1. leht 1-st

Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 08:06
Postitas daub

Kuna youtubes on korralik elevus tõusnud, miks mitte siin ka väheke vägikaigast vedada spetsialistide vahel :mrgreen:


Lühidalt, kes kõike läbi vaadata ei viitsi: Kas legaalsetel kiirustel peab ikkagi kurvi sisse kallutama?

edit: vägikaugas > vägikaigas


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 08:37
Postitas mx77
daub kirjutas: 14 Sept 2021, 08:06

Lühidalt, kes kõike läbi vaadata ei viitsi: Kas legaalsetel kiirustel peab ikkagi kurvi sisse kallutama?

Jah (sõltuvalt kiirusest muidugi, linnas võib leggalne olla ka 30)


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 09:52
Postitas Madlobster

No see ikka oleneb konkreetsest asukohast ja kiirusest. Mõlemad versioonid on erinevates kohtades kasutusel.
Suht totter on vaadata pikka lauget kurvi võtvat tsiklimees, kellel tsikkel jalarauani maas ja ise kikkis nagu ... pühapäeva hommikul
Samuti linna liikluses küünarnukki maha panna üritavat tegelast.

Kui pikas kiires kurvis eksid ja oled kikkis, siis kipsi saad kindlasti (highside). Normaal juhul (ise ka kaldes) võib pääseda ka aint slaidiga põõsasse


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 09:59
Postitas Martään
daub kirjutas: 14 Sept 2021, 08:06

... vägikaugast vedada "spetsialistide" vahel...

Jutumärgid olid puudu.

Youtube on meelelahutus. Elevus on meelelahutaja sissetulek.

Kõigil on erinevad mootorrattad erineva max. kaldenurgaga, sõidavad erineva haarduvusega teekattel ja erineva raadiusega kurvides, erineva kiirusega: seda teemat jätkub pikemaks aga lõpptulemus on selline nagu tavalistel internetivaidlustel.

Lahendus oleks õppida natuke motogymkhanat, natuke ringrajasõitu ja natuke krossi ning edasi käituda vastavalt olukorrale. Tahaks kunagi ise nii kaugele jõuda.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 10:08
Postitas Maaks

Iseenesest päris koom küsimus - kas peab kallutama :-) Ja kas keegi tõesti arvab, et kallutatakse kallutamise pärast ja on võimalik "vähem kui vaja" või "rohkem kui vaja" kallutada :-) :-)
Mingitel kiirustel on kindlasti võimalik sirge selja ja vertikaalse rattaga "kurvi" võtta, aga see sõltub kiirusest (väike) ja kurvi raadiusest (suur).
Videos toodud "counterlean" on (minu arvates) tegelikult päris hea asend kui vaja aeglasel kiirusel kitsas kohas pöörata - miks peaks keegi tahtma maanteel selliselt võimelda? Ise liigutan ennast tavaliselt enne järsemat kurvi "1/2-perse jagu" sadulast sisekurvi poole (nn lean) - annab (minu arvates) suurema paindlikkuse ja on veel väiksem võimalus rehvi piirist üle kallutada. Ja saab ennast natuke liigutada :D
PS Mõni väiksema eluskaaluga sõitja peab kindalasti palju vähem võimlema sama kiiruse juures, sest tema ratas+sõitja kombo raskuskese paikneb tüki maad allpool kui minul :mrgreen:


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 12:37
Postitas urmas66

Mul pole kunagi pähe tulnud,et ma pean kallutama või mitte kallutama. See juhtub ju kuidagi iseensest ja sõltub kiirusest ning kurvist. Kas keegi enne kurvi mõtleb, et ma nüüd teen nii, aga mitte mingil juhul teisti?


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 13:01
Postitas Luxor

Kallutage kuidas tahate ja kui kurvist pidurdusjälgedeta aluspükstes väljusite, siis on kõik hästi! Kuigi füüsika alustõdesid ei maksa alahinnata.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 13:26
Postitas Reieväristaja

Viimane video neist kolmest vast võttis kogu teema kõige paremini kokku. Õige on, et mõistlikel legaalsetel kiirustel sõites ei ole mingit vajadust ratta pealt sisuliselt maha ronida kurvi sisse, et see kurv läbida.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 15:22
Postitas will111

Ja kui palju neid "sisuliselt maha ronijaid kurvi sisse" sa siis meie liikluses näed, et sellist asja üldse arutama peaks? Või kas üldse oled oma elus kunagi näinud kasvõi ühtainsat, kes ronis ratta pealt maha vastu maad? Õige on siin vaid üksainus asi...õige on see, et iga x kurvi, iga x kiiruse, teekatte ja selle hetke seisukorra, rehvi, mootorratta ja juhi jaoks on teatud optimaalne massikeskme positsioon. Seega "õigeid asendeid" on lõputu hulk. Lisaks sellele võib õige asend veel ka ühe ja sama kurvi ulatuses muutuda.

