UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 168
- Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
- Asukoht: Tallinn
taasleitud vana
ikka ja jälle juhtub, et uus on lihtsalt taasleitud vana...
siin mõned kommentaarid, mis antud teemal juba varem läbi käinud:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=1647
Kuna vähemalt minu ümbruskonnas pole just liiga palju inimesi, kes iga päev tutikaid masinaid poest välja veeretaksid, siis IRL katsetamise võimalust ei ole ka väga palju olnud. Kuid sellegipoolest...
Hea sõbra mõned aastad tagasi ostetud Mazda 323 F sai väga rangelt kirjeldatud meetodi järgi sisse sõidetud. Elik siis esimesed 500 km ainult pelk sissesõit + õlivahetused (nb! mineraalõliga), järgmised 2000 km igapäevast sõitu koos tavalisest natuke suurema tähelepanuga mootorile & käiguvahetusele. Sealt edasi tavaline sõit, nii nagu autot kasutatakse igapäevaselt, elik käima ja minek. Umbes 8-10 tuh. km läbisõidu juures hakkas mootor ilmutama antud masina kohta üsna ebatavaliselt head minekut, ühtlast tõmmet alates väga madalatest pööretest (jaapanlane!) ja ... märgatavat kütusekulu langust.
Praegu, tagantjärele mõeldes, oleks pidanud just siis selle masina Dynos ära testima. Kahjuks jäi see tegemata, sest sõber sõitis pikemaks ajaks ära teisele kontinendile ja pidi ka antud auto maha müüma. Millegipärast on mul tunne, et selle masina praegune omanik tunneb rõõmu tõeliselt hästi käivast ja ökonoomsest mootorist... Mõnusat nautimist talle igatahes!
Ja hr Credo! Kui juhtud seda postitust lugema - võiksid uurida Küpsise käekäigu kohta Lootuses, et sul temaga õlivahetused soovitatud aegadel tehtud said, peaks ka see masin praegu kindlasti juba tippvormis olema!
Mõnusat küljelibistamist kõigile!
Cheers,
KJ
Nigga kirjutas:Küsimus ei ole proovimises või persse keeramises...
Eelpool mainitud sissesõit ongi ainuke lahendus kui tahad mootorist võimalikult palju kätte saada.
Ilmselt on siiski erinevaid situatsioone. Mina ei julgeks oma mätta otsast vaadatuna ka seda kunagi racerx poolt ülestähendatud lähenemist vaidlustada :
Et ei tekiks lisaküsimusi:
Sissesõit Wiseco kolviga.
Mina olen alljärgevalt toiminud ja pole kunagi ühtegi Wisecot lõhkunud.Paned käima, lased kohapeal praktiliselt tühikäigul või väikse pöördega tiksuda kuni mootor soe. ( katsud radikat, et on vesi ikka nii, et kätt peal ei hoida enam eriti ei kannata PS! ettevaatust sepakätega mehed, ärge minge liiale Laughing )
Siis lased maha jahtuda, täiesti nulli. Kordad protseduuri.
Siis lähed kuskile põristad rahulikult mingi kaks korda viisteist minti, tühjalt ei tuurita. Mõlemad korrad lased mootoril maha jahtuda enne kui uuesti sõitnma lähed.
Ja siis on valmis. Ready to win Smile ( ktm mehed ütlevad ready to race, honda mehed ready to win Smile Teadmiseks Smile )
Maitea nüüd. Natuke kahtlane teooria minu arust. Eriti seda kolbe võrdlevat "illustreerivat" pilti vaadates. Et siis nii sisse sõites saad sellise puhta kolvi, kui silindri maha krutid? Mina olen nii puhast kolbi ainult õlipaberist välja võttes näinud, aga teisalt, ma ei ole ka ühtegi mootorit nii sisse sõitnud
Kõlab nagu teleturu imetabase toote tutvustus: "ja see pole veel kõik! Niimoodi mootorit sisse sõites saad ka blablabla..."
Miks peaks tootja soovitama sisse sõitmist sellisel moel, mis mootori p*rse keerab ja tootja maine alla kisub?
eitea, eiusu, andke andeks
terall kirjutas:Karupoiss kirjutas:Tegin samuti nii ja usun, et on hea. Siiski ei andnud kohe esimesel kilomeetril põhjagaasi - võtsin pisut Veldi nõuandeid kuulda...
Äkki valgustad mind kui ka teisi Veldi nõuannetega?
Velt soovitas mul u 200 km sõita sujuvalt, et liikuvad osad (a la käigukast) ilusasti töösse ja õlitatud saaks, ning seejärel võiks hakata sõitma enam-vähem nii, nagu ka Motoman soovitab - mõned käigud peeneks ja siis mahapidurdus, seejärel uuesti sama süsteem jne. Point on sellel kiirus üles, kiirus maha sõidul see, et tekiks ringraja analoog. Nimelt selline sissesõit ju otse ringrajalt pärinebki.
