1. leht 2-st
[U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 16:18
Postitas biker.bot
Mõningasi muutusi on oodata mootorratta ning mopeediloa soovijatel, neist suurim on seotud harjutustega.
Kui seni on A- ja AM-kategooria eksami jaoks vaja olnud selgeks õppida 10 erineva harjutuse sooritamine, millest eksamil kontrolliti kuni nelja mopeedilubade puhul ja kuni kuute mootorrattalubade puhul, siis nüüd tuleb igal juhul mootorratturitel ära lahendada seitse harjutust, et saada luba iseseisvalt kaherattalisega ringi sõitma hakata.
Mootorrattajuhi sõidueksami ülesanne koosnes varem neljast kohustuslikust harjusest:
otse sõitmine sammukiirusel
-
slaalomi sõitmine
-
pidurdamine ka etteantud kohas peatamine
-
takistusest ümberpõikamine.
Lisaks oli eksamineerijal oli õigus kontrollida veel kuni kahte oskust, milleks võis näiteks olla üle risti oleva takistuse sõitmine või läbi kitsa värava sõitmine.
Edaspidi on tarvis A-kategooria juhiloa saamiseks sooritada seitse harjutust:
-
aeglussõit
-
slaalomi sõitmine
-
kaheksa sõitmine
-
hädapidurdamine
-
pidurdamine ja etteantud kohas peatamine
-
parkimiskohale sõitmine ja parkimiskohalt lahkumine
-
takistusest ümberpõikamine.
Mopeedijuhi sõidueksami ülesanne koosnes varem kolmest kohustuslikust harjutusest: otse sõitmine sammukiirusel, kaheksa sõitmine ning slaalomi sõitmine. Lisaks võidi eksamil kontrollida veel ühte oskust, näiteks läbi kitsa värava sõitmine.
Edaspidi peab mopeedijuht kindla peale eksamil sooritama harjutused aeglussõit, kaheksa sõitmine ja slaalomi sõitmine. Lisaks sellele võidakse kontrollida veel ühte oskust, mis on ka mootorratturi sõidueksamil.
Lisaks sellele aga suuri muutusi oodata pole. Muutub veidi ka teooriaeksam, kust kaovad tehnilised küsimused ning kus keskendutakse rohkem erinevate situatsioonide lahendamisele.
“Harjutused vajasid kaasajastamist. Koostöös autokoolidega sai need muudatused läbi räägitud ja vaieldud. Kõiki neid tegevusi peab A-kategooria juht oskama ja suutma liikluses rakendada,” kommenteeris maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa muutuste vajalikkust.
Uus kord jõustub pärast määruse allkirjastamist ministri poolt..
Allikas:
https://auto.geenius.ee/uudis/uuest-aas ... -protsess/
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 16:32
Postitas Macintosh
B-kategoorias pole sõidueksamil enam katsete arvu, kui palju proovida saad. Ka keegi teab, kuidas tsiklitega on?
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 17:14
Postitas sinilind123
Mida see parkimiskohale sõitmine mootorrattaga endast kujutab või kuidas seda eksami eeskirjade kohaselt õigesti sooritama peab?
Kuidas hädapidurdamine on korraldatud?
Mul ei ole vaja eksamit teha, aga lihtsalt uudishimust tahaks teada, kuidas tulevikus asi korraldatud on.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 19:30
Postitas Gerd
Peaks olema käekõrval motika tõmbamine tagurpidi parkimiskohale. Ma tegin küll lube mitmed aastad tagasi, aga juba siis räägiti sellest, et eksaminaatorid võivad lasta seda teha mõnel väiksemal mees- ja naisinimesel... eesmärgiga veenduda, et jõutakse ikka ratast liigutada 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 19:50
Postitas joha123
minu tead pole asi katsete arvus vaid eksamineerija paneb aja käima ja pead oma harjutused tehtud saama limiidi piires. ( ei mäleta aega) kui juba 3 korda ühe harjutusega hakkama ei saa, siis ei jäägi viimaste tegemiseks aega. noja oled siis oma hetke taset kah näidanud.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 25 Okt 2018, 20:51
Postitas Black
Gerd kirjutas:Peaks olema käekõrval motika tõmbamine tagurpidi parkimiskohale. Ma tegin küll lube mitmed aastad tagasi, aga juba siis räägiti sellest, et eksaminaatorid võivad lasta seda teha mõnel väiksemal mees- ja naisinimesel... eesmärgiga veenduda, et jõutakse ikka ratast liigutada 
Tugevamad sõidavad külgboksi nina ees ja tõstavad ühe käega tagaistuja sangast või sabaraamist taguotsa järele. 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 01:36
Postitas Macintosh
sinilind123 kirjutas:Mida see parkimiskohale sõitmine mootorrattaga endast kujutab või kuidas seda eksami eeskirjade kohaselt õigesti sooritama peab?
