Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

morse kirjutas: 13 Juun 2022, 11:38
Need korrad, kui ma olen originaaltrossi originaal sätungis peale pannud, siis tross ongi õige pikkusega olnud... Imelik, et sa seal mingit pikkust pead seadma... Mingi universaaltross?? Kui sa juba pikkust saad seadistada, siis esimese mõttena tekib tunne, et see on pigem selline ajutine lahendus ja võibolla peaks kaaluma originaalmõõdus trossi paigaldamisele? Universaaltross on tore asi, mida pikale reisile varujupina kaasa võtta...

Kui sidur on väga natunatukene liiga peale pingutatud (tihti just sel põhjusel, et trossipoolel on midagi valesti ja lahjema pingutuse puhul sidur lihtsalt ei lahutaks ära), siis enamasti ei pane probleemi enne tähele, kui keerulisse kohta jõuad. Metsas ja mudas läheb libisev sidur kiirelt kuumaks - siis on kõik halvasti, kuni mootor jälle maha jahtub. Küsi, kuidas ma tean! :bsmile:
Teisisõnu - jälgi, et trossis ikka väike lõtk sees oleks. Alumine link, mis on mootori peal, peaks olema pisikese lõtkuga (ka siis, kui lenks on välja keeratud).

Pesumasinatrumlist tehtud kaitse oli kahjuks selline asi, mis lihtsalt ootas ära kukkumist. Kokkuvõttes peab see värk seal all vastu võtma kogu ratta raskuse koos juhi ja pagasiga. Ei ole ebatavaline, et see raskus tuleb vastu pakku (või mõnel juhul ka kivi/betooni) suht heal kiirusel...

Ma ei taha nüüd öelda, et see kaitse ja kinnitused peaks kuidagi eriti tummised ja rasked olema. Tavaliselt ei ole. Lihtsalt nende disainimisel tehakse korralik inseneritöö.
On tõsi jah, et originaaltrossi ei õnnestunud hankida või tuli vale...igatahes sai jah sinna suvaline tross peale pandud. Ning täpselt, toimiski täpselt niikaua jumala hästi kuni seda päriselt vaja oli, keerulisemates tingimsutes. Siis selguski, et...nojah. just see sama, et läheb kuumaks ja ei tööta enam.
Seadistamisruumi sel liiga pikal trossil polnud, oligi juba maksimumini "pingule" tõmmatud. Aga lõikasime või noh, ütleme siis, et lasin lõigta lühemaks ja stopperi otsa panna. Nüüd on mänguruumi.

Selle põhjakaitsega, sellega on see teema, et see toruraam seal, see ongi originaal. Lihtsalt miski perforeeritud plaat on sinna eelmie omaniku poolt külge aretatud. Võib usukuda küll ,et pakub paremat kaitset, näiteks lendavate kivide eest, kui lihtsalt raam. Aga jama on selles, et selle originaalraami esimene kinnitus, on ratta raami küljest lahti. Noh, see peaks sinna kruviga kinnituma aga kruvi augus on keere (jap, keere mitte vint, onju :) ) maas.
A ma vaatan, ehk õnnestub sinna miski mutter kinnitada vms.


Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Palju lehti ja lund on langenud sest ajast kui viimase postituse tegin. Seda aega olen kasutanud ka ratta parendamiseks.

Juba sügisel sai installeeritud uued rehvid. Ehkki mõtted käisid ka kärnasema suunas, jäin ikka äraproovitud 50/50 rehvi juurde. Ehk siis Mitas E07 nii ees kui taga.
Sai proovitud seda kodue garaazi tingimsutes teha. Esimene isegi õnnestus. Aga tagumisele ei hakanud jõud peale, kuna rumala peaga võtsin tubeless rehvi ja see on jäigem kui tavaline. Nii jäik, et katsetuste kägus väändus heebel kõveraks. Aga sõber tegi tööjuures ära. Kummardus.
mitas.jpg
Vastu talve sai ära vahetatud ka kett ning koos sellega ka esimene ja tagumine hammasratas. Selle tööga sain päris ise hakkama. Pea aegu. Esimest hammakat oli võimatu lahti saada. Proovisin küll erineva pikksuega kange ja mida iganes aga no ei. Aga siis saabus kaasmootorrattur võimsa momentmutrivõtmega ja lahti see hammakas tuligi.

