1. leht 4-st

PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 16:20
Postitas grahv

PALJU ÕNNE... "Autode registreerimise tasu hakkab sõltuma võimsusest ja saastamisest ning seda tuleb tasuda iga kord, kui sõiduk vahetab omanikku."

Tsitaat: "Näiteks 176-183 kW mootoriga auto puhul oleks põhisummale lisanduv riigilõivumäär 418 eurot. 184-192 kW mootoriga autol 438 eurot ja näiteks 218-225 kW sõidukil 518 eurot."

http://majandus24.postimees.ee/3935283/ ... uvahetusel


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 16:52
Postitas Macintosh

Siin pisut infot juurde. Näha on, et alla 100kw masinate puhul summa siiki üle mõistuse tappev pole.
http://uudised.err.ee/v/majandus/493cf8 ... use-korral


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 18:03
Postitas GoWiz

Tegelikult see KW teema on rohkem selline pettemanööver, tegelt maksustakse ju co2. Võtame näiteks 2.0 108kw mazda 6 2010a 159g/km.
KW põhiselt tuleks maksuks 178€
g/km põhiselt tuleb aga 298€

Millele siis arvatavasti lisandub omanikuvahetusel 48/62€


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 18:13
Postitas AzA

Kolime rollude peale :bsmile:
Kindlustus kah odavam.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 18:33
Postitas aivar_

tundub etkeskmiselt ca 300 eur on CO2 järgi enamlevinud autode puhul riigi toetamise summa, lihtne liigutus kehtestada maks mida on kerge koguda, maksusummat enamvähem planeerida ja millest on peaaegu võimatu ära hiilida.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 18:35
Postitas Vint

Asi läheb sama p*rse nagu Soomeski, kus autode maksustamine oli algselt, viletsas seisus riigikassa toetamiseks mõeldud. Seda loomulikult tõsteti, järk-järgult ega kavatseta enam loobuda.
Sellega saavad just vaesemad, kõige rohkem vastu rahakotti, kellel ei ole võimalik soetada uuemat autot.

Ja huvitav- kas selline igakordne raha nöörimine, ole topelt maksustamine? Ehk siis me hakkaksime iga uuesti tehtud registreerimistoimingu pealt, maksma saaste tasu?
Lihtsalt ühekordse riigilõivu taha seda enam ei saa peitta, kui maksule pannakse CO juurde.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 19:17
Postitas Madlobster

Nu vot ei oska öelda, mis see keskmine summa tuleb aga kuskilt uudistes oli, et tehakse umbes 120k tehingut aastas. Kui see keskmine hind on tõesti 300 siis 120 000x300=36 000 000
Odavate vanade rontide, millel co kõrge aga ise maksavad kopkaid (väiksema palgalise ainus sõidurõõm) ost müük on küll üsna kaheldava väärtusega tehing.
Auto24 võib leida mõnesaja eurise sõiduvahendi aga selle eest veel topelt regamise tasu maksta, njaa

Kui ostad mitmekümne kiloga autot siis tõenäoliselt ei pane see mõni lisasada sind ostust loobuma. Kas meie panus ka riigi puhtamaks, paremaks ja kuivemaks paigaks muudab? See küsimus paneb palju rohkem nina nokkima.

Pereliikmele öeldi näiteks otse, et haigekassal tema jaoks raha ei ole, et isegi dignoosimiseks mitte. Seniks kuni raha jälle kuagi võibolla olema hakkab võid oma raha eest näiteks võimlemas käia. Need on küll erinevad kukrud kuid kogu märss on üks. Ja vaatamata pidevatele maksutõusudele ja uutele maksudele kipub see märss pigem kõhnemaks jääma kui sinna juurde tuleb. Sellest minul ka see eelnev kahtlus. Et ma võiks ju natuke ja mõistlikus koguses maksu maksta küll meie riigile aga vot need tagatised, mida riik maksu eest lubab jäävad aastast aastesse pigem kesisemaks kui paranevad. Üsna ähmaseks jääb minu arusaam, et kuidas naabri opel minu käes rohkem meie loodust reostama hakkab või, kuidas minu loovutatud kuus viiekümnelist selle looduse jälle puhtaks teevad. Ja kui mulle see opel ei meeldinud ning kohe müüki minnes jälle kena koguse eurikuid riigikassase toob siis mõned korrad edasi müüdud vanakese väärtus pole varsti poolt enam seda, kui palju selle pealt on nutsu makstud. See tundub natuke ebaõiglane.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 20:35
Postitas bigdog

