Mõistetamatu kukkumine?
Kas kogenumad oskavad selgitada videos oleva juhtumi anatoomiat? Mis võiks olla põhjuseks?
Kas kogenumad oskavad selgitada videos oleva juhtumi anatoomiat? Mis võiks olla põhjuseks?
no kui see pidurite (väidetav) kadumine välja jätta (mis tundub ebausutav aga noh siiski mitte võimatu aga ikkagi ebausutav), siis tundub, et kurv oli järsem kui julgus ning üritati vasakule keerates vasakule keerata, mis lõppes paremale välja sõiduga.
Siin saab selle foorumi lemmik teema (peale õli ja radikaribi) üle kõvasti arutada
Mhh, enne kukkumist on lenks ikka väga tugevalt vasakule keeratud, mis viiski lõpuks välja
Tundub jah, et liiga palju keerati lenksu, tee oli märg ja esirehv libises läbi natuke. Sellest sai alguse tänksläpper, mis viis teelt välja.
Hoi!
Peale esimest viba jäädi juba väljasõidukohta jõllitama, tegelikult oli pool teelaiust veel varuks võtta....
Kuulge poisid mis te jamate!
Klassikale vastupööramise mitte kasutamine ju.
Vennike keerab vasakusse kurvi lenksu vasakule ja ülla ülla esirehv käib korra alt ära ning edasi on junn jahe ja rohima.
Asfaldil mingid plekid,paistis et sealt läks esiots libisemisesse ja kui uuesti haakis viskas släppi.Libisemise hetkel oli juba kaldes.
Käsi keeras lenksu vasakule refleksist, kui pidamine kadus.
Proovi sellisel kiirusel kasvõi üritada lenksu kurvis sissepoole keerata. Ainus mis juhtub on see, et tsikkel läheb rohkem püsti ja tahab otse minna.
Mulle tundub, et siin on põhjusteks vale kiirus oskamatu piloodi suurel matkaenduurol, vale kehaasend (tundub olema suht püsti ja käed üsna sirged), kehva pidamisega rehv ja teoreetiliselt võis niigi haprale kooslusele viimase kirstunaela lüüa kivi või tigu või muu libe asi teel.
Kui mingist hispaania teeteost või ussilaibast üle sõidad, viskabki kurvis niimoodi naksti hetkeks libisema. Endalgi nii juhtunud, aga kuna tsikliks oli bike ja rehvid värsked ning kuumad, taastus pidamine kohe. Vastassuunda kaldusin korraks ikkagi.
Jah mingit släppi seal ei olnud. Need släppid on korudvad vasakule keeramise üritused. Tanksläpper on ikka väga vägivaldne ja raju rappimine, kes tundnud see teab hästi.
Üks video ringleb, kus vennike kuskil kanjoni teel paremast pimedast kurvist välja tuiskab ja rekka tuleb vastu. Siis hakkab samasugune ("slapper"), kus üritatakse paremale pöörates oma ritta jääda ja kurv ära võtta. Iga "släpperdamisega" aga läheb asi sitemaks ja lõppeb vastassuunas rekkale kymppi sõitmisega. Hoog tundus piisav olema, et pidurite ja koera juttu sealt ei pruukinud enam tulla.
Huuh hispaania peaks siis motomeestest puhas olema killer teod teedel hiilimas.
Kurvi sisenemise võtted on sellel tüübil natuke imelikud, juba eelmisse kurvi(enne seda kui tast mööda sõideti) sisenedes vaatasin, et miks ta nii teeb. Järgmises kurvis kordus sama, aga lisandus ratta alt ära minek. Mulle tundub ka ,et sii on ikka enda tekitatud oskamatu tegevuse tagajärg, mitte müstika.
Eks sellepärast GS`i meestele ka eriti käppa ei visata.
Mitmed head asjad kokku ikka.
Aga põhiline, mis selle asja käima lükkas, on lenksus olija sõiduoskus. (või selle puudumine).
