Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Läbivalt on nii siin kui ka palju mujal kuulda lugusid meie üli halvast talvisest teehooldusest ja, et soomes olevat ikka see hoopis "teine tera"
Liikluskultuuri poolest oleme me enamus sõidumeeste arvates kuskil bangladeshi ja boliivia vahel.
Minu isiklik kogemus on, et soome talvine teehooldus on meist umbes kaks korda sitem. Ja liikluskultuurilt valge maailmaga võrreldes on minor erinevused (lätakad teevad kolmanda rea, sommid ei lase kedagi mööda ja vilgutavad tulesi kui keegi siiski sõidab mööda, poolakad kihutavad jms)
Ma ei saa aru kus kohast see hala, et meil kõik nii s**t on küll tuleb?


Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Aga see eest kuival ja sirgel teel on kõik Ott Tänavad võikesiganes...

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1939
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Soomlased istuvad ja kiruvad mingi teatud piirini. Olen näinud kuidas kaherealisest Mechelininkatust tehti ühel hetkel kolme realine. Küllap hakkas kiire olema Tallinkile pääsemisega.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Vint kirjutas: 04 Jaan 2022, 16:58
Mäkk, ma sõidan vana luksusautoga selle pärast et ei ole raha uuema jaoks. :mrgreen:
Vahe on meeletu kui läksin 1.4Td Corollalt ( 2005 ) üle W203 sports coupe peale ( 2001/ 2.2Td ) Juhitavus hoopis teisest puust, veaojõu kontroll ja piduri assistent. Vedrustus ei ole nii vedel ja üllatus- üllatus 3,7/100km 80'ga sõites. Natuke vähem eelmisest, mis võttis 4,2
2,2 TD EI OLE luksusauto
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2193
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 553 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Maaks kirjutas: 04 Jaan 2022, 15:20
Reaalsus on, et 99% "juhtidest" on libedate teeoludega ilma nende abideta kehvemad juhid kui abidega.
Reaalsus on see, et vähemalt 90% juhtidest on keskmisest osavamad! :mrgreen:

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda, kas auto on luksus või kui luksus/mitte luksus ta on, ei määra mootorimaht nüüd kohe kindlasti mitte :lol:

ja MB (kui vast need päris fiatilaadsed nikerdised välja jätta) tundub ilmselt ikka suht luksus küll gorilla kõrval, isegi kui ta ei ole mingi top of the range mudel v12 mootori ja 800 hevosjõuga.

reaalsus on see, et 100% juhtidest on kõige osavamad maailmas ning kõik teised teevad kõike valesti :D
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2193
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 553 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Luksusautodega on väga lihtne - kui sa oled auto omanik, aga pole kunagi kummalgi esiistmel istunud, siis suure tõenäosusega on sul luksusauto :mrgreen:
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1939
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

:mrgreen: Noh, mulle, kes vanade saanidega sõitnud siiani- tundub luksusena.
Aga see on juba täiesti teine teema, miks just sellise ostsin ja mitte V8 või V6 koos kõige muu pahnaga
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

