1. leht 1-st
Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 20:51
Postitas seakoot
Tere!
Laadisin eelmisel nädalal Tsiklil aku täis ja tegin esimese prooviringi 7km. Peale seda panin garaazi seisma ja siis nüüd täna üritasin uuesti käima panna. Keerasin võtit ja aku nagu täitsa tühi. Istme all mingi relee pläriseb ja no ei jaksa käima vedada. Vaatasin testriga näitas umbes 12,5V akus. Panin siis täkku ja ikka nagu ei jaksa käima vedada. Starteri pläriseb nagu tühja aku puhul vahest teeb.Proovisin siis teist tsikli akut, mis oli ka tühjapoolne, aga panin auto pealt täkki. Mingi hetk vedas käima. Käis ilusasti. Suretasime välja enam uuesti käima ei saanud ei auto akuga ei tsikli omaga. Armatuuris vahepeal tuled väga heledad ja siis jälle normaalsed aga ikka käima ei jaksa vedada.
Kolme peale oli teooriaid mitmeid. Sai igast asju puhastatud kontrollitud. isegi starteri võtsin maha
tundus nagu korras olevat.
Minu küsimus see et miks se relee seal pläriseb. (katsun juhendist leida mis relee on). Miks ta krt nagu ei jaksa käima vedada? Kas võib olla akul näiteks üks pudel ära. Volte näitab, aga kui pinge peale tuleb, siis kukub ära äkki? Samas siis teise akuga peaks käima minema.
Täielik kasjakk.
Jube keeruline nii seletada. On kellelgi GS-idega rohkem kogemusi äkki?
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 21:09
Postitas aadu
Minu pann tahab saada 12,8v voolu, 12,5 puhul juba võib hakata starteri relee põrisema.
Lae aku korralikult täis ja proovi mis siis teeb, mingite poolpidustega ja täku andmisega ei pruugigi saada midagi käima. Kui aku täis olekus ilma tarbijateta ka 12.5v siis uue aku aeg.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 21:11
Postitas seakoot
DR Googlest otsides proovin homme esimese asjana starteri lahti võtta. Suure tõenäosusega see pekkis omadega.
põhimõtteliselt täpselt sama sümptom.
https://advrider.com/f/threads/bmw-r115 ... l.1120260/
Aga ega ei saa kindel olla.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 22:02
Postitas Hr.Nõel
Ära seda starterit nüüd ilma asjata ka hakka lahti kakkuma.
Lõhnab ikka pekkis aku järele.
Kõrisemine sadula all on starteri relee hääl.
Kust kohast sa täkku andsid talle? Kas akule ühendasid krokodillid??
Mul 1100 GS. On ka selline seis, et akul mahtuvus kadunud. Ei taha küll vastu talve uut akut seisma osta.
Peale 2 nädalat seismist akust käima ei lähe. Panen täkuga käima ja siis pole probleemi paar päeva.
Mina annan täkku talle otse starteri releele. Ma ei viitsi küll sealt paagi alt neid akuotsasid otsima hakata. Lihtsam on starterit kattev plastiku üks polt lahti keerata ja pluss läheb otse releele. Miinusa otsa ühendan otse mootori külge.
Proovi ka otse starteri releele täkku anda. Kui siis ka ei vea käima, siis mina vaataks enne starteri relee üle. Ja kui see korras, siis viimasena vaataks starterit.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 22:27
Postitas allvee raul
Mul ka 1100gs ja starteri sees magnet lahti tulnud. Starter vedas vaevaliselt ja küpsetas aku läbi. Liimisin kinni ja korras jälle. Starter käib lahti väga lihtsalt. Kasutasin loctite kahekomponentset liimi.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 19 Sept 2020, 22:34
Postitas seakoot
Proovisime ka otse starteri pealt käima panna ja ikka ei läinud. Korra võtsime ka peal oleva aku üldse lahti ja panime käiva auto pealt täkku aku juhtmetele. Ikka tuhkagi.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 20 Sept 2020, 10:21
Postitas Hr.Nõel
Siin sama teemat arendatud:
viewtopic.php?f=1&t=106076
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 20 Sept 2020, 20:35
Postitas seakoot
Leidsin ka selle jah. Tänud!