Eks seda maksu võib nimetada vastavalt kehtestaja suvale. Nad võivad selle ka lihtsalt "lõivuna" sisse kasseerida. Lõivu suuruse aga arvestavad vastavalt kas kW või CO2 põhiselt. IMHO on ka praegune 48 euri ümberregistreerimise eest liiga suur summa. Näitena on Saksamaa autoregistrikeskustes kordades väiksemad tasud (11-26 EURi). Millegipärast sellest eelistatakse vaikida.
http://www.strassenverkehrsamt.de/artik ... -gebuehren
Esialgu pole tsiklite kohta sõnakestki iitsatatud, saab näha, mida pastakast välja imetakse. Plaanitud kujul käe rahva rahakotti surumine on vaieldamatult ebaõiglane, kahtlen, et see on ikkagi topeltmaksustamine. Ei mõista, miks ei taheta/suudeta transiitliiklust maksu alla panna? Kõik teised EU riigid (peale Soome) on transiidi maksustanud.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 20:50
Postitas urmas66

Parandage ,kui eksin,aga algul oli minu arust jutt,et tuleb nö uus registreerimise riigilõiv ja see saab olema CO põhine.Nüüd ,aga saan aru,et olemasolev lõiv jääb alles ning sellele lisandub veel lisaks CO põhine lõiv.Algul oli jutt esmasest registreerimisest Eestis,aag nüüd on käsi ka omaniku vahetuse taskusse sügavale surutud.
See võib pigem viia selleni,et vanemad autod ei hakkagi reaalselt omanikku vahetama,nagu nõuka ajal tehti,kui ei olnud tõestatavat sissetulekut,et autot osta.Tegime notariaalse volituse ja nii sõitsimegi.Ilmselt on see praegu ka kordades odavam,kui seda maksu mingi V8 usaka pealt riigile maksta.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:02
Postitas Madlobster

See omaniku mitte vahetus ei lähe tänapäeval läbi. Kui müüd oma vana rondi maha ja uus rull sellega kena koguse parkimise, kiirus jms rahasi korjab, lisaks kuskl mõne märgi auto vms asja puruks sõidab ning kogu see paprehunnik lõpuks sinu postkasti jõuab siis on lihtsam juba müües ise see lõiv maksta. :D
Vastutava kasutaja vahetus vast lõivu kaasa ei too aga, kas ma oleks reaalselt nõus auto oma nimele jätma vaid vastutava kasutaja muutmisel. Ma ei tea. Ilmselt mitte. Sest võib selguda, et lõpuks on vastautavaks kasutajaks mingi nõgi ja kogu jama tuleb ikkagi kokku võttes minul ära süüa.
Aga muus osas on sul õigus. Kahjuks algselt plaanis olnud vaid uute autode esmane regamine eestis maksustada ei lähe kokku EUs olnud kohtulahendiga. Kas kõigile või mitte kellelegi. Sest EU mõistes pole vahet, kas ostad auto lasnamäelt või kiluvarga käest.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:05
Postitas mx77
Madlobster kirjutas:

See omaniku mitte vahetus ei lähe tänapäeval läbi. Kui müüd oma vana rondi maha ja uus rull sellega kena koguse parkimise, kiirus jms rahasi korjab, lisaks kuskl mõne märgi auto vms asja puruks sõidab ning kogu see paprehunnik lõpuks sinu postkasti jõuab siis on lihtsam juba müües ise see lõiv maksta. :D
Vastutava kasutaja vahetus vast lõivu kaasa ei too aga, kas ma oleks reaalselt nõus auto oma nimele jätma vaid vastutava kasutaja muutmisel. Ma ei tea. Ilmselt mitte. Sest võib selguda, et lõpuks on vastautavaks kasutajaks mingi nõgi ja kogu jama tuleb ikkagi kokku võttes minul ära süüa.
Aga muus osas on sul õigus. Kahjuks algselt plaanis olnud vaid uute autode esmane regamine eestis maksustada ei lähe kokku EUs olnud kohtulahendiga. Kas kõigile või mitte kellelegi. Sest EU mõistes pole vahet, kas ostad auto lasnamäelt või kiluvarga käest.

