Kelle 1995-2005 Yamahal laadimispinge alla 14,1 - minul ravim üle
Müügi all ka kuulutus üleval, kuid dubleerin ka siia - äkki on kellelgi kasu. Mina näiteks sõitsin ikka mõned aastad nii, et esituli ei näitanud midagi, ning aku laadimine püsis 13,7 kandis.
Lugu järgmine: 95-2002 aasta Yamahadel, nagu esimese põlvkonna R6, teise põlvkonna TDM jne, teel pingeregulaatorist tarbijateni (k.a. akuni) kaob ära ligikaudu 0,4...0,5 V. Olen paaril rattal juhtmestikku täiendanud, ning sellest lahti saanud.
Pingeregulaator annab välja 14,1...14,2, kuid aku laadimispinge on koormusega ligikaudu 13,7, mis on lubatud laadimispinge alumine piir. Minu TDM-il oligi nii, ning esitulele jõudis üldse 12,0 V. Tulemusena aku on pidevalt veidi alalaetud, ning elab kokkuvõtes vähem, ning esituled on tuhmimad.
Minu TDM-l tänaseks on juhtmestik ümber tehtud, ning kogu regulaatori pealt tulev pinge tulev pinge jõuab aku ja tuledeni.
70000+ km vana pingeregulaator aga andis laupäeval otsad, ning kiiruga sai haaratud Tartus Motohoovist B-osa. Kavalad taimaalased aga on vist seda vanema Yamaha kaduva pinge värki arvesse võtnud, ning panid pingeregulaatori "set-point"-iks 14,6. Geelaku aga üle 14,4 V ei armasta. Pingeregulaator ise on muidu igati korras, ning juhtmestiku ümberehituseta Yamahal annabki laadimispingeks 14,1...14,2 V, nagu just vaja.
Kokkuvõteks: müün võin vahetan teie olemasoleva pingeregulaatori vastu (kui see annab 14,1...14,2 V) 350 km läbisõiduga B-osa pingeregulaatori. Annab välja 14,6 V, ning ümberehitamata juhtmestikuga vanemal Yamahal akule jõuabki 14,1...14,2 V.
Motohoovi poolne garantii alates 01.03.2020.
Internetis otsitud info põhjal sobib mudelitele:
V-STAR XVS400/650(?)
DS400
TMAX 500
YZF600 1997-2005
YZF R6
Fazer
YZF R1
TDM850 3VD/4TX
XJ600/900
Suzuki Burgman(?)
TDM850 ja R6-le sobib kindlasti - järgi proovitud. Põhimõtteliselt sobib kõigele, millel sama pistik. Vajadusel võib pistiku ümber ka teha.