Tsikli füüsiline turvamine?

Siia kõik talvise, suvise või mis iganes perioodi garaaži otsingud või pakkumised. Kui sa tahad mootorratta parkimisest rääkida siis see on täpselt õige koht.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 03 Nov 2020, 09:47

Mul tuttaval "sõitis" ratas Pariisis peatudes ära, ei olnud mingi tutikas - kaugel sellest @urmas66 Jama päris omajagu ...

On (paraku ka arenenud maailmas) kohti, kus "sõidab" kõi minema, mida on võimalik pihku võtta. Mõndades kohtades "sõidab" lausa sõidu ajal alt minema.



Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

mx77 kirjutas: 03 Nov 2020, 09:15

Tralla ratas pandi rotti?

AT pandi eelmisel hooajal rotti Marseille-s , siis jätkas mingi rendi rattaga sealt kohapealt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas: 03 Nov 2020, 10:04
Maaks kirjutas: 03 Nov 2020, 09:47

Mul tuttaval "sõitis" ratas Pariisis peatudes ära, ei olnud mingi tutikas - kaugel sellest @urmas66 Jama päris omajagu ...

On (paraku ka arenenud maailmas) kohti, kus "sõidab" kõi minema, mida on võimalik pihku võtta. Mõndades kohtades "sõidab" lausa sõidu ajal alt minema.

Meil oli Münhenis olukord,kus kesklinna hotell mille bronnisime,osutus araablaste kvartalis olevaks. No see,et juba hotell ise oli saast oli jama,aga ka tänavale ratast jätta oli kahtlane. Küsisime adminnilt,et mis ta arvab? Ta arvas,et kohe üldse pole turvaline :D . Viisime kõrvalkvartalisse parkimismajja ja parkisime 3 ratast ühele autokohale,ühe eest ka maksime. Väljasõites keegi ei pahandanud igatahes. Eks nö elukogemus ja persetunne peab ka olema,et kuhu ja kuidas oma vara jätta.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Hotellide töötajatel on tihti see arusaam, et muidugi on turvaline, sest kaamera all ju :D

Ma ise olen üritanud ööbida Airbnd või Bookingu kaudu eramajades või maakohtades, kus saab rattaga otse uksette sõita, näiteks mingis turismitalus vms. Sellisel juhul ei saa õhtuti linnas õlut joomas ja hängimas käia, aga turvalisem tunne on olnud küll kui kusagil hotelli juures ratast mingis avalikus parklas hoida, kus see kurjade pilkude eest varjatud pole.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

kristjankk kirjutas: 04 Nov 2020, 15:25

Hotellide töötajatel on tihti see arusaam, et muidugi on turvaline, sest kaamera all ju :D

Ma ise olen üritanud ööbida Airbnd või Bookingu kaudu eramajades või maakohtades, kus saab rattaga otse uksette sõita, näiteks mingis turismitalus vms. Sellisel juhul ei saa õhtuti linnas õlut joomas ja hängimas käia, aga turvalisem tunne on olnud küll kui kusagil hotelli juures ratast mingis avalikus parklas hoida, kus see kurjade pilkude eest varjatud pole.

Itaalias on ka linnades suuremate hotellide ees võrkaiga parklad ja seal ka tsiklite osakond eraladi kohe olemas. Muideks selle Münheni hotelli ees seisis üks bemm, kuldne K100RS , aga lihtsalt see seltskond ja kõik muu seal ümber tundus liiga ohtlik. Kohalik bemm seisis seal ka hommikul täiesti tervena :) Kusjuures see koht oli adminni leti tagant, läbi maani vitriinakna, 100% nähtav ilma kaamerata.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Slash
Postitusi: 10
Liitunud: 01 Mär 2019, 17:50
Tänanud: 11 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Slash »

Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Slash kirjutas: 31 Mär 2021, 16:50

Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.

Kaks lihtsat asja peaks kindlustusel tuju heaks tegema ja ei mingit juhtmete lisamist:
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... acker-mm5/
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... to-x-plus/


red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas red buell »

Slash kirjutas: 31 Mär 2021, 16:50

Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.