claw kirjutas: 04 Jaan 2022, 16:14
Kas sa sõidad Volvoga iga päev TET-i? Mismõttes ei ole juhitav?
Volvod on head autod ja saavad hakkama ka libedal ja lumes, kuid neist on paremaid. Kas sul on olnud kunagi selline?
Põhjus, miks on see abiliste plejaad vähemalt osaliselt elimineerida on olemas.
Üks näide. Sõidan mööda Pärnu mnt-d 2 realine osa. Lähen möödasõidule, tee keskel kerge lume vaal, sõidurajad enamvähem puhtad. Rehvid Michelin peaaegu uued, tagasireastumisel auto ei lase läbi lumevaalu tagasi oma ritta keerata,sest hakkab rakendama külglibisemise abi ja pidurdab vasakud rattad maha. Olukord pole naljakas kui mööda sõit toimus rekkast ja autod hakkavad ka vastu tulema. Enne seda olnud S80-l oli nupp keskkonsoolis ja sai selle abilise välja lülitada,kuid sellel oli juba läbi menüü vaja läheneda. Ehk seal sel hetkel enam midagi välja ei lülita. Tegin viimase katse(rekka vist nägi ,et jama ja võttis ka hoogu maha) keerasin järsult paremale, auto tegi nö hüppe läbi vaalu, sain ta ka kuidagi sirgeks ning sõitsin edasi. Selleks peabki enne sõidua alustamist igaksjuhuks selle nuhtluse välja lülitama, et elusalt kohale jõuda. Proovisin selle autoga iagasugu asju ja seadeid, erinevaid rehve jne. kuid midagi ei aidanud. Lisaks on nii see eelmine kui ka tänane XC90 alajuhitavad (kipuvad kurvis otse minema). Kui veojõukontroll väljas siis alajuhitavus väheneb kohe märgatavalt. Sama probleem on ka XC60-ga mida täna müüakse. Tuttav just kurtis,et ostis sellise naisele ja see oli talle üllatus. Tal endal on ka MB 4x4.
Võrdlus TET-ga on asjakohane,sest enne teatud oludesse sattumist on mõistlik oma liiklusvahend õigesse seadesse panna.
Viimati muutis urmas66, 04 Jaan 2022, 19:58, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas: 04 Jaan 2022, 17:52
Läbivalt on nii siin kui ka palju mujal kuulda lugusid meie üli halvast talvisest teehooldusest ja, et soomes olevat ikka see hoopis "teine tera"
Ma ei kirjutanud,et halb vaid teistsugune on see seal. Seal põhjas pole teedel soola ja lükatakse teras teraga. Ristmikel on graniidi sõelmed pidama ja liikuma saamiseks jne. Meil käib kummitera ja paks kiht jääb maha mida eemaldatakse soolaga. Kokkuvõttes on minu jaoks soome loogikaka puhastatud teel parem sõita.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 18:58
seda, kas auto on luksus või kui luksus/mitte luksus ta on, ei määra mootorimaht nüüd kohe kindlasti mitte :lol:

Ma pean luksusautoks siiski midagi alates MB S-klassisi, Audi A8-st või BMW 7-dast seeriast ja sealt edasi üles.
Otsi mõne nende seast see 2,2 tdi mootoriga versioon üles, kõiketeadja.

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

Sina võid pidada luksusautoks ju mida iganes soovid. Keegi ei keela ja keegi ei pea hakkama seda arvamust ümber lükkama. Kui sulle isiklikult tähendab luksus kilowatte või, mis isegi veel veidram - mootorimahtu siis no las minna :D Mis seal ikka vaielda...aga kui sa väidad, et see ongi (üleüldiselt) luksuse või luksusauto definitsioon siis paned küll ikka korralikult puusse.

Mul on kunagi olnud neid bemme igasuguseid erinevaid. 3 seeria ei olnud tõesti just mingi eriline luksus. Teisalt oli üks minu isiklik 5dna seeria masin ikka palju rohkem luksus nii mõneski mõttes kui mõne teise venna sarnane 7 seeria. Kusjuures iroonilisel kombel olid ka mootorid neil kas täpselt samad või siis paljudel 7stel isegi nõrgemad. Mitte, et see minu arvates auto luksuslikumaks või vähem luksuslikumaks muudaks. Lihtsalt ise ostsin selle auto kunagi nimelt mootori, mitte luksuse pärast.
Luksusauto on tee peal stabiilne ja suurema/raskemapoolne. Sel on keskmisest parem mürasummutus ja salongis pigem rohkem ruumi (nii ees kui taga). Mugavad ja hästi seadistatavad istmed (jällegi nii ees kui taga). Tihtipeale ka palju igasuguseid (elektrilisi) lisasid ja muidu tilulilusid salongis ja väljaspool. Need on asjad mis teevad tavalisest kärust luksusauto või siis luksuslikuma..
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

MIs asi on 5-da seeriaga sarnane 7-s seeria???