Nüüd on all ilus kuldne DID kett.
kett.jpg
Nüüd kevadel paigutasin rattale uue navigeerimissüsteemi. Power Armor 14 ja Q-mount hoidik. Vana Garmini GPS läks pensile. See oli väikse ekraaniga ning ei suutnud normaalselt TETi järgida. Kasutuses olnud telefon aga oli pidevalt kas külmunud, ülekuumenneud või pani mõnel muul põhjusel pildi tasku. Nüüd siis peaks navigeerimismured lahendatud olema.
side.jpg
Lõpeks sai ka välja vahetatud ka murdunud ning sõidu ajal hirmsasti värisenud ja kolisenud siduriheebel ning paigaldatud ka uus siduritross. Veel parem - mitte ei saanud paigaldatud vaid paigaldasin. Päris ise. Üllatavalt lihtne oli see operatsioon.
sidur.jpg
Spidomeetritrossi pidin samuti ära vahetama. Jälle. Eelmsie hooaja lõpus läks see keskelt pooleks. Kummaline aga nii on. Nüüd on uus.
spido.jpg
Lapendavad küljeplastid kinnitasin käepäraste vahenditega. Ehk siis algsetl plastikuid küljes hoidnud ja juba murdunud plastist kõrvade asemel ostsin K-Rautast miskid pleksit kõrvad ja kruvisin külge.
plastik.jpg
Nüüd ootavad veel paigaldamist progresseeruvad vedrud esiamortidesse. Vaja on, sest amordid käisid ka väiksemast lohust läbi sõites põhja. Tundub kah täitsa jõukohane ülesanne algajale motomehhaanikule.
vedru.jpg
Ja siis ongi ratas hooajaks valmis. Tegelikult olen sel aastal juba paar korda sõitmas käinud. Millaski jaanuari esimeses pooles kui lumi korraks ära sulas.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas oil »

See küljeplasti kinnitus tahaks nagu olla täpselt selline, mis tsiklit kuskil külili pannes radikasse sisse läheb ja sõidu lõpetab. Teeks kasvõi plastmassist selle. Las plastik läheb raginaga, peaasi et koju jõuab :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ei oska ma neid plastist teha. Ilmselt saaks hakkama mingite jubedate käkerdistega (kokku on neid neli). Mis ma mõtlesin, on see, et paneks nende kruvide otsa, mis läbi plasti on kruvitud ja tõesti otse radikasse torgata võivad, kummipuksid.
Ja siis jah, võib-olla peaks selle augu juurest need klambrid natuke peenemaks saagima. Et siis murduks löögi korral lihtsalt sealt läbi.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 303
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas henri »

Nozzu kirjutas: 14 Veebr 2023, 15:58
Ei oska ma neid plastist teha. Ilmselt saaks hakkama mingite jubedate käkerdistega (kokku on neid neli). Mis ma mõtlesin, on see, et paneks nende kruvide otsa, mis läbi plasti on kruvitud ja tõesti otse radikasse torgata võivad, kummipuksid.
Ja siis jah, võib-olla peaks selle augu juurest need klambrid natuke peenemaks saagima. Et siis murduks löögi korral lihtsalt sealt läbi.
Võibolla veidi maitselage ja vastuvõetamatu ettepanek, aga pane plastmassist kaablivitsaga kinni - veidi rõve võibolla on, aga selle eest hõlpsasti asendatav, ei lõhu radikat ära ja ei pea jalgratast ka leiutama. Kui TETi peal polt ära kaob siis kasutad nii või teisiti seda varianti :wink:
Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

henri kirjutas: 14 Veebr 2023, 16:52
Nozzu kirjutas: 14 Veebr 2023, 15:58
Ei oska ma neid plastist teha. Ilmselt saaks hakkama mingite jubedate käkerdistega (kokku on neid neli). Mis ma mõtlesin, on see, et paneks nende kruvide otsa, mis läbi plasti on kruvitud ja tõesti otse radikasse torgata võivad, kummipuksid.
Ja siis jah, võib-olla peaks selle augu juurest need klambrid natuke peenemaks saagima. Et siis murduks löögi korral lihtsalt sealt läbi.
Võibolla veidi maitselage ja vastuvõetamatu ettepanek, aga pane plastmassist kaablivitsaga kinni - veidi rõve võibolla on, aga selle eest hõlpsasti asendatav, ei lõhu radikat ära ja ei pea jalgratast ka leiutama. Kui TETi peal polt ära kaob siis kasutad nii või teisiti seda varianti :wink:
Kaablivits on vist laiemalt tuntud kui nipukas, jah? See on variant jah, ilmselt. Ja mulle täitsa sobiv - pool suve asendasid kahte kruvi seal plastiku küljes nipukad pärast seda kui Saare TETil kaks kruvi ära kadusid. Täitsa raju nägi välja.
Varasemalt polnud aga noid originaalkinnitusi võimalik nipukaga kinnitada. Nüüd, kui nagunii on plastikusse kruvide jaoks augud puuritud, võib see variant täitsa töötada.
Võib - päris kindel pole. Sest teisel pool on plastiku kinnitus ühendatud paisuaagi kinnitusega. Et siis ma peaks paisupaagi eraldi kruviga kinni tõmbama ja siis nipukaga selle külge veel plastiku. Et noh...liiga monströösset ning lapendavat tulmust kah ju ei tahaks. Aga peab proovima, äkki tõesti.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

