Igasugune info ja abi on teretulnud.
Mõte/vajadus tekkis hetkel uue aku järgi kuna eelmine aasta ostetud mingisugune odav 50€ ne ei jaksa enam V2 käima tõmmata hommikuks.
Ehk siis täpsem küsimus kas tallinnas kuskil ka kohapeal oleks pakkuda liitium ioon akut mis sobiks YTX20HL-BS märgisega aku asenduseks, suurusjärk 18-20Ah ja käivitusvool 270 kanti, rohkem ilmselt oleks parem.
Olen kursis, et külmaga lithium nats pirtsakas, ja vajab teistsugust laadijat, aga pikaealisuse mõistes tunduvad hästi käituvat.
Patareid.ee võid ka külastada. Nad küll avatud kahjuks ainult tööpäevadel, Peterburi tee 2f. Ise ostsin sealt mõned aastad tagasi laadija ja kui mäletan, siis oli neil seal tsikliakusid kohapeal üsna palju. Ja müügimees oli ise ka rattur ning teemadega kursis, mina sain igatahes lisaks laadijale ka tarkust juurde.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 10 Mai 2019, 18:30
Postitas karpin
IIrimaal elades omasin LeMans 1000 mark V 1991 millel sama big block mootor. Moto pood kysis mega hinda aku eest kuna keegi eriti ei tee nii suure amperaaziga akusid mootorratastele. Samas yle tee asus traktori pood, kus oli happe aku miskile John Deer diisel mootoriga vaikke traktorile, vist oli mingi 28A/H aku 20 euro kantti. Kestis mul pea neli aastat ilma erilise extra laadimiseta. Aku suurs mootmetelt oli sama ainult korgid happe purkkidel olid siga suured. Et aku oma pessa saada, pidi yhe korgi eemaldama paigaldus ajaks. Kui aku oma pesas oli, sai korgi ilust tagasi monteeritud. Selle raha eest olin nous ostma aku igaks aastaks, aga kestis kurinahk pikalt. Moto pood kysis 360eurot aku eest, eri tellimus ja blaablaablaa.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 10 Mai 2019, 18:56
Postitas Piipz
ei lähe sa nii suurde külma selle motikaga, et liitiumit mitte kaaluda. siin ikka suurtest miinustest jutt. ja soovitan ka patareid.ee, saad head nõu
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 11 Mai 2019, 15:56
Postitas indumen
netis ei tundunud eriti pakkumisi olevat, aga ilmselt tasub siis kohapeale minna ehk tõesti,
tobe on see et isegi odav aku võiks ju rohkem kui aasta kesta eriti kui veel automaat/säilituslaadija talvel peal oli kogu aeg.
netis ei tundunud eriti pakkumisi olevat, aga ilmselt tasub siis kohapeale minna ehk tõesti,
tobe on see et isegi odav aku võiks ju rohkem kui aasta kesta eriti kui veel automaat/säilituslaadija talvel peal oli kogu aeg.
Kui tahad akut mis kestab ja jõuab korralikult käivitada siis ainus valik on YUASA. Hiina akudel on olematu käivitusvool ja tummisemat mootorit see käima ei pruugi vedadagi..
Aga kui on soov iga aasta mööda poode asjatada ja akuprobleemidega tegeleda siis ikka hiinakas..
netis ei tundunud eriti pakkumisi olevat, aga ilmselt tasub siis kohapeale minna ehk tõesti,
tobe on see et isegi odav aku võiks ju rohkem kui aasta kesta eriti kui veel automaat/säilituslaadija talvel peal oli kogu aeg.
Kui tahad akut mis kestab ja jõuab korralikult käivitada siis ainus valik on YUASA. Hiina akudel on olematu käivitusvool ja tummisemat mootorit see käima ei pruugi vedadagi..
Aga kui on soov iga aasta mööda poode asjatada ja akuprobleemidega tegeleda siis ikka hiinakas..
Oleks see nii lihtne,mitteHiina Varta ja Exide koolesid tsiklil ja autol PÄEVAPEALT ära- tuled sõidust ja kööga Bosch Silver vedas ka jeeli-jeeli garantiiaja lõpuni.