Gessu väga raske ja nende rehvide/velgede combo ei armasta servade peal sõitmist. Kui enne seda pole just palju harjutanud ja teravate kantide puhtaks sõitu harrastanud, siis need on järsud ja libedad. Kukkuja ees sõitev rattur on ka asfaldil sõiduks ratta seljas ju täitsa püsti ja ratas niimoodi kaldes, et peaaegu kukub juba. Sama teeb siis ka meie "kukkuja". 1:30 algul on näha, kuidas parema käega keerab peale veidi ja tõukab ka lenksu.
Sellest tuleb libisemine ja ehmatus ja edasine pole muud, kui kogenematuse ja hirmu kooslus. Silm läheb krõlli kurvist välja - ta üldse ei keera enam sõidusuunda end isegi mitte mm. See, et pidurid ei võtnud esimese vajutuse peale - siis vajutad kohe uuesti ja uuesti - ainus mida mina siin näen videos seda kaadri haaval aeglustades - et mees tõmbas krampi ja lasi sirgelt teelt välja. Lõpetuseks ei lasknud paksu gessut murule külili vaid esirattaga kaldast otse alla ja see tõmbas üle nipli - jah, kui oleks alla jäänud, oleks nähtavasti surma saanud. Sõbrad sõpradeks - kui kangutate, sis alati ei panegi tähele, et keegi kadus tagant ää. Kui lõpuks näed, siis keerad ringi ja lähed vaatad. Sp muidugi kiivriside tore reisimistel jms. Ma ise olen isegi sedasi pannud tähele, kui keegi on lenksus tukkuma jäänud. See arstide parandustöö seal nende piltide peal on aga kurb vaadata. Tänasel päeval sellist porri teha on ikka jube.
Ta on ju juba kaldes ja sõidab kurvis,mida seal enam vastu keerata.Minu meelest ta kaotab juhitavuse(kas midagi tee peal,või pidurduse tulemusena) ja hakkab kukkuma vasakule küljele ning automaatselt üritab kompenseerida vasakule keeramisega.Seda teeb iga inimene ka jalgrattaga sõites.
Aeks sul jääb oma arvamus.
On omal juhtunud rinka peal sarnaseid asju esiotsaga aga släppi pole läinud,on saanud asjad teisiti lahendatud.
P.S.See oli pisike släpi poeg mis suureks ei jõudnud kasvada,kah järgi proovitud korduvalt.
Kurvis olles ja soovides keerata veits rohkem kurvi sisse hakkad siis tegema “vastu vastupööramist” ve
Jah, loogiline. Kõik, kes mootorrattaga on sõitnud, teavad seda.
Ma mõned aastad tagasi proovisin, et kas ma maanteerattaga suudan aeglasel kiirusel (paarkümmend km/h max, enamasti vähem) nt vasakule suundumiseks ka pöörata lenksu vasakule. Võimatu. 100% võimatu. Kohe lükkab tsikli paremale.
Unusta see vastu pööramine juba ära.Siin võib olla kaks asja kui ilgelt hoolikalt vaadata,kas esiots libiseb alt ära ja hiljem pidamine taastub või kutt kallutab üle.Mõlemal juhul keerad sinna kuhu kukud.Vastu keerad kui keset kurvi tahad sisse keerata või taguots slaidib.See et pärast släppi ja krampi läks on hoopis eraldi teema.Ei tea kaua see sell sõitnud on aga selle kurvini on ta saanud kenakesti hakkama ja keeramine õnnestunud.Vaevalt ta nüüd äkki asja eest teist taga unustas kuidas keset kurvi käituma peab.
Edit:Vaadake kui kiiresti kaamera liigub asfaldile lähemale.
franz125 kirjutas: ↑03 Jaan 2021, 18:22Unusta see vastu pööramine juba ära.Siin võib olla kaks asja kui ilgelt hoolikalt vaadata,kas esiots libiseb alt ära ja hiljem pidamine taastub või kutt kallutab üle.Mõlemal juhul keerad sinna kuhu kukud.Vastu keerad keset kurvi kui tahad ennast rohkem püsti(eeldusel et mõlemad rattad peavad) või libiseb tagumik minema.See et pärast släppi ja krampi läks on hoopis eraldi teema.Ei tea kaua see sell sõitnud on aga kuni selle kurvini on ta saanud kenakesti hakkama ja keeramine õnnestunud.Vaevalt ta nüüd äkki asja eest teist taga unustas kuidas keset kurvi käituma peab.
