Tsikliveo haagised

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Henn kirjutas: 10 Sept 2023, 19:31
Väiksed käpikud (VW Transporter, Jumpy-Expert-Vivaro-Trafic) on kuudi sisekõrgus napilt 1,5m. Keegi rändas niimoodi, et Gessu oli Transporteri kuudis ja ise magas seal kõrval. Aga Gessul vist käis tuuleklaas maha.
Mulle tundub, et kahekesi võiks minna väikse kaubikuga. Neljakesi nt Volvo XC90 + tent või furgoonhaagis.
Citoen Jumper on kindlasti selline versioon olemas (L4H2 3.5T CREW), kus on 6 kuni 7 kohta(2+4 või 3+3 või 3+4) ja mille kaubaruum on 205x267cm. Ehk korralik viimistletud salong kahe istmereaga ja korralik kinnine furgoon kuhu mahub 2 suurt tsiklit(AFT,GS,Tenere jne) vabalt ja ilmselt hästi sättides ka 3.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas hmm »

Oleme juba 4 korda kaubikuga käinud Tatratest lõunapool ratastega sõitmas.
Planeerisime alguses kasutada sõiduauto + furgoonhaagist (furgoon ühe sillaga, 4x1,6x1,7 sisemõõtudega, täismass 1100kg, tühi 430kg, piduritega), kuid kaubik on oluliselt efektiivsem, sest asulates lihtsam sõita ning kergem leida parkimist.
Kütusekulus vahet pole, kas haagis või buss. konkreetse furgooni miinus on sirge esisein, sinna oleks vaja tuulesuunaja ehitada, siis sõiduauto kütusekulu langeks tohutult (nt mazda 6 2.0 bensuka kulu 90km/h sõites ~12l/100, 2017a. Mazda6 2.0 diisliga 10 L/100km).
Bussi (nt Vivaro) taga haakes olles probleemi pole.

Meie buss on olnud alati kõrge ja kiirteedel 120km/h on kulu korralik (VW crafter: 4486km, 467L: 790€ e). Jah, meil pole lastiks olnud mammutid, vaid sulgkaalus masinad ~150kg/tk, aga ka need on olnud juba korralikuks lastiks kaubikule - eriti transitile.
Viimanekord VW crafterile need eriti tunda ei andnud, sest crafter oli pikem ja tummisem. Crafteris oli ka kolmekesti lahedam olla ning sõidajal sai kolmas mees korralikult puhata. Kuid Ford Transit oli nõks ökom.
Selle aasta reis ja masin(ad) ja kulud: http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php ... 45#p107545
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

hmm kirjutas: 11 Sept 2023, 09:35
Oleme juba 4 korda kaubikuga käinud Tatratest lõunapool ratastega sõitmas.
Planeerisime alguses kasutada sõiduauto + furgoonhaagist .....
Mu meelest on see teie lahendus igati mugav ehk kaubik jääb seisma ja seltskond teeb tsiklitel tiiru ära ja siis koju tagasi.

Kunagi võtsin tendiga(kong raamiga) kerghaake ja käisin sellega Valgamaal paari asja töömas,mis autosse ei mahtunud. Tühjalt sinna ja tagasi kaal a´80kg. Autoks oli Volvo XC90 eelmine versioon 136kw diisel autom ja sellega oli jumala jama sõita, sest 90-100km/h ei tahtunud ta kiiremat käiku sees hoida ja kogu aeg vahetas edasi-tagasi üles alla. Küttekulu oli ka meeletu.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Võibolla mingi hetk saab siit eraldi teema splittida.
2024 hooaeg
Suund Balkanimaad. Minu plaan on Albaania kesk- ja põhjaosa ning Põhja-Makedoonia.
Rentida suurem kaubik, kuhu mahub vähemalt 4 täismõõdus ratast. 2 inimest lähevad kaubikuga, ülejäänud lennukiga (nt Sofija, Tirana vms). Jagada kaubiku rent ja kütus osalejate vahel. Võiks tulla odavam kui DSV-ga rattad kuhugi saata. Neil vist on Sofija suund. Kohapeal võib igaüks sõita oma plaani järgi. Tagasisõiduks lepime kuupäeva ja lennujaama kokku.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

