ratas ja varustus välismaale minekuks

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
draakon123
Postitusi: 19
Liitunud: 26 Apr 2018, 10:22
Tänanud: 2 korda

ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas draakon123 »

Ilmselt juba palju juttu sellest olnud, hetkel kohe ei leidnud ja mõtlesin, et tahaks ise kogemusepakkujatega juttu teha :)
Ise olen ainult bike sõitnud 3 aastat, nüüd reisivajadusest hakkasin vaatama kas endurot või tsiklit.
Enduro ilmselt mugavam aga tsikliga kujutan ette, et sõidurõõm on suurem.

Plaan üksi minna

Lisaks küsiks veel, mis varustus kaasa võtta. 50/50 telgis ja hotellis. Hetkel rohkem ei oskagi välja asju tuua, pole kogemust vaid ainult ülisuur soov :D



ROOKIE
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Tere.

pane kirja kuhu ja kunas ja kui pikalt on huvid/plaanid.
Ja võid ka panna selgituseks km- palju sõitnud ise oled ja palju plaanid. Ja ka enda suutlikkuse ja mõõdud. Pikkus ja kaal.

:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Mis asi see "tsikkel" on ja kuidas ta baigist või endurokast eristub?
Matkamiseks (kaugemal) on endurokas kõige ebamugavam valik üleüldse, kui just ei plaani ainult mööda TET taolisi radasid sõita.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas hmm »

Vähe infot, kuhu rändad ja mis kogemusi otsid. Siin peaks ka sellel teemal suhteliselt palju juttu ka olema.
Ratas pole teema, sõida millega tahad, kas või võrriga, kui tahtmist ja oskusi on.
Kuid et tühja juttu kohe ei hakkas ajama ja uut tegelast interneti uputada.
Kõige olulisem on teada enda oskusi ja ratta seisukorda, sellest oleneb väga palju kuidas ratast koormad. Mida uuem ratas, seda vähem kola seda rohkem raha + kindlustus kaasa:

Tegelikult on see väga suur isiklik asi, mida kaasa võtta... kuid põhimõte on lihtne. Jaota asjad nt kolme suurde teemasse ja sea neile eesmärk nign kriteeriumid - seejärel maht+kaal ning vajadusel kompenseerimise võimalused (ostan kohapealt, võtan riski, saadetakse järgi jne...)

  1. Enda ohutus ja heaolu
    • aluspesu, vahetusriided (juba selle pärast, et pärast vihma või kuuma ilma kuivad asjad selga panna). Kui euroopas liigud, siis tegelikult on riidepoed ju olemas, seega ei tasu väga palju asju kaasa võtta...
    • soojad riided + vihmariided + elektroonika vihmakaitse (telefon/GPS jne)
    • Hügieenivahendid
  2. Ülim kriitilised asjad, et ratas liikumisvõimelisena hoida:
    • rehiparanduse komplekt + rehvi maha/peale, täispumpamise asjad - täitsa üllatuslikel kohtadel võid mõne poldi või asjanduse saada.. nt kiirteel...
    • Elementaarsed võtmekomplektid, millega olulised poldid/mutrid jne saaksid korrastada - ei räägi mootoriremondiks vajalike asju... + keermeliim, traat/nipukad, teip, mõned üldlevinud poldid/mutrid, kummikindad/ilma veeta kätepesuvahend.
    • Igaks juhuks ketilukk + mõni lüli (kuid see on nüüd isiklik hinnang, sest suure tõenäosusega ei juhtu ketiga midagi, kui oled selle korras hoidnud)
    • Elektripirnid + oleneb rattast, siis ka küünal/küünlad, mõni el.juhe võiks ka igaks juhuks olla.
    • Kui mahub, sii miinimum kogus kriitilisi vedelike, mida läheb kohe vaja või üldlevinumates tanklates pole võtta (Brakecleaner on soovitav, tihendisilikoon nt reinozil), et masin saaks 50km sõitu jätkata.
  3. Mugavusvarustus... seda tuleks piirata siis mahu ja kaaluga. nt USB laadimine/akupank jne..

Mina ise olen käinud mööda maanteid rändamas Tatrates ja peamiselt 1958a. vossiga... ning hoidnud varustuse miinimumi peal e. 2x 35L pehmet külgkohvrit.
Esimesel aasatal oli kaasa 5L kütust, magamiskott ja magamismatt - neid ma järgmisel aastal neid kaasa ei võtnud, sest renditube 15-30€/ööpäev on väga palju saada ning telki kohe mitte polnud soovi ronida. Söök sama lugu, alates tanklatest lõpetades restoranidega.
Kerge + tühjema rattaga on palju parem sõita, kui koormatud/raske kolliga.