Mul on pakkuda signat millel on kallutusandur ja põrutusandur ning tarbib väga vähe energiat. Puldid töötavad bluetooth´i kaudu ja saab ka telefoni appi kaudu juhtida. Helista ja räägin täpsemalt.
Äkki minu juures käisidki alarmi maha võtmas.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Frosch »

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure


Slash
Postitusi: 10
Liitunud: 01 Mär 2019, 17:50
Tänanud: 11 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Slash »

Motomarket kirjutas: 31 Mär 2021, 16:54
Slash kirjutas: 31 Mär 2021, 16:50

Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.

Kaks lihtsat asja peaks kindlustusel tuju heaks tegema ja ei mingit juhtmete lisamist:
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... acker-mm5/
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... to-x-plus/

Ma ka neid kumbagi juba uurisin. Öösel hoian garaazis aga käin rattaga kesklinnas tööl, kus pargin sisuliselt kõige avalikumasse kohta ja leian, et ehmatav signa võiks olla, sest näppijaid jagub kahjuks. Teine asi mida jah seoses signaga samuti mõtleisn oleks hea GPS, seade, aga need 2 võiks ühendatud olla.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Vana teema aga äkki kellegile abiks:

Netis jäi säärane asi silma https://hiplok.com/

Pidavat eriti relakakindel olema, videode järgi läks 2,5 ketast vaja, et aasa katki saada.
Hind muidugi on ka vastav

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Antt1
Postitusi: 73
Liitunud: 03 Aug 2022, 20:29
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Antt1 »

Relaka vastu on selliste lukkudega keeruline saada kui relakamees ise pädev on. Lõikeketaste kulumine on väga margipõhine ja akulõikurid on samuti erinevate omadustega.
Lukutootja reklaamfilmi jaoks võetakse muidugi kõige odavam 300w ja 6000 pööret tegev relakas ja 0,3 Eur tükihinnaga kettad :)
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Antt1 kirjutas: 09 Dets 2023, 16:23
Relaka vastu on selliste lukkudega keeruline saada kui relakamees ise pädev on. Lõikeketaste kulumine on väga margipõhine ja akulõikurid on samuti erinevate omadustega.
Lukutootja reklaamfilmi jaoks võetakse muidugi kõige odavam 300w ja 6000 pööret tegev relakas ja 0,3 Eur tükihinnaga kettad :)
Kunagi naisel läks jalgratta lukk katki. Oli mingi uhkem varaste kindel. Mõtlesin, et proovin siis relakaga, kuna lukk nagunii oli katki. Alla 10 sekundit kulus kogu protsessile.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mine vaata sellis tegelase nagu LockPickingLawyer videosid YouTube's ja sulle saab selgeks, et 99.99% kõikidest toodetavatest lukkudest aitavada vaid mõne vähemintelligentse looma vastu. Hiirte ja rottide vastu näiteks.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Kõik on õige aga reaalsuses tasub ikkagi oma vara kaitsta ja lukustada vähe viisakamate lukkude ja alarmidega. Kui palju keegi teab juhuseid kus korralikult lukustatud ratas või tsikkel on varastatud. Jah on olemas relakad ja head tangid... aga need on juba väga peened ja spets vargad kes sellistega tulevad. Mida rohkem igasuguseid vargusvastaseid asju kasutad seda rohkem neil aega läheb. Olgem ausad kui kuskil tänaval mingi vend relakaga asjatab on väga suur võimalus vahele jääda.. eriti kui on ka mingi alarm lisaks lukule. Suur osa varastest võtavad ikka kerget saaki esmalt.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Täna on akurelakas nii tavaline asi ja sellele ei pööra keegi ka tänaval rohkem tähelepanu kui e-sigaretiga tüübile. Ehk kui sinu ratas on välja valitud,siis ta ka võimalusel ära viiakse. Igasugu lukkude asemel on ainuke päästev asi võimaluste vähendamine, mitte lukk,kett või signa.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas indumen »

Selle füüsilise turvamisega sai isegi pead murtud ja südant valutatud. Aga peale kasko vormistamist oli täitsa poogen, pigem isegi sportlik huvi et äkki saaks mõnda uut ratast siis proovida kui too tuuri läheb :)

