Sobiv roller pikamaareisiks
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 23 Apr 2021, 15:03
- Tsikkel: SR50 200/Runner 125/Aerox100
Sobiv roller pikamaareisiks
On selline hullumeelne plaan sõita rolleriga ümber Euroopa või ka võibolla kaugemale. Palun ärge kritiseerige seda mõtet, tean et selliseid asju on tehtud ja mulle see nagu eluunistus.
Sai küll selleks ostetud üks poolik projekt, kuid ilmselt sellest asja ei saa. Siinkohal püstitakski küsimuse, millist sõiduriista selleks valida. Tingimused siis järgmised: Sama rollerit peab olema saada 50cc ja 125-200cc mootoriga, et oleks võimalik raam ära vahetada ja rohelise numbriga sõita. Kiirus peaks olema vähemalt 100km/h, parem kui ka 120 välja jookseks. Samuti peaks masin selle 5000+km vastu pidama. Eelistan rollereid, mis on saadaval ka 4-taktilise mootoriga. Ärge hakake ka rääkima, et osta päris mootorratas - selle jaoks on juhilube vaja ja neil tuleb käiku vahetada, käiguvahetus käib neil vasaku jalaga, paraku on selline tegevus minu jaoks lapsepõlves saadud vigastuse tõttu võimatu.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Sa ei taha teada, mis Saksa politsei sinuga teeb, kui sa rohelise numbriga rolleriga ükstaskõik mis teel 100-ga sõidad. Sa ei saa vist elu sees seda trahviraha kokku.
Ma ei saa aru, milleks riskida sellega, et sul roller käest poitsei platsile viiakse, korralik trahv väänatakse ja pead hakkama jala tagasi tulema.
PS. Ilmselt jääd juba Poolas vahele ja Poola politsei pole kah eriti sõbralikum
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Minuarust oleks sada korda lihtsam actual mootorrattale elektriline shifter paigaldada kui neid hiina rakette 5000km jagu õhus hoida, anoh vaba maa...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
kui juba siis juba, miks mitte siis juba 160km/h???
Hei poisid
Aidake mul panna kokku üks totter komplekt, millega minna laia maailma huiama.
Sa ei pruugi isegi Iklani jõuda oma komplektiga, rääkimata siin saksamaast jms.
Kui sul lubasi pole siis sinu legaalne option on 50cc. Selleks osta võimalikult uus ja tuntud firma toodang, sõlmi pamp sabale ja anna minna.
Kõik, mis sellest välja jääb peaks nii enamvähem täiskasvanud inimesel ilma meie õpetusteta selge olema, et väga kaugele ei jõua.
Ei tehniliste aretuste tõttu ega ka seadusesilma valvsa pilgu tõttu.
Pigem võiks mingist rollerifoorumist sellist asja küsida, seal teismelised poisid üksteise võidu kiidavad tõenäoliselt takka ja räägivad kui kiiresti mingi punnvõrriga mäest üles ja alla saab.
Ülimalt õhkõrn võimalus, et siin keegi hakkab sulle sinu kriteeriumite järgi mingit komplekti välja mõtlema ja soovitama.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kui nimetatud vigastus lubade tegemisel takistuseks ei saa, siis lisaks el shifterile on olemas automaatkastiga rattad, suure võimsusega variaatoriga rollud jms.
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Postitustest ei saa päris hästi aru, kas poisike unistab või keskea kriis on kohale jõudnud. Aaga kui b kategooria taskus on siis:
https://piaggio.apmoto.ee/mototehnika/m ... sport-abs/
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Samas ... kui eesmärk on minna maailma avastama ja rändama rolleriga, siis miks muretseda kuhugi kiiresti kohale jõudmise pärast. Oleks see ju elustiili muudatus, mitte transiit kahe linna vahel. Suurel kiirusel jääb palju huvitavat lõpuks nägemata. Buddha ütleks, et Sihtpunktist olulisem on teekond sinna.
Koputa margiesindsue uksele, vali välja omale sümpaatne roller, paki kaasa priske krediitkaart ja võta aasta vabaks. Kui tagasi jõuad, siis anna teada, kas see ponnistus oli seda väärt.