Harjutuse sisu
Harjutuse sooritamisel tuleb mootorratast käekõrval lükates paigutada mootorratas tagurdades parkimiskohale ja asetada tugihargile. Seejärel sõiduk käivitada ja parkimiskohalt ära sõita.

- 11_park-300x224.jpg (13.89 KiB) Vaadatud 4911 korda
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 08:18
Postitas TiitX11
Kõik muutub keerulisemaks. Kas väike naine saab goldwingi käekõrval vedada parklasse? Või boss-hossi? Vaevalt....tähendab sellega saab sõita ainult selline mehemürakas kes hossi-le ka tuule alla teeb. Isegi suurt vulcani on paha lükata kui on väiksem tõus, parem seljas ja "aerutada".
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 08:37
Postitas Ylempealik
Pole ju mõtet äärmustesse minna ja arvata, et keegi suure goldwingi/bossiga eksamile läheb.
Selle konkreetse harjutuse mõte on ju ikka tagada, et juht A-kati miinimumrattaga (180kg) hakkama saaks ning suudaks seda vajadusel käekõrval lükata/manööverdada.
Mis saab kui keset liiklust ratas välja sureb ja käima ei lähe? Kukud sinna pikali sellega, sest liigutada ei jaksa?
Ja kui tõesti ei jaksagi, siis tasuks hoopis A2 teha.
Need rattad vähe kergemad.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 08:37
Postitas 3rik
TiitX11 kirjutas:Kõik muutub keerulisemaks.
Nimeta mõni lubade taotleja, kes on varasemalt läinud eksamile (mis on sisaldanud platsiharjutusi) nimetatud tsiklitega.
Isegi, kui kodus garaazis on selline juba ootamas, siis eksameid tehakse üldjuhul ikkagi kergemate ratastega.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 08:39
Postitas Piipz
Sellest oleks kasu rohkem siis, kui sa teeks seda oma rattaga. Pärast eksamit võid ju ükskõik, kui suure ratta osta.
Aga ausalt öeldes ega ma isegi hea meelega enda ratast käe kõrval ei lükka, eriti tagurpidi.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 08:47
Postitas iSlanderADV
Piipz kirjutas:Sellest oleks kasu rohkem siis, kui sa teeks seda oma rattaga. Pärast eksamit võid ju ükskõik, kui suure ratta osta.
Aga ausalt öeldes ega ma isegi hea meelega enda ratast käe kõrval ei lükka, eriti tagurpidi.
Mulle ka ei meeldi väga, aga garaazi ajades pole väga valikut. Iga kord kui garaazi sõidan, siis lükkangi ratta tagurpidi sisse, nii on hommikuti lihtsam kohe ära sõita. Lõpuks harjub ära. Mingiaeg mõtlesin VFR1200X osta ja siis proovisõidul lükkasin ka ratta korraks oma garaazi, et veenduda, et väsinuna suudan seda teha.
Me oleme suhteliselt kogenud, aga algajale on see on ikka paras n*ss...
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 09:09
Postitas Jazzyl
Tegin A kati alles see suvi, ning mina pidin sooritama juba siis platsil need asjad
Iga asja jaoks oli 2 katset muidu.
*Edaspidi on tarvis A-kategooria juhiloa saamiseks sooritada seitse harjutust:
*aeglussõit jalakäija kiirusel - ehk tundub et eksamineerijal oli kehv päev ja tsikli spido näitas 3-4 millega ma seal joonte vahel pidin püsima.
*slaalomi sõitmine
*kaheksa sõitmine
*pidurdamine ja etteantud kohas peatamine (50km/h ja pidi joone taga peatuma - PS - eksamineerija mõõtis radariga kiirust)
*takistusest ümberpõikamine nii 30km/h kui ka 50km/h. (mõlemal juhul mõõtis eksamineerija kiirust, ehk et etteantud punktis oleks piisav hoog)
*kallaku pealt kohalt ära minek
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 09:13
Postitas Black
Kui garaažipõrand on õuest kõrgemal, on mõistlikum õigetpidi sisse sõita ja pärast jalgadega välja tagurdada.