MustVälk
Postitusi: 143
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 308 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

On ka sellised läbiva poldiga plastikud olemas kaablisidemete kinnitamiseks mida saaksid kasutada.
https://www.elfadistrelec.ee/et/screw-f ... track=true

Üks radika külge ja üks paneeli külge ja nipukaga tõmbad kahe kinnituse vahelt kinni.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ähh...hea küll, üks jubevideo kah.
Sellest kuidas ma spidomeetritrossi vahetasin ja lihtsast operatsioonist keerulise suutsin teha.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

laurikaks
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: BMW R1100GS
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas laurikaks »

Teemaväline küsimus: kui palju lisaaega võtab kogu selle spidomeetri vahetamise (või ükskõik mis muu töö) juures filmimine? Enne filmimist meikimine/soeng, pidevalt kaamera asukoha valimine, ühe käega mutrite keeramine (sest teises käes on kaamera), pärast kogu selle materjali üheks mõistlikuks asjaks kokku panemine? Ja kas eeldatav publik on Sina ise mõne aasta pärast või youtube?
Nozzu kirjutas: 17 Veebr 2023, 15:44
Ähh...hea küll, üks jubevideo kah.
Sellest kuidas ma spidomeetritrossi vahetasin ja lihtsast operatsioonist keerulise suutsin teha.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

laurikaks kirjutas: 17 Veebr 2023, 15:56
Teemaväline küsimus: kui palju lisaaega võtab kogu selle spidomeetri vahetamise (või ükskõik mis muu töö) juures filmimine? Enne filmimist meikimine/soeng, pidevalt kaamera asukoha valimine, ühe käega mutrite keeramine (sest teises käes on kaamera), pärast kogu selle materjali üheks mõistlikuks asjaks kokku panemine? Ja kas eeldatav publik on Sina ise mõne aasta pärast või youtube?
Nozzu kirjutas: 17 Veebr 2023, 15:44
Ähh...hea küll, üks jubevideo kah.
Sellest kuidas ma spidomeetritrossi vahetasin ja lihtsast operatsioonist keerulise suutsin teha.
Eks oleneb. Kui ma nö. päriselt, töö pärast filmin ja töötlen, siis võtab rohkem aega. Siin aga nagu näha on, enne filmimist meiki ja soengut ei teinud. Garaazhi ei koristanud, isegi õllepurki ei pannud laualt ära. Piinlik, aga nii on.

Kaamera ja selle asukohaga on nii, et kui enne võte läbi mõelda ja vajalikesse kohtadesse kaamerad üles seada, läheb lihtsamalt. Kas jätad kaamerad lindistama ja pärast valid plaani või siis paned vajalikul hetkel vastava kaamera filmima.
Ühe kaameraga, niimoodi nö. puusalt filmides nagu see video tehtud on, on jah jebimist. Et kuhu see kaamera nüüd selle võtte jaoks panna, kuidas hoida. Noh, vaatad läbi live view ja katsud otsustada. Lihnte oleks panna kuskile üldpilti võtma ja unustada. Aga noh, plaanivahetused ehk kaamera lähemale toomine, annab videole juurde.
Ehk siis jah, ma pakun, et kolmandiku lisab ajale see kaameraga vehkimine juurde.

Nüüd mis montaazi puutub, siis selline kuldreegel, mida olen täheldanud, et üks minut valmisvideot võtab umbes üks tund montaazi. Aga see on siis, kui on mitme kaameraga võetud ja peab faile valima jne. Niimoodi ühest kaamerast lihtsalt valida ja kokku panna...noh, see 10 minutit videot võttis vast kolm tundi monteerimist.

