Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades"
Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades"
Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.
Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista
Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades"
Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.
Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista
Ja kui seda teed siis vaata, et näpp vahele ei jää
Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades"
Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.
Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista
Tere.Pidurivooliku avasse õige keermega nippel sisse ja määrdepritsiga määre sisse. Nii on surve kümnetes kordades suurem. Ei ole karta, et kolb välja lendab vaid tuleb vaikselt.
Re: Tööriistade laenamine
Postitatud: 12 Juun 2019, 10:38
Postitas Kauri
Sõiduautodel on lihtne, seal on reeglina õhutusnippel M10x1, piisab lihtsalt määrdenipli paigaldamisest, sisendile pime otsa ja tuleb. Tsikli puhul on ilmselt lihtsam lõigata määrdepritsi torule keere M10x1,25 ja suruda sisendi kaudu määre sisse. Turvalisem kui õhuga ja jõud on ka hoopis teised. Määrdeprits on ca 20€ ja kõige odavam 400 gr padrun ca 4€
Re: Tööriistade laenamine
Postitatud: 12 Juun 2019, 11:19
Postitas kikass
Tänud kaasamõtlejatele.
Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas
Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega
Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas
Võtad supporti näppu ja jalutad mõnda sõbralikku töökotta?
Re: Tööriistade laenamine
Postitatud: 12 Juun 2019, 11:41
Postitas Kauri
Kui seda kolbi juba pidurilink välja ei lükanud, siis mina seda tõmmitsat ei soovitaks kasutada va juhul kui sa ei paigalda uut kolbi. Üsna suure tõenäosusega saad kanamuna kujulise detaili. Kehvemal juhul lõhud veel sadula enda ka ära. Määrde väljapesu võtab u. 5 minutit maksimaalselt aega. Brake clean või Power clean määrde eemaldi maksab mõned eurod ja suurema osa eemaldad nii ehk naa mehaanilisel teel kaltsujupi või paberituustakaga.
Re: Tööriistade laenamine
Postitatud: 12 Juun 2019, 12:29
Postitas joel
Kui kolb pidurit pumbates ei liigu, pole mõtet suruõhuga üritadagi. Tavaliselt kompressorist tuleb max 10 bar, enamasti vähem, aga isegi tsikli pidurisüsteemis on rõhk palju suurem. Väga hea vahend kinni jäänud kolbide välja surumiseks on diiselmootori pihustite testimise stend, aga seda muidugi kõigil pole käepärast. Määrdepritsiga võrreldes eeliseks see, et pole pärast puhastamisega nii palju vaeva. Aga kui endal vajalikud tööriistad puuduvad ja pole just kindlat ja põhimõttelist soovi ise teha, siis sadul näppu ja mõnda töökotta tundub tõesti kõige mõistlikum variant. Kui asi piirdub ainult kolvi välja lükkamisega, siis ei tohiks see kuigi palju aega ja raha võtta.
Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas
Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega
Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas
Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega
Mis tsikli supportiga tegu on? Ma nii huvipärast. Veel parem oleks, kui saaksid pilti teha, saan ka äkki kaasa mõelda.
Ise hiljuti terve suurema hunniku kolbe erinevatest supportitest välja tõmmanud (ja ära poleerinud).
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 12 Juun 2019, 16:09
Postitas will111
kui pidur ise seda välja ei pumpa siis on minumeelest üsna lootusetu olukord. ei kujuta ausalt öeldes ettegi, milline see tõmmits veel peaks olema, mis suudaks...ehk siis et kuhu ja kuidas selline tõmmits kolvi külge end niimoodi haagib, et suudaks selle välja sikutada? seal ei ole ju sellist kohta.
kuivõrd see kolb on nagunii vanaraud ja kogu supporti tihendimajandus samuti läheb nagunii vahetamisele siis viimase variandina võid ju jupi keermelatti kolvi põhja kinni keevitada ja mutriga välja keerata selleks on küll vaja ilmselt suhteliselt täpset keevituskätt
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 12 Juun 2019, 16:24
Postitas Jesper
Väike nipp, järsku aitab - tavaliselt pole kolb mitte kinni roostetanud vms, vaid lihtsalt oma pesas natuke "risti". Aitab, kui see kõigepealt kruustangide või muu käepärase vahendiga lõpuni sisse pressida (pane sobivas mõõdus padrun sisse, et mitte kolvi servi kahjustada) ja siis uuesti välja.