omanik jääb samaks, vastutav kasutaja muutub passis


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:07
Postitas Mart

Ma sain aru, et maksust jäävad välja massinad, mis on suurema kaaluga, kui 3500 kg, ehk siis C kat, rekkad, bussid ja traktorid


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:07
Postitas Madlobster
mx77 kirjutas:
Madlobster kirjutas:

See omaniku mitte vahetus ei lähe tänapäeval läbi. Kui müüd oma vana rondi maha ja uus rull sellega kena koguse parkimise, kiirus jms rahasi korjab, lisaks kuskl mõne märgi auto vms asja puruks sõidab ning kogu see paprehunnik lõpuks sinu postkasti jõuab siis on lihtsam juba müües ise see lõiv maksta. :D
Vastutava kasutaja vahetus vast lõivu kaasa ei too aga, kas ma oleks reaalselt nõus auto oma nimele jätma vaid vastutava kasutaja muutmisel. Ma ei tea. Ilmselt mitte. Sest võib selguda, et lõpuks on vastautavaks kasutajaks mingi nõgi ja kogu jama tuleb ikkagi kokku võttes minul ära süüa.
Aga muus osas on sul õigus. Kahjuks algselt plaanis olnud vaid uute autode esmane regamine eestis maksustada ei lähe kokku EUs olnud kohtulahendiga. Kas kõigile või mitte kellelegi. Sest EU mõistes pole vahet, kas ostad auto lasnamäelt või kiluvarga käest.

omanik jääb samaks, vastutav kasutaja muutub passis

? Jah! :)


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:10
Postitas franz125

Tegelikult on kogu selle jandi lõpptulemus selline et putitatakse edasi vanu saastavaid saane ja kui müüakse siis volitus+mingimuu allkirjadega paber ning mingit ümber regamist ei toimu.
Ja endiselt olen arvamusel et seisev auto ega ümberregistreerimine ei saasta,v.a. ametniku istmikust väljutatav väävelvesinik.
Olen nõus maksma ärapõletatud kütuse pealt mitte põletaja omamise eest.Selle sotsvalitsuse tulevasu maksu alla läheb varsti ilmselt ka puust taburet sest selleks lõigati puu maha mis oleks võinud kasvada ja fotosünteesiga tegeleda.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:11
Postitas kasper

Selles mõttes ju "põnev" maks, et nad saavad ka paljudelt juba soetatud autodelt seda keskonda säästvat maksu küsida ntx juhul kui mul on auto liisingus veel paar aastat, mis sest, et see "soetatud" enne seda maksu kehtestamist. Siina tsitaat delfist:

Delfi kirjutas:

Euroopa Liidu kohtulahend ei luba jätta maksustamata Eestis juba registreeritud autode omanikuvahetust, juhul kui kuidagi koormatakse ka sissetoodud kasutatud autosid


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:12
Postitas GoWiz
Mart kirjutas:

Ma sain aru, et maksust jäävad välja massinad, mis on suurema kaaluga, kui 3500 kg, ehk siis C kat, rekkad, bussid ja traktorid

Nende jaoks on teemaks(road tax) genereerimisel.

http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=114394


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:20
Postitas Põhja Siil

et siis 2017 juuli...
minu auto liising lõpped 31.07.2017... Paistab et omanikuvahetusega pangalt endale, pean riigile maksma 300€ mitte millegi eest?? Auto on ju ikka tegelikult minu enda oma...

Eks peab siis asja ajama nii, et lõpetada lepingut enneaegselt.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:32
Postitas mx77
kasper kirjutas:

Selles mõttes ju "põnev" maks, et nad saavad ka paljudelt juba soetatud autodelt seda keskonda säästvat maksu küsida ntx juhul kui mul on auto liisingus veel paar aastat, mis sest, et see "soetatud" enne seda maksu kehtestamist. Siina tsitaat delfist:

Delfi kirjutas:

Euroopa Liidu kohtulahend ei luba jätta maksustamata Eestis juba registreeritud autode omanikuvahetust, juhul kui kuidagi koormatakse ka sissetoodud kasutatud autosid