Mis sa jahud? Tsikkel pole isegi kaldus, mis üle kallutamisest sa räägid? Ja vastu keerates saad ennast rohkem püsti?
Kuule võta nüüd need kolm haamrit ja koputa endale.Vaata still pilti täpselt 1,30 pealt ja võrdle tuuleklaasi ja paremal oleva puu nurka.Ülemine klaasi serv on sellel rattal põhimõtteliselt horisontaalne.
Edit Tuhat vabandust, see väide ei pea paika,isegi ei tea kus mõtted siis olid.
(Vastu keerad keset kurvi kui tahad ennast rohkem püsti(eeldusel et mõlemad rattad peavad)
Muudan kõnealust postitust.
Veits piinlik on jaa. Moded võiks ära koristada soovitused keset kurvi tsiklit rohkem püsti saamiseks lenksu vastu keerata. Muidu mõni algaja korjab selle mõttetera ülesse ja väliskurvist välja lendabki. Ilmselt samad mehed soovitavad ka tagasillaveolise masinaga külglibisemisest välja tulemiseks gaasi tallata
Ütleme siis nii, et nii mõnelgi on väärt õpetused saamata või valesti saadud
Hullul Homaaril on tuline õigus!
Ma ei tea, kas ma ainus, aga panin YT 0.25x kiiruse peale aeglustatud osa ja tundub, et alguses hakkas üldse tagumine ratas nagu alt minema, millest tulenevalt tundus, et keeras liiga palju lenksu peale ja sealt hakkaski edasi tagasi lenksuga mäng.
Rääkimata sellest, et 3 sekundiga oli ta juba kraavis. Erinevalt sirge peal juhtumisest, polnud tal enam aega/maad seda sirgeks tagasi saada.
Kokkuvõttes oli libe.
Arvestades seda, et mingi seljakotiga Üllar tast nagu postist mööda läks, siis ilmselgelt seda sõitmist väga tõsiselt ei võeta.
No ilmselgelt on siin midagi mis seda asja põhjustab.
Kas oli midagi maas, õli või mingi muu jama. (Ise arvan seda)
Palju rehvides rõhku oli jne. Kas rehvid on piisavalt töösoojad?
Kallamist ei saa siin küll süüdistada, see polnud küll mingi kallamine veel. Eks muidugi sellise mammutiga vbl juba on
Pidamine pigem nagu kaoks mõlemal rattal samal hetkel alt ära. Seepärast arvangi et midagi oli seal maas.
Päästa oleks siin midagi raske olnud, esiteks ehmatab selline asi korralikult ja üllatusmoment võtab oma aja ära. Kiirus oli piisavalt suur ja pill läks ikkagist ühel hetkel päris risti, selline raske kolakaks kohe ikka ei keera tagasi ka isegi kui väga tahta.
Saage oma vastukeeramisest üle
On selgelt näha, et tagaratas läks esimesena alt. Vasakule keeramine tuleb libisemisest. Sammuti on ka näha ennem seda põhjus, miks ta alt läheb, parem käsi keerab peale. Tehniliselt on see poolik highside, saba läheb välja, siis haagib uuesti aga üle ei viska. Tüüp püüab kompenseerida kuid see tekitab lihtsalt rohkem "slappi". Kraavi jõuab aga puhtalt sellest, et pilt lukus kraavi suunas.
Mõtteterad mida võtta - ära keera keset kurvi peale, slapiga ei saa võidelda ja kui jäid püsti siis kalluta uuesti ja läbi kurv, mitte ära ürita keset kurvi pidurdada.
Läinud suvi kaks korda sama asi läbitud, esimene kord maanteel läks hästi ja teine kord rajal - ei läinud hästi.