5. leht 6-st

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 24 Apr 2021, 21:39
Postitas yeekim

Lihtne lühis?


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 24 Apr 2021, 21:48
Postitas morse

TETi sõidad niikuinii GPXi järgi, lülita tuled maha. :D

Pole sellisest naljast varem kuulnud aga jah, geneka mähis võib ju teoreetiliselt soojaga jampsima hakata...

Kui oleks selline lühis tarbijates, mis pinge niimoodi maha võtab, siis peaks ikka mingi kaitsme läbi lööma minu arvates...


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Apr 2021, 09:45
Postitas Virks

Kui pinge on kuuma mootoriga ära kukkunud, siis on õige aeg mõõta, kas langeb ka mähistest tulev või ainult peale pingeregulaatorit.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Apr 2021, 09:58
Postitas Martinez

Sooja mootoriga lahti ühendatud geneka juhtmest tuleb 75 + volti 5000 rpm juures. Üle 70 peaks ok olema. Tuled maha võtta taastub ka laadimine. Vahet ei ole kas tulede toide tuleb originaal juhtmestikust või otse akult releedega. Ei ole õigeid vahendeid mõõtmaks pinget ühendatud pistikust. Nööpnõelad lükkasin paralleelselt juhtmega pistikusse aga see vist ei päde.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Apr 2021, 10:47
Postitas morse

Täitsa huupi pakun aga kas tulede tarbimist või üldse tarbimist ei saaks ära mõõta. Ma paneks sobivas vahemikus DC ampertangid kaablile, mis kogu tuledeahelale toidet annab. Huvitav oleks teada, kas tuled tarbivad kogu aeg sama palju või vool tõuseb 15 minuti möödudes. Eks ta kindlasti tõuseb, kui pinge langeb - aga ma mõtlen, et äkki tõuseb stiilis 10A. Äkki on kusagil mingi lühis vmt nagu Yeekim pakkus.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 06 Mai 2021, 22:28
Postitas Martinez

Vaatasin veel neid geneka pingeid ja takistusi jne. Kõik normis, ei leki.
Proovisin 230V lambiga otse staatorilt ja tõmbas ilusti iga faasi vahelt pirni hõõguma nii külmalt kui soojalt.

Eile sain aku katsetamisega kotti lasta ja istus ööpäeva laadija otsas.

Täna kaotasin staatori ahelast ära osa juhtmeid ja pistikud - jootsin juhtmed otse pingeka juhtmetele.
Uus staator 7 kaabliga. Jootsin paarid omavahel kokku ja tõin otse akule.

Korra sain juba rõõmu tunda. Pinge oli oma pool volti kõrgem ja 25min vältel ei olnud langust näha. Lasin korra pöörded 5000 rpm peale ja peale seda hakkas vaikselt langema kuni kadus laadimine.

Kiskusin siis kaane maha. Manetitega paistab kõik korras olevat.

20210506_212935.jpg

Staator näeb sarnane välja nagu 2018. Ka siis oli paar kohta justkui veidi tumedamad.

20210506_213024.jpg

Lasen ümber mähkida, uus tihend vahele ja juhtmed otse pingekale. Kui see ka ei aita siis ma ei tea mis saab.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 06 Mai 2021, 23:29
Postitas Dusterx

Magnetid ajaga väsivad ka ning eriti hästi väsivad nad temperatuuri tõustes, kui ülemähkimine ei aita, siis vast uute magnetitega hooratast tarvis...
Näiteks neodüümid kaotavad oma tugevuse kuumutades jäädavalt ära.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 06 Mai 2021, 23:32
Postitas Martinez

Aitäh lohutamast (togi) :bsmile:


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 07 Mai 2021, 07:23
Postitas Virks

Ampertangid geneka juhtmele (kordamööda).
Kui seal korras, siis pingeregulaatori väljundisse.
Samal ajal koos pinge mõõtmisega.
Mõõtma peab nii korras laadimisega, kui ka vea tekkides.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 19 Mai 2021, 22:24
Postitas Martinez

Sain täna staatori mähkimisest tagasi.

20210519_150656.jpg

Mähkija sõnul oli eelnevalt pealtnäha ok, mõtmised ok. Lahti võttes oli üks 50:60 koht mis ehk oleks võinud seda probleemi põhjustada.

Ladusin rata uuesti kokku, jootsin juhtmed otse pingekale ja panin käima. Kaugtuled peale ja laadimine 14,2. 5000rpm juures 14,7.
Kobisin tuppa sööma ja 20 min hiljem näitas multimeeter kuidagi kaotilisi numbreid 8V kandis.
Hetk hiljem 12,5V jne. Tuled maha pinge 14,2. Tuled peale kukkus ära. Jne, nagu varemgi. Pööretega on miski laadimine aga tühikäigul kaugtuledega kuumalt ei lae.
Mõistus otsas. Kisu või kogu juhtmestik inspekteerimiseks uuesti maha.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 20 Mai 2021, 08:58
Postitas morse

Ma saan aru, et sa pole tegelikult kõiki ahelaid veel korralikult mõõtnud. Enne laiali kiskumist võiks täpse DC ampertangiga voolud ahelates üle mõõta. Võibolla on kusagil mingi tarbija, mis lühise piiril tööle hakkab peale mõningast kasutamist.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 20 Mai 2021, 13:41
Postitas Martinez

Oleksin kindlasti juba mõõtnud kui selline tööriist arsenalis olemas oleks.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 21 Mai 2021, 22:45
Postitas Martinez

Proovisin täna kolmandat akut.
Seis sama. Tuled maas, laadimine ok. Tuled järgi ja kukub kuumast peast ära. Uus mofset pingekas joodetud pistikuteta staatori juhtmetele.
Ühendasin uuesti järgi läbi kaitsmekarbi tulede releed (otse toide tuledele) ja nende juhtimiseks vedasin uue juhtme otse akule. Ehk siis tuled otse akult ja ikka sama seis.
Jootsin pingeka lahti, pressisin klemmid kolmanda regu jaoks juhtmetele ja proovisin siis kolmanda reguga. Sama seis.
Staatorist tulevad pinged sooja mootoriga tühikäigul 22+V ja 5000RPM juures 78+V
Kui oli mofset reguga ühendatud siis joodetelt mõõtes näitas ainult ~ 4V ja 5000RPM juures ~ 2.8V. Ei peagi andma analoogseid numbreid nagu lahtisest pistikust?
Minu mõistus on otsas.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 21 Mai 2021, 22:55
Postitas urmas66

Et tuled välistada ühenda need täitsa lahti ja proovi midagi muud ühendada millel analoogne koormus. Ja ampertangid oleks ikkagi abiks selle mõõtmise juures.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 21 Mai 2021, 23:03
Postitas Martinez

Tulesid on proovitud originaal juhtmestikuga, tummisemate kaablite ja releedega originaaljuhtmestiku juhtimisega + täiesti otse akult. Seal vist ei saa nagu peale pirnide endi miskit rohkem viga olla ja sügavalt kahtlen, et pirnid sellist pulli põhjustavad.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 21 Mai 2021, 23:46
Postitas ranel

Kisu kõik võimalikud tarbijad küljest lahti ja proovi siis.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 22 Mai 2021, 00:16
Postitas Martinez

Üks esimesi asju mis tehtud sai.
Lisad kõik eraldi kaitsmekarbis ja need said eemaldatud.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 22 Mai 2021, 07:48
Postitas tauf

Pingeregulaatori vahetasid ära?


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 22 Mai 2021, 07:54
Postitas urmas66
tauf kirjutas: 22 Mai 2021, 07:48

Pingeregulaatori vahetasid ära?

Vist juba kolm korda on ta seda vahetanud,nagu aru olen saanud


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 24 Mai 2021, 22:20
Postitas Martinez

Tundub, et asi ikkagi rootoris/magnetites.

Ampertangid näitasid 19A külma mootoriga tühikäigul genekast tulevate faaside pealt. Kui laadimine ära kukkuma hakkas oli sellest järgi jäänud 12A per faas ja kui korralikult kuuma anda siis veidi alla 11A.

5000rpm juures andis 18A pikemalt lastes.

Ehk siis üle 3000rpm lastes toidab ka tuled ära aga alla selle jääb hätta.

Ladusin ratta kokku ja käisin ülevaatusel ära. Tee peal näitas armatuuris olev hiinakas 14.4V. Seisma jäädes hakkas näit aga koheselt langema.

Ajutise lahendusena läksid sisse pirnid mis tarbivad pea 4x vähem. Nendega on ka sooja mootoriga tühikäigul 14.5+V "kellal".


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 08:20
Postitas Piipz

Võid proovida mu 2k5 rootorit, hetkel magnetid lahti.
Tellisin täna liimi, lähim koht oli Rootsi: https://navx.store/product/jb-weld-original-cold-weld/
Kui viitsid oodata, siis liimin kokku ja saad proovida ja kui sellega kõik on ok, siis saame hinda rääkida?

Oli esialgu mõeldud tagavaraks aga äkki õnnestub kokkuleppele saada.
Uut rootorit saab praegu ainult jaapanist, hind 300-400 olenevalt tarnijast :( Ooteaeg võib ka nädalates, kui mitte kuudes olla.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 10:17
Postitas Martinez

:bsmile:

Sul tulid magnetid lahti aga jäid terveks?

Teoorias peaks K3+ sobima küll. Magnetite arvu vahe lihtsalt?

Veider pidi see K2 oma nelja magnetiga olema kuna staatori nabasid on 18. Kuuene pidi loogiline olema (18/6=3).

Saan LEDidega vast selle väikse tripi ära teha. Igaks juhuks laadija ja teine aku saateautosse.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 10:18
Postitas Piipz

Mul on 4 magnetiga. Jäid terveks jah :) Ma võtsin kaane maha, sest kahtlustasin viga, mingit õnnetust õnneks polnud, vool lihtsalt pidevalt kõikus. Ja siis avastasin, et kaks magnetit täitsa lahti. Annan siis teada, võid mulle oma mingi kontakti visata siis, privasse näiteks..


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 10:53
Postitas Lembit

Temperatuuri tõusuga 20 -> 100 C väheneb ferriitmagnetite magnetväli ca 20% ja tõuseb vaskmähise takistus ca 30%.
Ma arvan, et nende mõõdetud parameetrite järgi ei ole sul probleem ei magnetites, ega staatoris. Käituvad täitsa loogiliselt. Laias laastus 19/1,2/1,3= 12.
Hea oleks samal ajal, kui voolu mõõdad, ka pingeid mõõta, et saada teada võimsus enne pingeregulaatorit. Kui võimsus enne pingeregulaatorit on piisav, nii tulede käitamiseks, kui aku laadimiseks, siis pigem ei ole küsimus generaatoris vaid kusagil ülesvoolu.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 11:30
Postitas Martinez

Lahti lühendatud staatori faasid andsid 5000rpm juures välja 80+ V külmalt ja 76+ V soojalt. Mofseti külge ühendatult numbrid ühekohalised.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 11:58
Postitas Lembit

Kas see "Mosfeti külge ühendatult numbrid ühekohalised" tähendab seda, et nendel aegadel, kui mõõtsid voolu, generaator ühendatud pingeregulaatoriga, oli mähiste väljundpinge alla 10v?


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 12:03
Postitas Martinez
Lembit kirjutas: 25 Mai 2021, 11:58

Kas see "Mosfeti külge ühendatult numbrid ühekohalised" tähendab seda, et nendel aegadel, kui mõõtsid voolu, generaator ühendatud pingeregulaatoriga, oli mähiste väljundpinge alla 10v?

Jah


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 14:45
Postitas Lembit

Ühenda prooviks ühe lisa massijuhtmega omavahel staatoripoolne karterikaas, aku miinus, raam ja pingeregulaatori korpus, ning mõõda uuesti pingeid teemal, kas on kusagil muutus.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 25 Mai 2021, 19:30
Postitas Martinez
Lembit kirjutas: 25 Mai 2021, 10:53

Temperatuuri tõusuga 20 -> 100 C väheneb ferriitmagnetite magnetväli ca 20% ja tõuseb vaskmähise takistus ca 30%.
Ma arvan, et nende mõõdetud parameetrite järgi ei ole sul probleem ei magnetites, ega staatoris. Käituvad täitsa loogiliselt. Laias laastus 19/1,2/1,3= 12.
Hea oleks samal ajal, kui voolu mõõdad, ka pingeid mõõta, et saada teada võimsus enne pingeregulaatorit. Kui võimsus enne pingeregulaatorit on piisav, nii tulede käitamiseks, kui aku laadimiseks, siis pigem ei ole küsimus generaatoris vaid kusagil ülesvoolu.

Kui tühikäigul toodab genekas 19A ja pinge on 14.5 siis toodab ta suurusjärgus 275W
Kui soojast peast on see 12A ja pinge kukub 13V peale ja alla selle siis kukub ka ju võimsus sinna 150 kanti.

Ees on 2x55W pirnid, need tahavad juba oma 8A saada + pritse + aku laadimine ja muud tuled, ventikas - suurusjärk 20+ amprit ehk siis miinimum 300W
Seega töötab asi ka 19A juures suht piiri peal.

Ametlikest paberitest ei ole leidnud geneka võimsust.

Ühes foorumis väidetakse, et '07 ja vanemad on 375W ja '08st 400W

Rootoreid on nendel masinatel kahte tüüpi. Üle lombi räägiti, et ainult K2'l on nelja magnetiga ja alates K3st tulid juba kuuega.
Samas Piipz'i oma on ka neljaga.

Varuosakoodide osas pole ka ühtset arusaama.

3210206G10 ehk nelja magentiga on erinevate kataloogide alusel sobilik ainult 2002 aasta masinatele, teisalt sobib kuni 2006 mudelitele.

3210206G00 ehk kuue magnetiga on mõne kataloogi väitel sobilil 2002-2012, teisalt 2003-2012 masinatele.

https://www.v-strom.co.uk/smf/index.php?topic=5516:

Stator, alternator – K2 DL000 has a different stator and rotor from K3 + DL1000 and can not be swapped. All K3-L0 DL1000 are swappable

Samas pidi olema ka ka diameetri erinevus. K2 väidetavalt 109 mm ja K3 112 mm, ehk siis tuleks vahetada ka staator kui võtta kasutusse 2003+ aasta rootor - https://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=18450

Ühtlasi käib sealt läbi, et 2002 on 350W ja 2003 400W:

The stator & rotor changed from 2002 (350 watt) to 2003 (400 watt). So above is correct. Believe stator connector to Reg/Rec is different as well. If 2002 stuff put in later model you would only have a 350 watt system.


Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Postitatud: 26 Mai 2021, 09:25
Postitas Ain
Lembit kirjutas: 25 Mai 2021, 14:45

Ühenda prooviks ühe lisa massijuhtmega omavahel staatoripoolne karterikaas, aku miinus, raam ja pingeregulaatori korpus, ning mõõda uuesti pingeid teemal, kas on kusagil muutus.

See hea mõte! Suzuki ATV-del oli laadimisega palju probleeme. Akud surid. Lahenduseks oligi lisamassi tekitamine. Omal 2tk olnud , ühele pandi lisamass poes ja teisele panin ise.. probleemid kadusid.