1. leht 1-st

[U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 09:41
Postitas biker.bot

Londonis baseeruv tehnoloogilistele küsitlustele ja -uuringutele spetsialiseerunud ettevõte TechNavio väidab (https://goo.gl/tKdDv2), et tsiklimüük kasvab põhiliselt off-road ja seiklusrataste baasil. Uuringufirma prognoosib ligikaudseks aastaseks kasvuks 7-8% järgmise 5 aasta jooksul.
Eesti mootorratturi järgmine ratas on mõni väiksem dual sport või adventure? Mis sellest sootsium arvab?

ADV_SHOOTOUT-31-770x513.jpg

Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 09:43
Postitas AnTyx

Briti Teadlased (c)


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 10:02
Postitas Vint

Küllap trendid liiguvad samas suunas, kui autotööstuses. Mingil hetkel algas linnamaasturite buum ja täiesti võimalik, et saame ka mammutite hiilgeaega näha.
Keskpärane ja odavam lahendus, erinevate tsiklite asemel.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 10:06
Postitas Snowhite
biker.bot kirjutas:
Spoiler

Londonis baseeruv tehnoloogilistele küsitlustele ja -uuringutele spetsialiseerunud ettevõte TechNavio väidab (https://goo.gl/tKdDv2), et tsiklimüük kasvab põhiliselt off-road ja seiklusrataste baasil. Uuringufirma prognoosib ligikaudseks aastaseks kasvuks 7-8% järgmise 5 aasta jooksul.
Eesti mootorratturi järgmine ratas on mõni väiksem dual sport või adventure? Mis sellest sootsium arvab?

ADV_SHOOTOUT-31-770x513.jpg

Kui vaadata suure lääne jms maailma müüginumbreid ja mototuru arengut, siis on tegemist müügiga "lukskaupade" segmendis.
Müüakse rohkem kallimaid ja suuremaid ja raskemaid tooteid, millele on võimalik rohkelt müüa ka lisavarustust. ADV rattad on sellesse pühendatud kavalalt turgu manipuleerides ja tõstes fiktiivselt nende olulisust ja erilisust. Kõik vähegi adekvaatsemad tsiklistid teavad, et sihtotstarbelist kasutust saavad nad vähe ja tegemist on üldjuhul lihtsalt haleda imago müügiga.
Kuna meie turg on pisut uimasem ja rippuvam, siis eks meil need numbrid tasapisi võtavad järele.
Kogumüügi nr kahjuks mitte ja see on kurb. Aga nähtavasti paratamatu. Lumehelbekesed ei taha enam põrisevaid ja mürisevaid.
(crash)


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 10:41
Postitas Bastard
Snowhite kirjutas:
Spoiler
biker.bot kirjutas:

Londonis baseeruv tehnoloogilistele küsitlustele ja -uuringutele spetsialiseerunud ettevõte TechNavio väidab (https://goo.gl/tKdDv2), et tsiklimüük kasvab põhiliselt off-road ja seiklusrataste baasil. Uuringufirma prognoosib ligikaudseks aastaseks kasvuks 7-8% järgmise 5 aasta jooksul.
Eesti mootorratturi järgmine ratas on mõni väiksem dual sport või adventure? Mis sellest sootsium arvab?

ADV_SHOOTOUT-31-770x513.jpg

Kui vaadata suure lääne jms maailma müüginumbreid ja mototuru arengut, siis on tegemist müügiga "lukskaupade" segmendis.
Müüakse rohkem kallimaid ja suuremaid ja raskemaid tooteid, millele on võimalik rohkelt müüa ka lisavarustust. ADV rattad on sellesse pühendatud kavalalt turgu manipuleerides ja tõstes fiktiivselt nende olulisust ja erilisust. Kõik vähegi adekvaatsemad tsiklistid teavad, et sihtotstarbelist kasutust saavad nad vähe ja tegemist on üldjuhul lihtsalt haleda imago müügiga.
Kuna meie turg on pisut uimasem ja rippuvam, siis eks meil need numbrid tasapisi võtavad järele.
Kogumüügi nr kahjuks mitte ja see on kurb. Aga nähtavasti paratamatu. Lumehelbekesed ei taha enam põrisevaid ja mürisevaid.
(crash)

Tegelikult ju tahavad, aga kiiver ajab soengu sassi, tsikliriided ajavad higistama ja üldse... ah autoga on palju parem sõita.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 10:52
Postitas Krl

Ma olen küll seda meelt, et kui huvi pole ja arenenud maailm pakub muid väljundeid, siis ei peagi selle mootorattaga sõitma.
Mingi hetk, kui uuendusmeelsemad härrad hobuvankriga sõitmise asemel autod omale ostsid, nimetati neid ka eitedeks kindlasti.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 11:08
Postitas urmas66

Nagu need nn maastiku suutlikud autod,satub ilmselt väga väike protsent nendest lääne-euroopas müüdavatest ADV ratastest asfaldilt maha ja see maha sattumine on ka pigem suure tee pealt kämpasse sõit.Maastikusõitu harrastatakse pigem reklaamklippides.
2016 Horvaatias ja 2014 Itaallia-Prantsusmaa tripil oli ikka väga palju just neid ADV välimusega rattaid,võrreldes 2011a-l samas kandis käiguga, mägedes tiirutamas.Aga niipalju kui ma neid seismas nägin,siis võiks öelda,et enamusel olid all asfaldirehvid.Isegi sport-touring rehve kohtas väga vähe.
Ja eks see valik ole ka arusaadav,enamuses seltskond vananeb ja ei viitsi enam nakedi või bikega paugutada ning suured ADV tüüpi rattad on mugavad,võimsad ja lisaboonusena saab siis ka vajadusel muru peale minna.
Itaalias ja mujal lõunas, oli ja on ka ilmselt täna, noorte seas ikka RR biked või muud kiire sõidu rattad moes.
Vaadates ,millega meie ise siin liigume,siis on enamusel foorumis käijatel ju sinna ADV poole kaldu rattad kasutusel.Rauad,klaasid,poolkondlid,lisatuled,kruusa rehvid jne on siin foorumis ju ka suht tavaline teema.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 15:22
Postitas Macintosh
Bastard kirjutas:

Tegelikult ju tahavad, aga kiiver ajab soengu sassi, tsikliriided ajavad higistama ja üldse... ah autoga on palju parem sõita.

Sa oled ebaõigalne. Paljud nendest ei taha ka autoga sõita ja autot omada. See, et neid ka muud pertolheadide hobid ei tõmba ei muuda neid veel lumhelbekesteks - nende väärtushinnagud on hoopis teistsugused. Kes meil siin hetkel sõidavad? Vanad peerud ja/või nooruses kusagil maal maal võrriga ringi ajanud ja sealt pisku saanud kodanikud. Moodsal ajal sündinud noored on kasvanud hoopis teistsuguses keskkonnas ja tingimustel. Pole nende süü, kasvatus on selline. Nende vanemate peale tuleb näpuga näidata.

urmas66 kirjutas:

...siis võiks öelda,et enamusel olid all asfaldirehvid.Isegi sport-touring rehve kohtas väga vähe.

Kui keegi vaevus selle raporti ülevaadet lugema siis seal oli ka mainitud, et "The growing popularity of long-distance touring positively impacts the growth of the adventure motorcycles market. The improved equipment list of these motorcycles is influencing the extensive adoption for long-distance touring and on asphalt. ". Seega mammutendurod muud suurt ei näegi, kui kõvakattega teid ja kas peakski. Nii-kui-nii on need ratta liialt rasked sõitmaks peale asfaldi kuskil mujal, kui kõvema pinnasega metsateedel ja kruusal.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 16:25
Postitas AnTyx
Snowhite kirjutas:

Kui vaadata suure lääne jms maailma müüginumbreid ja mototuru arengut, siis on tegemist müügiga "lukskaupade" segmendis.
Müüakse rohkem kallimaid ja suuremaid ja raskemaid tooteid, millele on võimalik rohkelt müüa ka lisavarustust.

Ühelt poolt, jah. Teiselt poolt, nüüd on hakkanud tulema odav kerg-ADV klass (G310GS, Versys X-300, CB500X jne).

Pigem jah, tõesti linnamaasturi effekt: kui maksab sama palju, sõidab sama hästi ja võtab kütust sama vähe, siis miks mitte osta kõrgemat ja mugavamat?


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 16:37
Postitas Snowhite
AnTyx kirjutas:
Spoiler
Snowhite kirjutas:

Kui vaadata suure lääne jms maailma müüginumbreid ja mototuru arengut, siis on tegemist müügiga "lukskaupade" segmendis.
Müüakse rohkem kallimaid ja suuremaid ja raskemaid tooteid, millele on võimalik rohkelt müüa ka lisavarustust.

Ühelt poolt, jah. Teiselt poolt, nüüd on hakkanud tulema odav kerg-ADV klass (G310GS, Versys X-300, CB500X jne).

Pigem jah, tõesti linnamaasturi effekt: kui maksab sama palju, sõidab sama hästi ja võtab kütust sama vähe, siis miks mitte osta kõrgemat ja mugavamat?

Adv rattad oma loomult on ühed kõige versatiilsemad. Küll aga seda ei kasutata lihtsalt ära.
Need mini adv -d on suhteliselt värske kraam ja sarnaselt linnamaasturite minidele - tehtud tavalise tänava ratta mini platvormile aga välimus selliseks, et sellega oleks nagu äge.
Asjalikuks saab nad kalli raha eest. (loe: tootja ja järelturu tegijad saavad kõvasti lisavarustust müüa). Aga kas neid sarnaselt suurtele ja kallimatele müüma hakatakse. Näis. Läänes ja kaugemal idas see toimib. Meil banaanikas ostetakse sarnaselt usa-le ja saksa turule, millegipärast kubatuuri, mitte sõiduomadusi. Kuigi kiiruseid pole kuskil lubatud kasutada ja kõik eelised oleks just pigem nagu kergematel ja parema juhitavusega isenditel.
Teisipidi fakt on muidugi see, et nii suurt valikut, kui praegu, pole veel kunagi olnud.
Ja lumehelbekesed on suht lumehelbekesed, (minu subjektiivne arvamus) sest väärtushinnang:" arvutis mängimine on päris elust ägedam!" - ei ole päris väärtushinnang.
Ja näiteid selleks saan tuua perekonnast kus kasvab mitu poisslast ja nii isa, kui ema on väga viisaks eeskuju ees. Ju midagi seal virtuaal asjal on, mis nii äge on, ma ei tea, ma ei mõista toda. Aga see on kindlasti minu enda probleem.
:bsmile:


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 18:22
Postitas -motachic-

Oli ka juba aeg! Ega väga ilus pole kummargil tagumentidega motomehi ja suurrrasvikutega kaetud naiste kõhuli asendit bensupaagil vaatepilti nautida. Ärge saage minust valesti aru- need tsiklid ongi mõeldud ringrajale, kus saab neist viimast võtta. Kuid olgem ausad- poolenduro või klassikaga teel olev tsiklist on ülimalt kaunis vaatepilt. Mina pooldan neid rattaid! Ja lõpuks ometi hakkab tulema trend, mis on ka tänavapildis seksikas ja ligitõmbav. Õnneks on ka Eestis juba seda teed mindud


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 19:39
Postitas franz125

Elututele metallkärakatele seksikust külge pookida :roll:


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 19:47
Postitas Jesper

Oot wtf wow mammutiga saab nüüd ametlikult viuksu või??? Parim uudis eal! :bsmile:


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 20:11
Postitas yeekim
Jesper kirjutas:

Oot wtf wow mammutiga saab nüüd ametlikult viuksu või??? Parim uudis eal! :bsmile:

Sõltumatud inglise eksperdid ütlesid, et African Twinni omanikud ei saa (togi)


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 20:27
Postitas Jesper
60c0987f0f38976710054bcd97449f1c.jpg

Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 21:09
Postitas ElectroMoto

Kusjuures ma pole ka maasturite suhtes kunagi aru saanud sellest teemas, et kui sul raha on, et see endale soetada ja jaksad kütust maksta ja tundub mugav jne.. siis mille kuradi pärast on sellise masina omamine poosetamine, kui sa kunagi maastikule sellega ei lähe? Kas see on kuskil auto passis kirjas, et see on kohustuslik? Kas kõik baigivennad käivad ka vähemalt kord kuus rinkal aegu tegemas? Kõik maastikuratastega inimesed peavad vähemasti ühest rattakrossist osa võtma kvartalis? :wack:


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 22:32
Postitas franz125

Maasturitest saan veel aru-on olemas võimalus et minnakse ja saab seal hakkama aga need äbarikud küürakad poolevedused linnamaasturid on selline segment millel puudub igasugune mõte.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 23:04
Postitas ranel
franz125 kirjutas:

Maasturitest saan veel aru-on olemas võimalus et minnakse ja saab seal hakkama aga need äbarikud küürakad poolevedused linnamaasturid on selline segment millel puudub igasugune mõte.

Paati on hea näiteks vette lasta ja välja tõmmata ...


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 23:14
Postitas Vint

Electromoto, kriitika tuleb hoopis tõeliste entusiastide poolt, võiks võtta huumoriga. Nii enda kui teiste suhtes aga põhiline roll on siiski sõidueelistusel.
Küllap asukoht määrab ja mitmel juhl ka psüholoogiline nõks, et mida suurem, seda turvalisem. Lisaks veel nelikvedu.

Nüüd entusiastide poolelt.
Ajaviiteks metsateedel käib kah, hobi korras aga tegelikuses sellega asi piirdubki. Adved on kohmakad, laisad ja kui pidevalt mammutit ei torgi siis ega ta edasi ei liigu.
Puhastverd enduuro läheb igas olekus eest ära ja pole midagi teha.
Vääne on teistsugune, tsikkel kergem, parem kaalujaotus ja palju muud. Lisaks sellele ei raatsita ainukest slimatera igasuguse pasa sisse juhtida, mingi ettevaatlikus tuleb peale sellega seoses.

Nii... jõuamegi vaikselt selle juurde, miks on erineva otstarbega tsiklid olemas.
Ideaalis, vastavalt vajadusetele, peaks vähemalt kaks olema või isegi rohkem.
Oled sa omanud samaaegselt mitut erinevat?
Kui pole, räägin sulle omast kogemusest.

Pein in de ääss!
Raha kulub mtmekordselt rohkem.
Kütusele, kuluosadele, riiigi toetamiseks, erinev varustus jne.
Olgugi et on fun ja tore, jääb ikkagi lõpuks üks tsiklitest selleks põhiliseks. Ja siis selle põhilisega ringi sõites vahest kirud ennast, et oi kui tore oleks nüüd enduroga seda praegust kruusateed sõita.
Mingil hetkel pead tegema kompromisse, et kumba remondid. Ja vahest on ausaltöelda kopp ees, kui kõik vajavad väikest vidinat liikumiseks. Ning ühel hetkel lööd lihtsalt käega, sest sul on üks või kaks töökorras ratast veel kuuris ja lähed teed remondi asemel niisama tiiru, närvide rahustamiseks.
Sõidumõnu ja selle võlikuvõimaluste erinevus on asi, mis siinkohal loeb. Kui aga nädalas korra jõristatakse üle heinamaa, naabri käest kanamune tooma siis adve on kindlasti mõistlikum variant ja seda vastavalt vajadustele.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 02 Apr 2018, 23:22
Postitas ranel

Aga muidu üldiselt ma tulevikus tahaks ka enda linnamaasturit. Uputama ei taha minna, kuid raskemat haagist oleks sellega päris tore vedada.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 08:29
Postitas Dusterx

Mul on vana gs, metsa ei sobi, kruusale ainult heale, raske ja vedrustus ei kannata kriitikat minumeelest. Autoks on samuti linnamaastur, kas ostaksin uue adv ratta, jah! Metsa läheksin ikka oma lc4 või üldse trialiga, muuseas viimane on kõige funnim, mis ma valesti teen? Pakuks, et motoringkond hakkab ka nn suureks kasvama ja kui sul on võimalik pidada tänases ruumikitsas maailmas ainult üks mootorratas, siis on ju kõigesööja igati loogiline valik. Linnamaastureid kasutatakse eelkõige sellepärast, et teed on täna ehitatud sellised, et linnamaasturiga ongi kõige mugavam. Mõelge äärekivide peale parkimisel, debiilsete servadega ohutussaared ning üldse, enne 90nendaid olid enamus autosid kliirensi mõttes tänased "linnamaasturid".


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 09:55
Postitas AzA

Linnamaastur on suurema kerega veidi kõrgendatud tavaline sedaan. Mul rotil pole raha, seega kütan kõrgendatud octaviaga, võiks suurem olla, mugavam oleks, aga kliirensi mõttes muud ei taha enam.
Tsiklid .... mh ... adv muidugi ja mitte poosetamise mõttes, vaid selle paari kruusateekese ja mugavuse mõttes.
Ma küll klassikuga kulgen, aga sellegipoolest olen seltskonna kaamel.

Pigem muutuvad popimaks nn. tripid telkima jms. mitte konkreetselt ratta eelistused. Olgem ausad, pole kahtlustki ju, millega on vahva üks saaremaa trip teha. Palju jäänud nägemata, sest baigid väga ei hõiska metsateekese peale.
Back to the roots on asja nimi, lihtsalt bonneville ja jawa asemel on veelgi asisemad adv-d leiutet.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 14:08
Postitas Jesper

Eks see võidurelvastumine on tegelikult rohkem nagu juba hobi iseeneses, mitte niiväga seotud sellega et ühe sõiduki läbivus oleks nii meeletult palju parem kui teise oma. Kui on soov a'la Saaremaal telkida või mingeid põldudevahelisi poriauke forsseerida, siis mingi 400se klassikuga saab keskmiste oskustega juht vabalt igale poole ligi kuhu tsikliga inimene tänapäeval üldse teretulnud on. Ja kui just slikid alla keeratud pole, siis ilmselt veel natuke sealt edasi ka. Samas ega mootorrattasõit üleüldse mingi teabmis kõrge praktilise väärtusega tegevus pole, seega minuarust lihtsam on mitte end puruks mõelda ja kohe peegli ees ära tunnistada, et selline ratas või stiil või pakkide kogus saba peal lihtsalt meeldib ja korras. Ei pea enam pärast moto- või matkapoes piinlema, et kas see superduper GPS, whatever-texist sõidupüksid või täispuhutav silmapesukauss on nüüd ikka "mõistlik investeering" või mitte, objektiivne vastus on nagunii et ei ole, aga kelle asi see on :)

Mis mulle natuke arusaamatuks jääb on see enda hobi teiste järgi hindamine või mingi heakskiidu otsimine, stiilis et "hea on linnavahel näha, et xxx on juurde tulnud", või et "noored ei taha enam yyy", nojah, kas see reaalselt takistaks kedagi sõitmast kui ta oleks ühel päeval ainuke mootorrattur kogu linnas? Noored las teevad oma noorteasju, korralikud tsiklid on siiski suurusjärgu võrra kallimad kui iPadid ja parem ongi kui need iPadi hinda maksvad ja Issanda armust koospüsivad hiinakad liikluskeerise asemel kokkuostu rändavad. Ja kui sa ostad tsikli selle järgi, et kuhugi "kuuluda", siis noh jah, ilmselt su suurim probleem elus ei ole üldse kuskilt otsast tsiklitega seotud, vaid madal enesehinnang vms asjad mille täpsemaks kirjeldamiseks jääb mul kahjuks vastava ala haridusest puudu.

Aga pika mula lõpetuseks tore video ADV harrastuse kõrgpilotaažist:


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 15:29
Postitas yeekim

Ùks väga tuntud tootja mūūbki " kuulumist seltskonda"

edu

Saadetud minu kettaga lauatefonilt


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 15:45
Postitas Jesper

Mõtled Touratechi jah? :lol:

Touratech_header_590x250.jpg

Igaks juhuks täpsustan, minuarust on selle "kuulumise" pärast tsikli ostmine täiesti okei, aga sealjuures tuleb endale aru anda, et kõik teised ei pruugi seda maailmavaadet jagada. Mõni võibolla on lausa ristivastupidise maailmavaatega ja ostab just sellise tsikli, mida kellelgi teisel pole.


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 03 Apr 2018, 16:12
Postitas sarikas

Ma usun, et ta mõtles "liv to rait, rait to liv!"

Ma alustasin kruiseriga, sõitsin bike´ga, olen proovinud muid asju.. Ma tunnen rõõmu väga ebamugavaks ümber ehitatud kruiserist ja sport-touring´ust, mida korra paari aasta jooksul kiirematel teedel sihtotstarbeliselt kasutada. Päriselt ka, mõlemal on midagi, mida ADV sulle kunagi ei anna. Aga piima järgi, Saaremaale, suveks trippima ja tööle ma sõidan ADV´ga silmagi pilgutamata ning lai naeratus näol. Aga üldiselt lõpetati mootorrataste tootmine 2014 ära, kuid seda teemas ei küsitud..


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 04 Apr 2018, 10:14
Postitas Macintosh
sarikas kirjutas:

Aga üldiselt lõpetati mootorrataste tootmine 2014 ära, kuid seda teemas ei küsitud

Lahti seletatuna tähendab see mida?


Re: [U+] Tulevik on seiklusrataste päralt

Postitatud: 04 Apr 2018, 11:27
Postitas yeekim
Macintosh kirjutas:

Lahti seletatuna tähendab see mida?

Suur bemm läks vist kusijahutuse peale :roll: