. Mis muidugi ei tähedna, et ei võiks.

Aga tõepoolest, see õli koguse teema, ehkki jälle, keegi ei märkinud, et nüüd tuleks vähem õli panna, tundub loogiline, et peaks vähem panema. Sel samal, sinu poolt mainitud põhjusel, et rauda on ju nüüd torus rohkem ja ruumi vähem.

Eks peab katsetama kuidas sõites on. Mis sümptomeid ma otsima peaks? Liiga palju õli võib tähendada seda, et hakkab simmekate vahelt välja pressima? Ja amort on liiga jäik ning hakkab konarlikul pinnal käsi põrutama?

Samas on võimalus...et kuna KLRi vedrud originaalis ongi liiga lühikesed ja liiga pehmed, siis see pikem ning jäigem vedru sama koguse õli juures annabki just selle õige, soovitud tulemuse nagu väidavad need, kes selle vahetuse teinud.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

probleemi sellest tekkida ei pruugi ning mingit ülimalt konkreetset ja koheselt tajutavat probleemi ka PÄRIS KINDLASTI ei teki! lihtsalt tasub ära mõõta kas või kui palju esiots kõrgemale jääb. aga nagu ka ütlesin siis ei pruugi üldse kõrgem jääda. kõik sõltub siiski ka vedru muudest parameetritest. see on rohkem lihtsalt selline nice to know, nice to check asi. ma pakkusin kõhutunde (kogemuse) pealt, et võib jääda lihtsalt.

kui kõrgus jääb siiski erinev siis on garanteeritud ka see, et sul on nüüd peale seda vahetust pisut teistsugune geomeetria rattal. jällegi, see võib olla ÜLIminimaalne vahe, aga kui näiteks juba enne oli tagaots natuke liiga raske, ja nüüd läheb veel raskemaks siis kokkuvõttes muutus negatiivses suunas

õliga on absoluutselt alati nii, et parem pane natuke vähem, proovi...ja kui vaja siis pane juurde. ainuke põhjus miks kunagi võiks olla õli tarvis juurde panna on see kui amort tundus siiski käivat liiga kergesti põhja. suurem õli kogus (mis tegelikult pole õli kogusega üldse seotud, vaid tähendab lihtsalt väiksemat kogust õhku) mõjutab vaid umbes nii 10% viimast käiku. teisisõnu, õlikogusega mängimine iseenesest ongi sama, mis progresiivne vedru. aga antud juhul annab ta progressiivsuse amordi käigu lõpus. vahetusvedru puhul tekib progressiivsuse sul käigu alguses.

kõik saad teada vähe lihtsa meetodiga. paned amordile nipuka peale. mina amorte seadistades paigaldan rataste külge ka gopro kaamera, lähen spetsiaalsele "testlõigule" ning võtan slo-mo video amordi tööst. aga sul pole kindlasti tarvis selle asjaga nii peeneks minna sest mingeid muid parameetreid peale max käigu sa nagunii seadistada ei saa. nipukas peale, lähed teed ühe tavalise karmi sõidu ning vaatad kuhumaani amort sisse käib. pika käiguga amordi puhul vähemalt 5cm võiks sul vast ikkagi jääda "unused" travelit. ma arvan, et pigem isegi rohkem kui sa just mingi eriline rets ei ole. simmekate vahelt läbi pressib siis on õli kindlasti liiga palju ja siis on põhimõtteliselt juba hilja. aga üldiselt ta sealt läbi pressima ei hakka. pigem lööb mingil hetkel simmekad lihtsalt lõhki ning siis juba voolab.