► Näita Spoilerit
Ma olen korduvalt vedanud mammuteid (kahte) nii kinnnises, kui ka lahtises haagises. Kordagi pole kasutanud spetsiaalselt tsikliveohaagist. Mingit stabiilsuprobleemi pole küll suutnud nelja reisi baasil (a 4000-5000 km) tuvastada. Haagise põhja on läinud 50*100 prussist raam esiratta fikseerimiseks. Sellise teeb kodus ja möödaminnes valmis 10-15 minutiga. Kõikide sõitude baasil eelistan kinnist haagist.
Klaas tuleb maha võtta aga see pole teab mis raske töö. Üks tsikkel läheb sisse edaspidi ja teine tagurpidi. Veetud on korduvalt Volvo X60 taga, kütusekulu 9-10L/100km, roolis istudes küll tunnet polnud, et haagis taga oleks. Haagisesse sai lükatud üks Triumph Tiger 800 ja üks BMW GS1200.

image.png
Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 11:57
Võiks tulla odavam kui DSV-ga rattad kuhugi saata.
Saad natuke odavama aga tulemus on parasjagu nii vähe odavam, et mina küsisin endalt, kas see 5 päeva transiiti tegelikult on seda kokkuhoidu väärt. Minu vastus oli, et pole. Võimalik, et sa saad erineva tulemuse. Mina tegin arvutuse algandmetega: 2 tsiklit, 4 sõitjat, sihtkoht Milaano/Bergaomo (5000km). Minu arvestuse oluline aspekt on, et öösel ei sõida vaid magan. Kõige kiirem sõit on olnud 4 päeva edasi-tagasi transiiti. Tallinn-Straarbrpcken (~2400km). Kütusele kulus minul tookord suusjärgus 400€, 1 ööbimine kahele 60€ ja toit 4x kahele + nimeot näpet kohvid-pirukad. Sõiduk-haagis olid sõbra omad seega kandis selle (varjatud) kulu sõiduki tema.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Macintosh kirjutas: 11 Sept 2023, 12:16
► Näita Spoilerit
Ma olen korduvalt vedanud mammuteid (kahte) nii kinnnises, kui ka lahtises haagises. Kordagi pole kasutanud spetsiaalselt tsikliveohaagist. Mingit stabiilsuprobleemi pole küll suutnud nelja reisi baasil (a 4000-5000 km) tuvastada. Haagise põhja on läinud 50*100 prussist raam esiratta fikseerimiseks. Sellise teeb kodus ja möödaminnes valmis 10-15 minutiga. Kõikide sõitude baasil eelistan kinnist haagist.
Klaas tuleb maha võtta aga see pole teab mis raske töö. Üks tsikkel läheb sisse edaspidi ja teine tagurpidi. Veetud on korduvalt Volvo X60 taga, kütusekulu 9-10L/100km, roolis istudes küll tunnet polnud, et haagis taga oleks. Haagisesse sai lükatud üks Triumph Tiger 800 ja üks BMW GS1200.


image.png

Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 11:57
Võiks tulla odavam kui DSV-ga rattad kuhugi saata.
Saad natuke odavama aga tulemus on parasjagu nii vähe odavam, et mina küsisin endalt, kas see 5 päeva transiiti tegelikult on seda kokkuhoidu väärt. Minu vastus oli, et pole. Võimalik, et sa saad erineva tulemuse. Mina tegin arvutuse algandmetega: 2 tsiklit, 4 sõitjat, sihtkoht Milaano/Bergaomo (5000km).
Hmm blogis oli mingi number tsiklite veo kohta Balkani-Bulgaaria suunal. Aga seal oli komakoht paigast ära või mingi muu jama. 2022 oli veo hind Tallinn-Zagreb 700 +km üks ots. Balkanisse ei taha keegi vedada eriti. Ise transiiti kangutada tuleb ikkagi odavam. Haagise kujust sõltub väga palju. Urmase XC90 ei jõudnud tenti tõmmata ja XC60 sama mootoriga tõmbab veidi voolujoonelisemat haagist rõõmuga.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 12:28
Haagise kujust sõltub väga palju. Urmase XC90 ei jõudnud tenti tõmmata ja XC60 sama mootoriga tõmbab veidi voolujoonelisemat haagist rõõmuga.
XC60 roolis olles ja möödatõite tehes ei tekkinud kordagi tunnet, et miski oleks masinale sappa haagitud, pigem pidi endale pidevalt meelde tuletama, et "pea hoogu, sul on haagis sabas ja sõiduk tervikuna kõvasti pikem". Kinnise haagise rentisin tookord hinnaga 15€/ööpäev.
Viimase Tallinn-Milaano-Tallinn veo eest maksime DSV-le 1000€+käive kahe tsikli eest, seega lõpphinnas 600€/tsikkel. Lennukipiletid kahele tulid ~300€ edasi-tagasi. Kusjuures lennupiletitega jäin jokutama ja esialgsest 160-st sai paari päevaga 300€.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas hmm »

Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 11:57
...Rentida suurem kaubik, kuhu mahub vähemalt 4 täismõõdus ratast. 2 inimest lähevad kaubikuga, ülejäänud lennukiga (nt Sofija, Tirana vms). ...
4 täismõõdus ratast peaks mahtuma sarnasesse kaubikusse millega sai sellel aastal Eestist Rumeeniasse sõidetud.
kahekesti sõidad sinna julgelt 2 päeva ning vajad veel täiendavat ööd, et puhata.
kolmekesti on võimalik ühte jutti sõita - neljakesti enam ei mahu nii, et normaalselt puhata saaks. Njah oleneb kui suured poisid on.
Nagu ma mainisin on kaubiku kulu üks ots ~400€ ~2000km, kaks otsa 800€ +/- palju tallad ja mis kiirusega sõidad. 4 mammutit annavad koorma kaaluks 1T
Lisa ööbimised e. ~+100 ja ~12x söökk maius kohv... e. ~200€
Sa räägid lisaks veel rendikulust., vot sellisel juhul ei pruugi sul see ettevõtmine odavam tulla. 10p kaubiku rent no 1K kindlasti.
Idekas, kui saab veel kaubale, et bussi parkimine oleks tasuta ja suht koht Ok kohas. Kui bussi eest veel parkimise tasu küsitakse, siis ....

Kuhu ma tahan jõuda on see, et kui juba kaubik läheb, siis peaksid kõik sinna mahtuma ja sõidetaksegi 2+2 päeva. No neljakesti saab ehk ilusti jaotatud ka pideva sõitmise (~27h jutti), kuid siis on kann ja keha valus... kaubikud ei ole väga mugavad, eriti need lisa istmed. Kolmekesti oli meil suht OK.

Me nelja inimesega pole veel sellist trippi proovinud aga saaks ehk hakkama, kuid jah siis on vaja kaubikus teha muudatusi, et rattad mahuksid.
Igal juhul tuleb kaubikuga ise rattaid vedades odavam, kui teenus ja kohale sõit aga seda vaid sellisel juhul kui kaubik on TASUTA käes.
Ajakulu on sama. Kaubik annab ka sihtpunkti osas vabaduse ja vajadusel plaani käigult muuta.

Lihtne arvutuse kokkuvõte:
Hennu plaan: 800€ kaubiku kütus + 1K kaubiku rent, 300€ sõitjate kulu e. 2100€ + 2 isiku lennupiletid. (kaks tegelast on kohale jõudes väsinud)

Rattad kohale: 600€ ratas x4 2400€ + 4x lennupiletid.

Pakun, et kui kõik neli saaks bussiga mindud ja ühte jutti sõidetud oleks bussil jumet. Hoiab kokku nii ööbimise pealt, kui ka lennu pileti pealt. Lisandub söök... Bussi jume on ka siis olemas, kui ei peaks renti maksma.
Muus osas rataste saatmine oleks mõistlik ja valge inimesena kohale jõuda, sest hinnavahe hakkab ühtlustuma.

Muide minu blogis oli rataste vedu bulgaariasse 6000€... ei olnud komakoht paigast vaid siin keegi reklaamis vedu huipu haagisega aga see oli n.ö. nišši toode.
Pigem tee päring ja saad hinna teada.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

hmm kirjutas: 11 Sept 2023, 13:12
4 täismõõdus ratast peaks mahtuma sarnasesse kaubikusse millega sai sellel aastal Eestist Rumeeniasse sõidetud.
Kas 4 mammutit tõepoolest mahub ära L3 mõõdus kaubikusse (kaubaruumi pikkus 3.6m)? tundub natuke uskumatu, ma olen sellises kaubikus näinud kolme tsiklit aga neli .... L4 on ka olemas (3.9m) aga iseküsimus, kui kättesaadavad need on.

Täiendatud: L4 on täitsa kättesaadav, rendihinnaga 60€/päev. Sinna lisanudb ilmselt läbisõidu tasu, sest tüüpiliselt on neil päevase läbisõidu piirang seal 400km juures.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Peab DPD-sse käpikujuhiks minema ja puhkuse ajal need kleepsud maha kiskuma. Aga tegelikult Mäci variant meeldib kõige rohkem. Seda haagist tõmbavad siis kõik vähemalt 2l mootoriga parketikad. Ja autos ikka mugavam istuda kui seal kaubikus kolmekesi rivis, õlad koos.
Miks ma lihtsalt ei sõida rattaga kohale? Kaaslane ei viitsi seal taga istuda nii pikalt. Ja mina rattaga, tema lennukiga pole ka hea lahendus. Kohapeal ratta rentimine 100+eur päev, 10 päeva ja 1000-1500eur.
Äkki talve jooksul tekib veel ideid.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 12:28
Hmm blogis oli mingi number tsiklite veo kohta Balkani-Bulgaaria suunal. Aga seal oli komakoht paigast ära või mingi muu jama. 2022 oli veo hind Tallinn-Zagreb 700 +km üks ots. Balkanisse ei taha keegi vedada eriti. Ise transiiti kangutada tuleb ikkagi odavam. Haagise kujust sõltub väga palju. Urmase XC90 ei jõudnud tenti tõmmata ja XC60 sama mootoriga tõmbab veidi voolujoonelisemat haagist rõõmuga.
Tent ongi veduri jaoks peavalu, just küttekulu mõttes.
Nagu langevarju veaks taga...
Pilt

oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas oil »

rannamees kirjutas: 11 Sept 2023, 22:29
Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 12:28
Hmm blogis oli mingi number tsiklite veo kohta Balkani-Bulgaaria suunal. Aga seal oli komakoht paigast ära või mingi muu jama. 2022 oli veo hind Tallinn-Zagreb 700 +km üks ots. Balkanisse ei taha keegi vedada eriti. Ise transiiti kangutada tuleb ikkagi odavam. Haagise kujust sõltub väga palju. Urmase XC90 ei jõudnud tenti tõmmata ja XC60 sama mootoriga tõmbab veidi voolujoonelisemat haagist rõõmuga.
Tent ongi veduri jaoks peavalu, just küttekulu mõttes.
Nagu langevarju veaks taga...
Küsiti siin enne, et kuidas peaks haagisega sõiduauto mahtuma ära parkimiskohale. Ütlesingi, et mööndustega ja kuhugi nurka mahub küll. Nt. Rimi parklas. Haagis koos autoga nõks üle 8 m. 10-meetrine rong oleks jäänud juba silma riivama, ninapidi ülekäigurajale. Depo parklas on ka paar sellist kohta, kuhu saab parkima samamoodi, kedagi segamata. Ma spetsjom ostsin 2,6 m kastiga haagise, et oleks jalgrattaid ja tsikleid vedades rohkem valikuid. Suurt käru kasutan vaid märgade küttepuude vedamiseks, et seadusega pahuksisse ei läheks.
IMG_9813.jpg
IMG_9812.jpg
Täna vedasin tendiga haagist 30 km neljarealisel teel, GPS järgi ~116 km/h, paar pidurdamist ringidel jms. Kütusekulu 7,8 l/100 km. Tendita (tagaluugid üleval) teeb samal kiirusel umbes 13,5 l/100 km (vahel harva ei viitsi lühikeseks sõiduks tenti peale panna). Tagaluugita ja tendita teeb ~7,4 l/100 km. Kui tsiklid peal, asendan tagaluugid ühe toruga üleval servas, et küljeported ei käiks tuulega nagu tallesaba.

Kusjuures mul on kaared ka, et tent ei vajuks käru põhja poole vihma/lume pärast, saab talvel kergemini puhastada, kui vaja käru kasutada. Ilma kaarteta vajutaks tuul maanteel tendi käru sisse meeletu jõuga ja siis on ka tunne, nagu langevari oleks taga, kütusekulu laes.

MustVälk
Postitusi: 148
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Noojah. Mitte et ma kritiseeriks. Aga nina ja saba parkimis kohalt väljas. :)
Mööndustega tõesti.
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas joekas »

oil kirjutas: 12 Sept 2023, 10:11

Täna vedasin tendiga haagist 30 km neljarealisel teel, GPS järgi ~116 km/h, paar pidurdamist ringidel jms. Kütusekulu 7,8 l/100 km. Tendita (tagaluugid üleval) teeb samal kiirusel umbes 13,5 l/100 km (vahel harva ei viitsi lühikeseks sõiduks tenti peale panna). Tagaluugita ja tendita teeb ~7,4 l/100 km. Kui tsiklid peal, asendan tagaluugid ühe toruga üleval servas, et küljeported ei käiks tuulega nagu tallesaba.

Kusjuures mul on kaared ka, et tent ei vajuks käru põhja poole vihma/lume pärast, saab talvel kergemini puhastada, kui vaja käru kasutada. Ilma kaarteta vajutaks tuul maanteel tendi käru sisse meeletu jõuga ja siis on ka tunne, nagu langevari oleks taga, kütusekulu laes.
Tendiga haagise all pead silmas ilmselt siis tasapinnalist kärukatet, mis tõmmatakse portede külge?
T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

joekas kirjutas: 12 Sept 2023, 21:00
oil kirjutas: 12 Sept 2023, 10:11

Täna vedasin tendiga haagist 30 km neljarealisel teel, GPS järgi ~116 km/h, paar pidurdamist ringidel jms. Kütusekulu 7,8 l/100 km. Tendita (tagaluugid üleval) teeb samal kiirusel umbes 13,5 l/100 km (vahel harva ei viitsi lühikeseks sõiduks tenti peale panna). Tagaluugita ja tendita teeb ~7,4 l/100 km. Kui tsiklid peal, asendan tagaluugid ühe toruga üleval servas, et küljeported ei käiks tuulega nagu tallesaba.