Muide oma kraami pakkimine on veel omaette teema - mis, kus, kuidas, järjestus jne

Muide esimesele reisile minnes on täpselt sama tunne, kui läksid ARKi eksamile - on ju õpitud, proovitud jne aga ikkagi kripeldab e. on ju kõik läbmõeldud, kontrollitud, pakitud, kuid kas ikka... (lol) Kripeldus kaob, kui sinisele EESTI sildile on kriips peale tõmmatud ja muu riigi kiri ette tulnud... peale seda on rahulik tunne.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Madris
Postitusi: 334
Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 4 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Madris »

Lisaks eelnavele.
Plätud- need saad ka kummiga pagasi peale kinnitada, et ruumi ei võtaks.
Soe riietus- õhuke sulejope, mis pakkides hästi väike. Mahub ka külma ilmaga tsiklijope alla.
kilekotte/prügikotte paar tk- saad laagrit koristada, midagi vihma eest peita, märjad riided eraldi panna jne.
Mini seljakott vms- enne laagrit poeskäik, linnapeal jalutamine vms. Päris suurt seljakotti pole mugav terve matk seljas tassida.
Lapike tugevamat riiet- Kui kott katki läheb saad nipukatega parandada nii, et asjad päris ära ei pudene.
Fooliumtekk- Võtab ruumi jubevähe aga külma ilmaga madratsi alla või endale peale tõmmates annab sooja juurde.

Rattale elutähtsaid vedelike ära paki telgi/riietega ühte kotti. Anumad kipuvad ikka lekkima. või juhtub kork kehvasti peale vms.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

50/50 telk hotelli võimalus on riigiti erinev ehk plaani tehes tuleks uurida ja võibolla pole telki mõtet kaasa tassidagi. Nii mõneski EU riigis on looduses telkimine keelatud(näiteks Horvaatia, aga neid on veel), kindlasti saab kuskil võpsikus ka seda teha,aga ranna ja muudes ilusates piirkondades kas kämping telgiga või hotell-hostel jne. Samas näiteks Balkanil saab hotelle nii mõistliku hinnaga ,et ei viitsiks telki isegi lahti tegema hakata. Prantsuse Riveral ehk Monaco-Nice-Cannes ja see kant on linna hotellid suvel kas täis või siis öö maksab sadades ning peamine probleem paljudes kohtades on see, et pole parkimiseks ühtegi kohta. Seal on kämpingud väga asja eest olnud. Olen seal Cannes lähedal 3 korda ühes kämpas telgiga olnud ja see on igati mõnus koht.
Ühesõnaga enne plaan ja siis kaasavõetava nimekiri.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas ranel »

draakon123 kirjutas: 07 Apr 2021, 10:34

Ilmselt juba palju juttu sellest olnud, hetkel kohe ei leidnud ja mõtlesin, et tahaks ise kogemusepakkujatega juttu teha :)
Ise olen ainult bike sõitnud 3 aastat, nüüd reisivajadusest hakkasin vaatama kas endurot või tsiklit.
Enduro ilmselt mugavam aga tsikliga kujutan ette, et sõidurõõm on suurem.

Plaan üksi minna

Lisaks küsiks veel, mis varustus kaasa võtta. 50/50 telgis ja hotellis. Hetkel rohkem ei oskagi välja asju tuua, pole kogemust vaid ainult ülisuur soov :D

Kuhu plaan reisida? Vastavalt sellele ka varustus. Põhjas kasutatav varustus vs lõunas on juba suured vahed sees. Kõige tähtsam on, et raha piisavalt/pangakaardil, sellega saab kõik jooksvad probleemid ära lahendada.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 557
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L
Asukoht: EU
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 120 korda
Kontakt:

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

Kui lähed Balkanile, näiteks TETi sõitma, siis jäta telk ja kogu magamisvarustus heaga maha. Me käisime seal ja telkisime kahe nädala jooksul 2x, sest oli vaja ju telkide kaasatassimist õigustada.
Muidu ma olen teinud enda matkavarustusest 2 videot. Märkasin, et need pole päris up-to-date enam ja kui saan uuele rattale Kriegad kätte, siis teen uue video.

Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

Nagu teised öelnud, väga palju sõltub sihtriigist. Aga teeme mõned eeldused.

1) Tsikli all mõtled Harley-stiilis masinat ilmselt? Võib päris mugav olla ka, aga mitte iga neist ei ole hea pikamaa masin. Enduro all mõtled seda, mida näed mototehnika.ee enduro kategoorias? Sellele on õigem nimetus adventure bike ehk matkaratas, millel on natuke lisatud halbade teede võimet. (Päris enduroga ehk kerge maastikurattaga tõesti ei ole mõtet Euroopas rändama minna, kui sa just ei ole nii kogenud, et saad täpselt aru, mida sa kavatsed teha ja milleks sul on just sellist masinat vaja.)

