Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
TETi sõidad niikuinii GPXi järgi, lülita tuled maha.
Pole sellisest naljast varem kuulnud aga jah, geneka mähis võib ju teoreetiliselt soojaga jampsima hakata...
Kui oleks selline lühis tarbijates, mis pinge niimoodi maha võtab, siis peaks ikka mingi kaitsme läbi lööma minu arvates...
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Kui pinge on kuuma mootoriga ära kukkunud, siis on õige aeg mõõta, kas langeb ka mähistest tulev või ainult peale pingeregulaatorit.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Sooja mootoriga lahti ühendatud geneka juhtmest tuleb 75 + volti 5000 rpm juures. Üle 70 peaks ok olema. Tuled maha võtta taastub ka laadimine. Vahet ei ole kas tulede toide tuleb originaal juhtmestikust või otse akult releedega. Ei ole õigeid vahendeid mõõtmaks pinget ühendatud pistikust. Nööpnõelad lükkasin paralleelselt juhtmega pistikusse aga see vist ei päde.
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Täitsa huupi pakun aga kas tulede tarbimist või üldse tarbimist ei saaks ära mõõta. Ma paneks sobivas vahemikus DC ampertangid kaablile, mis kogu tuledeahelale toidet annab. Huvitav oleks teada, kas tuled tarbivad kogu aeg sama palju või vool tõuseb 15 minuti möödudes. Eks ta kindlasti tõuseb, kui pinge langeb - aga ma mõtlen, et äkki tõuseb stiilis 10A. Äkki on kusagil mingi lühis vmt nagu Yeekim pakkus.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Vaatasin veel neid geneka pingeid ja takistusi jne. Kõik normis, ei leki.
Proovisin 230V lambiga otse staatorilt ja tõmbas ilusti iga faasi vahelt pirni hõõguma nii külmalt kui soojalt.
Eile sain aku katsetamisega kotti lasta ja istus ööpäeva laadija otsas.
Täna kaotasin staatori ahelast ära osa juhtmeid ja pistikud - jootsin juhtmed otse pingeka juhtmetele.
Uus staator 7 kaabliga. Jootsin paarid omavahel kokku ja tõin otse akule.
Korra sain juba rõõmu tunda. Pinge oli oma pool volti kõrgem ja 25min vältel ei olnud langust näha. Lasin korra pöörded 5000 rpm peale ja peale seda hakkas vaikselt langema kuni kadus laadimine.
Kiskusin siis kaane maha. Manetitega paistab kõik korras olevat.
Staator näeb sarnane välja nagu 2018. Ka siis oli paar kohta justkui veidi tumedamad.
Lasen ümber mähkida, uus tihend vahele ja juhtmed otse pingekale. Kui see ka ei aita siis ma ei tea mis saab.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Magnetid ajaga väsivad ka ning eriti hästi väsivad nad temperatuuri tõustes, kui ülemähkimine ei aita, siis vast uute magnetitega hooratast tarvis...
Näiteks neodüümid kaotavad oma tugevuse kuumutades jäädavalt ära.
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Ampertangid geneka juhtmele (kordamööda).
Kui seal korras, siis pingeregulaatori väljundisse.
Samal ajal koos pinge mõõtmisega.
Mõõtma peab nii korras laadimisega, kui ka vea tekkides.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Sain täna staatori mähkimisest tagasi.
Mähkija sõnul oli eelnevalt pealtnäha ok, mõtmised ok. Lahti võttes oli üks 50:60 koht mis ehk oleks võinud seda probleemi põhjustada.
Ladusin rata uuesti kokku, jootsin juhtmed otse pingekale ja panin käima. Kaugtuled peale ja laadimine 14,2. 5000rpm juures 14,7.
Kobisin tuppa sööma ja 20 min hiljem näitas multimeeter kuidagi kaotilisi numbreid 8V kandis.
Hetk hiljem 12,5V jne. Tuled maha pinge 14,2. Tuled peale kukkus ära. Jne, nagu varemgi. Pööretega on miski laadimine aga tühikäigul kaugtuledega kuumalt ei lae.
Mõistus otsas. Kisu või kogu juhtmestik inspekteerimiseks uuesti maha.
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Ma saan aru, et sa pole tegelikult kõiki ahelaid veel korralikult mõõtnud. Enne laiali kiskumist võiks täpse DC ampertangiga voolud ahelates üle mõõta. Võibolla on kusagil mingi tarbija, mis lühise piiril tööle hakkab peale mõningast kasutamist.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Oleksin kindlasti juba mõõtnud kui selline tööriist arsenalis olemas oleks.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Proovisin täna kolmandat akut.
Seis sama. Tuled maas, laadimine ok. Tuled järgi ja kukub kuumast peast ära. Uus mofset pingekas joodetud pistikuteta staatori juhtmetele.
Ühendasin uuesti järgi läbi kaitsmekarbi tulede releed (otse toide tuledele) ja nende juhtimiseks vedasin uue juhtme otse akule. Ehk siis tuled otse akult ja ikka sama seis.
Jootsin pingeka lahti, pressisin klemmid kolmanda regu jaoks juhtmetele ja proovisin siis kolmanda reguga. Sama seis.
Staatorist tulevad pinged sooja mootoriga tühikäigul 22+V ja 5000RPM juures 78+V
Kui oli mofset reguga ühendatud siis joodetelt mõõtes näitas ainult ~ 4V ja 5000RPM juures ~ 2.8V. Ei peagi andma analoogseid numbreid nagu lahtisest pistikust?
Minu mõistus on otsas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Et tuled välistada ühenda need täitsa lahti ja proovi midagi muud ühendada millel analoogne koormus. Ja ampertangid oleks ikkagi abiks selle mõõtmise juures.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Tulesid on proovitud originaal juhtmestikuga, tummisemate kaablite ja releedega originaaljuhtmestiku juhtimisega + täiesti otse akult. Seal vist ei saa nagu peale pirnide endi miskit rohkem viga olla ja sügavalt kahtlen, et pirnid sellist pulli põhjustavad.
-
- Postitusi: 3135
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Kisu kõik võimalikud tarbijad küljest lahti ja proovi siis.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Üks esimesi asju mis tehtud sai.
Lisad kõik eraldi kaitsmekarbis ja need said eemaldatud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Vist juba kolm korda on ta seda vahetanud,nagu aru olen saanud
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Tundub, et asi ikkagi rootoris/magnetites.
Ampertangid näitasid 19A külma mootoriga tühikäigul genekast tulevate faaside pealt. Kui laadimine ära kukkuma hakkas oli sellest järgi jäänud 12A per faas ja kui korralikult kuuma anda siis veidi alla 11A.
5000rpm juures andis 18A pikemalt lastes.
Ehk siis üle 3000rpm lastes toidab ka tuled ära aga alla selle jääb hätta.
Ladusin ratta kokku ja käisin ülevaatusel ära. Tee peal näitas armatuuris olev hiinakas 14.4V. Seisma jäädes hakkas näit aga koheselt langema.
Ajutise lahendusena läksid sisse pirnid mis tarbivad pea 4x vähem. Nendega on ka sooja mootoriga tühikäigul 14.5+V "kellal".
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Võid proovida mu 2k5 rootorit, hetkel magnetid lahti.
Tellisin täna liimi, lähim koht oli Rootsi: https://navx.store/product/jb-weld-original-cold-weld/
Kui viitsid oodata, siis liimin kokku ja saad proovida ja kui sellega kõik on ok, siis saame hinda rääkida?
Oli esialgu mõeldud tagavaraks aga äkki õnnestub kokkuleppele saada.
Uut rootorit saab praegu ainult jaapanist, hind 300-400 olenevalt tarnijast Ooteaeg võib ka nädalates, kui mitte kuudes olla.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Sul tulid magnetid lahti aga jäid terveks?
Teoorias peaks K3+ sobima küll. Magnetite arvu vahe lihtsalt?
Veider pidi see K2 oma nelja magnetiga olema kuna staatori nabasid on 18. Kuuene pidi loogiline olema (18/6=3).
Saan LEDidega vast selle väikse tripi ära teha. Igaks juhuks laadija ja teine aku saateautosse.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Mul on 4 magnetiga. Jäid terveks jah Ma võtsin kaane maha, sest kahtlustasin viga, mingit õnnetust õnneks polnud, vool lihtsalt pidevalt kõikus. Ja siis avastasin, et kaks magnetit täitsa lahti. Annan siis teada, võid mulle oma mingi kontakti visata siis, privasse näiteks..
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Temperatuuri tõusuga 20 -> 100 C väheneb ferriitmagnetite magnetväli ca 20% ja tõuseb vaskmähise takistus ca 30%.
Ma arvan, et nende mõõdetud parameetrite järgi ei ole sul probleem ei magnetites, ega staatoris. Käituvad täitsa loogiliselt. Laias laastus 19/1,2/1,3= 12.
Hea oleks samal ajal, kui voolu mõõdad, ka pingeid mõõta, et saada teada võimsus enne pingeregulaatorit. Kui võimsus enne pingeregulaatorit on piisav, nii tulede käitamiseks, kui aku laadimiseks, siis pigem ei ole küsimus generaatoris vaid kusagil ülesvoolu.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Lahti lühendatud staatori faasid andsid 5000rpm juures välja 80+ V külmalt ja 76+ V soojalt. Mofseti külge ühendatult numbrid ühekohalised.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Kas see "Mosfeti külge ühendatult numbrid ühekohalised" tähendab seda, et nendel aegadel, kui mõõtsid voolu, generaator ühendatud pingeregulaatoriga, oli mähiste väljundpinge alla 10v?
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Ühenda prooviks ühe lisa massijuhtmega omavahel staatoripoolne karterikaas, aku miinus, raam ja pingeregulaatori korpus, ning mõõda uuesti pingeid teemal, kas on kusagil muutus.
-
Teema algataja - Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Lembit kirjutas: ↑25 Mai 2021, 10:53Temperatuuri tõusuga 20 -> 100 C väheneb ferriitmagnetite magnetväli ca 20% ja tõuseb vaskmähise takistus ca 30%.
Ma arvan, et nende mõõdetud parameetrite järgi ei ole sul probleem ei magnetites, ega staatoris. Käituvad täitsa loogiliselt. Laias laastus 19/1,2/1,3= 12.
Hea oleks samal ajal, kui voolu mõõdad, ka pingeid mõõta, et saada teada võimsus enne pingeregulaatorit. Kui võimsus enne pingeregulaatorit on piisav, nii tulede käitamiseks, kui aku laadimiseks, siis pigem ei ole küsimus generaatoris vaid kusagil ülesvoolu.
Kui tühikäigul toodab genekas 19A ja pinge on 14.5 siis toodab ta suurusjärgus 275W
Kui soojast peast on see 12A ja pinge kukub 13V peale ja alla selle siis kukub ka ju võimsus sinna 150 kanti.
Ees on 2x55W pirnid, need tahavad juba oma 8A saada + pritse + aku laadimine ja muud tuled, ventikas - suurusjärk 20+ amprit ehk siis miinimum 300W
Seega töötab asi ka 19A juures suht piiri peal.
Ametlikest paberitest ei ole leidnud geneka võimsust.
Ühes foorumis väidetakse, et '07 ja vanemad on 375W ja '08st 400W
Rootoreid on nendel masinatel kahte tüüpi. Üle lombi räägiti, et ainult K2'l on nelja magnetiga ja alates K3st tulid juba kuuega.
Samas Piipz'i oma on ka neljaga.
Varuosakoodide osas pole ka ühtset arusaama.
3210206G10 ehk nelja magentiga on erinevate kataloogide alusel sobilik ainult 2002 aasta masinatele, teisalt sobib kuni 2006 mudelitele.
3210206G00 ehk kuue magnetiga on mõne kataloogi väitel sobilil 2002-2012, teisalt 2003-2012 masinatele.
https://www.v-strom.co.uk/smf/index.php?topic=5516:
Stator, alternator – K2 DL000 has a different stator and rotor from K3 + DL1000 and can not be swapped. All K3-L0 DL1000 are swappable
Samas pidi olema ka ka diameetri erinevus. K2 väidetavalt 109 mm ja K3 112 mm, ehk siis tuleks vahetada ka staator kui võtta kasutusse 2003+ aasta rootor - https://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=18450
Ühtlasi käib sealt läbi, et 2002 on 350W ja 2003 400W:
The stator & rotor changed from 2002 (350 watt) to 2003 (400 watt). So above is correct. Believe stator connector to Reg/Rec is different as well. If 2002 stuff put in later model you would only have a 350 watt system.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
See hea mõte! Suzuki ATV-del oli laadimisega palju probleeme. Akud surid. Lahenduseks oligi lisamassi tekitamine. Omal 2tk olnud , ühele pandi lisamass poes ja teisele panin ise.. probleemid kadusid.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.