Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 277
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 24 korda
Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Tere!
Üks tähelepanek õnnetustest mootorratastega: Kuna töötan ise kiirabis juba u 20a ning olime ise alles mõni päev tagasi sündmuskohal sõiduauto-mootorratta kokkupõrkel siis....
Head moto sõitjad. Kui TE otsustate hakata mootorratturiks ja esimese asjana ostate endale suure võimsa ratta...ee, kas see ikka on mõistlik kui mõelda, et sõidukogemust veel väga ei ole? Ja teiseks, minu arust(olen ka ise bike mees)peaks eelkõige sobiva varustuse ja ratta ost käima käsikäes. Et selline lahendus nagu oli viimatisel õnnetusel(ma soovin kiiret paranemist mootorratturile siiralt!)....ei ole päris mõistlik ja on PUUDULIK, et kukkunud motika juhil oli peas küll korralik kiiver(mis täitis oma ülesande 100% kuna kiiver oli puru aga õnneks inimese pea terve), seljas oli korralik kaitsmetega jope(ka ülakeha oli kõik ok), käes korralikud kindad....aga nüüd: jalas tavalised teksad ja lihtsalt suvalised saapad????
Jah, korralik varustus on kallis...aga kui kallis on inimelu ehk tervis??? Ja kõike v.a KIIVER( see ostetakse alati tutikas ja endale paras ning mitte kõige odavam munakoor)...siis ülejäänud saab ka kasutatud asjad osta kui leiab neid. Minulgi on korralik täisvarustus soetatud just siit "kirbuturult" osaliselt ja ka pulstikast, kiivri ostsin vaid uue ja kõik toimib juba aastaid. Ning vb ma ei kirjutaks Teiega siin enam kui mul poleks olnud seljas korralik kaitsevarustus kui panin 120km/h kokku kitsega, kes ootamatult teele jooksis, murdsin vaid sõrmeluu ja ratas puru....aga ise terve!
Edu kõigile tsiklistidele ja tõstkem ikka teie-teisele käppa kui mnt kohtume, sest hoiame ühte ja jääge kõik terveks!
----poolitatud siit: viewtopic.php?p=863896#p863896
Põhjus: Poolitatud, kuna vajas eraldi teemat.
-
- Postitusi: 1712
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Minu enda kogemusele tuginedes, siis mul endal ei ole korraliku varustuse kandmine jäänud kunagi mitte selle taha, et see liiga allis osta oleks, vaid selle taha, et mõtled, et pohh, lähen teel dressipluusi, teksade ja tennistega ühe kiire ja mugava ringi.
Ehk siis ikka peas kinni ja vaja meeles pidada, et vaja kanda.
Võimas ratas on teine teema. Kust maalt see algajale paras lõppeb? Minuarust 600 vs 1000 ei ole väga vahet.
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Samas üsna tihti kohtab suhtumist kui algaja küsib millist ratast osta? Ja siis tuleb.....TONNINE! Alla selle ei saa sõita ja matkata...
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 157 korda
- Tänatud: 29 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ei eita varustuse vajalikkust, aga kust maalt lõpeb tänaval "vajalik varustus"? Kiiver? Alati ja kahtlemata... Saapad? Ilmselt on ohvri jaoks väga suur vahe, kas jalas olid krossisaapad või napilt hüppeliigest katvad motoketsid. Jne...
Kuhu tahan välja jõuda, on see, et ikkagi on vaja leida kuldne kesktee, mitte ahistada kõiki mootorrattureid ringrajakostüümi, "kaelalahase", airbagiga vesti vm säärase nõudmisega.
Igaüks peab ikka ise tegema valiku, mida tal tema sõidustiili ja -koha tõttu vaja läheb.
Kahjuks halva juhuse korral ei aita ka parim varustus
-
- Postitusi: 1818
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 220 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Huvitav, kas tsiklimeestele kuumaks suveks mingit ameerika jalgpalli laadi T-särki ka olemas on? Siis sellist, kus kõik vajalikud kaitsmed olemas on. Selline särk koos kinnaste ja küünarnukikaitsmetega oleks palaval suvel tõenäoliselt vägagi in. Näiteks tänavu suvel oli mõnel päeval isegi T-särgiga maanteekiirusel natuke palav.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Kas mõni Eesti motopood võib käpa püsti tõsta ja öelda, et ta suudaks selle mehe https://www.google.ee/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAt turvalistesse motoriietesse panna Kiivri leiab, kindad ehk ka pikema otsimise peale, saabastega on 50/50 ja rohkem vaevalt. Jääbki üle nahk ja teksad.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Postitusi: 1712
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
On neid pakkujaid ka tekkinud tänaseks, kes väidetavalt sulle mõõdu järgi ühe või kaheosalise nahkkombe õmblevad.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Õnneks on keegi hea inime selle pildi minu eelnevasse postitusse lisanud Pusisin lingiga mitu korda aga iga kord, kui kontrollisin, siis näitas, et lehekülge ei leitud.
Mis aga varustusse puutub, siis kunagi (10 a tagasi) oli mingil sommide motopoel võimalik mõõtude järgi tekstiilist motoriideid möödu järgi tellida, marki ei mäleta ja Eestisse nad ei saatnud. Kunagi reklaamiti kuskil ka ausside kevlarist teksasid, mida sai möödu järgi ka siia tellida aga enam ei mäleta mis pood see oli, motomessil treffi boxist jagati igatahes reklaami selle kohta. Ise olen olnud saabaste (moto) otsimisega hädas, kirsanumber 48/49 lai ning kõrge jalalaba, ning ei leia midagi. Pikkuse järgi ja mõni ehk isegi laiuse järgi läheks aga see keskelt nii kitsas, et jalga ei lähe. Läksin matkasaabaste peale üle, seal valik mitmekesisem ja osad on ka päris kõva pealisega, nii, et isegi käiguvahetuse jälg ei ole paari aastaga sisse kulunud.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
On 2 olulist asja: juhus ja õnn!
Võid kanda mida tahes aga nende vastu ei saa!
-
- Postitusi: 1712
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mida sa seletad?
Ei eksisteeri ainult äärmuslikud olukorrad, kus "miski niikuinii poleks päästnud".
Niisama külg maha pannes ja lohisedes on ikka suur vahe, mida sa kannad.
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Hea näide kasvõi rinkasõitjad, kes panevad külje maha, lohisevad mitukümmend meetrit, tõusevad püsti ja pole häda midagi. Lühkarite ja plätudega nii vist ei teeks.
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Eks see varustuse valik ole jah kasutaja põhine. Kes valib kukkumise, kes külmetuse, vihma, päikese jne eest.
Endal õnnestus täitsa tühja kohapealt vana rattaga külg maha panna. Uued rehvid, seljas sõiduteksad ja tagi, peal tööriistapoest vihma jakk, püksid. Ainuke kergem vigastus oli pöial, kuid selle tuimsus kadus kahe päevaga. Vihmapükstele tuli rebend, masinal kriipis summutit ja jalarauda. Kuid lohast olulisem oli nahktagi küünarnuki ja pükste puusade kaitsmete töö, mis leevendasid kukkumise lööke.
Igatahes sõites vihma riiete all ainult lühkaritega t-särgis või tavaliste teksadega, mille mõte käis enne sõitma minekut peast läbi, kuid otsustasin ikkagi korralikult riidesse panna, .... poleks vist reis jätkunud...
No jah... see sõidujoon ei soosinud ka püsti jäämist, ka esimesel sõijsl tagaratas korraks jõnksatas, kuid oli hilja reageerida.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 3220
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ega kukkumine ja lohisemine tapa,liiga kiiresti seisma jäämine tapab.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Jah, ei eksisteeri ainult sellised olukorrad vaid ka sellised, kus plätude ja lühkaritega midagi ei juhtu, peale paari kriimu!
edu
PS! Videos on juba näha, et kurv läheb nihu.....
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Jep, seda tundsin juba ringile minnes, olin nõks hajevil kaamera tööst. Kuid oskused ei võimaldanud paremini sellest välja tulla.
Edit: paningi sellepärast, et piisab vaid korraks mõtetega eemal olla ja naksti. Palju pole vaja.
Kuiv ilm on ehk väga paljusid kaherattaliste sõitjate vigu andestanud, kuid üle piiri minnes on tagajärjed hullemad.
Märg ilm juba iseenesest hoiatab ning võtab hoo maha.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1712
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 179 korda
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mine lohise lühkaritega asfaldil 100 meetrit, vaatame mis juttu siis ajad.
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ega need kõrvad enam ei räägi ega kuule midagi!
Pindise ja liitrise motiku vahe on ikka mäekõrgune! Vähemalt enda parema randme kogemusest, aga "oskaja" mees sõidab end ka kondiaurutõuxiga kooma!
-
- Postitusi: 3220
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ja kus ma ütlesin et valus pole või luuni ei kraabi?On keegi näinud mõnda ratturit nahas või lükras või kas või palja persega ennast surnuks lohisenud?
Selge see et kaitsmed jaotavad matsu laiali ja pakuvad kaitset hõõrumise vastu aga liiga kiire seisma jäämine lammutab siseorganid ära.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 696
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ja pikk lohisemine tekitab samasuguseid põletushaavu lõpuks nagu oli gaasiplahvatuses politseinikel. Keskajal oli üks piinamis-/tapameetod hobuse järel lohistamine. Ei läinud üldse pikka aega, kuni haavadesse suri inimene.
-
- Postitusi: 1712
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
franz125 kirjutas: ↑25 Aug 2021, 16:46Ja kus ma ütlesin et valus pole või luuni ei kraabi?On keegi näinud mõnda ratturit nahas või lükras või kas või palja persega ennast surnuks lohisenud?
Selge see et kaitsmed jaotavad matsu laiali ja pakuvad kaitset hõõrumise vastu aga liiga kiire seisma jäämine lammutab siseorganid ära.
isegi kui keegi pealt näinud ei ole, siis ei ole põhjust arvata, et keegi nendesse lohisemisest tulnud haavade tõttu kuskil kraavis pole verekaotuse tagajärjel surma saanud. Kui üksi sõita ja kukkuda, võib juhtuda vabalt.
ehk see ei ole just lohisemise käigus suremine, aga kokkuvõttes sama teema ikka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Miks teil kange himu lohiseda on?
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Oleks sul midagi huvitavamat plaanis teha seal kui ootamatult asfaldile lendad?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Siiani olen rullimise/veeremisega olukorrad lahendanud, ka ilma spets varustuseta.
Kuni 60/70kmh sobib, edasi pole proovinud.....
Vähendab tunduvalt sellist jõudu, nagu hõõrumine.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Kusjuures päris huvitav tähelepanek, tundub, et otseselt seda enesele teadvustamata olen sama tehnikat korduvalt isegi kasutanud Pole tõesti olnud erilist probleemi kukkuda ei suvaliste lühkarite, õhukeste dressipükste ega muude erinevate riideesemetega.
Muidugi on lohisetud ka, aga no selleks, et end verekaotuse tõttu surma lohiseda...selleks on ikka ääretult palju õnne vaja! Seda võin küll juba puhtalt omast kogemusest öelda. Muidugi fantaseerimisega ei maksa tagasi hoida
-
Teema algataja - Postitusi: 277
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 24 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Hei!
Ma ei arvanudki, et "moded" minu tagasihoidlikust arvamuse avaldamisest kohe uue teema tegid...tänud kui see kellelegi ka korda läheb!
Natuke arendaks teemat edasi või oma mõtet(sellega ei pea nõustuma...aga omast kogemusest, päris vale see arutlus ka vast ei ole), et teema alustuses ratta valik algajale või ratta suurus-võimsus: kuna ise sõidan 80% motokrossi ja 20% tänavarattaga siis arvamus sellelt põhjalt. Vb on nii mõnedki märganud, et organiseerin üle Eesti treeningpäevi harrastajatele motokrossis siis treeneriteks on olnud alati selle ala tipud ning olen pannud nö kõrvataha teadmisi-juhtnööre nendelt ja kuna ise juhendan vaikselt ka laste motokrossi ringi siis...üks isa hel mulle hiljuti küsimusega, et..." mul on 13a poiss, suurt kasvu ja tahaks väga krossi sõitma hakata, et kas osta talle KTM 525 või 450 pill, et noh siis on ikka TÕMMET KA"!!!!???? Lapsevanemad: kui te tahate, et teie laps ennast kohe-varsti ära lõhuks siis jah-palun, ostke...aga mina mõtlen nii ja muide see kehtib ka täiskasvanute suhtes, kes teeks esimesi ringe põllul...jah suurel rattal on võimu ja potensiaali igas elemendis ja raja lõigus...kuid kui see mõtestada nii, et suuresti see võimas ratas sõidab sõitjaga...mitte sõitja ei sõida rattaga st suure ratta potensiaali kasutab algaja ära vaid u 20%...ülejäänud sõidab nii-sama kaasa ja eales ei keerata seda suurt ratast nö "peeneks". Tegelikult on ju nii, et 350/450cm3 võistlusratast ehk selle ratta võimsust kasutavad lõpuni ära Eestis vaid 10-15 tippu...aga vastupidi kui anda suurele enamusele kätte 125cm3 võistlusratas...siis selle väikese ratta täiesti viimseni iga käigugua piirajasse sõitjaid...on suht sama vahekord ehk vähesed suudavad seda lõpuni talitseda aga kõik tahavad suurte ratastega sõita. Minu enda näide...olin aastaid 125cm3 stardipuu taga suurte rataste vastu...ainukesena ja nt u 40 ratast stardis ja mina olin parematel aegadel 6-10 kohal !
Siit väidan, et algajal on lihtsam-ohutum õppida kergema rattaga kõik sõiduvõtted-ratta tunnetus selgeks ja alles siis proovida suurt-rasket ratast. Mina oma kesiste kogemustega...nt üle 600cm3 tänavaratast ja üle 250cm3 krossiratast ei puutu.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Sul on point sees, aga tegelikult sõltub see kõik niivõrd paljudest täiesti erinevatest faktoritest, et lõppkokkuvõttes pole erilist mõtet ikkagi seda arutelu kubatuuripõhiselt pidada.
Hea näide on ilmselt kasvõi midagi sellist, et mõni "kahesajaviiekümnene" mootor/mootorsõiduk võib vabalt olla pea igas mõttes ja igas kategoorias aeglasem, vähem äkiline ja vähem hirmus kui mõni teine näiteks 80ne. Aga see on vaid mootor, tegelikult mängivad ju rolli veel ilge ports asju, kogu liigutatava komplekti mass (alates mootorist endast kuni "märja" tsikli massini ja lõpuks veel sõitja koos kõige oma varustuse või varustuseta sinna otsa). Järgmisena ülekanded, siis maastik või koht, kus sõidetakse. Tingimused, milles sõidetakse. Kõik mõjutab seda, millega parasjagu oleks või ei oleks mõtet harjutada või sõita. Krossirataste puhul - mumeelest ei ole 250 ja 450'sel mingeid muid niiväga erilisi või suuri erinevusi kui see, et ühel neist on selgelt rohkem jõudu tõmmata üsnagi igasuguse pöörde pealt ja mõnevõrra rohkem jõudu ülemises otsas. Seega, kes sõidab 250sega hoides seda koguaeg peenena, see võib tegelikult sõita täpselt sama kiirelt kui teine, kes 450sega niiväga ei ürita. Ja kes suudab või oskab hoida 450'st koguaeg peene, see sõidab jälle omakorda natuke kiiremini. Aga selge on ju see, et KÕIK see sõltub tegelikult sõitjast. Suurused on ratastel praktiliselt identsed ja tippvõimsus tegelikult pole ka nii hirmus erinev. Tänavarataste puhul on asi natuke teistsugune. Seal on nii palju erinevaid setup'e, et mõni 650ne mootor võib olla 50kw ning mõni teine tonnine võib olla 130kw. See vahe on juba üsna jõhker ja võib nii mõnegi ära ehmatada küll
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Krossikate puhul juba 2T vs. 4T on suur vahe sama töömahu juures. Polnud küll tavakasutusse mõeldud masin, aga olen mingeid videosid näinud kuidas 50 cm3 2T tsikkel sõidab üle 150 km/h ja kiirendab 100-ni umbes nagu 100 kW auto. Ei anna ühe 4T 50 cm3 rohelise numbriga rolleriga võrrelda.
Kelle jaoks tsikkel ei ole lihtsalt igapäevane liiklusvahend, vaid nö. hobisõiduk, siis üldiselt talle ka mingite soovituste jagamine (et esimene ratas ikka max. nii palju cm3 ja nii palju kW..,.) ei ole väga tänuväärt tegevus, igaüks ostab ikka selle mida ihaldab. Mõni lihtsalt tahabki omale sellist "metsikut looma", mis juhist igas olukorras tunduvalt üle on.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Jah, ongi...ning eks neid asju ole veelgi. Nagu võib 30kw jõudu olla nii 150 kuubisel mootoril või 1500 kuubisel, päris veider mõelda, kuid see 150 kuubine võib tõepoolest olla isegi ohtlikum asi, millega sõita See kõik muidugi ei tähenda, et poleks üldse olemas mõistlikumaid või õigemaid valikuid, küll aga tähendab seda, et siis tulebki võtta arvesse KÕIKI asju, mitte lihtsalt lähtuda millegi kubatuurist. Või paljudel juhtudel ka mitte puhtalt võimsusest - olgugi, et see on juba reaalsem number, millest lähtuda.
Mina olen üks neist, kes ostis "esimeseks krossikaks" (noh, tehniliselt mitte...aga loeme siiski hetkel niimoodi) selle kõige võimsama ja tagasi vaadates ning hiljem ka lahjemaid proovides või nendega sõitnuna, ei kahetse midagi. Võibolla oskaksin täna mingeid spetsiifilisemaid sõidutehnikaid natuke paremini. Kindlasti oleksin STX kõvem sidurilibistaja jne, aga 90% kukkumisi mis mul on sellega olnud, oleks olnud ka lahjemaga ning lisaks on kindlasti mõned situatsioonid, kus oleksin kukkunud nimelt lahjemaga sõites aga olemasolevaga jäin olukorra peremeheks. Seega täiesti win some, lose some. Kui lähtuda algaja/oskamatu teooriast siis peaks esimene ratas olema MÄRGATAVALT lahjem igasugustest suurtest asjadest. Mitte aga 30 midagi kilowatti vs. 45 midagi kilowatti sama massi ja sõitja puhul.
-
- Postitusi: 78
- Liitunud: 25 Juul 2018, 15:23
- Tsikkel: Vulcan S
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mingite erandite ja kubatuuride kallal näksimine ja "surma ju ei saanud" argumentatsioon läheb minu tagasihoidlikul hinnangul teemast laia kaarega mööda. Postitaja mõte on selles, et varustus aitab vigastusi vähendada ja ratas võiks olla oskustele vastav.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.