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 21 Sept 2020, 14:36
Postitas laurikaks
seakoot kirjutas: ↑20 Sept 2020, 20:35
Leidsin ka selle jah. Tänud!
Ma seda viidatud teemat veel täpsustaksin.
Starter, mida ma lasin kaks korda remontida paari kuu pärast ikkagi viskas sussid püsti. Tellisin uue hiina toote (umbes nii 35.- eest). Töötab ilma probleemideta siiamaani. Kahjuks ma ei suuda ühtegi linki leida, millise täpselt tellisin.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 22 Sept 2020, 06:53
Postitas seakoot
Panin uue starteri peale, aga nii kui süüte sisse keeran, siis hakkab motronicu relee plärisema. Sellega on nii et seal ilmselt võib sada asja olla. Igaljuhul mingi korralik elektri kamm on. EI pingesta seda releed korralikult ära. Eks siis peab hakkama otsast jälle viga otsima. Eile ei olnud aega süvitsi enam midagi uurida. Järgmise asjana peab ikkagi aku ka kontrollima ära. Laadisin uuesti ära aku. Näitas mingi 13, midagi volti. Nii kui süüte sisse paneb, siis kukub viie kuue peale. Loodetavasti selle täristamisega aju ennast pekki ei keera.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 22 Sept 2020, 08:48
Postitas Kauri
Selle kirjelduse järgi haiseb väga aku järele.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 22 Sept 2020, 10:06
Postitas morse
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 23 Sept 2020, 16:11
Postitas seakoot
No hais on veel vähe öeldud
igastahes kuna uus starter on ka olemas, siis võtan vana lahti ja tahan näha, kas on tuksis või ei. Võib olla ka nõnda, et pekkis starter hävitab aku ära. Vähemalt internetis kuskil nii räägiti. Igastahes uus aku peal ja käib nagu miilenki. Ma vana starterit enam ei soovi igaksjuhuks veel külge panna. Kui kõik korras saab tagavaraks jätta. Ümbermaailma reisile minnes hea kaasa võtta 
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 23 Sept 2020, 19:30
Postitas Hr.Nõel
Igastahes uus aku peal ja käib nagu miilenki
Kust kohast ja mis aku võtsid?
Pean ka uue aku poole vaatama. Ei viitsi iga kord täku pealt käima ajada. Mõtlesin küll, et vastu talve pole uut mõtet osta. Aga kui pikalt veel sooja annab, siis...... 
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 23 Sept 2020, 20:39
Postitas seakoot
Motonet exide aku. 90-0409. 109 euri. Ma sain esimese ostu puhul -10 prossa ehk siis 98,10euri.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 23 Sept 2020, 20:44
Postitas seakoot
Võtsin starteri ka lahti, aga esmapilgul need magnetid on kinni. Ju siis oli aku lihtsalt pekkis ja teised meetodid olid kehvapoolsed.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 09:15
Postitas kristjankk
Mul kah seesama aku (90-0409, GEL 12-19) peal. Eelmine kevad sai pandud. Talve jooksul mõned korrad viskasin laadija ka külge, et teda mitte päris tühjaks lasta. Hea on see, et tegemist on hooldusvaba geelakuga, kui ratast pikali ajada, siis pole midagi välja voolamas.
Üks kehv asi ka näib selle akuga olevat, nimelt käivitusvool, aku enda spec ütleb, et külmkäivitusvool on sellel akul 170A. Siit-sealt foorumitest on silma jäänud, et GS 1150 võib tahta koguni 300A kui on külm ilm ja mootoris näiteks paksemat sorti 20W50 õli, mis sellele mootorile tegelikult hästi sobib.
Sooja mootoriga käivitades pole kunagi mingeid probleeme, aga kui on ratas väljas seisnud ja külmem hommik, näiteks 5 kraadi, siis on tunda, et starteril on väga raske ja vahest isegi nii raske, et käivitamise hetkel läheb ABS errorisse. Viimane tahab siis korralikku toidet ja täis akut saada, kui seda pole, siis läheb errorisse ehk tuled vilguvad vaheldumisi. See on siis ABS II, mitte servoga süsteem.
