Vana mootorratta remont
Tere,
Kas keegi ehk teab soovitada veel Tallinna või Harjumaa kandis tegijaid, kes viitsiksid ka vanu (80ndate algus) rattaid ette võtta ja võib-olla tavapärasest rohkem ka nikerdada?
Tere,
Kas keegi ehk teab soovitada veel Tallinna või Harjumaa kandis tegijaid, kes viitsiksid ka vanu (80ndate algus) rattaid ette võtta ja võib-olla tavapärasest rohkem ka nikerdada?
Sinu raha eest tehakse midaiganes, ja igal pool.
Küsi näiteks neilt: https://www.motorem.ee/index.php/kontakt
Päris midaiganes ja igal pool ikka ei tehta. Freetime nt amorte ei remondi, vahet pole palju maksad.
Üldiselt selliseid asju parandavad hobikorras õlinäpud pigem. Või Streetmoto teeb suht kõike, kui maksad.
Pigem just otsiksi mõnd õlinäppu, kes võib-olla oma garaazhis mingeid tööd teeks.
Eks nõnda vana rattaga ka see, et kõiki osi enam polegi uuena saada ja mõned ei taha kasutatud osadega asju parandada või siis tükkidena kuskil seisvat ratast hoida kuu aega, seni kuni mõne varuosa üles leiab ja kohale jõuab tarnida.
Kui tegu oleks krossi- või metsarattaga, siis pea igas motokrossiklubis on mõni selline õlinäpp, kes oskab ja teab. Maanteerataste kohta ei tea, aga kõik MC'd peavad ka saama oma rattad kuidagi töökorras hoitud, ehk tasub mõne sellega ühendust võtta?
Lisa juurde mis rattaga tegu ja mida tahad teha. 80´aastate pill võib olla Harleyst kuni IZ Jupiterini. Rohkem eelinfot aitab kiiremini õige inimesega kontakti saada. Boonuseks on minusugustel Muidumeestel põnevam teemat jälgida
Oman 3 ratast mis on pea 40a vanad. Minu senine kogemus on olnud, et Streetmotos jutule ei taheta võtta, öeldakse otsekoheselt aga viisakalt EI. Senini olen saanud hakkama Motoremiga, kuid minuarust need vanad rattad selleks et nad hästi käiks tahavad tavapärasest rohkem tähelepanu ja selleks olen aegade jooksul muretsenud endale enamus vajalikke tööriistu, õppinud palju netist ja raamatustest ning hetkel enamus tavahooldustöid teen ise. Kui pole aega ja tahaks kiiresti sõitma saada siis mõtlen töökoja peale... Kahjuks ei oma ühtegi entusiastist tehnikateadliku sõpra ka kelle poole pöörduda. Ja mis huvitav siis tundub et karpa gurusid- kes läbi ja lõhki oskavad karpasi peenhäälestada pole, või siis on nad peidus
Jalamees kirjutas: ↑02 Juun 2021, 13:20Oman 3 ratast mis on pea 40a vanad. Minu senine kogemus on olnud, et Streetmotos jutule ei taheta võtta, öeldakse otsekoheselt aga viisakalt EI. Senini olen saanud hakkama Motoremiga, kuid minuarust need vanad rattad selleks et nad hästi käiks tahavad tavapärasest rohkem tähelepanu ja selleks olen aegade jooksul muretsenud endale enamus vajalikke tööriistu, õppinud palju netist ja raamatustest ning hetkel enamus tavahooldustöid teen ise. Kui pole aega ja tahaks kiiresti sõitma saada siis mõtlen töökoja peale... Kahjuks ei oma ühtegi entusiastist tehnikateadliku sõpra ka kelle poole pöörduda. Ja mis huvitav siis tundub et karpa gurusid- kes läbi ja lõhki oskavad karpasi peenhäälestada pole, või siis on nad peidus
80-ja 90-ndate japsi karpad on ise tehtavad, aega ja viitsimist ainult. Alustuseks tehaseseades mootori düüside suurused on leitavad, järele aidatud mootoritel alustad gunson colortuniga ja seejärel vana hea sõiduproov ja isolaatori värvus erinevates reziimides. Esmalt pead muidugi endale selgeks tegema, mismoodi sinu karpa erinevates tööreziimides segu toodab.
Edu, L
Enda 30a vana gsxr1100 4x karpade tegemine võttis 3 nädalavahetust.
Täiesti arusaadav, et töökodades ei taha sellega tegeleda.
Ratas on Honda VT500E, 1983 a.
Endal sellist kohta ise nokkida paraku ei ole. Mingid lihtsamad tööd ehk võtaks ise proovida.
Renard kindlasti nikerdab ka klientide toodud rattaid, aga nende nikerdusi ei jaksa kahjuks enamused kinni maksta. Nikerdamine on ka muidugi selline ebamäärane sõna - kas mõtled hooldusi, või ehitamist.
Pigem pidasin silmas troubleshootingut ja eks nende vanade karpadega rataste puhul ka seda kokku lahti asja vähe rohkem.
Renard jah tore, aga nii jõukas paraku ei ole.
