1. leht 1-st

Sõiduasend

Postitatud: 31 Mai 2021, 17:40
Postitas Raki

Paar sõna sõiduasendist. Eriti kulub see vast ära alustavale tsiklimehele/naisele ning kes plaanib rattaga pikemaid otsi teha ja sõidab pigem touring, adventure rattaga.

Mul on nüüd endal viies ratas ning sõiduasendi ja mugavuse osas läinud nõudlikumaks.

Esimese kahe rattaga ei tulnud selle pealegi, et sõidu mugavust võiks lisavidinatega parandada. Kui tuul puhus liiga kõvast kiivrisse, panin tropid kõrva, kui selg ja tagumik hakkas valutama, tegin rohkem pause.

Praegune ratas 1200GS võiks ju tegelikult "out of the box" olla mugav ratas millega tuhaneid kilomeetreid sõita, aga ei.

Mida ma enda rattaga tegin, et sõidumugavus paika saada

  1. Kuna ma pole just kõige pikemat kasvu (178) ja käed on normaalmõõdus, siis minu jaoks oli originaallenks liiga kaugel ja madalal. Kui õlad liiga ees, siis hakkab üsna kiiresti pikemal sõidul selg valutama. Lahendasin ära lenksukõrgenusega ning mõni aeg hiljem keerasin ka lenksu enda poole. Ise kasutasin korraliku Touratechi kõrgendit. https://touratech-usa.com/store/Bar-Bac ... DV-2013-on

  2. Tuul kiivris. Originaal GS tuuleklaas ei kata eriti tuult. Panin adventure tuuleklaasi, aga ikkagi oli müra liiga palju - segab sõidukaaslastega intercomis suhtemist ja on väsitav. Asja lahendas ära tuuleklaasi spoiler. Kuna varasem kogemus hiinlaste spoileriga oli see, et peale esimest auku lendas see küljest ära, siis nüüd ostsin taaskord korraliku vidina ning toimib ideaalselt: https://www.louis.eu/artikel/mra-x-cree ... y/10008895

Ei hakanud klaasi auke puurima, vaid panin klambritega.

  1. Iste - taaskord on igale rattale aftermarket või custom istmeid olemas. Endale panin küll jah liiga kalli Sargent istme, aga tänase seisuga tundub toimivat. Sinna läheb lähiajal veel cool cover võrk peale.

Minu sõiduasend täna selline:

Pilt

Loo point on see, et rattaga sõites ei tohiks ebamugav olla. Kui midagi ikkagi häirib, siis proovida muuta, täiendada jne. Kui ikkagi tuul kiivris häirib, siis on su fookus sellel, mitte sõidul.

See, kas osta Aliexpressi kola või mitte on muidugi maitse, rahakoti jms küsimus. Ma ise üldjuhul eetilistel põhjustel hiina laste tehtud vidinaid väldin.


Re: Sõiduasend

Postitatud: 31 Mai 2021, 19:37
Postitas urmas66

Taguotsa mugavuse viib vahel ära ka vale jalgade asend. Jalaraudu natuke alla või veidi ette-tahapoole (sentimeeter või paar muudab juba tuntavalt) ja oleks nagu hoopis teine ratas ning see sama sadul,mis enne kannikad kibedaks tegi, tundub jälle talutav. Pikal maal on mugav kui on kaks kohta kuhu jalgu panna. Ehk sõidu ajal muudad jalgade asendit mingiks ajaks kui on sobiv tee ning seljas ja nimmepiirkonnas muutub kõik.
Samas on ka rattaid,mis mõnele ei sobi(lisa mida tahes sinna) ja teine kiidab taevani selle mugavust. Minu arust on pika maa sõitmiseks üks mugavamaid rattaid Honda Varadero(kõik aastakäigud). Suur lai ja pehme sadul, lenks parajalt kõrge ja paljude ratastega võrreldes suht lähedal. Ma olen ka 178 pikk ja käed mitte väga pikad ehk samad mured :D


Re: Sõiduasend

Postitatud: 01 Juun 2021, 11:41
Postitas Raki

Tõsi. Nt Harrukal oli jalgade sättimise võimalusi päris palju. Harrukal oli veel üks huvitav kogemus. Panin ette kõrge tuuleklaasi aga ikkagi on turbulentsi omajagu. Peale googeldamist selgus, et tuuleklaasist üksi ei piisa vaid esihargi külge tuli mõlemile poole panna tuulesuunajad.

Pilt


Re: Sõiduasend

Postitatud: 02 Juun 2021, 11:19
Postitas kristjankk

Olen kah GS peal asendit timminud.
Lenks kõrgemale ja tagapoole, Wunderlich sadul, jalatoed madalamale, ettepoole kukkumisraua külge lisajalatoed (saab jalad ette välja sirutada nagu kruiseri peal), tuuleklaasi kõrgendus.
Kõik need muudatused sai tehtud pikemaid reise silmas pidades, sest Eestis paar tundi sõites pole väga vahet, aga kui on soov päevad 500 km sõita ja mitu päeva järjest, siis hakkab asend aina rohkem rolli mängima.