Domineerimisel kasutan nüüd Liitiumi- müstika, kuidas nii kergest ja väikeset akust nii palju särtsu välja tuleb
netis ei tundunud eriti pakkumisi olevat, aga ilmselt tasub siis kohapeale minna ehk tõesti,
tobe on see et isegi odav aku võiks ju rohkem kui aasta kesta eriti kui veel automaat/säilituslaadija talvel peal oli kogu aeg.
Kui tahad akut mis kestab ja jõuab korralikult käivitada siis ainus valik on YUASA. Hiina akudel on olematu käivitusvool ja tummisemat mootorit see käima ei pruugi vedadagi..
Aga kui on soov iga aasta mööda poode asjatada ja akuprobleemidega tegeleda siis ikka hiinakas..
Oleks see nii lihtne,mitteHiina Varta ja Exide koolesid tsiklil ja autol PÄEVAPEALT ära- tuled sõidust ja kööga Bosch Silver vedas ka jeeli-jeeli garantiiaja lõpuni.
Domineerimisel kasutan nüüd Liitiumi- müstika, kuidas nii kergest ja väikeset akust nii palju särtsu välja tuleb
edu
Heh mul suht sama lugu nendega,Exide tegi talvel DSierral ainult kiuks-kiuks Mondeol Bosch Silver lõppes ennem garantiiaja lõppu ära nii et makk oli kah pime autos.tseki leidsin muidugi hiljem ülesse siis oli juba hilja Ameeriklasel kestis originaal Optima aku 10aastat, hiljem veel paadimootoril.YUASA kestis yamahal 10 aastat. vbl oleks veel kauem kestnud aga öökülmadega jai lihtsalt nõrgaks
Aga astu kindlasti esindusest läbi, meil ka Motokaup.ee hallata ja selle valikust palju asju näidata.
Kuidas see Li-ion 7Ah versus tavaline 20Ah süsteem toimib?
Mingisugune garantii ka neil on ? tunduvad samamoodi "hiinakad" kui arvesse võtta et paljud soovitatud akud Moto Guzzi 1200 V2 mootorile on pigem 300€ kanti mujal interneeduses
guzzi lehtedelt leidsin miskit sellist, käivitusvool on kahtlaselt topelt, kas see starterile miskit kahju ei tee:
]
Voolu võetakse ja pinget antakse, ehk siis tarbija võtab niipalju kui tal vaja.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 12 Mai 2019, 11:30
Postitas Ain
Aga mis on täna argument, et tavasõitja peaks rattale ostma üksjagu kallima Li aku?
Kui mõtlen oma tehnika peale siis kõigil on Yuasa AGM akud ja mingit muret pole olnud..Saanil aastast 2011 Tsiklitel vähe värskemad. ATV peal on samuti Yuasad kuna vints tarbib korralikult ja eesmärk on sõita mitte akumuredega tegeleda... Tsiklitel talveks akud maha ja aegajalt laadijaga täis. Isetühjenemine on Yuasal suht väike..
Aga mis on täna argument, et tavasõitja peaks rattale ostma üksjagu kallima Li aku?
Ruum ja kaal. Kui ikka tavaline pliiaku ei mahu ära, siis peale LiIon aku muud varianti ei ole.
Kordan üle...tavasõitjale! Mis puhkudel peaks tsiklil akuruum vähenema? Ok - mingi ümberehitus äkki..Aga kui paljud seda teevad? Ilmselt üksikud..
Moodsad e-starteriga krossikad ja enduurod näiteks
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 12 Mai 2019, 12:41
Postitas M.T.
Ain pidas tavasõitja all ilmselt silmas tänavasõitjat tavalise asfaldipilliga, mitte enduro või krossimehi. Need ikka natuke rohkemat kui tavasõitjad.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 12 Mai 2019, 13:00
Postitas Vint
Khm, nüüd võtate hoogu maha, pole vaja viimase veretilgani enda veendumusi, tsikli marki ja kasutusala minna kaitsma ning teisele osapoolele, virtuaalset klistiiri teha.