üldiselt, kogu see asi ei ole nii hirmus täppisteadus, lihtsalt mina alati lähtun sellest põhimõttest, et ma pigem panen sisse natuke vähem õli kui "nõutakse". see ei saa kunagi tekitada mitte mingeid probleeme ning peale igasuguseid vedrude vahetamisi ja asju on nagunii elementaarne, et mõõdad ära amordi reaalse käigu.
progressiivset vedru(stust) reegline tahetakse igal võimalusel vältida. seega mõistlik on teha kõik endast olenev, seda oleks amordi käigus võimalikult vähe. kuni selle piirini, kus tekib probleem (põhjakäimine)

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Tort »

Nozzu, ära willi kuula. Ta on tipphemaanik ja 3rd party amordiinsener aga jutt on alati oleks ja ma arvan ja tõenäoliselt jne. Tee oma asja ja videod on ka lahedad.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

:lol: tippfoorumijumal on rääkinud, ootasin juba pikisilmi millal esimene selline tuleb ja sõna võtab...siin foorumis neid isasid ja jumalaid ikka vähe ei ole. igal alal, igas teemas ja igal juhul roomab kuskilt keegi välja, kellel on vaja ennast kehtestada ja lihtsalt täiesti tühja targutada. lisasid oma postiga siia nüüd midagi willist targemat, tunned end jube uhke ja vägevana?

minul on kokkuvõttes täiesti savi, kas või kes mind kuulab või ei kuula. kedagi sunniviisiliselt end kuulama ma justkui ei sunni ja sellest ei muutu ka mitte midagi. annan siin nõu lihtsalt heast tahtest ja nendel teemadel, millega ma ise peaaegu igapäevaselt tegelen. aga huvitav on vaadata kuidas nii palju on ork perses kibestunud ja elus pettunud vanamehi, kes ise ei ole teinud mitte midagi, ei oska teha mitte midagi, ei saa aru mitte millestki...peaasi, et saaks kellegile ära panna ja sitasti öelda ning maha teha. palju õnne tort, said südamelt ära öeldud, hakkas parem? loodame, et hakkas, järgmise korrani :wack:

tsikli amorte teen ma keskmiselt ühe jooksu kuus, päris regulaarselt ja nii juba päris mitu aastat. kui mõne jaoks on see "ma arvan" või "tõenäoliselt" siis olgu nii :lol:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Tort kirjutas: 11 Mär 2023, 19:03
Nozzu, ära willi kuula. Ta on tipphemaanik ja 3rd party amordiinsener aga jutt on alati oleks ja ma arvan ja tõenäoliselt jne. Tee oma asja ja videod on ka lahedad.
Tänud toetavate sõnade eest. Ausalt. Aga willi ikka kuulan. Teisi kah. Aga willi postitused on mulle alati meeldinud. Juba ülalnimet põhjustel.

Ja ärge jagelege siin minu teemas, onju :) Ikka sõbralikult.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

tegelikult tahtsin enne ka video kohta öelda...materjal ise väga muhe ja kenasti selgelt esitletud, väike proze siitsealt peale suunata valgust näitama tuleks aga igati kasuks ;) osad kohad olid hästi tumedad.
ilmselt kui teeksid sama asja inglise keeles ning lükkaksid natuke parema valguse taha siis saaksid tuubis ka mingi aja peale päris palju vaatamisi...iseasi muidugi kui palju see sul üldse eesmärk on. teisalt võib see olla omamoodi motiveeriv näha, et sinu videot vaadatakse ülemaailmselt, kommenteeritakse, küsitakse ja jutustatakse seal all. võib juhtuda, et pärast teed mõne video veel ja lõpuks on juba seeria :bsmile:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ehh....aitäh, will. Aga ma arvan, et maailmas on juba liiga palju juutuubereid :)
Pealegi olen tööalaselt ühe kanaliga seotud. Filmin, monteerin, olen kaamera ees ja taga. Hiljuti sai kanal just miljon vaatamist täis. Ja siis veel ühe kanaliga, mida teeme paarimehega natuke off the grid. Rohkem hobi pärast aga kah nii korralikult kui vähegi saame, kaasates kõikvõimaliku tehnikat ja jälgime et kõik oleks esteetiline ja kunstipärane ja hariv ja.....

Ja ma näen ja tean kui palju aega ja vaeva see võtab, et hea kvaliteediga Youtube kanalit käigus hoida ning sinna sisu luua. Aga selle oma, päris isikliku garaazhi ja tsiklisõidu kanaliga ma seda vaeva näha ei taha. Teen asju hästi lihtsalt ja pigem ala- kui üleprodutseerin.

