1. leht 1-st

[U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 09:38
Postitas biker.bot

ZERO MOTORCYCLES on välja kuulutanud elektrilise seiklusratta DSR Black Forest Edition. Baseerub see rattal Zero DSR (http://www.zeromotorcycles.com/zero-ds/)
Ühe laadimisega saab sõita 250 km "linnakiirusel" ja 120 km kiireteel. Tunniga on võimalik laadida 150 km jagu elektrit (ilmselt linnakiirusel sõiduks).
Orienteeritud peaasjalikult Euroopa ratturitele. Mootorrattad on saadaval alates aprillist 2018. Hinna kohta pole miskit teada.
Mis mõtted ratturitel tekivad? Sõidaks, ostaks? Pigem mitte?

dsr_black_1_full.jpg
zero-dsr-black-forest_827x510_41520068107.jpg

Pressiteade siin:
https://auto.ndtv.com/news/zero-introdu ... ke-1819176


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 09:40
Postitas Krl

Kui sigaodav oleks ja laadida oleks seda kuskil, siis vabalt võtaks linnavahel sõitmiseks.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 10:27
Postitas Maaks

Kuna motikaga niiehknaa väga pikalt järjest ei viitsi sõita (eestis), siis oleks isegi mõeldav - sõita kuhugile "kaugemale laadima", võtta laadimise ajaks burks + coola ja pärast tagasi. Aga kuhugile kaugemale/ pikemaks tripiks pigem ei. Kujutan ette olukorda, kus sead marsruudi laadijast laadijasse ja siis järsku mingi ladija hooldustöödeks suletud - siis oleks võinud juba Jawaga minna - seda kergem lükata :lol: Tõenäoliselt ei ole odav (arvan, et pigem kallis) :-)
Elektrimootorile iseloomulikult võiks "tõmme" päris ahvatlev olla. Motikas niiehknaa hobisõiduk ja sääst kütusekulult pole üldse määrav, seega tarbijagrupp ilmselt hoopis teine kui Leafi/Zero ostjad (enesearvates rohelised).


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 10:41
Postitas Snowhite
Krl kirjutas:

Kui sigaodav oleks ja laadida oleks seda kuskil, siis vabalt võtaks linnavahel sõitmiseks.

Asi, millel ta baseerub, maksab umb 19000 EUR. sellele on võimalik laadijad ja teine aku ärida ~ 5000+ eur.
olles zero motot näinud lähedalt ühel motoshow-l, siis kahjuks peab ütlema, et kvaliteettootest on nad veel mitme arenguastme kaugusel.
Piloodina on muidugi tore ja kas meile see meeldib või mitte aga natukese aja pärast on neid palju ja piirangud sisepõlemismootorile ja nendega toimivatele sõidukitele, suretavad lääneriikides need meile kallid bensulehkajad välja.
Zero puhul tahaks tänaseks päevaks näha juba palju huvitavamaid pakkumisi aga seesama veerem ja raud on juba väga vana ja ootaks, et saadaks aru, et peale elektroonika on ka too tegelikult sõitev osa tähtis.
Hind muidugi ei õigusta end hetkel mitte ühestki asendist.
Külavahel sõiduks hea - linnas ka natuke - reisile või adventuurima sellega pole asja.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 10:58
Postitas Perry

Mina eelistaks sellise kolaka asemel korralikku mägirattaraamil baseeruvat elektrijalgratast millel piisavalt võimsust ja kiirust, et ka metsaradadel hullata aga samas ka linnas jalgrattateedel sõita. Tartus on näiteks paar väga head linna läbivat jalgrattatransiitkoridori tekkinud aga kus elektritsikliga sõita ei võiks.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 11:57
Postitas Krl

Eks sellest ülekuumeneva ja müriseva sisepõlemismootori kultusest saadakse kiiresti üle. Õpitakse hindama elektrimootori omadusi ja häält mida see kiirendades teeb.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 13:19
Postitas urmas66

Ilmselt on sisepõlemis mootorid kauem käigus,kui me praegu arvame,aga mis antud rattasse puutub,siis jah veermik võiks olla ka elektri rattaga nö samast põlvkonnast.
Rihm või mis tahes ülekanne mootori ja ratta vahel võiks juba ajalugu olla.Mootor ratta rummus on juba ammu olemas ja võimalik,et kui ülekanne vahelt välja visatud ,saaks ka sama akuga kaugemale sõita.Miks mitte ka mootor esirattas?


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 16:15
Postitas Jesper

Rummumootor ajab vedrustamata massi suureks, mingile rollerile see käib küll kuna neil on nagunii mootor õõtsa küljes, aga tsikliga tahaks vahel vähe ebatasasemat teed ka kiiresti sõita.

Neid linnasõiduks sobivaid rohkem või vähem maastikuratta laadseid elektrivõrre on ju miljon erinevat tootmises, isegi Eestis vist keegi tegeles nendega? Mina isiklikult jalgratta- või rollerilaadse tootega Tallinnas igapäevaselt sõita ei julgeks, põmmpeade arvates on need ikka "madalam liik" ja kiputakse tee pealt välja suruma, isegi kui tegelikult sõidad liiklusvooluga samas tempos. Tsikliga ikka nii palju ei nokita. Ja jalgrattatee peal sõites kaob nagu point ära, kui pead sõitma max 30km/h et mitte kellegi puudlit kogemata pannkoogiks teha.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 19:17
Postitas Vint
urmas66 kirjutas:

Miks mitte ka mootor esirattas?

Miks pole mitteükski tõsiselt võetav sportauto esiveoline? :)
On ime-elukaid ja entusiastide loomingut aga enamus kaldub nelikveo -või tagaveoliste suunas.
Juhitavus kannatab kõige rohkem. Kui sul on vaja näiteks keerata ja kiirendada samaaegselt, hakkab tsentrifugaaljõud rattaid otseks väänama, ehk siis vastupidi juhi tahtele.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 20:53
Postitas urmas66
Vint kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:

Miks mitte ka mootor esirattas?

Miks pole mitteükski tõsiselt võetav sportauto esiveoline? :)
On ime-elukaid ja entusiastide loomingut aga enamus kaldub nelikveo -või tagaveoliste suunas.
Juhitavus kannatab kõige rohkem. Kui sul on vaja näiteks keerata ja kiirendada samaaegselt, hakkab tsentrifugaaljõud rattaid otseks väänama, ehk siis vastupidi juhi tahtele.

Ma pidasin silmas-mõtlesin,et miks ka mitte esirattas,lisaks tagarattale. Esiveoline tsikkel pole just parim juhitavuse seisukohalt. Taga ja esiveolist elektrikat on juba tehtud.
Aga esiveolisi sportautosid on ehasetoodanguna küll ja veel.Eriti kereautode sarjades.Tuntuim mark vist Civic Type-R ja veel mitmeid japsi kuumpärasid ning ka Golf GTI.
Aga see pole nüüd see teema ja ma pidasin silmas ,et mõlemad rattad võiks vedada.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 21:45
Postitas Dusterx

Proovisin esiveolist elektrijalgratast eelmine suvi, no väga kahtlane on 2 rattalisel esirattaga ketsi lasta :D
2 veoline tuleks vast kõnealla mõistlikult vaid traielitel ja võibolla kergenduurodel, samas mõlemiga sõidetakse suht märkimisväärne aeg nagunii tagarattal, ehk kaoks point?
Iseenesest tänavalegaalne elektri traiel olekski vast ainuke mõistlik hetkel toodetav aparaat, millega saaks kusagil kortermaja ees mööda äärekive ja mahajäetud autoromusid ringi trippida. Lastele tehakse suht adekvaatseid elektri traieleid, mis profid suurematest isenditest arvavad, ma ei tea, ilmselt on raskevõitu, kuid ise mängiks küll elektritraieliga aias lolli. Tohiks teda reaalselt liikluses kasutada ka, saaks pulli ja präänikud korraga.
Suuremad isendid jäävad hetkel igast asendist vanakoolile alla ja minule ei imponeeriks ka siis kui rahanumbreid lugema ei peaks.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 21:47
Postitas Krl

Hankige nüüd popcorni, kuna järgneb ekspertide arutelu küsimuses, et milline on tõsiseltvõetav sportauto.


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 21:53
Postitas Jesper

Raskeid 2WD tsikleid on tehtud küll, Yamahaga on isegi Dakaril etappe võidetud ja seitsmendaks tuldud: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm/ktm_2wd.htm


Re: [U+] Elektriline seiklusratas Must Mets

Postitatud: 29 Mär 2018, 22:01
Postitas rannamees
Maaks kirjutas:

sõita kuhugile "kaugemale laadima", võtta laadimise ajaks burks + coola ja pärast tagasi. Kujutan ette olukorda, kus sead marsruudi laadijast laadijasse ja siis järsku mingi ladija hooldustöödeks suletud

Ilmselt pole kaugel aeg, kui oled laadija juures järjekorras 5s või 10s ja kiirest burksist pole enam juttugi. Pigem vaatad öömaja järele.