Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Tere,
Kellel Kawasaki ZR-7 (2000) juppe doonori testideks pakkuda või lihtsalt know-howd vahetada.
Minu rattas kuumalt ei käivitu ja elektri poole kontroll on pooleli.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Mida küünlad peale käiamist ütlevad?
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Hetkel seis:
Kuumalt säde puudub. Info saadud sädemetestriga. Mitte käivitumise ajal starter veab reipalt. Jahtununa/külmalt käivitumisel testris tuluke "ilusti" värelemas.
Aku seisund kontrollitud Renovaaris - korras, klemmid puhastatud, mingeid klemmimäärdeid ei lisanud. Aku hoiab pinget ka käivitamisel, tuled ei tuhmistu, laadimspinge ok.
Igniter - ei oska VEEL kontrollida.
Coil-Ignitor - mõlemal kontrollitud takistus primaar ja sekundaar osal. primaar mõlemal 3 oomi, sekundaar mõlemal 24,12-24,2 kilo-oomi koos piipudega. Piibukaablid eraldi testitud ja nende takistuse maha arvamisel jäi normi piiridesse. ZR-7S juhendi järgi lubatud 13,5-16,5k-oomi.
Küünal kaablid kontrollitud - takistuse muutumist kaablite ja piibu ühendusi liigutades ei olnud. Kaablite liitumised Coli- ignitoriga kontrollitud - ühel neljast oli korrosioon, nõel puhastatud ja kaabel lõigatud 5mm lühemaks, et oksüdeerinud kiud ära saada.
Pick-up coil (väntvõlli andur) kontrollitud. Temperatuuri 19 kraadi juures on takistus 441 oomi. Temperatuuri tõusul takistus tõuseb ( anduri temp 73kraadi ja takistus 531 oomi. Koolirahaks nüüd ka uus ostedud - sama teema.
Küünlad vahetatud.
Plaanis veelkord kontrollida sädeme puudumist ja siis skeemi järgi kõik süütega seonduvad juhtmed läbi näppida ja katkestusi, kehvasid pistikuid kontrollida.
Hetkel ei tea, mida võib teha anduri eemaldus ahelast, ntx pick-up coil, throttle sensor - mõne jaoks on eraldi kontrollikaablid, et saada infot pinge muutustest (ntx gaasianduril). Ehk mõte, et külmalt kui käivituma peaks võtan pick-upi lahti ja vaatan , mis häält teeb - sama võin midagi konkreetselt peeti keerata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Kill-switch'id, küljejalad, neutral-siduri andurid....
Kui need on aktiveeritud, kas starter käib ringi, ka külmalt?
edu
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
misasi see sädemetester on? ja mis on kuumalt?
ratas siis sõidab ükskõik kuidas ja ükskõik mis oludes täiesti probleemitult nii kaua kui vaja ja kui süüte välja keerad ning uuesti käivitad siis lihtsalt ei tee enam ühtegi pauku? ja millal ta siis uuesti käivituma hakkab?
see sädeme puudumine tuleks minumeelest tuvastada ikka konkreetselt küünla vahelt ja visuaalselt. ei pea selleks tingimata küünlaid kuumalt mootorilt maha keerama. võid ju ka lasta mootori kuumaks ja siis panna mõne teise (töötava) küünla testiks piibu sisse. aga kui tõesti kõigi silindrite küünaldel järsku säde läinud on siis arvatavasti annab miski andur ajule vale signaali ja seetõttu lihtsalt süüdet ei tule kuna aju arvab, et midagi on valesti ning ei lase mootorit käivitada.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Mõningane tagasiside.
Külmalt:
Küünlad - säde sinine.
Kill-switch (Engine stop Switch) - ei tee midagi, ka starter - täielik vaikus.
küljejalg - ei oma rolli. käivitub. Anduri toimivus kontrollitud.
Neutral-siduri andur (Neutral switch)- käik sees, ind tuli kustus - ei tee midagi, sh starter. Käik väljas - töötab.
Siduri andur ((Starter Lockout Switch) - elimineerib neutraal switchist sõltuvuse.
Enamus kaableid ja andureid-kaitsmeid testitud. Paar korrosiooniga ühendust puhastatud. Süüteskeemi saab ka vajadusel siia lisada, kui nõudlust.
Lahtised teemad:
Süüteluku (Ignition switch) üks ahel annab takistuseks 100 oomi. Sama ahel on osa CDI-sse minevast ringist, kus juhendi järgi peaks olema sama pinge, mis akul, kuid mul nii ei tule - natuke vähem.