Eeldatav pulbik, tead...nende oma sõiduvideode puhul...noh, mida vähem neid vaatavad, seda parem :D Rohkem enda jaoks. Ükspäev just vaatasin tagantjärgi paari suvist sõitu - täitsa tore oli :)
Ehk siis mul ei ole mingit ambitsiooni juutuuberiks hakata ja seetõttu ka ei pungesta nende videodega. Aga niimoodi, rattapäevikus on need ehk omal kohal.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas renx »

Pikka videot on kordades lihtsam teha, kui lühikest.
Vaatamiste osas võin nii palju öelda, et spetsiifilised videod saavad palju vaatamisi. Eriti tsiklid, mis on üle maailma levinud(Enamus Jaapani endurokaid kadus siin 2000 aastate alguses Euroopast ära mida mujal maailmas uuena veel peaaegu tänaseni osta sai/saab(DR650). Kui tuleb contenti sellistest teistmoodi pillidest, kui praktiliselt iga video hetkel ükskõik mida vaadates on uuest Tenerest, siis on see ainult positiivne. :D

Eriti populaarne on teha mingi video rehvist. Rehvid on nii eriline maailm, et kui teha mingi rehvi review siis tuleb päris palju vaatamisi. Mul oli suvaline sõiduvideo mille tiitliks määrasin Heidenhau K60 ranger in wet muddy forest ning kohe tuli vaatamisi rohkem, kui muu suvalise sõiduvideoga.
Kunagi proovin Dominatori sumpal Aliexpress vs originaal DBKilleri video teha ning katsetan edasi.

Muidugi miinus on see, et praktiliselt kasutu töö(raiskad aega+võibolla mõni ostab just selle jaoks kaamera jne). Midagi selle pealt ei teeni, kui sul pole ulme koguses vaatamisi ning tellijaid. Kunagi isegi teenisin mingid eurod üksikute videodega mis jäävad maailma lõpuni sinna kontole kinni, sest miinimum väljavõtu summa oli 10x suurem. :D
Praegu raha teenida youtubes, siis vist peab tegema lühivideosid ning nendel peab olema 10 miljonit vaatamist kokku...Go Figure...

Oled siduri kaane alla ka piilunud ning kettaid uurinud? Loodame, et saad siis siduri lõpuks korda, see tundus sul terve aasta üks põhiline häda olevat. :bsmile:
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

renx kirjutas: 18 Veebr 2023, 08:57

Oled siduri kaane alla ka piilunud ning kettaid uurinud? Loodame, et saad siis siduri lõpuks korda, see tundus sul terve aasta üks põhiline häda olevat. :bsmile:
Vot jah, teen siin lihtsamat tilulilu aga põhiprobleemidega nagu sidur (kuumenedes rasketes oludes kiilub kinni), masina minu arvates liigne ülekuumenemine ning pea-aegu ebanormaalselt suur õlikulu - need on tööd mida ma ei ole söandanud ette võtta. Pole oskusi ega ilmselt mitte ka kõiki vajalikke tööriistu.

No äkki sidurimured sai nüüd õige trossiga lahendatud. Lootus on. Siiani on seal olnud miskid suvalised - liiga pikad või liiga lühikesed trossid. Aga võimalik jah, et tegelikult on hoopis sidurikorv hambuliseks kulunud ning kettad kärsanud.

Ülekuumenemine ja õlikulu võivad ilmselt kah olla omavahel seotud ning võimalik, et saaks ühe operatsiooniga lahendatud.

Aga nüüd on hooaeg juba jälle pea aegu alanud ja tobe oleks mootor laiali lammutada ning siis avastada, et ei oska seda enam kokku panna või on vaja mingit juppi, mis maksab ebamugavalt palju või mille tarneaeg on kaks kuud.

Aga noh, kui see kevad siin pikalt vindub ning näpud ikka sügelema hakakvad, siis mine tea....äkki tuleb ka video sellest kuidas ma mootori laiali lammutasin :)
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

rundll
Postitusi: 143
Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
Tsikkel: Tenere 700 22'
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas rundll »

renx kirjutas: 18 Veebr 2023, 08:57
praktiliselt iga video hetkel ükskõik mida vaadates on uuest Tenerest, siis on see ainult positiivne. :D

Pead pilli vahetama :bsmile:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nääh....Renxi öeldu ei andnud mulle ikka rahu.
Vaatasin veelkord lähemalt kuidas sidurikettaid kontrollida/vahetada.
See küll miski keeruline operatsioon ei ole. Lihtsam kui mu tütre Legode kokkupanek.
Jalatugi küljest ära, pidurihoob küljest ära. Jahutusvedelik välja, jahutusvedeliku pumba kaas maha. Õli välja.
Siis juba küljekaas maha. Siduri surveplaat lahti keerata. Siduri vedrud välja võtta. Kettad ja vaherõngad korvist välja. Ja ongi kõik. Vastupidises järjekorras kokku tagasi.