Fakt on see kes tahab viib minema ükskõik kust ja ükskõik kui kõva lukuga, isegi GPS vaigistatakse jne, siis ongi ainult kasko või teine variant omada ratast millest kahju pole. Siin eestis on juhtumeid õnneks vähe sest turgu ju pole, võrreldes brittidega.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Minuarust sellise mõttelaadiga,et kui akureakaga ja polditangidega või kangidge saab lahti kõik uksed, autod, lukud jne. siis võiks kõik lukud ja uksed lahti jätta.. Et milleks siis need? Kõik need asjad hoiavad ju ära esimesed pahatahtlikud inimesed. See on kõigile selge, et see mida väga ära tahetakse viia see ka viiakse. Aga selliseid juhuseid on ju ikka väga vähe! Pahalste elu saab erinevate asjadega keerulisemaks teha. Paned mingi lüliti kuhugi vahele, lukud jms asjad peale.. see kõik võtab aega ja vajab spetsasju. Tavaline joobes vend kes jalutab mööda tänavat selliseljuhul seda ära ei vii.. jah lükkab külili heal juhul.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas villy »

Ain kirjutas: 03 Jaan 2024, 14:22
Minuarust sellise mõttelaadiga,et kui akureakaga ja polditangidega või kangidge saab lahti kõik uksed, autod, lukud jne. siis võiks kõik lukud ja uksed lahti jätta.. Et milleks siis need? Kõik need asjad hoiavad ju ära esimesed pahatahtlikud inimesed. See on kõigile selge, et see mida väga ära tahetakse viia see ka viiakse. Aga selliseid juhuseid on ju ikka väga vähe! Pahalste elu saab erinevate asjadega keerulisemaks teha. Paned mingi lüliti kuhugi vahele, lukud jms asjad peale.. see kõik võtab aega ja vajab spetsasju. Tavaline joobes vend kes jalutab mööda tänavat selliseljuhul seda ära ei vii.. jah lükkab külili heal juhul.
Nõus. Ei maksa asju liiga lihtsaks teha. Palju on nö opportuniste. Kui kuskil nähakse, et ilma vaevata saab midagi, siis on varguse tõenäouses juhtuma ikka palju suurem. Väga palju käiakse katsumas maja, auto uksi, murtakse sisse lahtisest aknast jne. Tsiklikate juba ka seepärast kaitseb, et reaalselt ei hakka selle nägemisest mõte liikuma, et mis ja kuidas.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas hmm »

Sai siin ka mõtiskletud ning väike huvi mingite meetmete vastu on olemas.
Sai ka netist vaadatatud (alati tasub neid vaadata, et teada mis nende taktika on) n.ö. varaste tegemisi ning silma jäi see, et:
1. Kiirus - st võimalikult kiirelt on vaja ratas saada enda kontrolliall olevasse piirkonda. Selleks ei hakata vaeva nägema lukkude muukimisega, pigem kas pekstakse asi lahti või lõigatakse - roolikulud on ka suht mõtetud, sest lenksu jõuõlg on sellest pisikesest metallpulgast jõulisem.
2. võtted on robustsed (vähemalt need, mis kaamera ette jäid) - praegu kiirelt teha, küll pärast aega vaadata mis juhtus. Seega varastel ei ole väga oluline kui terveks mingi detail jäi. Kui nad üldse ratast enda kätte ei saa, siis neil pole ju ka kahju. Kui saavad ning mõni detail on vigane - no ülejäänud asjad on ju korras - kasu seegi.
3. Kõrvalised inimesed üldjuhul ei sekku, vaid vaatavad-filmivad - põhjus pigem selles, et vargaid on üldjuhul rohkem
4. viiakse ära pea igalt poolt kuhu kergesti ligi pääsetakse. No need poest mitme ratta varastamsied ei ole siinne teema.




Siin Eestis on vargused küll tõusutrendis, kuid väga hull veel teema pole. Pigem on asi selles, et kui ratta parkimine on nädalaid/kuid ühes ja samas kohas, siis on ka varastel sama aeg ettevalmistada ratta ära viimist. Sellisel juhul tasuks ratta kohta jälgida ka kaameraga ning neid salvestusi mingi kindla perioodi tagant vaadata, et veenduda kas käiakse ratast uudistamas või mitte. Kiire äraviimise eest aitavad samas võtted, mis reisilgi, kuid pikalt planeeritud tegevust need ei heiduta.
Nüüd reisile minnes on keskkond natuke ärevam ja ratta kohapeal seismine ajaliselt lühike, samas sealsetel varastel on kogemus suurem ning ühiskond võõraste asjade suhtes ükskõiksem, mis tähendab keset reisi ei ole huvitav ilma sõiduvahendita jääda - isegi kui kasko on olemas või ratas ei maksa ka eriti palju...
Mis siis minu ajukeses ringi keerles:

1. ratta parkimise koht + seismisel välimuse neutraalsemaks tegemine ning uudistamise nähtavaks tegemine (nt kate peale ja selle liigutamisel juba alarm lõugama - kuigi tuul+vihm võivad ka seda teha, siis pigem katte kinnitamine koos alarmlukuga, et kinnituse eemaldamine paneb ratta lõugama). Parkimise koht pigem jah kuskil turvatud sisehoovis või administraatori vaateväljas. Mida raskem on ratas (2-3 inimest ei jäksaks tõsta) seda rohkem läheb vaja tõste/liigutamise jõudu + rataste blokeerimine (et ei saaks veeretada)

2. rahalise kahju minimeerimine, seega kasko kindlasti aga midagi võiks ka füüsiliselt ratta paigal hoida. Ka kõige turvalisemad vahendid ei taga, et ratas oma kohal püsib - tuleb kastiga sõiduk + millel ka tõstekraana ning ratas läinud ongi.

3. laiatarbe kaubana kasutatavad lukud pole kõige suurem tagatis, kuid neid lukke võiks olla vähemalt kaks. Üks tummine koos karjuva heliga nähtavamas kohas (täidab varga hoiatuse teemat, et ratas on mingis osas ikkagi kaitstud) ja teine pigem paigutatud kohta, kus on temani raske pääseda nii lõikurite, kui haamritega. Selle luku eesmärk on oluliselt raskendada masina liigutamist mööda maad ja kulutada varga aega.
Ideaalis võiks lukk olla ratarummu sisene nii esimesek. kui tagumisel rattal - kuigi see on lisaoht, et võib sõiduajal peale minna....
Pidurite peale panek on ka jama, sest 95% pidureid on hüdraulilised ning lõikad vooliku läbi ja voila.

4. Väga tugev alarm + see heli/märguanne võiks jõuda juhini. Lisaks GPS tracker ka. Tean, et neid saab n.ö. võrgust väljalülitada ehk signaali "tappa". Kuid kui singaal on kahepoolne, siis seadme liikumisel (jammimise korral viib GPSi siglaani krt teab kuhu), GSM katkemisel annab alarmi juhipoolne seade - ehk siis juht ise peaks hakkama masina poole liikuma ning kui masin on lähedal jõuab ta mootorratta piisava füüsilise tõkete paigalduste korral õigeaegselt kohale ehk...

5. Eriti hea oleks, kui saaks n.t. koos alarmiga (mis kisaks "varastatakse, varastatakse...) tekitada ratta ümber paksu suitsu musta värvi, mis ei lase varastel näha ega ratta ligi olla. nt selline: https://enolagaye.com/products/sd75/ ALati võiks juures olla ka pisargaas ;)
See tekitab kindlasti ümbruskonnas äreva tähelepanu (ehk keegi helistab n.t tuletõrjesse...) + vähemalt viivitab 1...3min varaste rattavarguse aega

Paaril korral on hotellipidaja meid hoiatanud, et selles piirkonnas on mootorrataste vargus suhteliselt suur - nt varssavis... Kuid üldjuhul oleme samuti oma ööbimiskohad vaadanud sellsied, et seal oleks märgitud "turvatud parkla", kuid pigem on olnud sõidurattad sellised, et väga suurt rahalist kahju poleks. Lihtsalt väga kehv tunne oleks olnud, kui keset reisi lihtsalt sõiduratast pole...

Minu ajukeses ei leidu rohkem mõtteid, kuidas masinat saaks veel kaitsta - ehk ei soeta ratast, siis pole vajadust ka selle kaitsmiseks ehk teisisõnu võtad varastelt ära võimaluse sult midagi võtta ;), samas loobud väga suurest võimalusest ise midagi kogeda.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Asine ülevaade kahtlemata. Nr 1. turvameede reisil on kate peale tõmmata. See vähendab juba suuresti varguse ohtu, sest pole teada, mis katte all peidus on. Varastamine on pm töö nagu iga teine ning vargad lähtuvad põimõttest: vähem tööd ja vähem vaeva = väiksemad riskid ja suurem tulu.

Siin on üks 12 aastat vana tsiklivaraga AMA (Ask me anyting) redditis aga ega sellel rindel pole väga midagi muutunud, kui akudega tööriistad, mis vargust kergendavad, kõrvale jätta. Kes viitsib see loeb ja saab teada, kuidas vargad opereerivad ja mõtlevad:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Lugemata postitus Postitas indumen »

Ain kirjutas: 03 Jaan 2024, 14:22
Minuarust sellise mõttelaadiga,et kui akureakaga ja polditangidega või kangidge saab lahti kõik uksed, autod, lukud jne. siis võiks kõik lukud ja uksed lahti jätta.. Et milleks siis need? Kõik need asjad hoiavad ju ära esimesed pahatahtlikud inimesed. See on kõigile selge, et see mida väga ära tahetakse viia see ka viiakse. Aga selliseid juhuseid on ju ikka väga vähe! Pahalste elu saab erinevate asjadega keerulisemaks teha. Paned mingi lüliti kuhugi vahele, lukud jms asjad peale.. see kõik võtab aega ja vajab spetsasju. Tavaline joobes vend kes jalutab mööda tänavat selliseljuhul seda ära ei vii.. jah lükkab külili heal juhul.
Teoorias täitsa võib ilmselt jah, kui on viitsimist ja võimalusi/kupüüri kõike kindlustada, siiski enamus kindlustustel on ka nõuded mis eeldavad juhtumi katmist jne.
Elu on niigi keeruline ja lõppeb kõigi jaoks ühtemoodi, pidev muretsemine pidavat seda lõppu ainult lähemale tooma.

Tsikli kasko puhul ei küsitud isegi pilte rattast minu käest, ilmselt on eesti turul liiga värske toode või vähe juhtumeid et vaev ära tasuks neile.

Eesti tingimustes, ainuke elementaarne abivahend on vast jah, et pikalt silma all ei vedeleks kellelgi, igasugu lukke kaasa vedada ja lüliteid ja lisaalarme peale toppida on peavalu ainult endale iga kord sõitma minnes neid maha ja peale rookida, lisaks veel midagi kui elektrivärgis nihu läheb siis istud õnnetult võtmed peos ja ikka sõita ei saa ning palume foorumis abi pädevalt elektrikult :bsmile: Suvaline joobes vend ei oska ~200kg kaaluva lukus rooliga aparaadiga midagi peale hakata peale selle, et peale ronida ja ümber kukkuda kohe.

Kõige jaoks on oma koht ja vastavad meetmed, nagu targemad reisisellid siin teavad kindlasti juhtumeid jne.
Omakorda mängib rolli ka elukeskkond, minu silmis endiselt pole võrreldavad magala rajoonid mõne eramajade piirkonna nagu viimsi või nõmmega, lukustatud era aiad versus pimedal tänavanurgal parkimine.

Samuti on ka suhtumine oma sõiduvahendisse erinev, mõni ei luba sõbral isegi peale istuda teine annab nädalaks kasutada, et jagatud rõõm olevat suurem jne.

Ei võta isiklikult ega ei olnud mõeldud isiklikult @Ain vastu, lihtsalt teema jätkuks et ka nii saab mõelda :) (w)
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kõik, mis mootorratta parkimise/ garaažiga seotud”