Kõige tähtsam tsiklivaliku puhul on tuulekaitse (sh kätele) + istumismugavus. Olen Honda VFRiga sõitnud põhja-Norrast kuni Sloveeniani, baigilikkus ei olnud üldse probleemiks (aga eks VFR on baigilaadse kohta väga mugav ka). Klassikalise püstise sõiduasendiga ratas + hea tuulekaitse on põhimõtteliselt see, mida otsida. Cruiserid ehk Harley-laadsed on mugavad sirgel teel, ei pruugi olla mugavad käänulisel, eriti kui sa just nende fänn konkreetselt ei ole.

Sadul võiks algusest peale mugav olla, aga kui on muidu hea ratas sita sadulaga, siis Airhawk või odav geelpadi või lambanahk lahendavad muret.

2) Baas telkimisvarustust võib muidugi kaasa võtta, samas kui sa ei tea konkreetselt et teel ja sihtriigis on palju mugavaid telkimisvõimalusi, siis ma sellele ei keskenduks - ühel väga lihtsal põhjusel: igal pool Euroopas on Sport Directid ja muud Prisma-laadsed kohad, kus vajadusel saad endale tee peal odavamat ja ühekordsemat telkimisvarustust soetada. Siin kehtib sama reegel mis tsiklivalikuga: osta spetsiifilist asja ainult siis, kui saad juba täpselt aru, miks sulle just seda on vaja.

Telkida metsikus looduses saab vabalt Baltimaades, Soomes, Rootsis, Norras (aga Taanis või Islandil näiteks mitte). Leida tee lähedal hea telkimiskoht on omaette oskus. Nendes kohtades saab tavaliselt leida ka mõistliku hinnaga ööbimiskoht: AirBNB, Couchsurfing, hostelid, jne. Näiteks enamus spordikoolide jne ühiselamutest muutuvad suvevaheajal odavateks hosteliteks. Sinu valik on kas telkida (võimalik et vihma käes ja öökülmaga) või maksta 20eur sooja, kuiva voodi, katuse, sooja dušši ja köögi kasutusõiguse eest.

Mujal Euroopas on telkimine tavaliselt lubatud ainult kämpingutes ja raha eest, täiesti võrreldav hostelivoodiga, vahel kallim ka.

3) Sama asi käib rõivaste kohta: sul on pea igal pool võimalus osta endale juurde odavat fliisi, t-särke, aluspesu ja sokke. Minu vahetusjalanõud tsiklireisil on näiteks odavad H&Mi riidest jalatsid - kümme eurot, kannatab linnas ja kergetel matkaradadel käia, ruumi peaaegu ei võta.

Mida kindlasti soovitaks on sünteetilised särgid aluskihina (tõmbavad higi eemale, saab hostelis kraanikausis pesta ja hommikuks on kuivad), üks korralik softshell (linnajope + soojuskiht tsiklijope alla), ja vihmakiled. Õhukesed matkapüksid jalga ka, õhtudeks ja linnaekskursioonideks. Kokkupakitav seljakott poesõitudeks on tõesti hea idee.

4) Kui sa ei oska juba oma ratast ise remontida, siis pole mõtet palju tööriistu jne kaasa võtta. Kui rehv on ilma sisekummita (ja seda ta tavaliselt on), siis tavaline paranduskomplekt kaasa. Normaalne Leatherman vms võiks olla ka, sellisteks lihtsateks asjadeks. Mootoriõli tsiklile, ketiõli jne sa leiad igast natuke suuremast tanklast. Vanasti ostsin Rohelisest Lainest tsiklile ka üle-Euroopalise maanteeabi, oli mingi 30 eurot aastas, nüüd nad seda enam eraldi teenusena ei müü, aga võimalik et mõne liikluskindlustusega saad kaasa. (NB: Ergo liiklus+ autoabi jne ei tule sulle appi, kui avariis ei ole teist osapoolt, kuna see pole kindlustusjuhtum!)

Üldiselt tsikliinimest hätta ei jäeta. Kohalikud aitavad leida remondikohta. Võib maksta natuke rohkem raha, aga saad selle eest lugu, mida rääkida. Vedada kaasa rohkelt tööriistu ja varuosi, millega sa ei ole väga sina peal, ei ole mõtet.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kraabi mingi suvaline varustus kokku (kasvõi kõige odavam supermarketi kraam, kui tõesti endal kodus mitte midagi pole), topi see odavasse torukotti, kahe koormarihmaga pakikale kinni ja tee üks reedest-pühapäevani tiir mööda Eestit. Saad teada 95% sellest, mida nädalate ja päevade kaupa foorumeid kammides teada saada võimalik on :) Inimestele meeldib sellest tsikliga ringi kaarutamisest mingi meeletu kosmos teha, kuna ägedad reisitarbed on ägedad ja kuidagi on vaja sinna kuuptaalrite uputamist ju põhjendada, aga reaalselt pole reisi õnnestumisel või ebaõnnestumisel varustusega suuremat pistmist, muud tegurid on olulisemad. Ja vähemalt EL-i piires on kõik need samad poed igas riigis olemas mis meilgi, kui mingi vidina puudumine ikka väga häirib, siis saab alati osta ja tihtipeale veel hulka odavamalt.