A mul pole mõtet ilmselt lihtsalt vaatamiseks seda krmplit mõtet lahti keerata. Eeldusel, et seal istuvad sees 99. aastast pärit kettad, tuleks nagunii kõik välja vahetada. Nii vedrud, korv kui kettad. Peab vaatama, mis hinnaga ja kust komplekti kätte saab. Ja kui kogu nodi käes, siis ära vahetama. Peaks paari-kolme tunnine ettevõtmine olema.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Tort »

Korv ei käi nii lihtsalt maha, et hoiad kaltsuga kinni ja teise käega keerad. Vaja enamasti kinni hoidmiseks eritööriista või ise leiutada, et ära ei murraks, see on rabe materjal. Tagasi ka vaja õige nm-ga. Samuti korvi pole mõtet vahetada kui visuaalselt ok, ega see tasuta pole. Võta esmalt lahti ja inspekteeri ja mõõda kettad üle. Asjad tulevad meil nkn alla nädala vist.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Nõus, sidurit terve jooksuna "niisama" vahetama ei soovita hakata. Ja see kahe tunni töö on ikka ÄÄRMISELT optimistlik pakkumine, eriti kui jutt käib kogu komplekti vahetamisest ja varem pole sellist tööd ise teinud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Õhh…jah, vaatasin, et korvi eest tõesti küsitakse võrreldes ketaste ja vedrudega suht palju raha. Et pole mõtet jah igaks juhuks soetada. Pealegi, nagu aru olen saanud, on igati ok hambuliseks kulunud korv siledaks viilida.
A selleks tuleks see ilmselt siis ikkagi ratta küljest eemaldada. Nojah, peab lootma, et korv on ok ja piisab ketaste ümber lappamisest.
Teine võimalus on sõita kuni ratas on sellises seisus, et ka käpardliku remondiga enam midagi hullemaks teha ei saa :)
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas grahv »

Nozzu kirjutas: 19 Veebr 2023, 20:13
Teine võimalus on sõita kuni ratas on sellises seisus, et ka käpardliku remondiga enam midagi hullemaks teha ei saa :)
Vale - alati saab hullemaks ja kordades/mõttetult kallimaks minna. Ja mõtle oma närvidele - sõit korras rattaga on hulka parem emotsioon kui iga kord peppus sidurit ja enda laiskust kiruda ;)
Korras sidur raskel dualsport rattal on nii tähtis asi, et see tuleb sul igaljuhul korda teha. Pärast ei jõua ise ennast ära tänada. Sama tunne nagu oleks uued roolilaagrid pannud vanade "kesklukustuvate" asemele. Aega on - tee see ära.
Kui selgub, et korvil on sooned sisse kulunud, siis saab seda jah viiliga järgi aidata. Seal pole palju vaja, tasandad laia viiliga ainult sinnamaani, et vanad jäljed vaevu-vaevu veel aimatavad on. Ja muidugi võimalikult täisnurga all viilida. Kui plaanid vahetada kõik kettad, siis kahest vanast kettast saad ise teha korvi kinnihoidmise tööriista, või ostad valmis tööriista. Ja vbl polegi vaja korvi maha võtta - enne ei tea kui kettad maha võetud. Ja kinflasti osta kohe 1-2 sidurikaane tihendit.

G

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas grahv »

Ja kui on selline tunne, et looduses sõites pead liiga palju sidurit libistama, siis võiks ülekannet aeglasemaks muuta.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

grahv kirjutas: 20 Veebr 2023, 09:54
Ja kui on selline tunne, et looduses sõites pead liiga palju sidurit libistama, siis võiks ülekannet aeglasemaks muuta.
Vot täpselt see jama on jah mudas ja muul raskel pinnasel mütates, et esimene käik on liiga madal - pöörded on üleval, ratas rapsib liiga palju ja mul on hirm et kuumeneb üle.
Teine käik jälle on normaalpööretel sõitmiseks liiga kiire. Pöördeid alla lastes aga sureb ratas välja. Ja siis ongi ainus võimalus siduriga regullida. Siis on kõik nagu hea. Kuni sidur üle kuumeneb ning käigud enam ei lülitu. Aitab kui korraks ratas välja suretada ning minut kaks oodata. Siis normaliseerub.
Muud häda nagu siduril ei olegi täheldanud. Ei libisemist, ei midagi. Ma ei tea, äkki see ülekuumenemine ongi normaalne minu sõidustiili juures ja pean õppima lihtsalt paremini rutskat kontrollima.

Ülekande muutmine aitaks kah jah...aga pagan, ma just sügisel panin uue esimese ja tagumise hammaka. Et nüüd ülekannet rahulikumask saada, peaks taha kahe hamba võrra väiksema või ette ühe võrra suurema panema, oli nii? Ja siis tuleks kett kah lühemaks teha või pikemaks või jääb samaks? Õghhhh......ei viiiiiitsiii :wack:
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

grahv kirjutas: 20 Veebr 2023, 09:50
Nozzu kirjutas: 19 Veebr 2023, 20:13
Teine võimalus on sõita kuni ratas on sellises seisus, et ka käpardliku remondiga enam midagi hullemaks teha ei saa :)
Vale - alati saab hullemaks ja kordades/mõttetult kallimaks minna. Ja mõtle oma närvidele - sõit korras rattaga on hulka parem emotsioon
Amen. Mida rohkem sõidan, seda rohkem mõtlen, et pagan, tahaks päris uut ratast. Et ei peaks mingite tehniliste probleemide pärast stressama. Nüüd kuskil uipu metsas mütates on stress sellepärast, et äkki ratas ütleb tööelpingu üles kordi suurem murest kuskile raskesse kohta kinni jäämeise või kukkumsie pärast.
Korras rattaga vähemalt saad kindel olla, et ratas sind alt ei vea.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas renx »

Nozzu kirjutas: 20 Veebr 2023, 10:54

Ülekande muutmine aitaks kah jah...aga pagan, ma just sügisel panin uue esimese ja tagumise hammaka. Et nüüd ülekannet rahulikumask saada, peaks taha kahe hamba võrra väiksema või ette ühe võrra suurema panema, oli nii? Ja siis tuleks kett kah lühemaks teha või pikemaks või jääb samaks? Õghhhh......ei viiiiiitsiii :wack:
Sidurit tuleb nagunii libistada väga aeglaselt sõites, sellest ei pääse. Muidu suretad koguaeg välja. Seda teen nii 2t või 4t kerge enduroga sõites ka.
Üldiselt siiski sõiduasend+julgust juurde vaja. Tsikkel võib sul all igas suunas väntsutada aga edasi ta liigub. Gaasi lahti lastes või aeglase kiirusega üldiselt kukudki. (crash)

Ees 1 hammas = taga ~2.75-3 hammast.
Esimene käik on halb käik, selle järgi ei saa ega pole mõtet ülejäänud ülekannet muuta. Kui tahad maanteel madalamat pööret, siis pane taha väiksem või ette suurem hammakas.
Tahad ülekannet metsas paremaks siis taha suurem või ette väiksem.
Paari hamba muutmise pärast ei ole vaja ketti vahetada teise pikkuse vastu, eeldusel et pole liiga lõpus või alguses regulaator.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Esimest hammakat vahetades on keti pikkus väiksem probleem pluss need on odavad ka ja nagunii kuluvad kiiremini kui muu kupatus. Mul on enduroka jaoks kolm tükki, vastavalt tuule suunale istun, mediteerin ja valin - ideaalne ei ole kunagi ja kindlasti on kuskil ka inimesed, kelle jaoks üks tagumine hammas on suur muudatus, anoh minuarust pole metsas nagunii kunagi miski ideaalne. Vaatad et ilmselt tuleb palju tõuse, siis on jälle Missos vihma sadanud ja pasaaugud kilomeetrised, teine kord mõtled orienteerumise eel pikkadele kruusasirgetele ja sõidad end kuhugi raiesmikule kinni jne. Sidur ikka nr1 tööriist, selleks see heebel ju sinna lenksule paigaldatud on, et näppida.

Kui juba lammutamiseks läheb, siis soovitan vahetada nii kettad, vaheplaadid kui vedrud - ma Africa Twiniga korra mõtlesin ka säästa ja panin need TRW vms kettad sisse, mida Streetmoto vaikimisi müüb, muu jäi vana, a seda lõbu jätkus põhimõtteliselt järgmise mudaauguni. Läksin siis tagasi, ostsin EBC tükid ning mure unustatud. Võimalik muidugi, et viga oli ainult ühes komponendis kolmest ja uute plaatidega või vedrudega oleks TRW-ga ka kestnud, anoh jah, Internetis on 90% jutust ju "4 tundi aastas endurot"-meeste kirjutatud ja mu elu on liiga lühike selleks, et kõik need katsed omal nahal läbi teha.

Ahjaa, ma ei tea, kui peenike pill see KLR uuena oli, aga kui on valida alumiiniumist ja rauast plaatide vahel, siis eelista viimaseid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

No ma ise mõtlesin, et võtaks selle või taolise komplekti ligi:

DP Brakes Clutch Kit DPK122 for Kawasaki KLR 650 87-10
Siin kettad ja vaheplaadid ja vedrud olemas.

+ siis veel vaja tihendeid sidurikaanele ja jahutusvedeliku pumbale.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 303
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas henri »

Kõigest muust ma saan aru aga ühest asjast mitte, millest selline hirm “ülekuumenemise” ees? Mida sa üldse ülekuumenemise all silmas pead? Mina arvan, et need rattad kannatavad ikka korralikult kuuma ja üle ei kuumene sul midagi. Kui mootor kuumaks läheb siis neil vanadel ratastel kipub sidur lahutamise lõpetama jah, aga see ei tähenda, et sul ratas üle kuumeneks.

Pane uus sidur sisse ja asi vask. Korviga pole sul tõenäoliselt midagi vaja teha (isegi hambaid ei ole tavaliselt vaja viilida).

Kolmandaks, uus ratas läheb kukkudes samamoodi katki kui vana. Sinu ratas on nii kobe, et põdeda pole siin midagi. Kui tee peale peakski jääma, siis iga kord õpid ja leiutad midagi (sama juhtub ka uuemate ratastega - mis sa teed kui näiteks ktm 690 bensiinipump töölepingu üles ütleb?).

Siduri libistamisega on nõnda, et tuleb ära õppida kuidas seda teha ilma sidurit hukkamata. Sidur on põhiasi millega rasketes tingimustes veojõudu reguleerimisel. Kui seda ära ei õpi siis jäädki alatiseks ülekannet kiruma (küll aeglane ja küll kiire). Ja uute rataste sidurid kärssavad sama hästi kui vanadel;)

Edu ja vähem põdemist!
Honda CBR 1000 -90

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui see sidur niimoodi "üle kuumeneb" siis tuleks võtta lahti ja vaadata ning jõuda selgusele, et mis temaatika seal tegelikult ja täpsemalt on. muidugi selle koha peal ma tegelikult juba ütleks, et ise pusimine ilmselt pole enam optimaalseim valik. võid muidugi pusida ka, aga sel juhul arvesta, et tegu võib sul olla pikema õppimisprotsessi ning vea otsimise ja eemaldamise protsessiga.

seda mina ka eriti ei usu, et taolised rattad/mootorid eesti kliimas sõites nüüd niiväga üle kuumenemise ohus oleksid. kuigi kuumal suvepäeval ja hästi aeglaselt tiksudes pole see samas muidugi üldse välistatud...aga no siis soovitan valida sõiduks natuke parem koht, selline kus ei pea päris koguaeg 5kmh ukerdama vaid saab ikka vahepeal natuke tuult ka läbi jahutusribide :D
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

will111 kirjutas: 22 Veebr 2023, 03:44
...seda mina ka eriti ei usu, et taolised rattad/mootorid eesti kliimas sõites nüüd niiväga üle kuumenemise ohus oleksid. kuigi kuumal suvepäeval ja hästi aeglaselt tiksudes pole see samas muidugi üldse välistatud...
@grahv ehk kommenteerib :D

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Nojah, vähetähtis informatsioon, aga grahvi poolt Hiiumaal välja valitud ja rajale sätitud auku ma oma esimese siduri kustutasingi :wack:

Muidugi peab will111ga selles osas nõustuma, et kui endurokad tulevad pead vangutades vastu, et "sealt küll läbi ei saa", siis võib-olla oleks nutikas mõelda mingit muud mõtet kui et "häh, nõrgad, kaart ju näitab, ma oskan raudselt paremini". Vbl oleks see õnnetu originaal siiamaani veel elus :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

henri kirjutas: 21 Veebr 2023, 19:08
Kõigest muust ma saan aru aga ühest asjast mitte, millest selline hirm “ülekuumenemise” ees? Mida sa üldse ülekuumenemise all silmas pead? Mina arvan, et need rattad kannatavad ikka korralikult kuuma ja üle ei kuumene sul midagi. Kui mootor kuumaks läheb siis neil vanadel ratastel kipub sidur lahutamise lõpetama jah, aga see ei tähenda, et sul ratas üle kuumeneks.

Pane uus sidur sisse ja asi vask. Korviga pole sul tõenäoliselt midagi vaja teha (isegi hambaid ei ole tavaliselt vaja viilida).

Kolmandaks, uus ratas läheb kukkudes samamoodi katki kui vana. Sinu ratas on nii kobe, et põdeda pole siin midagi. Kui tee peale peakski jääma, siis iga kord õpid ja leiutad midagi (sama juhtub ka uuemate ratastega - mis sa teed kui näiteks ktm 690 bensiinipump töölepingu üles ütleb?).

Siduri libistamisega on nõnda, et tuleb ära õppida kuidas seda teha ilma sidurit hukkamata. Sidur on põhiasi millega rasketes tingimustes veojõudu reguleerimisel. Kui seda ära ei õpi siis jäädki alatiseks ülekannet kiruma (küll aeglane ja küll kiire). Ja uute rataste sidurid kärssavad sama hästi kui vanadel;)

Edu ja vähem põdemist!
Aitäh, Henri! Mehesõna. Aitas natuke perspektiive paika seada. Eks ta ole jah, et uue ratta puhul hakkaks äkki pablama hoopis kriipsude ja kraapsude pärast, mis selle vana KLRi puhul on täiesti teisejärguline. Ja see ka muidugi õige, et selline lihtne ratas on algajale mehhaanikule paslikum õppimiseks kui mingi elektroonikat täis 10 000 + eurot maksev isend.

Nüüd, mis ülekuumenemisse puutub, siis tõepoolest, äkki mõtlen üle. Aga näiteks sulas mul läinud suvel Kesk-Eesti TETil kuskil kitsal ja mudasel võsavahel tiksudes ära jahutusvedeliku paisupaagi tagasijooksuvooliku otsik. Nõnda et jahutusvedelik hakkas välja nirisema. See pole muidugi teab mis haruldane KLRI puhul. Tuntud kui melted nipple syndrome.
Lahenduseks on paisupaak altpoolt mingi kuuma peegeldava materjaliga üle kleepida. Mida ma ka tegin.
Sügisel kusagil siin Pärnumaal ukerdades ja ühelt maalt peatudes oli samuti tunda plastiku kärsa haisu. Seda vaatamata sellele, et väljas oli vast +5 vms. Ei saanudki aru, mis kärssab. Kahtlsutasin, et õhufiltri kopsiku alumine, sumpsist mõne sentimeetri kaugusel olev põhjaplaat. See kah tüüpiline KLRi puhul. Aga nüüd kontrollisin, ei olnud see. Eelmine omanik oli sinna juba metallplaadi kaitseks installinud.
Ja noh, ütleme nii, et sõidust tulles püsib kah mootor kahtlaselt kaua kuum. Pargin ratta garaazhi ära aga 15 minutit hiljem see ikka veel õhkab kuuma seal ning naksub kergelt. Veider. Aga võib-olla normaalne. Eks mulle ole ennegi öeldud, et need rattad peavadki kuumaks minema ja kannatavad kenasti kuuma.

Siduriga on jälle see teema, et ma pole jah aru saanud kui palju ja kuidas seda kasutada. Mõistliku Youtube videot pole kah selle kohta leidnud. Korra kui mingil mudasel kraavipealsel iga 10 meetri tagant siduri kokku lasin, soovitas sõidukaaslane, et ära piina seda sidurit niipalju, las parem mootor teeb oma tööd ning veab su siit välja ja kui vaja, regulli gaasirutskaga. Mis kõlab täitsa asjaliku nõuandena, eksole.
A no ma olen nüüd vahtinud päris palju siduriketaste vahetamise õppevideosid ning usun, et selle tööga saan hakkama kenasti. Iseig kui sellest midagi oluliselt ei muutu ja sidur kuskil mudas jaurates ikka üle kuumeneb, ei tee veerandsada aastat vanade siduriketaste uute vastu vahetamine ilmselt paha.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 303
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Lugemata postitus Postitas henri »

Tere!
Kui kevadel Põlvamaale viitsid tulla, siis võime koos sõitma minna. Võibolla on mul mingit kasulikku sõidunõu anda siduri jms. osas (aga võib ka juhtuda, et pole). Ma pole ise ühtegi sidurit elus suutnud ära hukata. Samuti saaksime siis koos hinnata seda kuumenemist ja muid asju, põnev teema ju. Ja lõppude lõpuks on ju lihtsalt tore sõita. Ma tulen arvatavasti bmw gs800 adventurega, niiet sul peaks väga palju lihtsam olema. Kui huvi on siis anna sellest märku koos oma telefoni numbriga, siis saame suhelda kui mingi sõitmaminek terendab.
Honda CBR 1000 -90
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”