1. leht 1-st
Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 28 Sept 2019, 17:56
Postitas Henn
AzA kirjutas: ↑28 Sept 2019, 12:19
Luxor kirjutas: ↑27 Sept 2019, 14:08
Mis/ kes on Vana-Rääma tn? Legendaarne paik esmastest sugutunnustest sikutamiseks.
Absoluutselt täpne hinnang olukorrale
Sõidad rahuga ühesuunalisel ja siis täpselt pubi ees põmaki kahene, sealjuures eriti kunn, kui eksamit miski lõuna ajal vms. teha, kui inimesed ületee parklasse saalivad ja liinibuss selja taga müriseb
Ei imesta, et läbi kukutakse.
Eriti kuum on ka fooriga reguleeritud parklast väljasõit, ehk papiniidu-pae ristmik. Seaduses näpuga järge ajada, siis pole parklast välja minnes parem pöörajal eesõigust 
Siit võiks eraldi teema splittida. Ma sõidan seal ristmikul 1-2 korda nädalas ning juhid teevad nii ja naa. Uus teema siis: Ilma lisasekstsioonita fooriga reguleeritud ristmikul vasakpöördel teeandmise/mitteandmise kohustus vastutulevale sõidukile (teadamata, et vastutulija tuleb parklast.). Ilge kantseliit kukkus välja, keegi võiks seda lauset kohendada.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 29 Sept 2019, 11:43
Postitas onfoot
eks võõras linnas lihtne segadusse ajada.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 29 Sept 2019, 13:31
Postitas Hr.Nõel
Siit võiks eraldi teema splittida. Ma sõidan seal ristmikul 1-2 korda nädalas ning juhid teevad nii ja naa. Uus teema siis: Ilma lisasekstsioonita fooriga reguleeritud ristmikul vasakpöördel teeandmise/mitteandmise kohustus vastutulevale sõidukile (teadamata, et vastutulija tuleb parklast.). Ilge kantseliit kukkus välja, keegi võiks seda lauset kohendada.
Kantselliit või mitte, aga fooril poleks sellisel kohal küll mõtet. Ühesuunalist mööda tulles, vahetult enne seda Sassi pubi ristmikku on ju kohe märk paremal pool posti küljes, et ühesuunalise lõpp. Ilmselt jäi lihtsalt eksaminandist juhil tähelepanuta see.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 29 Sept 2019, 18:34
Postitas AzA
Henn pidas pae-papiniidut silmas.
Absurdne olukord seal neh.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 29 Sept 2019, 18:40
Postitas Hr.Nõel
Henn pidas pae-papiniidut silmas.
Absurdne olukord seal neh.
Ahhaaa, see kui tulla Bauhofist ja tahaks silla peale näiteks minna?
Eks ta ole jahh absurdne. Aga inimene harjub kõigega. Ütleme nii, et hulluks läheb tipptunni ajal, eriti õhtul. Ülejäänud aeg... kannatab ära.
Ega seal midagi targemat vist välja ei annakski mõelda.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 30 Sept 2019, 07:30
Postitas AzA
Hr.Nõel kirjutas: ↑29 Sept 2019, 18:40
Ahhaaa, see kui tulla Bauhofist ja tahaks silla peale näiteks minna?
Eks ta ole jahh absurdne. Aga inimene harjub kõigega. Ütleme nii, et hulluks läheb tipptunni ajal, eriti õhtul. Ülejäänud aeg... kannatab ära.
Ega seal midagi targemat vist välja ei annakski mõelda.
Eks ta toimib loogikaga, enamik teeb parepöörde ära ja mõtlegi mingile parklale. Mõni ärksam on ette ka keeranud, näiteks politsei veoautole
Nõel, see bauhofist nö. vahele keeramise võimatus on veel lisaprobleem. Henn pidas silmas seda, et k-rauta poolt tulles on parempööret sillale tehes, peab andma teed paest tulevatele vasakpöörajatele.
Minu arvates on seal imelihtne lahendus ... ringristmik ja jalakäijate foor seal kus ta praegu on.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 30 Sept 2019, 07:51
Postitas Hr.Nõel
et k-rauta poolt tulles on parempööret sillale tehes, peab andma teed paest tulevatele vasakpöörajatele.
?????