Käima on ratas siiski alati läinud, kuid teist korda ma seda konkreetset akut enam ei ostaks, vaid otsiksin midagi sellist, millel käivitusvool natukene suurem. Kui see aku natukene vananeb, siis on väga reaalne, et külmadel hommikutel ta enam ratast käima ei pruugi vedada. See vast ei pruugi juhtuda reisil olles, kuna siis on nagunii palju sõitmist ja aku saab täis laaditud, aga kui kodus on nädala või kaks seisnud, siis on teine lugu...
Kas on kellelgi sarnaseid kogemusi?
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 09:22
Postitas Ain
kristjankk kirjutas: ↑24 Sept 2020, 09:15
Mul kah seesama aku (90-0409, GEL 12-19) peal. Eelmine kevad sai pandud. Talve jooksul mõned korrad viskasin laadija ka külge, et teda mitte päris tühjaks lasta. Hea on see, et tegemist on hooldusvaba geelakuga, kui ratast pikali ajada, siis pole midagi välja voolamas.
Üks kehv asi ka näib selle akuga olevat, nimelt käivitusvool, aku enda spec ütleb, et külmkäivitusvool on sellel akul 170A. Siit-sealt foorumitest on silma jäänud, et GS 1150 võib tahta koguni 300A kui on külm ilm ja mootoris näiteks paksemat sorti 20W50 õli, mis sellele mootorile tegelikult hästi sobib.
Sooja mootoriga käivitades pole kunagi mingeid probleeme, aga kui on ratas väljas seisnud ja külmem hommik, näiteks 5 kraadi, siis on tunda, et starteril on väga raske ja vahest isegi nii raske, et käivitamise hetkel läheb ABS errorisse. Viimane tahab siis korralikku toidet ja täis akut saada, kui seda pole, siis läheb errorisse ehk tuled vilguvad vaheldumisi. See on siis ABS II, mitte servoga süsteem.
Käima on ratas siiski alati läinud, kuid teist korda ma seda konkreetset akut enam ei ostaks, vaid otsiksin midagi sellist, millel käivitusvool natukene suurem. Kui see aku natukene vananeb, siis on väga reaalne, et külmadel hommikutel ta enam ratast käima ei pruugi vedada. See vast ei pruugi juhtuda reisil olles, kuna siis on nagunii palju sõitmist ja aku saab täis laaditud, aga kui kodus on nädala või kaks seisnud, siis on teine lugu...
Kas on kellelgi sarnaseid kogemusi?
Sellest on palju juttu olnud,et Yuasa on väheseid millel piisav käivitusvool. Sellepärast on vist enamikul ka tehasest need peal. Kestavad väga hästi. Samuti toovad nad vähestena adekvaatse käivitusvoolu oma akudele välja. On rattaid mida suva hinnakaga ei tõmba käimagi....
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 09:48
Postitas morse
Sõbral sel nädalal suri sama hooaja Exide lambist ära. Null, nothing, nada!
Yuasa hind on haige. Aga kvaliteedivahe on sisuliselt kordades mõõdetav... Ise olen pidanud vast ainult 10-15 erinevat akut (s.h. mõned Yuasad ja mõned Exided) aga Neeme käest käib neid palju läbi ja tal olid ka head argumendid (Yuasa kasuks).
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 10:04
Postitas kalju1
Mul Exxide-ga sama jama. Eelmisel suvel ostsin, sel suvel kooles ära. Talvel sai aeg-ajalt laetud. Pinge korras, aga voolutugevusest jääb puudu.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 10:12
Postitas Tuuletallaja
Natuke OT ehk teise mehe käivitusmurede teemast on saanud sujuvalt aku teema.
Kui vanad akud on nõrgaks jäänud, olen seni kõigele Vartad peale ostnud ja üldiselt vähemalt 5 hooaega toimetavad eeskujulikult. Talvel tõstan tuppa ja vahepeal unustan päevaks või paariks impulsslaadija taha.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 10:33
Postitas morse
Teemaalgataja starterivahetusest sai ka lõpuks akuvahetus. Üsna teemasse. Loodame, et tema Exide kestab kaua.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 10:33
Postitas urmas66
Mul on Varta nüüd mõned aastad olnud ja talvel külmas graazis on laadija taga. Siiani toimib hästi.Üldiselt on akude kvaliteet ikka väga kehvaks läinud võrreldes 7-8a taguste aegadega. Või siis nad on gi kõik nii tehtud,et saada napilt üle garantiiaja. Mul sama ka tööautodega. Vanasti oli 4a vana Varta igati ok, aga täna üle 2a ei kesta. Hetkel kasutame Banner akusid,need on justkui kestvamad ja ka odavamad. Olen neid ka täiesti tühjaks saanuna ellu äratanud.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 11:00
Postitas kristjankk
Läheb küll natuke teemast välja, aga ma ise olen mõelnud, et võib-olla on massiline diiselautode kasutamine see, mis tekitab tunde nagu oleks akud palju kehvemaks jäänud, sest diisel vajab külmal ajal eriti korralikku akut.
Ma ise pole pidanud ühelgi autol akut vahetama alates 2005 aastast, autod on kõik bensukad olnud ja 2-3 aastat ikka minu käes olnud ja ostmise ajal peal olnud akuga ka oma lõpu saanud või ära müüdud.
Ja 2005 aastal läks ka bensukast auto peale selline aku, mis ühe diisli peal enam külmaga käima tõmmata ei jaksanud, kuid sellel bensukal elas veel ligi kaks aastat.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 11:17
Postitas Ain
Teema ju algusest peale olnud mure käivitamisega...
Aga otsige üles Dr. Neeme akujutud.. seal äkki isegi oli 2 osa kus räägitakse asjast. Minul on erinevate masinatel olnud Yuasad( atvd, tsiklid, saanid-sellel tänaseks 10a vanust) ja pole mingeid probleeme olnud. Ehk siis kestvus 6-7 ja rohkem aastat. Talvel soojas ja aegajalt laen.
Edu!
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 14:34
Postitas urmas66
Minu rattal oli ostes peal aku Unibat, Made in Italy. Ratas ka Itaaliast pärit.Valge markeriga oli ka kuupäev peale kirjutatud. Mina hoidsin sellega ratast mitu aastat külmas garaažis. Ületalve laadijat mul siis polnud ja tavaliselt korra talve jooksul laadisin. Kui ükskord maha võtsin,siis oli see aku mingi ligi 10a vana. Täpselt enam ei mäleta,aga uskumatult kaua pidas. Nüüd mul sigareti süütaja pesa kellade kõrvale otse akult toodud ja ületalve laadija käib sinna ühe liigutusega.
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 24 Sept 2020, 21:14
Postitas seakoot
morse kirjutas: ↑24 Sept 2020, 10:33
Teemaalgataja starterivahetusest sai ka lõpuks akuvahetus. Üsna teemasse. Loodame, et tema Exide kestab kaua.
Loodan ka 
Re: Mure R1150GS käivitamisega
Postitatud: 27 Sept 2020, 02:37
Postitas Dusterx
Minu kogemus on ka sama, mis urmasel, diiselkäkkidega olen veerenud enamuse oma autoajaloost. Uued akud kipuvad heal juhul 3 aastat kestma, 2006 aasta corolla diisel, mille maha müüsin, masinal vanust 9 aastat, läks veel orikas akuga minema mu juurest, uus omanik pidi 10nendal aastal vahetama korraga nii aku, kui generaatori, kumb kumma tappis, pole teada. Ise plaanin tsiklitele tulevikus liitiumid peale toppida, sest kaalu ja poweri suhe on lihtsalt super muu juraga, paigutusasend on täiesti poogen ning täislaetuna külmas võib terve talve vedeleda, isetühjenemine üliväike. Autod saavad varta silvereid, kallivõitu, aga siiani parimad kogemused. P.S buumeri boxerid on vägagi voolumaiad käivitusel, akujutud on selles teemas igati adekvaatne nähe.