Neutral Switchi takistus on u.7 oomi - ka selle peaks ka nulli saama,....?
Throttle sensor on ise veel kontrollimata. Spesial seade puudu. Proovin käivitada gaasi peal hoides, vaatab mis teeb...
Kui mahti, teen ringi ja vaatan mis kuumalt teeb. Kuumalt on siis nii, et silindripea temp u 140 kraadi.
Sädemetester - üks jubin automaailmast.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Su viimane post on nii segane, et sellest ei saa mitte midagi aru. Alguses oli jutt, et külmalt on kõik OK, nüüd kirjutad, et külmalt on ainult sinine säde ja muud ei midagi. Nii ei saa keegi mingit nõu anda. Vead on enamasti oluliselt lihtsamad kui see, mida sina testid ja katsetad. Esmalt - kas siis külma mootoriga tsikkel käivitub ja töötab või mitte?
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Tere,
Minu poolsed selgitused.
Külmalt on toodud erinevate andurite tegevused, kui mootor külm - nagu seda yeekim küsis. Külmalt käivitub ilusti ja käivitades küünaldel sinine tulukene vilkumas.
Mis ma tegin - kogu see süütesüsteemi kaabelduse uurimine ja takistuste ning nn halbade ühenduste otsimine, mis võib põhjustada kuumalt mitte käivitumist, kuigi starter veab. (PS. klapivahede teemaga olen tutvunud ja ei tahaks uskuda, et paari saja km klapivahed valeks lähevad).
Probleemiks ja avastuseks on, et süütelukul ja neutraal switchil on takistused, mille olemasolu lubatavusest juhendis juttu ei leia. Samuti on CDI-sse minevate kaablite pinge väiksem, kui manualis kirjeldatud, seega kuskil on mingi pinge langus.
Eks mul olegi palju lolle ja segaseid küsimus, sest kevadel ei jaganud motika süütesüsteemi kontrollist veel üldse matsu.
Samas ei ole ka välistatud, et selle kaablite ja andurite kontrolli ja puhastamisega sain probleemile (kuumalt mitte käivitumine) lahenduse, kuid ei ole olnud mahti tiirutama minna ja orienteerumisele tõrkuva isendiga rallitama ei lähe. Seega oli terviserikkega ratas juppideks laiali ja tekkisid mõned tähelepanekud, millel soovisin vastust või arutelu.
Eks ma vaikselt nokin
Täiendus: miks ma seda elektrit nokin. Sest katsetuste ajal kuuma mootoriga küünaldel sädet ei täheldanud ja alla mäge käima jooksmine ka ei õnnestunud. Võimalik et on mingi muu kala, kuid hetkel vaatan särtsu poolt.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Kui ainuke põhjus ja erinevus töös on mootori kuumus, siis süüteluku ja muu juhtmestiku probleemi ma ei usu. Selle takistus ei muutu tempratuuriga. Küll aga oleme täheldanud süüteanduri takistuse sõltuvust temperatuurist. Ja süüteandur ongi see, mis annab süütehetke. Esimene valik kahtlustamiseks oleks just see detail.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Tere,
Panen sellele teemale praeguseks punkti.
Uus pick-up coil vahel ja hetkel töötab. Tähelepanekuks, et ka uue pick-up coili takistus samuti muutub ja kuumalt (u tund aega sõitu) oli takistus 554 oomi, jahedalt (+20C) suurusjärgus 450oomi. Kuidas teiste ratastega, seda ei tea aga kawa ZR-7 on nii.
Viitena link seonduvale teemale pick-up coili lainel.
viewtopic.php?f=1&t=105598&hilit=pick+up
Vastused minu poolt lahtiseks jäänud küsimustele:
Süüteluku ahelas 100 oomise takistuse olemasolu - normaalne nähtus, vajalik turva kaalutlustel.
Neutral switchi u 7 oomine takistus - ei täheldanud rolli süütesüsteemi toimivusel.
CDI-sse tuleva pingelangu põhjus - süütelukul olev 100 oomine takisti.
Motika hääl kui pick-up coil lahti ühendatud - täpselt selline nagu minu probleemi algne kirjeldus ehk starter töötab kuid käima ei lähe, säde puudu,
Throttle sensori katsetuse kirjeldus - gaasi peal hoides ja starterit vajutades läheb käima küll ja pöörded laes.
Teiste andurite tegevusi olen oma eelnevates postides kirjeldanud.
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Tere
Ma väga tihti ei postita siia, aga see takistuste mõõtmine ja selline tegevus ei anna erilist tulemust. Võibolla siis oleks väntvõlli anduril avatud ahelat näinud, kui kohe peale suremist mõõtnud, oleks ilmselt näinud million oomi takistust või rohkem. Teinekord kui võib kasutada ka kuumaõhupuhurit või fööni, kui konkreetset andurit kontrollid, kiirendab sümptomeid.
Viga oleks lihtsalt välja selgitatav andurite signaali mõõtes, muidugi sa pead teadma ka mida graafikult vaadata.
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
traadi takistus ilmselgelt muutubki vastavalt temperatuurile. see on basic füüsika. sada oomi 500se takistuse juures pole küll midagi niiväga erilist, et seda ära mainida tasuks. täiesti tavaline nähtus.
ja igasugused switchi ja traadiahelate takistused single digit oomides on ka põhimõtteliselt lihtsalt ei midagi muud kui nende samade traatide endi takistus. 1 oomi saad juba testri juhtmeid omavahel kokku pannes
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
aivar424 kirjutas: ↑16 Juul 2019, 02:35Tere
Ma väga tihti ei postita siia, aga see takistuste mõõtmine ja selline tegevus ei anna erilist tulemust. Võibolla siis oleks väntvõlli anduril avatud ahelat näinud, kui kohe peale suremist mõõtnud, oleks ilmselt näinud million oomi takistust või rohkem. Teinekord kui võib kasutada ka kuumaõhupuhurit või fööni, kui konkreetset andurit kontrollid, kiirendab sümptomeid.
Viga oleks lihtsalt välja selgitatav andurite signaali mõõtes, muidugi sa pead teadma ka mida graafikult vaadata.
Fööni teemaga tuttav ja vanat andurit sa nii ka testitud. viidatud foorumis tegevusest ka kirjeldus. Seega otsest haigust vanal pick-upil ei täheldanud, sest takistus jäi normidesse ka hetkel kui toimus "suremine".
will111 kirjutas: ↑16 Juul 2019, 03:01traadi takistus ilmselgelt muutubki vastavalt temperatuurile. see on basic füüsika. sada oomi 500se takistuse juures pole küll midagi niiväga erilist, et seda ära mainida tasuks. täiesti tavaline nähtus.
ja igasugused switchi ja traadiahelate takistused single digit oomides on ka põhimõtteliselt lihtsalt ei midagi muud kui nende samade traatide endi takistus. 1 oomi saad juba testri juhtmeid omavahel kokku pannes
Jap, füüsika ja takistuse muutumine on teada värk, kuid kui SinuToru (fööniga test, kus takistus sisuliselt ei muutunud) ja osaliselt ka siine foorum annab vastakaid arvamusi, siis enda katse on parim praktik ja MOTT (mida oligi tarvis tõestada).
Kui juhtmed ja pistikud korras ka väikese väntsutamise korral, siis 0 oomi on kindel, see 1 oom on ikka mingi kala. PS kogu see süüteahela kaabeldus sai lõpuni läbi testitud ja pistikud puhastatud, kõik nullid v.a. neutraal anduri oma takistus ja süüde100 oomi
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
0 oomi kindel? no ma ei tea, ma pole mitte ühegi testriga, mitte ühtegi asja mõõtes mitte kunagi saanud sellist tulemust nagu 0 oomi isegi üsna jämedal ja lühikesel vasktraadi jupil on mingi takistus. paistab, et sa oled mingis ideaaluniversumis...
kui sa alustad sellest, et hakkad mingisuguse sinutoru föönitesti järgi tegema põhjapanevaid järeldusi füüsikaseaduste kehtivuse osas, ega siis ei saagi tulemused väga head olla.
tegelikult on asi ju lihtne: The Temperature Coefficient of Copper (near room temperature) is +0.393 percent per degree C. This means if the temperature increases 1°C, the resistance will increase 0.393%.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
will111 kirjutas: ↑16 Juul 2019, 16:170 oomi kindel? no ma ei tea, ma pole mitte ühegi testriga, mitte ühtegi asja mõõtes mitte kunagi saanud sellist tulemust nagu 0 oomi isegi üsna jämedal ja lühikesel vasktraadi jupil on mingi takistus. paistab, et sa oled mingis ideaaluniversumis...
kui sa alustad sellest, et hakkad mingisuguse sinutoru föönitesti järgi tegema põhjapanevaid järeldusi füüsikaseaduste kehtivuse osas, ega siis ei saagi tulemused väga head olla.
tegelikult on asi ju lihtne: The Temperature Coefficient of Copper (near room temperature) is +0.393 percent per degree C. This means if the temperature increases 1°C, the resistance will increase 0.393%.
Eks paigutan siis manuaali koostaja ideaaluniversumisse.
[img][/
img]
-
- Postitusi: 749
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 75 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Eks see ideaaluniversum võib tootja meelest tähendada seda, et [0,midagi] oomi ongi 0 oomi. Võtsin proovimise mõttes laua sahtlist üsna krõbedahinnalise ja ilmselt ka päris kvaliteetse multimeetri ning vaatasin, palju see mõõtejuhtmete takistuseks hinnata suudab - tulemus <0,05 oomi, manuali ei hakanud otsima kontrollimaks, kas jääb ka lubatu piiresse.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
Igal algusel on lõpp ja hetkel tundub see teema lahend selline pooles vinnas. Parandame vea ja pakun enda poolse lahendi tõenäolise põhjuse (kuna enam ei ole probleem esinenud).
Olles kaabelduse läbi testinud, lühiseid jms otsinud, pistikuid puhastanud , erinevaid andureid ning coile testinud. Sai koostatud probleemi kirjeldus ning hoolduses käidud - loomulikult käivitus ideaalselt.
Eelnevate mitte käivitumiste kahtluse uss jäi nüüd süüteluku ja seal oleva takisti peale. (CDI-d prooviks ei õnnestunud saada ja lootsin, et see ei ole põhjuseks)
Luku eelneva anatoomia ja demonteerimise info kogumise käigus avastasin toreda funktsiooni lukul, millega jäävad pargid põlema, kuid ratas ise on tumm ja lenksulukk peal. Kes oleks arvanud, et see funktsioon ei taha kergelt maha tulla, kuid peale pikka meelitust õnnestus luku turvapolt tagasi normaalsesse asendisse saada.
Olles selgeks saanud, milliseid erilisi otsikuid on vaja ja teades, et on olemas üks aftermarket lukk. sai avamine käsile võetud. Sihitud tegevuseks oli süüteluku klemmide puhastamine ja takisti kontroll - korrosiooni ja sodi oli seal korralikult. Puhastasin, testisin ja kuna võti töötas ilusti ning see pelgalt mehhaaniline osa, siis seda edasi ei lammutanud.
Olles nüüd pea igal sõidul tahtlikult ratast kuumalt välja suretanud on ta alati ilusti ka käivitunud.
Üks väike asi on siiski kripeldamas kütusena kasutan hetkel taas 95-te, kuna jäin mingil hetkel mõtlema, et ehk on 98 liiga äkiline ja kuum sellisele klassikule.
Eks teen järgmisel korral proovi, seniks aga klemm kõrvuni ja stress kadunud.
Ilmad ilusad veel väljas ja muretuid kilomeetreid kõigile.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2611
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 376 korda
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
98 ei ole mitte kuidagi "äkilisem" kui on 95, mõne müüja 95 võib sisaldada etanooli aga ei pruugi - jälgi märgistust (95E0 ei sisalda)!
Re: Kawasaki ZR-7 Ei käivitu kuumalt
sellist nähtust pole jah olemas, 95 ja 98 on sisuliselt võrdsed asjad...või no vähemalt olid kuni selle etanooli tsirkusejurani, mis paar aastat tagasi algas. 98 lihtsalt on võimaline TEOORIAS töötama mõnes väga spetsiifilises mootoris nö. paremini, aga see eeldab, et vastav mootor ongi loodud töötama minimaalselt sellise oktaaniarvuga kütusega ja vastavalt tuunitud. aga väga tugevalt kaheldav, et isegi täna poest ostetav tuttuus tsikkel (tavaline numbriga tänavaratas) on selline, millesse ei oleks mõeldud 95 kütus, vaid tohib tankida minimaalselt 98.
etanoolitsirkuse käigus loodi need idiootsed "reeglid", et 98 sisaldab seda 5% vähem kui 95. mootori töös see siiski kuigi palju ei muuda, aga osade vanemate mootorite puhul ilmselt on kütusesüsteemile tsipake sõbralikum kasutada väiksema etanoolisisaldusega kütust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.