VFR800 2008
pilot road 5 eelmise aasta omad mõni kilo miili
lasen käed lahti hakkab lenks vobbelema ja läheb järjest hullemaks tõnenäoliselt tankslapperini välja. Peos ei tunne, et midagi vibaks vms aga lahti lastes hakkab vaikselt vaikselt ja kerib järjest hullemaks.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 09:51
Postitas Piipz
niikuinii pakutakse kõik variandid ära, enne kui lahenduse või selguseni jõuad.
Aga las ma siiski alustan, kuidas roolikannulaagriga on, millal vahetasid?
Kõige tavalisem viga on see, et kuna lenks on tavaliselt koguaeg otse, siis laagrisse kulub keskele sälk sisse, sest ta on koguaeg samas asendis.
Kui istud rattal ja keerad rooli sujuvalt vasakule ja paremale lõpuni välja ning keskelt tunned, et käib kerge nõksuga, siis on laager läbi.
Ma ei oska seda nii hästi seletada, käega katsudes saaks ise kohe aru.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 10:19
Postitas M.T.
Mul VFR800X Crossrunner, samuti väike võbelus sees, aga see püsib ühtlasena. Endal mulje, et tekkis pärast seda kui aasta tagasi kergelt külili panin. Ei mäleta nagu, et enne seda oleks olnud. Samas rehvid vajavad uue hooaja eel nagunii vahetust, näeb kas siis kaob. 17 tuh km sõitnud ratas, ei tohiks vast roolikannuga veel jama olla.
hmm jah tagakohver on küljes (tühi)
aga ma arvan, et ta ei ole enne teinud koos selle kohvriga (igaksjuhuks võtan küljest ja proovin)
Lenksukannulaagri jõnksu proovin ka tunnetada
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 14:42
Postitas franz125
Mul kruiseril tekkis vobla siis kui paigaldasin klaasi,mitte küll suure aga mingitel lollakatel tuulte suundadel viskab lahtiste käte puhul võnke sisse.Lenksust hoiad ei ole tunda kuskilt otsast.Kohver võib tekitada mingitel asjaolude kokkulangevusel rapsimist küll.Ma sain ise tükk aega enne sõita kui ükskord avastasin et läheb lappesse.Olen kaunikesti tihti nüüd huvipärast proovinud ja enam pole juhust olnud.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 19:23
Postitas imps.74
Suur tõenäosus,et siiski esirehv
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 21:38
Postitas aadu
Täna kle500ga kahekesi sõites hakkasin ka tundma 50kmh pealt, et lenks käib lönta lönta, muude kiiruste peal nagu okei. Kahtlustan roolilaagreid ise.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 05 Aug 2020, 21:43
Postitas Piipz
Roolilaagri kohapealt veel nii palju, et kui ma neid katsetanud olen, siis kõige rohkem annab see tunda kurvides, et nagu vibab kõvasti. erinevate kiiruste pealt pole aga eda tähele pannud. Lihtsalt pakkusin enne esimese pähetulnud variandi.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 06 Aug 2020, 00:25
Postitas ummip
Oli ka sama asi banditiga, sai esirehv vahetatud ja probleem kadus. Tõsi mu esirehv oli ka üsna palju kilomeetreid läbinud
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 06 Aug 2020, 10:17
Postitas ozzy007
sarnane vonge ka minu Afrcan Twin'il -- tänane suurim kahtlusalune esirehv
Sai sügisel vahetatud ja "kokkuhoidlik oldud" ja lohvi jätsin vana. Kevadel oli keskhargil seisval rattal esirehv lotsis (AT on keskhargil raskus esirattal).
Sai siis uus lohv ja tasakaalu jne. Ja hakkas peale, eriti linnakiirusel ja heal teel.
Tänaseks on rehv sõitnud ca 3000km, mustrit kenasti veel aga krt asfaldil linnakiirusel lenksu lahti lasta ei julge. Ajaga pigem vonklemine isegi intensiivistub!