Edu!!!
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
See viimane on pmst ainuke realistlik variant selles suhtes, et kui eesmärgiks on reisida ja maailma näha, on sõiduk ja selle täpsed parameetrid umbes kahesajaviiekümnendajärguline probleem, senikaua kuni ta otsi ei anna. Mul küll tsikkel võtab sisse nii 100, 120 kui heal päeval isegi 140km/h, aga üle 300-400km päevas reeglina ikka sõita ei viitsi, sest mida sa seal kiirteel näed, oled ühte peldikut ja bensukat näinud, oled neid kõiki näinud. Väikestel teedel aga on igal pool Leedust edasi küla külas kinni ja küsimus tippkiirusest puhtalt akadeemilise tähtsusega
Anoh kuna kodaniku postitustest on aru saada, et ehitamine ja aretamine on rohkem nagu eesmärk iseeneses, siis kardetavasti on see jutt rohkem Interneti raiskamine.
Täiendus: tegin jutu illustreerimiseks pildi esimesena näppu juhtunud Belgia kaardist, 1cm on 3,5km:
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Automaatkastiga üle 125 cc rollereid on oksendamiseni. Näiteks Honda PCX on täiesti adekvaatne automaatkastiga roller.
https://powersports.honda.com/street/sc ... ifications.
Üldiselt peaks nii olema, et kui teed eksami automaatkastiga sõidukiga, siis saad ka juhiload, mis lubavad sõita ainult automaatkastiga.
Kui tegemist on päriselt eluunistusega, mitte mingi suvalise trollimisega, siis:
- Ostad automaatkastiga 125+ ccm rolleri
- Käid autokooli läbi oma rolleriga
- Teed eksami ka sama sõidukiga ja saad selle juhtimiseks sobivad juhiload.
See sinu esialgne plaan 50cc paberitega 125 rolleriga sõita on umbes sama tark, kui plaan panna kilo kokaiini "Veski Mati Nisujahu" paberkotti ja siis sellega mööda euroopat ringi reisima minna, kaasas Selveri tšekk sinu "jahu" päritolu kinnitamiseks ja sinu süütuse tunnistamiseks.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kahjuks jah teema autoril tundub puuduvat ka igasugune arusaam või ettekujutus liiklusoludest (kiirused, liiklustihedus jne) Euroopas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2488
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 340 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
biker.ee foorumisse (või mistahes teise kohta) postitamiseks ei olegi vaja mitte mingisugust arusaama millestki @[mention]mx77[/mention]
Arusaam tekib reeglina pärast sellist hüpoteetilist reisi ja kirjelduse järgi hüpoteetiliseks see jääbki.
-
- Postitusi: 681
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kui rolleriga matkama minna, siis iseenesest Honda Zoomer oleks mulle selleks väga sümpaatne variant. Kestab igavesti, pikematel reisidel tõestatud, gramm suuremad rattad kui keskmisel rolleril, 50 cc ja neli takti. Aga sinna miskit suuremat mootorit küll ei aretaks.
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Jõgeva MC president oma vennaga käisid Deltadega Nordkapis. Asi see mingi hiinakaga Poolas käia.
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
kui puhtalt teoreetiliselt rääkida siis esimene mõistlik asi taolise sõidu jaoks olekski tavapärasest suuremate ratastega ja vähemalt 125 kuubine...olgu siis roller või misiganes muu nimega aparaat. alla selle on tegu suht lollimängimisega. tõesti võib hispaaniasse sõita ka punnvõrriga aga sellist ettevõtmist saab nimetada parimal juhul enda ultimate proovile panekuks, mitte unistuste lõbureisiks.
teisest küljest, kui suudad oma pilliga vähemalt 90ga püsivalt liikuda ja kiirendus selle kiiruseni ei võta ka pool päeva aega siis mingeid teeolusid või liiklustihedusi ma ei näe miks peaks kartma. nojah, lääne-euroopa kiirteedel ehk võib kohati pisut kõhe olla, aga nendele kiirteedele ei pea ju ilmtingimata ronima. seda ma räägin muidugi iseenda vaatenurgast, ollen sõitnud nii kaherattalistega pikalt kui ka päris palju sõitnud igalpool euroopas. mõni teine ilmselt näeb neid asju kuidagi teistmoodi.
kui jalg ei luba käiku vahetada, see on arusaadav. aga jah, sellepärast mingit tsirkust tegema hakata ja 50sele teisi mootoreid peale aretama on küll idiootsus kuubis neid rattaid on ka olemas, mille mootor on 125 või rohkemgi kuubikut ja käike vahetama ei pea, rattad on pisut suuremad ja asi ise on vähe toekam kui mingi 50ne rollerijunn. mis või kes keelab osta sellise ja teha on reis ära? kas teed selle jaoks sama pilliga enne ka load ära või mitte, eks see jääb juba reisumehe enda otsustada ja riskida. mina läheks iga kell pigem lubadeta aga korraliku pilliga, mis ei ole rohelise numbriga...kui et aretaks mingi petukombo kokku ja läheks sellega lubadeta. viimane on ikka ekstra superhalb mõte
aga noh, see kõik on teooria nagunii sest tegemist on ilmselgelt vaid fantaasiateemaga...
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Ega ei olekski probleem, kui seda legaalselt teha ja vastavalt ka marsruut ja ajakava valida.
Teema algataja üritab seda illegaalselt teha ja sellest tuleneva kiirusesooviga ilmselt ka kiirteele ronida.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
will111 kirjutas: ↑06 Juul 2021, 19:01aga jah, sellepärast mingit tsirkust tegema hakata ja 50sele teisi mootoreid peale aretama on küll idiootsus kuubis neid rattaid on ka olemas, mille mootor on 125 või rohkemgi kuubikut ja käike vahetama ei pea, rattad on pisut suuremad ja asi ise on vähe toekam kui mingi 50ne rollerijunn.
Sellil POLE lube
-
- Postitusi: 1463
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 217 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Jaapanist Eestisse rolleriga. Masinaks Yamaha Town Mate Deluxe. 49cc
http://etcet-era.squarespace.com/?fbcli ... 0Tn6R_Clsc
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
jalgrattaga saab ka ümber maakera sõita ja võibolla on isegi väga lahe kui piisavalt kreisi oled
aga jah siin ei ole see teema. Alustama peaks õigest otsast. Milleks on siis valitud sõiduki sõiduõigus. Sealt edasi tuleb liikuda sõidukini, mis ise koos püsib, mitte ei ole külapoiste lõpuni aetud roim, mida on siis puust seibide ja mööblivinklitega lapitud. Põues salajane unistus, et keegi hea inimene sellest "lennuki" teeks
Siin on paar võimalust, et tegelane on väga noor ja uljas ilma kogemusteta. See on paranev ja parandatav. Võib esimesel aastal teha võrriga ümber eesti sõidu ja vaadata, kuidas vaim ja taguots sellele katsumusele vastu peavad. suurema mure korral saab sõbra abiga õhtuks koju.
kui aga tiir tehtud ja eurotripi isu ei raugenud, siis on juba mingi kogus kogemusi, millega minna. Ning siia postitatud küsimused peaksid ka juba tiba teist karva olema, millele võiks isegi toetavaid nõuandeid saada.
Aga tegemist võib ka olla lihtsalt jauramiga, kes varsti solvub, et teda siit sadulasse ei aidata.
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: 06 Juul 2021, 23:18
- Tsikkel: Suzuki Burgman 400 an 2012 a.
- Asukoht: Soome Espoo
- Tänanud: 2 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Itaalias 125cc kiirteel sõita ei tohi.Jalg ka viga saanud ja sõidan Suzuki Burgman 400 an 2012.Hea matka ratas ja mulle sobib,soovitan julgelt ka teistele.Pikka maad sõita mugav ja ei väsita.Terve lõuna euroopa sõidab skuutritega ja kui remontida vaja siis pole probleemi,igas külas mõni Sass kes nende remondiga tegeleb.
Rändaja!
-
- Postitusi: 1176
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kah Burgmani hooldanud/proovinud... Tuleb nõustuda, et mugav ja mõnusa dünaamikaga masin. Algul on vähe eba tunne, kui 100kmh pole põlvedega kuskilt kinni hoida. Aga muidu, kui rollu, siis vist just Burgman.
G
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
400 on "väike" Burgman..
650 on hoopis teine tubakas
Aga teemaalgatajal on asi sassis!
Kui tahtmine suur, võtku see stock 50ccm, tehku korda+ hooldus, ilma igasuguse kuliibinluseta!!!!
Kaardil külateede trip valmis vaadata ja head reisi!
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Mulle meeldivad sellised postitused, kuid paraku on maailm sellised probleemid juba miljoneid/miljardeid kordi läbi elanud - ning need eredad tähed tuhmistanud, paljud on tõusnud uuesti, kuid arukamatena.
Kui lube pole, siis tõesti üks tehases kokku pandud, natuke suuremate ratastega, 4T 50cc liikur. Võid ju jah 80cc silku komplekti sinna peale visata, kuid selle raha eest saad juba A või A1 load teha ning natuke tummisema looma istme alla hankida.
Miks 4T - lihtsam, sest pole vaja veel lisaks kütusele mingit õli hakata otsima... no 2T pole ka väga hull, kuid üks topsik peab alati juures olema.
Miks tehase oma - tõenäoliselt on see loogiliselt koostatud, ning vajadusel saavad kohalikud ka aidata.
Miks 50cc - murevabam ja vähem kulukam elu reisil.
Ära üle mõtle - lihtsus on võti.
Kui tahad ilma lubadeta üle 50cc e. 125cc sõita, siis miks 125... siis võid juba korraliku 600+ cc-ga sõita - vahet ju enam pole, jama on nii ehk naa kui kinni peetakse.
120km/h asjanduse välja jooksmiseks, mis ka suudaks seda kiirust hoida rohkem kui 500m, on vaja kaasaegsemat 125-st või lihtsat 175--200cc
mul oli vahepeal siin üks Honda CBR125R 2006a., ning see suutis püsivalt 110 juures aerutada, 120 oli ikkagi punn suht põhjas ning tuul ei tohtinud olla vastu (isegi õrn tuuleke). Kindlasti oleks asi paranenud, kui uue silkukomplekti peale oleks pannud, kuid las ta olla.
Muide põnevamates kohtades ei ole sul vaja suuresti üle 60 km/h sõita. Pikad sirged ja üleminekud, kus 120+ kiirusi otsid, pole vaja sinna oma nina toppida, pigem sõida kõrvalteid ning kiirus on OK.
Ka minu suht esimesi eurotrippe (58a. vene 2T 125cc, millel 175 vos3 mootor vahel - mul A load olemas koos iz jupiter3-ga e. 2T 350cc )oli esimesed 1000km kiirusel 50-60km/h, järgmised 1000km 60-75km/h. Lõpuots tagasi 1500km tulime juba mööda sirgeid "kiirteid" 90-ga, sest aeg tagus jalaga...
Peab ütlema, et tõesti mööda sirgeid teid on 50-60 suht koht igav nühkida, kuid igal võimalikul hetkel sõitsime ikkagi kõrvalteid ja see kiirus ei muserdanud.
Võib öelda, et mul ju oli n.ö. klassikaline säästuprojekt, kuid...
Miks soovitada tehase komplekti on just selle pärast, et ühes teises teemas otsid sa "meistrimeest säästu projektile"
- meistrimees, kellele on vaja tööraha maksta, ei tee suures osas säästuprojekte
- Säästuprojekt kaotab oma kuluefektiivsuse, kui seda meistrimehe juures teha
- Säästruprojektid tehakse ise, sest siis sa ka tead, mida oled kuhu pannud millises kohas järgi andnud (loogikas ja tugevuses).
Mina oma ratta sain ju pea tasuta... korda tegemine (raam, rattad, ülekanne, mootor (käigukast, silinder jne), elekter, reisilisad...) oli isegi enda tööraha arvestamata 1200€ ( mitte korraga, vaid aasta jooksul... e. igal kuul kuskil 50-200€ ja seda koos sõidu katsetustega + hilisemate vigade kõrvaldamistega). Juppide soetamisel ei kasutanud kalleid motopoode, vaid laatasid, e-kaubandust, tuttavatelt jne.
Raha kulus suures osas nipet näpet kuluosadele nt laagrid, puhastusvahendid, tihenduse vahendid, ketid, õlid, hammakad jne... e. 5...15€...25€ siia sinna... ja nii see kogunes.
Seega veel kord - osta komplektne 50cc suurte ratastega tehase masin (võimalusel müü juba soetatud rondid ja rämakad maha, saad kas või seemnegi korralikuma asja ostuks). Tee elementaarne hooldus (kuluosade vahetus) ja mine sõitma.
Kindlasti elementaarne turvavarustus - ka 40km/h kiirusel kukkumine on valus.
Korralik kopikas läheb ka reisivarustusele nt telefoni hoidik, elekteri majandus reisiajal, söök/jook/majutus, riided.
Aga eks siis pakun praeguses kaubandusest mõned:
KEEWAY TX 50 0.05 AM6 2 kW -2019 (1200€) registris. krt see on 2T aga ikkagi.... Lisa 250€ ja saad AM6 cc->75cc-ks. Hiljuti just ühele Riejul sai see tehtud.
Üks säästukas 50cc->125 kymco k-pipe - odavamalt vaevalt saad üht rollut, kuid pead küsima, kas on arvel ja dokumentidega.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Viimased pakutud masinad on MANUAALID, mis teemaalgatajale ei sobi mitte....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Ah õigus... siis mingu lennukiga, ei pea midagi sättima ega punnitama
Teine võimalus on käiguvahetus tuua käsikäikudeks. Kas siis nii nagu kunagi Delta/stella lenksul vasakul pool või karmimal moel izh350 dkw jne e. Paagi küljes.
Kaasaegne versioon sellest on:
https://disabledmotorcycleriders.com/fl ... -a-button/
https://store.schnitzracing.com/pingel- ... andlebars/
Kuid jah... hind...
Kui ikka hing ihkab kaherattalise selga, siis tasub see seadeldis endale hankida - saab pea igale rattale külge kompunnida
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 708
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Minuteada on enamikel 50cc ja 125cc mootorikinnitused niikuinii erinevad, nii et vahet ei ole millisele seda 125cc peale tõsta, ümber ehitada tuleb ikkagi.
Teine aspekt, lubade mitte tegemise kohta. Minu meelest on ka A1, A2 ja A kategooriate puhul samuti võimalik teha automaatkäigukastiload. Koolidel tõenäoliselt sobivaid rattaid ei ole, kuid siis on abiks isikliku rattaga koolituse läbimine. Eksaile saab oma rattaga minna.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... 9lisa7.pdf
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
- Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kui palju teema algataja üldse vanust on?
Kui sündinud peale 01.01.1993 siis on isegi mopeedi juhilube vaja, juhul kui ka B kategooria puudub.
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Võta mõni jaapani tootja 50cc roller ja tee oma tripp südamerahuga ära. Ümber ehitamata rolleriga aeglasemal sõidul näebki rohkem, saad ise rohkem tähelepanu, ei pea põdema igat politseipatrulli ja on tugev mott kiirteedelt eemale hoida (sest seal ple nagunii midagi vaadata). Muarust on legaalsel 50cc pillil võrreldes ümberehitatud pilliga lihtsalt ebaõiglaselt palju eeliseid. Ei tasu kuulata neid jutte sellest, kuidas alla 100km/h liiklemine on piin. Honda Zoomer tundub täitsa hea valik, mobile.de-s hinnad u 3k.
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Küsimus ei ole "alla 100 liiklemises", vaid pigem ikka selles, et 45kmh reaalselt kuhugi jõudmine enamvähem mõistliku aja jooksul võtab siiski ebareaalselt palju aega. Mõnel inimesel võibolla on seda aega lõputult, mõni vb tahabki igas suvalises läti, leedu, poola jne külas seisma jääda ning paar selfiet teha ja pissi lasta. Aga kui sa tahad nädala ajaga käia ära a'la austrias ja tagasi ning selle raames ka "kohapeal" näiteks veeta vähemalt täispika päeva, kuid 3nda päeva õhtul avastad, et oled nüüd jõudmas poola piirile meie poolt vaadetes siis tuleb vist hakata tõdema, et ilmselt kuskil läks midagi valesti arvestusega.
Siia juurde tasub muidugi mainida ka seda, et jutt on küll ilus aga ega seal kiirtee kõrval ka KOGUAEG ja IGALPOOl niiväga midagi vaadata ei ole. Põllud ja metsad on siiski lähima 1500-2000km raadiuses umbestäpselt ühesugused. Been there, seen that. Ning lõpuks võibolla tugevaim argument - mootorratta, või misiganes kiiremini liikuva sõiduvahendiga on alati võimalus sõita rolleri kiirusega. 45kmh masinaga ei ole KUNAGI võimalik sõita mootorratta kiirusega!
Kuid kui juba kiirustest ja legaalsustest ja mootori vahetustest ning kõigest sellisest siin iga nurga alt räägitakse siis kes või mis takistab minemast tavapärase "rollutuunija" teed ning vahetamast suvalise 50se mootori silkukomplekt lihtsalt välja? (või mida iganes täpsemalt seal vahetatakse, pole nii spetsiifilist huvi kunagi tundnud). Täiesti common praktika ju on need igasugused 70sed ja 85sed komplektid ja kõik muu selline kama. Saad 50 asemel vajadusel sõita ka näiteks 75-80ga. Ajaline võit on päris märgatav aga samas tõenäoliselt politseile veel väga teravalt silma ei jää. Muidugi täitsa võimalik, et ka 50sel lihtsalt mingi piiraja eemaldamine lahtistab selle 75kmh. Pole vaja isegi midagi vahetada ega investeerida. Either way on need mõlemad variandid ikkagi sellised semilegaalsed ning halva joppamise korral saad ilmselt lihtsalt trahvi kiiruse eest. Igatpidi oluliselt mõistlikum ettevõtmine kui mingi mootorivahetuse jura
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
Kui on plaan kähku käia, siis pole vaja ise tehtud rolleriga seda teha (mis tahes silgupütiga)
Kähku käimiseks ja kohapeal olemiseks on kõige parem viis lendamine. Trippimiseks valitakse oma sõidukile sobiv marsuut ning vahemaa, arvestades isiklike ajalisi ja finantsilisi ressursse.
Semilegaalne on ka muidugi päris hea väljend
Austria politseiga vesteldes võiks proovida seda väljendit
Re: Sobiv roller pikamaareisiks
See on sinu isiklik ja personaalne arvamus. Kähku kuskile jõudmine ei tähenda veel automaatselt kähku käimist. Ja see kui on kohti, kus tahaks või tasuks sõita rahulikumalt (et rohkem näha või misiganes põhjus) ei tähenda, et selliseid kohti on järjest tuhandete ja tuhandete kilomeetrite kaupa.
Jah, see on ehk õige, et kähku ühes konkreetses kohas käimiseks on kõige parem lendamine, aga kui inimene tahab külastada ühe tripi jooksul näiteks 5, 6 või 10 erinevat linna, kohta erinevates riikides? Isegi kui see oleks majanduslikult feasible ja logistiliselt possible siis nüüd ilmselt ei oleks lendamine enam parim ega isegi kiireim viis.
Siinsel tripimehel, nagu ma aru saan ei ole see "oma sõiduk" veel hangitudki. Kui see oleks raudselt lukus siis oleks kindlasti tugevam argument, et vali selle järgi sobiv marsruut ja vahemaa. Praegu aga toimub pigem ikka sõiduki valimine vahemaa järgi.
Minul on savi, mida arvab mingisugune austria politsei või mida arvad sina sellest väljendist. Eelnev ei olnud soovitus, mis termineid kasutada politseiga suhtlemisel. Fakt on see, et ükskõik kuhu sa euroopas lähed ja ükskõik mida sa seal teed, täiesti raudselt rikud sa kuskil täiesti enesele teadmata mingeid kohalikke seadusi nii ehk naa, võimalik et lisaks nii mõnesid ka teadlikult. Naiivitarid võivad jääda eriarvamusele kui soovivad, asja see ei muuda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.