Aga astu kindlasti esindusest läbi, meil ka Motokaup.ee hallata ja selle valikust palju asju näidata.
Kuidas see Li-ion 7Ah versus tavaline 20Ah süsteem toimib?
Mingisugune garantii ka neil on ? tunduvad samamoodi "hiinakad" kui arvesse võtta et paljud soovitatud akud Moto Guzzi 1200 V2 mootorile on pigem 300€ kanti mujal interneeduses
ei ole tõesti tahtmist iga aasta uut osta
Minu tarkus oleks siin see, et liitiumaku on käivitamiseks. Kui sul masinal peal mustmiljon tarbijat, külmkapp ja alarm, siis kasuta edasi pliiakut. Liitiumi eelis on ka olematu isetühjenemine. Jätad sügisel seisma ( muidugi juhul kui ratas on tehniliselt korras ja väikesed vampiirid tööd taustal ei tee) ja kevadel paned rahulikult ratta tööle. Ka kõik need väited, et nüüd minu aku ei pea garantiiaegagi vastu vms. peaks vaatama üle alguses 5 aspekti- kuskohast aku osteti ( saab järeldada palju edaspidiseid asju), kui vana see oli, kuidas oli hoitud, kuidas toimus aktiveerimine ja esimene laadimine. Siis ma tooks juba välja ratta enda seisukorra. Kas vana ratas või uus, kas tehniliselt korras või mitte. Kas korralikult laetud, mis tingimustel hoitakse jne. Minu enda Griso 1200 Yuasa aku pidas vastu 8 aastat. Uus omanik tuli muidugi kevadel uut akut ostma, sest jättis laadimatta
Kui rääkida "hiinakast" siis kõik on toodetud tänapäeval hiinas. Kuid hiinast võid saada ülikvaliteetse toote ka, kui oskad küsida ja saad aru et kvaliteedi eest tuleb maksta ka. Shido akudega meil siiani probleeme pole olnud (ptui, ptui, ptui). Kui rääkida hiina pliidest, siis näiteks 3 aasta jooksul on tagasi toodud ainult üks Fulbati aku, aga see ka unustati laadima panna. Minu soovitus alati kliendile on, et kui ostad iseendale ja ratas on plaanis hoida rohkem kui 2 aastat, osta Yuasa. Muus osas võib ökonoomiat taga ajada. Kuid Yuasa puhul tee ratas korda.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 12 Mai 2019, 21:38
Postitas M.T.
Mul Yuasa, lasin üle-eelmisel talvel tühjaks. Noh jäi talveks peale ja meelde tuli siis, kui enam ei tulnud displeile mingit pilti ette ega teinud mingitki piuksu. Ostsin laadija, kütsin täis ja töötab tänaseni. Käesolev on siis 7-s hooaeg akul.
Sel talvel olin muidugi targem kah
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 12 Mai 2019, 23:11
Postitas Forumist
Mul on mingi BS-Battery. Kui enne talve lahti ühendan, siis kevadel veab ka ilma laadimata käima. Telefonilaadija-USB junn tõmbas paar korda 3-4V peale, aga võttis uuesti elu sisse. 1-2 korda aastas laen.
Autol on Varta aastast 2001, kui kord 2-3 nädala jooskul sõita, siis hoiab elu sees.
Mul on mingi BS-Battery. Kui enne talve lahti ühendan, siis kevadel veab ka ilma laadimata käima. Telefonilaadija-USB junn tõmbas paar korda 3-4V peale, aga võttis uuesti elu sisse. 1-2 korda aastas laen.
Autol on Varta aastast 2001, kui kord 2-3 nädala jooskul sõita, siis hoiab elu sees.
BS-Battery ja Fulbat on sisuliselt sama kaup, sama tootja.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 13 Mai 2019, 10:14
Postitas Carl
Monstro, kas Patareid.ee kaubale saab Biker'i rahvas soodukat ka?
Monstro, kas Patareid.ee kaubale saab Biker'i rahvas soodukat ka?
Kes küsida oskab see ikka saab Teeme pidevalt kampaaniaid, hetkel ka näiteks akudel soodustus juba veebipoes olemas, mis üsna hea. Motokaup.ee soodustuse jaoks tasub astuda ise esindusest läbi või jälgida reklaami
kui kellegil konkreetne soov, siis kirjutage mulle karmo@motokaup.ee
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 13 Mai 2019, 11:17
Postitas indumen
Kõik jutt õige ja olen ka kursis sellega, rattal pole ühtegi lisatarbijat, ainuke on tehase immo, spetsiaalselt sai ostetud uus aku + tark-laadija mis terve talve küljes oli, kevadel esimene käivitus oli ka ilus, siis peale esimest sõitu jäi paariks nädalaks seisma ja starter jõudis pool pööret teha ainult, hoolduses laeti ka õhtul täis, hommikul sama seis, ratta enda laadimine on ka korras väidetavalt, hetkel seisab varju all seesama automaatlaadija küljes, saab sõidud tehtud, aga kauemaks ei julge kuskile minna, tahaks ennem siiski veenduda et mingit muud kala pole kui jälle 100+€ aku alla magama panna
kogemused on seinast seina kes sõidab aastaid mingi vuffliga kellel surevad ka korraliku tootja kõrgema seeria mudelid ära.
iseenesest tundub Liitium minu vajadustele piisama praeguses valguses, kuna lisavarustust rattal pole, aga V2 käivitamiseks kuluks kõvem särts ära küll.
Mis lifepo4 akusid puudutab, siis mul seisis ratas külmas garaazis talv läbi, juhtmed peal ja läks ilma hooldamata käima aprillis. Väiksed, võimsad.
jah võib küll kasutada ja need Fulbat U1 ja U1R on väga head akud - hoolduvabad, AGM. Klemmide osas peab vaatama, kas mahub peale - tsikli akul on need uputatud, Murutraktoril ulatuvad üleval välja.
Kõik jutt õige ja olen ka kursis sellega, rattal pole ühtegi lisatarbijat, ainuke on tehase immo, spetsiaalselt sai ostetud uus aku + tark-laadija mis terve talve küljes oli, kevadel esimene käivitus oli ka ilus, siis peale esimest sõitu jäi paariks nädalaks seisma ja starter jõudis pool pööret teha ainult, hoolduses laeti ka õhtul täis, hommikul sama seis, ratta enda laadimine on ka korras väidetavalt, hetkel seisab varju all seesama automaatlaadija küljes, saab sõidud tehtud, aga kauemaks ei julge kuskile minna, tahaks ennem siiski veenduda et mingit muud kala pole kui jälle 100+€ aku alla magama panna
kogemused on seinast seina kes sõidab aastaid mingi vuffliga kellel surevad ka korraliku tootja kõrgema seeria mudelid ära.
iseenesest tundub Liitium minu vajadustele piisama praeguses valguses, kuna lisavarustust rattal pole, aga V2 käivitamiseks kuluks kõvem särts ära küll.
esialgse info ja idee ammutasin sellest videost:
Nö. targad laadijad panevad oma algoritmidega pange, kui masinal on peal mingi tarbija. Ma ei tea mis marki laadijat konkreetselt kasutad, kuid kunagi oli Ctek selles osas probleeme, nüüd enam mitte. Meie pakutav Noco'l sellega probleeme ei ole. Üldjuhul on nendes tarkades laadijates sees funktsioon, et korra nädalas peaksid tegema nö restardi, et kuskil nö ummikusse jäänud ei ole. Kuid kõigi brändide ja mudelite kohapealt ei oska öelda. Ise soovitaks ikka kasvõi paari kuu tagant ise selline restart teha. Sinu konkreetne aku, kui enam üldse ei pea peale laadimist on omadega õhtal. Võid tuua ka selle aku kontrolli - laeme ise täis, teeme koormustestid ja pilt selgem.
Re: Lithium-ion aku
Postitatud: 13 Mai 2019, 12:27
Postitas Tort
Väga hea. Kõrgus on antud specsides klemmidega koos?