Aga miks ma seda siis üldse teen, kui ei taha sellega kuhugi jõuda ja korralikult teha kah ei viitsi, on nüüd täiesti õigustatud küsimus. Ja vastus, vastus võiks olla, et mu suurimaks eesmärgiks ja ambitsiooniks on, et kohalik mootorrattakogukond või vähemalt väike osa sellest mind natuke tunneks. Et oleks lihtsam leida sõidukaaslasi või kui kuskil hätta satun, siis ehk aidatakse. Nagu suvel juhtus Saaremaal, kui mu siduritross puruks läks.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei seda ma kindlasti ette heita kuidagi ei üritanudki, absoluutselt arusaadav kui ei viitsi selle tuubi asjaga eriliselt tegeleda. pigem mõtlesingi lihtsalt seda, et võibolla pole üldse mingit sellist eesmärki, et seda asja kuidagi nö suuremalt teha. olen täitsa teadlik...või no piisavalt teadlik ja kursis kui ajamahukas ja vaevarikas töö see võib olla. lihtsalt garaazis neid asju teha ja nokitseda on minumeelest lihtsam ja lõbusam kui sellest nokitsemisest tuubi videoid produtseerida :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Trahh....ja ongi käiguvahetushoob vahetatud.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ehh....aitäh, will. Aga ma arvan, et maailmas on juba liiga palju juutuubereid :)
:?:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Okoo....andke nõu.
Selline imelik värk, et lasin nüüd ratta pärast esiamordi vedrude vahetust ning uue siduritrossi, heebli ja käiguvahetushoova paigaldamist puki pealt alla.
Ja midagi on emma-kumma tegevuse juures vist valesti läinud. Nimelt avastasin, et kui ma käigu sisse lülitan rattal, tõmbab see keti täiesti pingule. Lülitan uuesti vabale ümber, on kett jälle lõtv. Mis värk on ja mis ma tegema pean?

Algul arvasingi, et ratta geomeetria on uute vedrude tõttu niipalju muutunud, et sellepärast on kett pingul. Ajasin ratta uuesti pukile, vaba oli sees ja vaatasin, et ei, ei ole liiga pingul. Lasin pukilt maha, vaba sees, ei olnud pingul. Ja siis lülitasin käigu sisse ja...jah, täiesti pinges. Ehk miskit on läinud nede kolme komponendi vahetuse jurues nässu. Aga mis?

EDIT:
Ilmselt käiguvahetusega miski kamm? Esimese käigu sisse panen, siis isegi sidurit all hoides, on jube raske ratast lükata ja veabki keti pingule.

EDIT 2: Ja nagu selgus kõnest päris motomehhaanikule, siis see ongi normaalne, et esimese käiguga ratast lükates, on kett pingul. Seega mõtlesin endale probleemi välja seal, kus seda ei ole :)
Ehh
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Sidur on reguleerimata (lase tross lõdvaks)
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Või jääb sidurit kaasa vedama, ehk siis peaks peale keerama. Igal juhul pakun, et siduri tross vajaks reguleerimist.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mhmh....mulle tundub kah, et asi on siduri trossis. Kruttisin seda nüüd väljapoole ja sissepoole. Ja igakord nagu muutub mäng. Hetkel sain juba nõndaviisi, et käik sees ja sidur all, siis ikkagi saab ratast lükata. Küll raskelt aga liigub. Ja kett ei jää pingule.
Aga samas on nüüd see, et esimene käik ei taha hästi sisse minna, peab nagu ratas tsipa liigutama. Samas vaba peale läheb kenasti tagasi. Vähemalt tundub. Töötava mootoriga pole proovinud.

Miskit lihtsasti arusaadavat sidri trossi reguleerimise õpetust pole kuskil? Ise tean vaid niipalju, et üles hoova juurde peab jääma paar kolm milli vabajooksu. Ja pigem võiks olla siduritross lõdvem, kui liiga pingul. Aga algselt mul oligi liiga lõdva ja siis ei lahutanud ära (ei jõudnud lükata ratast).

