1. leht 3-st
Kerghaagistest
Postitatud: 17 Veebr 2019, 21:23
Postitas Ardilla
Motomehele on abiks alati kerghaagis 
Vahel on vaja aidata aga veidi kaasa ka haagist ennast.
Mul on kaheteljeline Tiki ja mure on rehvidega. Kaheteljeline sõber on teeninud aastast 2006 ja teenib veel ma usun samapalju kui tema eest hoolt kanda
Tahan telle lisada veidi igast vidinaid, et rajal käia aga see selleks, eks saate jagada oma knowhowd ja olen teile selle eest väga tänulik. 
Mure on siis nüüd rehvidega.
Kuna selle ajaga on need ära kulunud, siis on aeg need välja vahetada, mis võiks olla lihtsam mine ja osta eks?
Kas keegi talveks haagisel üldse vahetab rehve? Kui osta siis saan aru peab olema MS märgis vähemalt jne.
haagisel vastavalt seda vedava veduki mustrisügavusele esitatavatele nõuetele
sõiduautol (M1 kategooria), veoautol, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni (N1 kategooria) ja haagisel, mille registrimass on üle 0,75 tonni, kuid ei ületa 3,5 tonni (O2 kategooria) peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega), mille mustri jääksügavus on vähemalt 3,0 millimeetrit.
Lisaks sellele on märge maanteametis rehviindeks 74K aga tänapäeva rehvidel on kõigil 79T mida olen leidnud. 
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 17 Veebr 2019, 21:46
Postitas mx77
Üle 750 kg ei ole kerghaagis.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 17 Veebr 2019, 21:48
Postitas will111
reaalselt ei ole haagisele talverehve vaja. osta lihtsalt uued mustriga suverehvid ja pane alla, kogu moos. mõneks ajaks jälle mureta.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 17 Veebr 2019, 22:02
Postitas Ain
Kerghaagisel peavad talvel olema M+S märgisega rehvid.
Haagistel mis ei ole kerghaagis(haagised mille registrimass on üle 750kg) peavad olema talvel M+S märgisega rehvid ja kui vedaval autol on naastrehvid siis ka haagisel peavad olema naastud.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 17 Veebr 2019, 23:16
Postitas AzA
Ain kirjutas: ↑17 Veebr 2019, 22:02
Kerghaagisel peavad talvel olema M+S märgisega rehvid.
Haagistel mis ei ole kerghaagis(haagised mille registrimass on üle 750kg) peavad olema talvel M+S märgisega rehvid
Nujah, see nüüd rebis metsa sul veidi?
Kerghaagise (O1) rehvidele on mustrisügavuse nõue, vähemalt 1.6mm - lisaks peavad nad vastama haagise valmistaja ettenähtule - suurused, koormustaluvus jms.
Muudel haagistel (O2 näiteks) peavad olema talverehvid kõige kaasneva mölluga.
Kuna jutt on kerghaagisest (neid on ka 2-he teljelisi), siis pole mütsi muret. Keevita miskised suvekad alla ja asi ants. Talvel sa väga tsiklit ei vea nii ehk naa 
Ma olen ühe korra talverehvid alla keeranud haagisele - seda O2-le siiski. Kergele pole leidnud pointi jaurata - kasutan kas linnas või siis soolamärjal maanteel heal juhul korra talve jooksul.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 11:37
Postitas Ain
jah seadus ei nõua kerghaagisele tõesti M+S rehvi aga kui aastaringselt kasutatakse siis võiks ikkagi need sinna alla panna. Tootjad igatahes panemad enamusele.. Hinnavahe ei tohiks suur olla.. lumisel teel suvekatega käru haakes... ei tahaks küll sellist teepeal kohata.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 11:58
Postitas Madlobster
Ain kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 11:37
lumisel teel suvekatega käru haakes... ei tahaks küll sellist teepeal kohata.
No sa kohtad neid iga jumala talv igapäev liikluses 
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 13:09
Postitas ranel
Äkki on siiski põhjusega, miks seadus kerghaagiselt ei nõua talverehve?
