1. leht 1-st
Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 09:52
Postitas 2715
Pole küll kaherattaline sõiduk vaid bagi GSXR 600 mootoriga, mis enamuse oma tööst teeb peale 10 000 pööret kuni piirajani ja sel läksid kepsusaaled laiali.
Muidugi mootori varasem ajalugu on teadmata millal ja kas üldse on vahetatud ning kui nüüd panna uus vänt ja kepsud siis kui tihti näiteks ringrada sõites sellises mootoris asju vahetatakse et ennetada kallimaid purunemisi?
Arvamusi selle kohta netis on ka seinast seina alustades 5 tunnist kuni mittekunagini...
Samas küsiks ka tasakaalustusvõlli kohta kas selle ärajätmine muudaks vibratsiooni neljasilindrilisel mootoril kuidagi eriti suureks?
Peaks ju selline mootor end ise tasakaalustama sest kolvid liiguvad ju vastamisi ja tasakaalustavad inertsijõude?
Lihtsalt tundub kummaline et mootorisse mis käib 13 000 pööret on pandud asi, mis pole tasakaalus ja pöörleb väntvõllist poole kiiremini ehk 26 000 pööret?
Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 13:40
Postitas citikas
See tundub bagide tüüpviga.
Probleemi lahendaks kuivkarteri süsteem. Mis on kallis ja võistlustel keelatud.
Kui mootor on motika peal siis kurvis mootor kaldub ja õli surutakse karteri põhja. Bagi peal aga mootor kurvis ei kaldu ja õli surutakse mootoris küljele.
Enamasti vist pannakse lihtsalt liiter õli rohkem sisse kui norm ette näeb. Aga on ka siis laiali lennanud mootoreid.
Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 14:33
Postitas Lembit
Kui kepsusaaled jäävad kasvõi natukesekski kuivale, siis on nende eluiga pigem loetav sekundite, kui tundidega. Seega õlitus kurvijõudude korral tuleks kindlasti korda saada. Kuiv karter on muidugi väga hea variant, aga kui see on keelatud, siis võiks mõelda kas Accusump tüüpi lahendusele või ka lihtsalt täiendavatele vaheseintele karteris.
Kui õlitusega on kõik korras, siis tehase pööretepiiraja juures peakski olema kepsusaalede eluiga väga pikk. Pööretevahemikku tõstes on juba arvutada ja katsetada vaja. Ei ole ju teada täpselt, mis pöörete juures kepsu alumine silm deformeeruma hakkab ning see mõjutab õlikile paksust saale ja väntvõlli vahel.
Kolvid tasakaalustavad endid esmaste vibratsioonide osas. Jõud, mis tekivad 2 korda iga mootoripöörde jooksul seetõttu, et kolb liigub ülemise poole kolvikäigust kiiremini, kui alumise poole, tasakaalustatakse selle 2 korda kiiremini pöörleva tasakaalustusvõlliga.
Kui tahad katsetada, siis tõenäoliselt võid tasakaalustusvõlli välja visata. Samas võib siis olenevalt mootorikinnitustest mingeid põnevaid vibratsioone ka raami kanduda, mis siis mingeid asju lammutama asuvad.
Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 15:12
Postitas will111
mida see tasakaalustusv]lli välja viskamine seal täpsemalt andma peaks? (peale ägedama "ralli" tunde..)
Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 16:23
Postitas RasmusL
Tasakaaluvõlli võib neil ära jätta. Enamustel turbokatel ka tehakse seda just õlituse parandamiseks. Teiseks tasuks panna õlirõhu tõstja mootorisse. Üle tasub vaadata ka õlijahutus, vb paigutada õliradikas siis kui pole. Tasub ka õli enda peale mõelda, mul endal turbomootor, mis kuumeneb kiiremini ja rohkem kui originaalis oli, seega kehva õlijahutusega muutub õli liiga vedelaks ja määrimisomadused muutuvad kehvemaks. Ise läksin 10w40 pealt üle 10w60 Motorexi peale. Minu rattal põlesid saaled samuti ära dünotades suure koormuse all, seega puhtalt õlituse viga.
Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?
Postitatud: 03 Mai 2019, 17:10
Postitas citikas
Rallikrossi selle aasta tingimustes nagu oleks isegi kuivkarteri süsteem lubatud. Otseselt keelatud pole, näitena õliradiaatori lisamine on lubatud
Aga mootori sees praktiliselt pole lubatud midagi teha. Kui tehniline komisjon leiab et balanss võll on hooratas siis selle eemaldamine pole lubatud.
https://rallikross.ee/wp-content/upload ... d-2019.pdf