Ilmselt muutub väga populaaseks liisingu pikendamine, kus vaid vastutav omanik muutub. Liisingufirmadele hea diil, sest saab endale kindla klientuuri. Kui varem paljud liisinguautod peale esimest perioodi osteti välja siis nüüd ilmselt enam mitte.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:37
Postitas will111

eks siis tuleb riigilt see täiesti konkreetselt inimeste taskust varastatud maks mitte millegi eest mingil muul moel tagasi varastada. natuke hakkab vist meenutama ka nö. vene aega :D ma ei tea küll täpselt kuidas siis maksudega oli, aga süsteemi tagant varastamine käis ikka usinalt :bsmile:


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 21:38
Postitas franz125

Nüüd põhiliselt kaks varianti jäävadki.On need kes liisivad kasutusrendiga ja need kes sõidavad rondiga lõpuni.Ma ilmselt kuulun tagumisse klassi.ja sattusin nägema TTTV-d täna korraks seal ähvardati varsti Tallinnasse diisleid mitte lasta.Huvitav kas mind tõstetakse kodust välja või tehakse kuhugi Rae valda parkla?
Kange tahtmine on pumpa väheke peale keerata :mrgreen:
Ah üks torge veel-Tea kas need maksud on kõik Talendid koju tagasi poliitikast.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 05 Dets 2016, 23:58
Postitas kasper
mx77 kirjutas:
kasper kirjutas:

Selles mõttes ju "põnev" maks, et nad saavad ka paljudelt juba soetatud autodelt seda keskonda säästvat maksu küsida ntx juhul kui mul on auto liisingus veel paar aastat, mis sest, et see "soetatud" enne seda maksu kehtestamist. Siina tsitaat delfist:

Delfi kirjutas:

Euroopa Liidu kohtulahend ei luba jätta maksustamata Eestis juba registreeritud autode omanikuvahetust, juhul kui kuidagi koormatakse ka sissetoodud kasutatud autosid

Ilmselt muutub väga populaaseks liisingu pikendamine, kus vaid vastutav omanik muutub. Liisingufirmadele hea diil, sest saab endale kindla klientuuri. Kui varem paljud liisinguautod peale esimest perioodi osteti välja siis nüüd ilmselt enam mitte.

Reaalsuses ma seda ei usu, sest kui sa ekspluatatsioon perioodiks autol ühe inimese käes võtad 5 aastat, siis see ei ole eriti suur summa ka 500€ puhul. Pigem küsimus on põhimõttes, et need kes juba liisivad või rendivad õigusega auto välja osta, peavad lihtsalt raha juurde maksma, kuna sellel perioodil seadus muutus.

Pigem huvitab, et miks kütuse hinda ei kruvita, et see sama raha kätte saada... Ma pakun, et 20% kallim kütus teeks sama välja, arvutanud ei ole


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 01:31
Postitas Madlobster

Pigem huvitab, et miks kütuse hinda ei kruvita, et see sama raha kätte saada... Ma pakun, et 20% kallim kütus teeks sama välja, arvutanud ei ole

Kruvitakse kruvitakse :)


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 06:10
Postitas Andrus54

Kütuse igaaastane kallinemine oluliselt maksude näol oli juba eelmisesse koalitsiooni leppesse sisse kirjutatud, ega seda keegi ära ei võta. Jaanuaris jälle väga korralikult tõuseb.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 08:27
Postitas Ivoonu

Kuni 83 kW on veel talutav
Pilt


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 08:34
Postitas yeekim

Enamus autodel CO2 kindlaks määratud, seega vanema diisli ostmisel tuleb 400€ +köhida.

Ju mingi nipp ja nõks ikka leitakse....

Peaks mõne paarisaja€ 'se talveauto reservi vaatama, selle uue "süsteemiga" ei tasu muidu ära

edu


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 09:02
Postitas AzA
Madlobster kirjutas:

See omaniku mitte vahetus ei lähe tänapäeval läbi. Kui müüd oma vana rondi maha ja uus rull sellega kena koguse parkimise, kiirus jms rahasi korjab, lisaks kuskl mõne märgi auto vms asja puruks sõidab ning kogu see paprehunnik lõpuks sinu postkasti jõuab siis on lihtsam juba müües ise see lõiv maksta. :D

Lahendatakse mingi jokk skeemiga ära. Pole küll jurist, aga esimene kargab pähe lihtne teh passi vahetus ja "uus omanik" vastutava kasutajana sisse. Kindlustus, trahvid jne lähevad tema järgi.
Väikese aja pärast tekivad rondirendifirmad. Viskad 50, oled vastutava kasutajana rentnik vms. Firma ära kaob, on kahju ikka väiksem kui "lõiv".

