1. leht 1-st
TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 20 Juun 2020, 22:05
Postitas rainz66
Tere! Külmast/soojast peast paugupill kuid töösooja mootoriga lähevad pöörded nii madalaks et hakkab vahele jätma ja siis jääb seisma! Hakkas vaikselt pihta juba eelmine hooaeg! Sammuti ühtlase kiirusega sõites hakkab vahele jätma ja jõnksutama! Kiirendades kõik korras! Olen lugenud ja videoid vaadanud õhufiltri klapi väljalülitamisest mis pidavat mootori väljasuremist parandama kuid minuomal see ei muutnud midagi! Äkki kellegil kogemusi või oskab soovitada kedagi kes süüviks probleemi mitte ei soovita hakata järjest detaile välja vahetama!
Sai eelmine aasta dr.Neeme juures käidud hoolduses/ketivahetuses kuid Neeme ei osanud kah jõnksutamist seletada! Sai eelmine aasta yamu esindusega aeg kokku lepitud,kuid töö tuli vahele ja ratas jäi seisma! Sealt küll öeldi et suure tõenäosusega on probleemne paagipump (megakallis) aga lahkamine näitab..
Nüüd võtsin ratta uuesti ette-tahaks korda teha!
Vahetasin paagipumba ära-B varuosa(EFI performance),midagi ei muutunud! Max 300 km. tagasi uued küünlad(Neeme vahetas),õlid,filtrid uued! Peale jaani vist helistan uuesti yamusse,kuigi seal on vist karmid järjekorrad ja hinnad!
Vaatasin veel mida ratta enda diagnostika näitab TPS anduri kohta-paberite järgi gaas maas 17-19,gaas põhjas 98-100! Mul näitas 10 gaasikeeramise korrast 7 korda 17,kuid 3 korda alla selle(gaas maas 14,15) gaas põhjas 99 kogu aeg! Kas äkki asendiandur vigane?
Pikk jutt,stt jutt,segane jutt , kuid imesid juhtub ja keegi targem oskab äkki aidata! Kui midagi mu halast segaseks jäi siis küsige julgesti!
Ette tänades!
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 20 Juun 2020, 23:18
Postitas Krl
olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 00:00
Postitas rainz66
Krl kirjutas: ↑20 Juun 2020, 23:18
olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.
kas võimalik kuidagi testida seda andurit? Ja kas vajab vahetamisel adapteerimist nagu autodel?
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 09:34
Postitas franz125
Krl kirjutas: ↑20 Juun 2020, 23:18
olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.
Vähe ma usun et sellel rattal õhulugeja on.Pigem käib segu moodustamine ikka TPS(throttle position sensor),IAT(intake temperature sensor),MAP(manifold absolute pressure),ECT(engine coolant temperature) kaudu.Või kuidas iganes Yamaha neid nimetab.Otsi Tdm-foorum ja uuri sealt.
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 16:14
Postitas rainz66
1 Coolant temperature sensor
2 Atomospheric pressure sensor
3 Intake air tempreture sensor
4 Intake air pressure sensor
5 Lean angle cut-off switch
6 Turn signal relay
7 Fuel injection system relay
8 Radiator fan motor relay
9 Starting circuit cut-off relay
10 Speed sensor
11 O2 sensor
12 Crankshaft position sensor
13 Cylinder identification sensor
14 ECU
Kõik sellised el komponendid on küljes! Pole inglise keeles nii tugev-kas õhulugeja on Intake air pressure sensor?
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 16:37
Postitas will111
pakun, et IAP ja MAP on pigem sama asi. ehk see mille kohta franz125 ütles MAP on sinul IAP
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternatively use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow
õhulugeja oleks MAF, mida siis ilmselt ei ole, vaid vastav data tuletatakse selle IAP ja IAT signaalist.
mingit adapteerimisest vahetusel küll tarvis ei ole ma usun. (see on siiski vaid minu arvamus, mitte fakt)
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 21:09
Postitas franz125
Üldjuhul kui TPS peetis on siis seda ei kiputa eraldi tükina andma vaid koos throttlebodyga ja tehase seadega.Aga see ei pruugi ka reegel olla.Vähemasti mu hondadel nii on.Tiri kuskilt manual ja kontrolli komponendid üle või vii spegialistide manu.
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 21 Juun 2020, 21:17
Postitas rainz66
saab tps-i eraldi osta! Ebay 100-150 eur(oem)!Yamu see-eest vist ligi 200.-
Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad
Postitatud: 27 Juul 2020, 01:36
Postitas rainz66
Pöörded olidki TPS-i viga! Mis aga jõnksutamisse puutub siis väidetavalt peakski sõitma kuskil 3000 pöörde juures-siis ei jõnksuta!