Lõpeta oma lolluste genereerimine.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 21:15
Mul on kunagi olnud neid bemme igasuguseid erinevaid. 3 seeria ei olnud tõesti just mingi eriline luksus. Teisalt oli üks minu isiklik 5dna seeria masin ikka palju rohkem luksus nii mõneski mõttes kui mõne teise venna sarnane 7 seeria.
Lexus GS, Audi A6, 5. seeria BMW ja E-klass MB on kesklassi autod ja nad ise ka nimetavad neid nii.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

Jajah...elon musk nimetab oma tesla3'e lahjaks entry-level käruks. veidral kombel teeb see lahja käru aga 0-100ni tagatuled kõigile sportlikele autodele, peaaegu kõigile tavainimesele kättesaadavatele sportautodele ning ka osadele päris eksklusiivsetele püssidele.
Ja näiteks üks härra nimetab mind kõiketeadjaks ning ennast kõikidest targemaks :lol:

Aga noh...ma ei viitsi siin "spetsialistidega" sel teemal vaidlema hakata. Ilmselgelt kõige targemad on ikka kõige targemad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_car
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 504
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas claw »

urmas66 kirjutas: 04 Jaan 2022, 19:49
claw kirjutas: 04 Jaan 2022, 16:14
Kas sa sõidad Volvoga iga päev TET-i? Mismõttes ei ole juhitav?
Volvod on head autod ja saavad hakkama ka libedal ja lumes, kuid neist on paremaid. Kas sul on olnud kunagi selline?
Põhjus, miks on see abiliste plejaad vähemalt osaliselt elimineerida on olemas.
Üks näide. Sõidan mööda Pärnu mnt-d 2 realine osa. Lähen möödasõidule, tee keskel kerge lume vaal, sõidurajad enamvähem puhtad. Rehvid Michelin peaaegu uued, tagasireastumisel auto ei lase läbi lumevaalu tagasi oma ritta keerata,sest hakkab rakendama külglibisemise abi ja pidurdab vasakud rattad maha. Olukord pole naljakas kui mööda sõit toimus rekkast ja autod hakkavad ka vastu tulema. Enne seda olnud S80-l oli nupp keskkonsoolis ja sai selle abilise välja lülitada,kuid sellel oli juba läbi menüü vaja läheneda. Ehk seal sel hetkel enam midagi välja ei lülita. Tegin viimase katse(rekka vist nägi ,et jama ja võttis ka hoogu maha) keerasin järsult paremale, auto tegi nö hüppe läbi vaalu, sain ta ka kuidagi sirgeks ning sõitsin edasi. Selleks peabki enne sõidua alustamist igaksjuhuks selle nuhtluse välja lülitama, et elusalt kohale jõuda. Proovisin selle autoga iagasugu asju ja seadeid, erinevaid rehve jne. kuid midagi ei aidanud. Lisaks on nii see eelmine kui ka tänane XC90 alajuhitavad (kipuvad kurvis otse minema). Kui veojõukontroll väljas siis alajuhitavus väheneb kohe märgatavalt. Sama probleem on ka XC60-ga mida täna müüakse. Tuttav just kurtis,et ostis sellise naisele ja see oli talle üllatus. Tal endal on ka MB 4x4.
Võrdlus TET-ga on asjakohane,sest enne teatud oludesse sattumist on mõistlik oma liiklusvahend õigesse seadesse panna.
Ei, mul isiklikult pole olnud Volvot. Küll olen nendega pidanud sõitma suvel/talvel ja mudast/kraavist välja. XC90 on käru vedamiseks täitsa hea auto. Maastur on ta niikaua, kuniks alt pinnas kõva on. Edasi on suvaline parketikas.
Maanteel reavahetamisest ma ei tea kaasa rääkida, aga kui Rootsi auto ei suuda uute michelini rehvidega puhaste sõiduradade vahel sõita, on midagi valesti.
Enne sa ütlesid ka, et abid võtad välja, sest elad maal ja võrdlesid seda Tet-iga. Mina sellest välja ei lugenud, et probleem maanteesõiduga on, vaid eeldasin midagi muud..
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas bitter »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 23:56
Jajah...elon musk nimetab oma tesla3'e lahjaks entry-level käruks. veidral kombel teeb see lahja käru aga 0-100ni tagatuled kõigile sportlikele autodele, peaaegu kõigile tavainimesele kättesaadavatele sportautodele ning ka osadele päris eksklusiivsetele püssidele.
Paar korda 0-100, siis on akupakk üle kuumenenud. Jääb tee äärde või tohib tasakesi piima järele sõita?
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl »

Mitu korda järjest, kui lühikese aja jooksul seda siis teha peaks saama, et oleks ok?
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 23:56
Jajah...elon musk nimetab oma tesla3'e lahjaks entry-level käruks. veidral kombel teeb see lahja käru aga 0-100ni tagatuled kõigile sportlikele autodele, peaaegu kõigile tavainimesele kättesaadavatele sportautodele ning ka osadele päris eksklusiivsetele püssidele.
Heast kiirendusest ei piisa, et see autost luksusauto teeks. :roll:
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas bitter »

Põnev loetelu. 7 bemmi, 2 Mersut, Cadi, VW, Porge 928... Üks eksinud Bentley ka 8). Ok, see on vaid eesti k. wiki-lehtede nimekiri.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kõige t'psemalt ütles luxauto definitsioooni ära @Jesper

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 23:56
Jajah...elon musk nimetab oma tesla3'e lahjaks entry-level käruks. veidral kombel teeb see lahja käru aga 0-100ni tagatuled kõigile sportlikele autodele, peaaegu kõigile tavainimesele kättesaadavatele sportautodele ning ka osadele päris eksklusiivsetele püssidele.
Ja näiteks üks härra nimetab mind kõiketeadjaks ning ennast kõikidest targemaks :lol:

Aga noh...ma ei viitsi siin "spetsialistidega" sel teemal vaidlema hakata. Ilmselgelt kõige targemad on ikka kõige targemad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_car
Sama sinu viidatud linki avades seal ka nö EU ametlik definitsioon luksusauto kohta olemas ja see on nii lahti selletataud https://en.wikipedia.org/wiki/F-segment

PS võrrelda elektriautot millegagi pole üldse kohane,sest see äkiline minek on lühike ja Tallinnast Riiga sõites on model3 päeva võrra hiljem kohal. Ok võibolla kuidagi veab isegi kohale,aga Kaunasega on juba kööga ehk Hyundai i20 on ka enne seda kohal ja juht ka välja puhanud selleks ajaks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1939
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Tundub et pean parandama ennast- keskklassi auto. https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_executive_car

Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Sõidaks Bolti? Retsinski teeb ikka julmalt reklaami... :ner:
Kas kuskil on blogi, kus teemat põhjalikumalt lahatud... Kas juristid on lõpuks selgeks vaielnud, kas Bolt on jagamismajandus või takso, mis peab kõigile koledatele takso nõuetele vastama...
Tegelikult olemas ka OÜ, mille kaudu äkki saaks makse maksta...
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Assamait kirjutas: 05 Jaan 2022, 18:04
Sõidaks Bolti? Retsinski teeb ikka julmalt reklaami... :ner:
Kas kuskil on blogi, kus teemat põhjalikumalt lahatud... Kas juristid on lõpuks selgeks vaielnud, kas Bolt on jagamismajandus või takso, mis peab kõigile koledatele takso nõuetele vastama...
Tegelikult olemas ka OÜ, mille kaudu äkki saaks makse maksta...
Ma aegajalt ikka kasutan Bolti ja arved tulevad nii 50/50 OÜ/füüsik, kes ilmselt otse bolti all sõidab. Need kasutavad siis vist ettevõtluskontot, kus maksud kohe maha lähevad?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7345
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Assamait kirjutas: 05 Jaan 2022, 18:04
Sõidaks Bolti? Retsinski teeb ikka julmalt reklaami... :ner:
Kas kuskil on blogi, kus teemat põhjalikumalt lahatud... Kas juristid on lõpuks selgeks vaielnud, kas Bolt on jagamismajandus või takso, mis peab kõigile koledatele takso nõuetele vastama...
Tegelikult olemas ka OÜ, mille kaudu äkki saaks makse maksta...
Ei ole jagamismajandus, termin on "infoühiskonna teenused" ja bolt võimaldab oma platvormi kasutamist. Sina osutad ikka taksoveoteenuseid. Oled eraisik, kes teeb tööd ja saab selle eest tasu ning maksab tulumaksu teenistuselt. Maksud tuleb maksta, kas aasta lõpul märkides tuludeklaratsiooni „Muu tulu, millelt ei ole tulumaksu kinni peetud“ või teha endale ettevõtluskonto, millele laekunud summadelt MA ise 20% tulumaksu automaatselt kätte saab. Kui tahad kulusid sättida siis OÜ on mõstlikum - saaad kulud enne maha arvata ja mingit kohustust endale palka maksta pole, võid jaotada kasumit. Siis maksad ikka 20%. Ainult, et kui sa pole oma OÜ-sse põhikapitali sisse maksnud siis ei saa ka kasumit jaotada. Samas võid sa oma auto OÜ-le välja rentida. Siis võtad renditulu ja maksad sellelt tulumaksu.
Lisaks sellele peab sul olema veel teenindajakaart ja sõidukikaart. Nende eest riigilõivud enesestmõstetavalt (~60€). Ja muidugi pead võtma eraldi kindlustuse, sest tavalise liikluskindlustusega pole sa kaetud, kui sõidad taksot. Aga nüüd peaks olema ka selliseid kindlustusvariante, kus saad päeva kaupa kindlustada.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2022, 23:56
Jajah...elon musk nimetab oma tesla3'e lahjaks entry-level käruks. veidral kombel teeb see lahja käru aga 0-100ni tagatuled kõigile sportlikele autodele, peaaegu kõigile tavainimesele kättesaadavatele sportautodele ning ka osadele päris eksklusiivsetele püssidele.
Siin saab siis nö kõige kõigem elektril töötav lutti petrooli põletajate käest :D ehk saab ka see tesla
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Tort »