Olen mänginud rehvirõhuga, üritanud uuesti tasakaalustada. Küsisin "rumalate küsimuste teemas" ka spetside kogemusi - kas Heidenhau rehv võiks sõites nn lohkuvajumise koha ise taastada...
Jääb üle vast sihipärselt ratast pigem kruusal ekspluateerida ja oodata rehvi kulumist või rehv minemavisata ning uus osta.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 06 Aug 2020, 10:37
Postitas nolev
Kunagi TDM-il oli lenks küll paigas aga kui lahti lasta, siis hakkas ühele poole kiskuma. Peale esirehvi vahetust sai vabalt käed lahti sõita ja ei kaldunud enam kuhugile.
sarnane vonge ka minu Afrcan Twin'il -- tänane suurim kahtlusalune esirehv
Sai sügisel vahetatud ja "kokkuhoidlik oldud" ja lohvi jätsin vana. Kevadel oli keskhargil seisval rattal esirehv lotsis (AT on keskhargil raskus esirattal).
Sai siis uus lohv ja tasakaalu jne. Ja hakkas peale, eriti linnakiirusel ja heal teel.
Tänaseks on rehv sõitnud ca 3000km, mustrit kenasti veel aga krt asfaldil linnakiirusel lenksu lahti lasta ei julge. Ajaga pigem vonklemine isegi intensiivistub!
Olen mänginud rehvirõhuga, üritanud uuesti tasakaalustada. Küsisin "rumalate küsimuste teemas" ka spetside kogemusi - kas Heidenhau rehv võiks sõites nn lohkuvajumise koha ise taastada...
Jääb üle vast sihipärselt ratast pigem kruusal ekspluateerida ja oodata rehvi kulumist või rehv minemavisata ning uus osta.
ise küsisn/kurtsin aga ise lahendasin -- selgus et ei olnud rehvi karkass kõverasse talvel tühjana seismisega vajunud.
Esiratta laagreid vahetedes sai hoolega uuritud ja selgus, et rehv ei olnud 100,0% korralikutl peal (visuaalis oli rehvi serva triibu järgi üks koht vähem-rohkem)
ja need uuesti tasakaalustajad ei avastanud seda kohta ja ega ise enne ju ei uurinud hoolega ka
sai pisut jebitud (rõhuga mängitud ja suisa kullinokkadega venitatud) ja visuaalis nähtavalt ühtlaseks aetud ja "vobbel linna/asulakiirusel" kadus ära
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 08 Apr 2021, 18:03
Postitas will111
alati rehvi paigaldades tuleb selline asi ikka enne üle vaadata kui ratas alla pannakse mina lahendan seda muret tavaliselt väga lihtsalt, korraks 8 bari sisse ja triibud saavad õigesti
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 08 Apr 2021, 19:05
Postitas oil
Mul erinevate ratastega sarnast lenksu vibreerimist esinenud. Ja eri põhjustel. Korra lenksulaagri pärast (mingi 3 km/h sai kunagi sõidetud vastu seisva auto pamperit, midagi ei juhtunud aga peale seda vibra sees, laagris mikro jõnks. Sai uus laager ja korras), korra imelikult treppi kulunud esirehvi pärast ja nüüd praegu tuleb bikel see vibra siis, kui tagakohvrid manti täis. Enduurokatel kuidas kunagi, kuna neid eluilmaski ei tasakaalusta, siis sõltuvalt kuivanud muda asetusest velgedel vahel vibrab, vahel mitte.