Selle teemaga igapäevasõidu kontekstis on tegelikult väga lihtne ja täpselt sama värk nagu paljude muude asjadega. Üks käib tossuga, teine käib kingaga. Üks käib jopega, teine mntliga. Üks sõidab bussiga, teine läheb jala. Kõik saavad oma eesmärgid saavutatud ja mitte mingisugust vahet ei ole kuidas täpselt selleni jõuti...või on? Minu jaoks igatahes sama koomiline kui arutleda selle üle, kas autos tuleks rooli keerata kahe või ühe käega.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 15:23
Postitas Prets

Ma olen üks neist lontrustest, kes tihti vastu kallutab. Aga mul on ka selleks vastav ratas ja kiirused.

Uus-Meremaal õpetati ainult sisse kallutama. Küünarnukk ees. Sealsetel teedel see võib isegi olla õigeim lahendus, kaheksat vms seal keegi ever ei tee.
Tagasi tulles mõtlesin, et kurat küll, miks nüüd kaheksat tehtud ei saa platsil, ometi küünarnukk vaat et vasta maad. Ja nüüd olen pea teise äärmusse sattunud, küll aga pole tikksirgelt, vaid pigem isegi natuke üle kallutatud.

Sama õpetab ka kusjuures Artur Kim oma koolitustel - ikka tagumik välja ja vastu, hoidmaks tasakaalu võimalikult madalal ja keskel.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 15:37
Postitas will111

Metsas sõidu tehnika ja asfaldil sõidu tehnika ongi erinevad. nagu on seda metsas sõidu ratas ja asfaldil sõidu ratas. nagu on seda metsas sõidu rehv ja...well, you propably get it by now


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 16:05
Postitas mx77
Prets kirjutas: 14 Sept 2021, 15:23

Ma olen üks neist lontrustest, kes tihti vastu kallutab. Aga mul on ka selleks vastav ratas ja kiirused.

Uus-Meremaal õpetati ainult sisse kallutama. Küünarnukk ees. Sealsetel teedel see võib isegi olla õigeim lahendus, kaheksat vms seal keegi ever ei tee.
Tagasi tulles mõtlesin, et kurat küll, miks nüüd kaheksat tehtud ei saa platsil, ometi küünarnukk vaat et vasta maad. Ja nüüd olen pea teise äärmusse sattunud, küll aga pole tikksirgelt, vaid pigem isegi natuke üle kallutatud.

Sama õpetab ka kusjuures Artur Kim oma koolitustel - ikka tagumik välja ja vastu, hoidmaks tasakaalu võimalikult madalal ja keskel.

Who the fuck on Artur Kim???


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 16:10
Postitas Prets

Ma ei räägi ainult metsas sõidust. Ka linnatänavatel on minu meelest vastu kallutades ja nö supermoto stiilis sõites võimalik turvalisemalt ja kindlamalt sõita. Just selle mõttega, et sa näed kaugemale ja rohkem ja sul on võimalus palju kiiremini reageerida erinevatele võimalikele ohtudele (löökaugud, tõuksi-enesetapjad, pimedad autojuhid, mängivad lapsed jne).

Artur Kim on Eesti tunnustatuim mammutisõidukoolitaja. Kui mitte ainus, siis üks ainsatest BMW akadeemia läbinutest sertifitseeritud instruktoritest.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 16:16
Postitas Reieväristaja
will111 kirjutas: 14 Sept 2021, 15:22

Ja kui palju neid "sisuliselt maha ronijaid kurvi sisse" sa siis meie liikluses näed, et sellist asja üldse arutama peaks? Või kas üldse oled oma elus kunagi näinud kasvõi ühtainsat, kes ronis ratta pealt maha vastu maad?

Mis see siia puutub, kas meil liikluses on või kas mina olen näinud? Esitati kolm videot vaatamiseks ja küsiti mis nendest arvame. Ma vaatasin videod läbi ja avaldasin arvamust lähtudes sellest mida seal esitleti. Milleks see foorum siis muidu on? :bsmile:


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 19:03
Postitas lauri.j??rgen

Rehvi laiuse teemat ei käsitletud. Laiema rehviga masinat peab kallutama sama massi ja CoG korral sama kiiruse ja raadiuse juures rohkem - kaherattalise oluline kinemaatiline nüanss. Kui tee on märg, siis ei tasu mammutiga sõitjatel bike-meeste üle naerda, kui nood kanni püüdlikult üle istme venitavad. Erinavad rattad käituvad erinevates oludes erinevalt. Selleks et laia rehviga sama kaldenurgaga sama riskiga sama kiirusega kurvi läbida tuleb enda masskeset rohkem liigutada.


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 20:29
Postitas mx77

No see viimane ameerika hilly-billy video on ikka täielik jama, see kehtib ainult 70 aastaste ülekaaluliste harrikasõitjate kohta


Re: Kallutamise teema

Postitatud: 14 Sept 2021, 20:36
Postitas mx77
Prets kirjutas: 14 Sept 2021, 16:10

Artur Kim on Eesti tunnustatuim mammutisõidukoolitaja. Kui mitte ainus, siis üks ainsatest BMW akadeemia läbinutest sertifitseeritud instruktoritest.

Tead, ma arvan, et seal BMW akadeemias sertifitseeritakse instruktoreid ka mudelitele, mille tähis algab M või S tähega, ja need ei sõida üldse nii nagu sõidab see Artur Kim
https://www.bmw-motorrad.de/de/experien ... cingschool