Aga altosa, see on mul täiesti umbes pandud. Seal on kah äkki mingi loogika.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Ega ilma käima panemata päris õigeks ei saagi. Mul on rattal (TTR 600) sama häda, et sidur (tross) peab olema täpselt õigeks timmitud. Muidu, kas veab kaasa või on neutraali või esimese käiguga tegemist.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

järelikult on siduril pikk käik (heeblist) ning ei lahutagi täielikult ära.

kui nii siis pead seda lõtku ikkagi niipalju vähemaks keerama, kuni hakkab ilusti lahutama. vabaasendis ei tohi jah trossil pinget peale jääda (mitte kõige vähematki), aga samas mingit rohkemat lõtku seal samuti ei pea olema kui see et lihtsalt tunned tõmmates, et kohe algusest ei ole täisjõud taga.

aga kas sul mitte ratas vahepeal päris pikalt ei seisnud, seoses nende igasuguste tööde ja asjadega? või sõitsid nüüd ka alles hiljuti ning ikka jäi see häda, et sidur ei lahuta ära? eks seal kaks võimalust on sel juhul, kas tõesti ei tõmba vedrusid piisavalt kokku, või siis on korv ikkagi niipalju juba hambas
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Aa, ei, jaanuari keskelt tegin esimese või viimase sõidu. Veel vana siduritrossi, amortide ja käiguhoovaga. Ja siis lahutas ja toimis kõik.
Pärast seda ajasin ratta puka peale ning vahetasin riburadapidi ja ajapikku ülalnimetatud komponendid. Kogu selle aja, kuni tänaseni, seisis ratas puka peal. Ehk siis jah, reaalselt ei ole uue siduritrossi ega muuga sõita proovinud. Tänagi ei jõudud ratta käima panekuni ja nö. tööolukorras katsetamiseni.
Tõenäoliselt on siis jah probleem selles, et jätsin siduritrossi liiga lõdvaks. Mitte nii, et pole algul täit pinget vaid jäi konkreetselt nii, et heebel loksus tühja umbes pool sentimeetrit. Nõnda vist siis pole päris õige, jah.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Ühes vanemas postituses plaanisite siduriketaste vahetust.Kas sai teoks?Kas heebel on vanaga sarnane või nn.kahe sõrme oma.Käik võib olla väiksem?Käiguhoova vahetus ei muuda midagi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Vot jah, selle siduri ketaste vahetusega... selles osas, või selle vajalikkuses olen nüüd kahtlevalt seisukohal. Et kas üldse teha.
Selles mõttes, et nagu siin öeldud, siis ka uus ja korras sidur võib mudas mässates üle kuumeneda ja kokku kleepuda, eksole. Et seda probleemi ma ketaste vahetusega ei lahendaks - pigem on see põhjustatud valedest sõiduvõtetest, eks.
Nüüd probleem, mis mul siduriga oli, oli see, et mul ei õnnestunud hästi ratast käekõrval sõidutada, siduriga mängides - kippus ära vedama pidevalt. See aga nagu üks kogenud motomehhaanik mulle selgitas, ei ole mitte märk nässus sidurist vaid valesti paigaldatud siduritrossist.
Nässus siduriketastele viitavat hoopis see, kui sidur libiseb. Ehk siis pöörded lähevad üles aga ratas edasi ei liigu. Aga seda probleemi mul pole.
Seega, nagu mulle tundub, siis pole mõtet parandada asja, mis pole katki. Ehk siis m pole enam kindel, kas ma pean hakkama sidurikettaid vahetama. On suur võimalus, et probleemid lahendab see uus siduritross. Kuigi jah, praegu on see pigem probleeme juurde tekitanud.

Mis heeblisse puutub, siis see on täpselt sama, mis vana heebel (oem) . Aint ots ei ole murdunud ja kinnitus ei ole pragunenud.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”