1. leht 6-st

Me eelistame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 16:33
Postitas urmas66
Spoiler
mx77 kirjutas:

Peale oma viimast Euroopa trippi kaalun ma tõsiselt hakata jälle paberkaarti kasutama (seda küll autos ja hea kaardilugejaga kõrval).
See, et suusakeskuse juurde minevast viimasest 50-st kilomeetrist sai 5 tunnine automatk öistel mägiteedel võib veidi ennast süüdistada, sest prantsuse keelne viit mis (ilmselt) viitas sellele, et tee on kinni kuna miski sild oli maha lõhutud jäi puuduliku keeleoskuse tõttu märkamata. Aga et navi järgmist marsruuti pakkudes meid samale teele tagasi juhatas oli juba naviga navigeerimise põhimõtteline viga, et sa tegelikult ei näe, kuhu sa sõidad.
Järgmine jama oli Torino-Milaano vahelisel kiirteel, kus remondi tõttu oli kiirtee suletud ja itaallased polnud väga viitsinud ennast vaevata alternatiivse marsruudi siltide panekuga ja navi üritas debiilse järjepidevusega meid samasse kohta tagasi suunata kust meid ümbersõidule suunati. Kuna asustustihedus kiirtee kõrval on umbes nagu Tallinnas, siis mööda linnatänavaid ise uut suunda kõhutunde järgi oli pagana raske leida.

Äkki oleks Waze-ga lihtsam olnud? Nagu juba eespool mainisin,siis peale Waze-t ,tavalist GPS-i kasutades ,oleks see nagu poolik asi.
Kasutasin eile õhtul 17.30 paiku Waze ,et Ristiku-Paldiski mnt. ristimiku piirkonnast Laagrisse saada.Ma oleks ise ka neid kõrval teid ,mida Waze pakkus ,ilmselt kasutanud,aga proovisin pimesi selle järgi panna ja sain ilma suuremate seisakuteta umbes 20min-ga Laagrisse.5+ navigeerimine ütleks.Riias toimis Waze abil, õhtusel tipptunnil, linnast välja saamine sama hästi.


Me eelistame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 16:39
Postitas mx77
urmas66 kirjutas:

Äkki oleks Waze-ga lihtsam olnud? Nagu juba eespool mainisin,siis peale Waze-t ,tavalist GPS-i kasutades ,oleks see nagu poolik asi.
Kasutasin eile õhtul 17.30 paiku Waze ,et Ristiku-Paldiski mnt. ristimiku piirkonnast Laagrisse saada.Ma oleks ise ka neid kõrval teid ,mida Waze pakkus ,ilmselt kasutanud,aga proovisin pimesi selle järgi panna ja sain ilma suuremate seisakuteta umbes 20min-ga Laagrisse.5+ navigeerimine ütleks.Riias toimis Waze abil, õhtusel tipptunnil, linnast välja saamine sama hästi.

Kui kiiresti Wazega välismaal andmeside mahulimiit otsa saab?


Me armastame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 16:43
Postitas ranel

Mul võttis Tartu-Riia-Tartu otsal üle 100mb ära. Küll aga eu-s näiteks elisaga suht suva. Päevapilet nagunii 2,5 eur.


Me armastame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 20:03
Postitas urmas66
Spoiler
mx77 kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Äkki oleks Waze-ga lihtsam olnud? Nagu juba eespool mainisin,siis peale Waze-t ,tavalist GPS-i kasutades ,oleks see nagu poolik asi.
Kasutasin eile õhtul 17.30 paiku Waze ,et Ristiku-Paldiski mnt. ristimiku piirkonnast Laagrisse saada.Ma oleks ise ka neid kõrval teid ,mida Waze pakkus ,ilmselt kasutanud,aga proovisin pimesi selle järgi panna ja sain ilma suuremate seisakuteta umbes 20min-ga Laagrisse.5+ navigeerimine ütleks.Riias toimis Waze abil, õhtusel tipptunnil, linnast välja saamine sama hästi.

Kui kiiresti Wazega välismaal andmeside mahulimiit otsa saab?

Kui on see uus nn Euroopa pakett,siis ei ole mahuga mingit probleemi.Waze ei ole üldiselt väga suure mahuga kasutusega.
Telia arve näitab,et olen oktoobris kasutanud mobiilset andmeside 0,5GB.Kasutan Waze pea igal hommikul tunnike ja õhtul teist samapalju,vahel ka päeval samapalju.Lisaks on sees meilid,FB ,valvekaameraid vaatan(väga mahukas teema),valvestamised,lehte loen,enamvähem kõik on koguaeg sisselülitatud, jne.Suvel Lätis ja Leedus käies vaatasin terve päeva kasutamist ja Waze osa oli 100+MB,kui õigesti mäletan.


Me armastame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 20:14
Postitas urmas66

Täna linnavahel asju ajades panin ka Osmand+ vahepeal jooksma,aga selle juures häiris,et kõik nn nupud mida vajutada on väga väikesed ja isegi autos on sõidu ajal midagi teha keeruline.Kaart on ka väga sigrimigri ja see natuke häirib.Looduses või maanteel olles on ilmselt ühtalsem ja pigem ta sinna rohkem sobib.TET jooksis väga vahvalt igaljuhul.
Wazega proovisin pidevalt ka igast kohast teise navigeerida ja sõidu ajal on isegi pöidla abil suht kõik teostatav.Kummaski rakenduses ei sisestanud uut aadressi vaid kasutasin olemasolevaid.Osmandit ilmselt minu telefonis kindaga ei näpi,aga Waze on näpitav,see mul juba proovitud.Ekraan vist 5" või 5,2"
Osmandit näppides tekkis mõte , seda nn puutetundlikku pliiatsit tsiklil proovida.Mingi koha ,kus seda hoida ja kergelt kindaga kätte saaks, leiaks ka ilmselt.


Me armastame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 20:14
Postitas urmas66

Täna linnavahel asju ajades panin ka Osmand+ vahepeal jooksma,aga selle juures häiris,et kõik nn nupud mida vajutada on väga väikesed ja isegi autos on sõidu ajal midagi teha keeruline.Kaart on ka väga sigrimigri ja see natuke häirib.Looduses või maanteel olles on ilmselt ühtalsem ja pigem ta sinna rohkem sobib.TET jooksis väga vahvalt igaljuhul.
Wazega proovisin pidevalt ka igast kohast teise navigeerida ja sõidu ajal on isegi pöidla abil suht kõik teostatav.Kummaski rakenduses ei sisestanud uut aadressi vaid kasutasin olemasolevaid.Osmandit ilmselt minu telefonis kindaga ei näpi,aga Waze on näpitav,see mul juba proovitud.Ekraan vist 5" või 5,2"
Osmandit näppides tekkis mõte , seda nn puutetundlikku pliiatsit tsiklil proovida.Mingi koha ,kus seda hoida ja kergelt kindaga kätte saaks, leiaks ka ilmselt.


Me armastame Wazet

Postitatud: 02 Nov 2017, 22:50
Postitas Macintosh
urmas66 kirjutas:

Waze ei ole üldiselt ...

'

Juku läheb bioloogia eksamit sooritama, kuid on selgeks õppinud ainult kirbud. Tõmbab esimese pileti: koerad. Juku räägib: "Koeri on igasuguseid, suuri ja väikseid, emaseid ja isaseid. Nende keha katab tihe karvkate ja seal elavad kirbud. Ja hakkabki kirpudest rääkima. Õpetaja laseb Jukul uue pileti tõmmata. Juku tõmbab: rebased. Seletab siis jälle, et suured ja väikesed ja emased ja isased ... ja jõuab kirpudeni. Õpetajal juba väike närv sees aga laseb siiski uue pileti tõmmata. Juku tõmbab: kalad. Õpetajal ohkab kergendunult ja jääb ootama. Juku räägib: "Kalad elavad vees, kalu on igasuguseid, suuri ja väikseid, emaseid ja isaseid. Nende keha katavad soomused ... aga kui nende asemel oleks tihe karv elaksid seal kirbud...

Meil on Wazega nagu kirpudaga, ükskõik milllest ka ei räägita on peatselt Urmas Wazega platsis. 35% (Sic!) postitustest selles teemas räägivad Urmase algatusel Wazest ... äkki sa Urmas võtad nüüd end kokku ja talitsed vastupandamatut kihku Waze usku kuulutada!


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 10:39
Postitas urmas66
Spoiler
Macintosh kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Waze ei ole üldiselt ...

'

Juku läheb bioloogia eksamit sooritama, kuid on selgeks õppinud ainult kirbud. Tõmbab esimese pileti: koerad. Juku räägib: "Koeri on igasuguseid, suuri ja väikseid, emaseid ja isaseid. Nende keha katab tihe karvkate ja seal elavad kirbud. Ja hakkabki kirpudest rääkima. Õpetaja laseb Jukul uue pileti tõmmata. Juku tõmbab: rebased. Seletab siis jälle, et suured ja väikesed ja emased ja isased ... ja jõuab kirpudeni. Õpetajal juba väike närv sees aga laseb siiski uue pileti tõmmata. Juku tõmbab: kalad. Õpetajal ohkab kergendunult ja jääb ootama. Juku räägib: "Kalad elavad vees, kalu on igasuguseid, suuri ja väikseid, emaseid ja isaseid. Nende keha katavad soomused ... aga kui nende asemel oleks tihe karv elaksid seal kirbud...

Meil on Wazega nagu kirpudaga, ükskõik milllest ka ei räägita on peatselt Urmas Wazega platsis. 35% (Sic!) postitustest selles teemas räägivad Urmase algatusel Wazest ... äkki sa Urmas võtad nüüd end kokku ja talitsed vastupandamatut kihku Waze usku kuulutada!

On sul midagi paremat välja pakkuda? Kuni pole, pole mõtet ka ironioseerida.Sa vist ei saa ikka sellest vanast asjast üle?
https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 10:50
Postitas mx77

urmas, tegelikult on Mäkil siiski õigus, sa lähed kohati selle Waze kiitmisega üle võlli. Programm ei ole paha, aga tal on ka piisavalt miinuseid. Kõige suurem neist on muidugi offline kaartide puudus.


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 11:59
Postitas urmas66

Offline kohapealt igati nõus.Oli omal ka sel suvel Leedus kehva leviga kohas olukord,et oleks vaja offline lahendust,aga see siiani üks juhus.
Aga operatiivsuse saavutamine,et ei tekiks olukorda,kus "Milano kiirtee on suletud ja GPS suunab ikka sinna samasse auku tagasi ",vältimiseks PEAB tänapäeval olema kasutajate infol põhinev lahendus.Äkki on veel mõni analoogne olemas? Siis saaks seda kiita. Google maps on ka tegelikult täna asjalikum ehk operatiivsem kui GPS.
Näiteks Tallinna ringtee Jüri-Lagedi ristmiku uued lahendused on mõlemas olemas ja suunab navigeerides õigele mahasõidule. Garminil pole seda tõenäoliselt seal veel pikalt olemas.Mõlemad seadmed just uuendasin 2018a kaartidele,aga seal pole infot,et seal isegi teeremont oleks.Järvevana tunnel,tekkis Garminile mingi pool aastat peale valmimist.
Aga ikkagi ootan huviga ,mis super lahendused siin kasutusel tulevad ja Wazele pika puuga ära kütavad.


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 12:15
Postitas stev666
Spoiler
urmas66 kirjutas:
mx77 kirjutas:

urmas, tegelikult on Mäkil siiski õigus, sa lähed kohati selle Waze kiitmisega üle võlli. Programm ei ole paha, aga tal on ka piisavalt miinuseid. Kõige suurem neist on muidugi offline kaartide puudus.

Offline kohapealt igati nõus.Oli omal ka sel suvel Leedus kehva leviga kohas olukord,et oleks vaja offline lahendust,aga see siiani üks juhus.
Aga operatiivsuse saavutamine,et ei tekiks olukorda,kus "Milano kiirtee on suletud ja GPS suunab ikka sinna samasse auku tagasi ",vältimiseks PEAB tänapäeval olema kasutajate infol põhinev lahendus.Äkki on veel mõni analoogne olemas? Siis saaks seda kiita. Google maps on ka tegelikult täna asjalikum ehk operatiivsem kui GPS.
Näiteks Tallinna ringtee Jüri-Lagedi ristmiku uued lahendused on mõlemas olemas ja suunab navigeerides õigele mahasõidule. Garminil pole seda tõenäoliselt seal veel pikalt olemas.Mõlemad seadmed just uuendasin 2018a kaartidele,aga seal pole infot,et seal isegi teeremont oleks.Järvevana tunnel,tekkis Garminile mingi pool aastat peale valmimist.
Aga ikkagi ootan huviga ,mis super lahendused siin kasutusel tulevad ja Wazele pika puuga ära kütavad.

Saa aru et see waze ei sobi igale poole. Ongi hea seal järvevanal...päikesepaistelisel ilmal... Inimesed sõidavad ka seal kus pole levi, või on meeletult kallis ja ka seal kus teid pole. Seal ka suht savi kus need ummikud on..


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 12:27
Postitas Jesper

Ma ka nagu olen siiamaani suutnud Jürri ilma Wazeta saada, isegi Kiviõlis on käidud! Igasugu "suunab kuhugi kuhu pole vaja"-olukordade puhul lihtsalt vaatad kaardilt (kasvõi navi sees olevalt) alternatiivse tee ja sõidad seda :) Urmase jutu järgi jääks nagu mulje, et enne GPS-ide leiutamist inimesed ei sõitnudki kunagi kodulinnast kaugemale.

Anoh eks me kõik ju tegelikult teame, mis otstarbel see Waze päriselt lahti on :) Selleks kõlbab ta suurepäraselt, lihtsalt see jutt ummikutest ja Jüri sissesõidust on umbes samaväärne nende juttudega, et kanepil on väidetavalt mingid raviomadused ja torrenti kaudu väidetavalt oli keegi kunagi ka mingi legaalse faili kuhugi liigutanud.


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:07
Postitas urmas66
Jesper kirjutas:

Ma ka nagu olen siiamaani suutnud Jürri ilma Wazeta saada, isegi Kiviõlis on käidud! Igasugu "suunab kuhugi kuhu pole vaja"-olukordade puhul lihtsalt vaatad kaardilt (kasvõi navi sees olevalt) alternatiivse tee ja sõidad seda :) Urmase jutu järgi jääks nagu mulje, et enne GPS-ide leiutamist inimesed ei sõitnudki kunagi kodulinnast kaugemale.

Loomulikult saan mina ilma selleta hakkama ja isegi väga hästi saan,aga abiline,mis aitab teha kiiremaid otsuseid on tänapäeva kiires maailmas vajalik.GPS-i kaardilt pole sul midagi vaadata,kui seda teed kus asud,seal olemaski pole,tee kaart nii suureks kui zuumida annab.
Vajalik on navigaator(ükskõik milline) ikka võõral maal ja see Lagedi -Jüri lõik oli pelgalt käepärane näide,mis samas oleks ilmselt vajalik välismaalasele,kes siia satub.Vaevalt,et sina Hamburgi kandi tee ehitustega ja suletud teedega, ilma abiliseta kursis oled.Sama käib siis suvalise välismaalase kohta meil siin.
MX77 oli ju ka "tänu" GPS-le Milano kandis kuuses,aga ilmselt oleks muud lahendust kasutades kiirelt sealt mööda saanud.


Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:17
Postitas ranel
urmas66 kirjutas:

Kui on see uus nn Euroopa pakett,siis ei ole mahuga mingit probleemi.Waze ei ole üldiselt väga suure mahuga kasutusega.

Tegin täna hommikul testi.
Tartu-Põltsamaa ots võttis ainuüksi waze 4,72MB. Kokku sõitsin 53km. Teisendades ümber, siis üks 400 km päev teeks 35 MB selle näite põhjal. Tegelikult olen ka suuremat tarbimist näinud mõnede sõitudega.
EU väline roamingu hind oleks ainuüksi waze kasutades 1 päev 50 EUR. Minu arust on see ikka väga räme summa navigeerimise peale kulutada. Seda veel kõike eeldusel, et kõikide muude äppide internetitarve on ära keelatud.

urmas_1.png
russland.png

Kui vaadata, mis maksab megabaidi hind eurotsoonist väljas, siis wazega sõitmiseks peab ikka püsti rikas olema. Võid ka kohaliku liitumise võtta, kuid päris palju on konkreetseid leviauke või kohti, kus lihtsalt võrgus muud peale helistamise ei tööta olgugi, et näitaks nagu andmeside võimekust.

russland.png

Tegelikud võiks selle waze kasutamise osa motoGPS jaoks üldse eraldi teemaks ära splittida.


Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:33
Postitas urmas66

Vaata neid mahu asju pigem ikka arvelt või siis teenuse pakkuja kodulehelt(mul oli eelmise kuu Waze kasutus telefonist vaadates 102MB ja ongi kekmiselt seal 100 kandis).Telefon arvestab neid hoopis teisiti.Väljaspool EU-d mobiilse andmeside põhised(kui roamingut kasutad) lahendused ei ole mõistlikud loomulikult.Minul nädalase Lätis ja ja nädalase Leedus käimisega kuuarvele lisa ei tulnud.Käisin augustis ja septembris,aga enne tegin omale paketi vahetuse.Pakett maksab 15+€ kuu.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:39
Postitas urmas66
stev666 kirjutas:

Saa aru et see waze ei sobi igale poole. Ongi hea seal järvevanal...päikesepaistelisel ilmal... Inimesed sõidavad ka seal kus pole levi, või on meeletult kallis ja ka seal kus teid pole. Seal ka suht savi kus need ummikud on..

Kas ma kuskil mainisin,et sobib igale poole?Vastavalt sellel,kuhu minek, võtadki õige lahenduse kasutusele.EU alal,kui kasutad maanteid,siis sobivad analoogsed asjad,kui neid on veel olemas,siis ka mõni analoog võiks sobilik olla.


Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:44
Postitas ranel
urmas66 kirjutas:

Vaata neid mahu asju pigem ikka arvelt või siis teenuse pakkuja kodulehelt.Telefon arvestab neid hoopis teisiti..

Võimalik, et oled oma telefoni kuidagi ära konfinud, aga mul on 15GB netti iga kuu paketis ja üldiselt kuu lõpuks saab see otsa. Eelmine kuu oli 15,03GB, kui nett kadus. Ma ütleks, et see on siiski päris täpne.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:57
Postitas urmas66

Ma teen nüüd testi, kuni kuu lõpuni kasutan 100% kõikide sõitmiste ajal Waze,siis hea, kulutatud mahu kohta , järeldus teha.Sõidan kuus keskmiselt umbes 4000-4300km.


Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Postitatud: 03 Nov 2017, 13:58
Postitas urmas66
ranel kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Vaata neid mahu asju pigem ikka arvelt või siis teenuse pakkuja kodulehelt.Telefon arvestab neid hoopis teisiti..

Võimalik, et oled oma telefoni kuidagi ära konfinud, aga mul on 15GB netti iga kuu paketis ja üldiselt kuu lõpuks saab see otsa. Eelmine kuu oli 15,03GB, kui nett kadus. Ma ütleks, et see on siiski päris täpne.

Mul on 3GB ja see ei saa täis pea kunagi.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 14:25
Postitas Erci

Mis selle Waze eelised Googel Mapsi ees on? Kui näiteks suvalist aadressi, kohanime, küla või vaatamisväärsust otsida, siis minu arvates Google Maps leiab selle palju kiiremini ja loogilisemalt ülesse kui Waze. Aga võib-olla ma eksin, harige.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 14:43
Postitas plei

Ma ei saa aru, mis neti mahu probleemidest te Waze puhul räägite? Isiklikult kasutan Waze-i väljapool Eesti offlines ja töötab täitsa OK-lt. Netti on vaja ainult alguses sihtkoha sisestamisel/teekonna arvutamisel - peale seda nett välja. Peale neti välja lülitamist töötavad hääljuhised edasi ja natuke võib ka ära "eksid" - Waze suudab offlines mingil määral teekonda muuta/korrigeerida, kuid tagasi õigele teele suunates teeb ta seda vaikselt/ilma hääljuhisteta, õigele teele tagasi jõudes jätkab taas hääljuhistega. Offlines annab teada ka onlines olud ajahetkel teekonnale jäänud politseid, taksitused jne.
Miski imenavi Waze pole, aga Garminitest ja TomTomidest on ta mind suutnud viimased aastad eemale hoida just tänu info operatiivsusele ja kaartide kiirete uuendustele ja parandustele.

Minu jaoks on Waze eeliseks Google ees see, et see näitab eeldatavalt reaalset liikluse olukorda, ka väljapool Eestit. Nagu eelpool mainitud, siis kasutan Eestist väljas neti mahu kontrolli all hoidmiseks Wazet offlines, aga suuremates linnades lükkan neti ajutiselt sisse.
Kokkuvõtteks taandub ikka kogu teema sellele - kellele ema, kellel tütar...


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:10
Postitas kris.
plei kirjutas:

Minu jaoks on Waze eeliseks Google ees see, et see näitab eeldatavalt reaalset liikluse olukorda, ka väljapool Eestit. Nagu eelpool mainitud, siis kasutan Eestist väljas neti mahu kontrolli all hoidmiseks Wazet offlines, aga suuremates linnades lükkan neti ajutiselt sisse.
Kokkuvõtteks taandub ikka kogu teema sellele - kellele ema, kellel tütar...

Ei taandu :twisted: . Waze põhiline eelis on REAALAJAS liiklusinfo, rääkimata planeeritud teede sulgemised jms. Kui see funktsionaalsus välja jätta, jääb veel lisaks alati värskeima kaardiinfo omamine võrreldes "offline" navigaatoritega.
EDIT: mingi hetk oskasid kallimad Navid kuidagi liiklusinfot sisse tõmmata aga see teema on vist nüüdseks surnud?

terv
Kris.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:15
Postitas urmas66
Erci kirjutas:

Mis selle Waze eelised Googel Mapsi ees on? Kui näiteks suvalist aadressi, kohanime, küla või vaatamisväärsust otsida, siis minu arvates Google Maps leiab selle palju kiiremini ja loogilisemalt ülesse kui Waze. Aga võib-olla ma eksin, harige.

Nii ja naa,panin oma kodu mapsis otsingusse ja ei leia.Töökohta ei leia jälle ükski GPS üles,sest on tähega maja nr.GPS viib kõik tegelased kvartal kõrvale.Maps leiab selle kohe üles ja Wazega saab ka leitud.Ma pole erilist vahet tuvastanud.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:25
Postitas reimps

Nõrk.

Sygic on täitsa pädev, just offlines. Kiiruskaameraid ma ei karda, väljamaal olen üpris viks liikleja ja Eesti omad on peas. Orienteerumises olen ka keskmisest tugevam õnneks, sest Sygic kõiki aadresse peast ei tea, aga tänavatäpsusest mulle piisab sel juhul.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:30
Postitas Krl
reimps kirjutas:

Nõrk.

Sygic on täitsa pädev, just offlines. Kiiruskaameraid ma ei karda, väljamaal olen üpris viks liikleja ja Eesti omad on peas. Orienteerumises olen ka keskmisest tugevam õnneks, sest Sygic kõiki aadresse peast ei tea, aga tänavatäpsusest mulle piisab sel juhul.

Sinusugune mees saab öösiti vist ka puhtalt tähtede järgi orienteerutud.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:35
Postitas urmas66
kris. kirjutas:
plei kirjutas:

Minu jaoks on Waze eeliseks Google ees see, et see näitab eeldatavalt reaalset liikluse olukorda, ka väljapool Eestit. Nagu eelpool mainitud, siis kasutan Eestist väljas neti mahu kontrolli all hoidmiseks Wazet offlines, aga suuremates linnades lükkan neti ajutiselt sisse.
Kokkuvõtteks taandub ikka kogu teema sellele - kellele ema, kellel tütar...

Ei taandu :twisted: . Waze põhiline eelis on REAALAJAS liiklusinfo, rääkimata planeeritud teede sulgemised jms. Kui see funktsionaalsus välja jätta, jääb veel lisaks alati värskeima kaardiinfo omamine võrreldes "offline" navigaatoritega.
EDIT: mingi hetk oskasid kallimad Navid kuidagi liiklusinfot sisse tõmmata aga see teema on vist nüüdseks surnud?

terv
Kris.

Just ,see reaalajas info, on tänapäeval tähtis ja sellega ära harjudes, tundub ilma selleta kuidagi tagasiminek minevikku.GPS ei saa kunagi sellisel tasemel liiklusinfot jagama,kui nad just mingeid uusi universaalseid seadmeid välja ei mõtle.Aga siis taandub jälle asi andmesidele,mis siinsetele dinosaurustele ei sobi.

Navid,kui on see teenus olemas, teevad seda ka praegu,aga ainult seal kus seda teenust pakutakse.Helsinkis ja Stockholmis oli see ntks mingi aeg tagasi olemas ja lääne euroopas ka.Saksas saad panna valikusse "väldi tiheliiklust" ja suunab ka bahnil ummikutest mööda.Meil seda pole ja ei tule ka ilmselt,sest Waze laadsed teenused pakuvad seda piisavalt hästi.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:45
Postitas Macintosh
urmas66 kirjutas:

Vastavalt sellel,kuhu minek, võtadki õige lahenduse kasutusele.EU alal,kui kasutad maanteid,siis sobivad analoogsed asjad,kui neid on veel olemas,siis ka mõni analoog võiks sobilik olla.

See, et temaga saab navigeerida mobiili levialas läbi suurlinnade liiklusummikute ning teede ümberehituste käsitsi sisetatud ühele aadresspunktile pole ju ainuke kasutusjuhtum. Inimesed said ka enne Wazet navigeerimisega suurepäraselt hakkama, lihtsalt trahvikviitungeid kippus kiiruseületuste eest rohkem kogunema ja vahel selgus, et mõni tee on ümber tõstetud. So what?

Ma annan sulle juhtumid, kus Waze on absoluutselt kasutu:

  • sul on vaja sõita siia https://goo.gl/jNG5Sq
  • sa oled oma teekonna kodus, arvutis varem valmis joonistanud
  • sa sõidad mööda väikseid metsateid ja jalgradu
  • sa tahad sõita väga kindlat teekonda mööda
  • sa oled kohas, kus puudub internet
  • sa oled kohas, kus on väga vilets mobiililevi
  • sul puudub rändluspakett ja sa oled kodunt eemal
  • sa oled ära kasutanud kogu andmeühenduse mahu
  • sind ei huvita kiireimal viisil punktist a punkti b jõudmine
  • sa tahad sõita kuhugi, mis pole korralikult kaardistatud või seal on kitsad teed, mis on sobilikud vaid kaherattalistele

Räägiks natuke sellest offline teemast ka, et oleks selge, kuidas Waze töötab.
Hetkel, kui sisestad sihtkoha ja Waze teekonna välja arvutab laetakse sinu telefoni kogu teekonna (ja mingil määral ka külgnevate alade) kaart koos juhistega. See konkteetne kaart on võrguühenduseta saadaval niikaua, kui äpp töötab. Kui paned äpi kinni siis on kaart läinud. Niiakua kui oled võrgust väljas ei tule teekonnateavitusi (politsei, auto teepervel, ummik jne). teine asi, mida Waze puhul tuleb teada, et see ettevõte kuulub koos naha ja karvadega Googlele ning kasutab viimase kaardiandmeid. Seega erinevused nende kahe kaardiandmete vahel peaksid olema minimaalsed. Lisaks kasutavad Google ja Waze risti üksteise andmeid konkreetse liiklussituatsiooni kohta. Google Maps on täpselt samahästi teadlik ummikute olemasolust ja oskab vastavlt sellele navigeerida.

Minu silmis on Wazel kõikide ülejäänud navigaatoritega võrreldes vaid kaks eelist: ta annab sulle teada, kui kiirust mõõdetakse ja tevitab liiklusolude muutumisest.

kris. kirjutas:

EDIT: mingi hetk oskasid kallimad Navid kuidagi liiklusinfot sisse tõmmata aga see teema on vist nüüdseks surnud?

TomTomil on endiselt mujal Euroopas töötav süsteem, mis annab reaalaja liiklusinfot seadmetesse, mis seda käsitleda oskavad.
https://www.tomtom.com/en_gb/sat-nav/ma ... -services/


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:47
Postitas mx77
urmas66 kirjutas:

Just ,see reaalajas info, on tänapäeval tähtis ja sellega ära harjudes, tundub ilma selleta kuidagi tagasiminek minevikku.GPS ei saa kunagi sellisel tasemel liiklusinfot jagama,kui nad just mingeid uusi universaalseid seadmeid välja ei mõtle.Aga siis taandub jälle asi andmesidele,mis siinsetele dinosaurustele ei sobi.

Navid,kui on see teenus olemas, teevad seda ka praegu,aga ainult seal kus seda teenust pakutakse.Helsinkis ja Stockholmis oli see ntks mingi aeg tagasi olemas ja lääne euroopas ka.Saksas saad panna valikusse "väldi tiheliiklust" ja suunab ka bahnil ummikutest mööda.Meil seda pole ja ei tule ka ilmselt,sest Waze laadsed teenused pakuvad seda piisavalt hästi.

Parandaks sind alguseks. Mind häirib, et sa räägid tavanavigaatoritest kasutades nende kohta nimetust GPS, nagu saaks su armastataud Waze oma asukohamäärangu mingi muu meetodiga, tegelikult ikka sama vana hea GPS on ka tema puhul.
Ja viimane kord välismaal rendiauto võttes ant sõidukik Renalt Kadjar. Muidu tore auto aga mis tema puhul oli tore oli täiesti esmaklassiline naviseade (sinu GPS), mis andis ka infot liiklussituatsiooni kohta ja juhtis sind ummikutest mööda. Tootja andmetel kasutatakse seal TomTom Live nimelist asja.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 15:58
Postitas urmas66

Lisan Telia hinnakirja väljavõtted andmeside kohta välismaal.

Telia kliendid suhtlevad kogu Euroopa Liidus soodsate hindadega. Kliendid, kes on liitunud uue Mobiilse Äriga, kasutavad internetti, helistavad ja saadavad sõnumeid kogu Euroopa Liidus Eesti hinnaga.

Minul on ühe SIM-ga see pakett, maksab 15+€ kuus.Teine privaat nr on see nn vana pakett,kuumaksuga 6.99€ kuus.

Kui sul on vana,muutmata Telia pakett ,siis EU-s olles:

Mobiilse interneti hind on 0,0075 €/MB. Andmeside eest maksad vastavalt kasutatud mahule (MB-de arvule). Andmemahtu mõõdetakse ja arveldatakse seansi kestel 1 kB arveldussammuga.

Ehk siis GB on 7,50€
Pole just palju ja ma ei teinud oma nn privaat nr isegi ümber,sest umbes üks kuu aastas väljamaal oles ,ei too nii palju lisa,et tekiks rahaline kahju.

Kui lähed valjapoole EU-d siis saab valida:
NÄDALAPAKETT VALITUD RIIKIDES
Nädalapaketi tavahind 29,94 € / 400 MB
Türgi, Gruusia, Ukraina, Valgevene, Araabia Ühendemiraadid, Singapur, Tai.

NÄDALAPAKETT VENEMAAL
Nädalapaketi tavahind 24,95 € / 1 GB

NÄDALAPAKETT AMEERIKA ÜHENDRIIKIDES
Nädalapaketi tavahind 24,95 € / 1 GB

Ehk siis kannatab ka väljaspool EU-d ilma pankrotti minematta andmeside põhist navigeerimist kasutada.


Re: Me armastame Wazet

Postitatud: 03 Nov 2017, 16:01
Postitas urmas66
Spoiler
mx77 kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Just ,see reaalajas info, on tänapäeval tähtis ja sellega ära harjudes, tundub ilma selleta kuidagi tagasiminek minevikku.GPS ei saa kunagi sellisel tasemel liiklusinfot jagama,kui nad just mingeid uusi universaalseid seadmeid välja ei mõtle.Aga siis taandub jälle asi andmesidele,mis siinsetele dinosaurustele ei sobi.

Navid,kui on see teenus olemas, teevad seda ka praegu,aga ainult seal kus seda teenust pakutakse.Helsinkis ja Stockholmis oli see ntks mingi aeg tagasi olemas ja lääne euroopas ka.Saksas saad panna valikusse "väldi tiheliiklust" ja suunab ka bahnil ummikutest mööda.Meil seda pole ja ei tule ka ilmselt,sest Waze laadsed teenused pakuvad seda piisavalt hästi.

Parandaks sind alguseks. Mind häirib, et sa räägid tavanavigaatoritest kasutades nende kohta nimetust GPS, nagu saaks su armastataud Waze oma asukohamäärangu mingi muu meetodiga, tegelikult ikka sama vana hea GPS on ka tema puhul.
Ja viimane kord välismaal rendiauto võttes ant sõidukik Renalt Kadjar. Muidu tore auto aga mis tema puhul oli tore oli täiesti esmaklassiline naviseade (sinu GPS), mis andis ka infot liiklussituatsiooni kohta ja juhtis sind ummikutest mööda. Tootja andmetel kasutatakse seal TomTom Live nimelist asja.

TomTom live saad omale telefoni laadida app storest.Esimesed 75km navigeerimist tsauta ja siis kuumaks või aastamaks.Mobiilse andmeside põhine ilmselt ka seal autos.Võin välja uurida,mul sõber müüb seda marki.