Probleemi olen enda jaoks lahendanud sellega, et lihtsalt ei sõida käed lahti. Siis on vibra tunda vaid sellel üksikul hetkel, kui katsetan, et kas vibra on sees v mitte.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 08 Apr 2021, 19:31
Postitas Loff
Teemasse, veidi või veidi rohkem.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 08 Apr 2021, 22:11
Postitas urmas66
Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 09 Apr 2021, 08:25
Postitas WSW
Mul Crossrunner ja kui küljekohvrid küljes ning laiem ja püstisem tuuleklaas siis võbelus on korralikult tunda. Ilma kohvriteta pole midagi. Samas kui kitsam ja rohkem kaldus tuuleklaas ning kohvrid siis kõik Ok. Momendil seega sõidangi kitsama klaasiga, olgu pigem suurem tuul kui ebamäärane võbin.
alati rehvi paigaldades tuleb selline asi ikka enne üle vaadata kui ratas alla pannakse mina lahendan seda muret tavaliselt väga lihtsalt, korraks 8 bari sisse ja triibud saavad õigesti
rehv pandi uuesti peale (koos uue lohviga) autoriteetses mototöökojas ja (minuteada) ka tasakaalustati uuesti.
Ja kiirustel 100+ ei olnud mingi vonget-vibrat. Tuntav "vänderdus" oli linnakiirusel ja heal teel -- käed lahti ei julenud lastagi.
Nagu eelnevalt kirjutasin kahtlustasin oma laiskust, sest esmalt alla pannes jätsin vana lohvi ja talvel keskhargil seistes läks rehv veljeni tühjaks (AT on keskhargil raskus esirattas). Kartsin, et väga vähe sõita saanud rehvi karkass selle tühjalt mitu kuud seismisega kahjustus.
Ja teine oma viga oli, et kui avastasin et "lenks vänderdama hakkab" ei vaadelnud väga-väga hoolikalt kui korrektselt rehv veljel oli. Jah, 8bar ei lasknud sisse.
Esiratta olen lasknud mitte asfaldikulguritel ikka tasakaalustada ka. Samuti edaspidi hoolega kaalun kui mitmendat rehvi vana lohviga sõitma hakkan.
Selle info jagamise mõte selles, et järgmine kord targem -- ei usalda vaid kontrolli ja hoolega kontrolli.
Kohvrite ja suuremate-väiksemate klaaside ning ka kaalukategooriaga motadega eri kiirustel sh. rekka tuulest või näiteks Europa Bridge (Europabrück) ületamisel vibama panevad tuuled vmt. mõjusid olen ikka kogenud ka aga minuarvates need tiba teised kui asulavahel lenks vänderdab
Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.
Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 09 Apr 2021, 12:53
Postitas lermo
Mul oli Guzzil järjest süveneva laperdamise põhjuseks ajaga välja veninud kodarad. Balanseerimisel seda ei tuvasta, leiti konkreetselt laperdamise põhjust otsides.
Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.
Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?
Ega ajafaktor siis rehvi tasakaalust välja aja vaid ikka füüsiline kulumine. Ehk aus vastus,et mõistlik oleks. Aga kui niisama targutamise pärast tahad saagi käima tõmmata, siis võid poole päeva pealt ka ühe korra pinki panna
Re: Lenksvobbel
Postitatud: 09 Apr 2021, 18:08
Postitas will111
noh urmas66 eks arvestada tuleks ka sellega, et mille rehv on ja kus kuidas sellega sõidetakse. väga väiksed tasakaalu errorid mõjutavad kõike väga vähe, väga suured mõjutavad väga palju. teatavasti lõplik effekt sõltub suuresti ka kiirusest ehk teisisõnu kiirus on asja võimendustegur. jäigemal ja väikse käiguga vedrustusel (ehk tänavaratastel, eriti bikedel) on palju raskem ka kompenseerida/neutraliseerida seda viskamist. mõnel endurorattal, millega sõidetakse aga nagunii palju metsas või üleüldiselt ebaühtlasel pinnasel ja palju aeglasemalt, siis on mõju kokkuvõttes ikka väga palju väiksem ja sisuliselt ebaoluline, kas rehv on 5-10g ideaalist väljas või mitte. nii et mõistlik oleks siiski arvestada kõigi faktoritega
Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.
Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?