Keerasin oma Honda CBF600 mootori tuksi.
Tervist!
Keerasil oma motikal keskmisel tasemel pasa kokku ja küsiks targematelt nõu, kuidas edasi käituda.
Ratas: Honda CBF600 NA 2005
Probleem nr.1
Kõik algas sellega, et eelmise hooaja lõpus avastasin, et nii tühikäigul kui ka sõites, kostub 4-5k pööretel mingi kõlisev ja kõrge krigin. Heli tuleb kuskilt mootori juurest. Otsisin igalt poolt, et kas äkki on lihtsalt mingi seib või mutter või mis iganes millegi vastu resoneerumas, aga ei leidnud kuskilt.
Lisasin ka sellest ühe video, et kuuleks probleemi.
Saades siit foorumist nõu, et tegu ilmselt nukaketi automaatpinguti väsimisega, tellisin netist manuaalpinguti. Võtsin aga vana maha ning paigaldasin uue (olles oma meelest antud paigaldust 100 korda netist juba läbi vaadanud, et mitte midagi perse keerata).
Panin mootori käima ja hakkasin katsetama, kas saan sellest helist lahti. Keerasin edasi ja tagasi - heli ei kao mitte kuskile. Absoluutselt mitte mingit muutust. Kuulasin hoolega mootorit, et jumala eest pingutit liiga kinni ei keeraks, aga erilisi poomismärke ta ei andnud.
Mõtlesin, et eks siis lähen sõidan mõnda töökotta, kus keegi selle ise üle saaks vaadata, aga avasin esmalt igaks juhuks kaane, et näha kui pingul siis pinguti hetkel on. Avades kaane, avastasin probleemi number 2.
Probleem nr.2
Olin selle pinguti mingi hetk oma katsetuste käigus liiga pingule keeranud ja selle tulemusel hakkas keti kelk sulama ning igale poole plastikut(?) pilduma. Lisasin pildid. Õnneks ei läinud ma masinaga sõitma ja see mis sinna pillutud sai, toimus ilmselt kõik mingi 5-10 minti jooksul.
Ühesõnaga.. tegemist on mu esimese rattaga (eelmine aasta ostetud) ja pole väga kogenud, kuidas antud probleemidega edasi liikuda. Hetkel mulle tundub, et probleem nr.2 varjutab nr.1, sest kui enne sain ma ikkagi masinaga sõita, siis nüüd mulle tundub, et ma peaks mootori ära puhastama? Ise ilmselt sellega hakkama ei saaks. Ilmselt tuleb töökoja pauk ja peaks ta kuidagi treila pealt sinna kohale toimetama?
Jätaks ära kõik "oleks/poleks" kommentaarid. Ise olin loll.
Ehk siis, härrased motomehed..
Kuidas teie sellises olukorras käituksite?
Oskate soovitada töökodasid, kes sellega tegeleda oskaks?
Olen nõutu.
Tänud ette kõigi abi eest ning olge terved!
T