Auto ma pargin õues küll ka tavaliselt tagurdades, et hiljem oleks märgade/jäiste akendega parem õigetpidi välja sõita.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 09:36
Postitas Celtic
Septembris tegin eksami. Päris parkima ei pidanud, aga ratta pidin käekõrval ühest kohast teise liigutama, manööver sarnanes siin eelnevalt pandud pildile (so on keeramisega tagurpidi ja siis edaspidi ARKi auto ette). Pluss samad harjutused nagu Jazzyl kirjutas, ehk:
*aeglussõit jalakäija kiirusel -eksaminaator kõndis nii kiiresti, et ma ei jõudnud rattaga järgigi.
*slaalomi sõitmine
*kaheksa sõitmine - ainuke, mille tegin teisel katsel, see oli ka muidugi esimene harjutus kohe.
*pidurdamine ja etteantud kohas peatamine - seda vist tegin äkki 30km/h pealt
*takistusest ümberpõikamine nii 30km/h kui ka 50km/h. - kiirust mõõtis 50km/h harjutuse puhul, seda tegin ainsana teisel suuremal platsil, päris 50 sisse ei saanud aga luges tehtuks
*kallaku pealt kohalt ära minek.
Ja siis linna- ja maanteesõit, nagu ikka.
Ehk et mingeid erilisi muutusi peale äkkpidurduse ei tule.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 09:48
Postitas Melx
Kui hakkama ei saa võib mõne võrdsus ministri poole pöörduda
.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 10:02
Postitas ttt
Eksamineerijad mõõdavad kiirust? Vau :S Hea et mul tehtud on.. kahe kooliga puutusin kokku ja mõlemad olid, et kui põikel 25 / 45 sisse saad käib küll. Teises koolis isegi kästi hoogu maha võtta ja veits rahulikumalt teha 50 põiget xD Kohe pärast põiget oli aed ka, polnud mingi väga suur plats, ehk sai kohe pärast põiget 50 pealt pidurdust teha
:D Aga no minu arust need eksamineerijad ikka suht kogenud silmaga et öelda kui kellelgi on silmnähtavalt madalam kiirus.. kui keegi radariga kõrval seisaks siis läheks ikka topelt närvi. Ja kui radariga kiirust mõõdab, siis võiks oma sammud ka täpselt 5km/h teha.
Aga see ratta käe kõrval lükkamine ja manööverdamine on küll minu arust nii elementaarne, et selleks pole vaja eksami aega raisata.. nagunii teed või ei tee seda, olenevalt rattast, mida seal ikka õppida ja osata/valesti teha on.. Küll aga oleks suht huvitav kui lastaks ratast maast püsti tõsta 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 10:12
Postitas Jazzyl
Ma ise sooritasin Rakveres eksami, ning jah - eksamineerijal on radar millega mõõdab kiirust. 2km/h tohtis aeglasem olla, muul juhul said korduskatse. Ma muidugi ei tea kas ta ka päriselt oleks korduse andnud kui oleks aeglasem olnud, endal oli vist 2 ja 4 üle.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 10:33
Postitas Celtic
Ma tegin samamoodi Rakveres, mul see lubatud nö aeglus oli sutsakas rohkem kui 2km/h. Aga see selleks...
Nibinnabin pääsesin korduskatsest ühesõnaga.
Aga radar oli tal pisike, seda et ta kiirust mõõtis, sain teada alles peale harjutuse sooritamist, seega närvidele see ei mõjunud. 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 10:36
Postitas Krl
Ise tegin Mustamäe ARKis ja 50 põikel üle 40 küll sisse ei saanud. Mõõdeti silmaga.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 11:36
Postitas ttt
Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida? Mul näitas spido suht aiateibaid nagunii, alguses polnudki spidokat
küsisin õpetajalt kas on okei ja proovisin niimoodi kõik katsed teha.. pmst nii kiiresti kui julgesin 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 11:50
Postitas Krl
ttt kirjutas:Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida?
See argument töötab ka siis, kui politsei kiiruse ületamise eest kinni peab ja nssima plaanib hakata.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 12:02
Postitas ttt
Krl kirjutas:ttt kirjutas:Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida?
See argument töötab ka siis, kui politsei kiiruse ületamise eest kinni peab ja nssima plaanib hakata.
Pole seni probleemi olnud, sõidan teiste järgi või kõrva järgi või kui tuul liiga kõvasti puhuma hakkab, siis on ka ilmselt palju üle 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 12:05
Postitas will111
Kas rakveres mõõdetakse sõidul ka pidevalt radariga kiirust tagant autost?
+2 ja kukud läbi 
aga noh, kui korduskatse antakse siis tegelikult savi ju, sõidad kiiremini ja saad ikka tehtud. tegelikult see põige on nagunii selline asi, et selle peaksid kõik ära tegema vähemalt selle 50 juures. kui ei suuda siis on ikka suht sitasti küll
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 12:26
Postitas Krl
ttt kirjutas:Krl kirjutas:ttt kirjutas:Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida?
See argument töötab ka siis, kui politsei kiiruse ületamise eest kinni peab ja nssima plaanib hakata.
Pole seni probleemi olnud, sõidan teiste järgi või kõrva järgi või kui tuul liiga kõvasti puhuma hakkab, siis on ka ilmselt palju üle 
Suurepärane strateegia.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 13:24
Postitas Jesper
ttt kirjutas:Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida?
Mina vaatasin pühendunult ja silmi pilgutamata seda aiaposti, millega üheks saamine tundus katsejärgse pidurdusega munamise puhul täiesti möödapääsmatu. Põikest endast ei mäleta midagi, kuna load anti kätte, siis kõik koonused ja kõrvalseisvad isikud vist ikkagi jäid ellu 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 13:37
Postitas ttt
Jesper kirjutas:ttt kirjutas:Kellelgi on reaalselt aega spidokat vahtida?
Mina vaatasin pühendunult ja silmi pilgutamata seda aiaposti, millega üheks saamine tundus katsejärgse pidurdusega munamise puhul täiesti möödapääsmatu. Põikest endast ei mäleta midagi, kuna load anti kätte, siis kõik koonused ja kõrvalseisvad isikud vist ikkagi jäid ellu 
Ma vaatasin vist kõigi harjutuste ajal ühte aiaposti, harjutused olid ühel joonel
aitab nii aeglasel sõidu, slaalomil kui ka pidrudamisel
Läheb kohe metsa kui esiratast või spido vahtida.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 14:11
Postitas Celtic
Sõidul ilmselt ei vaadatud, vastasel juhul mul A-kati poleks praegu.
Aga selle 50ga põike ma tegingi üleüldse esimest korda ARKi eksamil, koolis sai ainult 30 pealt uhatud. Nii et keeruline pole see tõesti.
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 14:36
Postitas will111
Päris imelik samas, miks koolis sellist asja siis teha ei lasta. Milleks üldse neid (kohustuslikke) koole ja koolitusi inimestele peale sunnitakse kui seal isegi 100% eksamil vajaminevaid harjutusi läbi ei harjutata? Mul ei olnud näiteks üldse mingit vajadust platsil midagi harjutada ning sõiduõpetaja sai sellest aru ilmselt esimese paari minuti jooksul aga sellegipoolest mind saadeti sinna ikka mõne tunni alguses või lõpus, et tee need asjad kõik läbi. Ilmselt isegi hea, et sai tehtud sest eksami ajal kahjuks enam tavapärased head tingimused ei olnud ja terve aeg sadas padukat
Oli hea teada kui palju varu on näiteks pidurdamisel.
Põige ei ole keeruline kui oled tsikliga piisavalt palju sõitnud, kuid samas minumeelest nendest platsi harjutustest kõige vajalikum ja praktilisem üldse. Ja no 30 pealt seda teha on sama hea nagu jalgrattaga inimeste vahel slaalomit sõita + keegi ei sõida ju tsikliga reaalselt 30ga, mitte kunagi 
Re: [U+] Muutub A-kategooria juhiloa saamise protsess
Postitatud: 26 Okt 2018, 14:49
Postitas Celtic
Eks ülejäänud ikka teevad seda koolis ka, ma käisin suht harva ja pikkade vahede tagant ja seega läks meil lihtsalt natuke sassi see arvestus, et mida ma läbi teinud olen ja mida mitte. Selles osas ei ole mul oma sõiduõpetajale miskit ette heita, harjutused sain selgeks ja load kätte. 