Endal suvekad all, lasen külavaheteid ja ainult tühi haagis hakkab taga liputama. Lastis haagis ei sõida kuhugi. Tühja haagise saab suvel vihmagagi liputama panna.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 13:35
Postitas wicked
sõitke haagisega rohkem ning saate teada, et igal juhul peaks vähemalt lamelli talveks alla panema. mitte mingit vahet ei ole kas ja kui suur koorem peal on.
ainuke probleem on need enamvähem korralikud 13" lamellid leida. normaalsed tootjad sellist mõõtu enam eriti ei tee.
need saastad, mis haagise tootja on alla kruttinud, ei kannata isegi mitte suvel vihmaga sõita.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 13:43
Postitas AzA
Ain kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 11:37
jah seadus ei nõua kerghaagisele tõesti M+S rehvi aga kui aastaringselt kasutatakse siis võiks ikkagi need sinna alla panna. Tootjad igatahes panemad enamusele.. Hinnavahe ei tohiks suur olla.. lumisel teel suvekatega käru haakes... ei tahaks küll sellist teepeal kohata.
Absoluutselt nõus.
Kui talvel lumisele, anna jumal jäisele satuks, siis kohe kindlasti vahetaks ka kergel ringi. Kulu on olematu vs. risk. Mingi 1 sõit paar kilti 30mnega käkerdada on üks asi, pidevalt uhada teine asi. Aga ainult maanteed uhaks, siis ei vaevu.
4x14" velg ja mingid naelad peale ning peab 5+ aastat rahuga. Väljaminek mõni sotti.
Iseasi, kus korralikke rehve sellist mõõtu välja võluda.
Aga siis peaks tähele panema seda, et haagisel võiks sama kanti rehve kasutada, mis autol.
Lõppeks, asi on alati kasutamises. Piltlikult, mis mõte on vihmarehvidel, kui vihma korral mitte nina välja pista või vaikselt 3 kilti koduni töristada.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 14:10
Postitas rannamees
Ärge üle mõelge. Seadus ikka põhjusega ei nõua kerghaagiselt talverehve.
Kui haagis taga pidevalt risti, siis peaks oma sõidustiili korrigeerima- ilmselt ei piisaks ka piikrehvist.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 14:26
Postitas Ain
Isiklikult arvan, et täna on enamikul kerghaagistel all M+S rehvid... minuarust see on ka mõistlik. Sest suverehvi segu talvel on oluliselt kõvem/plastmassisem.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 15:51
Postitas will111
Jah, on, mis siis? Ega keegi neid väga vahetamas ei käi, need on seal all ja nii sõidetaksegi ringi, aastaläbi. On tõesti suverehvi segu kõvem külmema ilmaga aga kui sõidad ja no ei libise see käru seal taga ühelt poolt teisele poole, milles siis täpsemalt probleem? Kui oled autojuht ja haagise vedaja siis võiks ju olla võimekus ka adekvaatselt olukorda hinnata tee peal ja selgitada välja, mida on vaja ja mida mitte. Haagisel pole mingit muud ülesannet kui järel lohiseda. Ta ei pidurda ega vea ega pea muutma sõiduki sõidusuunda. Autogagi saab talvel suverehvidega vajadusel mingid sõidud sõidetud, midagi muud selleks teha vaja ei ole kui pisut korrigeerida sõidustiili ja kiirust. Haagisega pole reeglina vaja mitte midagi ekstra korrigeerida sest korrektsioonid on nii ehk naa juba tehtud. Enamasti sõidad ikka ettevaatlikumalt ja aeglasemalt kui veos taga, olgu talv või suvi
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 16:20
Postitas piiks
Mul kipuvad ka kerghaagise rattad märja asfaldi peal pidevalt kaapima.
Mis tähendab rohkem? Iga ilmaga sõidetud ja igasuguseid vahemaid. Enamuse autode taga pole kerghaagist isegi tunda mitte. Kui roolis just ei hulla, siis pole mingit vahet, mis rehv seal taga lohiseb. Aga kui hullata, siis saab iga rehviga käru taga laperdama ajada. Nõks sõltub ka koorma jaotusest see asi. Koorem peab ilusti silla peal olema. Liig taga tõstab auto perse kergeks ja liig ees surub jällegi liialt diislile.
wicked kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 13:35
sõitke haagisega rohkem ning saate teada, et igal juhul peaks vähemalt lamelli talveks alla panema. mitte mingit vahet ei ole kas ja kui suur koorem peal on.
ainuke probleem on need enamvähem korralikud 13" lamellid leida. normaalsed tootjad sellist mõõtu enam eriti ei tee.
need saastad, mis haagise tootja on alla kruttinud, ei kannata isegi mitte suvel vihmaga sõita.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 16:49
Postitas wicked
pean silmas mitte ainult kuival ja puhtal asfaldil sõitmist. ikka korralikke lumiseid ja liuväljalikke II ning III kategooria teid
vahetasin alles enda ühele kärule lamellid alla ning tuli välja, et tehase poolt 5 aastat tagasi alla pandud M+S sodi oli juba igalt poolt pragunenud ning ohtlik.
soovitan kõigil vähegi vanemate haagiste omanikel oma rehvid üle vaadata.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 17:41
Postitas Madlobster
ma ka kerghaagise korral aru ei saa, mis rehv seal all on. Peaasi, et õhku peab.
Vahe nõuetekohase ja hakkapeliita vahel ei ole minu arvates nii suur et sellest rääkida ta on nii kerge, et rehvile ei teki nii palju survet, et see reaalselt tööle hakkaks ja haakuks (seepärast ka need leebed nõuded)
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 19:59
Postitas piiks
Kui sul 5 aastat rehv kestis, siis sa sõidad tõesti vähe. Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli. Ja mul ka koduteed 10 km kõige hullemat, mis leiab. Kruusa laadne pläust, vahel kiilakas, vahel veel hullem. Mingit vahet ei ole. Kui auto teel püsib, siis püsib haagis ka sabas.
wicked kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 16:49
pean silmas mitte ainult kuival ja puhtal asfaldil sõitmist. ikka korralikke lumiseid ja liuväljalikke II ning III kategooria teid
vahetasin alles enda ühele kärule lamellid alla ning tuli välja, et tehase poolt 5 aastat tagasi alla pandud M+S sodi oli juba igalt poolt pragunenud ning ohtlik.
soovitan kõigil vähegi vanemate haagiste omanikel oma rehvid üle vaadata.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 20:16
Postitas franz125
Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli
Äkki peaks haagise jooksu üle vaatama?
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 20:36
Postitas piiks
Miks?
Kui palju km see rehv su arust kestma peaks?
franz125 kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 20:16
Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli
Äkki peaks haagise jooksu üle vaatama?
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 21:31
Postitas pühak
Mul kerghaagisel aastaringi M+S rehvid all, kuna varem on käru paaril korral libedaga korralikult driftinud ja ootamatusena pole see üldse lõbus.
Praegu vean käru kuskil 3-4 tuhat km aastas ja rehvid lähevad reeglina vanadusest enne mõraliseks, kui ära kuluvad. Kunagi oli aeg, mil vedasin käru paarkümmend tuhat km aastas ja siis said rehvid küll umbes paari aastaga otsa.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 18 Veebr 2019, 22:12
Postitas franz125
piiks kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 20:36
Miks?
Kui palju km see rehv su arust kestma peaks?
franz125 kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 20:16
Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli
Äkki peaks haagise jooksu üle vaatama?
Vot ei tea mitu km-i,kui all nö.Tiki treileri veljed-rehvid mis sinna alla topitakse.Mul oma tehtud haage laiendatud Vectra tagasillaga ning originaal mõõdus rehvid.Aastast 2003 kasutuses ,uhatud hoolega mööda euroopat ja kodumaal, praegu all kolmas jooks.Ja pigem vananesid kui paljaks kulusid.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 19 Veebr 2019, 09:33
Postitas Dusterx
Kergemapoolsel kerghaagisel pole absull mingit vahet, mis rehv seal all on, on suur vahe, millega vead hoopis. Pikema teljevahega esiveolisega kruisides ei lähe too käru kuhugi, pane mõnele taga/nelikveolisele käru taha, saab palju põnevam olema. Jama lihtsalt selles, et viimased veoskeemid ja lühem teljevahe on eos ise närvilisemad ja kui auto enda saba teeb väikse jõnksu, on käru kohe laperdamas. Pigem ongi parem, kui kärul on kehvem pidamine, siis ei rebi käru sind ennast teelt minema, kui kogematta laperdama ajad ja peaks kusagile järsul haakima...Koorem peal ja rehvirõhk normaalne toimib ka taiwani tahmakumm 
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 19 Veebr 2019, 10:04
Postitas urmas66
Mul on kerghaagisel all rehvid ,ostust saati ehk aastast 2006.Kasutan seda kuidas kunagi,aga kui maja ehitasin,siis paar-kolm aastat ikka väga tihedalt ja päris korralikult koormatuna. 1000-1500kg oli ikka väga tihti. Rehvid on va 2005 ja olulist kulumist seal küll täheldanud pole. Rehv on 175/? R13 M+S haagise rehv Made in China. Praguline ka veel polnud,kui sügisel vaatasin. Rõhku hoian sees 3,5 .Mõtlesin ka ,et ostan järgmine aasta uued,sest rasket vedades võib äkki vanusest pauk ära käia.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 19 Veebr 2019, 16:03
Postitas Ardilla
Eks ma olengi seal mail kus rehv on mõra ja kulunud. Hakkasin netist uusi otsima ja sealt siis edasi jah.
Aga eks siis tuleb mingi MS kuskilt ära tellida, siis on kindlapeale minek. Ja kuna hinnas suurt vahet pole siis nii on.
Järgmise asjana hakkan sobitama kahe tsikli demonteeritavat kinnitust sinna.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 19 Veebr 2019, 23:27
Postitas pühak
Dusterx kirjutas: ↑19 Veebr 2019, 09:33
Kergemapoolsel kerghaagisel pole absull mingit vahet, mis rehv seal all on, on suur vahe, millega vead hoopis. Pikema teljevahega esiveolisega kruisides ei lähe too käru kuhugi, pane mõnele taga/nelikveolisele käru taha, saab palju põnevam olema. Jama lihtsalt selles, et viimased veoskeemid ja lühem teljevahe on eos ise närvilisemad ja kui auto enda saba teeb väikse jõnksu, on käru kohe laperdamas. Pigem ongi parem, kui kärul on kehvem pidamine, siis ei rebi käru sind ennast teelt minema, kui kogematta laperdama ajad ja peaks kusagile järsul haakima...Koorem peal ja rehvirõhk normaalne toimib ka taiwani tahmakumm 
Mul läks ühel korral tavalise E-mersu (tagaveoline) sabas lappama, aga see tuli jah, rohkem sellest, et unustasin sabasoleva käru ära ja võtsin 90-kraadise kurvi niipalju kiiresti, et auto oli kerges jõulibisemises. Teine kord oli vanema Vito sabas (esiveoline), siis küll midagi provotseeritud polnud, lihtsalt autol olid head karvased talvekad all ja kärul mingid suvalised suvekad, parasjagu kulunud ka juba. Võibolla on asi selles, et mul topeltsillaga kerghaagis, kasti pikkus 3m + veel 1,5m tiisel. Arvata võib, et tiisliga kokku kuskil kahemeetrine Zubrjonok saab kurvis väiksema inertsi ja külgkiirenduse.
Ka esiveolisel autol võib kurvis libedaga tagumik alt ära minna, kui taga näiteks kehvemad rehvid kui ees. Olen seda oma nahal kogenud ja rohkem ei taha. Oleks äärepealt vastutulijale külg ees ette sõitnud.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 20 Veebr 2019, 00:06
Postitas suslik83
Oli sama teema kevadel pureda...2006a haagisel (3x1,5m kastiga üheteljeline) pragunesid lõpuks rehvid ära (kasutan käru vast neli-viis korda aastas ja koormaga üle ei pinguta). Vaatasin suvekaid, kuid viimasel viiel aastal on trehvanud mõni lumega sõit ka sisse. Läksin M+S hiinlaste peale CST, Medallion All Season ACP1 , 155/80 R13 83T XL hinnaga 42,1€ tk reifendirectist. Oleks veljed asisemad (13" on probleem), oleks ka valikut rehvidele rohkem olnud.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 20 Veebr 2019, 01:31
Postitas simp
mismõttes see 13 probleem on?
(kohaliku respo pakkumine, ilmselt saaks "homme" kätte)
Teemasse ka, üldiselt on suvekate vs m+s hinnavahe niivõrd minmiaalne, et olen m+s võtnud.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 20 Veebr 2019, 03:22
Postitas wicked
simp, selles probleem ongi, et need rehvid, millele sa viitad, on täielik pask.
normaalse 13"C lamelli leidmine on küll probleem meie kaubanduses.
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 20 Veebr 2019, 08:25
Postitas nolev
Äkki leiad siit midagi omale. Toovad koju kätte. Kasutan autol sealt ostetud lamelle. Nimi pole küll Pirelli või Goodyear aga ei saa kurta, pidamist küll ja veel.
https://www.1a.ee/autokaubad/rehvid_ja_ ... 317-143552
Re: Kerghaagistest
Postitatud: 20 Veebr 2019, 10:13
Postitas urmas66
wicked kirjutas: ↑20 Veebr 2019, 03:22
simp, selles probleem ongi, et need rehvid, millele sa viitad, on täielik pask.
normaalse 13"C lamelli leidmine on küll probleem meie kaubanduses.
haagise alla sa ei saagi mingit korralikku lamelli leida 13" sellist cargo rehvi ei toodeta ja pole sellele ka vajadust. haagise alla tulebki panna haagisele toodetud rehv ja neil enamusel on M+S peal,kuid need on ikkagi pigem suvekad. Muster samalaadne kui lihtsalt maasturi suverehvid,millel on ka M+S peal.