Loogiliselt on co2 põhine lõiv absurd. Superroheline ütleme 50g co2 vend, kes sõidab 35000 aastas on kordades suurem saastaja, kui 800g vant, kes sõidab 1000km aastas oma pühapa masinaga, muidu laseb trammiga.
Rääkimata tsiklitest, millistest enamus seisavad.
Rääkimata kilovati põhisest maksust, 65kw 1600cc mootor saastab vähem kui 126kw liitrine?

Uuest peast saan veel kuidagi aru, eeldades, et see co2 teema pole skämm. Aga omanikuvahetusel ja selliste põhjendustega on see ju sulaselge jama.
Makstustada tuleks küttepuud kah, co2 põhiselt, lepa eest plekid veits vähem kui kase eest. Suitsuahjudele omaniku vahetusel 25€ lõiv jne.
Asi kisub ikka täiesti lollakaks. See lihtsalt ei saa olla enam mõistlik maksustamine, see on mingi järjekindel keskklassi hävitamine, ressurssi ära võtmine konkreetselt. Hakka või vandenõuteoreetikuks (togi)


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 11:41
Postitas urmas66
GoWiz kirjutas:
Mart kirjutas:

Ma sain aru, et maksust jäävad välja massinad, mis on suurema kaaluga, kui 3500 kg, ehk siis C kat, rekkad, bussid ja traktorid

Nende jaoks on teemaks(road tax) genereerimisel.

http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=114394

Raskeveoki maks on juba kümmekond aastat olemas,täpselt enam ei mäletagi,aga juba ammu.Nüüd äkki tehakse ka võõrastele veokatele maks ,sest mujal peale Eesti ja Soome on see olemas.See on iseenesest õige ja peaks juba ammu tehtud olema.
Need üle 3,5t autod pääsevad lihtsalt selle pärast,et neid ei saa sama tabeli alusel maksustada,see läheks üle mõistuse kalliks.Sadulautod täna enamuses üle 300kw ja ka üle 400kw pole haruldus ,vaid pigem uued veokad ongi nii võimsad.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 11:44
Postitas wicked

Kokkuvõttes tegelikult vahet pole - sotsialistidel on kindel plaan lisamakse (ka. varjatud maksud) koguma hakata ning riigi alamatele tehakse "kotid" igal juhul. Neid endid see ei puuduta, sest valdav enamus ongi sellega arvestanud, et lähevad riigi ülalpidamiselt vaid jalad ees.
Kaldun arvama, et igasuguste maksutõusude ning riigipoolsete garantiide vähenemisega (näiteks haigekassa ja selle järjekorrad, pensioniiga etc.) reaalselt maksude laekumine väheneb. Tulevadki mängu naaberriigid, palkade mustalt maksmine, vastutavad kasutajad jne.
Mõtlen minagi juba paar viimast aastat, et milleks?!


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 12:56
Postitas JAWAmees

Kaasvõitlejad, kui ma asjast õigesti aru saan, siis peaks sellesisuline eelnõu vms nimetusega toiming olema siin andmebaasis? Kas ma ei oska otsida või seda ei ole veel?

J.


Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Postitatud: 06 Dets 2016, 17:31
Postitas will111

ühest küljest õigejah, et kokkuvõttes vahet pole...me oleme tallinnast ja maksame kinni selle jama nagunii :lol: :cry:

aga teisalt, on ikkagi natuke vahet psühholoogilises mõttes, kas sa tajud, et su käest lihtsalt varastatakse või ikkagi (kasvõi piltlikult) on see raha ära võtmine kuidagi põhjendatud ja seotud mingi selgitusega miks seda tehakse. Antud juhul on plaan selline, et pappi hakatakse võtma lihtsalt mitte millegi eest - põhjenduse taustal, mis ei oma absoluutselt mitte mingisugust seost selle papi võtmisega. Tegelikult peaks ju sellise asjaga seoses justkui olema võimalik isegi mingisuguse kõrgema kohtu poole pöörduda - hoopis teine asi muiugi, et kellel oleks sellist ressurssi ja tahtmist sellega tegeleda, et kuskil euroopa kohtus riigiga võidelda.
AGA, keegi politseitapja romeo näed vist võitles riigiga hiljuti, ja võitis...!? Tal muidugi oligi, ajaressurssi :lol: