1. leht 1-st

Taha laiem rehv

Postitatud: 24 Aug 2005, 18:36
Postitas alar
Tere
Rehvide eluiga hakkab otsa saama. Oli mõte uusi rehve ostes taha cm- jagu laiem rehv panna. Alla mahub ilusti ära, ega sellega mingeid muid probleeme ei kaasne?
Tänud

Postitatud: 24 Aug 2005, 19:36
Postitas kalmaaripoju
Oli mõte uusi rehve ostes taha cm- jagu laiem rehv panna. Alla mahub ilusti ära, ega sellega mingeid muid probleeme ei kaasne?
Et enne oli Sul all 140/90-15" ja nüüd tahaksid alla panna 150/...-15"?


Ei tule mingit probleemi, kui kõrgusindeks 150-nese laiuse puhul jääb 80-ne peale.
See tähendab, et kui enne oli 140/90- 15", siis 150/90-15" võib jääda liiga kõrgeks.
Seega oleks hea panna alla 150/80-15".

Ja üldse kui kellegil ka muid rehvide kohta küsimusi on, siis laske aga tulla! Arvan, et leiame vastuse. Lihtsalt töö on mul selline! :P

Postitatud: 24 Aug 2005, 20:55
Postitas baydreamer
Kas 160/60-ZR17 asemel sobib 160/70-R17?
:)

Postitatud: 24 Aug 2005, 22:11
Postitas kalmaaripoju
:shock: Hei Baydreamer! :P

Rehv 160/70-17 on ca 1,5 cm kõrgem kui 160/60-17.

Kui Sind see suurem kõrgus ei sega ja rehv tsikli alla mahub, siis võid alla panna küll.

Muidugi aga kui Su tsikkel mingi karm bike on, siis 70-ne profiil on natuke liiga kõrge. :?
Bike tagaratta profiil peaks ikka 60 või madalam olema, arvan ma. :P

ZR on radiaalrehv kiirusindeksiga Z, mis tähendab, et rehv kannatab sõitu kiirusega kuni 240 km/h.
Lihtsalt R aga ei ole iseenesest kiirusindeks. Kiirusindeksi leiad rehvilt rehvimõõdu järelt - näit. 195/50-17 Y

Ja üldse - mis ma siin seletan, vajutage - <a href="http://www.autoring.ee/rehvid.html"> siia</a> ja Autoringi lehele jõudes vali seal vasakul pool asuvas tulbas 'Rehvide ABC' kiri, vajuta sellele ja loe kõigest lähemalt ! :D :wink:

Postitatud: 25 Aug 2005, 00:04
Postitas mca15
Kas mitte mootorratta passis ei ole kirjas ettenähtud rehvi mõõdud, ülevaatuselt pääseb läbi ikka?

Postitatud: 25 Aug 2005, 00:22
Postitas alar
kalmaaripoju kirjutas:
Oli mõte uusi rehve ostes taha cm- jagu laiem rehv panna. Alla mahub ilusti ära, ega sellega mingeid muid probleeme ei kaasne?
Et enne oli Sul all 140/90-15" ja nüüd tahaksid alla panna 150/...-15"?


Ei tule mingit probleemi, kui kõrgusindeks 150-nese laiuse puhul jääb 80-ne peale.
See tähendab, et kui enne oli 140/90- 15", siis 150/90-15" võib jääda liiga kõrgeks.
Seega oleks hea panna alla 150/80-15".

Ja üldse kui kellegil ka muid rehvide kohta küsimusi on, siis laske aga tulla! Arvan, et leiame vastuse. Lihtsalt töö on mul selline! :P

Praegu on jah all 140/90-15" ja plaan oli panna 150/90-15". Milles see liigne kõrgus väljendub? Ruumi seal jagub, selles osas ei tohiks probleeme tulla.
Passis on rehvi mõõdud kirjas küll, aga ülevaatusel pole mul seda küll vaadatud ja ma usun, et see 1cm laiem rehv ei ole nii ränk viga ka, et selle pärast norima hakataks..

Postitatud: 25 Aug 2005, 08:16
Postitas Erci
Igale veljele on ette nähtud kindla mõõduga rehv, mis on tsikli tehnilistes andmetes kirjas. Võib panna vabalt laiema rehvi, kuid siis rehvi kumerus ei ole enam see ideaalne- see milleks ta mõeldud. Loomulikult normaalse sõidustiiliga liikudes pole vahet aru saada - vähemalt seda juttu mulle rehvidest räägiti.