No vot siis. K Rautas ei käi ja sealt poolt pole kunagi auoga/tsikliga tulnud. Lähen tsekin ka mõni päev.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 30 Sept 2019, 09:09
Postitas Henn
AzA kirjutas: ↑30 Sept 2019, 07:30
Hr.Nõel kirjutas: ↑29 Sept 2019, 18:40
Ahhaaa, see kui tulla Bauhofist ja tahaks silla peale näiteks minna?
Eks ta ole jahh absurdne. Aga inimene harjub kõigega. Ütleme nii, et hulluks läheb tipptunni ajal, eriti õhtul. Ülejäänud aeg... kannatab ära.
Ega seal midagi targemat vist välja ei annakski mõelda.
Eks ta toimib loogikaga, enamik teeb parepöörde ära ja mõtlegi mingile parklale. Mõni ärksam on ette ka keeranud, näiteks politsei veoautole
Nõel, see bauhofist nö. vahele keeramise võimatus on veel lisaprobleem. Henn pidas silmas seda, et k-rauta poolt tulles on parempööret sillale tehes, peab andma teed paest tulevatele vasakpöörajatele.
Minu arvates on seal imelihtne lahendus ... ringristmik ja jalakäijate foor seal kus ta praegu on.
Ma pole kirjutanud, et üks või teine peab.... Tekitasin arutelu, et saada teada, kes tegelikult peab teed andma. Samasugune reguleeritud ristmik on järgmine: Kaubamajaka parklast otsesõitev ja paremale pöörav versus Cicle-K parklast vasakule pöörav sõiduk. Mina olen seni juhindunud fooridest (ma ei näe üle ristmiku, kas seal kuskil on parklat tähistav märk (tahan öelda seda, et reguleeritud ristmikul vasakpööret tehes, peaks vist otsetulijale teed andma?) Kas parklast väljasõidul ristmiku ette paigaladatud fooril on erinev tähendus võrreldes nö tavalise fooriga - mul põleb roheline tuli, aga pean kõikidele teed andma, sest tulen parklast?
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 03 Okt 2019, 12:35
Postitas 1matik
Henn kirjutas: ↑30 Sept 2019, 09:09
AzA kirjutas: ↑30 Sept 2019, 07:30
Hr.Nõel kirjutas: ↑29 Sept 2019, 18:40
Ahhaaa, see kui tulla Bauhofist ja tahaks silla peale näiteks minna?
Eks ta ole jahh absurdne. Aga inimene harjub kõigega. Ütleme nii, et hulluks läheb tipptunni ajal, eriti õhtul. Ülejäänud aeg... kannatab ära.
Ega seal midagi targemat vist välja ei annakski mõelda.
Eks ta toimib loogikaga, enamik teeb parepöörde ära ja mõtlegi mingile parklale. Mõni ärksam on ette ka keeranud, näiteks politsei veoautole
Nõel, see bauhofist nö. vahele keeramise võimatus on veel lisaprobleem. Henn pidas silmas seda, et k-rauta poolt tulles on parempööret sillale tehes, peab andma teed paest tulevatele vasakpöörajatele.
Minu arvates on seal imelihtne lahendus ... ringristmik ja jalakäijate foor seal kus ta praegu on.
Ma pole kirjutanud, et üks või teine peab.... Tekitasin arutelu, et saada teada, kes tegelikult peab teed andma. Samasugune reguleeritud ristmik on järgmine: Kaubamajaka parklast otsesõitev ja paremale pöörav versus Cicle-K parklast vasakule pöörav sõiduk. Mina olen seni juhindunud fooridest (ma ei näe üle ristmiku, kas seal kuskil on parklat tähistav märk (tahan öelda seda, et reguleeritud ristmikul vasakpööret tehes, peaks vist otsetulijale teed andma?) Kas parklast väljasõidul ristmiku ette paigaladatud fooril on erinev tähendus võrreldes nö tavalise fooriga - mul põleb roheline tuli, aga pean kõikidele teed andma, sest tulen parklast?
Kui on reguleeritud ristmik (fooridega), siis ei ole vahet kus kohast välja või sisse sõidad, selleks need foorid sinna pandud ongi. Kaubamajaka puhul sõidab üks välja Kaubamajaka parklast - teine tuleb vastu tanklast - või ei tule tanklast? - kuna tankla tagant läheb see tee edasi...jne.... Krauta juurest võib lubava tulega sõita sama tähtsa näoga kui Pae tänavalt tulles. Varem kui foore ei olnud sõitis üks muidugi "teega külgnevalt alalt" ja teine oli "teel".