Lihtsustamaks pakkumiste laekumist, võiksid ka mainida missugust tunnitasu sa umbes selle "mõistliku raha" kategoorias silmas pidasid.
aivoarusaar kirjutas: ↑02 Juun 2021, 16:23Ratas on Honda VT500E, 1983 a.
Eks tal muresid mitmeid. Hetkel kolks kardaani ülekandes, samuti on külmalt käivitamisega raskusi, kuna chokei ei toimi normaalselt. Kompressioon olevat ka kehvemapoolne. Endal sellist kohta ise nokkida paraku ei ole. Mingid lihtsamad tööd ehk võtaks ise proovida.Lõpuks tahaks temast sõitva asja saada ja üks hetk ka kosmeetilise poolega tegeleda, raami värv, mootori värv, võibolla ka saba osa natuke ümber, aga see selline hilisem unistus juba.
Võiks selle kompressiooni ära mõõta alustuseks ja kui kehvapoolne, siis selgitada, kust jookseb. Ma ütleks puusalt muidu oma rataste pealt, et kolb + rõngad 2x ca 300-350 eur, silindrite puurimine 100, 2x peade tegu 150, pluss tihendid ja kokku-lahti. Kardaani kolks ja karpad on suva ja raami värvimine ise ei maksa midagi sisuliselt, samas komplekteerimise hinda ma ei kujuta ette, kui ise ei tee. Ilmselt kosmos.
Alusta sellest, et vii kuskile "päris töökotta" , kus selgitad välja mootori raua seisukorra. Oleks poleks ei maksa.
Mida jonnid, müü oma risud maha, osta sõitev tsikkel ja naudi.
Vanapille saavad pidada ainult need kes ise nokkida TAHAVAD või püstirikkad.
Jutt, et kohta pole jne. ei päde. Kui mees ikka TAHAB, putitab kasvõi kortermaja rõdu all!
Meenub sell, kel polnud aega saarele (või saarelt?) ostetavat tsiklit ülevaatamagi minna, tea kas sõitmisestki miskit välja on tulnud?
mellpoiss on terav...aga aus.
kõik on kinni tahtmises...
Kui niisama sõitvaks tahta saada, siis ma väga selle kompressiooni pärast ei muretseks. Need mootorid käivad ja sõidavad ka madala kompressiooniga (loe: hõredana) veel päris hästi ja pikalt. Õli peab ikka aeg-ajalt peale valama aga see ei ole vast probleem.
Tartus oleksin lahkelt nõus üle vaatama ja arvamust avaldama, kuidas selle kõige mõistlikuma aja- ja rahakuluga sõitma saab. Usun, et ka Tallinnas on sellised mehed olemas, kes 80ndate pillide hingeeluga tuttavad on. Olge nüüd abivalmid ja aidake mehel selgusele jõuda, mida teha tuleks ja seejärel alles mõelda, kus seda teha saaks.
henri kirjutas: ↑03 Juun 2021, 10:46Kui niisama sõitvaks tahta saada, siis ma väga selle kompressiooni pärast ei muretseks. Need mootorid käivad ja sõidavad ka madala kompressiooniga (loe: hõredana) veel päris hästi ja pikalt. Õli peab ikka aeg-ajalt peale valama aga see ei ole vast probleem.
Tartus oleksin lahkelt nõus üle vaatama ja arvamust avaldama, kuidas selle kõige mõistlikuma aja- ja rahakuluga sõitma saab. Usun, et ka Tallinnas on sellised mehed olemas, kes 80ndate pillide hingeeluga tuttavad on. Olge nüüd abivalmid ja aidake mehel selgusele jõuda, mida teha tuleks ja seejärel alles mõelda, kus seda teha saaks.
Nonii:
Edu, L
Ei tea kas Motokelo (https://www.facebook.com/motokelo) nii vana asja nokitseb... Aga kiidaks teda...
Karm reaalsus kahjuks. Kui tahad vana ratast omada, siis tuleb võtta kätte ja asi omale selgeks teha.
Kui mitte, siis osta uus ratas ja tee vaid korralisi hooldusi.
StreetMoto streetmoto@streetmoto.ee
Mon, Aug 27, 2018, 5:19 PM
to meTere,
lõpetasime mootoritööde teostamise kuniks leiab juurde kvalifitseeritud tööjõudu. Hetkel on aastaid tööjõupuudus ja lihtsalt pole kedagi, kes teeks pikema kestvusega töid, sest tööde hulk iga kuuga kasvab ja seetõttu saame teha vaid kiireid töid, mille peale kuluv tööaeg on mingilgi määral ette teada.
Ma olen alati imestanud, et inimesd, kes ei tea tehnikast ega selle hooldusest-remondist suurt midagi, üldse ratta ostavad. Vana ratta ost sellisel juhul on veel eriti julge tegu.
Ma oma praeguses teemas viewtopic.php?f=56&t=110591 oleva Turist rolleri ajasin 1983a sügisel kortermaja keldrisse(trepist alla), võtsin algosadeks tegin, kõiks korda ja kevadel ajasin trepist üles korras rolleri
Nüüd teen sama asja uuesti.