Kusjuures mul on kaared ka, et tent ei vajuks käru põhja poole vihma/lume pärast, saab talvel kergemini puhastada, kui vaja käru kasutada. Ilma kaarteta vajutaks tuul maanteel tendi käru sisse meeletu jõuga ja siis on ka tunne, nagu langevari oleks taga, kütusekulu laes.
Tendiga haagise all pead silmas ilmselt siis tasapinnalist kärukatet, mis tõmmatakse portede külge?
Sinna paned ratta külili? Mammutid on umbes 1.5m kõrged. Kui klaas ja peeglid maha, siis 1,1-1.2m.
See Renault on siis ikka väga öko. Ma sõitsin L3H2 tühja kaubikuga 90 km/h ja läks 10l sajale. Ja oli 6-käiguline ning kiire ülekandega.

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas will111 »

oil, kas sa nii esimest kui tagumist luuki mõlemat ei saa ära võtta ja nii proovida? (küljed siis eest kui ka tagant mingi toruga ühendada). kuna juba huvitavaid numbreid avaldasid siis oleks huvitav teada palju sellisel juhul tuleks :D
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas rannamees »

See ikka pigem kastikas koos tendiga.
Ma mõtlesin midagi sellist, nagu on Olerex /Alexela rendikad 3*1,5*1,37 kõrgus. Sinna paneb 2 mammutit vabalt.
Aga jah, see küttekulu...
https://olerex.ee/era/haagiserent
Pilt
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas rannamees »

will111 kirjutas: 13 Sept 2023, 00:21
oil, kas sa nii esimest kui tagumist luuki mõlemat ei saa ära võtta ja nii proovida? (küljed siis eest kui ka tagant mingi toruga ühendada). kuna juba huvitavaid numbreid avaldasid siis oleks huvitav teada palju sellisel juhul tuleks :D
Ma sõidan pikemaid otsi ilma luukideta ja siis ei saa üldse arugi, et midagi taga oleks. Ka küttekulus ei saa aru.
Vean erinevate maasturitega.
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma pidasin ka silmas seda päriselt tendiga kaetud karkassiga haagist, mitte koormakattega kastihaagist. Ehk see pole võrreldav selle nö ilma karkassita teemaga. See pildil olev Renault võtab muidu ikka palju vähem. Mul on omal nö teine auto Renault Kadjar 1,3 aut ja sellega saan maanteel sõites lõdvalt ikka alla 5 kui tahtmist ja aega ning selle üldkeskmine linn-maantee (110km/h tee peamiselt) on 6,0-6,2.
Meil on firmas 2,0 125kw Transit keskmise kõrguse ja keskmise pikkusega ning saan sellega sõidetud nii 8-9 sajale ilma pingutamata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas: 11 Sept 2023, 12:39
Henn kirjutas: 11 Sept 2023, 12:28
Haagise kujust sõltub väga palju. Urmase XC90 ei jõudnud tenti tõmmata ja XC60 sama mootoriga tõmbab veidi voolujoonelisemat haagist rõõmuga.
XC60 roolis olles ja möödatõite tehes ei tekkinud kordagi tunnet, et miski oleks masinale sappa haagitud, pigem pidi endale pidevalt meelde tuletama, et "pea hoogu, sul on haagis sabas ja sõiduk tervikuna kõvasti pikem". Kinnise haagise rentisin tookord hinnaga 15€/ööpäev.
Viimase Tallinn-Milaano-Tallinn veo eest maksime DSV-le 1000€+käive kahe tsikli eest, seega lõpphinnas 600€/tsikkel. Lennukipiletid kahele tulid ~300€ edasi-tagasi. Kusjuures lennupiletitega jäin jokutama ja esialgsest 160-st sai paari päevaga 300€.
Ma ei öelnud,et ei jaksanud tõmmata vaid sõita 90km/h oli sellega ebamugav, sest vahetas käiku koguaeg. Ilm oli sügisene ja tuuline ning sadas ka. Lastes 110-ga seda polnud ja jõu puuduses polnud küsimus. Jutu point oli see, et ebanormaalselt suur tuuletakistus oń kõrgel tendiga haagisel. See haagis oli minu autost kõrgem umbes 50-60cm(1500x3000x1800 ssemõõtudega võis see olla) ja kiiremini sõit polnud nagu kõige mõistlikum tegevus.
Ma olen ühte sõpra aeg ajalt aidanud kuna mul on E kat ja ka selle Volvoga aitasin tal sõidukaid vedada üle eesti kaheteljelise autovedamise haagisega ja mingi kesklassi sõidukaga haagisel sõitsin selle Volvoga vägagi hästi ja kulu oli + paar liitrit tavalisele.
Sellise veo keskmine kulu oli mul alla 10,seda mäletan. Vedasin 2,0 125kw manuaal Customiga traktori (2,2t) Saaremaale ja rolleri tagasi. Haagis oli autost laiem ja mingi 5m pikk.
image.png
image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Urmas, ma ei mõelnudki, et XC90 nõrk on. Haagise ja auto aerodünaamikat mõtlesin. Vbla Mäci haagisel oli põhi madalam, eesotsas nagunii sein viltu. See loeb palju. Kõrvuti seistes on XC90 ja XC60 umbes sama kõrged.
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

mõeldes teemale - 2 mammutit ja haagis...tõenäoliselt on eetarga viidatud haagis ideaalne lahendus, kuid masside numbrid jäävad valemis tundmatuks.
Vedasin olematu võimsusega fabiaga (44 kW) tühja 3x1,5 haagist esimene luuk kinni (h-400) - kulu 8+l.
Esimene luuk tiislil - kulu 6+.
Vedasin mullu olematu võimsusega puntoga (57kW) tühja 3x1,25 haagist esimene luuk kinni (h-300) - kulu 7+l.
Tagumine luuk küljes - kulu 8+l
Luugid küljes,kaartega madal tent ning haagis lubatud maks koormusega - 7+l
Esimene luuk tiislil - kulu 6+.
Jutu point - haagis, mis jääb minul auto mõõtudesse ja millest tuul läbi jookseb on olematu lisa kulu.
Madal tent ja mõistlik koormus ning auto mõõtudes haagis - pole hullu kulud.
Tagumine luuk üleval ja katteta haagis ja/või autost mõõtudelt kõrgem/laiem haagis - nõrga autoga ei ole mõistlik pikemaid otsi sõita.

Sellele mõeldes tundub ratta vedamisel eetarga lahenduse moodi asi justkui kõige mõistlikum - tuul jookseb läbi.
Acclerista härrade katsetatud 1 teljelise auto haagisega saab mammuti kaaludega ka hakkama...kas ja kuidas rataste paigutus, seda saab aretada. https://www.tiki.ee/product/as1600-rb/
sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Henn kirjutas: 13 Sept 2023, 10:47
Urmas, ma ei mõelnudki, et XC90 nõrk on. Haagise ja auto aerodünaamikat mõtlesin. Vbla Mäci haagisel oli põhi madalam, eesotsas nagunii sein viltu. See loeb palju. Kõrvuti seistes on XC90 ja XC60 umbes sama kõrged.
See oli laenatud haage ja käis neil muidu kaubiku järel. Ehk tegin halva valiku ja oleks võinud üldse ilma haagiseta tookord sõita, sest asjad mille järele läksin oleks nibin nabin ka autosse ära mahutanud. Kuid loll õpibki oma vigadest :D
Kuid ma jään ikka enda juurde, ja väidan et reisile minekuks on ikkagi kaubik palju mugavam ja mõistlikum lahendus, olenemata siis neid küttekuludest ja muust kulust. See vahe on nii väike, et pole mainimist väärt.
Mulle meeldib kaubiku teema juures juba turvalisus ja see, et saad oma muu kabla ka mõnusalt sinna rataste vahele ära mahutada.
No ja lihtsalt sõitmine, kaubikuga versus haagisega sõidukas, on ka plussid kaubiku kasuks. Eriti praegune leedu,kus osa teest on ikka paras p....se auk.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Paneme biker.ee serverile puid alla - toodame gigasid juurde :)
99,9% kaubkutest on juhi kõrval 2 kohta - midagi reguleerida ei saa. Muidu oleks mõttel jumet ka selles aspektis, et ratta peale või kõrvale saab mingi lebola ka ehitada. Aitab transiidi ajal kiire uinaku teha kuakil bensukas ja hoiab öömaja raha kokku. Nt 4 ööd =150-200eur.

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas morse »

Haagiste plusse ja miinuseid saab kaaluda nii, et server ulub aga tõepoolest - buss on lõpuks kiirem ja mugavam.

Juunis sõitisime kusagil Euroopa kiirteel mööda ühest (minu arust Eesti märkidega) Land Roverist, millel oli E-kat plate peal 4 KTMi mammutit.

Kindlasti oli autos hea muss ja sõit tuli mõistliku hinnaga aga ma sain kaubikuga ilmselt päev varem kohale (s.h.
jääb ära minnes ja tulles 2 hotelliarvet).

Kiirteel oleks 90ga ikka julmalt nutune sõita.
IMG_5373.jpeg
Experti mahub 2 sellist ratast:
IMG_5372.jpeg
Kuna sõidan nüüd sedaaniga, siis on reaalsus selline, et mu kõrge portega haagis tõstab muidu superöko masina küttekulu suuremaks kui kaubikul. Kolm aastat jutti Experdiga Euroopas käind ja pole kahetsenud, et haagise ja sõiduauto koju jätsin.
IMG_5371.jpeg
PS! Oleme ka seda teinud, et suur buss ja kolm tsiklit. Selles variandis tuleb üks juht lennukiga aga see oli ebamugav. Kokkuvõttes on 2 kahest Experdi ekipaaži super lahendus neljakesi reisimiseks, kui sõit on lähedale (Rumeenia, Horvaatia vmt). Expert võtab vähe kütust ka.

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas hmm »

No paneme.
Toon 4 reisi kogemuste pealt mõned infokillud.

1. Reisi meeleolu on seotud sellest, kui "asteetlikud" või kompromissile suunatud on reisiliikmed. Seega kui mehed ja naised kannatavad ebamugavusi, siis mugavuste pealt saab nõks kopikaid kokkuhoida ja sihtriigis reisiaega juurde saada. Bensukas lihtsalt peatus puhkamiseks ei täida eesmärki - siis juba motell või tuba bookingu kaudu ja korralikult välja magada.

Ära võta neid kaubikuid, kus on ainult üks istmerida - ikka kaks istmerida tuleb valida. Kui kahekesti lähete ja naised lennukiga - no suht savi siis... istme reguleerimise ebameeldivuse kompenseerivad kaasa võetavad pehmendused ja padjad.

Ehk siis 4 isikut (b-kat lubadega) saavad hoida sõiduki kogu aeg liikumises - peatused ainult tankimiseks, söögi+pissi pausid /pausid on ikkagi 15-30min alati (no ainult juhi vahetuseks tehtavad pausid on väiksed aga juhti tasub vahetada siis, kui vaja masinat tankida või pissi-söögi pausiks). Teisisõnu kõrgendatud kaubikuga (kiirus max 125km/h üle selle läheb kütusekulu liiga suureks) ~26h=2000km mööda kiirteid, mis teeb keksmiseks kiiruseks ikkagi seal 77-80km/h ja seda koos peatustega.
See 26h on ikka suht koht pikk aeg... ja alati tuleb kasuks mugavusvarustus - kaelapadjad, tekk, muud sarnased pehmendused. kahe istmerea korral saab ka juba mõnusad magamise pesad rajada.
~26h 2000km kulub alati, isegi siis, kui ööbida hotellis - no jah, siis ööbimise aeg tuleb lisaks.

Me oleme alati eelistanud kaubikut ja seda peamiselt manööverduse, kauba hoiustamise ja sihtkohas parkmise seisukohast. Alati on olnud kaks rida istmeid. Ford transitis 125 T350 (pikkus 5782 mm; teljevahe 3750 mm) , mis on suht lühike aga kõrge, VW crafter, sama kõrge, kui oluliselt pikem (6945mm, teljevahe 4325mm, ning sõitjate ruumi ja kauba ruumi vahel ka sein - vähendas müra ning kütusehaisu (vanad vene rattad noh...)). Kuna VW Crafter oli mahukam, siis selles sai ennast mugavamalt tunda ning tagumises reas ka horisontaalis magada. Fordis olid jalad magamise ajal konksus ning rattad kohe teise istmerea vastas - no jällegi oli kaubast hea ülevaade.
Idekas oleks olnud, kui kaubikud oleks madalamad ja sama pikad, kui crafter - jah, rattaid kehvem laadida, kuid sõidukulu oluliselt väiksem ja seda ülemist õhuruumi tegelikult nende reiside ajal vaja pole.
kaks "mammutit" mahuvad ilusti ning kauba kaal sama, mis meie 3 ratta puhul.

Sõiduauto + haagise valiks nii pikaks teekonnaks ainult siis, kui rattad oleksid kas täitsa avatuna - nt eetra pakutud haagis, või furgoon, millel tuulesuunaja ees. Lisaks peaks sõiduautos olema ka tagumised istmed reguleeritavad - ehk seljatoe asend muudetav lamavamaks. Veelkord - 26h teel olles on see aeg ikka väga pikk.

Nüüd kui naised tahavad ikkagi vahest omapead kulgeda mingi sõidukiga - no siis pole ju valikut: sõiduauto + haagis.

Poola kiirtee A1 pole teab mis tasane tee seal Lodzi kandis. Millegi pärast on sinna tekkinud lainetused, mitte rööpad. Need on ikka väga ebameeldivad asjad, kui kiirus on seal 120km/h juures. Va transit hüples ikka korralikult, VW crafter oli palju sujuvam oma oluliselt pikema teljevahega. Ega neid laineid sa muud moodi vältida ei saagi, kui lihtsalt kiirus alla võttes - pidurdada tegelikult ei jõua. Ei oska nüüd öelda, kuidas sõiduauto + haagis seal käitub.

Muide kui satute lõuna euroopas kiirteelt välja, siis kaubikuga (isegi kõrge ja pika) nendel teedel kulgeda on oluliselt mugavam, kui S+H.

Rataste kinnitus peab olema korralik ja pigem karta, kui kahetseda. Kauba (+500kg) liikumine või resonanst sõiduajal õnne ei too, piisab korraks tähelepanu kaotusest või uimasusest... sest see hägustub kogenematutel juhtidel kiirteel sõites.

Võid kolada (vist oled juba kolanud) meie FB reisigrupis "lõunasse päikest otsima" ja näed tingimusi ning reisi teekondasid.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

morse kirjutas: 13 Sept 2023, 13:40
Haagiste plusse ja miinuseid saab kaaluda nii, et server ulub aga tõepoolest ...
Naah, meil ruumi jagub, andke ainult hagu. Lubatud 512GiB baasi mahust napp 10 GiB täidetud. Paneme ikka täie raha eest, muidu suur osa seisab kasutult! :mrgreen:
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas oil »

Esimest luuki pole ära võtnud, sinna vastu hea esiratas toetada (ei kasuta mingit muud raami). Kuna auto päris kõrge, siis vbl esimese luugi ära võtmine väga ei päästakski.

Tent ehk koormakate on jah kahe tugikaare abil kärul peal. Tsikli vedamise ajal muidugi katet ei kasuta, see on siis ette keritud ja katte hoidikusse keritud, nagu varasemalt pildilt paistab.

Mul muidu auto keskmine reaalne kulu umbes 5,8 (60% linnas). Väike mootor ja võrdlemisi kõrge auto, seitsmekohaline, seega maanteel alates u 110 km/h on selline maagiline piir, kust läheb kütusekulu märgatavalt üles, eriti käruga. 90-ga tiksutades saab alla 5 ilusti.
IMG_9852.jpg
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas tito »

:mrgreen: Kõige mõtetum haagis on mootorrattale spetsiaalselt ehitatud lahtine haagis, siis juba võta jeti haagis, see universaalsem :mrgreen:
Mul on kasutusel vana Lukoili rendikas, tootjaks Respo ja peal kandiline tent pealisehitus ilma tuulenurgata. Tent on peale kinni tõmmatud TIR trossiga ja esimene luuk takerdub pealisehituse raami taha, et seda avada, tuleb tent maha rookida ja raam maha tõsta või siis eest 5 cm tõsta, et luuk vinklist raami konstruist mööda mahuks.
Tuuletakistus meeletu sõidukaga, Skodiläkk mul kaheliitrine nelivedu ja neelab 9 liitrit kui sellega sõidan, muidu 6l/100km tavakas.
Ühesõnaga täiesti kasutuskõlbmatu ja kaugel universaalsusest.
Aga see kallutab ja kui tuulise ilmaga ka ntks kerges miinuses on vaja peale sõitu roobasid vahetada…. superlux.
Kui keegi nüüd arvab, et sama saab ju ka kaubikus teha, siis veel mugavam on seda garaaziga matkaautos teha. Aga see pole selle teema püstitus :)
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 371
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas Henn »

Vahepeal sain infoks, et tsiklivedu Tallinn-Sofija-Tallinn on 2000+km. Selle saab kahega jagada kui pakkida 2 ratast raamidesse. Lennukipiletid ilmselt 3-500, lisaks vaja lennujaamast terminali saada. Suurusjärk 1500eur. 5000km mööda maad. Kaubiku kütus 600, söök-jook ja teemaksud juurde - peaks alla 1000 jääma. Seda eeldusel, et kaubikus on madrats ja pikutab seal. Muidu tuleks 4 ööbimist juurde 150-200. 500 on minu jaoks mõtlemapanev summa, teine joob ühe õhtuga kõrtsis maha :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”