Mis puudutab kõikvõimalikke remonditarbeid, siis neid peab oskama ka kasutada, ehk siis kui sa normaaloludes ratast ise ei remondi, pole ka reisile tööriistade kaasa tassimisest erilist kasu, sest ei oska ju nagunii nendega midagi teha. Kui remondid, siis tead juba ise, mida vaja. Katkise rehvi puhuks võiks vast mingi story olla (ja parandamist peab ka kodus läbi proovima), muude asjadega venitab vajadusel lähima remondikohani ära. Või siis puksiir/maanteeabi/mingi suvalise kaubiku appi hääletamine on ka alati variant.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Soojemates maades telgiga kämpades olles on väga kasulik asi a´10m pesunöör. Pesed õhtul oma määrdunud või lihtsalt läbihigistatud asjad ära ja need on hommikuks kuivad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Ma olen alati ülepakkija. Iseenesest mööda asfalti/kruusa sõites polegi nigu väga suurt vahet. Aga kui teeolud on kehvad ja sopast/liivast on vaja külili kukkunud ratast püsti tõsta, siis kahetsen oma vägevaid pakkimisoskusi. Samas on mulle alati meeldind, kui kõik vajalik on kaasas. Tööriistad kõiksugu juhtumite jaoks on kaasas. Õnneks kõiki neid vaja pole läinud veel. Ööbimisi teen 95% telgis ja riideid pesta pole viitsinud. Võtan kaasa kõik riided, mis ma arvan, et võiks vaja minna. Kui 30+ päevasele reisile minna, siis ilmselt hakkaksin nende pesemisele ka mõtlema. Üldiselt on koju tulles alati jäänud nö viisakamad riided täiesti puutumata, seepärast ma viimased korrad olengi piirdunud dressipükste kaasavedamisega.
Sõidan 31a vana endurokaga. Enamus kilomeetritest kindlasti oleks mingi goldwingiga mugavam, aga peaaegu igal reisil on tulnud ette selliseid olukordi, kus kõrgema kliirensiga ratas on abiks. Üldiselt sõidetakse ümber palli nii suurte kruiseritega, kui ka 50cc mopeedidega. Tuleb valida, mille seljas ennast hästi tunned.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas motoreis »

hmm kirjutas: 07 Apr 2021, 11:02
  1. Ülim kriitilised asjad, et ratas liikumisvõimelisena hoida:
    • rehiparanduse komplekt + rehvi maha/peale, täispumpamise asjad - täitsa üllatuslikel kohtadel võid mõne poldi või asjanduse saada.. nt kiirteel...
    • Elementaarsed võtmekomplektid, millega olulised poldid/mutrid jne saaksid korrastada - ei räägi mootoriremondiks vajalike asju... + keermeliim, traat/nipukad, teip, mõned üldlevinud poldid/mutrid, kummikindad/ilma veeta kätepesuvahend.
    • Igaks juhuks ketilukk + mõni lüli (kuid see on nüüd isiklik hinnang, sest suure tõenäosusega ei juhtu ketiga midagi, kui oled selle korras hoidnud)
    • Elektripirnid + oleneb rattast, siis ka küünal/küünlad, mõni el.juhe võiks ka igaks juhuks olla.
    • Kui mahub, sii miinimum kogus kriitilisi vedelike, mida läheb kohe vaja või üldlevinumates tanklates pole võtta (Brakecleaner on soovitav, tihendisilikoon nt reinozil), et masin saaks 50km sõitu jätkata.

Mul pole sellest nimistust midagi kaasas, pole ka vaja läinud.

Nagu ülevalpool mõni mainis, pole neid tarvis, kui ei oska kasutada, või ratas hooldatud. Seni olen ligi 30 000km ilma igasugu tööriistadeta hakkama saanud. Sõitnud olen mõned aastad Skandinaaviat, Baltikumi ja Poolat, asfalt ja kruusateed.