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 03 Okt 2019, 13:21
Postitas Henn
1matik kirjutas: ↑03 Okt 2019, 12:35
Henn kirjutas: ↑30 Sept 2019, 09:09
AzA kirjutas: ↑30 Sept 2019, 07:30
Hr.Nõel kirjutas: ↑29 Sept 2019, 18:40
Ahhaaa, see kui tulla Bauhofist ja tahaks silla peale näiteks minna?
Eks ta ole jahh absurdne. Aga inimene harjub kõigega. Ütleme nii, et hulluks läheb tipptunni ajal, eriti õhtul. Ülejäänud aeg... kannatab ära.
Ega seal midagi targemat vist välja ei annakski mõelda.
Eks ta toimib loogikaga, enamik teeb parepöörde ära ja mõtlegi mingile parklale. Mõni ärksam on ette ka keeranud, näiteks politsei veoautole
Nõel, see bauhofist nö. vahele keeramise võimatus on veel lisaprobleem. Henn pidas silmas seda, et k-rauta poolt tulles on parempööret sillale tehes, peab andma teed paest tulevatele vasakpöörajatele.
Minu arvates on seal imelihtne lahendus ... ringristmik ja jalakäijate foor seal kus ta praegu on.
Ma pole kirjutanud, et üks või teine peab.... Tekitasin arutelu, et saada teada, kes tegelikult peab teed andma. Samasugune reguleeritud ristmik on järgmine: Kaubamajaka parklast otsesõitev ja paremale pöörav versus Cicle-K parklast vasakule pöörav sõiduk. Mina olen seni juhindunud fooridest (ma ei näe üle ristmiku, kas seal kuskil on parklat tähistav märk (tahan öelda seda, et reguleeritud ristmikul vasakpööret tehes, peaks vist otsetulijale teed andma?) Kas parklast väljasõidul ristmiku ette paigaladatud fooril on erinev tähendus võrreldes nö tavalise fooriga - mul põleb roheline tuli, aga pean kõikidele teed andma, sest tulen parklast?
Kui on reguleeritud ristmik (fooridega), siis ei ole vahet kus kohast välja või sisse sõidad, selleks need foorid sinna pandud ongi. Kaubamajaka puhul sõidab üks välja Kaubamajaka parklast - teine tuleb vastu tanklast - või ei tule tanklast? - kuna tankla tagant läheb see tee edasi...jne.... Krauta juurest võib lubava tulega sõita sama tähtsa näoga kui Pae tänavalt tulles. Varem kui foore ei olnud sõitis üks muidugi "teega külgnevalt alalt" ja teine oli "teel".
Ma olen samamoodi arvanud siiani. Aga eelpool keegi justkui väitis midagi muud.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 03 Okt 2019, 16:05
Postitas motikus
(42) Ristmiku all mõistetakse samal tasandil ristuvatest teedest moodustuvat ala. Ristmikku ei moodusta parkla, puhkekoha ega teega külgneva ala teega piirnemise koht, samuti nende juurdesõidutee teega lõikumise koht ning põllu- või metsatee ristumine teega ja põllu- või metsateede omavahelised ristumised. Ristmik on reguleeritav, kui liikumise järjekorra määravad reguleerija märguanded või foorituled. Muul juhul on ristmik reguleerimata. Kui reguleerimata ristmikku läbib peatee, on see eriliigiliste teedega.
Ma arvan oluline on siin see osa, et hoovist väljasõit ei ole tee. Järelikult ei ole Hoovist väljasõidu koha ja tee ristumise koht ristmik. Foorid reguleerivad aga liikumise järjekorda ristmikul.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 03 Okt 2019, 17:23
Postitas ElectroMoto
motikus kirjutas: ↑03 Okt 2019, 16:05Ma arvan oluline on siin see osa, et hoovist väljasõit ei ole tee. Järelikult ei ole Hoovist väljasõidu koha ja tee ristumise koht ristmik. Foorid reguleerivad aga liikumise järjekorda ristmikul.
Väga segane. Kuna foorid pannakse ikkagi ristmikule, siis ikkagi nagu on tegemist ristmikuga?
Ehk siis päris vastuoluline lahendus on seal.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 03 Okt 2019, 17:49
Postitas 1matik
ElectroMoto kirjutas: ↑03 Okt 2019, 17:23
motikus kirjutas: ↑03 Okt 2019, 16:05Ma arvan oluline on siin see osa, et hoovist väljasõit ei ole tee. Järelikult ei ole Hoovist väljasõidu koha ja tee ristumise koht ristmik. Foorid reguleerivad aga liikumise järjekorda ristmikul.
Väga segane. Kuna foorid pannakse ikkagi ristmikule, siis ikkagi nagu on tegemist ristmikuga?
Ehk siis päris vastuoluline lahendus on seal.
Seal on hoovist väljasõidu tee ristumine ristmikuga
Lihtsamalt öeldes saavad neli otsa kokku ja moodustavad ristmiku, üks neljast on hoovist väljasõit. Kui enne oli reguleeritud märkidega, siis hoovist väljasõitja pidi andma teistele teed. Nüüd on ilma lisasektsioonideta foorid. Kui hoovist väljasõitjal on roheline tuli, siis võib otse igal juhul sõita.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 04 Okt 2019, 07:54
Postitas AzA
Seal ongi ristmik ja kenasti reguleeritud. Asjaolu, et üks pool on parkla ei oma ju tähtsust. See on teega piirnev ala. Selliseid kohti on sadu, lihtsalt enamjaolt ei lähe üks tee üle ilusaks parklaks, vaid kõnnumaaks, majade vahele sõiduks vms.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 04 Okt 2019, 07:58
Postitas Henn
AzA kirjutas: ↑28 Sept 2019, 12:19
Luxor kirjutas: ↑27 Sept 2019, 14:08
Mis/ kes on Vana-Rääma tn? Legendaarne paik esmastest sugutunnustest sikutamiseks.
Absoluutselt täpne hinnang olukorrale
Sõidad rahuga ühesuunalisel ja siis täpselt pubi ees põmaki kahene, sealjuures eriti kunn, kui eksamit miski lõuna ajal vms. teha, kui inimesed ületee parklasse saalivad ja liinibuss selja taga müriseb
Ei imesta, et läbi kukutakse.
Eriti kuum on ka fooriga reguleeritud parklast väljasõit, ehk papiniidu-pae ristmik. Seaduses näpuga järge ajada, siis pole parklast välja minnes parem pöörajal eesõigust 
Viitsid viidata sellele seadusele?
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 04 Okt 2019, 09:50
Postitas Sciev
Mida muud kui ikka liiklusseadus.
3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.
Esimene pool on vast kõigile arusaadav. Küsimust võib tekitada see, kas ja kui palju see lause teine osa antud juhul olukorda muudab kui seal foor on.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 04 Okt 2019, 10:02
Postitas Krl
Krt, ma ei saa üldse aru, kuidas peaks mingi ristmikule jõudnud juht aru saama, et mõne teise ristuva tee otsas on parkla, või t*** teab mis "teegakülgnevala". Eriti kui seal on foor. Ja kui foori pole, siis ootaks tee otsa märki, mis näitab, et sul on peatee vasakpöördeks vastutulija suhtes.
Muidu pidurdavad kõik selle ristmiku umbe, nagu mingid naised, kes ei saa aru, kas ja kuhu keegi sõita võib.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 04 Okt 2019, 12:46
Postitas Henn
Sciev kirjutas: ↑04 Okt 2019, 09:50
Mida muud kui ikka liiklusseadus.
3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.
Esimene pool on vast kõigile arusaadav. Küsimust võib tekitada see, kas ja kui palju see lause teine osa antud juhul olukorda muudab kui seal foor on.
Antud juhul on liikluskorraldusvahenditega reguleeritud.
AzA kirjutas: Eriti kuum on ka fooriga reguleeritud parklast väljasõit, ehk papiniidu-pae ristmik. Seaduses näpuga järge ajada, siis pole parklast välja minnes parem pöörajal eesõigust
Võibolla ma olen ainus, kes pani kaks lauset ühte konteksti, et fooriga reguleeritud parklast väljasõidul on mingisuguse seadusega sätestatud teeandmise kohustus.
Re: Lisasekstsioonita, reguleeritud ristmikul teeandmise/mitteandmise kohustus?
Postitatud: 07 Okt 2019, 03:53
Postitas AzA
Siis on nad parkla nurgale ka foori toonud?
Tõsi, pole kaua sedapidi sealt pööranud.