Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Hääd inimesed!
Olavi võttis kätte ja kirjutas pika ja põhjaliku loo motonavidest.
Artikli leiad siit: https://www.wroomer.ee/kogu-tode-motonavidest/
Palju head!
Väints
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Vajab eraldi 12V toidet läbi USB-laadija
läbi usb antakse seadmetele ikkagi 5v, ehk siis reaalne miinus on see, et pead kuidagi 12v --> 5v tegema nende toitmiseks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Pealkirja lugedes,tekkis aimdus,et autor on äkki ise neid seadmeid tsikli peal testinud.Kahjuks selgus artiklit lugedes,et ainult netist erinevad arvamused kokku kogunud.
Minu jaoks mitte midagi uut.Kahjuks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
urmas66 kirjutas:Kahjuks selgus artiklit lugedes,et ainult netist erinevad arvamused kokku kogunud.
Minu jaoks mitte midagi uut.Kahjuks.
See selgus sulle täpsemalt millest?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Macintosh kirjutas:urmas66 kirjutas:Kahjuks selgus artiklit lugedes,et ainult netist erinevad arvamused kokku kogunud.
Minu jaoks mitte midagi uut.Kahjuks.See selgus sulle täpsemalt millest?
Sellest,et ta esiteks ise neid navisid reaalselt ei kasutanudki, vaid kogus kokku netist nende kohta käiva.Seda olen ka ise võimeline tegema
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
urmas66 kirjutas:Macintosh kirjutas:urmas66 kirjutas:Kahjuks selgus artiklit lugedes,et ainult netist erinevad arvamused kokku kogunud.
Minu jaoks mitte midagi uut.Kahjuks.See selgus sulle täpsemalt millest?
Sellest,et ta esiteks ise neid navisid reaalselt ei kasutanudki, vaid kogus kokku netist nende kohta käiva.Seda olen ka ise võimeline tegema
Oot, kuidas sa seda ikka järeldasid? Kas autor kogus kogu info netist või on mõningid seadmeid ikka kasutanud? Kui on siis milliseid on ja milliseid mitte?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Urmas66, mäkk on pmst neid asju kõiki ise testinud ja kui see meenutab sulle mõnda muud artiklit, siis siin on loogika sees - muud artiklikirjutajad on ilmselgelt sama asja testinud. Või mis sa lootsid leida, et käsigps-iga on hea ka muna praadida, et seda teised keegi veel pole avastanud?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Piipz kirjutas:Urmas66, mäkk on pmst neid asju kõiki ise testinud ja kui see meenutab sulle mõnda muud artiklit, siis siin on loogika sees - muud artiklikirjutajad on ilmselgelt sama asja testinud. Või mis sa lootsid leida, et käsigps-iga on hea ka muna praadida, et seda teised keegi veel pole avastanud?
Pole mõtet ironiseerida,aga pealkiri oli paljulubavam,kui artiklist saadud info.
Hea ladus informatiivne jutt,aga kogu tõeks seda nimetada on natuke liiga palju.
"Tõe" võiks teada saada näiteks pannes tsiklile peale erinevaid navisid ja nendega siis pikemalt sõita(kuskile kaugemale?),et teha neil vahet reaalses olukorras.Ausalt öeldes ei vaadanud isegi kes selle kirjutas(täna alles avastasin autori ),aga lugesin ikkagi läbi ja kirjutasin ka kohe oma arvamuse.Ei midagi isiklikku,lihtsalt pealkirja järgi eeldasin midagi enamat sellest loost.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Olen artikli autoriga samast koolkonnast ja lugu oli hea kokkuvõte, kuid tõesti, kui ühes äärmuses oleks "teaduslik uuring", siis antud artikkel oli pigem teises ääres. Rohkem nagu "arvamuslugu".
-
- Postitusi: 133
- Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
- Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Esmalt kiidaks Olavit ja Väintsi, et võtsid vaevaks hea ülevaatliku kokkuvõtte teha erinevatest võimalustest ning nende plussidest ja miinustest. Kunagi oma tarbeks samuti neid erinevaid variante ja lahendusi kaalutud. Hea töö!
Ühe väikese "typo" leidsin. "Võtad karbist välja ja see töötab (ei laiene “hiinlastelw”, vt allpool)". Kaksis-v on kogemata lausesse lipsanud.
Mobiiltelefonide kasutamise puhul mind natukene üllatab tõsiasi, mille ka Olavi välja tõi, et "Puudub spetsiaalselt mootorrattasõiduks/aktiivtegevuseks valmistatud navigatsioonitarkvara".
Kuna ma ei ole samuti enda jaoks veel ära õigustanud "keskmise kooliõpetaja kuupalga" investeerimist motonavisse ning proovin veelkindla telefoni ja RAM X-GRIP'iga hakkama saada, siis ei ole veel leidnud head motonavi tarkvara, kus tähed, numbrid, nupud/ikoonid ja teed kaardil oleksid suured ja kontrastsed ning tarkvara oleks pea sama võimekas kui spets. motonavi seadmed.
Teoorias ei tohiks "ratturilt ratturile" motonavi tarkvara valmistamine/kujundamine nii kole keeruline olla. iPhone'l keerasin vaegnägijate seaded peale, et tähed oleksid suuremad ja kontrastsemad ja kaugemalt paremini näha. Millegipärast kaarditootjad või siis rakenduse kujundajad on leidnud, et hea oleks kruusateed märkida heledale kaardile valge paari pikseli laiuse teena, mida päevavalguses meetri kauguselt on telefoniekraanilt võimatu tuvastada.
Kaardidetailide kontrastsus on enamus kaartidel väga madal ja rakendustest ei ole leidnud kohta, kus saaks öelda, et "Tee teed paksemaks ja värvilisemaks". Kiirtee siniseks, asfalttee mustaks, kruusatee pruuniks ja pinnastee roheliseks vms.
Natukene läheb teemast kõrvale ja rohkem "navitarkvara rubriiki", aga kui keegi on leidnud lisaks Here Mapsile, Sygicule mõne hea offline toimiva motonavi rakenduse, siis paluks seda teadmist lahkelt jagada. Hea meelega katsetaks ise ka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
morse kirjutas:Olen artikli autoriga samast koolkonnast ja lugu oli hea kokkuvõte, kuid tõesti, kui ühes äärmuses oleks "teaduslik uuring", siis antud artikkel oli pigem teises ääres. Rohkem nagu "arvamuslugu".
See avaldatigi ju lehel wroomer aga mitte ajakirjas Imeline Teadus
IMHO on tegu hea artikliga internetilehele, mida võivad külastada inimesed, kes a)kes ei tea navidest midagi b)kaaluvad mingi navilahenduse soetamist mootorrattal kasutamiseke c)löövad niisama internetis aega surnuks (selle asemel et ilusat sõiduilma ära kasutda)
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
oojamaa kirjutas:Natukene läheb teemast kõrvale ja rohkem "navitarkvara rubriiki", aga kui keegi on leidnud lisaks Here Mapsile, Sygicule mõne hea offline toimiva motonavi rakenduse, siis paluks seda teadmist lahkelt jagada. Hea meelega katsetaks ise ka.
Mul hetkel on katsetamisel Osmand, see on nende OSM-põhiste tarkvarade osas seni proovitutest (Locust, Orux, maps.me) kõige mugavam kasutada, või no aus oleks vast öelda et imeb kõige vähem Paraku vist tahab päris head telefoni saada - suurema kaardiala joonistamisel kipub omadega ummikusse jooksma. Kontrastsus on parem kui Google Mapsil, aga ega seal midagi väga hõisata ikka ei ole.
Mis puudutab kontrastsust, siis leidsin netist ühe näite mis juhtub, kui äpimeistrite asemel pääsevad OSM kaarte joonistama inimesed kes actually oma tööd oskavad - kahjuks see on ainult proof of concept, mitte reaalselt kasutatav asi, aga no blinn kus on ikka ilus ja loetav kaart valmis meisterdatud, silm puhkab: http://maps.stamen.com/toner/#12/59.4375/24.7785
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
morse kirjutas:Olen artikli autoriga samast koolkonnast ja lugu oli hea kokkuvõte, kuid tõesti, kui ühes äärmuses oleks "teaduslik uuring", siis antud artikkel oli pigem teises ääres. Rohkem nagu "arvamuslugu".
Olen selle väitega nõus aga kõik oleneb lugeja teadmiste tasemest. Kui sa oled kuude viisi navisid ja nende võimalusi uurinud siis muidugi pole see "kogu tõde". Aga see artikkel pole siis ka sulle, sa oled juba palju targem.
urmas66 kirjutas:Pole mõtet ironiseerida,aga pealkiri oli paljulubavam,kui artiklist saadud info.
"Tõe" võiks teada saada näiteks pannes tsiklile peale erinevaid navisid ja nendega siis pikemalt sõita(kuskile kaugemale?),et teha neil vahet reaalses olukorras.
Ideaalis on tõesti iga seadmegrupi kohta veel omakorda samas mahus artikkel aga see eeldab kõikide nende navidega mitte päevast ringisõitu vaid minimaalselt nädalat (või vähemalt nädalavahetust) kõikvõimalikes oludes (päike, vihm, öö, külm, muda, jms) ja kõikvõimalike juhtumitega (ettevalmistatud teekond, ettevalmistamata teekond, hääljuhised jms). Antud lugu oli +10K tähemärki pikk (artikli kohta päris mahukas) aga ikka veel mitte piisav. Seega "kogu tõde" tuleks kokku mitte vähem kui 100K tähemärki või natuke rohkem (võrdluseks: keskmine romaan on 350K-500K). See on täismahus töö ja eeldab, et keegi kataks (vähemalt) kulud. Ma kirjutan hobikorras ja kõikide nende seadmetega paar kuud süstemaatiliselt ringi kärutada maksab korralikult. Rääkimata sellest, et ka seadmed tuleb kusagilt saada (selliseks testiks peaks seadme omanik olema valmis saama tagasi mittetöötava või rikutud välimusega seadme või üldse mitte saama). Osade seadmetega olen ma seda saanud ka teha aga paljude puhul tuleb leppida sellega, et kasutad/proovid päeva-kaks ja annad omanikule tagasi.
Kas sa, Urmas oleksid (eduka ettevõtjana) valmis seda testimise tegevut toetama või meedlib sulle lihtsalt kritiseerida?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
oojamaa kirjutas:Natukene läheb teemast kõrvale ja rohkem "navitarkvara rubriiki", aga kui keegi on leidnud lisaks Here Mapsile, Sygicule mõne hea offline toimiva motonavi rakenduse, siis paluks seda teadmist lahkelt jagada. Hea meelega katsetaks ise ka.
Maps.me võiks olla toimiv lahendus (http://maps.me/en/home) varasemalt meeldis mulle CoPilot (https://goo.gl/16yNgi) aga nüüd püole paar aastat kasutanud. Viimane oli väga hea kontrastse kuvaga. iGo Androidi (https://goo.gl/CZQNyH) versioon võiks ka teoreetiliselt mobiilil motonavigatsiooniks sobida. Windowsi versioon on ju kasutusel hiina motonavides ja ümberskinnituna Becker Mambas (https://goo.gl/W7E2f4).
Jesper kirjutas:Mis puudutab kontrastsust, siis leidsin netist ühe näite mis juhtub, kui äpimeistrite asemel pääsevad OSM kaarte joonistama inimesed kes actually oma tööd oskavad
Esimesed paar versiooni HERE Maps'i olid ka umbes sellise kontrastsusastmega siis ilmselt keegi kasutajatest nurises, et liiga vähe värviline on ja nii ta tuksi keeratigi.
Jesper kirjutas:Mul hetkel on katsetamisel Osmand, see on nende OSM-põhiste tarkvarade osas seni proovitutest (Locust, Orux, maps.me) kõige mugavam kasutada, või no aus oleks vast öelda et imeb kõige vähem
Ma olen üsna samale järeldusle jõudnud.
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Mis puudutab võrdlusteste, siis no ilma sentigi kulutamata saab end sel teemal netist puruks lugeda, kokku lappida ja siis veelkord neljaks lugeda Asi läheb umbes samale tasemele nagu teema "milline on parim mootorratas". Üks tegelane torkab autonavi lenksule, teeb oma kurvilise pühapäevatripi ära ja on ilgelt rahul et vot kus on ikka tore seade, kõik kohvikud ja bensukad on sees. Teine vend pillab oma Garmin Montana viie meetri kõrguselt kivise põhjaga jõkke ja kurdab, et vastupidavus pole ikka päris see...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Mac ma ei kritiseeri sinu tehtut.Tubli töö. Tegid võrdluse ,mis tüüpi seadmed on olemas ja kuidas nad suures plaanis töötavad.Aga veelkord kordan, eeldasin pealkirjast ja artiklit lugedes ka veel tükk aega,et tuleb võrdlus reaalselt mingitest konkreetsetest motonavidest nime ja muu sinna juurde kuuluvaga.Oleks pealkiri vähem lubav olnud,ei oleks minult sellist kirjutist tulnud.
Ja ma ei ole ettevõtte omanik vaid palgatööline ehk ei saa kindlasti selliseid katseid oma palgast sponsoreerida.Tegelikult võiks ju toodete müüjad olla huvitatud selliste katsete tegemisest,sest see oleks ju nendele reklaam ja võimalikud uued kliendid.Näiteks saade Digitund võtab pidevalt erinevaid uusi asju proovida ja vaevalt,et nad neid välja ostavad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
stev666 kirjutas:Kas zümo 550 tasuks veel osta või on juba väga vana?
kindlasti tasub! See on tegelikult väga hea ja kiire navi.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Artikkel: Kogu tõde motonavidest
Ain kirjutas:stev666 kirjutas:Kas zümo 550 tasuks veel osta või on juba väga vana?
kindlasti tasub! See on tegelikult väga hea ja kiire navi.
Ma olen enda 550ga rahul. Kuid minu arust tema ainuke miinus ongi see, et ta on üsna aeglane. Kui marsruut on juba käima tõmmatud, siis liigub kõik üsna kenalt. Aga pikema raja paika panek ja kalkuleerimine on pigem aeglasepoolne. Menyyd on suht vanakoolikad aga see on täitsa OK. Menyydes liigub kiirelt. Funktsioone on ka minu arvates piisavalt. Ühendub telefoni ja Cardoga jmt.
Kui oled harjunud tänapäevase telefoni ekraani vaatama, siis see resolutsioon on muidugi kehvake aga kogu interface on sellest lähtuvalt loodud ja otseselt probleeme ei ole - pigem esteetiline teema.
Kogu kaardimajandus toimib väga hästi. Sööb SD-kaarte ja menyys on kasutatava kaardi vahetamine lihtne.
Uuemat mudelit olen klõpsind ja pole kindel, et ta oluliselt parem oleks... Võibolla keegi oskab arvamuse öelda, kas lisaks suuremale ekraanile, veits kiiremale prosele ja nati moodsamale kasutajaliidesele midagi oluliselt paremat seal on? Mulle meeldivad väga vanema mudeli klahvid.
Igaljuhul 550 on endiselt oma hinda väärt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.