Tavaliselt kaasas vihmariided, joogivesi, natuke süüa, telefon, raha, vahetusriided ja tennised.


ovaaP
Postitusi: 87
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas ovaaP »

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ovaaP kirjutas: 07 Apr 2021, 19:27

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

Vaata siit https://www.matkamaailm.ee/est/products/section/284

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ovaaP kirjutas: 07 Apr 2021, 19:27

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

Mul on selline Racing Green-i jope, see on sule ja mingi süntkiu seguga. On väga õhuke ilma eraldi voodrita, aga ka niisama jopena üsna soe praguste ilmadega või isegi külmematega kanda. Uuena maksis vist mingi 110-130€ ostsin ka nö sooja voodri mõttega eelkõige. Minul läheb sõidutagi alla väga hästi.
Paremat pilti ei leidnud kui see kasutatud e-bay kuulutus. https://www.ebay.co.uk/itm/M-S-Collecti ... SwvwRgI9~P

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

sepprait
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Apr 2013, 17:38
Tsikkel: Suzuki DR750S
Asukoht: Tallinn, Valga
Tänanud: 1 kord

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas sepprait »

Mida bike-i all mõelda?
Mina käisin Honda VTR-iga nii Poola reisil kui ka Horvaatia reisil ära. Mõlemad reisid tegin üksinda ning Horvaatia reis oli minu elu esimene tsiklireis peale 2-te hooaega tsikliga sõitmist. VTR-il on muidugi 1000ne v2 mootor mis kiirteedel mõnusate madalate pööretega sõidab ning täitsa kägaras istumine ka ei ole.
Viimane Itaalia reis oli mul Triumph Street triple-ga ning samuti probleeme ei olnud. Alpide kurvistel teedel oli just väga lõbus :D

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas ranel »

motoreis kirjutas: 07 Apr 2021, 18:00
hmm kirjutas: 07 Apr 2021, 11:02
  1. Ülim kriitilised asjad, et ratas liikumisvõimelisena hoida:
    • rehiparanduse komplekt + rehvi maha/peale, täispumpamise asjad - täitsa üllatuslikel kohtadel võid mõne poldi või asjanduse saada.. nt kiirteel...
    • Elementaarsed võtmekomplektid, millega olulised poldid/mutrid jne saaksid korrastada - ei räägi mootoriremondiks vajalike asju... + keermeliim, traat/nipukad, teip, mõned üldlevinud poldid/mutrid, kummikindad/ilma veeta kätepesuvahend.
    • Igaks juhuks ketilukk + mõni lüli (kuid see on nüüd isiklik hinnang, sest suure tõenäosusega ei juhtu ketiga midagi, kui oled selle korras hoidnud)
    • Elektripirnid + oleneb rattast, siis ka küünal/küünlad, mõni el.juhe võiks ka igaks juhuks olla.
    • Kui mahub, sii miinimum kogus kriitilisi vedelike, mida läheb kohe vaja või üldlevinumates tanklates pole võtta (Brakecleaner on soovitav, tihendisilikoon nt reinozil), et masin saaks 50km sõitu jätkata.

Mul pole sellest nimistust midagi kaasas, pole ka vaja läinud.

Nagu ülevalpool mõni mainis, pole neid tarvis, kui ei oska kasutada, või ratas hooldatud. Seni olen ligi 30 000km ilma igasugu tööriistadeta hakkama saanud. Sõitnud olen mõned aastad Skandinaaviat, Baltikumi ja Poolat, asfalt ja kruusateed.

Tavaliselt kaasas vihmariided, joogivesi, natuke süüa, telefon, raha, vahetusriided ja tennised.

Kõik ei sõida tutikate ratastega. Väga asjalik nimekiri on ette loetud. Enda remondikomplekt on veelgi põhjalikum. Kuna sõidan 29a vana rattaga ja sõbral 31a vana ratas, siis komplektist on mul väga paljud asjad kasutust saanud. Kui kasutada ei oska tööriistu, siis jah pole mõtet niisama raskust kaasa vedada. Lisaks tööriistad peaks olema põhjendatult kaasa võetud, mitte ala ostan kogu tööriistakohvri kaasa.

Ainsa asjana nimekirja jätaks elektripirnid nimekirjast välja. Lähituld saab alati kaugtulega asendada ja muud tuled pole nii olulised.

Näiteks ma tean, et mu reisiratas põletab umbes 0.7l/1000km peale õli. Alati võtan vajaliku koguse õli ka kaasa+1l. Oluliselt muretum, kui hakata kusagilt õli kalli hinnaga otsima. Teatud piirkondades võib see isegi keeruliseks osutuda.

Mul on Givi kohvrid kui kandilised alumiiniumist. Eelistan alumiiniumi vastupidavuse ja lihtsam asju organiseerida. Pehmete kottidega ja Givi küljekohvrite tüüpi kohvritel on asjad ikka suht pillapalla.

Telgi osas odavamatega pead arvestama, et töötavad hästi, aga tuulega neid suht kehva üksi üles panna, kuna tihtilugu kahes kihis. Kordades kallimad telgid pole kordades paremad.

Rattana soovitaks endurot. 99% pole sul seda võimekust vaja, aga see 1% määrab, kui soov looduses ööbida. Reisimine pole nagunii kihutamine ja piisab ka seetõttu lahjemast rattast. Põhjakaitse kindlasti külge. Ma olen ikka päris koledaid pauke põhjakaitsesse saanud.