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 12 Juun 2019, 17:02
Postitas kikass
Olen siin nüüd oma murega suutnud korraliku "teema" käima tõmmata, häbi kohe natuke. Tegemist '94 a. Transalpiga (PD06). Kolvid lähevad kindlasti vahetusse, kuna eelmine omanik on ilmselt neid proovinud välja saada ja pisut liiga teinud - seda kas "silindri" pind kahjustada on saanud saab teada peale seda, kui olen kolvid kätte saanud. Ühe sain pumpamise teel välja ning see jättis lootuse, et ehk ei pea uusi sadulaid otisma hakkama. Mis puutub pumpamise mitte mõjumisse, siis võib olla see on märk, et peaks ka peasilindri üle kaema ja võib-olla remondikomplekti tellima...
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 12 Juun 2019, 18:31
Postitas Piipz
teise saaks teoorias nii kätte, et lükkad esimese sisse tagasi ja blokeerid ta liikumistee, et ta lõpuni välja ei tuleks ja pumpad uuesti. enne muidugi pead õhu kätte saama. mis aga puutub silindri tööpinda, siis tegelikult see kolb hõõrub rohkem ikka vastu tihendit, seega kolvi tööpind on tähtsam. kui need kolvid nii pervolt kinni on, et sa neid hästi kätte ei saa, siis planeeri juba ette remondikomplekt, need kuskil 20€ per support (kolvid ei ole selle komplekti sees). Kui sa oleksid kuskil Nõmme kandis, siis võiksid mulle neid sadulaid näidata. mul on kompressor ka
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 12 Juun 2019, 21:50
Postitas will111
täpselt nagu Piipz soovitas, nii tasubki proovida. kui peasilindris on tihendid juba nii läbi, et kolbe välja pumbata ei õnnestu siis ma kahtlustaks, et ega selle rattaga ei saanud esipidurit kasutades pidama ka?!
Jesperi nipp on ka hea asi, mida katsetada. põhimõtteliselt pane see kätte saadud kolb sisse tagasi, pressi mõlemad kolvid põhja ära ning lukusta siis see, mille varem edukalt kätte said. nüüd pumpa teine niipalju välja, et see on juba peaaegu lõpuni käes. siis lukusta omakorda see peaaegu väljapumbatud kolb ära ja pumpa teine lõplikult välja ning lõpuks võta see viimase servani pumbatud pool tangide või muu käepärase vahendiga. pole ka midagi väga hullu kui kolvi kõige välimisest servast mõni millimeeter vigastada saab, see osa nagunii tihenditeni ei käi, isegi mitte uute klotsidega. ja noh, kolvid vist lähevad nagunii vahetusse...
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 14 Juun 2019, 12:36
Postitas cossie
Siin on üks huvitav nipp, umbes 3:30 ajal
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
teise saaks teoorias nii kätte, et lükkad esimese sisse tagasi ja blokeerid ta liikumistee, et ta lõpuni välja ei tuleks ja pumpad uuesti. enne muidugi pead õhu kätte saama. mis aga puutub silindri tööpinda, siis tegelikult see kolb hõõrub rohkem ikka vastu tihendit, seega kolvi tööpind on tähtsam. kui need kolvid nii pervolt kinni on, et sa neid hästi kätte ei saa, siis planeeri juba ette remondikomplekt, need kuskil 20€ per support (kolvid ei ole selle komplekti sees). Kui sa oleksid kuskil Nõmme kandis, siis võiksid mulle neid sadulaid näidata. mul on kompressor ka
Liikumise blokeerijaks sobib hästi näiteks keermega pitskruvi.
Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?
Postitatud: 17 Juun 2019, 10:31
Postitas kikass
Leidsin nädalavahetusel pisut vaba aega - panind sadulad pitskruvidega laua külge ning kuna mul uued kolvid-tihendid tellitud, siis julgesin ka eelnevast pisut rohkem jõudu rakendada. Kullinokkade ja "keera ja tõmba" meetodil saingi kolvid kätte - tihendid olid justkui "sulanud" kolbide külge. Nüüd jääb vaid oodata kuniks jupid saabuvad, siis saab sadulad uuesti kokku ning rattale külge monteerida.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele ja abi pakkujatele.