Macintosh kirjutas: 05 Jaan 2022, 20:16
Kui tahad kulusid sättida siis OÜ on mõstlikum - saaad kulud enne maha arvata ja mingit kohustust endale palka maksta pole, võid jaotada kasumit.
Tegelt tänapäeval kehtivate põhimõtete kohaselt siiski on kohustus palka maksta, ega see takso ise ei juhi end ja faktiliselt tööd tehakse regulaarselt mitte tegu ei ole valdusfirmaga. Iseasi kes seda kontrollida viitsib.

Edit: Samuti saaks ilmselt kottida oma auto väljarentimisega, kui ei peeta päevalist arvestust. Kui oma auto välja rendid ettevõttele, siis sellega teoorias ei tohiks maksuvabalt erasõite teha jne.

Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Macintosh kirjutas: 05 Jaan 2022, 20:16
Assamait kirjutas: 05 Jaan 2022, 18:04
Sõidaks Bolti? Retsinski teeb ikka julmalt reklaami... :ner:
Kas kuskil on blogi, kus teemat põhjalikumalt lahatud... Kas juristid on lõpuks selgeks vaielnud, kas Bolt on jagamismajandus või takso, mis peab kõigile koledatele takso nõuetele vastama...
Tegelikult olemas ka OÜ, mille kaudu äkki saaks makse maksta...
Ei ole jagamismajandus, termin on "infoühiskonna teenused" ja bolt võimaldab oma platvormi kasutamist. Sina osutad ikka taksoveoteenuseid. Oled eraisik, kes teeb tööd ja saab selle eest tasu ning maksab tulumaksu teenistuselt. Maksud tuleb maksta, kas aasta lõpul märkides tuludeklaratsiooni „Muu tulu, millelt ei ole tulumaksu kinni peetud“ või teha endale ettevõtluskonto, millele laekunud summadelt MA ise 20% tulumaksu automaatselt kätte saab. Kui tahad kulusid sättida siis OÜ on mõstlikum - saaad kulud enne maha arvata ja mingit kohustust endale palka maksta pole, võid jaotada kasumit. Siis maksad ikka 20%. Ainult, et kui sa pole oma OÜ-sse põhikapitali sisse maksnud siis ei saa ka kasumit jaotada. Samas võid sa oma auto OÜ-le välja rentida. Siis võtad renditulu ja maksad sellelt tulumaksu.
Lisaks sellele peab sul olema veel teenindajakaart ja sõidukikaart. Nende eest riigilõivud enesestmõstetavalt (~60€). Ja muidugi pead võtma eraldi kindlustuse, sest tavalise liikluskindlustusega pole sa kaetud, kui sõidad taksot. Aga nüüd peaks olema ka selliseid kindlustusvariante, kus saad päeva kaupa kindlustada.
Aitäh väga hea selgituse eest... Räme keberneet... Kuradi load ja lõivud. Mõtlesin, et on lihtne oma multi-purpose OÜ lisa teenima panna... tutkit (togi)
Reklaam: Kui mootorratturitel on IT probleeme, siis võibolla saan aidata. Arve võimalus. Sobivusel püsisuhe. :bsmile:
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”