Pesuga on suht lihtne. 3 päeva riided. Kui sa uusi osta ei raatsi, siis jõuad neid vähemalt vahepeal pesta. Kui raha rohkem, osta lihtsalt uus pesu jne ning vana viska minema.

Hügineenivahendid parim on lennujaamades müüdavad pakendites sampoonid, hambapastad jne. Hiljem saad sama pakendit korduvkasutada.

USB laadija rattale on must have. Nagunii mingi hetk tekib vajadus kaarti uurida vms. Jäädes lootma öömajades laadimisele, võib lõpuks kätte maksta. USB laadimise aretamine rattale on väga lihtne. Lisaks soovitaks rutskasoojendusi. Vihma ja külmaga võib kätel päris külm hakata. Rutskasoojendus aga soojendab käsi ja kuivatab kindad ära.

Tegelikult alustama peaksid 2-3 päevastest Eesti või lähipiirkonna proovireisidest. Selle aja jooksul tulevad juba vead välja ja saad asju korrigeerida.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Pikemaks reisiks pakin ise umbes nädala. Praktikas näeb see välja nii et alustan tühjast excelist või mõnest sarnase matka eel koostatud nimekirjast. Uurin välja sihtkoha temperatuuri ja sellest lähtun riietuse ja ööbimisvarustuse valikul + kas on vaja viisakamaid riideid või piisab tskkliroobadest jne. Päeval lasen alateadvusel töötada, õhtuti vaatan nimekirja üle ja korrigeerin. Reisi eelsel päeval panen paari tunniga kola kokku ja tsiklile. Siis on piisavalt läbi mõeldud ja ei ole seda hirmu et midagi olulist maha jäi. Mida rohkem käid seda rohkem kujunevad välja baasasjad mida endale või tsiklile on vaja kaasa võtta ja see osa palju ei muutu. Suur ruumi sääst tuleb mitmeotstarbelistest asjadest eelkõige riietusest. Paljud säästavad ruumi magamisvarustuse arvelt mis on maitse küsimus - ise eelistan öömaja kohvris kaasas kanda.

Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas hmm »

Põhimõtteliselt on võimalik euroopas 4000-8000km ka lihtsalt seljakoti või paagikoti mahuga + erinevad kindlustused ja raha.

Jah, remondi/parandamise ja kohendamise asjad tuleb arvestada ikka sellega, millega sõidad + oma oskused.

Kui nüüd neid remondi asju vaadata, siis minu listis pole veel vaja läinud rehvi- ja ketiparandamise asju...
Elektripirnide osas jah saab tanklatest, kuid jällegi oleneb masinast millega sõidad. Need kellel LED esituled - sorry, pole ju midagi pigiseda.
Olen enda rattale pannud lisaks väiksesed e märgisega led päevasõidutuled, et vähem lähituld põletada...

Oluline soovitus ka "Minu Moto" raamatust + isiklikust kogemusest on see, et ära mine vahetult enne reisi remonditud/komplekteeritud või hooldatud rattaga reisile, sõida vähemalt 500...1500km ja siis mine.
Isegi, kui on uus ratas ja esindusest hooldusest tulnud - ikka võib midagi juhtuda... samas kui ratas on juba 1K km liikunud, siis on hoolduse kõrvalnähud paika loksunud või neid õnneks polnudki.
Mul juhtus näiteks see, et lasin kodaratega rattad sirgendada enne reisi ja reisil nagu naksti läks tagarattal kaks kodarat katki... no tõesti ei näinud sellist jama ette... Isegi, kui on tutikas ratas, siis peale esimest hooldust on võimalik mõni oluline kruvi ajeed teeb... siis reisil on ebamugav seda probleemi lahendada...
Kuid neid teemasid, mis võib reisil juhtuda on miljoneid...

Kuid üks oluline asi jäi mainimata - enda ravitsemine ka e. esmaabipakk. Elementaarsed asjad jällegi:
Üks rull rõhksidet, plaasrid, haavapuhastusvedelik, palaviku alandaja, nahahoolduse/keha jne vahendid juhul kui on vähemalt 1k kuus neid vaja läinud (kätekreem, ohatise salv, huulepalsam jne...) need kurivaimu jamad kipuvad just reisi ajal välja lööma.

Kuid julge hundi rind on haavleid täis ja see ju ongi seiklus, mida otsima lähed. Kui kõik asjad on kindlad ning jamasid ei taha - mine läbi reisiböroo lennukiga..

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

sepprait kirjutas: 07 Apr 2021, 22:01

......Viimane Itaalia reis oli mul Triumph Street triple-ga ning samuti probleeme ei olnud. Alpide kurvistel teedel oli just väga lõbus :D

Nendel mägistel teedel on lõbus alati ja ka mujal kui Alpides. Samas madal cruiser-chopper on paljudes kohtades ebamugav. Kui mingite gessu laadsete matkarataste ja üks kõik mis muud tüüpi ratastega on seal fun, siis need chopperid-cruiserid erilist funi seal ei paku, peale ilusate vaadete :) Keegi kindlasti kohe ütleb,et peab oskama sellisega õigesti sõita jne, aga ratta raami geomeetria juba ei lase seda teha, oska kui hästi tahes sellega sõita. Näiteks kiirus langeb väga maha järskudel tagasipööretel, mis muu rattaga on üli ägedad kallutamise kohad. Ükskord oli üks Yamaha(Midnight Star? ) meiega pundis ja kutt ise ka ütles, et mis teil viga ma ei saa nii, sest see ratas ongi selline ja sellega peab pöörama teisiti.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mul on sadula all Leatherman, taskulamp, veidi juhet, schotchlockid, med komplekt, varupirn, nipukad ja wera tool check.
https://www.stokker.ee/otsakute-kmpl-to ... d=10083123

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kui nüüd konkreetselt varustusest mida kaasa võtta,siis mul on 46l topbox ja 2x42l küljekohvrid. Olen alati koos naisega pikematel reisidel käinud ja meil on asjad nii ära jagunuid,et üks küljekohver on minu, teine tema riitele ja kui telgivarustus,siis see tagakohvris ning telk tagakohvri kaane küljes. samuti on tagakohvris kõige peal vihmariided ja üks veepudel. Kõik kohvrid on sellised üle poole täis, sest reisl peab juka ruumi õlle-veini-söögi ja ka mõnede meenete jaoks jääma. Paagikotis on varu telefon,fotokas, laadijad, dokumendid ja muu pudipadi.See muutub hetkega õlakotiks ,mis linna minnes kaasa võetakse. Kohvrites on mõistlik jätta ruumi just niipalju ,et sõiduriided linna minnes sinna panna.Kiivrid on trosslukuga ratta küljes ja siiani pole keegi näppinud.
Tööriistatorus on mul mingid asjad kaasas,aga kordagi pole vaja läinud. Ketti õlitab Scottoiler ja selle 100ml varupudel on istme all olemas.
Kullinokad,paar leht-silmus võtit,üks tellitav võti, vahetatavate otstega kruvikas(torx ja kuuskantidega), näpitsad, pussnuga, nipukaid natuke.Haamer on ka kaasas ja seda on pigem telkimise juures ja muidu muudeks asjadeks vaja läinud. Rehviparandus vaht ja remondikomplekt nööri ning kahe õhuballooniga on koguaeg sadula all. Täna võib pigem elektriline kompressor asjalikum olla ja see mul ka olemas.
Väga oluline asi on kaasa võtta korgitser,et veinid saaks lahti.
Kahe rattaga liikudes oleme alti asjad pooleks jaganud. Üks võtab pliidi teine kateloki jne. Söögitegemise asjad on ikka alati kaasas olnud,ka hotellides ööbides ja ka autoga matkates. Sööki ostan üldjuhul kohapealt juba lihtsalt maitsete proovimiseks. Kellel ratas õli võtab,siis ega ikka igas tanklas tsikliõli küll ei ole ehk siis võiks kaasas olla. Oli kunagi mõned aastad tagasi juhus, et ühel pundis olnud rattal oli vaja ja Itaalias oli ikka tükk otsimist, sest turismi piirkondades ja mägedes tsikli poode pole.

E: Söögitegemise asjad on mul selleks,et kohas kus pole kuskil söögikohti, saaks näiteks õhtul süüa, mitte et ma eriline isetegija oleks. Ma eelistan iga kell restorani toitu ja kohalikke maitseid eelkõige.

Viimati muutis urmas66, 08 Apr 2021, 12:02, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 6 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas motikamees »

ovaaP kirjutas: 07 Apr 2021, 19:27

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

Minu kogemuste põhjal on parim "kõik ühes" lahendus korralik ja kvaliteetne kapuutsiga jakk mis väljast softshell/seest fliis. Kaitseb külma ja vihma eest, kapuuts kaitseb sääskede eest.
Lisaks leiutasin veel sellise häki: kui keerata see rulli ja tõmmata kapuuts ümber, siis saab sellest ideaalne padi telgis magamiseks (pehme ja vetruv).

Sulejope asemel kasutaksin kilekat - peab samuti tuult (mis on külma tegelik põhjus) aga kuivab kiiresti.

Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

ovaaP kirjutas: 07 Apr 2021, 19:27

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

Enne kui hakkad Matkaspordist vms kalleid asju ostma, võta odavat ja vaata, kas sulle sobib. Mind on 30-eurone (ale ajal ostetud) Reservedi sulejope väga hästi teeninud.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Ma natuke mõtleks, enne kui sulejopele panustaks. Sulejope imab niiskust ja kuivab väga halvasti. Sulejopet tasub kasutada siis kui ka muu riietus (pesu ja koorik) on samasse süsteemi kuuluvad. Soovitan villast kui eesmärk on sooja saada. Toimib ka niiskena, näit kui pikalt jahedas ja vihmas sõita (ka kõige paremad riided lähevad seest niiskeks kui pikalt seljas on ja väljas on vihm). Villast asja on mõnus ka õhtul või magades kasutada. Erinevalt sünteetikast (fliis) ei lähe elektrit täis.
Aga üldiselt kogu varustus sõltub siiski reisi suunast ja pikkusest.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mul kuulub reisivarustusse lisaks muule ka tsiklikate. Linna peale minnes on hea asjad sadulale trossiga kinni panna ja kate peale tõmmata - peidab võõra silma eest natuke ära ja annab enam turvatunnet.

Tsiklivarustsuest jäta ära igasugused jopede/pükste soojad kihid (ja vihmahihid), sest need kõik võtavad mõttetult palju ruumi ära. Asenda need pigem kvaliteetsest materjalist soodjade kihtidega, mida saad ka tsiklilt maas kasutada. Vees eest kaitseb spetsiaalne vihmakile paremini, kui jope sisemine mebraan.

Soojadest asjadest lähtu divika sõnadest, parimad soojaandvad asjad on villased. Meriino annab normaalselt sooja ka märjana. Minul on siiski kaasas ka sulejope, mis pakkub kokku ca 10*10cm tillukeseks ruudukujuliseks nutsakuks. Kasutan seda tsikli pealt maas, enamasti õhtuti.

Ja kindlasti on kõrvatropid möödmpääsmatu osa varustusest kui sõida maanteel - müra väsitab.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Madris
Postitusi: 334
Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 4 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Madris »

ovaaP kirjutas: 07 Apr 2021, 19:27

Madris siin soovitas õhukest sulejopet. Olen vaadanud sulejopesid, aga on kellegil soovitust millist võtta. Praegu ei saa kuskilt nn käega katsuda ka, siis küsiks targematelt kellel kogemust.

https://becky.ee/toode/coverguard-kuma-jope/

Mul on selline. sry, ei ole sulejope, 100% polüamiid. Aga selliseid õhukesi väikseid sulekaid on ka. Neid olen kohanud jahipoodides.

Kasutaja avatar

Reieväristaja
Postitusi: 26
Liitunud: 17 Mär 2021, 17:53
Tsikkel: Honda cb500x
Tänanud: 19 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas Reieväristaja »

Eks see varustuse kogus sõltub endast. Kaitseliidust meenub, et oli isikuid kes tulid nädalavahetuse õppusele suure seljakoti + lisakottidega ja osad vedasid lausa oma voodeid kaasa ning oli isikuid kes tulid ainult pisikese seljakotiga, käed taskus. Kõik elasid õppused üle.

Ise eelistan matkadeks (mootorrattaga või ilma) võimalikult kergelt pakkida, kui ma mingit hullu mugavust tahaks oleks ma koju jäänud. Kogu varustust detailideni ei hakka nimetama, võib väga individuaalne olla, aga paneks mõned soovitused:

Esiteks teha nimekiri, siis ei unusta ei planeerides ega minnes midagi ja järgmine kord on kergem juba.
Igaks jumala päevaks ei ole vaja vahetusriideid (nb see ei tähenda, et üldse ei oleks vaja ja midagi kuiva peaks alati vahetuseks olema). Metsavahel olles on täitsa savi kas sa haised või mitte. Hea mõte on hoida laagriks/linnapeale minekuks eraldi riidekomplekti mida ei higista täis.
Plätud!
Hügieeniks piisab hambahari+pasta ja babywipesid keha puhastamiseks.
Meditsiiniga on nii, et võta mida oskad kasutada.
Kilekotid (need on multifunktsionaalsed).
Kui telki tassida ei viitsi ja sääski ei karda/ei ole, siis telkmantel/laadne asi on alternatiiv.

Euroopas igal pool tõesti niisama telkida ei tohi . Küll aga leidub palju kämpinguplatse, kus saad ainult telgiplatsi soovides väga taskukohaselt omale isikliku platsi millele ratas lükata ja telk või mantel laiali lüüa (privaatsusega on nii ja naa sõltuvalt kohast).

NB Tualettpaber! Kui teepeal kiire häda tuleb on hea võssa lipates mitte kohalikku taimekooslust katsetada.


ovaaP
Postitusi: 87
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: ratas ja varustus välismaale minekuks

Lugemata postitus Postitas ovaaP »

Macintosh kirjutas:

Minul on siiski kaasas ka sulejope, mis pakkub kokku ca 10*10cm tillukeseks ruudukujuliseks nutsakuks. Kasutan seda tsikli pealt maas, enamasti õhtuti.

Ja see oleks milline? On sul mingit linki panna?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”