Postitatud: 25 Aug 2005, 18:57
Postitas kalmaaripoju
Praegu on jah all 140/90-15" ja plaan oli panna 150/90-15". Milles see liigne kõrgus väljendub? Ruumi seal jagub, selles osas ei tohiks probleeme tulla.
Nii! Selgitan veidi.

Rehv mõõduga 150/90-15" on 1 cm laiem ja ca 1,5....2,0 cm kõrgem kui rehv 140/90-15".


Rehvimõõdu esimene number: 150 = nominaalne rehvi laius mm-tes. See tähendab, et rehv on 150 mm lai.

/90= laiuse ja kõrguse suhe protsentides. See tähendab, et antud juhul on rehvi kõrgus on 90% rehvi laiusest. Seega mida laiem on rehv mm-tes 90-se protsendi puhul, seda kõrgem ta ka on.

Seega rehv 150/90-15" ei ole kindlasti sama kõrge kui rehv 140/90-15", vaid on sellest reaalselt ca 1,5...2,0 cm kõrgem.


Kui Sa ütled, et Su tsiklil suurema tagarehvi paigutamiseks ruumi on, siis võid selle 150/90-15" alla panna küll.
Kuna vahe väga suur ei ole, siis sõidul see eriti tunda ei anna. Võib olla on isegi mugavam sõita? Aga eks Sa katseta ise.

Ülevaatuse koha pealt aga niipalju, et lõdvemad ülevaatuspunktid lasevad tsikleid ilma lähemalt vaatamattagi läbi :D ,
karmimad kohad aga kiusavad iga väiksemagi asja pärast. :cry: :?

Mõni aeg tagasi kanti tehnilisse passi rehvimõõdud sisse jah.
Viimase ajal aga seda enam ei tehta. :)
Võtsin oma ratta arvele ca 1,5 kuud tagasi ja ei mingeid rehvimõõte passi ei kirjutatud. :P

Postitatud: 25 Aug 2005, 21:01
Postitas alar
Tänud selgituste eest. Mõõdan veel igaksjuhuks üle palju vaba ruumi rehvi ja lähemate detailide vahel on ja siis teen lõpliku otsuse :)

Postitatud: 05 Sept 2005, 15:35
Postitas Whitebalance
Nujah ega ma spetsialist ei ole aga räägin seda mida kuulnud et ei tea kuidas selle rasguse ja pinnaga on et igaljuhul kui taha laiem siis ette ka ja siklikoolis räägiti just seda et laiema kummi alla pannes suureneb VESILIU oht ka .. Eks vanemad sõitjad teavad ise :D

Postitatud: 05 Sept 2005, 15:41
Postitas Kameeleon
Whitebalance kirjutas:
Nujah ega ma spetsialist ei ole aga räägin seda mida kuulnud et ei tea kuidas selle rasguse ja pinnaga on et igaljuhul kui taha laiem siis ette ka ja siklikoolis räägiti just seda et laiema kummi alla pannes suureneb VESILIU oht ka .. Eks vanemad sõitjad teavad ise :D
ma ei tea ka kuidas selle "rasguse ja "siklikooliga" on aga üldiselt on tore jääda originaal mõõtude juurde, mis peaksid tagama antud tsiklile optimaalse haakuvuse ja juhitavuse. Kui aga midagi tõsisemat plaanis, näiteks kiirendused ja rinka, siis tuleks hoopis midagi asisemat osta.

Postitatud: 05 Sept 2005, 16:40
Postitas gs
noh.. selle vesiliu koha pealt natuke kahtlen. Laiem rehv veljel jääb pigem pigem väiksema kumerusraadiusega st. kontaktpinna laius teega on väiksem. Libisemine võib siis lihtsalt halvast kontaktist tuleneda. Vesiliuks peab ju rehv vee peale ujuma. Autod, rehvid ja vesiliug on teine jutt

Postitatud: 05 Sept 2005, 16:55
Postitas Kameeleon
gs kirjutas:
noh.. selle vesiliu koha pealt natuke kahtlen. Laiem rehv veljel jääb pigem pigem väiksema kumerusraadiusega st. kontaktpinna laius teega on väiksem. Libisemine võib siis lihtsalt halvast kontaktist tuleneda. Vesiliuks peab ju rehv vee peale ujuma. Autod, rehvid ja vesiliug on teine jutt
Ole hea, seleta mulle lollile täpsemalt mis moodi "kumerusraadius" väheneb.
Kas sa mõõdad seda horisontaalselt või vertikaalselt. Ja kas kontaktpind väheneb ainult otse sõites või ka kurvis :shock:

Minu arvates on asjaga seotud ikka rehvi profiil ja muster. Lõppeks võime ju kandilise rehvi alla toppida ja peab sirgel jube hästi.