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
simp kirjutas:errorcode12 kirjutas:Suht lehe alguses:
Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:aga seal ei ole kirjas et 2t-l midagi perse keeraks or smth...
seal lihtsalt pole käsitletud 2t rattaid...
või sain mina millestgi valesti aru?
no vot. kui sa nüüd hoolikalt loed seda Motomani teooriat, siis leiad, et üks põhiline asi, mida ta tahab (mootorit sisse sõites) vältida, on 4-taktilise mootori õlis emulgeerunud alumiiniumiosakeste ladestumine silindriseintele.
kui sul on juhtumisi olemas märja karteriga 2-taktiline , siis selle puhul kehtivad teoreetiliselt täpselt samad põhimõtted... see on siis see osa, mis puudutab õli ja selle vahetamise vajadust sissesõidu perioodil.
samuti kolvirõngaste täpseks soveldamiseks sissesõidul - oleks vaja kasutada nii kiirendamise ajal põlemiskambris tekkivat rõhku, kui mootorpidurdusel sealsamas kolvi peal tekkivat hõrendust... millest esimene on ka 2-taktilisel kindlasti enam kui olemas... kuid 2-taktilise ehituspõhimõttest tulenevalt selles hõrenduse jõus mina isiklikult ei ole sugugi kindel... seega tubli osa (mainit' teooria kohaselt) kolvirõngaste sissetöötamiseks vajalikust jõust on kah justkui olemata...
siit ehk koorusidki välja vastused küsimusele, miks antud teooria looja seda nimelt vaid 4-taktilistel töötavat väidab. parandatagu mind, kui olen valesti aru saanud.
cheers,
KJ
sissesõit
Põhimõtteliselt sain aru siis lõpuks nii,et lasen masinal niikaua käija kui mootor kuumaks läheb ning seejärel jahutan mootori maha ning sõidan 100-200km rahulikult ning siiis alles nagu motomees soovitas?
Või mis te arvate kas teha kohe need kiirendused?
Ja seejärel sõita rahulikult.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
simp kirjutas:errorcode12 kirjutas:Suht lehe alguses:
Although the examples shown here are motorcycle engines,
these principles apply to all 4 stroke engines:aga seal ei ole kirjas et 2t-l midagi perse keeraks or smth...
seal lihtsalt pole käsitletud 2t rattaid...
või sain mina millestgi valesti aru?
ostsin just uue kettsae, juhtus olema 2-taktiline ja juhendis pole poolt sõnagi sellest, et oleks vaja teda kuidagi tasakesi sisse töötada või alguses rohkem seguõli panna vms. Juhend ütleb, et alguses tuleks lasta käia suurtel pööretel ja ilma koormuseta. Vist 1/3 paaki kui õigesti aru sain. Edasi võib valu anda. (See käis nüüd Stihli kohta. 4 a tagasi Partneri juhendis oli küll soovitus alguses vaikselt töriseda lasta ja rohkem õli panna. Aga Partner ongi üks õnnetus mitte asjalik töövahend.)
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Võsalõikuril peenikene mootor, manuaalist lugesin, et peaks hoidma ja mitte max tuuridel töötama algul. Kus mul sain, vaja oli lõigata. Tegin sellist tempot ja pöördeid nagu vaja oli. Paaritunnise töö tagant sai pausi. Eks hooldus näitab, kuivõrd mootor järgi jõudis.
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
yanksel kirjutas:Sai lihtsalt töötatud sellise tempo ja pööretega, nagu vaja oli, kuna muud varianti ei olnud...
Mulle on 2 erinevat saagide ja lõikurite müüjat rõhutanud, et töötamiseks kasutada ainult täispöördeid, kuna nende mootorite jahutus sõltub otseselt kasutatavatest pööretest. Pooltel pööretel töötades on jahutus oluliselt kehvem ja see on kõige kiirem moodus mootor üle kuumutada.
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Uue ratta omanikule soovitaks isegi RUN IT HARD versiooni, kuid ülekuumeneda ei tohiks lasta pillil, sealhulgas kontrollida kogu sissesõidu vältel seda kas jahutus ikka toimib ja kas õli ikka saab peale, paar korda kolb silindri kinni paisub siis mingist ulmelisest lisaminekust võid näha ainult unenägusi.
-
- Postitusi: 356
- Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
- Tsikkel: BMW S1000 RR
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 2 korda
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
mul on õnnestunud üks ratas niimoodi kotti peenestada, vist
ma küll müüsin ta maha lõpuks(läbisõit 1600 km, 2007 R1), mingi klobin tekkis mootorisse. ju ma siis tegin midagi valesti. järgisin kah soovitust, et "run it hard". no ma siin runnisin hardi, tln-pärnu sujuvalt ja siis rinkale. jne. ja siis mingi hetk tekkisid kummalised hääled mootorisse. kuna hea hinnaga oli käes siis ei hakanud süvenema ja läks hea hinnaga ka müüki. ei teagi mis seal juhtus.
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Mis ma oskan öelda, tubli oled siis... uuest omanikust kahju.
Aga üldiselt selle vana teema jätkuks, et ärge nüüd paaniliselt õhinasse sattuge. Sissesõitu teha nii nagu tehas ette näeb ei ole üldse mitte paha - tihtipeale ei tasugi ennast tehase insenärist targemaks pidada
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Küsiks pigem nii, et keegi siin väitis, et rinka masin sai tunduvalt parem kohe peenestama hakates, mingi dünaamiline sissesõit vms.... Et mille alusel see väide tuleneb? Kas kõrval oli normaalse sissesõidu saanud täpselt sama marki masin et oli kohe võrdlusmoment olemas? Suutsid võrreldes normaalse sissesõidu saanud masinaga sõita parema ringiaja?
Kui eesmärk ikka mootorit hoida ning et ta ikka kestaks, siis sissesõit vastavalt tehase juhisele. Minuarust natuke irooniline, et rinkamehed räägivad sissesõidust, nagu seal ühte komplektset mootorit mitu aastat kasutataks...
Re: UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!
Kule see on liiga vana teema, et siia mingit vastust loota Ma siin lihtsalt "aktiveerusin" kevade tulekuga ja sattusin peale kuidas miski miki siin mootori kotti lasi, seega kirjutasin juurde, et ärge nüüd väga rabelema hakake ning kui ei tunne asjas end kindlalt siis tehke nagu manualis.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.